Sportul, iulie 1976 (Anul 32, nr. 8310-8332)

1976-07-01 / nr. 8310

TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU S A ÎNAPOIAT DE LA BERLIN Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, a plecat miercuri seara spre patrie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a fost salutat cu căldură, înainte de plecare, de tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania. La aeroportul Schonefeld din Berlin, oaspeţii români au fost conduşi de tovarăşii : Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Horst Sindermann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G.. Hermann Aren, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G.. Paul Werner, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Gerhard Gruneberg, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Heinz Hoffmann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Harry Tisch, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Egon Kreuz, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G. Pionieri au oferit secretarului general al Partidului Comunist Român, membrilor delegaţiei, buchete de flori. Au fost prezenţi, de asemenea, ambasadorul Republicii Socialiste România în R. D. Germană, Constantin Niţă, membri ai ambasadei. Numeroşi corespondenţi de presă, fotoreporteri, operatori ai Radioteleviziunii au înregistrat momentele plecării delegaţiei Partidului Comunist Român. Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ce s-au desfăşurat la Berlin, s-a intors, miercuri seara, in Capitală. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Voicu, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Samtru, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Aeronava oficială a aterizat la ora 21,35 pe aeroportul Otopeni. La scara avionului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Manea Mănescu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păran, Gheorghe Radulescu, Leonte Răutu, Virgil Troicu, Iosif Uglar, Ilie Verdet, Vasile Vilcu, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gore Nicolae Giosan, Ion Iliescu, Ion Ioniță, Vasile Pahilineţ, Mihai Telescu, Ion Ursu, de membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, de conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Era de faţă ambasadorul Republicii Democrate Germane la Bucureşti, Hans Voss. Secretarul general al partidului a fost salutat, la sosire, de numeroşi locuitori ai Capitalei, care l-au aclamat indelung, exprimindu-i direct şi cald sentimentele lor de profundă dragoste şi stimă.A" PRIMII OLIMPICI ROMÂNI PLEACĂ AZI LA MONTREAL începe luna iulie, luna olimpică. Azi 1 iulie se deschide în mod oficial satul olimpic in care se vor instala primii sportivi olimpici, primele delegaţii sosite la Montreal. Primii sportivi români care vor sosi în această seară la Montreal vor fi ciţiva trăgători: Dan Iuga, Nicolae Rotaru, Ştefan Caban, Gh. Vasilescu şi antrenorul Viorel Maneiu. Aceşti trăgători vor lua parte la Montreal la unele concursuri de verificare Cumpina la încheierea ultimului termen al înscrierilor oficiale, pe probe, la multe dintre cele 21 de discipline care figurează pe programul Jocurilor, a mai rămas doar foarte puţin timp, în diferite ţări, între care şi ţara noastră, se mai verifică, cu speranţe şi încredere, forma unora dintre posibilii candidaţi olimpici. Atleţii noştri, de exemplu, participă in prezent la ultima lor verificare preolimpică pe stadionul atenian Karaiskakis, după care selecţionerii isi vor spune cuvintul. Sportivii olimpici români continuă desăvârşirea pregătirilor cu hărnicie, calm şi încredere. Săptămîna viitoare aceştia vor începe pregătirea finală pe bazele sportive olimpice de la Montreal, chiar la locul de dispută al punctelor și medaliilor olimpice. Astăzi se inaugurează la Bucureşti EXPOZIŢIA FILATELICĂ OMAGIALĂ .,OLIMPIADA 76" Astăzi după amiază, la orele 18, în foaierul Ateneului Român din Capitală, va avea loc vernisajul expoziţiei filatelice omagiale „Olimpiada ’76“, organizată in cinstea participanţilor români la cea de a 21-a ediţie a Jocurilor Olimpice de vară de la Montreal. Expoziţia este organizată de filiala Bucureşti a Asociaţiei filateliştilor din România, sub patronajul Comitetului Olimpic Român. Aseară, pe stadionul „23 August“, peste 50 000 de specta-I I tori au venit să cinstească finala „Cupei României“ la fotbal. Bineînţeles că cei mai mulţi se aşteptau la o specta-I culoasă cavalcadă a echipei campioane, marea favorită a finalei. Dar, surpriza stadio-I nului aproape plin a fost dublată de o altă surpriză şi mai mare, care a oferit publicului spectator o finală palpitantă, în care meritele învinşilor nu sunt cu nimic mai prejos decât cele ale învingătorilor. La capătul a 90 de minute de joc, care au ţinut trează atenţia întregului stadion, Steaua a obţinut o victorie meritată, dar care s-a concretizat tîrziu, în min. 75, cînd Iordănescu a executat cu măiestria-i cunoscută o lovitură tul presupus al lui Dumitru. Startul partidei a prezentat un echilibru surprinzător, mai ales după consumarea primelor două raiduri ale lui Troi, care reanunţau o dispută inegală. Treptat, gălăţenii au echilibrat jocul la mijlocul terenului, remarcîndu-se printr-o întrajutorare exemplară, care a pus în dificultate rampele de lansare ale Stelei. Timp de 30 de minute, jocul a fost egal, fiind, de fapt, o dispută între acţiunile individuale ale campionilor şi jocul eminamente colectiv al divizionarei B. Să menţionăm în această parte a întîlnirii un şut periculos al lui Kramer (min. 18) şi „bomba“ lui Păunescu (min. 22) deviată „in extremis“ de Iordache, peste bară. Steaua se va impune în ultimul sfert de oră, prin acţiunile personale ale lui Dumitru, care — cu o voinţă deosebită — a încercat să rupă ţesătura de pase a outsiderului. In min. 31,33 şi 35, Steaua va avea trei mari , învingind pe C.S.U. Calafi cu 1-0 (0-0) STEAUA A CUCERIT ȘI „CUPA ROMÂNIEI“ • Campionii, ln al inca doinicişinţoin formaţia galaţeana, o mare învinsă Răducanu in luptă pentru minge cu Olteanu. Moment din antrenanta finală de aseară. Foto V. BAGEAC PROLETAR! DIN TOATI TARIlI, UNIT! VX| ANUL XXXII — Nr. 8310 | 4 PAGINI — 30 BANI | Joi 1 iulie 1976 | RECORDURI NAŢIONALE STABILITE DE ATLETII NOŞTRI LA ATENA Cornelia Popa a sărit 1,93 mb ATENA, 30 (prin telefon). I în cadrul primei zile a concursului internaţional de atle-I tism „Memorialul Tsiklitiras“ care se desfăşoară pe stadionul Karaiskakis din Atena, I Cornelia Popa a stabilit un nou record al României la săritura in înălţime, trecînd pes-Ie ştacheta înălţată la 1,93 m. Vechiul record era de 1,92 m şi aparţinea din 1974 Virginiei Ioan. Performanţa Corneliei Popa constituie al doilea rezultat mondial al sezonului, după recordul lumii deţinute de Rosemarie Ackermann (R.D. I Germană), 1,96 m. De notat că în urmă cu cîteva zile, la Bal-I caniada de la Celje, Cornelia Popa reuşise 1,89 m în cadrul concursului de pentatlon. Un alt record naţional a fost stabilit în proba de 500 m de către Natalia Mărăşescu. Ea a încheiat victorioasă cursa în 4:04,0, îmbunătăţind cu două zecimi de secundă performanţa realizată la 8 iunie la Düsseldorf. Clasată pe locul doi, in 4:06,24, Ileana Silai şi-a îmbunătăţit considerabil recordul personal. Erwin Sebestyen a repurtat două victorii : la 110 mg — 13,75, nou record național (vechiul record îi aparținea cu 13,76) și la săritura în lungime fără elan (proba principală a concursului memorial) cu 3,21 m. La ora efectuării convorbirii telefonice concursul continua. Ieri, la Palatul Sporturilor şi Culturii HANDBALISTELE ROMÂNCE din nou Învingătoare în faţa celor poloneze Ieri după-amiază, la Palatul Sporturilor şi Culturii, handbaliştii şi handbalistele din loturile olimpice au evoluat într-o ultimă gală publică dinaintea plecării spre Montreal. Deschiderea a ofent-o formaţia feminină care într-o a doua partidă a învins selecţionata Poloniei cu 27—18 (12—8). Desigur că scorul cu care au reuşit să se impună handbalistele românce este — credem — elocvent in ceea ce priveşte diferenţa de valoare dintre cele două echipe. Dar, nu-i mai puţin adevărat că dîrzenia şi dorinţa de afirmare a tinerei selecţionate oaspe a creat unele momente de dificultate reprezentativei noastre, conferind, totodată, jocului un caracter de angajament fizic, binevenit la un meci de pregătireşi verificare. Au marcat : Sos (6), Arghir (7), Miklós (5), Boşi (4), Furcoi (4), Cojocaru — Romănia, Wasowicz (10), Morawiak (4), Perczak, Rzazeweka, Zielewicz, Grzymkowska — Polonia Au arbitrat foarte bine : Luben Rostov şi Evghenii Kabdelov — Bulgaria. Apoi, avind ca „uvertură“ o emoţionantă festivitate : Cornel Peuu — Medalia de aur a I.R.H. pentru 200 de jocuri internaţionale şi Adrian Cosma — Trofeul F.R.H. pentru 100 de jocuri internaţionale a urmat partida dintre două selecţionate ale lotului masculin, în care „albaştrii au învins „galbenii“ cu 38—26 (20—14). Călin ANTONESCU După terminarea finalei, preşedintele C.N.E.F.S., g-ral U. Marin Dragnea, a înmînat jucătorilor de la Steaua „Cupa României“ precum şi tricourile şi medaliile de campioni. De asemenea, au fost înmînate o cupă şi medalii jucătorilor de la C.S.U. Galaţi, finalişti ai „Cupei României“. După finala de juniori au fost premiate ambele finaliste, Steaua şi S. C. Bacău, şi s-a inminat cupa de cel mai bun arbitru al sezonului 1975 1976, lui N. Petriceanu. Au fost premiate şi ciştigătoarele celor trei serii ale Diviziei B . F.C.M. Galaţi, Progresul Bucureşti şi Corvinul Hunedoara. liberă de la 17 m într-un moment in care „zidul“ gălăţean se pregătea să bareze doar suocazii (sat Dumitru, respins de Tănase şi reluat de Troi, „bombă“ Dumitru, deviată de Tănase în bară şi „un-doi“ Răducanu — Iordănescu, eşuat pe lingă poartă). Forcingul campionilor in acest ultim sfert de oră a repus pe rol discuţiile în legătură cu o probabilă victorie la scora Stelei în partea a doua a meciului. Dar, surpriză, în min. 49, Kramer ratează o mare ocazie. Gălăţenii continuă să controleze mijlocul terenului, astfel că replica Stelei se bazează din nou pe efortul remarcabil al lui Dumitru, care, văzînd forma slabă a extremelor sale, demarează pe ambele părţi, pentru a forţa victoria. In min. 52, acelaşi Dumitru expediază o nouă „bombă“, dar Tănase, în „zi mare“, respinge. De cealaltă parte, gălăţenii continuă să joace metodic şi să-şi drămuiască acţiunile colective, pentru a nu compromite sistemul lor de de loan CHIR11A (Continuare in pag. 2-3) (Continuare in pag. 2-3) DEBUT SPECTACULOS AL CAMPIONATELOR DE ÎNOT • 13 noi recorduri in prima zi • Carmen Bunaciu (15 ani) 2:24.973 la 200 m spate, performanţă de valoare europeană In cocheta piscină Dinamo din Capitală, splendid recondiţionată de organizatori, au început ieri campionatele de înot ale seniorilor. Debut spectaculos al acestei importante competiţii, dacă ţinem cont că veritabilele examene ale sportivilor fruntaşi în întreceri internaţionale vor urma abia peste şase săptămini. In primele 9 probe ale actualei ediţii au fost corectate (unele în mod substanţial) 13 noi recorduri ale ţării, dintre care şase de seniori şi după verva protagoniştilor reuniunii inaugurale anticipăm in zilele următoare noi rezultate valoroase. Înaintea succintului comentariu să consemnăm insă două premiere. Prima se referă la noua instalaţie de cronometraj electronic, care a funcţionat ireproşabil, uşurînd imens munca arbitrilor. Iar a doua, şi mai îmbucurătoare : recorduri naţionale şi in scrii. Prima autoare, Camelia Hotescu, care în A. VASILIU