Sportul, septembrie 1979 (Anul 35, nr. 9259-9283)

1979-09-01 / nr. 9259

COPII TALENTAŢI AVEM. SA-I AJUTAM SA SE DESĂVÂRŞEASCĂ! Ne reamintim cu multă meritare ediţie a ,Tet5?dl0prietenm f^s-au sinational „ r naţiuni, cu 3*943 Pep,10cu 192 P înaintea Pripei Poloniei, a doua clasată." şi cu 336 ia mai m£t decit formaţia U.R.S.S., situatâ pe locul al IlI-lea. Recent, cei 12 componenţi ai echipelor de pionier--atleţi care ne-au reprezentat la această importantă întrecere internaţională au fost răsplătiţi cu Diploma şi insigna C.N.O.P. Meritul pionieresc“, precum şi cu Diploma şi insigna C.N.E.F.S. „Merite în activitatea sportivă“ Şi au fost felicitaţi călduros de reprezentanţi ai conducerii celor două instituţii şi ai Ministerului Educaţei şi Invăţămîntului. Copiii, talentaţi şi harnici, nu vor uita acest moment sărbătoresc. Am citit pe feţele lor hotărîrea de a munci In continuare cu aceeaşi perseverenţă, cu acelaşi spirit de dăruire caracteristic dealtfel tuturor reprezentanţilor generaţiei tinere de la noi. „Vrem din toată inima — sublinia Doiniţa Nedelcu, prima dintre micile atlete — să obţinem rezultate tot mai bune, performanţe care să ne recomande sportului de performanţă. Şi, bineînţeles, să ne menţinem poziţia de pionieri de frunte la învăţătură şi în activităţile obşteşti“. Din rindul celor 12 copii, fete şi băieţi, s-ar putea ca mîine, la ediţia din 1984 a Olimpiadei de vară, să întîlnim numele cîtorva. Ar fi, realmente, o finalizare eficientă a muncii acestor copii talentaţi şi ambiţioşi. Şi aşa va fi, dacă recomandaţia făcută federaţiei de specialitate va fi riguros respectată , cei 12 mici atleţi să fie îndrumaţi către secţiile de performanţă ale unor cluburi, ajutaţi permanent să se desâvîrşească. Una din atletele de frunte, astăzi, Eva Zörgö- Raduly, campioană a Pentatlonului atletic şcolar, la ediţia de la Oradea, în acelaşi mod şi-a făcut intrarea in marea performanţă. Acum este una din marile vedete mondiale ale probei de suliţă. Merită, de aceea, toate eforturile pentru ca aceşti talentaţi copii să nu se piardă (avem atîtea experienţe triste in atletism, ca şi în alte ramuri de sport), ci să urce, cu ambiţia, cu cutezanţa care le sînt proprii, pe treptele cele mai înalte ale performanţei. Aşa cum au făcut-o, zilele trecute, pe stadionul din Bad Saarow... liber îu STAMA NELU QUINTUS, PLOIEŞTI. La SO de azi, Ivan Patzaîchin cucereşte titlul de campion mondial : Constat că pe vapoare, Canoe sau caiac, Pe lingă „lupi de mare“, Mai sunt şi „lupi de... lac“ ! AUREL SARU, ARAD: „Dv. care le ştiţi pe toate îmi puteţi spune dacă a existat vreun fotbalist — român sau străin — care n-a ratat nici o lovitură de la 11 metri In primul rind, o precizare : nu „le ştiu pe toate" ba chiar mai dau din umeri, uneori ca să nu spun că in faţa unei asemenea întrebări sunt pur şi simplu... k.o. Cine ar putea avea o asemenea statistică ? Dealtfel, nici nu cred câ a existat un fotbalist care s-ar putea lăuda cu o astfel de performanţă. La noi, in urmă cu 4—5 decenii, cel mai temut executant al loviturilor de la 11 metri era Zombory, portarul echipei timişorene Ripensia. Dar, cu siguranţă că, la 10—20 de penalty-uri, a mai tras şi unul în bară. Totul e ca raportul să nu fie... invers, cum se intîmplă uneori, chiar la nivelul Diviziei A 1 DANIEL TORJE, ŞIMLEU SILVANIEI. N-aş fi bănuit că F.C.M. Galaţi are un suporter atit de înfocat la... Şimleu Silvaniei ! La 13 ani, poate că sunteţi şi unul dintre cei mai tineri susţinători ai echipei gălăţene. Radu Dan are 24 de ani (i-a împlinit in iulie). Din... plecare, e bucureştean. Înainte de a veni la F.C.M. Galaţi, a jucat la F.C. Brăila. NICOLETTA DAMIAN, CARACAL. Inima dv. bate pentru Universitatea Craiova şi Viitorul Scorniceşti. Echipei craiovene îi puteţi scrie pe adresa : strada Săvineşti nr. 10. Dar şi fără adresa completă, fiţi sigură ca scrisoarea ajunge la destinaţie ! Ca şi aceea pe care vă gindiţi s-o trimiteţi Viitorului — comuna Scorniceşti, judeţul Olt. B. CALCAN, BUCUREŞTI. Karatele nu se practică la noi. Vă recomand un alt sport din familia artelor marţiale : judo-ul. Evident, la 22 de ani, e puţin cam tîrziu pentru a vă iniţia intr-un sport oarecare. Dar, dacă nu ţineţi neapărat să ajungeţi campion mondial, nu mai staţi pe gînduri şi alegeţi sportul care vă atrage mai mult. Nu poate decit să vă folosească. Ilustrații : N. CLAUDIU CAMPIONATE # COMPETIŢII ULTIMELE PROBE ALE CAMPIONATULUI NAŢIONAL ULTIMILE de TENIs al JUNIORILOR Campionatul naţional de tenis al juniorilor — competiţie care se desfăşoară pe terenurile de la T.C.B. — a ajuns, parţial, în fazele finale. La fete (17—18 ani) aaaliste sunt Cosmina Popescu şi Ivadia Becherescu. In prima semifinală, Cosmina Popescu (Tenis Club Bucureşti) a întrecut-o în două seturi (6—2, 6—1) pe colega sa de club Mihaela Drăghici, la capătul unui meci în care talentata învingătoare s-a impus fără dificultate. Nadia Becherescu (Electrica Timişoara) — de pe o competiţie la alta tot mai sigură pe procedeele tehnice — a cîşrtigat la mare luptă, în primul set trebuind să se întrebuinţeze la maximum pentru a depăşi pe tenacea sa adversară, Gabriela Szökő (Dinamo Bucureşti). Becherescu a cîştigat cu 8—6, 6—0. Tot fetele (15—16 ani) şi-au desemnat pe celelalte două jucătoare din finala probei : Marilena Totoran (Dinamo Bucureşti) şi Daniela Moisc (Steaua). La capătul uneia dintre cele mai atractive partide ale acestui campionat, Totoran a dispus, în prima semifinală, cu 8—6, 10——8, 6—3 de Luminiţa Sălăjan (Politehnica Cluj-Napoca), iar Moise, avind-o FINALA CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE PATINAJ PE ROTILE Campionatul republican de patinaj pe rotile, ediţia 1979, programează ultimele întreceri, începînd de azi, pe o pistă din municipiul Cluj-Napoca. In program figurează probe pentru seniori şi juniori. Cu acest prilej, se va desfăşura şi un concurs republican rezervat copiilor, ca adversară pe colega sa de club Carmen Cazacliu, a cîştigat cu 6 -4, 6-1. Întrecerile continuă azi, duminică seara urmind a fi cunoscuţi noii camipioni de juniori ai ţării, în toate probele. I. IV. CAMPIONATELE DE BASCHET PENTRU JUNIORI III De astăzi pînă miercuri se desfăşoară, la Sf. Gheorghe, turneele finale ale campionatelor naţionale de baschet pentru juniori III, la care iau parte următoarele echipe (calificate in urma disputării fazelor preliminare) : BATEŢI : C.S.Ş. Oradea, C.S.Ş. Tirgovişte, C.S.Ş. Rm. Vacea, C.S.Ş. Deva, C.S.Ş. Cluj-Napoca, C.S.Ş. Steaua Bucureşti, C.S.Ş. 2-Politehnica Bucureşti; FETE : C.S.Ş. Ploieşti, C.S.Ş. Medgidia, C.S.Ş. Satu Mare, Voinţa Tg. Mureş, C.S.Ş. Galaţi, C.S.Ş. Sf. Gheorghe, C.S.Ş. Iaşi, Centrul şcolar de baschet Bucureşti, C.S.Ş. Cluj-Napoca. FARUL CONSTANŢA - A. S. MILANO 42-14 (24-3), LA RUGBY Joc foarte frumos, in care tinerii rugbyşti constănţeni şi-au demonstrat clasa. Au înscris : Lungu 2, Galan 2, Marcu, Nache, Olteanu, Vărzaru, Livădaru — încercări, Dinu Nicolae — transformări şi Florea o transformare pentru gazde. Pentru oaspeţi, au inscris : Franceschi şi Curioni — încercări, Stangaro şi Cazzaglio — lovituri de pedeapsă. (CORNEL POPA — coresp.). AZI, FINALELE CAMPIONATULUI INDIVIDUAL DE TENIS AL ARMATELOR PRIETENE La simplu, finală Hărădău - Volkov Au continuat întrecerile probei individuale ale celei de a V-a ediţii a Campionatului de tenis al Armatelor prietene. Dacă după primul tur, 4 din cei 10 tenismani români se mai aflau în cursă, in cel de al doilea tur trierea a fost şi mai drastică, doar Liviu Mancaş şi Dumitru Hărădău reuşind calificarea in „sferturi“. Iar această fază — dominată de tenismanii sovietici — a permis doar lui Dumitru Hărădău să-şi continue cursa. Tenismanul clubului Steaua l-a avut ca adversar pe același Matei Pampulov, cu care se întîlnise numai cu două zile în urmă, în probele pe echipe. Hărădău a terminat din nou victorios : 6—3, 6—6 (după 6—4, tie-break, a urmat abandonul sportivului bulgar). In celelalte „sferturi“ : Anatoli Volkov (U.R.S.S.) — Bojidar Pampulov (Bulgaria) 6—2. 6—2 : Constantin Pugaev (U.R.S.S.) — Liviu Mancas 6—2, 6—3. Peter Lahge — Henrik Drzymalski 7—5, 6—2. Rezultate din proba de dublu. Turul I : Discov, Lazarov (Bulgaria) — Min Cian Bin, Toi Hak Un (R.P.D. Coreeană) 6—0. 6—2 . Lamp, Langhe (U.R.S.S.) — Kim Guan Ho, In In Ho (R.P.D. Coreeană) 7—6, 6—2. Perechea română Dumitru Hărădău — Liviu Mancaş a jucat bine în partida cu polonezii Witold Osolinski — Dariusz Wieczorek, cîştigînd cu 6—1, 6—3. In schimb, alţi tenismani polonezi, Tadeusz Nowicki — Henrik Drzymalski şi-au adjudecat cu 6—3, 6—2 întîlnirea cu Marian Mîrza — Florin Niţă. In semifinalele desfăşurate ieri după-amiază, Hărădău a dispus cu 6—4, 6—1 de Lange, iar Volkov de Pugaev cu 6—1, 6—2. La dublu, tot in semifinale Hărădău, Mancaş au întrecut pe Volkov. Pugaev cu 2—6, 6—4, 6—4, iar fraţii pampulor au cîştigat în faţa lui Nowicki, Drzymalski cu 6—3, 3—6, 6—2. Azi, pe terenul central de la ora 13.30 au loc finalele la simplu şi dublu. Ion GAVRILESCU CÎND EXISTĂ PASIUNE... Timp de 6 zile, aproape 400 de elevi au acis deplină stâpinire pe stadionul „23 August" din Mangalia, unde a avut loc finala pe ţară a „Cupei speranţelor“ la cină, competiţie deschisă copiilor pînă la 14 ani. Dacă anul tiftenit, pe acelaşi stadion, au evoluat 20 de echipe, acum i l-au disputat întâietatea 30le finaliste. Şi, spre bucuriatuturor, printre animatoarele Zmeului final s-au numărat multe formaţii recent infiinţate, ale căror antrenori se numesc Ion Elache, profesor de lelimba română la Şc gen. Rimnicel (jud. Dîmbovţa), Gheorghe Iacob, profesore geografie, la Şc gen. Ciprioru Chimboviţa), Ilie Mihu, profesor de Istorie la Şc. gen. Boureni (Gorj) Vasil Acsintoi, profesor de mutlă La Şc. gen. Frasin (Sucrava), învăţătorii Vasile Ciuştea (Şc. gen. Gherăieşti — Neamţ), Petre Dăscălescu (Şc. gen. Ţuţeşti — Argeş), Gheorghe Florea (Şc gem Negrileşti - Bistriţa) şi Ion Popescu (Şc. gen. Ciobanu Constanţa). Ei s-au prezentat cu echipele lor la toate etapele competiţiei. „Acest secular Joc, ne mărturisea învăţătorul pensionar Gheorghe Pană, din comuna Tâtărani, jud. Dîmboviţa, a cărui formaţie a ocupat locul deiin clasamentul final, îmbină armonios viteza, rezistenţa, forţa şi indeminarea cu disciplina, spiritul de colectivitate, curajul şi cu alte calităţi necesare formării tinerelor generaţii. Cină — această comoară a poporului nostru — nu va putea fi larg răspindită dacă noi, cadrele didactice, care avem datoria să îndrumăm paşii copiilor, nu-i vom arăta dragostea cuvenită, căci, la urma-urmei, acest strămoşesc sport este o parte inseparabilă a sufletului nostru", şi în timp ce aceşti oameni cu pasiune pentru sportul nostru naţional îşi fac cu devotament şi generozitate datoria de dascăli (cu toate că nu au specializarea în domeniul sportului), profesorii de educaţie fizică din judeţele Braşov, Brăila, Caraş-Severin, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Satu Mare şi Timiş, unde nu s-au ţinut întrecerile „Cupei speranţelor“, privesc cu Indiferenţă cină. Ceea ce nu este decit de regretat. Traian IOANIŢESCU MEDALIILE NU VIN DE LA SINE, ELE TREBUIE SA FIE CUCERITE! (Urmare din pag. 1) de aur a lui Constantin Alexandru, a deziluzionat cel mai mult prin disproporţia faţă de campionatele europene de la Bucureşti din luna aprilie a acestui an cînd, aproape în aceleaşi condiţii de dificultate, luptătorii noştri au cucerit locul întîi pe naţiuni şi 7 medalii, dintre care 3 de aur. O trecere în revistă mai atentă a neîmplinirilor de la lupte greco-ixomarie, caiac-canoe şi scrimă arată în principal o cauză comună, de ordin subiectiv : înfumurarea, urmată de autoliniştire, care au generat, la rindul lor, scăderea intensităţii pregătirilor, indisciplină, abateri de la viaţa sportivă din partea unor componenţi ai loturilor reprezentative. Pe de altă parte, vigilenţă diminuată, tolerantă din partea antrenorilor şi tehnicienilor, control insuficient din partea federaţiilor şi secţiilor de specialitate ale C.N.E.F.S. Acestea sunt primele constatări după relatările celor care au fost la faţa locului, după discuţii cu sportivi, antrenori şi tehnicieni ai loturilor reprezentative. Există în rîndurile unora din marii noştri performeri mentalitatea greşită că talentul, renumele şi poziţia internaţională ar cintări cel mai mult in păstrarea locurilor fruntaşe în lume chiar dacă, pe lingă acestea, ar mai trebui şi ceva antrenament, dar nu prea mult şi prea intens. In timp ce unii sportivi de ai noştri, gindesc astfel, sportivi din diferite ţări, şi sunt mulţi aceştia, asaltează podiumul mondial şi olimpic, in fapt locuri deţinute şi de campionii români, cu eforturi înzecite, caracteristice tuturor acelora care au ceva de cucerit. După aceste campionate mondiale de lupte se constată, de pildă, că dacă in precedentele campiorite europene şi mondiale medaliile de aur se împărţeau de regulă, între reprezentanţii a trei ţări, la San Diego, au cucerit medalii trei ţări în plus, deci sportivi din şase ţări s-au urcat acum pe prima treaptă a podiumului. Federaţiile de specialitate se pregătesc pentru analize profunde, pentru măsuri capabile să redreseze unele poziţii pierdute. Acum, cînd bilanţurile internaţionale. Avem intr-adevăr nevoie de reprezentanţi şi de arbitri în federaţiile internaţionale, chiar ne mîndrim cu ei, însă in perioadele cheie de pregătire aportul acestora trebuie să fie integral in folosul obţinerii formei celei mai bune la momentul potrivit, la competiţiile mortelale, a sportivilor noştri. In replică la critică făcută ratărilor de medalii la lupte greco-romane, la scrimă şi la unele probe de caiac-canoe, s-ar putea spune că nu se pot obţine întotdeauna la fiecare campionat mondial, aceleaşi performanţe de virf. Acesta este un adevăr, însă ci noi există o disproporţie semnului de alarmă trebuie tras. Campionul mondai de la San Diego, excelentul nostru luptător Constantin Aleandru, a declarat că pe acelaşi adversar cu care a luptat în 1978 pentru medalia de aur i-a întîlnit şi acum în finală, in 1979, adversar care a fost mai tare decit anul trecut şi cu care a avut mari dificultăţi, reuşind abia în ultimele cinci secunde să-l învingă. Acesta este un mare adevăr. Toţi pretendenţii la podiumul olimpic ştiu că numai printr-o pregătire continuă, asiduă, cu mari ambiţii sportive se poate ajunge la gloria sportivă. Nici o medalie, de aur, de argint sau de bronz nu cade la picioarele unui sportiv ca o pară mălăiaţă, din pom. Pentru medalie se munceşte ani şi ani, cu rivnă, continuitate, seriozitate, dirzenie. Acest crez sportiv l-au avut şi îl au mulţi campioni şi antrenori români. Canotoarele noastre dau mîine un mare examen în finalele campionatului mondial de la Bled. Ceea ce ştim de azi este că în acest sport şi fetele şi antrenorii lor au lucrat cu multă hărnicie, cu tragere de inimă, cu modestie, dar şi cu dorinţa de a ajunge în fruntea eşalonului mondial. Au făcut-o treptat şi, mîine pot culege roade bogate. Gimnastica va încheia, în luna decembrie, acest an al campionatelor mondiale. La Deva, antrenorul Béla Karoly pregăteşte echipa în acelaşi spirit dintotdeaurna : exigenţă, calitate nouă, apoi satisfacţii. Antrenorul al cărui stil de muncă reprezintă calea de urmat pentru obţinerea gloriei sportive este în unele cazuri mai puţin acceptat. Aşa se explică faptul că un mare talent al gimnasticii noastre, comparabil la debut cu Nadia Comăneci, e vorba de Cristina Grigoraş din oraşul Gh. Gheorghiu-Dej, este oprit de motivări înguste, egoiste, de a ajunge la echipa naţională, la Deva. Astfel pierd şi gimnasta şi gimnastica şi, mai ales, echipa naţională, reprezentarea internaţională a acestui sport pe care România l-a proliferat în întreaga lume, cu începere din 1976, după victoriile strălucite ale Nadiei Comăneci la Montreal. Avem potenţial excelent în majoritatea loturilor sportive olimpice. Există în toţi aceşti sportivi ai noştri, care nuau urcat pe podiumul olimpic, rezerve importante care aşteaptă să fie puse în valoare printr-o pregătire exigentă. Este momentul ca toţi marii noştri sportivi să înţeleagă că poziţia lor in lume este invidiată de sportivii altor ţări. Graficul nostru de mai sus arată că poziţia României în clasamentul pe total medalii Montreal, a 5-a în lume, va fi puternic asaltată de târî care in trecut au avut poziţii mai bune decit ale sportului nostru, Ungaria, Italia, Japonia, de pildă, iar altele, mai slabe în trecut, ca Polonia, Bulgaria şi Cuba (locul 25 în 1968 şi 17 în 1972) vor aspira la locuri superioare în 1980. Prin urmare este de datoria tuturor sportivilor din loturile olimpice, a antrenorilor şi tehnicienilor, a tuturor factorilor de răspundere din C.N.E.F.S. şi organizaţiile cu atribuţii în mişcarea sportivă, ca înainte cu 11 luni de Jocurile Olimpice de vară de la Moscova ’80, să întreprindă toate acţiunile necesare pentru ca realizările de la Olimpiada de la Montreal, să fie întrecute, iar locul al cincilea în lume să fie menţinut, insuficiente supără pe toţi cei care iubesc aceste sporturi, începe să se spină că printre acei sportivi care nu au respectat programele de pregătire şi climatul necesar de viaţă sportivă se numără campioni redutabili ca Vasile Diba, Ştefan Rusu şi chiar Ion Draica. Asemenea derogări de la pregătire s-au produs şi la scrimă. Notorietatea sportivilor şi antrenorilor noştri din sporturile în care ţara noastră excelează a mai produs şi o urmare firească, dealtfel utilă şi pentru noi, ca mulţi antrenori şi tehnicieni cooptaţi în organismele internaţionale, ca oficiali şi arbitri, să aibă de îndeplinit oficii către forurile EVOLUŢIA UNOR ŢARI PARTICIPANTE LA JOCURILE OLIMPICE Graficul arată cum au evoluat unele ţări de la Olimpiada din anul 1952 pînă la ultima din 1976, ţări care se află in apropierea locului deţinut de România, şi, bineînţeles, aspiră la acest loc. PISTARZII I AU RECÎŞTIGAT PE SPECTATORI (Urmare din pag I) ambiţiosul sportiv şi pentru antrenorul său, prof. Dan Budişteanu. De aceea proiectele vizează performanţe pe plan internaţional, susţinerea lor făcindu-se prin muncă neîntreruptă. In fine, spectacolul e prezent în proba de viteză, la urmărire individuală şi pe echipe — a atins apogeul in cursa cu aditiune de puncte. Multicampionul naţional Teodor Vasile a ţinut să ofere numeroşilor săi suporteri un veritabil regal sportiv, o întrecere in care suspensul s-a risipit abia după ultimul sprint La capătul „maratonului“ campionatelor naţionale de pisică, clasamentul pe cluburi, alcătuit in funcţie de medaliile cucerite, arată astfel : In III 1. Dinamo 3 12 2. C.S.S. 1 10 0 3. Steaua 0 12 Ca şi la şosea, disputele au fost dominate de reprezentanţii clubului Dinamo (antrenori: Nicolae Voicu, Mircea Mihailescu şi Ştefan Lemândroiu). Este evident că , în acest club se munceşte temeinic, că oamenii — antrenori şi sportivi — sunt preocupaţi de îmbunătăţirea pregătirii la toate capitolele : fizic, tehnic, tactic. Păcat că — pe plan intern — concurenţa este aproape nesemnificativă, total nestimulativă, şi astfel între testele de la noi şi competiţiile internaţionale se creează o discrepanţă care-i pune pe dinamovişti in faţa unor adevărate „necunoscute“ in întrecerile de peste hotare. „Zmei“ în ţară, majoritatea devin „mieluşei“ peste graniţă... Sigur, întrecerile găzduite de ovalul de beton de la Dinamo au scos în evidenţă şi multe dintre componentele mediocrităţii care caracterizează velodromul nostru. Şi am crede că vremea (nefavorabilă, este drept) a constituit un adversar de neînvins, dacă d in aceleaşi condiţii — unii dintre concurenţi n-ar fi realizat rezultate remarcabile, cu mult peste cele mai bune din anii anteriori. Din această cauză devine inexplicabilă calitatea slabă a rezultatelor la 1 000 m cu start de pe loc (probă la care, neîndeplinindu-se baremul, nici nu s-a mai acordat titlul de campion), sub mediocritatea timpilor realizaţi de mulţi dintre participanţii la urmărire individuală şi de mai bine de jumătate dintre formaţii, la urmărire pe echipe. Fără discuţie, la velodrom sunt condiţii grele de pregătire. Dar oare cum reuşesc provincialii, oare — în marea lor majoritate — se prezintă la start după ce s-au Invîrtit doar cîteva zile pe pistă, să realizeze nu numai victorii In faţa bucureştenilor, ci şi rezultate cu rezonanţă ? E vorba, bineînţeles, de selecţie, de pregătire, de capitole la care unii dintre tehnicienii din Bucureşti ar trebui să primească calificativul „nesatisfăcător“. Aşadar... CAMPIONATUL FEMININ DE HANDBAL (Urmare din pag. I) tine, înainte de orice, întregul nostru handbal. Se impune, de asemenea, abandonarea jocului dur, care „acoperă“ lipsa de pregătire serioasă și specifică pentru apărare şi reprezintă o tendință periculoasă, mai ales in handbalul feminin. Există — sîntem convinşi — suficiente forţe morale pentru a se depăşi nivelul acesta mărunt, lpsit de orizont, al luptei surde pentru puncte şi pentru a se promova handbalul tehnic, rapid şi atletic. Iată ce aşteptăm, cu toţii, de la întrecerea celor mai bune 10 echipe feminine din ţara noastră. Pe acest fond, al unei competiţii interne de bună calitate, trebuie să se realizeze saltul — de atîta vreme aşteptat — in handbalul feminin, care are in faţă, după Jocurile Olimpice, o nouă ediţie a campionatului mondial. Acolo, in asprele bătălii pentru supremaţia mondială, îşi arată valoarea campionatul intern ! ★ • A încetat în viaţă cunoscutul arbitru divizionar A de handbal Ion Dumitrescu din Buzău. O REUNIUNE CU „SURPRIZE“ După felul in care se desfăşurau alergările in ultimlul timp, speram — şi noi şi spectatorii — că suita reuniunilor reuşite va continua. Dar, spre stupefacţia tuturor celor prezenţi, ne-a fost dat să asistăm joi după-amiază la cea mai penibilă parodie Întâlnită in ultimul timp pe hipodromul din Ploieşti. Fără nici un fel de jenă şi In văzul Întregii asistenţe, zece driveri (poate ceva mai puţin G. Popescu) au făcut tot ce au putut, in alergarea a 5-a pentru a o „trimite" la cîştig pe Rivala. Ascunzîndu-se unul in spatele celuilalt (C. Radu a „excelat d in această privinţă, ei au dat posibilitatea lui Rivala să-şi regleze singură trena şi să-şi adjudece alergarea fără a se întrebuinţa prea serios, timpul realizat (1:31,9) fiind mai mult decit elocvent. Astfel de „maniere“, străine eticii sportive, denotă o totală lipsă de respect faţă de publicul spectator şi vrem să credem că oficialii reuniunii (care joi după-amiaza au gafat nepermis inversînd ordinea sosirii în alergarea a 6-a deşi fusese consultată fotografia (!)) şi revenind asupra rezultatului după ce o parte din jucători aruncaseră biletele cîștigătoare) vor lua, măcar de data aceasta, măsurile care se impun. REZULTATE TEHNICE : Cursa I : 1. Veridic (N. Gheorghe) rec. 1:40,3, 2. Vaier, 3. Virtuos. Simplu 4, ordinea 58, ordinea triplă 238. Cursa a I-a : 1. Sabău (A. Brailovschi) rec. 1:36,3, 2. Furibundia, 3. Polux. Simplu 2,50, ordinea 14, event 11, ordinea triplă 147. Cursa a IlI-a : 1. Olteanca (I. R. Nicolae) rec. 1:30,2, 2. Suvelnnța. Simplu 2,50, ordinea 16, event 12. Cursa a IV-a : 1. Cornel (G. Ciobanu) rec. 1:38,5, 2. Formina, 3. Kandahar. Simiplu 1,70, ordinea 8, event 16, ordineatriplă 90. Cursa a V-a : 1. Rivala p. Oană) rec. 1:31,9, 2. Sentimental, 3. Herda. Simplu 1,58, ordinea 11, event 7, ordinea triplă 63. Cursa a Vl-a : 1. Joben (M. Ștefănescu) rec. 1:27,1, 2. Fundy. Simplu 2,50, ordinea 22, event 4. Cursa a vl-a: 1. Hinsar (Tr. Marinescu) rec. 1:24,2, 2. Fermina, 3. Cornel. Simplu 1,50, ordinea 4, event 7, ordinea triplă 38. Cursa a Vin-a: 1. Dialect P. Ivan) rec. 1:36,5, 2. Hrib. simplu 2, ordinea 32, event 18. Gh. ALEXANDRESCU In ajunul etapei a 4-a VEŞTI DE LA DIVIZIONARELE A , UNIVERSITATEA CRAIOVA îşi aşteaptă colegii din Cluj-Napoca în speranţa că duminică seara va fi... lider. Este posibilă reintrarea la Balaci. * futt CLUJ-NAPOCA are două incertitudini: Florescu şi Balacliu (viroză). Clujenii sosesc astă-seară cu trenul. ARBITRI : C. Dinulescu — A. Deleanu şi Gh. Manta (toţi din Bucureşti). • DINAMO s-a întors ieri după-amiază din turneul italian. In privinţa formaţiei, antrenorii Angelo Niculescu şi Tănase Dima nu-l vor putea folosi pe Dudu Georgescu, accidentat. • OLIMPIA SATU mare vine în această dimineaţă, cu avionul, în Capitală. Kaizer — care acuza dureri la un genunchi după jocul de la Galaţi — a fost supus unui tratament intensiv şi va evolua mîine. ARBITRI: R. Petrescu — C. Braun (ambii din Braşov) şi M. Moraru (Ploieşti). • C.S. TIRGOVIŞTE a jucat joi cu S.C. Bacău, cu care a terminat la egalitate: 1—1. Din echipă va lipsi Marinescu (suspendat), care va fi înlocuit cu Sava, refăcut după accidentările sufe-Miie, la Tirgovişte, va fi înmînat „Trofeul Petschovschi“, ediţia 1978— 1979, oferit de ziarul nostru, pe care publicul dîmboviţean îl cîştigă a doua oară consecutiv, pentru sportivitatea arătată de-a lungul campionatul iurite. La F.C. ARGEŞ este incertă folosirea lui Stancu şi Dobrin, uşor accidentaţi, şi e posibilă reintrarea lui D. Nicolae. ARBITRI: C. Teodorescu — Gh. Ene (ambii din Buzău) şi FI. Cenea (Caracal). CJIUL şi-a făcut pregătirile obişnuite sub conducerea antrenorului V. Tîlmaciu. Noutăţi în lot: excluderea lui Guran (pentru viaţă nesportivă) şi apariţia lui Miculescu (fost la Corvinul şi Laminorul Hunedoara), prin schimb cu Dumitrache, care va activa la Corvinul . CHIMIA a întîlnit, la mijlocul săptămînii, formaţia Minerul Motru şi a cîştigat cu 3—0. ARBITRI: AI. Mustăţea (Piteşti) — T. Balanovici (Iaşi) şi S. Marin (Bucureşti). • F.C.M. GALAŢI nu are indisponibilităţi in lot. Ţolea, care a primit avertisment după eliminarea din etapa trecută, are drept de joc. Gălăţenii au susţinut, joi, un meci-şcoala cu echipa de juniori. La BAUA şi-a adunat vineri întregul efectiv. Stoica este restabilit, dar semne de întrebare există in privinţa lui Iordache, uşor accidentat în meciul de la Torino. ARBITRI: O. Ştreng (Oradea) — I. Rus (Tg. Mureş) şi R. Şerban (Craiova). • F.C. baia MARE, în afara antrenamentelor obişnuite, şi-a rulat întreg efectivul (la mijlocul săptămînii) în meciul amical cu Gloria Bistriţa. Ariciu şi Condruc sunt nerefăcuţi, dar se speră în recuperarea lor. O POLITEHNICA timişoara a evoluat miercuri la Lugoj, cu Vulturii Textila, unde a terminat nedecis : la 1. O singură incertitudine: Volaru. ARBITRI: I. Pop — R. stîncan şi Gh. Retezan (toţi din Bucureşti) . O POLITEHNICA IAŞI nu-l poate folosi pe Simionaş, căruia i s-a scos gipsul de la picior, dar nu poate fi utilizat încă două sâptămini. In rest, toţi componenţii lotului sunt apţi de joc. • SPORTUL STUDENŢESC a jucat joi la Vaslui, cu Viitorul, unde a pierdut cu 3—2 (au marcat M. Sandu şi Ene). Au fost rulaţi 14 jucători. ARBITRI: V. Tătar — C. Raţiu (ambii din Hunedoara) şi C. Szilaghi (Baia Mare). VIITORUL SCORNICEŞTI s-a pregătit intens. Se fac eforturi pentru recuperarea lui Stanciu şi Pană, ambii accidentaţi. A. Mincu a fost suspendat o etapă, înlocuitorul lui , C. Mincu . S. C. BACAU are probleme de alcătuire a formaţiei. Lunca, Andrieş şi Cărpuci sunt accidentaţi şi nu vor putea juca. ARBITRI: I. Ignat I. Bungău (ambii din Timişoara) şi V. Topan (Cluj-Napoca). 0 A.S.A. Nici o indisponibilitate. A jucat la mijlocul săptămînii, în deplasare, cu divizionara „C“ Sticla Tîrnăveni, pe care a învins-o cu 3—0. 0 GLORIA, întreg lotul este valid. Joi, echipa de rezerve a evoluat la Focşani, fiind învinsă de ,,Unirea“ din localitate cu 2—1. (In acelaşi timp, „titularii“ efectuau un antrenament intensiv pe stadionul din Crîng). ARBITRI: Volanul (Iaşi) — N. Rainea (Galaţi) şi M. Fediuc (Suceava). T. POP („U“ Cluj-Napoca): „FĂRĂ O ANGAJARE TOTAIĂ, NORMELOR DUBNESTE DE NECONCEPUI“ . V-aţi aşteptat, Teodor Pop, ca „U“ să prindă un asemenea start lansat 7 0 Sincer să fiu, nu. Ştiam doar că băieţii mei se vor angaja cu toate forţele, cu toată convingerea, de la început, atit pentru a se descotorosi de complexele cu care o fostă divizionară B păşeşte, de regulă, în primul eşalon fotbalistic al ţării, cît şi pentru a suplini absenţele lui Cimpeanu şi Vidican, „jucători—cheie" în „u“-le nostru . Pe acest fundament psiho-fizic, de care vorbiţi, ce anume a mai aşezat „U“ ca să obţină trei victorii consecutive şi, pe deasupra, fără să primească vreun gol . • O concepţie sănătoasă de joc, după modelul echipelor mari, înrolate fotbalului de performanţă, care acordă egală atenţie celor două momente fundamentale : ne apărăm şi cu înaintaşii şi atacăm cu componenţi ai tuturor liniilor. Azi, de pildă (n.n.convorbirea noastră a avut loc în seara meciului cu Politehnica Iaşi), golul victoriei l-a înscris mijlocaşul de acoperire (FI. Pop), iar „bara“ care a urmatdeschiderii scorului i-a aparţinut lui Suciu, tot un mijlocaş. Este, în linii mari, singura modalitate de a atinge ambele obiective ale jocului, siguranţa şi eficacitatea, un mod de exprimare absolut necesar, pe care ne vom strădui împreună — antrenori şi echipă — să-l perfecţionăm “ . Teodor Pop, vă număraţi printre tinerii antrenori care... vin Ce părere aveţi , jucătorul nostru este apt pentru performanţa înaltă ? Fără îndoială. El este dotat cu talent, dar şi cu o însemnată doză de comoditate. Or, fără o angajare totală, fotbalul normelor duble este de neconceput. A sosit vremea ca toţi factorii interesaţi, şi în primul rînd jucătorii, să înţeleagă acest adevăr . Vine acum partida de la Craiova. Cum o vedeţi ? Nu mult mai grea decit aceea pe care am avut-o, la Bucureşti, cu Sportul studenţesc. Apoi, cele 6 puncte acumulate, din tot atîtea posibile, au avut darul de a elimina teama că „U“ nu va face faţă în Divizia A. De aceea, la Craiova, pe citi va sta în putere, „U“ va ataca cu încredere poarta lui Boldici. Chiar dacă — din păcate — noi, antrenorii, trăim din rezultate, eu unul vreau ca echipa mea să ofere şi spectacol. Şi mai este ceva : doar apărîndu-te nu poţi păstra nici cea mai mică şansă în faţa unei echipe care, cu puţin timp în urmă, a înscris patru goluri formaţiei campioane... Gheorghe NICOLAESCU MECIURI INTERNATIONALE In preliminariile c.c.e. (tur) : Dundalk (Irlanda) — Linfield (Iri. de Nord) 1—1 (0-0). IN CAMPIONATUL AMERICII DE SUD : Paraguay — Ecuador 2—1 (2—0). CAMPIONATUL MONDIAL DE JUNIORI : Argentina — Polonia 4—1, Iugoslavia — Indonezia 5—0, Ungaria — Guineea 2—0, Uruguay — U.R.S.S. 1–0. Pentru sferturile de finală s-au calificat Spania, Algeria, Argentina, Polonia, Paraguay, Portugalia, Uruguay, UR . S. MECI AMICAL la Beijing (echipe de tineret) : R. P. Chineză — Mexic 0—1 (0—1). Selecționata U. E. F. fl. ’SO "" —— ■————— 1 m2 UNA CALDĂ (Turneul Prietenia). UNA RECE (Balcaniada) • o inconstantă supărătoare a juniorilor noștri „.4“T c“ Polonia, o—o cu R s Vietnam, 1-1 Cu R.D. Germina 6 1 cu Cuba și 1—3 cu U.R.s s' intr-o finală echilibrată, disputată aprig, „pe muchie de cuţit" _ iată SERIA DE DEBUT pe plan internaţional a selecţionatei U.E.F.A. ’80. Debut la Turneu! Prietenia, debut bun, comentat favorabil, Gabor, nie, Fîşic, Vuşcan, Frunzea, Alexa fiind lăudaţi pentru frumoasa lor comportare acolo, la Poznan, în Polonia. Dar nici nu s-au stins bine ecourile „seriei poloneze", cînd o alta diametral opusă, surprinzătoare vine să pună sub semnul între- bării pe prima : 1—2 cu Bulgaria (autorul golului echipei noastre — Gabor), 1—3 cu Albania (a marcat Niţă) şi locul 5 din şase formaţii participante la Balcaniada de la Sofia la o „serie neagră", deşi distanţa care o separă de prima n-a fost mai mare de zece zile. Ce s-a întîmplat, oare, între Poznan şi Sofia, cu o echipă care se părea că-şi pune bine în mişcare toate „rotiţele" ? Răspunsul la această Întrebare ni l-au oferit antrenorii selecţionatei. Robert Cosmoc : „Trei sunt, după părerea mea, cauzele care au generat eşecurile de la Balcaniadă: 1. De la 17 iulie şi pînă în prezent echipa a susţinut 18 jocuri in 40 de zile, unele foarte grele. Un meci la două zile s-a acumulat, deci, destul de multă oboseală. 2. După meciul cu Petrolul, din Divizia B, am considerat că e bine să-i lăsăm acasă două zile pe toţi componenţii Totului. Nu trebuia, deoarece in această perioadă scurtă s-a produs o relaxare nepermisă. 3. Partida cu Bulgaria s-a disputat in ziua sosirii, cu trenul, la Sofia, după două nopţi albe : una la hotelul de la „23 August“, cînd fiecare a dormit pe unde a putut, şi alta la Sfîr?it» mai poate fi vorba de foarte multe ratări (maiok? * meciul cu Albania) şi de absenţa nemotivată a lui Bolba, care nu s-a prezentat la lot“. •Gheorghe Cosma: „După o perioadă de selecţie (Bistriţa) nu după Piereauei “TMP,U’ , necesar efectuării unei brepătiri de bază serioase, temeinice. Nu trebuie să se uite ca echipa este în formare, la Sofia — alături de Alexa, Vuşcan Rednic, Ilie, Fîşic, Gabor, Fodor Frunzea, Cartianu — apărînd si ciţiva jucători noi ca Tataran, Crăciun, Catană, Balcan. Aceasta ar fi o cauză. Cît priveşte cele două infringeri, trebuie să spunem că in partida cu Bulgaria am fost dezavantajaţi de arbitraj, iar acel 1-3 cu Albania constituie un accident nefericit, două goluri fiind mai mult... opera fundaşilor noştri“. Acestea sunt explicaţiile celor doi antrenori, care —in dimineaţa zilei de ieri, înaintea decolării spre Belgrad — afirmau că echipa poate mai mult decit a arătat la Balcaniadă, că va demonstra acest lucru ln partidele din cadrul turneului de la Polacu Iugoslavia (1 septembrie), Cehoslovacia (3 septembrie) și Tunisia sau Italia (5 septembrie). Rămine de văzut... Laurenţiu DUMITRESCU Divizia de juniori SILVIU STĂNESCU (Univ. Craiova), IN CĂUTAREA ALTOR TALENTE SI A UNUI... TEREN . Anul trecut, după trei etape, Universitatea Craiova se afla pe primul loc, cu un golaveraj excelent. Cum explică antrenorul Silviu Stânescu startul slab al echipei campioane in actuala ediţie ? • Am căutat şi in această vară să pun la punct o echipă de „cursă lungă“, dar am greşit mizînd şi pe aportul unor jucători ca Geolgău, Irimescu, Voica, Predulescu, Gîrleşteanu, Firinescu. Ultimul nu s-a refăcut după accidentali suferit în sezonul trecut, iar ceilalţi au fost promovaţi în bloc la seniori, alăturindu-se lui Bumbescu, titularizat în campionatul trecut. „ Acesta este de fapt şi scopul competiţiei... • Fără îndoială. Eu unul nici nu voi mai conta pe ei. De aceea am şi pornit în CAUTAREA ALTOR SPERANŢE, care să îmbrace tricoul Universităţii. De la Clubul sportiv şcolar Craiova am transferat şase jucători : portarul Carabet, fundaşul central I. Popescu, mijlocaşii Popa şi Vlădoi, extrema stângă Pitaru şi virful de atac Sisoe. Un alt portar, Racolţea, precum şi un mijlocaş, Trăistaru, au venit de la Dunărea Calafat, toţi aceşti jucători excelează prin gabarit, dirzenie, tenacitate şi putere de luptă. Nu ştiu dacă voi reuşi să formez o echipă ca aceea care a câştigat anul trecut. Promit, însă, ca, din noul lot de juniori al Universităţii, cel puţin 21 3 jucători să întrunească — peste un an — toate sufragiile pentru a li se deschide şi lor porţile primei echipe. • De ce a vrut Silviu Stănescu să plece la Galaţi ? A fost o hotărîre pripită, luată intr-un moment de supărare. Mi-am revenit repede — La Galaţi am stat doar două zile — şi m-am întors acasă, cu marea dorinţă de a munci ca şi anul trecut şi cu speranţa că noi, cei de la juniori, vom primi tot sprijinul necesar, care ni se promite de mult, dar care se cam lasă aşteptat. # De exemplu ? # Un teren gazonat. La mai mult deocamdată nu mă gândesc. (L. D.). CLASAMENTUL 1. „U“ CJ-NAPOCA 3 3 0 0 8- 5 0 2. F.C. Argeș 3 2 1 0 6- 1 5 3. Olimpia 3 2 1 0 6- 2 5 4. Steaua 3 2 0 1 12- 4 4 18. Jiul 3 0 0 3 2-12 0 5. Dinamo 2 2 0 0 5- 0 4 6. F.C.. Galați 3 1 2 0 5- 2 4 7. Gloria 3 2 0 1 9- 7 4 8. Polit. Iași 3 111 9-4 3 9. Univ. Craiova 3 111 4-3 3 10. Sportul stud. 2 10 1 6-4 2 11. S.C. Bacău 3 1 0 2 5- 4 2 12. A.S.A. Tg. M. 3 0 2 1 3- 4 2 13. „Poli“ Tim. 3 1 0 2 2- 5 2 14. V. Scornicesti 3 1 0 2 3-10 2 15. Chimia 3 1 0 2 3-12 2 16. C.S. Tviste 3 0 1 2 4- 6 1 17. F.C. Baia M. 3 0 12 1-10 1 LOTO - PRONOSPORT INFORMEAZĂ NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA LOTO DIN 31 AUGUST 1979 EXTRAGEREA I : 70 64 42 41 54 19 29 77 43. EXTRAGEREA a n-a : 33 68 14 60 87 88 76 20 31. FOND TOTAL DE CISTIGURI : 707.681 LEI, din care 74.470 lei, report la categoria 1. CISTIGURILE TRAGERI „LOTO 2“ DIN 26 AUGUST 1979 Cat. 1 : 2 variante 25% a 46.865 lei ; cat. 2 : 3 variante 25% a 12.939 lei ; cat. 3:5 a 7.763 lei ; cat. 4 : 47,50 a 817 lei ; cat. 5:122,75 a 200 lei ; cat. 6 : 969,75 a 100 lei. Cîştigurile în valoare de 46.865 lei de la categoria 1, realizate pe bilete jucate 25%,au revenit participanţilor : PETRUŞ GRIGORE din Brăila şi IOANA IONESCU din Găeşti, judeţul Dîmboviţa. ASTĂZI - ULTIMA ZI LA PRONOSPORT Pentru amatorii de pronosticuri sportive, concursul de mîine poate prilejui frumoase satisfacţii, în funcţie de inspiraţia şi, bineînţeles, de numărul surprizelor, care după toate probabilităţile nu vor lipsi nici de această dată. Nu uitaţi , astăzi este ULTIMA ZI pentru depunerea buletinelor ! ORIUNDE VA AFLATI, LA MUNTE SAU LA MARE, IN MEDIUL URBAN SAU RURAL, PUTETI CISTIGA LA • AUTOTURISME: „Dacia 1300“, „Skoda 120 L“, „Skoda 105 L“, „Trabant 601“. 6 BANI: 50.000, 20.000, 10.000, 5.000, 2.000 lei etc. MAI MULTE BILETE — MAI MULTE ȘANSE DE SUCCES ! PROGRAMUI Sl ARUiffili [IAPII Df MÎINIE A DIVIZIEI B SERIA I: Energia Gh. Gheorghiu-Dej — F.C. Brăila: Al. Ioniţă (Bucureşti), F.C.M. Braşov — I.C.I.M. Braşov: N. Raab (Cimpia Turzii), C.S.M. Suceava — Muscelul Cîmpulung: E. Feldman (Baia Mare), Progresul Brăila — Portul Constanţa: Gh. Dumitru (Bucureşti), C.S. Botoşani — Cimentul Medgidia: N. Petriceanu (Bucureşti), F.C. Constanţa — Tractorul Braşov : şt. Dinu (Bucureşti), Viitorul Gheorgheni — Nitramonia Făgăraş: N. Suciu (Bucureşti), Delta Tulcea — Viitorul Vaslui: P. Seceleanu (Bucureşti), Unirea Focşani — Minerul Gura Humorului: M. Bercan (Bucureşti).SERIA A I-a: Metalul Plopeni — Oltul Slatina: D. Ologeanu (Arad) — se dispută azi de la ora 15,30, Pandurii Tg. Jiu — Poiana Cîmpina: A. Hîrţa (Gherla), Mecanică fină Bucureşti — chi** mica Tîrnăveni: A. Oszavar (Odorhei) — stadionul Mecanică fină, Şoimii Sibiu — Progresul Vulcan Bucureşti : O. Anderco (Satu Mare), Flacăra Automecanica Moreni — F.C.M. Giurgiu : D. Diminescu (P. Neamţ), Gaz metan Mediaş — Metalul Bucureşti: V. Antohi (Iaşi), Autobuzul Bucureşti — Carpaţi Mîrşa: I. Crăciunescu (Rm. Vilcea) — stadionul Autobuzul: Chimia U. Măgurele — Rulmentul Alexandria: C. Tănase (Cîmpulung), Rapid Bucureşti — Petrolul Ploieşti: S. Drăgulici (Drobeta Tr. Severin) — Stadionul Republicii. SERIA A II-a: C.F.R. Cluj-Napoca — U.T. Arad: C. Brbulescu (Bucureşti), Aurul Brad — U.M. Timişoara: A. Ianus (Bucureşti), F.C.M. Reşiţa — Minerul Moldova Nouă: V. Constantinescu (Bucureşti), Someşul Satu Mare — F.C. Bihor Oradea: Gh. Dragomir (Bucureşti), Corvinul Hunedoara — Gloria Bistriţa: Gh. Jucan (Mediaş), Dacia Orăştie — Ind. sîrmei C. Turzii: L. Frunză (Sibiu), Unirea Alba Iulia — Minerul Cavnic: R- Schwell (Timişoara), înfrăţirea Oradea — Minerul Anina : M. Abramiuc (Suceava), Strungul Arad — Metalurgistul Cugir: Gh. Donciu (Caracal). Toate partidele incepe ora 11.