Sportul, octombrie 1980 (Anul 36, nr. 9592-9618)

1980-10-01 / nr. 9592

ŞEDINŢA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. (Urmare din pap D_____ Comitetul Politic Executiv a it o înaltă apreciere schimburi de vederi dintre cei doi ‘fî de stat cu privire la si-4ia Internaţională actuala, la imitaţiile şi prefacerile revolumare ce au foc în intemporană şi a exprimat nelina aprobare faţă de concluziile la care au ajuns în urma examinării problemelor esenţiale ale vieţii politice mondiale, în acest sens. Declaraţia comună semnată la încheierea vizitei proclamă necesitatea respectării de către toate statele a principiilor egalităţii depline în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, neamestecului în treburile interne ale statelor, a dreptului fiecărui popor de a-şi alege liber calea dezvoltării sale. Comitetul Politic Executiv apreciază însemnătatea faptului că Româniasi Zambia se pronunţă pentru rezolvarea pe cale politică a stărilor de încordare şi conflict existente in diferite regiuni ale globului, pentru opnirea cursei înarmărilor şi adoptarea unor măsuri concrete de dezarmare, în primul rînd de dezarmare nucleară, pentru realizare de progrese în domeniul cooperării şi securităţii în Europa, pentru sprijinirea luptei de eliberare naţională a popoarelor din Africa, împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, rasismului şi apartheidului. pentru lichidarea subdezvoltării şi instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru unirea şi conlucrarea strînsă a tuturor statelor şi popoarelor, a partidelor politice, a forţelor progresiste, înaintate de pretutindeni pentru a pune capăt tensiunii din viaţa internaţională şi a asigura reluarea şi continuarea politicii de destindere, colaborare şi pace, de respect al independenţei naţionale. Comitetul Politic Executiv a aprobat in unanimitate documentele, înţelegerile şi concluziile la care s-a ajuns cu prilejul vizitei şi a stabilit măsurile corespunzătoare pentru înfăptuirea în bune condiţii a obiectivelor de colaborare şi cooperare prevăzute, pentru amplificarea continuă a relaţiilor româno-zambiene, spre binele celor două popoare, în interesul cauzei păcii şi colaborării internaţionale. Comitetul Politic Executiv a ascultat, de asemenea, o informare prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu privind vizita oficială de prietenie efectuată în ţara noastră, în perioada 13—17 septembrie, de tovarăşul Samora Moises Mache!, preşedintele Partidului FRELIMO, preşedintele Republicii Populare Mozambic Comitetul Politic Executiv a aprobat întru totul rezultatele fructuoase ale convorbirilor dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Samora Moises Machel şi a apreciat că vizita înaltului sol al poporului mozambican. Declaraţia comună semnată de cei doi conducători de partid şi de stat, celelalte documente încheiate reprezintă o importantă contribuţie la extinderea relaţiilor tradiţionale de prietenie, solidaritate militantă şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul FRELIMO, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Mozambic, spre binele popoarelor român şi mozambican, al politicii de pace, destindere, independenţă naţională şi colaborare între toate naţiunile. Comitetul Politic Executiv subliniază însemnătatea deosebită a hotărârilor convenite de cei doi preşedinţi cu privire la dezvoltarea în continuare a relaţiilor româno-mozambicane în domeniile politic, economic, tehnico-ştiinţific şi cultural, a cooperării în producţie, a diversificării schimburilor comerciale, apreciind că acestea vin în sprijinul eforturilor României şi Mozambicului în direcţia progresului lor economic şi spreal. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de păreri în problemele esenţiale ale vieţii internaţionale actuale şi îşi exprimă deplinul acord cu concluziile la care au ajuns tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Samora Moises Machel cu privire la principalele mutaţii din lumea contemporană, subliniind hotărîrea României şi Mozambicului de a conlucra mai strîns pe planul vieţii internaţionale, pentru a-şi aduce o contribuţie tot mai însemnată la lupta tuturor popoarelor pentru eliminarea încordării, a politicii imperialiste de dominaţie şi opresiune, pentru reluarea şi continuarea politicii de destindere şi cooperare, pentru soluţionarea, pe cale paşnică, prin tratative, a tuturor problemelor litigioase din diferite zone ale globului, pentru respectarea în relaţiile dintre state a principiilor egalităţii in drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, neamestecului în treburile interne, a dreptului fiecărui popor de a-şi alege singur calea dezvoltării economice şi sociale. S-a relevat, de asemenea, importanţa faptului că România şi Mozambic se pronunţă cu hotărîre pentru lichidarea subdezvoltării şi edificarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru sprijinirea luptei de eliberare naţională a popoarelor din Africa, împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, a rasismului şi apartheidului, pentru reglementarea problemelor litigioase dintre ţările africane prin negocieri directe intre părţile interesate. S-a relevat, totodată, importanta pe care România şi Mozambicul o acordă mişcării de nealiniere in lupta împotriva imperialismului, pentru făurirea unei noi ordini economice internaţionale şi promovarea principiilor de drept internaţional în relaţiile dintre state. Comitetul Politic Executiv subliniază, de asemenea, însemnătatea hotărîrii Partidului Comunist Român şi Partidului FRELIMO de a întări colaborarea cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate partidele şi forţele progresiste, democratice, antiimperialiste pe baza principiilor deplinei egalităţi in drepturi, încrederii şi întrajutorării reciproce, a dreptului fiecărui partid de a-şi stabili in mod independent politica internă şi externă in conformitate cu interesele şi condiţiile concrete din ţările respective. Comitetul Politic Executiv a luat, de asemenea, cunoştinţă de rezultatele vizitei oficiale de prietenie efectuate in ţara noastră de preşedintele Republicii Zimbabwe, tovarăşul Canaan Sodindo Banana, împreună cu tovarăşa Janet Banana. Comitetul Politic Executiv a luat act cu deplină satisfacţie de sentimentele de recunoştinţă exprimate de preşedintele Republicii Zimbabwe faţă de preşedintele României, faţă de Partidul Comunist Român şi poporul român pentru solidaritatea şi sprijinul politic, diplomatic, moral şi material acordat in anii grei ai luptei de eliberare naţională a poporului Zimbabwe, pentru prietenia şi colaborarea ţării noastre cu noul Stat independent şi a reafirmat solidaritatea partidului nostru, a întregului popor român cu idealurile de independenţă, libertate şi progres social ale poporului Zimbabwe, cu eforturile depuse de guvernul condus de Robert Mugabe pentru consolidarea independenţei, refacerea economică a ţării, reconcilierea naţională, dezvoltarea şi edificarea unei noi societăţi. Comitetul Politic Executiv îşi exprimă deplinul acord faţă de rezultatele remarcabile ale dialogului la nivel înalt româno-zimbabwe şi consideră că înţelegerile convenite între cei doi preşedinţi, acordurile semnate, vor ridica, pe o treaptă nouă, superioară, legăturile de prietenie şi solidaritate statornicite intre ţările noastre, vor da un nou impuls colaborării in toate domeniile de activitate între România şi Zimbabwe. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de vederi şi concluziilor la care au ajuns cei doi preşedinţi în problemele actuale ale situaţiei politice internaţionale, relevînd însemnătatea faptului că România şi Zimbabwe se pronunţă cu hotărîre pentru intensificarea eforturilor tuturor statelor, ale popoarelor, ale forţelor înaintate de pretutindeni pentru eliminarea politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, pentru împiedicarea agravării climatului internaţional, reluarea şi continuarea cursului spre destindere, bazat pe respectarea cu stricteţe a principiilor egalităţii în drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, pe recunoaşterea dreptului fiecărui popor la dezvoltarea liberă şi independentă. S-a relevat, totodată, însemnătatea pe care o au pentru consolidarea păcii şi securităţii internaţionale soluţionarea pe cale paşnică, prin tratative a problemelor litigioase din diferite zone ale globului, oprirea şi limitarea cursei înarmărilor şi realizarea unor măsuri concrete de dezarmare, în primul rind de dezarmare nucleară, lichidarea subdezvoltării şi a decalajelor dintre ţările bogate şi sărace, şi edificarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale, care este de interes vital pentru toate statele indiferent de sistemul lor economico-social şi de nivelul lor de dezvoltare. Comitetul Politic Executiv apreciază importanţa pe care cei doi preşedinţi o acordă înfăptuirii securităţii şi cooperării pe continentul european, in întreaga lume. In ce priveşte situaţia Pe continentul african, a fost relevată marea însemnătate a victoriei poporului Zimbabwe în cucerirea independenţei şi crearea unui stat propriu şi s-a subliniat necesitatea sprijinirii în continuare a luptei poporului namibian pentru libertate şi independenţă, a poporului din Africa de Sud împotriva politicii de discriminare rasială şi de apartheid, pentru eliminarea totală a colonialismului şi neocolonialismului din Africa, pentru găsirea de soluţii paşnice disputelor dintre statele africane, in interesul unităţii si al cooperării mai strînse dintre ele. Comitetul Politic Executiv a apreciat, totodată, voinţa României si Zimbabwe de a colabora mai strins in cadrul diferitelor organisme Internaţionale, a Grupului celor 77 şi al mişcării de nealiniere, pentru apărarea păcii, întărirea securităţii Internaţionale, Înfăptuirea dezarmării şi promovarea cooperării şi prieteniei între toate popoarele. Aprobind in unanimitate rezultatele vizitelor preşedinţilor Republicii Zambia, Republicii Populare Mozambic şi Republicii Zimbabwe, Comitetul Politic Executiv a indicat măsuri în vederea înfăptuirii înţelegerilor stabilite, pentru dezvoltarea şi mai puternică a relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre România şi cele trei ţări africane. ★ Comitetul Politic Executiv a soluţionat, totodată, o serie de probleme ale activităţii curente de partid şi de stat. CRAIOVA, 30 (prin telefon). Pe baza hipică din „Parcul Poporului“ din localitate s-au desfășurat Întrecerile etapei finale a campionatului național de călărie, rezervat juniorilor și fetelor. La start s-au prezentat cei mai buni tineri sportivi de la Steaua, Dinamo, Olimpia C.S.M. Sibiu, C.S.M. Craiova, A.S.A. Cluj-Napoca, Petrolul Ploieşti, Agronomia Timişoara. întrecerile au fost de un bun nivel, ele fiind dominate în cele din urmă de călăreţii care au avut o experienţă competiţională mai bogată — campionii balcanici Florin Stoica (Steaua) Otto Fabich (C.S.M. Sibiu), Teodor Pancă (Steaua), Mariana Moisei (Dinamo), Ioana David (Olimpia). REZULTATE : difesat : 1. T. PANCĂ (Steaua) cu Lan 551 p — campion naţional, 2. Silvana Todea cu Bufon 505 p, 3. O. Fabich cu Hazard 499 p , obstacole — juniori 16 ani : 1. ROSANA PITEI cu Mezin 0 p — campioană națională. 2. E. Fleischer cu Năpasta 4 p — după baraj. 2. A. Biro (A.S.A.) cu Dacian 4 p ; juniori 18 ani. EL. STOICA cu Pascal — 0p (34,1 s) — campion național. 2. FI. Stoica cu Nehoiu 0 p (34,4 s), 3. O. Fabich cu Stindard 0 p (35,2 s) — d.b. ; fete — 1 .MARIANA MOISEI cu Beladona 0p — campioană naţională, Ioana David cu Gruia * P — d.b., 3. Ioana David cu Scrum 8 p; echipe — 1. C.S.M. SIBIU Op — campioană naţională, 2. Olimpia 7 p, 3. Steaua 8 p. Joi intră în dispută şi seniorii, în probele de categorie uşoară la dresaj şi obstacole CĂLĂREŢII JUNIORI ŞI-AU DESEMNAT CAMPIONII Sub egida „Dáciádéi“ ASTĂZI, START ÍN „TOPUL SPORTUL" In urmă cu două săptămîni s-a dat startul în noul an şcolar De cîteva zile s-a păşit şi în noul an sportiv şcolar. lata de ce revine în actualitate o competiţie de tradiţie : „TOPUL SPORTUL“ la săritura in lungime, organizată de ziarul nostru, sub egida „Daciadei“. Această întrecere deschisă tuturor elevelor şi elevilor din clasele a IX-a şi-a ciştigat la ediţiile precedente o frumoasă popularitate, la start prezentîndu-se numeroşi competitori din întreaga ţară. Este motivul pentru care, sîntem siguri, şi această nouă ediţie va fi primită cu acelaşi interes de către cadrele didactice de specialitate, de către elevi. Reamintim, pe scurt, citeva din prevederile regulamentare: pot participa elevi din clasele a IX-a ; săriturile se execută conform regulamentului de atletism ; fiecare participant are dreptul la două încercări, luindu-se în considerare rezultatul cel mai bun; se alcătuiesc clasamente individuale şi pe echipe ; formaţiile nu pot fi constituite decit din elevii aceleiaşi clase ; fiecare echipă este formată din câte 10 elevi sau din cei mai buni 10 elevi ai clasei în cazul cînd participă întreg efectivul unei clase; numărul participanţilor nu este limitat ; competiţia se încheie la sfîrşitul anului şcolar ; tuturor cîştigătorilor li se vor inmîna cupe şi diplome din partea ziarului. Aşteptăm primele înscrieri, prin scrisori sau la Telefon 11 46 48 (și cu taxă, inversă). Aşadar, azi 1 octombrie, start in „TOPUL SPORTUL*! TURNEUL DE TENIS DE LA ARAD Seria turneelor Individuale de tenis continuă la Arad, In organizarea cluburilor U.T.A. si Constructorul. In „sferturi“ : Dîrzu — Darie 6—4, 7—6 ; Ştefănescu — Toma 6—2, 7—8 ; Popa — Almăjan 7—6, 6—2 j Bîrcu — Niţă 6—2, 6—6 ; iar la fete : Mariana Hadgiu — Elena Jecu 6—2, 6—3 ; Nadia Becherescu — Gabriela Szökő 6—2, 0—6, 6—0 ; Dorina Brăștin — Rodică Gheorghe 6—3, 3—6, 6—3, 3—6, 6—2 ; Elena Trifu — Gabriela Precup 6—1, 6—2. „Matsoiîn filele“ tir tir cts arcul TINERII IUCIA MICAŞ ŞI V. WESZETOVSZKY, NOII CAMPIONI DI SENIORI 1 SATU MARE (prin telefon). Plină de surprize a fost ultima zi a campionatelor naţionale de tir cu arcul pentru seniori, îmbucurător, ele ne-au fost oferite de către unii dintre cei mai tineri participanţi, chiar juniori. Prima performanţă — absolut neaşteptată — aparţine lui Viktor Weszelowszky, de numai 18 ani, noul campion naţional la seniori cu 2012 , ceea ce înseamnă un record personal, superior cu 44 de puncte celui vechi. De notat că Weszelowszky a rezistat asaltului puternic dat, la distantele scurte, ate de Andrei Berki, rit si de Mihai Birzu (ambii participanţi la Jocurile Olimpice de la Moscova), încheind distanţa de 30 m, ultima din concurs, cu un record naţional : 344 p. Faptul denotă că acest tînăr campion posedă una dintre calităţile de care trăgătorii noştri cam duc lipsă şi anume aceea că întrecerea dură, echilibrată, îl mobilizează în loc să-i diminueze capacitatea Cealaltă surpriză vine de la o fată de 21 de ani, Lucia Micaş. Condusă în dimineaţa ultimei zile de întreceri de către fosta campioană, Aurora Chin, cu 21 de puncte, Micaş a găsit resurse să nu se considere învinsă şi, profitînd, e adevărat, de o cădere aproape incredibilă a campioanei din 1979 a refăcut la 50 de metri întreaga diferenţa şi s-a distantat cu 13 puncte . Eforturile aproape disperate ale Aurorei Chin, pe ultima distanţă de 30 m, nu au făcut decit să micşoreze diferenţa faţă de noua campioană, care şi-a depăşit vechiul record personal cu 20 p. Clasamente finale, dublu F.I.T.A. Seniori : 1. v. Weszelowszky (Voinţa Satu Mare) 2412 p. 2. A. Berki (Voinţa Tg. Mureş) 2387 p. 3. M. Birzu (Voinţa Satu Mare) 2376 p, 4. R. Tănase (Olimpia Bucureşti) 2346 p, 5. V. Tămaş (Minerul Aninoasa) 2334 p, 6. V. Uriţescu (Minerul Aninoasa) 2329 p . senioare : 1. Lucia Micaş (Voinţa Satu Mare) 2327 p, 2. Aurora Chin (Sănătatea Tg. Mureş) 2320 p, 3. Terezia Preda (Sănătatea Tg. Mureş) 2229 p. 4. Edith Matei (Voinţa Tg. Mureş) 2159 p. 5. Stela Felderean (A.S.A. Cluj-Napoca) 2037 p. 6. Irene Kerekes (A.S.A. Cluj-Napoca) 2025 p. Radu TIMOFTE După turneul de la Galaţi, campionatul naţional de hochei (prima grupă valorică a Diviziei „A“) s-a reluat ieri prin jocuri duble programate la Miercurea Ciuc şi Galaţi. DUNĂREA — DINAMO 2—10 (0—2, 1—1, 1—4). A fost o partidă destul de antrenantă, cu un ritm bun. Localnicii au ratat numeroase ocazii, printre care şi un şut de penalitate. Dinamoviştii n-au insistat prea mult; după o primă repriză in care avansul lor a fost doar de două goluri, ei s-au desprins treptat, obţinind pină la urmă o victorie care, de fapt, nu le-a fost periclitată nici un moment. Au marcat pentru învingători: Tufeanu (3), Dumitru (2), Costea, Herghelegiu, Pisaru, Nuţescu, Töke, respectiv V. Liga şi D. Chiriţă. Au condus arbitrii Gh. Mureşan, R. Dobrescu, L. Petrescu. (T. SIRIOPOL, coresp.) STEAUA — 4 AVINTUL GHEORGNENI 4-1B (1-0, 3-1, 0-0). O partidă film disputată, în care Aviijtrară virtuţi tehnice deos(dar cu o mare putere de luptă) a făcut faţă mai mult decit onorabil bucureştenilor. In prima repriză, am putea spune chiar că mai multe ocazii de gol a avut noua promovată In Divizia „A“, dar Andrei, Lengyel şi Daniel au ratat situaţii bune. După prima pauză, Steaua se impune, jucînd mai calm, cu un plus de organizare şi luciditate. In ultima parte, situaţii de gol la ambele porţi- Au marcat pentru Steaua: Hălăucă, Todor, Olenici, Nistor, respectiv György. Au condus A. Balint, O. Barbu, M. Lupaşcu. (V. PAŞCANU, coresp. SPORT CLUB MIERCUREA CIUC — METALUL SF. GHEORGHE 15—0 (3—0, 4—0, 8—0). Au marcat: E. Antal (5), Micloş (3), Geréb, Prakab Szentes, Bartalis, Bogos, Baricz, Sándor. Au condus: St. Enciu, T. Sabo, Gh. Enache. • Astăzi, In aceleași oraşe, sunt programate întîlnirile retur ale acestor 3 partide. Divizia „A“ la hochei STEAUA, DINAMO ȘI SPORT CLUB ÎNVINGĂTOARE CRIŞUL ORADEA RELANSEAZĂ UN CAMPIONAT DE 2010 ÎN CARE „SPERANJEIE“ ÎNCEP SĂ CONFIRME Aşa cum anticipau majoritatea specialiştilor, Crişul Oradea, această atit de capricioasă echipă, capabilă — datorită unor jucători de certă valoare — să ne incinte prin jocul ei, pentru ca in săptămlna următoare să fie pur si simplu de nerecunoscut, a reuşit să relanseze campionatul de polo. A rămas neînvinsă pe teren propriu şi după acest al 3-lea tur de campionat şi, in acelaşi timp, a obligat formaţia Rapid Bucureşti să guste pentru prima oară, in actuala ediţie, din cupa infringerii, succesul obţinut duminică cu 7—5 in faţa teamului fraţilor Slavei aducînd echipele Dinamo şi Rapid la egalitate de puncte in fruntea clasamentului, prima avind avantajul unui golaveraj superior. După cum ne relata corespondentul nostru Hle Ghişa, poloiştii orădeni şi-au dominat adversarii în majoritatea timpului, obţinind o victorie pe deplin meritată. Momentul decisiv al întrecerii a fost consemnat în repriza a 3-a, find la situaţia de 5—4 pentru Crişul. Fărcuţă a reuşit să majoreze avantajul formaţiei sale in ciuda situaţiei de... om în minus ! De notat că în ultima repriză, la 7—4 pentru gazde, arădeanul Gordan a ratat un penalty ! Bucureştenii au acuzat arbitrajul clujenilor Nichita şi Burdea , oare aceasta să fie singura explicaţie a Insuccesului de la Oradea ?... După o foarte scurtă pauză, campionatul va fi reluat săptămîna viitoare (8—12 octombrie) cu turneul organizat în Capitală, la bazinul Dinamo. Va fi un mini-maraton de 5 jocuri (in tot atitea zile) pentru fiecare echipă, in cursul căruia pregătirea fizică si omogenitatea loturilor își vor spune cuvîntul. Mai mult ca sigur, antrenorii vor fi nevoiţi să facă apel mai des la tinerii poloişti afirmaţi în ultima vreme pentru a putea face faţă solicitărilor intense din asemenea turnee. Şi aceasta nu va fi decit spre folosul polo-ului românesc. Aşa cum am mai subliniat in cîteva rînduri: Hagiu, Moiceanu, Ardeleanu, Ciobăniuc (Dinamo), Tătara şi Mădescu (Progresul), V. Şerban (C.N. ASE), ca să nu mai vorbim de Viespe, Tufan (Liceul 2 Buc.), Szász (Mureşul) sau Diaconu (Triumf Buc.). In seria a Il-a — majoritatea au făcut parte din echipa învingătoare anul acesta, la „Cupa Prietenia" — s-au afirmat puternic in ultima lună, dovedindu-se în real progres. Turneul care urmează le oferă un nou prilej de a se remarca şi de a intra în vederile selecţionerilor noii echipe naţionale, pe care specialiştii o vor pregăti pentru marile competiţii din anii următori. Adrian VASIUL) CAMPIONATUL NATIONAL DE SCRIMĂ AL JUNIORILOR Timp de opt zile, in Sala polivalentă din Craiova s-a disputat etapa întîi a campionatului naţional de scrimă juniori I, in proba individuală şi pe echipe. Iată rezultatele finale : floretă băieţi — individual: Atila Fiile (C.S. Satu Mare), Andrei Sebök (C.S.S.M.), Liviu Buzan (A.S.U. Tg. Mureş) ; echipe : C.T.A.S. Bucureşti, A.S.U. Tg. Mureş, C.S.S. Oradea ; floretă fete — individual: Gabriela Betuker, Csila Ruparcsics, Rozalia Oros (toate C.S.S.M.) ; echipe : C.S.S.M., Energia Bucureşti, Mondiala Satu Mare ; spadă — individual : Liviu Buzan (A.S.U. Tg. Mureş), Dan Curcă (C.S.S. Olimpia Craiova), Radu Bucur (Electroputere Craiova) ; echipe : Olimpia Craiova, I.E.F.S., C.S.S.M.; sabie — individual : Alpar Piricsi (Victoria Cărei), Lucian Oţelea (Tractorul Braşov), Vilmos Szabó (Tractorul Brașov); echipe : Tractorul Brașov, C.S.S. 1 București, Victoria Carei. (V. POPOVICI - coresp.). PROGRESUL M. CIUC Ș! AGRONOMIA CLUJ-NAPOCA CONDUC ÎN SERIA SECUNDĂ A DIVIZIEI „A“ Modificări In programul primei serii MIERCUREA CIUC, SO (prin telefon). Partidele din cea de a ni-a etapă a seriei secunde valorice a Diviziei „A“ de hochei s-au disputat luni pe patinoarul din localitate. Iată rezultatele : Agronomia Cluj-Napoca — CI. sp. sc. Tîrnava Odorhei 5—2 (2—1, 2—1, 1—0), prin punctele marcate de Doczi 2, Sallo, Albert şi Eröss, respectiv Török, Bayer ; Metalul Rădăuţi — A.S.E. Sp. studenţesc 9—6 (3—1, 2—3, 1—2), au Înscris : Curelaru 4, Sfichi 2, Doboş, Halus, Chiprianov, respectiv Mihăescu 3, Moldoveanu 2, Gh. Florian . Progresul M. Ciuc — Liceul M. Ciuc 15—3 (4—2, 5—1, 6—0), au marcat : Petraş 4, Both 3, Jacob, Horvath, Solomon, Merca, Kocsis, Lucael, Lămpi, Gabrieli, respectiv Gheorghiţă, Becze, Lucaci. In clasament conduc la egalitate de puncte (6), departajate de golaveraj, Progresul Miercurea Ciuc (39/11) și Agronomia Cluj-Napoca (25/9). ★ Modificări în programul etapelor primei serii valorice a Diviziei „A“ : in etapele a 8-a și a 9-a, meciurile Dinamo — steaua se vor disputa simbată 4 octombrie (ora 16) şi luni 6 octombrie (ora 17.30), în etapele a 10-a şi a ll-a Jocurile Steaua — s. C. Miercurea Ciuc vor avea loc la Bucureşti în zilele de 13 şi 14 octombrie, iar în etapele a 14-a şi a 15-a meciurile Steaua — Dunărea Galaţi vor avea loc la Bucureşti în zilele de 19 şi 7 octombrie. .FESTIVALUL SPORTIV AL SLANICULUI" (Urmare din pag. I) din Panciu (lansat intr-o ediţie precedentă, anul acesta locul 2 pe ţară in „Cupa Seratei tineretului“) , a ECOS în prim-plan un veritabil talent. Am reţinut, de asemenea, valoarea notabilă a echipei de volei Lumina Bacău, ca şi comportarea tinerei muncitoare Vasilica Bunea (Vrancea) la popice. Şi exemple ar mai n. Duminică la prinz, pe un soare de... vară, i~f-m ,5u,noscut pe cîştigători r handbal — Bacău (la fete) şi Vrancea (la băieţi) ; volei — Bacau (la băieţi), Botoşani Pa *ete) • P?~ pice — Vasilica Bunea şi Nicolae Paraschiv (Vrancea), tenis de cîmp - Anton Atac, şi Florentina Mîndrescu (Bacau). Organizatorii - Bacău şi Consiliul judeţean al sindicatelor au fost la inulţime, mult festivalul P^Kwirăsâ Silvia Irof- spunea tovara^.^. ^ deţean^ sindicatelor, privind cu admiraţie coloanele de sportivi aliniaţi pentru premiere. Vom ineferea, în anul care vine, să organizăm chiar două ediţii, una de primăvară şi una de toamnă, două sărbători sportive ale Slănicului- Moldovei“. Ideea merită, credem, să fie preluată şi de alte staţiuni din ţară. Pentru ospitalitatea gazdelor, C.N E.F.S. a oferit o frumoasă „Cupă de cristal“. UNIVERSITATEA CRAIOVA - INTERNAZIONALE MILANO (Urmare din pag J) antrenorii celor două echipe, Bersselini și Oblemenco. Primul spunea că starea de spirit a echipei, după infrîngerea de la Como, este bună, pentru că Inter n-a făcut niciodată două meciuri slabe la rînd. Oblemenco replica : „Noi nu ştim starea noastră de spirit şi nu e nici un secret că vom juca pe atac“. Oaspeţii stat destul de circumspecţi, mai tăcuţi decât îi ştim. Cel mai optimist este Prohaska, care-şi asigură suporterii că „Inter nu are probleme“. Lucid, ca întotdeauna, Mazzola ne dezvăluie o parte din gânduri : „Dacă jucăm ca la Como, nu avem nici o șansă. Universitatea a demonstrat că e capabilă să înscrie 2—3 goluri oricărei echipe din Europa". Ieri dimineață, Universitatea efectua ultimul ei antrenament dinaintea partidei. Un antrenament complex, fizic-tehnictactio. Un singur semn de întrebare persistă : folosirea lui Ştefănescu, care ne mărturisea cu amărăciune : „Un meci cu Inter nu-l poţi juca oricum. Doresc mult să apar pe gazon, dar încă simt dureri la gleznă. Nu vreau să reintru nerestabilit, pentru că îmi dau seama de importanţa partidei, de responsabilitatea celor ce vor îmbrăca tricourile echipei“. Să aşteptăm pină la ora meciului. In rest. In tabăra studenţilor craioveni este evidentă dorinţa de victorie, de a reface acel 0—2 de la Milano. In ultimele ediţii ale cupelor europene, Universitatea a eliminat pe Fiorentina (1973), Olympiakos din Cipru (1977), Wiener Sport Klub şi Leeds United (1979). Va urma pe această listă Inter 7 Ar fi o splendidă performanţă a campioanei noastre. Să sperăm că şi publicul craiovean nu va fi cu nimic mai prejos decit cel de pe San Siro şi-şi va purta favoriţii spre succesul mult aşteptat. Internazionale s-a antrenat la ora 14 (ora meciului) timp de 60 de minute şi au luat parte toţi jucătorii veniţi la Craiova, inclusiv Oriali. Dar iată formaţiile anunţate de antrenorii Oblemenco şi Bersselini : UNIVERSITATEA : Lung — Negrilă, Tilihoi, Ştefănescu (Geolgău, Ciupitu), Ungureanu — Ţicleanu, Beldeanu, Bălăci — Crişan, Cămătaru, Cîrţu (Irimescu). INTER : Bordon — Bini — Canuti, Baresi, Mozzini, Pasinato (Marini) — Marini (Caso), Prohaska, Becalossi (Oriali) — Altobelli. Murraro. Partida va fi condusă de o brigadă de arbitri din Turcia, avîndu-1 la centru pe T. Tokát (cel care in 1978 a arbitrat și meciul Universitatea — Fortuna Düsseldorfi, iar la linie pe U. Ahan și H. Ghiol. POLITEHNICA TIMIŞOARA - CELTIC GLASGOW Urmare din pag. fi răbdător pare a fi vicepreşedintele lui „Poli“, Gheorghe Ivan, care-şi aminteşte că a primit la Arad (pe rind activa la U.T.A.) pe Feyenoord, dn ziua de 29 septembrie 1970. După exact zece ani, şi la aceeaşi oră, a aterizat, tot la Arad, avionul lui Celtic Glas- Igow. Nimeni nu-l poate determina pe Gheorghe Ivan să facă abstracţie de această co- incidenţă, pe care şi-o doreşte jubiliară. Acum, taberele stau faţă in faţă. La conferinţa de presă, antrenorul McNeill a fost foarte zgîrcit cu numeroşii cronicari locali şi chiar cu cei 11 reprezentanţi ai presei din Glasgow. El s-a limitat să spună că indisponibilitatea lui I Burns îi creează mari probleme. In mod surprinzător, el a amînat comunicarea formaţiei. Pe de altă parte, antre- I norul Ion Ionescu şi-a înche- Iat „conturile“ comunicînd următorul „11“: Moise — Nadu, Şerbănoiu, Păltinişan, Şunda — Manea, Dumitru, Vişan, Dem- 1 brovschi — Anghel, Nedelcu. Se remarcă alinierea formaţiei care a încheiat jocul de la Glasgow, deci cu Dembrovschi şi Anghel în locul lui T. Nicolae şi Cotec. Prezenţa lui Dembrovschi are desigur menirea de a stimula jocul combinativ al echipei, in timp ce Anghel, om de sprint, a ciştigat barajul cu Cotec. In cadrul conferinţei de prede pregătire total diferit al celor două echipe in ultimele două săptămîni. In timp ce Celtic a susţinut patru meciuri oficiale. Politehnica nu a jucat nici unul. Antrenorul Ion Ionescu afirmă că acest handicap real ar putea fi compensat printr-un plus de prospeţime. Să încheiem această avancronică cu o declaraţie a lui Dumitru, care face — intr-un fel — sinteza meciului : „Aş vrea să cer spectatorilor să aibă multă răbdare şi să fie convinşi că noi vom face tot ce-i omeneşte posibil pentru a ne califica. „Poli“ nu poate ataca tot timpul împotriva unei echipe de talia lui Celtic; scoţienii sunt jucători foarte buni, mai ales mijlocaşii şi atacanţii, care se descurcă excelent pe spaţii largi, spaţii pe care dacă le-ar avea şi aici, acasă, n-am avea şanse de calificare. Jucînd ponderat şi cu răbdare — răbdare pe care o solicităm şi spectatorilor — ne vom califica“. Partida va fi condusă de o brigadă de arbitri din Grecia, avîndu-l la centru pe N. Lagoanis, iar la linie pe D. Panzalis și L. Prindesi. P.S. Seara tîrziu, McNeill ne-a comunicat următoarea formație probabilă : Bonner — Snedomn, McAdam, McDonald, McGrain — Provan, Sullivan, Aitken, Doyle — McGravey, Nicholas. Se pare că prin introducerea a trei stoperi, McNeill nu omite o anume precauție defensivă. să s-a discutat despre profilul STEAUA BUCUREŞTI - STANDARD LIEGE in maturitatea echipei şi intr-o victorie Marcel Răducanu, autorul acelui splendid gol de pe stadionul Selessin, promite un gol şi astăzi, fără a uita însă să precizeze : „In acest meci retur, Standard nu are decit o şansă a atacului ! Asta nu trebuie să uităm noi ! Adică, să nu ne aruncăm în atac, din plecare, aşa cum ar dori echipa belgiană. Va trebui să jucăm pe contraatac în meciul acesta ! Să ne grupăm la mijloc, să blocăm adversarul şi să zvîcnim pe contraatac !“ Acest lucru, al necesităţii unui joc prudent, ştie fiecare jucă-’ tor. De la portarul Iordache, care susţine că „important este să nu primim gol, pentru că (Urmare din pag. fi pilon in partida din Belgia. Nimeni nu ne-ar ierta, acum, ratarea calificării, după acea partidă bună. Cred in puterea noastră de mobilizare, F.C. UTRECHT-F.C. ARGEŞ (Urmare din pag. 11 ar putea s-o aducă in postura unui spectaculos 1—1, suficient pentru calificarea în turul II al competiţiei. După cum ne mărturisea la plecare antrenorul Florin Halagian, echipa sa este hotărîtă să facă tot ce-i stă la putinţă pentru calificare. „Cînd Van Hanegem a sosit la Piteşti el a făcut presei declaraţia că totdeauna revine cu plăcere în România, dar cînd aude de Arad (n.n. — atunci U.T.A. a eliminat-o pe Feyenoord) nu mai este chiar atît de bucuros. Ei bine, zicea antrenorul piteştean, ce-ar fi să-i facem lui Van Hanegem încă o supărare chiar acasă la el .“ Mărturisirea aceasta demonstrează starea de spirit a echipei F. C. Argeş, hrotărirea ei de a-şi juca pină la capăt şansele. Iată formaţiile probabile : F. C. UTRECHT : Brcukelen — Tervoort, Vilbret, Chatinier, Flight — Lem. Van Hanegem, Adclaar — Carbo, Van Veen, Staa ; F. C. ARGEȘ : Cristian — M. Zamfir, Stancu, Cîrstea, Tulpan — Kalló, Barbulescu, Ignat — Sigmirean, Radu II, Băluță. MÎIne, in seria a V-a a campionatului Diviziei C, are loc etapa a VlI-a, intermediară. Programul etapei : I.C.S.I.M. Bucureşti — Chimia Tr. Măgurele, Petrolul Bolintin — Automatica Bucureşti, Electronica Bucureşti — Petrolul Videle, Cetatea U. Măgurele — S.N. Olteniţa, Tehnometal Bucureşti — F.C.M. Giurgiu, Voinţa Bucureşti — Abatorul Bucureşti, T.M. Bucureşti — Flacăra roşie Bucureşti, Luceafărul Bucureşti — Danubiana Bucureşti. Jucaţi din vreme numerele preferate ! Fiecare bilet — o şansă în plus de a obţine :e AUTOTURISME „Dacia 1300“ ^ s MARI CÎŞTIGURI ÎN BANI. Cheia marilor satisfacţii : PERSEVERENŢA ŞI INSPIRAŢIA ! NU OCOLIŢI PRILEJUL DE A VA NUMĂRĂ PRINTRE MARII CÎŞTIGĂTORI! Agenţiile Loto-Pronosport vă stau la dispoziție pină sîmbătă 4 octombrie 1990. ACUM E ACUM! Astăzi este una din zilele importante ale fotbalului nostru de club. Un an întreg, echipele noastre cele mai bune s-au pregătit gîndindu-se (şi) la ziua de azi. Multe eforturi. Multe speranţe. Mult capital — moral şi material — investit pentru succesul zilei de azi. Să nu ne amăgim, este o zi grea pentru ambasadoarele fotbalului nostru la prestigioasele competiţii europene. Lupta va fi strînsă, — nici nu poate fi concepută altfel ! —, cu angajare maximă din partea adversarelor formaţiilor noastre, cu tactici speciale, cu folosirea unui întreg arsenal pe care echipele străine de valoare îl au la indemînă. Ceea ce trebuie să subliniem astăzi este faptul că și echipele noastre au dovedit in mai multe rînduri că au valoare și mai ales că se pot ridica — dacă se mobilizează cu adevărat, dacă sînt un singur gînd, o singură voință — la cote superioare, nebănuite nici de adversarele lor nici chiar de ele înseşi. Doar aşa se poate avea cîştig de cauză. I) Printr-un angajament total, fără nici o rezervă, de la începutul meciului pină la sfîrşitul lui. II) Jucînd tactic inteligent şi respectînd fără abatere disciplina tactică de joc (şi disciplina de comportament fr. III) Luptînd, luptînd şi iarăşi luptînd, cu toată puterea inimii, cu gîndul de a onora aşa cum se cuvine culorile româneşti. E adevărat că ceea ce îşi propun echipele noastre — calificarea — vizează şi adversarele lor. Nimeni nu-şi închipuie că ele se gîndesc că fac drumul de pomană la Bucureşti, Craiova, sau Timişoara. Dar şi pentru ele meciurile de astăzi sunt grele, mai grele chiar, poate, din punctul lor de vedere (comparind cu greutatea jocurilor pentru echipele noastre), judecind după japcă trei dintre ele evoluează in deplasare, acasă la noi. Să valorificăm mai eficient decit in ang dăti acest mare atu care se cheamă ACASĂ LA NOI ! Este un mare, avantaj moral să simţi spectatorii tribunei ca pe o mare familie, care ŢINE din tot sufletul cu tine, care crede în tine, care este alături permanent de tine şi abia aşteaptă să te poarte in triumf la sfîrşitul meciului. Au nume rezonante Altobelli, Prohaska, Nicholas, Mc Clouskey, Takamata, Sigurvinsson, Edstrom et comp, dar noi ne punem mari speranţe in AI NOŞTRI, in Ştefănescu, Beldeanu şi Geolgău, in Iordănescu, Răducanu, Adrian Ionescu şi Iordache, în Dumitru, Păltinişan şi colegii lor. Credem chiar şi în şansa argeşenilor, dacă nu se vor speria că joacă in ţara lui Cruyff şi se vor bate „pe viaţă şi pe moarte“ cu olandezii zburători ai lui Van Hanegem. „ Credem, băieţi, nu voi. Şi ar mai fi ceva : un an Întreg susţineţi că sînteţi mai buni şi mai valoroşi decit se spune uneori despre voi. Dovediţi-o azi ! Acum e acum ! Marius POPESCU şi la 0-0 ne calificăm !“, până la Aelenei, cel care e conştient că „mijlocaşii trebuie să fie cu un ochi la întărirea apărării şi cu celălalt la lansarea contraatacurilor“. Ceea ce, credem, ştie şi publicul care va umple stadionulSteaua, acel public chemat să fie şi el înţelept, matur, să încurajeze echipa şi să înţeleagă că meciul acesta e DE CALIFICARE. Dealtfel, antrenorul Gh. Constantin declara că are mare încredere în... al 12-lea jucător, publicul : „Suporterii noştri doresc şi ei in primul rind calificarea, şi după aceea spectacolul. Sigur, vrem să confirmăm rezultatul de la Liege printr-un joc bun, dar vom face un joc de calificare! Standard e un adversar foarte puternic, care va juca ofensiv, mizînd pe viteza lui Takamata şi înălţimea lui Edstrom, De Matos şi Daerden. Sper ca maturitatea jucătorilor noştri să decidă !“ Cu gîndul la „marea bătălie“ de azi, Steaua s-a întîlnit cu Standard mai devreme cu... o zi! Vizionînd, ieri dimineaţă, meciul tur de la Liége, înregistrat pe videomagnetoscop. S-au subliniat meritele echipei şi ale fiecărui jucător, dar, ieri, s-au pus pe prim plan greşelile semnalate. O dată în plus, antrenorul Gh. Constantin a insistat de necesitatea unui marcaj atent, în special la Edstrom, care se mișcă mereu, pe valoarea pasei laterale, pe eficacitatea pressingului, pe sprijinirea jucătorului aflat in posesia balonului. Să sperăm că toate aceste elemente vor fi probate, pe fondul unei mobilizări exemplare, de cei „11“ care vor intra în teren. Adică : Iordache — Anghelini, Sameș, Fl. Marin, Nițu — Aelenei, Zahiu, Iordănescu, Jurcă — M. Răducanu, A. Ionescu. ...Standard Liege a făcut ieri, la ora 14, ora meciului, un antrenament pe stadionul unde se va disputa astăzi partida. Antrenorul E. Happel s-a dovedit destul de... tăcut. Crede în „valorile echipei“ sale, nu uită că, pe vremea cînd conducea pe F.C. Bruges, a eliminat Steaua, dar dă de înțeles că se teme de meci, afirmînd că „orice rezultat e posibil Cit despre formaţie, ea va fi definitivată la ora meciului, dar, din discuţiile cu confraţii belgieni, am înţeles că ea va fi : Preudhome — Gerets, Daerden, Plessers, Renquin — Van Der Smissen, Graf, Sigurvinsson — De Matos (Vorderckers) Edstrom, Takamata. Partida va fi condusă de brigada elvețiană alcătuită din Bruno Galer (La centru), Manfred Schlup și Alfred Hennis. LOTO-PRONOSPORT INFORMEAZĂ O CIȘTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT DIN 28 SEPTEMBRIE 1980. Cat. 1 (13 rezultate) = 1 variantă 100% autoturism „Dacia 1300“ și 6 variante 25% a 17.500 lei ; cat. 2 (12 rezultate) = 79 variante a 2.963 lei ; cat. 3 (11 rezultate) = 1.267,75 variante a 277 lei. Report cat. 1 : 20.039 lei. Autoturismul „Dacia 1300“ de la cat. 1, a fost obţinut de BUZINCU PETRU, din Iaşi. @ ŞI DV. PUTEŢI CIŞTIGA ! Tragerile obişnuite Loto îşi confirmă în permanenţă avantajele, dovadă fiind numeroşii cîştigători de AUTOTURISME şi IMPORTANTE SUME IN NUMERAR, prezentaţi cu regularitate publicului prin intermediul acestei rubrici, prin fotografiile expuse în vitrinele agenţiilor din Întreaga ţară sau „pe viu“, cu prilejul tragerilor televizate în direct etc. La Loto , ca dealtfel şi la celelalte sisteme de joc organizate de Administraţia de Stat Loto-Pronosport — „secretul“ marilor succese este cit se poate de simplu şi la îndemnna tuturor: PERSEVERENŢA + INSPIRAŢIE! Tragerea obişnuită Loto de vineri 3 octombrie va fi, desigur, o nouă confirmare în acest sens. Nu uitaţi, însă, că ASTAzi şi MIINE sunt ULTIMELE ZILE pentru procurarea biletelor. ATRAGEREA OBISNUITA PRONOEXPRES DE ASTAZI, 1 octombrie 1980, se televizează indirect incepînd de la ora 16,45.