Sportul, februarie 1977 (Anul 33, nr. 8465-8488)

1977-02-01 / nr. 8465

NUMEROASE COMPETIŢII DE MASĂ SPECIFICE SEZONULUI In numeroase localităţi din ţară se organizează la fiecare sfîrşit de săptămînă atractive acţiuni şi competiţii de masă specifice sezonului în care ne aflăm. Redăm, pe scurt, în completarea informaţiilor publicate în numărul de ieri, relatări despre alte cîteva asemenea manifestări ce au avut loc sîmbătă şi duminică. • „SANITIŢA DE ARGINT", competiţie devenită tradiţională, a avut un program bogat. Astfel, pe pîrtiile de pe dealurile Copăcioasei, în vecinătatea comunei gorjene Scoarţa, s-a desfăşurat faza judeţeană a acestei populare competiţii, la care au participat peste 200 de copii, cîştigători ai concursurilor precedente la nivelul şcolilor, comunelor şi oraşelor sau pe centre (în etapa de masă fuseseră angrenaţi peste 15 000 de tineri şi tinere, pionieri şi utecişti), întrecerile judeţene au fost cîştigate de Maria Zglobiu (Liceul industrial nr. 1 Tg. Jiu) şi Mihai Glăvan (Liceul „T. Arghezi“ Tîrgul Cărbuneşti). • Pe Dealul Bucovăţului de lingă Craiova s-a desfăşurat faza municipală a aceleiaşi competiţii, la care au participat, de asemenea, peste 200 de pionieri şi şcolari, reprezentanţi ai celor 12 000 de copii angrenaţi iniţial în întrecere. Concursurile municipale au fost cîştigate de pionierii Elena Cîrciumaru (Şcoala generală nr. 21), Dumitru Ilina (Şcoala generală 23) şi de uteciştii Elena Stancu (Liceul industrial C.F.R.) şi Nicolae Bivolan (Liceul industrial nr. 6). De remarcat faptul că în aceeaşi zi, duminică, au avut loc concursuri de sanie, schi, tenis de masă, şah şi volei în toate comunele şi oraşele judeţului Dolj, fiind antrenaţi peste 15 000 de tineri şi tinere • După ce în fazele de masă ale „Săniuţei de argint“ au luat startul circa 10 000 de tineri din judeţul Mureş, duminică cei mai buni dintre ei şi-au disputat primele locuri în etapa pe judeţ rezervată elevilor din licee şi şcoli profesionale. • Tot duminică la Harghita-Băi , unde s-au făcut cu sprijinul tineretului numeroase amenajări în vederea desfăşurării în bune condiţiuni a concursurilor de iarnă — au fost programate întrecerile rezervate elevilor. • „CUPA INDEPENDENŢEI“. Sîmbătă şi duminică, în organizarea Consiliului judeţean Sibiu al sindicatelor s-a desfăşurat pe pîrtia Onceşti din staţiunea Păltiniş o competiţie de schi dotată cu „Cupa independenţei“. La întreceri au luat parte 86 de concurenţi, tineri din întreprinderile şi instituţiile din judeţul Sibiu. La fond au cîştigat Maria Oprişcan (întreprinderea mecanică Mîrşa) şi Gheorghe Szilagi (Mătasea roşie Cisnădie), iar la slalom Zigrid Kast (Centrul judeţean de proiectări Sibiu) şi Cătălin Cantora (întreprinderea „Libertatea“ Sibiu). • „CUPA 16 FEBRUARIE“. La clubul tineretului şi în sala de sport a Liceului „Bolyai“ din Tg. Mureş au avut loc întreceri de tenis de masă, şah şi baschet, în cadrul tradiţionalei competiţii „Cupa 16 Februarie“. Au luat parte aproape 300 de elevi. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA 7 ZIAR AL CONSILIULUI NAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ANUL XXXIII - Nr. 8465 4 PAGINI - 30 BANI MARȚI 1 FEBRUARIE 1977 CE SE ÎNTREPRINDE, ÎN PREZENT, ÎN ŞCOLILE PROFESIONALE? SPORT ŞCOLAR După suita materialelor referitoare la sarcinile de răspundere ce revin şcolilor de toate gradele prin Programul de dezvoltare a mişcării sportive pînă în 1980 şi în continuarea raidurilor-anchetă privind modul în care se acţionează concret în diferite şcoli generale şi licee, astăzi tema principală COMPETIŢIA ELEVILOR mmmmmmmm a rubricii „SPORT ŞCOLAR" cuprinde investigaţii întreprinse de reporteri şi corespondenţi ai ziarului în mai multe şcoli profesionale din Capitală şi din câteva judeţe, lată unele constatări din aceste unităţi importante în care învaţă zeci de mii de elevi, muncitorii de mîine. DE LA „CONSTRUCŢII" UN MODEL DE ORGANIZARE ŞI EFICIENŢĂ Ieri s-au încheiat întrecerile unei competiţii care reţine atenţia in mod deosebit atît prin ineditul cit şi prin eficienţa ei. De aceea, ne vom referi doar în treacăt la ierarhia stabilită intre finaliştii — în general foarte bine pregătiţi — pe care i-am aplaudat în frumoasa sală a Liceului de construcţii industriale nr. 23 din Capitală. Vom insista mai mult asupra modului exemplar de organizare a acestui concurs — finala campionatului de atletică grea pentru elevii din grupurile şcolare industriale de construcţii — iniţiat de Direcţia personal şi învăţămint din M.C.I. şi aflat la a 7-a ediţie. Este poate, suficient să arătăm că participanţii au avut la dispoziţie aparatură modernă şi materiale exemplar pregătite, că asistenţa tehnică a fost asigurată de cadre de specialitate, că programul desfăşurării celor trei concursuri — la lupte greco-romane, box şi haltere — a fost judicios întocmit şi, în sfîrşit, că întrecerile s-au bucurat de un public deosebit de entuziast. De altfel, confruntările au fost urmărite nu numai în sală ci și.... în căminele școlii, în sălile de clasă, pe coridoare, aceasta prin intermediul sistemului de televiziune cu circuit închis existent aici. Impresiile frumoase culese ieri, în cele cîteva ore petrecute în mijlocul concurenţilor, ca şi opiniile exprimate de prof. Liviu Voiculescu, director adjunct şi de prof. Ion Popa, şeful catedrei de educaţie fizică, ne-au convins de pasiunea organizatorilor pentru sport. Şi încă ceva : bunul renume de care se bucură Liceul industrial nr. 23 pe ţărim sportiv, rezultatele frumoase obţinute şi însăşi organizarea finalei la care am asistat sunt rezultatul colaborării fructuoase pe care o realizează cu diferite alte unităţi de învăţământ şi în special cu Şcoala sportivă „Energia“. Cit despre întrecerile propriuzise, au excelat sportivii de la Piteşti, la lupte, de la Bucureşti şi Sibiu la box, de la Bucureşti la haltere. Viorel TONCEANU Raidul nostru în Bucureşti şi în cîteva judeţe Dispută dîrză în întîlnirile de box, desfăşurate ieri dimineaţă, în Sala Liceului industrial nr. 23 din Capitală Foto : V. BAGEAC SUCEAVA: Pepinieră pentru lupte şi atletism Unul dintre cei mai avizaţi cunoscători ai activităţii sportive a elevilor de la Grupul şcolar profesional şi tehnic din Suceava este chiar directorul instituţiei, prof. Dionisie Pinzaru. împreună am asistat la „reprizele“ de gimnastică, organizate zilnic în cămine. Note maxime numai pentru băieţi... Cit priveşte activităţile sportive organizate de la începutul trimestrului II sunt de semnalat campionatele pe clase la şah, tenis de masă, handbal, fotbal şi volei, care angrenează marea majoritate a elevilor. Existenţa unui spaţiu bitumat, mai ales pentru jocuri, rod al muncii elevilor şi cadrelor didactice, favorizează desfăşurarea unei asemenea activităţi multilaterale. Două menţiuni speciale. Prima vizează colectivul de: luptători pregătit de prof. C. Topîrzan. Amatori, elevi din toate clasele. Şcoala, în concepţia organelor sportive locale, poate şi trebuie să devină o pepinieră a acestui sport în Suceava. A doua menţiune: faptul că aici sunt încadraţi, ca profesori, doi maeştri ai sportului la atletism, Dorin Melinte şi Mihai Purice, reprezintă o garanţie că atletismul va cunoaşte şi el o puternică dezvoltare. Selecţia continuă şi în acest trimestru în ideea ca o dată cu inaugurarea sezonului în aer liber primele concursuri atletice, pe clase şi grupe de probe să devină un fapt împlinit... (M. A.). REŞIŢA: Cu mai multă zăpadă... A fost, parcă, un vis. Aproape un sfert din efectivul Grupului şcolar al Combinatului siderurgic din Reşiţa a luat cu asalt, două zile la rind, dealul Moroasa, marcîndu-şi o prezenţă entuziastă la concursul de săniuţe Primul din acest trimestru. Altele, proiectate, rămîn în atenţie pină la... noi ninsori. Fiindcă, din păcate, zăpada a dispărut. In aceste condiţii, obiective desigur, activitatea sportivă a elevilor a fost dirijată spre şah (victorii pe toată linia, Radu Buburuzan si Gheorghe Popovici) şi tenis de masă (o elevă in frunte, Malvina Lazăr). A început şi tradiţionalul campionat de minifotbal, Pe sectoare. Ceea ce vrea să însemne 41 de echipe şi peste 200 de meciuri. Tot în acest trimestru, reprezentanţi ai şcolii au fost prezenţi la două acţiuni organizate pe plan municipal, una de cros (9 elevi de aici în primele 10 locuri) (Continuare în pag. a 3-a) SE POATE REALIZA UN BILANŢ SUPERIOR IN SPORTUL DE MASĂ SI DE PERFORMANŢĂ Plenara CJ.E.F.S. Braşov La Braşov a avut loc plenara C.J.E.F.S la care au participat membrii consiliului, reprezentanţi ai organizaţiilor locale cu atribuţii în mişcarea sportivă, profesori, activişti, sportivi fruntaşi, invitaţi. Prezentînd raportul cu privire la activitatea sportivă a judeţului Braşov pe anul 1976, tovarăşul Vasile Lăzăruţ, primvicepreşedinte al C.J.E.F.S., a înfăţişat celor prezenţi bilanţul realizărilor în sportul de masă şi cel de performanţă braşovean, contribuţia cluburilor şi asociaţiilor şi a unor unităţi şcolare şi de studenţi la creşterea prestigiului sportului braşovean şi, implicit, a celui românesc. S-a desprins, astfel, concluzia că în anul încheiat, sub conducerea organelor de partid, C.J.E.F.S. şi celelalte organizaţii cu atribuţii sportive au acţionat şi au reuşit să răspundă prin multe rezultate la cerinţele crescute ale perioadei analizate. Aceste reuşite demonstrează tocmai potenţialul uman material, tehnic şi organizatoric de care dispune Braşovul. Trecînd în revistă succint rezultatele bune şi progresul realizat în diferite domenii de activitate, raportul a subliniat, însă, într-o mai mare măsură, lipsurile încă existente, cauzele care au împiedicat o dezvoltare şi rezultate pe măsura posibilităţilor create. Astfel, în domeniul sportului de masă, numărul celor care practică sistematic mişcarea şi exerciţiul fizic este Încă mic, o serie de iniţiative valoroase nu sunt duse pînă la capăt, în altele se manifestă formalism şi rutină impregnată cu accente de festivism ; gimnastica în producţie este încă prea puţin introdusă şi pentru că această acţiune n-a fost bine organizată şi concepută. In activitatea de performanţă, deşi Braşovul prezintă cel mai bogat bilanţ din istoria sportivă a judeţului (o medalie olimpică de bronz la lupte prin Stelian Morcov, două titluri europene la tir — Eva Olah, o medalie de bronz la campionatele europene de lupte, locul doi la campionatele europene de box tineret, două titluri balcanice, 104 titluri de campioni naţionali, 18 recorduri republicane), rezultatele puteau fi mult mai valoroase în raport cu cerinţele, cu numărul şi calificarea antrenorilor, cu baza materială mult îmbunătăţită in ultima vreme. Este recunoscut faptul că în ultimii ani Braşovul, comparativ cu alte centre ale ţării, este în regres la atletism, baschet, volei şi fotbal. De asemenea, sporturile de iarnă specifice zonei de munte consemnează serioase rămîneri în urmă la toate disciplinele: patinaj, hochei, biatlon, bob, schi. De altfel, rezultatele slabe de la Innsbruck reflectă această stare de lucruri. Există un front prea larg de discipline sportive care duce la o fărâmiţare de forţe, de preocupări şi fonduri ; aportul sportului şcolar şi universitar este prea modest ; cadrele tehnice, deşi numeroase, nu şi-au adus contribuţia aşteptată în creşterea performanţei ; au existat preocupări insuficiente în munca de educaţie. Dacă unele obiective ale sportului de performanţă n-au fost atinse, faptul se datoreşte, între altele, organizării neeficiente, fără atenţii prioritare, eficienţei scăzute faţă de obiective şi activităţii modeste a multor cadre de specialitate. Sunt şi alte cauze : o selecţie nepotrivită, o muncă de îndrumare şi control nesistematică şi insuficientă din partea organelor de conducere sportivă etc. Toate aceste aspecte critice şi autocritice reţinute _ Mihai BARA (Continuare in pag. a 2-a) în turneul de verificare pentru preliminariile CM 78 DRUMUL SPRE SPANIA (16 aprilie) TRECE ŞI PRIN... FRANŢA! Miine, la Bordeaux, joc amigal între cei mai buni fotbalişti francezi şi români BORDEAUX, 31 (prin telefon). Să refacem puţin itinerarul Bucureşti — Le Chateau de Chabannes pentru a intra în atmosfera turneului. După aterizarea la Paris, un autocar a transportat echipa României la stadionul „Parc de Prince“. Amfitrion a fost cunoscutul specialist francez, Georges Boulogne, care a oferit echipei noastre naţionale, un dejun în restaurantul stadionului. A urmat jocul Paris Saint Germain — Nîmes, pe care echipa noastră l-a urmărit doar timp de o oră pentru a prinde trenul în gara Austerlitz. Meciul a fost deosebit de instructiv pentru sondarea stilului de joc al francezilor. O echipă deosebit de tehnică (Paris Saint Germain), condusă de antrenorul iugoslav Vasovic, a fost ţinută în frîu de combativa echipă a lui Kader Frioud, în care cei mai buni ni s-au părut fostul internaţional polonez Domarsky (prezent la Weltmeisterschaft) şi mijlocaşul dreapta Poissier. Masivitatea acestor doi jucători a reuşit să contrabalanseze fineţea tehnică a echipei pariziene, care n-a izbutit să aplice marcajul strict decit o singură repriză, cedînd apoi iniţiativa echipei lui Firoud, mai atletică şi mai dură. Drumul de la Paris la Angoulême a durat patru ore. Din fericire, viteza mare a trenului a făcut ca gara Blois să fulgere doar în faţa jucătorilor. Sosirea la Angoulême, a fost marcată de prezenţa gazetarilor şi fotoreporterilor. O nouă ambarcare, spre Jarnac, 30 km în direcţia Bordeaux. „Tricolorii“ locuiesc la Chateau de Chabannes, un vechi castel. E o linişte desăvîrşită aici. Castelul oferă, deci, excelente condiţii de odihnă. în cursul dimineţii de luni, echipa României a făcut un prim antrenament pe micul stadion din localitate. în cursul după-amiezii, un nou antrenament de două ore, inclusiv un joc la două porţi, pentru că mai este puţin timp pînă la meciul de la Bordeaux. La ora amiezii, Ştefan Covaci a fost supus unei „conferinţe de presă“, la care au participat ziarişti din regiune (Charente), din Bordeaux şi... Paris. Jocul de la Bordeaux se anunţă deosebit de dificil, deoarece echipa Franţei va prezenta un „11“ aproape complet, singurul absent de marcă fiind Michel Larqué. (Absenţa lui Tresor are ca bază accidentarea internaţionalului). Reprezentanţii „cocoşului galic“ sunt cantonaţi, începînd de azi (luni, n.r.), în apropiere de Bordeaux, în programul turneului a intervenit o modificare. Al doilea meci se va juca la Nice, în ziua de 8 februarie, în compania echipei locale, care a învins duminică pe Rennes, cu 4-0. Două din cele patru goluri au fost înscrise de iugoslavul Bjekovic. în apărare, a strălucit compatriotul său, Katalinsky. Al treilea joc va avea loc la 16 februarie, în compania „străinilor“ din Franţa, care anunţă o formaţie extrem de puternică, cu participarea argentinienilor, în frunte cu Bianchi. „Tricolorii“ lucrează cu intensitate. Ei numără orele, conştienţi de faptul că, faţă de selecţionata franceză, contează atît handicapul de pregătire (francezii se află în plin cam ^\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m pionat) cit şi acela al omogenităţii. ★ La ora la care telefonăm, liniştea de la Chateau de Chabannes e parcă şi mai subliniată. Fotbaliştii noştri sunt gata de culcare. Ei urcă, unul după altul, pe scările de marmură, părăsind holul imens, în care, printre fotoliile Louis XVI şi mesele Henri IV, cele două mari televizoare par dintr-o cu totul altă lume. La Chateau de Chabannes, in afara fotbaliştilor români, nu mai locuieşte nimeni... Să sperăm că acest calm acumulat va înlesni o veritabilă declanşare în meciul de la Bordeaux, care — aşa cum se ştie — se va disputa miercuri 2 februarie. Ioan CHIRILA ,Cupa Poiana Braşov" la biatlon Gh. GĂRNIŢA, DIN NOU CEL MAI BUN FUNDATA, 31 (prin telefon). Spre deosebire de întrecerea precedentă a biatloniştilor, proba individuală s-a desfăşurat pe un parcurs regulamentar. Gh. Gârniţă s-a dovedit din nou cel mai bine pregătit in alergarea pe schiuri, unde credem că a înregistrat un substanţial progres. In ziua cursei a bătut un vînt violent, care a împiedicat desfăşurarea normală a cursei şi a adăugat un plus de secunde fiecărui concurent, dar chiar ţinind seama de condiţiile meteorologice amintite, precizia tragerii la ţintă a lăsat şi de data aceasta prea mult de dorit. De pildă, Gârniţă a fost penalizat cu 8 minute ! Clasamentul probei individuale a fost confirmat a doua zi de întrecerea ştafetelor in urma căreia s-a remarcat din nou Gârniţă, lui revenindu-i meritul principal în cucerirea victoriei de către ştafeta Dinamo. Rezultate : INDIVIDUAL 20 km: 1. Gh. Gârniţă (Dinamo) 1 h 25:53 (8) ; 2. I. Mîrza (A.S.A.) 1 h 26:29 (5) ; 3. Gh. Voicu (A.S.A.) 1 h 28:14 (9) ; 4. N. Cristoloveanu (A.S.A.) 1 h 28:31 (7) ; 5. D. Drăghici (A.S.A.) 1 h 29:38 (9) ; 6. Gh. Duca (Dinamo) 1 h 33:26 (5) ; ŞTAFETA 4X7,5 km : 1. DINAMO I (Ferico, Ţeposu, Gârniţă, Duca) 2 h 08:16 (5 ture penalizare) ; 2. A. S. Armata (Mandruş, Cristoloveanu, Voicu, Fontana) 2 h 09:08 (8) ; 3. C.S.U. Oradea (Kerezsi, Dihoi, Urs, Vestea) 2 h 13:21 (6). IMPERATIVUL ETAPEI ACTUALE 1DE PREGĂTIRE A FOTBALIŞTILOR 1 0 -a încheiat prima etapă a perioadei pregătitoare a echipei 0 0 SI lor fruntaşe de fotbal. Începînd de ieri, formaţiile divizionare 0 0 A şi B au păşit — potrivit indicaţiilor metodice ale F.R.F. - 0 ^ B î în etapa a doua de pregătire, precompetiţională. S-a lucrat 0 00 pînă acum pentru creşterea treptată a capacităţii de efort, 0 10 pentru dezvoltarea fizică generală şi îmbunătăţirea calităţi- 0 10 lor fizice de bază - rezistenţă şi forţă în special - pentru corec- 0 0 tarea unor deficienţe tehnice, s-au reactualizat, teoretic şi chiar 00 practic, problemele de tactică generală. Ca pondere în ansamblul 0 0 factorilor antrenamentului sportiv, pregătirea fizică a acoperit apro- 0 0 ximicătiv 70 la sută din conţinutul instruirii, dar şi în aceste con- 0 0 diţii,, mingea nu a lipsit şi bine s-a procedat - de la nici o 0 0 lecţie de antrenament. Chiar dacă, aşa după cum am avut prin 0 0 lejul să constatăm la faţa locului, spaţiile în care s-a efectuat 0 10 instruirea, în cursul lunii care a trecut, au fost în majoritatea 0 0 cazurilor improprii execuţiilor tehnico-tactice. 0 La capătul a trei săptămini de activitate, desfăşurată in afara 0 0 localităţilor de reşedinţă ale echipelor divizionare, se poate spune 0 0 că a existat pretutindeni o atmosferă de pregătire intensă, că in 0 0 zilele, de multe ori aspre, ale lunii ianuarie, s-a lucrat bine şi cu 0 10 rîvnă. Ca în fiecare an, de altfel, în această primă etapă a in- ^0 struirii. O asemenea remarcă este valabilă atit în cazul echipelor 0 0 - cele mai multe ca număr — care au avut permanent la dispoziţie 0 0 întreg efectivul de jucători, cit şi al acelora cu efectivele incom- 0 0 plete, datorită selecţionării unora dintre componenţii lor în lotul 0 00 reprezentativ, cum au fost şi continuă să fie Steaua, Dinamo, Uni- 0 0 versitatea Craiova, F.C. Argeş, A.S.A., Sportul studenţesc, Jiul sau 010 Politehnica Iaşi. Şi este de presupus ca, într-un astfel de climat 0 0 de muncă, să se fi realizat, pînă in prezent, rezervele energetice 0 ţi necesare optimizării pregătirii în continuare şi integrării acesteia 0 0 în ritmul pe care-l pretinde competiţia în perspectivă. 0 De acum înainte, in faţa echipelor noastre divizionare stau sar 0 0 evnite celei de a doua etape, precompetiţionale. In cadrul acesteia, ^ 10 pe baza acumulărilor dobîndite, urmează a se trece, treptat, la 0 0 adaptarea capacităţii de efort în raport cu cerinţele jocului, la sg 10 dezvoltarea şi perfecţionarea calităţilor fizice specifice, la imbună- 0 0 tăţirea şi perfecţionarea procedeelor tehnice de bază şi specifice 0 0 postului, la organizarea jocului pe compartimente şi în ansamblu, 0 0 respectîndu-se, cu acest prilej, indicaţiile F.R.F. privind trăsăturile 0 0 de bază ale fotbalului modern : circulaţie permanentă a jucăto- 0 0 rilor, aplicarea marcajului în apărare, folosirea liberoului, schim- ^ 1 barea repetată a ritmului de joc. 0 0 Toate aceste sarcini - incluse calendaristic in limitele lunii ^ 0 februarie — conturează imaginea unei etape de pregătire care, 0 0 prin caracterul său specific, prin conţinutul şi complexitatea instrui- 0 0 rn programată pe parcursul a încă patru săptămini, îşi propune0 0. să asigure, pînă la reluarea activităţii oficiale de primăvară, instau- ^ 0 rarea formei sportive, omogenizarea tactică şi morală a echipelor, 0 0 deprinderea colectivă de a acţiona cu eficacitate în spiritul unei 0 0 idei de joc proprii. , 0 Din experienţa anii trecuţi, s-a constatat insă că tocmai în 0 0 această parte a pregătirii - cu un rol hotăritor pentru randamentul 0 0 echipelor în perioada competiţională — se înregistrează scăderi de ^ 0, interes şi concentrare în muncă, intervin adesea şi nedorite abateri 0 01 de la disciplina instruirii şi de la viaţa sportivă, care — adeseori 0 0 - fac să se risipească acumulările dobîndite cu multă trudă în 00 prima etapă a pregătirii. De aceea, este de datoria tuturor facto- ^ 0 rilor din sfera performanţei fotbalistice - jucări, antrenori, con- 0 0 ducători - să vegheze ca toate acumulările cantitative şi calitative 0 0 de pînă acum să se transforme, în zilele de pregătire care ur- 0 0 mează, în cîştiguri reale pe planul jocului, elementul direcțional 0 0 al procesului instructiv-educativ, privit în ansamblul său. 0 1 | REZULTATE TEHNICE Steaua — C.S.M. Borz. 34—21 (15— 8) Ştiinţa Bacău — C.S.U. Galaţi 25—21 (10— 8) Univ. Bucureşti — „U“ Cj-Napoca 13—16 ( 3— 9) Gloria Arad — Poli Timişoara 22—25 (10—13) H. C. Minaur B. Mare — Dinamo Buc. 18—20 ( 9—10) Dinamo Braşov — Belonul Săv. 17—17 (10—14) Următorul turneu de sală al campionatului va avea loc în zilele de 5 (etapa a XVII-a), 6 (etapa a XVIII-a) și 7 februarie (etapa a XIX-a) în sala „Victoria“ din Ploiești. Stockl (Steaua) surprins ieri în momentul cind plonjează spre poarta echipei C.S.M. Borzeşti Foto : I. MIHAICA UN MECI PALPITANT: DINAMO BUCUREŞTI - H. C. MINAUR BAIA MARE 2018 PITEŞTI. 31 (prin telefon) — Sala sporturilor din localitate s-a dovedit neîncâpătoare pentru cei ce au dorit să urmărească jocurile ultimei etape a turneului campionatului Diviziei A la handbal masculin, prilej cu care am asistat la confruntări dîrze şi de un nivel tehnic mai bun. STEAUA — C.S.M. BORZEŞTI 34—21. O suită de 6 goluri înscrise de Drăgăniţă a dovedit încă din primele minute ale partidei că formaţia antrenată de Cornel Oţelea şi Otto Telman nu este dispusă să facă vreo concesie adversarei sale. Această impresie de început s-a confirmat şi pe parcursul întîlnirii, campionii jucînd sobru tatent. Au marcat : Drăgăniţă 13, Dan Petru 6, Kicsid 4, Neagu 4, Stöckl 3, Voina 2, Birtalan 1, Cheli 1 — Steaua, Badea 5, Bucioacă 5, Gr. Berbecaru 4, Arsene 2, Smerea 2, Moise 1, Ghioc 1, Lozeanu 1 — C. S.M. Borzeşti. Au condus bine D. Gherghişan şi T. Dăian — Iaşi. ŞTIINŢA BACAU — C.S.U. GALAŢI 25—20. Băcăuanii au obţinut o victorie mult mai dificilă decit o arată scorul final. Ei s-au apărat mai slab ca deobicei, fapt care a permis gălăţenilor să puncteze facil. In cele din urmă, însă, diferenţa de valoare dintre cele două formaţii şi-a spus cuvîntul, Ştiinţa obţinînd pe merit cele două puncte puse în joc. O remarcă pentru evoluţiile lui Costel Petrea şi Iosif Boroş de la învingători şi a lui C. Hornea de la învinşi. Punctele au fost înscrise de : Boroş 7, Deacu 6, Eftene 5, N. Voinea 3, Cornea 3, Petrea 1 — Ştiinţa Bacău, Văduva 10, Hornea 4, Popa 2, Vasilache 2, Marinescu 1, I. Petrică 1 — C.S.U. Galaţi. Au arbitrat I. Păunescu şi Geo Dumitrescu — Bucureşti. UNIVERSITATEA CLUJ-NAPOCA — UNIVERSITATEA BUCUREŞTI 16—13. Beneficiind de un potenţial ofensiv mult superior, clujenii au tranşat deaceastă dată în favoarea lor tradiţionalul derby studenţesc. Au înscris : M. Constantin 6, Voik 3, Rus 2, Orosz 2, Jurcă 2, Căldare 1 — Universitatea Cluj-Napoca, Baican 7, Bako 2, Marinescu 1, Szabó 1, Cean 1, Marcu 1 — Universitatea Bucureşti. Au condus C. Ştefănescu şi M. Paşek — Craiova. GLORIA ARAD — POLITEHNICA TIMIŞOARA 22—25. Un meci aprig disputat, în care timişorenii au trebuit să arunce în luptă toate resursele lor pentru a învinge o echipă foarte ambiţioasă. Au înscris : Fölkér 9, Timpu 5, Gunesch 4, Feher 4, Diliţă 1, Oprescu 1, Cristian 1 — Politehnica, Jenea 5, Schragner 4, Berger 4, Ball 3, Kolebh 3, Bugariu 2, G. Constantinescu 1 — Gloria. Au condus P. Cirligeanu şi M. Marin — Bucureşti. H.C. MINAUR BAIA MARE — DINAMO BUCUREŞTI 18—20. O partidă de zile mari, pentru care ambele formaţii merită felicitări. Sugestivă a fost evoluţia scorului : min. 8, 0—4, min. 13, 2—6, min. 30, 10—9, min. 44, 16—11, min. 54, 17—16. min. 58, 18—18 ! Au marcat : Mironiuc 6, Panţîru 5, Palke 4, Avramescu, Odae şi Răzor pentru H. C. Minaur, Grabovschi 5, Lieu 4, Ştef 4, Cosma 4, Filipescu 2 şi Tase. Bun arbitrajul lui D. Purică şi N. Danieleanu — Ploieşti. Horia ALEXANDRESCU Turneul piteştean al Diviziei A la handbal masculin