Sportul, mai 1979 (Anul 35, nr. 9157-9181)

1979-05-03 / nr. 9157

marea adunare populară CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI (Urmare din dna fecutiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei. Primit cu puternice şi însufleţite urale, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvintarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu viu şi deosebit interes, cu deplină satisfacţie şi aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu îndelungi şi puternice urale. Exprimînd aprobarea deplină faţă de magistrala cuvintare a secretarului general al partidului, participanţii la adunare şi-au reafirmat sentimentele de dragoste fierbinte şi profundă stimă faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al României socialiste, care reprezintă pentru toţi cei ce muncesc din patria noastră un minunat exemplu de dăruire, cutezanţă şi fermitate revoluţionară, de slujitor cu credinţă comunistă a partidului, poporului şi ţării. ★ La scurtă vreme după entuziasta adunare populară, in prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, a celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului nostru, a avut loc un grandios spectacol festiv consacrat sărbătoririi zilei de 1 Mai 1979. . Finalul marelui spectacol festiv uneşte glasurile artiştilor şi ale întregii asistenţe în momentul solemn în care se intonează imnul de luptă al muncitorilor din toate ţările : „Internaţionala“. Mulţimea, în picioare, ovaţionează minute în şir, în timp ce se scandează lozincile : „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu !“, „Ceauşescu — p.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Privirile tuturor celor prezenţi în sală se îndreaptă cu nespusă mîndrie, dragoste şi respect spre tribuna centrală, de unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu răspunde cu căldură aclamaţiilor. In aceeaşi atmosferă entuziastă, de fierbinte patriotism, mii de bucureşteni îl intîmpină pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu la ieşirea din Sala Palatului Sporturilor şi Culturii. Printre uralele şi ovaţiile Îndelungi, mii de glasuri scandează cu înflăcărare numele partidului, al secretarului său general, al ^Tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu li se înmînează buchete de fior* * ale primăverii. Această sărbătoare cu tradiţie aproapeseculară s-a constituit astfel într-o nouă şi elocventă mărturie a unităţii de nezdruncinat a naţiunii în jurul partidului, al secretarului său general, a încrederii neţărmurite a întregului nostru popor în viitorul luminos al României socialiste, a hotărîrii tuturor oamenilor muncii din patria noastră, de a întîmpina cu noi succese Congresul al XII-lea, de a înfăptui neabătut măreţul Program elaborat de partid. ★ Luni seara, la Palatul din Piaţa Victoriei, a avut loc o reuniune tovărăşească organizată de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, cu prilejul zilei de 1 Mai. Sosirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu în mijlocul participanţilor la reuniune este intîmpinată cu vii şi îndelungi aplauze. Reuniunea s-a desfășurat intr-o atmosferă tovărășească, deosebit de caldă. GRANDIOS SPECTACOL SPORTIV DE ZIUA TINERETULUI (Urmare din pag. 1) a înfăptui exemplar, împreună cu toţi oamenii muncii, sarcinile de mare răspundere Încredinţate de partid tinerei generaţii. ★ 2 mai, Ziua tineretului, a fost sărbătorită in Capitală printr-o grandioasă manifestare cultural-sportivă, care a reunit pe Stadionul Republicii peste 30 000 de spectatori. Printre ei, şoimi ai patriei, pionieri, elevi, tineri muncitori din întreprinderi şi de pe ogoare, studenţi, veniţi să urmărească finalele „Crosului pionierilor“ şi „Crosul tineretului“, momente de referinţă in bogatul program prezentat, să-i susţină, să-i aplaude pe campioni, pe fruntaşii probelor. Ora 10,30. Se dă startul în proba de 500 de metri fete, categoria 11—12 ani, prima din cadrul „CROSULUI PIONIERILOR“. Concurentele, vădit emoţionate (cele mai multe dintre ele sunt la prima întrecere de o asemenea importanţă), pornesc grupat, intr-o trenă care anticipează in continuare o alergare de... sprint. Şi astfel se consumă mai bine de jumătate din cursă. Apoi se desprinde, pentru puţină vreme, Petruţa Pricop, reprezentanta judeţului Vaslui. Aleargă uşor, mărind necontenit pasul, cu speranţa că nu o va mai ajunge nici o concurenţă. Dar, aproape de intrarea in ultima turnantă, iată, un grup de trei pioniere care trec ca nişte umbre peste micuţa vasluiancă. In frunte se află Violeta Neamţu (Neamţ), urmată îndeaproape de Gabriela Chmara (Sibiu) şi Mirela Vlădescu (Gorj). Ele termină cursa in această ordine, in entuziasmul tribunelor, care le aplaudă îndelung. Băieţii, pionierii de la aceeaşi categorie de virstă, aveau să parcurgă 600 de metri. Din nou o plecare strânsă, cu învingător greu de anticipat. Crainicul stadionului aminteşte la un moment dat că printre finalişti se află şi pionierul Adrian Maier din Cluj-Napoca, situat pe locul 3, anul trecut, la ultimul act al întrecerii. Aproape în acelaşi moment, parcă stimulat de crainic, Adrian se desprinde din plutonul celor 40 de concurenţi şi ţişneşte spre culoarul iutii pe care nu il mai părăseşte. Forţează, forţează necontenit ritmul, intr-un efort splendid, reuşind să treacă primul linia de sosire. La ieşirea din stadion, delegaţia clujeană de crasişti fac o primire entuziastă. Pentru ambiţia sa, pentru felul cum a condus cursa (aproape 400 de metri), Adrian Maier merită toată preţuirea ! In cea de a doua probă a „Crosului pionierilor“, im succes care s-a repetat, Ana-Maria Rauch din Corei reuşeşte să ciştige pentru a doua oară consecutiv finala la categoria 13—14 ani, pe distanţa de 600 de metri. Este o fetiţă zveltă, cu frumoase posibilităţi pentru atletism şi, cum ni s-a spus una din fruntaşele pe unitatea de pionieri a Şcolii generale nr. 3 din Carei. „Nici nu ştiţi cit se vor bucura ai mei, colegele şi colegii, pentru această reuşită !“ — ne mărturiseşte bucuroasă Ana-Maria, care işi doreşte, printre altele, să le ajungă pe Natalia Mărăşescu sau pe Ileana Silai, munca, ambiţia şi talentul indreptăţind-o să aspire la o asemenea împlinire. Un băiat sprinten, permanent neliniştit, abia aşteaptă să ia startul in ultima probă a pionierilor, categoria 13—14 ani. Se numeşte Gheorghe Ciobanu şi este din Drăgăşani. Porneşte vijelios, nelăsînd nici o speranţă celorlalţi concurenţi. Locul I, după o cursă care anunţă in mod sigur un viitor atlet de performanţă „CROSUL TINERETULUI“ debutează cu proba de 800 metri rezervată fetelor, categoria 15—16 ani. Un excelent prilej pentru Rodica Fodor din Bacău, viitoare economistă, de a-ţi etala talentul. La băieţi (aceeaşi categorie de virstă), intr-o alergare pe 1500 metri, un prim succes al reprezentanţilor municipiului Bucureşti. . ,CROSUL PIONIERELOR“, ediţia a I-a. Categ. 11—12 ani, fete : 1. violeta Neamţu (Şc. gen. S Tg. Neamţ — judt. Neamţ), 2. Gabriela Chmara (Sibiu), 3. Mirata Vlădescu (Gorj); băieţi : 1. Adrian Maier (Şc. gen. 16 Cluj- Napoca — Jud. jud), 2. Mihai Dedu (Bucureşti), 3. Vasile Gáspár (Sibiu) ; categ. 13—14 ani, fete : 1. Ana-Miarița Rauch (Şc. gen. 3 Canei — Jud. Satu Mare), 2. Lemuţia Chirila (Vrancea), 3. Valentina Cîrjan (Teleorman) ; băieţi : 1. Gheorghe Ciobanu (Şc. gen. 2 Drăgăşani — Jud. Vocea), 2. Nicolae Stan (Bucureşti). 3. Ionel Ţiţeiu (Sibiiu). „CROSUL TINERETULUI, ediţia a XI-a. Categ. 15—10 ani, fete: 1. Rodica Fodor (Lic. economic Bacău — Jud. Bacău). 2. Autor, Ion Oprea, elev la Liceul industrial de mecanică fină. Cursă frumoasă, disputată pină la ultimii metri, in care campionul a fost strins tatonat de Nelu Mîrşu din judeţul Constanţa şi Béla Kovács din judeţul Mureş. Animaţie neobişnuită in rindul delegaţiei judeţului Hunedoara. Explicaţia ? Una dintre reprezentantele ei, Cornelia Breaz, a ciştigat proba de 1 000 m, categoria 17—19 ani. Concurenţii din judeţul vecini Alba, vor trăi la rindu-le un moment asemănător, prilejuit de victoria lui Mihai Pop, în proba de 2 000 m. Cu probele rezervate tinerilor de peste 19 ani, finalele de cros vor lua sfirşit. Noii campioni sunt Vasilica Cioroiu din Galaţi (1000 m) şi Constantin Chiţulescu din Bucureşti (3 000 m), ultimul pentru a doua oară campion al „Crosului tineretului", anul trecut, insă, la o categorie mai mică de virstă (17—19 ani). Aşa cum au fost şi in antractele finalelor de cros, la demonstraţia de gimnastică ritmică, spectatorii îşi concentrează atenţia spre celelalte numere ale programului sportiv, la tentativele de corectare a recordurilor naţionale în probele de 1 000 m fete (la care au concurat Ileana Silai şi Maricica Puică) şi de 3 000 m băieţi (probă care a avut ca protagonist penie Floroiu). Apoi, la finalele pe ţară ale Complexului aplicativ „Pentru apărarea patriei“ sau la disputata probă ciclistă de urmărire câştigată de Petre Dolofan de la Steaua. Programul sportiv se încheie, fiind urmat de cel cultural, susţinut de cenaclul „Flacăra“ al tineretului revoluţionar. (T. ST.). Rozica Petru (Dolj), 3. Paula Die (Bucureşti) ; băieţi : 1. Ion Oprea (Loc. ind. mec. fiină Bucureşti), 2. Nelu Mirşu (Constanţa), 3. Béla Kovács (Mureş) ; categ. 17—13 ani, fete : 1. Cornelia Breaz (Lic. mec. autto Derva — jud. Hunedoara), 2. Larisa Bălan (Bucureşti), 3. Dobriţa Oprea (Ialomiţa) ; băieţi : 1. Mihai Pop (Lie. milirtm Alba Iu3±a — jud. Alba), 2. VI. Uzuneanu (Galaţi), 3. VI. Ciorbă (Sartu Mare); categ. peste 13 ani, fete : 1. Vasilia Cioroiu (inst. înv. sup. Galaţi), 2. Paraschiva Deac (dud), 3. Ileana Remţea-Filip (Bucureşti) ; băieţi : 1. Constantin Chiţulescu (Dinamo Bucureşti), 2. Patru Varga (Caraş-Severin), 3. Aurel Anita (Vaslui). PANOU DE ONOARE Am asistat duminică la cîteva alergări (premiile Păcii, Buziaş, Bildana, Buftea) în care cîştigătorii (Diatom, Indiana, Oşanca, Relaxa) au fost nevoiţi să se întrebuinţeze serios pentru a termina pe primul loc. Am putut vedea însă şi o probă (premiul Bistricioara) care suscită linele discuții. REZULTATE TEHNICE : Cursa I : Lisanca (G. Solcan) rec. 1:34,3, 2. Halogena. Simplu 6, ordinea 22. Cursa a 2-a : 1. Relaxa (N. Sandu) rec. 1:33,7, 2. Salonardla, 3. Cornelia. Simplu 17, ordinea Închisă, event 28, ordinea triplă 403. Cursa a 3-a : 1. Suvana (D. Popa) rec. 1:29,0, 2. Simptom, simplu 6, ordinea 52, event 57, triplu ciştigator 1621. Cursa a 4-a : 1. Galera (N. Gheorghe) rec. 1:31,1, 2. Jurat, 3. Izmir. Simplu 3 ordinea 23, event 50, ordinea triplă 148. Cursa a 5-a : 1. Hederic (G. Georgescu) rec. 1:30,0, 2. Văluța, simplu 3, ordinea 6, event 10. Cursa a 6-a : 1. Indian (M. Dumitru) rec. 1:29,4, 2. Harțag, 3. Honorica. Simplu 2, ordinea 31, event 9, ordinea triplă 6045. Cursa a 7-a : 1. Reforma (C. Doi Ciță) rec. 1:34,1, 2. Tufica. Simplu 14, ordinea 60, event 60 triplu cîștigător 808. Cursa a 8-a : 1. Diatom (G. Popescu) rec. 1:26,3, 2. Bavari, 3. stilat. Simplu 8, ordinea închisă, event report, ordinea triplă 3 356. Cursa a ?■*1. 1- Incaş (N. Simion) rec. 1:29,1, 2. Joben, 3. Haiducel. Simplu 7, ordinea 51, event 270 triplu cîștigător 2 443, ordinea triplă 635. Cursa a 10-a : 1. Fecioraş (M. Ştefănescu) rec. 1:34,3, 2. Versiunea, 3. Fanera. Simplu *• "Tdir?a3 event 55" ordinea triplă 454. Cursa a ll-a : 1. Runda (S. Onache) rec. 1:37,8, 2. Siliciu. Simplu 3, ordinea 201 event 43. Pariul austriac s-a ridicat la suma de 23 588 și s-a închis. ^h. ALEXANDRESCU B&H travnfftfr’ iji-REUNIUNEA DE DUMINICĂ Rugbyştii noştri in campionatul european LA MADRID, A DOUA VICTORIE CONSECUTIVĂ SI ACUM „MECIUL-CHEIE", CEL DE LA HARKOV O victorie este întotdeauna prilej de satisfacţie şi ea trebuie apreciată ca atare. Rugbyştii noştri au întrecut duminică, la Madrid, echipanaţională a Spaniei cu 22—6, păstrindu-şi prin acest succes (al treilea din actuala ediţie a Campionatului european), după cele realizate atît de spectaculos în faţa Italiei (44—0) şi Poloniei (30—9), în continuare intacte şansele la locul secund în Europa, după echipa Franţei. La Madrid, tricolorii nu au mai afişat însă în joc acea autoritate cu care ne obişnuiseră, dînd semne de oboseală care au fost alungate abia în final, cînd echipa şi-a revenit (şi pe fondul căderii fizice a adversarului), marcînd între minutele 70 şi 75 două eseuri, rod al unor acţiuni colective de toată frumuseţea — aplaudate la scenă deschisă — şi al unei evidente superiorităţi tehnice. Jocul şi succesul de la Madrid trebuie să asigure echipei noastre şi tehnicienilor care o îndrumă elementele de siguranţă necesare înaintea unui joc evident mult mai dificil decît cel cu Spania. Este vorba de partida cu Uniunea Sovietică, de la Harkov, din 6 mai. Avem la ora actuală o înaintare (formată din cei 8 băieţi care compun grămada) excelentă, care se poate întrece de la egal cu cei mai redutabili adversari în privinţa cunoaşterii tuturor subtilităţilor jocului de rugby. Iată un argument, dintre cele hotărîtoare, în favoarea noii noastre naţionale. Deşi, în paranteză fie spus, la Madrid, unde şi-a dominat atît de net adversarul (împins uneori pe distanţa a 10—15 m) înaintarea nu a ştiut, în suficientă măsură, să facă echipa să profite de această superioritate. In multe situaţii, precipitarea a luat locul elaborării. Dar linia de treisferturi . Ea a avut o evoluţie mai puţin fericită, prinzînd ceea ce în sport se cheamă îndeobşte „o zi slabă“. Atacanţii noştri (e drept cu doi cvasidebutanţi, Becheş şi Gh. Dinu) au fost adesea surprinşi de replica deosebit de activă a unor adversari mai iuţi, mai îndemmnateci (!?), adevărateeline în mişcare, aşa cum şade bine unor trei sferturi care se respectă. Acest lucru este cu atît mai de neînţeles, cu cît linia noastră de atac era rodată în partide mult mai dificile cu parteneri de joc francezi, englezi, galezi, în mod cert mai puternici, mai tehnici decît spaniolii. Fireşte, privim cu optimism primul joc oficial din campionatul european cu echipa Uniunii Sovietice. Ne gîndim îndeosebi la experienţa mult superioară a XV-lui nostru, experienţă care în domeniul balonului oval se cîştigă greu şi unde-i, practic, imposibil să... sari peste etapele unor acumulări absolut necesare pentru a atinge marea performanţă. Ni se pare, însă, absolut necesar ca în scurtul răgaz rămas pină duminică să se elimine o anume stare de oboseală, care pare a-i îl cuprins pe unii dintre componenţii naţionalei, stare dăunătoare jocului viguros, viol, plin de fantezie şi neprevăzut (pentru adversar, fireşte), acela practicat în mod obişnuit de echipa noastră naţională. Să fie o pretenţie prea mare pentru o echipă care se caracterizează prin tinereţe, din moment ce majoritatea „tricolorilor“ gravitează in turul vîrstei de 25—27 de ani ? Socotim că proxima partidă internaţionalâ trebuie foarte bine pregătită. Să nu uităm că rugbyştii sovietici au promovat anul trecut în grupa A şi că în partidele disputate pînă acum cu Franţa şi Italia (în deplasare) au afişat o bună pregătire fizică şi tehnică. Şi în partida de la Harkov, în faţa rugbyştilor noştri, ei vor căuta probabil să-şi confirme valoarea în evoluţie. Dar chiar dacă sportivii sovietici sunt în progres, 2«j»zrA,'iKaHEZ!uv,b tusi şi, fără îndoială, dornici de afirmare, considerăm, totuşi, că jocul de la Harkov rebuie şi poate fi ciştigat de către sportivii noştri. Eliminarea deficienţelor semnalate, ca şi a vltorra care nu vor fi scăpat antreurilor noştri, va readuce echipa noastră pe calea acelor succeseoctaculoase care i-au netezit drnul Spre vîrful piramidei rugbtice. Cu seriozitatea-i binediescută, xv-le României pregăte acum meciul cu echipa U.R.S.S., care deschide poarta spe locul secund al podiumului european. Noi sperăm că la Ilarkov, rugbyştii noştri vor păşi prin ea, cu succes ! 1 Dimitrie CALLIMACHI DINAMO, VIRTUALA CAMPIOANĂ LA HOCHEI Spectatorii prezenţi ieri pe patinoarul artificial „23 August din Capitală au nutrit speranţa că un meci de hochei Dinamo — Steaua rămâne un derby, chiar dacă partida nu mai are nici o miză. Aşteptările lor au fost, însă, înşelate. Penultimul joc dintre protagonistele Diviziei naţionale a fost, în cea mai mare parte, la discreţia liderilor, a dinamoviştilor, care au întîlnit o formaţie descompletată, obosită şi resemnată. învingătorii s-au impus repede, conducînd cu 7-0, după primele două reprize. In ultima treime, steliştii şi-au amintit că au fost mulţi ani la rînd campioni şi au echilibrat situaţia de pe gheaţă, cîştigînd repriza. In mod cu totul regretabil, acest meci fără miză nu a fost şi fără... durităţi sau acte de nesportivitate, care au avut darul să umbrească o întîlnire ce putea fi foarte frumoasă. Scor final : Dinamo — Steaua 10—4 (4—0, 3—0, 3—4), prin punctele marcate de Tufcanu 2, Costea, Pană, Malihin, Gali, Solyom, Teodoriu, Pisăru şi Axinte, respectiv Gheorghiu (2), Olenici şi V. Huţanu. In deschidere, Dunărea a întrecut cu 8—2 (4—0, 3—0, 1—2) pe Sportul studenţesc A.S.E. Autorii golurilor : Horvath şi Chiriţa (cite 2), Brandabur, Dumitrache, Antohi şi Peter, pentru Dunărea, Jinga (2) pentru bucureşteni (V. Ch.). ★ Marţi şi miercuri la Miercurea luc s-au disputat cele două întâlniri dintre formaţiile Unirea Sf. Gheorghe şi S. C. Miercurea Ciuc. In primul joc, mai echilibrat doar în prima repriză, echipa locală a cîştigat cu 8—5 (0—1, 4—2, 4—2), prin punctele realizate de Miklos 3, E. Antal 2, Todor, Peter şi Lucaci, respectiv Herghelegiu 2, Ungureanu, Sarossi şi Niţă. Al doilea meci s-a încheiat cu rezultatul de 9—4 (5—1, 3—1, 1—2) în favoarea gazdelor , au înscrişi Antal (3), A. Gali (2), Miklos, Todor, Demeter, Peter, respectiv Baka (2), Kedves şi Lucaci. (V. PAŞCANU — coresp.) ★ Astăzi, de la ora 14,30, au loc la Bucureşti ultimele partide ale campionatului : Sportul studenţesc A.S.E. — Dunărea şi Dinamo — Steaua. înaintea acestor jocuri, clasamentul competiţiei este următorul : 1. DINAMO 73 p., 2. Steaua 65 p., 3. Sport club 47 p., 4. Dunărea 27 p., 5. Unirea 23 p., 6. Sp. stud. A.S.E. 1 p. LA HALLE, TEST DIFICIL PENTRU BASCHETBALISTELE NOASTRE HALLE, 2 (prin telefon). După participarea la competiţiile din Ungaria (Székesfehérvár) — locul 6 din 7 formaţii şi dim Polonia (Lodz) — locul 6 din tot atâtea echipe, selecţionate olimpică de baschet feminin a României şi-a continuat meciurile de verificare a pregătirilor efectuate în vederea turneului de calificare pentru J.O. din 1380 prim Imtenirile susţinute în sala „Fritz Schwanze“ din localitate, alături de reprezentativele Ungariei, Bulgariei, Poloniei şi ale ţării gazdă CA şi B). De la început trebuie să menţionăm că acest turneu, ca şi cele precedente, a avut doar un caracter de verificare şi că din lot lipsesc cîteva dintre jucătoarele cele mai bune, în primul rînd Mariana Andreescu şi Doina Prăzaru-Mathe, absente din motive obiective. In aceste condiţii, era de aşteptat ca selecţionata română, chiar dacă nu ar fi realizat succese, să evolueze măcar la un nivel satisfăcător, care să consemneze roadele pregătirilor şi care să ne dea speranţe într-o prestaţie superioară la viitoarele Întreceri, internaţionale. Din păcate, nu s-a petrecut aşa. In prima zi a turneului formaţia română a suportat o infringere severă în faţa echipei Ungariei , apoi a repurtat un succes facil asupra neexperiimentatei reprezentative prime a R.D. Germane , în ziua a treia, din nou eşec Împotriva echipei Bulgariei. Ne oprim asupra acestui al treilea meci. Insuccesul se datorează : incapacităţii echipei de a face faţă presingului In prima repriză ; lipsei de responsabilitate în aruncările la coş (23 de ratări din 34 de Încercări In primele 20 de minute) ; numărului mare de greşeli, de tehnică etc. In repriza secundă, adversarele — avînd la un moment dat un avans de 24 de puncte — au renunţat la presing, au folosit şi jucătoarele de rezervă, permiţând echipei noastre să reducă din handicap dar nu şi să elimine problemele ei de fond, ca de pildă valoarea scăzută a peilor prezenţi aici (cu excepţia Rodicăi Goian) şi a unor jucătoare de rezervă, insuficienta combativitate in apărare, ca şi disensiunile grave dintre conducerea tehnică a lotului (antrenor principal Gh. Lăzărescu) şi unele componente de bază ale formaţiei (de pildă Maria Roşianu şi Latiana Radulescu). REZULTATE : România — Ungaria 66—105 (36—52) ; România — R.D.G. (A) 93—80 (51—38) ; România — Bulgaria 82—96 (34— 52) ; Polonia — Bulgaria 67—87 (36—53) ; Ungaria—Bulgaria 92—87 (48—41) ; Polonia — R.D.G. (B) 90—56 (45—29) ; Ungaria — R.D.G. (B) 132—37 (75—17) ; Polonia — R.D.G. (A) 68—52 (35—24). Dumitru STÂNCULESCU 10 DE RUTIERI PORNESC A7I ÎN „CURSA NUNflEOR“ Astăzi la amiază (ora 14 de lingă aeroportul Băneasa şi 13.30 — plecare festivă — de la clubul Dinamo) se dă — din Bucureşti — startul în prima etapă a unei competiţii intrată de mult in tradiţia sportului nostru cu pedale : „CURSA MUNŢILOR“. Organizată de clubul sportiv Dinamo Bucureşti, întrecerea are caracter internaţional (participă o selecţionată a cluburilor Dinamo din U.R.S.S. şi formaţia Ruda Hvezda din Cehoslovacia). Plutonul celor 70 de alergători are in componenta sa echipe din Capitală, Ploieşti, Plopeni, Brăila, Braşov şi din alte centre, echipe în care se află incluşi membrii lotului olimpic şi cei ai lotului românesc pentru „Cursa Păcii“. De altfel, aceştia din urmă vor porni la startul cursei primăverii chiar a doua zi după încheierea escaladării munţilor din zona Sinăi. Aşadar, o cursă a selecţiei valorilor noastre in compania unor oaspeţi valoroşi. Competiţia — care însumează 4 etape — programează astăzi o întrecere de 120 km pe ruta Bucureşti — Ploieşti — Sinaia. Apoi, zilnic, drumuri pe şosele de munte, finişul urmînd să se dispute duminică. Se întocmesc clasamentele obişnuite (individual, echipe), dar — firesc — şi unul al căţărătorilor. Avem, deci, timp de patru zile prilejul să-i urmărim nu numai pe consacraţii ciclismului nostru, ni şi pe cei care constituie „noul val“. CAMPIONATE . COMPETIŢII CAMPIONATE IN DIVIZIA MASCULINĂ A DE TENIS AZI : STEAUA - DINAMO BUCUREŞTI In şirul lung al competifţiilor de tenis (ocmtiiintiirnd şi în urmatoairele săptămâni), campincxrLatiul Diviziei masculine A reţine atenţia în această săptămână, la start fiind prezente 14 echipe in care evoluează jucători fruntaşi. Primele meciuri au porulait pentru departajare, învinşii urmînd să joace in grupa pentru locuriile 9—14, iar învingăii fxind pentru Locuriile 1—8. Steaua — deţinătoarea titluikii — n-a întâmpinat până acum vreo rezistență care sa-i ridice probame. Rezultate: PROGRESUL — U.T. ARAD 9—0 (Tăbăraș — CocorUrban 6— 0, 6—1 ; N Leudescu — Mlinache 7— 5, 6—4; Bozdog — N. Codiuhan Timp de două zile, Sala sporturilor din Pitești a fost gazda finalelor campionatelor republicane Individuale de judo pentru tineret. La întreceri au fost prezenţi 132 de sportivi din Întreaga ţară, luptele pentru cucerirea unui loc pe podium fiind deosebit de strinse. Excepţie au făcut confruntările de la categoria semimijlocie în cadrul căreia tinărul sportiv Gabriel Sapta (C.S.S. Deva) a reuşit că ciştige toate întâlirile prin ippon (Înainte de limită), el fiind declarat cel mai tehnic Judoka al finalelor. Poate, acelaşi lucru l-am fi putut spune şi despre „favoritul“ categoriei semiuşoară Gheorghe Cenţiu (Nitramonia Făgăraş), care însă, in finala cu Vasile Stafi (Flacăra roşie Bucureşti), a fost oprit să lupte de medicul competiţiei, suferind un accident la braţul drept. Dar iată clasamentul final : superuşoară — 1. Gh. Coman (Nitramonia Făgăraş), 2. Gh. Mihăescu (C.S.Ş. 1 Buc.), S. S. A Timp de două zile, pe lacul Snagov, cei mai buni tineri caiacăşti şi panoişti din ţară şi-au disputat întîietatea în cadrul concursului republican pe ambarcaţii mici. Au venit la această frumoasă întrecere de primăvară numeroşi juniori care învaţă la cunoscutele şcoli de caiao-canoe aflate pe malurile Dunării, la Ricea, Brăila, Galaţi, Orşova. Au ţinut, de asemenea, să fie prezenţi elevii care astăzi deprind meşteşugul alunecării rapide pe apele — mai vechi sau maii noi — ce completează frumuseţea oraşelor Timişoara, Rm. Vilcea, Arad, Bucureşti, Constanţa, Hunedoara etc. întrucât 26 secţii neutoiee şi-autrimis reprezentanţii La Snagov, a fost nevoie de 59 de sporturi pentru a desemna juniorii Învingători în cele 6 probe. După disputele eliminatoriii din serii şi recalificări au urmat cursele finale, cu câte 9 echipaj pe linia de plecare, cu timpi promiţători pentru etapa actuală de pregătire. S-au distins în acest prim concurs de sezon — care va culmina cu întrecerile campionatelor europene de la Tampere — sportivii din loturile reprezentative — caiacişti şi canalişti aparţinând secţiilor nautice Danubiu, Delta şi C.S.Ş. Tulcea, Portul şi C.S. Brăila, CNASE Bucureşti şi Constructorul Timişoara. Cu o „barcă“ s-au situat în fruntea clasamentului general elevii prof. Igor Lipatit de la Danubiu Tulcea, ceea ce nu a surprins pe nimeni. Maestrul emeriit al sportului Igor Lîpatit continuă să predea, cu aceeaşi exigenţă, la şcoala caiacul ud şi VINERI. PRIMA DEMONSTRAŢIE DE ŞAH-COMPUTER In cadrul lectoratului Clubului central de şah (str. Vasiile Conta 16, et. VIII), vineri 4 mai, de la ora 18, va avea loc o primă demonstraţie de şah-computer, organizată de revista „Magazin“, institutul de tehnică de calcul şi Clubul central de şah. Cu acest prilej, calculatorul românesc FELIX C-256 (pe care va fi rulat primul program românesc de şah-computer, realizat de Viorel Darie) va juca în mod public împotriva edititorilor revistei „Magazin“, care au propus cele mai multe mutări ale maestrului în partida desfășurată cu calculatorul. 6—4^ 6—1). DINAMO BUCUREȘTI — POLITEHNICA CLUJ-NAPOCA 8—1 ;Bereu — Beider 8—1, 6—3 ; Segăroeomi — Harmut 6—3, 8—6). CU PROMBAIA MARE — POLITEHNICA BUCUREȘTI 6—3 (Süte — Curcă 7—9, 8—6, 6—4 ; Russen — Nisuparu 6—4, 1—6, 8—6). SANATATEA SATU MARE — ELECTRICA TIMIŞOARA 5—4 (A. Vizinu — Begu 6—3, 6—2). DINAMO BRASOV — SANATATEA ORADEA 8—1 (T. MiaiTOU — Darăiban 6—4, 6—3 ; Kenekes — Miccea 6—2, 6—2). TENIS CLUB BUCUREŞTI — CIMENTUL DEVA 7—2 (Bucătarii — C. Hărădău 6—2, 6—1 ; R. Bădin — A. Mancu 4—6, 6—4, 7—9; învinsul a lăsat o noala (C.S.Ş. 1 Buc.) şi B. Olar (C.S.Ş. Gh. Gheorghiu-Dej) ; semiuşoară — 1. V. Stafi (Flacăra roşie Buc.), 2. Gh. Cenţiu (Nitramonia Făgăraş), S. L Isac (C.S.Ş. 1 Buc.) şi I. Maralache (C.S.Ş. Unirea Iaşi) ; uşoară — 1. V. Puşcaşu (C.S.O. Muscelul C. Lung), 2. Gh. Cristea (C.S.Ş. Buc.), 3. I. Brădean (Gloria Arad) şi C. Lungu (C.S.M. Borzeşti) ; semimijlocie —L G. Sapta (C.S.Ş. Deva), 2. A. Olteanu (Sparta Mediaş), S. T. Ban (Gloria Arad) şi L. Cimpeanu MECIURI ATRACTIVE IN Meciţiuni înndiuse intr-un ritm debordant, campionatele naţionale de handbal programează astăzi o nouă etapă a Diviziei A, a XIV-a. Fără discuţie, acum — spre final — toate mecanuriile au o deosebită importanţă. Vom alege, totuşi, două, pe care le socotim derbyuri. Cea masculin, de la Timişoara, dintre Politehnica şi Ştiinţa Bacău (echipa învingătoare rămine în cursa pentru titlu, cealaltă...) şi cel feminin, de canoedări Deltă, unde numai cei silitori promovează, precum — cu ani în urmă — Vasile Dîba, Maria Cozma şi alţi mari campioni. Rezultate: caiac simplu (băieţi) — 500 m : 1. Ion Luca (Danubiu Tulcea) 1:53,4 2. Gheorghe Niţu (C.S.S. Tulcea) 1:55,2, 3. Gheorghe Păpălău (CNASE) 1:56,7 ; canoe simplu : 1. Petrică Pocora (Danubiu) 2:08,5, 2. George Roşea (C.S.S. Tulcea) 2:10,9, 3. Nechita Toana (C.S.M. Delta Tulcea) 2:11,7 ; caiac simplu (fete) — 500 m : 1. Elisabeta Băibeanuu (C.S.S. 2 Buc.) 2:08,6, 2. Oulima Popov (C.S.M. Delta Tulcea) 2:14,1, 3. Olia Platuţă (CNSU Timişoara) 2:16,7 ; caiac dublu (băieţi) : 1. Constructorul Hunedoara (Csonti, Kovács) 1:44,9, 1. Constructorul Arad (V. Constantin, Csiki) 1:45,9, 3. Portul Brăila (Bologa, I. Constantin) 1:47,3 ; canoe dublu : 1. Danubiu Tulcea (Ivan, Isacov) 1:58,2, 2. Danubiu (Canaulan, Dumibraşcu) 2:00,6, 3. Portul Brăila (Sorgan, Chiriță) 2:04,0 ; caiac dublu (fete) : 1. CNASE (Papu, Seciu) 2:05,7, 2. Danubiu (Efim, Klepa) 2:08,5. S. C.S.S. Triumf Buc. (Kecskesi, lojniţă) 2:08.8. Clasament general : 1. Danubiu Tulcea 56 p. 2—3. C.S.M. Delta Tulcea, C.S. Brăila 25 p. 4—5. C.S.S. Tulcea, Portul Brăila 18 p. 6. CNASE 17 p. „CUPA STEAUA „Cupa Steaua“ este o întrecere tradiţională de canotaj la startul căreia se aliniază iislaşi şi rameni din ţară şi de peste hotare. Anul acesta atrăgătorul concurs nautic s-a desfăşurat pe lacul Snagov şi a reunit sportivi din Capitală, precum şi echipaje aparţiinind clubului Ţ.S.K.A. Sofia. A fost o reuniune rezervată curselor de ambarcaţii mici — schi simplu şi dublu fără cîrmaci din care sportivii clubului organizator au punctat mai mult, obţinând primul loc în clasamentul general. Cei prezenţi la această Întrecere au plecat cu imaginea unor curse animate, cu sentimentul că disputele au avut şi o frumoasă notă de amiciţie. Sunt necesare şi astfel de concursuri fără trac. Dar cîte cluburi sportive prind în calendar astfel de competiţii plăcute, folositoare tuturor . Spre lauda sa, clubul Steatuia nu se abate de la această cale, insistă, invită, convinsă că face un labună impresie, prestând un tenis de bună factură tehnică). JIUL PETROŞANI — PROGRESUL 6—1 (Almaján — Tăbăraş 6—8, 6—0, 7—5); TOR. — DINAMO BRAŞOV 5—4 (Constantiinescu — Căciulescu 8—6, 6—2 ; Hnat — Enache 6—4, 8—6). DINAMO BUCURESTI — SANATATEA SATU MARE 8—1 (Rîncu — Viziru 6—4, 6—4 ; Segărceanu — Bukaresti 6—0, 6—0 ; Bucur — Bervesz 6—2, 6—3); STEAUA — CUPROM BAIA MARE 9-0 (Hărădău — Süte 6—0, 6—1 ; Mirza — Russen 6—0, 6—1). In grupa pentru locurile 1—4 evolueaza formaţiile Steaua, Dinamo Bucureşti, T.C.B. şi Jiul- Azi, de La ora 14,30. La Progresul, se dispută întâlnirea dintre Steaua şi Dinamo Bucureşti. (Ion GAVRILESCU). (C.S.ş. 1 Buc.) ; mijlocie — 1 S. Epurescu (C.S.Ş. 1 Buc.), L M. Zaharia (Unirea Iaşi), X. T. Bratil (C.S.Ş. Gloria Arad) şi M. Cocan (C.S.Ş. Energia Bucureşti) ; semigrea — LV. Oltel (Dinamo Braşov), I. L Melinte (Şoimii Sibiu), L C. Pricop (C.S.M. Borzeşti) şi S. Kiss (C.S.Ş. Oradea) ; grea — L M. Cioc (Dinamo Braşov),. B. Udvari (Constructorul Miercurea Ciuc), 3. S. Geană (Sparta Mediaş) şi V. Cojocaru (C.S.Ş. Gh. Gheorghiu-Dej). DIVIZIILE DE HANDBAL la Tg. Murreş, în care Mureşul — im încercarea de a evita retrogradarea — o poate stopa pe Hidrotehnica din sprintul spre primul loc. PROGRAMUL MECIURILOR DE AZI FEMININ BUCUREŞTI : Confecţia — Rulmentul Braşov (sala Floreasca ora 15:30) BACAU : Ştiinţa — Universitatea Timişoara BAIA MARE: Constructorul — Rapid Bucureşti TG. MUREŞ: Mureşul — Hidrotehnica Constanţa BUCUREŞTI : Progresul — Universitatea Bucureşti (sala Floreasca, ora 16,40) MASCULIN BUCUREŞTI: Steaua — U. Craiova (sala Floreasca, ora 17,50) ARAD : Gloria— Dinamo Bucureşti BUCUREŞTI : Universitatea — CJSM. Borzeşti (sala Floreasca, ora 19,05) CLUJ-NAPOCA : Universitatea — H.C. Minaur Baia Mare TIMIŞOARA : politehnica — Ştiinţa Bacău CLASAMENTE, DIVIZIA A Fe.Trm.in 1. ŞTIINŢA Bc. 13 7 6 1 181-152 19 2. Hidroc-ta 13 8 2 3 199-195 18 3. Corns tir. B.M. 15 8 1 4 173-167 17 4. Buc. Bv. 15 4 4 167-156 14 5. U. Tim. 13 5 3 5 159-168 13 6. Conf. Buc. 13 5 3 6 176-182 13 7. Progr. Buc. 13 4 3 6 142-139 11 8. Rapid Banc. 13 5 0 0 163-167 10 9. Mureșul 13 4 a 7 190-201 10 10. U. Buc. 13 2 1 10 167-210 5 Masculin 1. DINAMO 13 10 0 3 262-200 20 2. Poli Tim. 13 9 2 2 240-203 20 3. steaua 13 9 1 3 256-203 19 4. H.C. Mim. 13 9 0 4 290-241 18 5. Știința Bc. 13 9 0 4 273-254 18 6. U. Cj.Nap. 13 4 3 7 341-258 10 7. Gloria 13 4 2 7 225-250 10 8. C.SM. B. 13 4 0 9 340-275 8 9. U. Craiova 13 3 1 9 215-267 7 10. U. BUC. 13 0 0 13 205-2S6 0 “ LA CANOTAJ cra util într-un sport cu prea multe pauze competiționale, mai ades pe plan intern. (P.S. Săptămâna viitoare, tot pe Snagov, „Cupa Steaua- la caiac-canoe. Convingător, nu 7). Rezultate : schi simplu (fete) _ 1000 m : 1. Zaharia (Viiorul) 4:09,0, 2. Dumangiu (Viitorul 4:12,4, 3. Hrebenciuc (Steaua) 4:15 ,’, 4. Dedikova (T.S.R.A. Sofia) ’4:25,6; 2 f.c. (fete) 1. Voința (Nedelcu, Caraiman) 3:54,6, 2. Viitorul (Bondor, Daraban) 3:57,4, 3. Viitorul n (iordăchel, Ungureanul 3:57,6 ; schit simplu (băieţi) — 2000 m : 1. Roman (CNASE) 7:38,5, 2. Popa (Steaua) 7:44,8, 3. Mereuţă (Steaua) 7:46 , 2 f.c. (băieţi) : 1. Steaua (Toana, Nimu) 7:21,6, 2. Steaua (Dona, Dragomir) 7:21,6, 3. Steaua HICM Morcov, MoLodoi) 7:28,4. Clasament general : 1. Steaua 40 p, 2. Viitorul Buc. 21 p, SI CNASE 9 p, 4. Voinţa Buc. 8 p, 5. T.S.R.A. Sofia 5 p, 6. Dinamo Buc. 4 p. (Vasile TOFAN). FINALELE CAMPIONATELOR DE JUDO PENTRU TINERET CONCURSUL DE AMBARCAŢII MICI REZERVAT CAIROŞTILOR ŞI CANOIŞTILOR JUNIORI ÎNTRE vestiar Sl CAZON INK.I IKti bUIURI PE POARTA! Etapa a 28-a a confirmat, dacă mal era nevoie, lipsa de s* insistență a echipelor noastre cînd joacă in deplasare. In două note apărute după etapa a 27-a se scotea in pru dentâ faptul că, pe de o parte, P.cM Mare““'TM? d^ puţinele noastre echipe cu „crez ofensiv“ pe teren străin iar pe de altă parte se dădea exemplul echipei Jiul, care, in acest pornitt” .Jocurile susţinute în deplasare, a înscris doar trei cifra menţinîndu-se şi după Jocul de la Piteşti, „ cu etapa a 28-a ne oferă priveliştea nu tocmai îmbietoare “, 3 In scorul dintre echipele de pe teren propriu şi cele aflate în deplasare. Cu alte cuvinte, acel 3—17 al Jiului se extinde asupra unei etape întregi. Pentru a întări ideea că echipele noastre în deplasare se abţin literalmente să joace, la adăpostul faptului că la fotbal nu se pierde în urma jocului pasiv, ca la lupte, de pildă, să mai dăm o cifră pe deplin edificatoare : in cursul etapei a 28-a. CELE 9 ECHIPE ÎN DEPLASARE AU TRAS — TOATE ! — 23 DE ŞUTURI PE POARTA (!), deci, Cite doua şuturi si jumătate de-a lungul a 90 de minute. In aceste condiţii, jocul nu mai e joc, iar perfecţionarea — prin r» O m nlAnet ^ -• 1. — 1 „ • Partida de la Tg. Mureş (A.S.A. — Corvinul) se apropia de sfîrşit şi, supăraţi că echipa favorită nu se putea desprinde de tenacele adversar, sute de spectatori — crezind că nu mai au nimic de VĂZUT şi PIERDUT — au părăsit tribunele stadionului. Dar au pierdut... Au pierdut cele trei goluri marcate de mureșeni In ultimele cinci minute la întâlnirea de juniori A.S.A. — Corvinul (2—2) — un meci cu patru goluri de kinogramă („N-am marcat noi, seniorii. In campionat, goluri așa frumoase“ — mărturisea sincer Fazekas) — a fost arbitrată de Ciocan, Jucătorul şi golgotenul divizionarei B Gloria Bistriţa. Nu... fostul Jucător, deoarece, în aceeaşi zi, Ciocan a şi jucat la Gloria ! E adevărat, numai o repriză, prima, după care a pornit imediat spre Tg. Mureş, a Extrem de afectat. Ion Socol, vicepreşedintele clubului Corvinul, afirma după meci : „După aim am jucat în repriza secundă, nu trebuia să pierdem. Firesc ar fi fost să egalăm, nu să primim trei goluri, ca la un antrenament oarecare, în care fundaşii deveniseră taloane...“ . Fanici, în dimineaţa partidei cu Corvinul : „N-am învins niciodată în campionat echipa din Hunedoara. Astăzi vom sparge gheaţa. Vom cîştiga la două goluri...“ Două a marcat numai el. Nu s-a gîndit şi la coechipierii Hajnal, Pîslaru şi Bölöni, care l-au... stricat pronosticul, aşa lunga listă a indisponibilităţilor care au afectat echipa craioveană era să se adauge duminică şi numele portarului Boldici. El s-a accidentat la antrenamentul de sâmbătă şi şchiopăta uşor. Dar, printr-un lăudabil efort, înlocuitorul titularului Lung a intrat pe teren în meciul cu Steaua şi a apărat, cu destul succes, poarta echipei sale. Avertizat ceva mai devreme, În timpul meciului susţinut duminică la Bucureşti, cu un cartonaş galben pentru joc dur, fundaşul central craiovean Negrila l-a faultat apoi violent pe Zahiu, motiv pentru care trebuia eliminat de pe teren. Dar arbitrul Ion Rus, care a condus sub așteptări meciul Steaua — Universitatea, s-a dovedit nejustificat de îngăduitor în această împrejurare. • „Greu meci o să mai avem azi, ne spunea Radu n înaintea partidei cu Jiul. „O să fie greu pină marcăm un gol, completa Bărbulescu, la care Radu n a răspuns prompt : „Abia de la 3—0 putem spune că va fi uşor !“ N-a fost 3—0 şi n-a fost uşor pentru F.C. Argeş, dar noul golgeter al Diviziei A şi-a făcut datoria cu prisosinţă. • Stadionul din Piteşti. Cabina arbitrilor. Discuţie aprinsă la sfîrşitul meciului F.C. Argeş — Jiul. Arbitrul C. Ghiţă declara că este indignat de gravele cuvinte adresate de Sălăjan. Acesta, la rândul lui, declara : „Eu n-am spus nici un cuvânt. N-am zis nimic Antrenorul N. Oaidă susţinea o a treia variantă, precum că Sălăjan se adresase... unui coleg (17) Să vezi şi să nu crezi ! • Deloc politicoasă prezentarea făcută la staţia de amplificare a stadionului „1 Mai“ din Piteşti la adresa echipei vizitatoare. Formaţia oaspete a fost făcută cu ou şi cu oţet pentru comportarea slabă din jocul precedent, cu Dinamo. Ce rost avea să se spună că „lupta în campionat e pe viaţă şi pe moarte“, că „Dinamo a cîştigat punct la Oradea“, că „F.C. Argeş a făcut acelaşi lucru la Hunedoara“ ? Spectatorii ştiau, bineînţeles, toate acestea. Doar aşa ca să se înăsprească atmosfera ? • Cu toate că a făcut, un ansamblu, un meci slab, căpitanul echipei U.T.A., Braşovschi, s-a găsit duminică de două ori în excelente situaţii de a marca. N-a reuşit însă golul, spre decepţia publicului, dar şi a sa personală : are pînă acum 99 de goluri marcate în Divizia A şi... aleargă de la 3 decembrie anul trecut după golul numărul 100 ! „Noroc că n-am beneficiat azi de un penalty — spunea în glumă un suporter arădean... • O scurtă declaraţie a lui Schepp, după meciul de la Arad : „Cînd vin la noi, toţi portarii echipelor pe care le întâlnim fac partide excelente. Azi, Moraru a fost, în douătrei ocazii, excepţional. Chiar şi la golul lui Cura, de la cîţiva metri, a fost «pe minge» • Portarul Coman a lipsit din formaţia sa în meciul cu Politehnica Iaşi. O absenţă nemotivată, preciza antrenorul N. Proca, supărat că, în ciuda eforturilor făcute pentru a-l ajuta pe Coman să se încadreze în rigorile sportului de performanţă, acesta n-a înţeles, nici acum, la 33 de ani, sâ renunţe la capricioasa sa comportare de adolescent dominat de tentaţia ,,escapadelor bachice“. Pînă cînd va avea Coman un regim special în fotbalul românesc ? „ In primul sfert de oră al meciului de la Iaşi am înregistrat mai multe faulturi decît în două meciuri obişnuite. Arbitrul I. Igna n-a iertat nimic, a dat şi două cartonaşe galbene — unul dintre ele chiar în primul minut, fundaşului tîrgoviştean Gheorghe — şi încet, încet, spiritele s-au potolit. Jucătorii ambelor echipe, preocupate de minge, şi nu de picioarele adversarilor, au început să joace şi fotbal . Antrenorul ieşean L. Antohi, satisfăcut evident de victoria echipei sale, se arăta, totuşi, necăjit de faptul că, în prezent, este obligat să folosească, din motive obiective, o linie de fundaşi de o valoare între Diviziile B şi C , Romilă HI, fost la Constructorul Iaşi, Nepotu de la Nicolina Iaşi, Mihalcea de la C.F.R. Paşcani şi Mureşan — improvizat ca fundaş central. Lipsa titularilor Anton, Ursu, Ciocîrlan se face, este adevărat, mult simţită în randamentul general al echipei • Programarea la concurenţă a două meciuri divizionare la Iaşi, duminica trecută, a creat mari probleme spectatorilor, care ar fi dorit, firesc, să vadă şi Politehnica — C.S. Tîrgovişte şi Constructorul — F.C.M. GalaţiNeştiind cum să se împartă, mulţi au ales... televizorul. • Politehnica Iași este singura echipă divizionară A care nu a beneficiat în acest campionat de o lovitură de pedeapsă. De 27 de etape antrenorul L. Antohi fixează, totuşi, înaintea fiecărui meci, cine să execute lovitura de la 11 metri, stabileşte chiar o ordine de preferinţă a executanţilor. Cînd va uita probabil să facă acest lucru, mai mult ca sigur că se va ivi şi ocazia unui penalty... “ „De aproape 55 de ani se tot înfruntă echipele de fotbal din Baia Mare (fie că s-au numit C.S., Phönix sau, acum, F.C.) cu Olimpia Satu Mare, aşa că vă daţi seama ce rivalitate este între cele două oraşe. Din cîte-mi amintesc, nici un meci nu a fost atit de disputat şi de frumos ca acesta de azi“ — ne spunea după meciul de duminică Aurel Man, fostul arbitru divizionar din Baia Mare. * Cifrele înscrise în caseta tehnică publicată lunile reamintim: 22—6 la șuturi spre poartă, 15—2 la şuturi pe poartă şi ti—6 la cornere, toate în favoarea băimărenilor) duc la concluzia că F.C. Baia Mare a stăpînit jocul. In realitate, replica Olimpiei a fost la înălţimea adversarului. In faţa porţii însă, elevii lui Gh. Staicu au greşit capital • O notă discordantă în ansamblul Olimpiei, Helvei , complet detaşat de ceea ce se întimpla pe teren, parcă se afla la plimbare pe o pajişte însorită... Gheorghe Limona, membru al Colegiului de arbitri, observator la meciul „Poli“ Timişoara — Dinamo, ne-a declarat în legătură cu greşeala săvîrşită de tuşierul Nicolae Dinescu, care, la golul înscris de Anghel, în min. 59, a semnalizat poziţie de ofsaid : „A fost un gol perfect valabil, întrucît, la centrarea efectuată, din careu, de fundaşul Vişan, acesta îşi crease «poziţie cîştigată», în ceea ce-l priveşte pe Anghel, în momentul centrării el venise din urmă, pe fază şi deci nici vorbă de ofsaid“. • Deşi miza partidei de la Rm. Vocea era foarte mare, spre lauda ambelor echipe, Chimia şi Gloria Buzău, jocul a decurs într-o perfectă notă de sportivitate, la aceasta contribuind şi atmosfera creată de tribune care au aplaudat cu generozitate reușitele celor două echipe. • Nr. 1 și nr. 11 din echipa buzoiană s-au remarcat în mod deosebit în meciul cu Chimia Rm. Vilcea. Ba chiar portarul Gloriei, Cristian îl, a fost cel mai bun jucător de pe teren, salvîndu-și echipa de la cîteva goluri ca și făcute. Iar tînăra extremă stînga Gh. Radu s-a dovedit a fi, ca și în ultimul meci disputat acasă, cu Politehnica Iași, cel mai lucid atacant buzoian. De aceea par surprinzătoare repetatei sale înlocuiri în ultima treime a partidelor. IPKHWIW PEPINIERA CRAIOVEANĂ Printr-un nefericit complex de împrejurări, Universitatea Craiova s-a prezentat la ultimele două meciuri de campionat (pe teren propriu cu F. C. Baia Mare şi în deplasare cu Steaua) fără o bună parte din jucătorii titulari. Situaţie în care antrenorii Valentin Stănescu şi Ion Oblemenco s-au văzut nevoiţi să apeleze la tinerii din lotul craiovean, dintre care unii au depăşit cu foarte puţin vîrsta Junioratului. Şi-a făcut, astfel, debutul în prima divizie Gârleşteanu ; a reapărut în formaţie fundaşul central Bumbescu ; au mai apucat să joace cite un meci întreg Ungureanu, Ţicleanu, Geolgău. Fireşte că, în aceste condiţii, nu puţini au fost cei care au privit cu oarecare scepticism şansele formaţiei studenţeşti în cele două meciuri, mai ales că adversarele sale erau dintre cele de mina întii. »Ar fi bine dacă am termina meciul de azi (cu F. C. Baia Mare, n.a.) la un scor alb“ — se spunea miercurea trecută la Craiova. „Am fi mulţumiţi dacă am pierde doar la 2 goluri diferenţă“ — se auzea duminică dinspre anturajul echipei oaspe înaintea partidei de pe stadionul Steaua. Dar iată că aceste temeri au fost infirmate. Meciul cu F. C. Baia Mare a fost cîştigat, iar cel cu Steaua pierdut doar la limită, deşi n-a lipsit mult pentru obţinerea unui rezultat egal. Alături de coechipierii cu mai mare experienţă de joc, dintre care Beldeanu s-a distins în mod deosebit în cele două partide, tinerii Craiovei au făcut faţă cu brio dificilelor examene susţinute, luptînd cu mult curaj şi dăruire pentru culorile clubului care i-a crescut şi promovat pe scena primei divizii. Un argument convingător pentru a 11 se acorda şi în viitor — chiar in condiţiile reintrării unora dintre vechii titulari — încrederea necesară. Pentru că numai prin participarea lor la Jocuri aceste tinere talente, produse de pepiniera craioveana, vor putea creşte şi mai mult valoric, se vor putea consacra mai repede în fotbalul nostru. Constantin FIRANESCU LOTO - PRONOSPORT INFORMEAZĂ AUTOTURISME, AUTOTURISME... Trageriile obişnuite Loto aduir cu regularitate mari satisfacţii, în frunte cu nelipsitele autoturisme şi continuând cu numeroasele câştiguri substanţiale în bani. Astfel, la tragerea din 20 aprilie a.c., participanţii Gh. Bolocan din Eforie şi Viorica Rusu din laşi au obţinut la categoria I, pe bilete achitate 25%, cîte un autoturism „Dacia 1300“. La aceeaşi tragere valoarea unitară a câştigurilor de categoria a X-a a fost de peste 36.000 lei. Aşadar cîştiguri edificatoare in privinţa avantajelor oferite de popularul sistem LOTO. Tragerea de mâine, 4 mai 1979, vă oferă şi dv. posibilitatea de a vă număra printre marii câştigători, bineînţeles cu condiţia de a vă srocura de astăzi biletele. NUMAI CINE JOACA POATE CIŞTIGA ! NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA PRONOEXPRES DIN 2 MAI 1979. Extragerea I : 40 98 16 6 14 4 ; extragerea a H-a : 36 s 33 31 35 5. FOND TOTAL DE CISTIGURI : 1.135.595 lei, din care 500.090 lei la categoria 1 si 1.855 lei la categoria 2. CISTIGURILE TRAGERII PRONOEXPRES DIN 25 APRILIE 1979. Cat. 2 : 2 variante 25% a 50.000 lei ; cat. 3 : 12,25 variante a 8112 lei ; cat. 4 : 69,75 a 1.425 lei; cat. 5 : 126,75 a 784 lei ; cat. 6 : 6360 a 40 lei ; cat. 7 : 159 a 200 lei; cat. 8 : 3287,75 a 40 lei. Report cat. 1 : 500.000 lei şi 12.855 lei la cat. 2. Câştigurile de 50.000 lei de la categoria 2 au fost obţinute de ŞERBAN CIOSSU din Ploieşti şi respectiv VALERIU LUPU din București. CISTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 29 APRILIE 1979. Categoria 1 (13 rezultata) : 173 variante a 1.912 tei ; categoria 2 (12 rezultate) : 4.266 variante a 18 lei. întrucît valoarea unitară a cîștigurilor de la categoria 3 (13 rezuntate) a fosit sub plafonul minim de 40 lei, fondul acestei categorii s-a repartizat, conform regulamentului, celorlalte două. • ACTUALITĂŢI •  UN NOU GOLGETER: RADU H. 17 GOLURI : Radu II (F. C. Argeş) — 4 din 11 m ; 15 GOLURI: C. Stan (Gloria Buzău) — 2 din 11 m ; 12 GOLURI: Fanici (A.S.A. Tg. Mureş) ; 11 GOLURI : Marinescu (C. S. Tirgovişte), M. Raducanu (Steaua) — 1 din 11 m; 10 GOLURI : Biro I (A.S.A. Tg. Mureş), Marcu (Univ. Craiova) — 2 din 11 m. 9 GOLURI : U. Georgescu (Dinamo), Roznai (F. C. Baia Mare), Dembrovschi („Poli“ Timișoara) 3 din 11 m, Iordănescu (Steaua) — 3 din 11 m. • Rezultatul meciului de Divizia C (seria a Ix-a) din etapa a 23-a, dintre C.F.R. Constructorul Arad — Strungul Arad a fost 1—2 și nu 3—2 cum greşit ni s-a telefonat de către corespondentul nostru. Strungul continuă să conducă in serie cu 35 p, urmată de Bihoreanu Marghita 31 p (43—15) şi Sticla Arieşul Turda 31 p (35—14). „ Comisia de disciplină a F.R.F. se va reuni, în obişnuita sa şedinţă săptăminală, vineri (4 mai, ora 17), în loc de joi.