Sportul, mai 1978 (Anul 34, nr. 8849-8873)

1978-05-03 / nr. 8849

I 0 Intr-o atmosferă înălţătoare, $ 0 0 I da vibrant patriotism, care a dot, 0 0 0 I încă o datâ, expresie unităţii strinse g 0 a poporului nostru in jurul partidului $ 0 si al secretarului său general, g luni a avut loc in Capitală in prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU ml ———— 'MM——BMB— ——Mt ADUNAREA PRILEJUITĂ DE SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, luni dimineaţă, la adunarea organizată in Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, în această zi a Intîiului de Mai, zi de scumpă sărbătoare, cu profunde rezonanţe în sufletul şi conştiinţa naţiunii, in această zi de mari satisfacţii şi rodnice bilanţuri, de caldă reafirmare a solidarităţii cu cei ce muncesc de pretutindeni, toţi cetăţenii ţării, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, deopotrivă fii şi ctitori vrednici ai României socialiste, au adus omagiul lor fierbinte gloriosului Partid Comunist Român, prin lupta şi sub călăuzirea căruia s-au împlinit aspiraţiile cele mai înalte ale poporului nostru, şi-au îndreptat gindul plin de dragoste şi recunoştinţă spre omul, revoluţionarul care se află în fruntea partidului şi ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a cărui activitate strălucită se leagă indestructibil cea mai fertilă perioadă din istoria patriei, tot ce este mai frumos şi mai cutezător în grandioasa operă ce o înfăptuim, afirmarea României în lume. Cu aceste sentimente de aleasă stimă şi preţuire, cu bucurie în inimi, exprimată prin cintec şi dans, l-au intimpinat numeroşi locuitori ai Capitalei pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu încă din clipa sosirii în Parcul tineretului, apoi de-a lungul frumoasei esplanade, pînă la intrarea principală a Palatului sporturilor şi culturii, unde a avut loc marea adunare organizată de Comitetul municipal B Bucureşti al P.C.R. ...Ora 9. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului, şi statului sunt salutaţi, la sosirea în sală, cu deosebită căldură şi entuziasm, cu puternice aplauze cu mare şi ovaţii, întreaga asistenţă aclamă îndelung, cu multă dragoste şi însufleţire, numele partidului şi secretarului său general — „Ceauşescu — P.C.R. împreună cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in tribuna oficială iau loc tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Manea Mănescu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Emil Bobu, Cornel Burtică, Virgil Cazacu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Dăscălescu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Andrei, Ion Coman, Teodor Goman, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Vasile Patilineţ, Ion Ursu, Vasile Marin, Vasile Muşat. Iau loc, de asemenea, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai unor organizaţii de masă, muncitori, alţi reprezentanţi ai oamenilor muncii din mari întreprinderi bucureştene, precum şi ai vieţii ştiinţifice şi culturale. în sală se află membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, membri ai conducerii instituţiilor centrale, organizaţiilor de masă şi obşteşti, oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile Capitalei. La adunare participă, totodată, oaspeţi de peste hotare aflaţi în vizită în ţara noastră. Răsună solemn acordurile Imnului de stat al Republicii Socialiste România. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Adunarea se încheie intr-o atmosferă înălţătoare, de profundă vibraţie patriotică. Participanţii aclamă neîntrerupt pentru partid şi secretarul său general, pentru eroica noastră , clasă muncitoare, pentru minunatul nostru popor, constructor al socialismului, pentru patria noastră liberă, demnă şi înfloritoare. Sunt momente de intensă bucurie şi satisfacţie, de profundă semnificaţie, care pun pregnant în lumină coeziunea strînsă dintre partid şi popor, deplina concordanţă între năzuinţele naţiunii şi politica partidului, în continuare, s-a desfăşurat spectacolul festiv dedicat Zilei de 1 Mai. La ieşirea din sala Palatului sporturilor şi culturii regăsim aceeaşi atmosferă însufleţitoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, cu ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat parcurg pe jos aleea parcului, străjuită de mii de bucureşteni, în văzduhul însorit şi limpede al acestei dimineţi de primăvară se înalţă urale şi ovaţii pentru secretarul general al partidului şi preşedinte al ţării. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu ie sunt oferite numeroase buchete de flori de către şoimi ai patriei, pionieri şi tineri, pe care îi îmbrăţişează şi îi sărută cu căldură. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu se prind apoi într-o imensă horă a bucuriei, încinsă pe esplanada de verdeaţă a parcului. Această vibrantă şi spontană manifestaţie de dragoste încheie în mod strălucit celebrarea zilei de 1 Mai 1943 care a pus, încă o dată, în lumină unitatea strînsă a poporului nostru în jurul partidului şi al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, voinţa fermă a tuturor fiilor ţării, indiferent de naţionalitate, de a face totul pentru Floria si măreţia patriei, pentru triumful socialismului şi comunismului in România. Âcîătrî d.a Im ora 17 no darlinniiT 97 /AbbSZI, Id Ufa i‘ j H1— Sio „It*l Idl nvyub E. ROMÂNIA-BULGARIA, UN PAS DECISIV SPRE FINALA „CUPEI BALCANICE“ LA FOTBAL Astăzi, după-amiază, pe stadionul „23 August“, care i-a așteptat îndelung pe ..tricolori“, se dispută napolul România — Bulgaria, pentru dreptul de a juca finala „Cupei Balcanice“. Acest meci, care inaugurează sezonul oficial pe teren propriu, are o importanță crescîndă, deoarece reprezintă pentru fotbaliștii români un binevenit prilej în vederea unei posibile finale cu echipa Iugoslaviei, veritabilă revanşă pentru jocul susţinut la finele sezonului trecut. Meciul de astăzi, în care o victorie ar însemna calificarea în finală, ştiut fiind că echipa României are un punct avans faţă de cea a Bulgariei, opune două echipe deopotrivă dornice de victorie. Deoparte se află echipa României, cu numeroşi jucători consacraţi (fără debutanţi), care vor să-i asigure pe iubitorii fotbalului nostru că pot relua un drum întrerupt in noiembrie trecut, iar de cealaltă parte se află echipa Bulgariei, care, in ultimul an, s-a aflat intr-o continuă primenire, în căutarea unei formule noi, mai ales după înfrîngerea de la Paris, în faţa Franţei. Aşa cum se poate vedea din chenarul formaţiilor, echipa României nu are nume noi. In apărare se poate vorbi doar despre formula oarecum inedită a (Continuare in pag. a 7-a) 0 0 0 Răducanu 0 0 Cheran Mehedinţu Ştefănescu Vigu 0 0 Dumitru Bölöni Iordănescu 0 0 Crişan Radu II Marcu 0 -------------- ----------------------------------------------------------------------- 0 0 Arbitri : V. Tanzes - B. Angelkovski, A. Abdulah 0 0 (toţi din Iugoslavia) 0 0 Meciul va fi transmis in întregime la radio si T.V. 0 0 ---------------------------------------- — ----------------------------------------0 0 Țvetkov Stankov Milkov 0 0 Kalburov Zdravkov Markov 0 0 (Kaserov) (Al. Ivanov) 0 0 G. Bonev Tişanski B. Dimitrov Nikolov 0 Ji Stoikov 0 0 A ti\\\\\\\\\\\\\m .vwwwv PROLETARI din TOATE ȚĂRILE, NU!|!-V** ZIAR AL CONSILIULUI NATIONAL PENTRU EDUCAJIE FIZICA SI SPORT | ANUL XXXIV - Nr. 8849 | 8 PAGINI - 30 BANI | Miercuri 3 mai 1978 | Sărbătoarea tinereţii României socialiste PESTE 30000 DE PARTICIPAŞI LA MANIFESTAREA CULTURAL-SPORTIVA DE PE STADIONUL REPUBLICII DIN CAPITALĂ 2 Mai, prin tradiţie „Ziua tineretului“ din Republica Socialistă România, a constituit şi în acest an o adevărată sărbătoare a tinerei generaţii, un nou prilej de afirmare plenară a profundului său devotament faţă de partid, patrie şi popor, de exprimare a hotărîrii sale nestrămutate de a-şi dedica toate puterile luptei pentru înflorirea României, pentru triumful socialismului şi comunismului. Sărbătoarea tinereţii României socialiste a fost marcată în Capitală printr-o amplă manifestare cultural-sportivă desfăşurată pe Stadionul Republicii, cu participarea a peste 30 000 de tineri muncitori, intelectuali, studenţi, pionieri şi şoimi ai patriei La manifestare au fost de faţă tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., Emil Drăgănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport, membri ai secretariatului C.C. al U.T.C. şi ai Biroului Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor. In deschiderea manifestării, tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministrul pentru problemele tineretului, a subliniat în cuvîntul său semnificația majoră a Zilei tineretului Deve(Continuare in pag. 4—5) Un meci de rugby de mare atracție: CVT.I --MMM— ».■-■■''.rii... BaBn——— gmmn^TÄ niirn^Fin IhtIi mfsti DLLLUl Iliim I ii DUuUÍT.Íj!Jííül:U1 llsiliiiibuli (Continuare in pag. a 8-#) REPREZíMMIl „ír S ÄHhLItl Jocul are loc astăzi, in nocturnă (de la ora 19), pe stadionul „23 August“ Astă-seară, in nocturnă (de la ora 19), pe stadionul „23 August“. Selecţionata de rugby a Bucureştiului va intîlni, într-un meci de mare atracţie, Reprezentativa B a Angliei. Partida, care marchează reluarea intilnirilor rugbystice de anvergură româno-engleze, este așteptată cu un viu interes.în vederea acestei importante reîntâlniri cu rugbyul insular, jucătorii bucureșteni s-au pregătit cu responsabilitate in ultimele zile, dovedind, în meciul de antrenament de săptămîna trecută, o bună coeziune şi dorinţa de a realiza în compania oaspeţilor englezi un spectacol pe măsura aşteptărilor. In ceea ce priveşte XV-le bucureştean, pe care colectivii de antrenori (Petre Cosmănescu, Theodor Rădulescu şi Ion Tuțuianu) ii va trimite în teren, el a fost astfel definitivat : Durbac — 15, Aidea — 11, I. Zafiescu — 12, Enache — 13, Telease — 14, D. Alexandru — 10. Paraschiv — 9. Murariu — 7, M. Ionescu — 8. Arhim — 6, Pinhea — 4. Stroe — 5. Oct. Corneliu — 3. Munteanu — 2. Cioarec — 1. Partida va fi condusă la centru de cunoscutul arbitru englez Peter Edward Hughes. O neobişnuită furtună a intimpinat, ieri după-amiază, sosirea echipei B a Angliei pe aeroportul international Otopeni Dar căldura cu care reprezentanţi de frunte ai Federaţiei române de rugby (Jean Oncescu, Matei Ludu şi Viorel Moraru, vicepreşedinţi) i-au primit pe ambasadrii ţării de origine a sportului cu balonul oval a şters repede îngrijorarea de pe feţele sportivilor oaspeţi, in aşa fel incit W.G.D Morgan, antrenorul principal al lotului englez, a anunţat că peste mai puţin de o oră rugbyştii britanici vor fi prezenţi pe gazonul stadionului,23 August“. Furtuna de-afară nu vă, sperie, nu-i prea puternică ? — am întrebat noi. „Oricum, sunt sigur, mîine va fi eu mult mai greu. Aşa că...“. Prima impresie pe care o lasă XV-le englez este excelentă. O ţinută sportivă desăvîrşită, o bună dispoziţie molipsitoare. Tineri care top bat la porţile naţionalei A. dornici de o deplină