Sportul, mai 1976 (Anul 32, nr. 8267-8288)

1976-05-01 / nr. 8267

Înflăcărat omagiu al tineretului sportiv LA MAREA SĂRBĂTOARE A MUNCII ŞI A PRIMĂVERII Alături de întregul tineret, sportivii ţării aduc un vibrant omagiu zilei de 1 Mai, sârbătoare a oamenilor muncii de pretutindeni, puternic marcată in acest an şi de un jubileu cinstit de intregul nostru popor : 55 de ani de la crearea Partidului Comunist Român. Importantul eveniment pe care il celebrăm astăzi a constituit pentru toţi sportivii un nou prilej de angajare plenară în îndeplinirea sarcinilor profesionale, de participare entuziastă la realizarea obiectivelor asumate de unităţile productive in cadrul planului general de dezvoltare economico-socială a ţării, un nou prilej de intensificare a activităţii sportive de masă, a eforturilor in pregătirea sportivă in vederea obţinerii unor rezultate de nivel superior in competiţiile interne şi internaţionale ale acestui an olimpic. SUCCESE IN PRODUCŢIE Manifestindu-şi dragostea fierbinte faţă de partid şi popor, recunoştinţa pentru condiţii din ce in ce mai bune care le sunt create, tinerii sportivi şi amatori ai sportului au participat, în aceste zile, cu însufleţire la numeroase acţiuni şi competiţii omagiale, la activităţi de interes obştesc. PE PANOUL DE ONOARE Concomitent cu rezultatele deosebite pe care le obţine în pregătire şi în competiţii, tineretul sportiv al ţârii se afirmă pregnant şi pe țărim profesional, numeroase fiind exemple de sportivi fruntaşi care şi-au fău- t rit frumoase cărţi de vizită lalocul de muncă, bucurindu-se de prestigiu şi stimă în cadrul colectivelor în care lucrează. Aşa, de pildă, referindu-se la realizările şi afirmările profesionale ale sportivilor de performanţă sibieni, prim-vicepreşedintele C.J.E.F.S., I. Todoran, amintea cu satisfacţie de motocicliştii D. Venţel, N. Ciobolea, I. Bobinneanu, I. Ţichindeleanu (toţi de la Voinţa), de boxerul Gh. Miţă, muncitor la Flamura roşie, de voleibalista Marcela Fripiş (prof. la Gr. şc. I.P.A.), de handbalista Mariana Coca, muncitoare la Drapelul roşu, de halterofilul Mircea Tuli, muncitor la „Independenţa“ etc. De o bună apreciere se bucură sportivii tîrgovişteni I. Giurcă (medaliat la „Centura de aur“ la box), lăcătuş la întreprinderea de utilaj petrolier, precum şi colegul său de muncă, luptătorul Şt. Grigoraş, atleta Mariana Duşă, elevă fruntaşă la Şc. generală Teiş şi mulţi alţii. Printre fruntaşii în muncă se află sportivii orădeni de la C. S. Crişul , baschetbalistele Viorica Boca (muncitoare la G.I.L. Bihoreana), Ana Dudaş (prof. la Lie. de muzică şi arte plastice) şi Magdalena Székely (elevă), luptătorii Alex. Szabó (bobinator la I.M.B.P.I.) şi G. Isac (elev), înotătorii H. Neagrău şi D. Ţinea (elevi), poloiştii I. Feher (lăcătuş la G.I.L. Bihoreana) şi C. Gordon (elev), săritorii in apă Al. Bagiu (student) şi Magdalena Toth (elevă), maeştri ai sportului la şah Mihai Şuta (inginer la P.T.T.) şi I. Fischer (inginer la G.I.L.), fotbaliştii de la F. C. Bihor, Eugen Naghi (electrician la G.I.L.), Mircea Albu (lăcătuş la U.M.A.I.A.), maestra sportului la popice Maria Maian (muncitoare la Electrometal) etc. Apreciaţi în colectivele de muncă sunt şi sportivii nemţeni, printre care voleibalistele Ana Gheorghe (maistru la Intr. „8 Martie“) şi Adriana Bobeanu (funcţionară la Spitalul din P. Neamţ), canotoarea Felicia Afrăsiloaia (muncitoare la întrepr.avicolă), handbaliştii D. Samson (mecanic de întreţinere) şi M. Cipcanu (operator chimist) de la Combinatul de fibre sintetice Săvineşti. ACŢIUNI DE MUNCA PATRIOTICĂ Dar, tinerii sportivi se remarcă nu numai printr-o susţinută activitate în producţie, ci şi prin participarea la numeroase acţiuni de muncă patriotică. După cum ne spunea Constantin Alexa, prim-vicepreşedintele C.J.E.F.S. Suceava, in aceste zile „s-a lucrat intens la realizarea unor baze sportive la frumoasele locuri de agrement de la Ilişeşti, Suceviţa şi Vatra Moldoviţei. De asemenea, pot fi remarcaţi luptătorii de la IPROFIL şi Şcoala sportivă Rădăuţi, care au sădit in „Grădina de tir“ a oraşului numeroşi arbori ornamentali“. Veşti asemănătoare ne-au sosit şi din judeţul Bihor. Astfel, elevii Liceului din Salonta au prestat pînă în prezent peste 5 000 de ore de muncă patriotică la construirea unui bazin de înot, a unor terenuri de volei, handbal şi fotbal ; peste 86 000 de lei s-au economisit prin activitatea desfăşurată la Lie. 4 din Oradea pentru realizarea unei frumoase săli de educaţie fizică. Trebuie să menţionăm, totodată, şi acţiunile de la Lie, teoretic Marghita, Lie, Secuieni, din comunele Tulea, Ineu de Criş şi Tămăşeni. Din altă zonă, de la Moreni, am aflat că membrii asociaţiei „Flacăra — Automatica“ muncesc asiduu la reamenajarea pistei de atletism, in timp ce colegii lor de la C. S. Târgovişte au făcut lucrări de întreţinere la stadion. Aceleaşi ştiri bune şi din judeţul Harghita. Tineretul din Miercurea Ciuc a participat cu entuziasm şi hărnicie la plantatul pomilor în cartierul „Tudor Vladimirescu“ şi înfrumuseţarea zonei patinoarului artificial, iar sportivii din Odorheiul Secuiesc şi Topliţa au lucrat la bazele sportive. Nu putem încheia acest scurt tur de orizont fără a aminti de sportivii de la clubul Voinţa Bucureşti, care au muncit cu sîrg la stadion, baza nautică şi la unele terenuri ale celor 33 de asociaţii. INVITAŢII LA BAZELE SPORTIVE Aşa cum spuneam, prin munca patriotică a tinerilor în mai toate localităţile s-au amenajat baze sportive simple, care în acest sezon sunt intens folosite. „La noi, în judeţul Neamţ — ne-a declarat C. Vernica, secretar al C.J.E.F.S. •—■ în cinstea zilei de 1 Mai, în comunele Bicaz-Ardelean, Pîngăraţi, Hangu, Tămăşeni, Tazlău, Borleşti, la asociaţiile Reconstrucţia, Metalul şi Hirtia din P. Neamţ au fost realizate noi spaţii ale sportului, ceea ce constituie pentru tinerii de aici un real motiv de satisfacţie“, în judeţul Suceava, în cele 8 oraşe şi 90 de comune s-au făcut baze simple şi spaţii de joacă pentru copii, remarcinduse în această direcţie oraşele Suceava, Vatra Dornei, Gura Humorului, Fălticeni şi comunele Solea, Vatra Moldoviţei, Vama, Rădăşeni şi Marginea. Am amintit de hărnicia tinerilor bihoreni, ceea ce ne determină să menţionăm şi citeva din realizările acestora : la Sinnicolau Român s-a construit o sală de gimnastică ; la Oradea au fost modernizate curţile şcolilor generale 4 şi 17 şi alte. „Alexandru Moghioroş“ ,iar la Şc. gen. 5 şi 16 s-au realizat minicomplexe ; în comunele Pădurea Neagră şi Sublac de Barcău s-au mărit spaţiile destinate sportului. ÎNTRECERI POLISPORTIVE In aceeaşi atmosferă de entuziasm tineresc au loc în aceste zile, in întreaga ţară, ample întreceri omagiale. In Io, calităţi ca Rădăuţi, Tg. Mureş, Sighişoara, Piatra Neamţ, Luduş şi multe altele suita întrecerilor dedicate zilei de 1 Mai a fost deschisă de mari crosuri ale tineretului, de competiţii la numeroase ramuri sportive. Din judeţul Dîmboviţa aflăm că se desfăşoară, la Tirgovişte şi in numeroase alte localităţi, întreceri de fotbal, volei, handbal, atletism, box, lupte, la care participă, elevi, tineri din Întreprinderi şi din mediul rural. La Galaţi, peste 2000 de studenţi sunt angrenaţi în competiţiile organizate de Catedra de educaţie fizică a „Universităţii“ din localitate, în municipiul Tg. Mureş peste 40 de echipe de minifotbal ale elevilor vor evolua pe terenurile sărbătoreşte împodobite. De la Oradea ne-au sosit informaţii despre întrecerile programate la fotbal, tenis de cimp, scrimă, popice, volei, orientare turistică şi multe alte discipline. Un program de întreceri demonstrative se va desfăşura pe stadionul „Unirea“ din Alba Iulia, la atletism, haltere, volei, manifestări asemănătoare urmind a avea loc şi la Aiud, Sebeş şi Blaj. In judeţul Neamţ, la Roman, Tg. Neamţ, Bicaz, Piatra Neamţ sunt organizate numeroase competiţii dotate cu „Cupa 1 Mai". ★ Toate aceste ample şi entuziaste întreceri şi acţiuni se înscriu sub genericul căldurosului omagiu pe care tineretul sportiv, oamenii muncii din patria noastră îl aduc zilei de 1 Mai şi apropiatei aniversări a partidului. Aurelian BREBEANU Emanuel FÂNTANEANU Viorel TONCEANU Componenţii secţiei de ciclism a clubului Voinţa au efectuat in aceste zile numeroase ore de muncă patriotică pentru înfrumuseţarea bazei sportive. Foto : A. CUGEREANU Terenurile de sport găzduiesc ample şi vin disputate competiţii omagiale Foto : V. BAGEAC DOUA ZILE DE SPORT SI RECREARE... Cu prilejul ..Zilei tineretului“, azi şi miine se vor desfăşura în Capitală numeroase manifestări cultural-educative şi sportive. Referindu-ne la acestea din urmă, vom aminti, în primul rînd, „Carnavalul tineretului“ care va avea loc in cele două zile în Parcul Herăstrău. In cadrul acestuia, în afara spectacolelor şi manifestărilor cultural-educative de pe estrade şi alei, pe terenurile de fotbal şi tenis, la poligonul de tir, pe lac şi chiar pe unele estrade vor avea loc concursuri şi demonstraţii sportive, protagonişti fiind membri ai cluburilor bucureştene, tineri din întreprinderile şi instituţiile oraşului. In programul acţiunilor sportive se înscriu, de asemenea, numeroase alte întreceri : „Cupa 1 Mai“ şi „Cupa 2 Mai“ la tir, un simultan de şah cu participarea a trei maeştri ai sportului la Casa de cultură din parc, un turneu fulger de şah in care se vor întrece 60 de tineri, concursuri de canotaj pe lacul Herăstrău, demonstraţii de gimnastică ritmică modernă pe estrada Mioriţa. In municipiul Bucureşti se vor mai desfăşura multe alte acţiuni sportive dedicate celor două mari evenimente politice din luna mai. Concursuri. Îmbinate cu acţiuni cultural-educative, vom întîlni în cele două zile la bazele sportive ale tineretului din Pantelimon, Străuleşti şi Fundeni, la toate casele de cultură din Capitală. De asemenea, la nivelul sectoarelor, pe bazele sportive respective, sunt programate numeroase întreceri de fotbal, volei, handbal, cros și tenis de masă. Mâine (ora 9,30) in Bucureşti FINALELE „CROSULUI TINERETULUI © La start, 430 concurenţi @ Întrecerile „veteranilor" - un punct de atracţie a programului sportiv © „Caravană ciclo-turistică" cu 1 000 de participanţi @ „Cupa U.T.C." la ciclism Duminică dimineaţă, începînd de la ora 9,30, pe aleile Complexului expoziţional de la Casa Scînteii din Capitală se desfăşoară finalele celei de-a IX-a ediţii a „Crosului tineretului“. Competiţie cu caracter republican, organizată de către C.C. al U.T.C., în colaborare cu ceilalţi factori cu atribuţii şi cu sprijinul organelor locale, s-a bucurat şi în acest an de un succes deosebit, dovadă fiind faptul că la startul fazelor preliminare s-au prezentat circa 3 milioane de tineri muncitori, elevi, studenţi şi militari. Finalele de mâine sunt incluse în programul de acţiuni cultural-educative şi sportive iniţiate cu prilejul sărbătoririi „Zilei tineretului“. Concurenţii (primii doi clasaţi în etapele judeţene) se vor întrece la trei categorii de vîrstă : 15—16 ani, 17—19 ani şi peste 19 ani, de fapt cite 80 de tineri la fiecare start — băieţi şi fete — în total 480 de pretendenţi la cucerirea titlurilor de campioni. Organizatorii au completat programul finalelor cu o serie de alte acţiuni sportive care, cu siguranţă, vor fi urmărite cu mult interes. în primul rînd vom aminti de un „Cros al veteranilor“ la care vor participa circa 50 de foşti campioni naţionali şi balcanici, maeştri şi maeştri emeriţi ai sportului, dintre care amintim pe : Dinu Cristea, Ion Baboie, Radu Ioniţă, Ilie Dobrescu, toţi peste 60 de ani, Dumitru Tilmaciu, Mihai Babaraiea, Ferdinand Moscovici ş.a. Virsta minimă : 45 de ani. Celelalte două acţiuni sunt organizate în scopul popularizării ciclismului. Pe aleile complexului expoziţional va trece o „caravană ciclo-turistică“ de circa 1 000 tineri, excursie colectivă organizată spre una din bazele de agrement ale Capitalei. Va urma, un concurs ciclist dotat cu „Cupa U.T.C.“ (15 km de alergare în jurul Pavilionului central) la care vor participa circa 100 ciclişti fruntaşi, din rîndul cărora nu vor lipsi componenţi ai lotului republican : Vasile Teodor, Mircea Romaşcanu, Ilie Valentin, Ion Cojocaru, Eugen Dulgheru 5-a. După cum se vede, la Complexul expoziţional Casa Scînteii, un bogat şi interesant program sportiv. (M. Fr.). încă o dovadă a dragostei pentru alergare în aer liber : instantaneu de la o fază preliminară a „Crosului tineretului“ Foto : S. BAKCSY