Sportul, ianuarie 1988 (Anul 44, nr. 11828-11851)

1988-01-04 / nr. 11828

^A\\\V\\\\W\\\\V\\\\\\\\\\\\\\\\\\V\\\\\\\VAV\\\\\\\\\\\\\i\\\\\V\\\\\\v\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\V\'^ í . * | I Fie ce nouion sa aduce| I poporului român noi si noile ^ | realizări in înaintarea ferma al I patriei noastre pe calea societafiii I socialiste multilateral dezvoltateJ ^2 ^ 1 spre înaltele piscuri ale civilizați/eî comuniste ! % 1■ 0 protejari din toate țările. unltl-vS ? ZIAR AL CONSILIULUI NATIONAL PENTRU EDUCATIE FIZICA SI SPORT | ANUL XLIV - Nr. 11 828 | 4 PAGINI - 50 BANI | Lunî, ianuarie 1983 | MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, In anul 1987 poporul român a obţinut, sub conducerea partidului nostru comunist, importante realizări in dezvoltarea economico-socială, a parcurs, în condiţii internaţionale grele, o noua etapă pe drumul ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. A avut loc o creştere importantă a producţiei industriale, agricole, in toate domeniile de activitate. Am realizat, de asemenea, un volum important de investiţii. S-au dat in folosinţă noi capacităţi de producţie şi aşezăminte socialculturale. S-au obţinut realizări importante în ştiinţă, invăţămint, in activitatea culturală - factori importanţi in progresul multilateral al patriei noastre. Conferinţa Naţională a partidului a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii socialiste româneşti şi a elaborat un amplu şi măreţ program de muncă şi luptă în vederea înfăptuirii neabătute a hotărilor Congresului al Xlll-lea al partidului, a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. De asemenea, in acest an, la 30 decembrie, am aniversat împlinirea a 40 de ani de la înlăturarea monarhiei şi proclamarea Republicii, care a marcat lichidarea orînduîrii burghezo-moşiereşti, a dominaţiei imperialiste şi trecerea la făurirea orinduirii socialiste In România. Măreţele realizări obţinute de poporul român in anii construcţiei socialiste — deci şi în primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal - demonstrează cu puterea faptelor, a realităţilor, justeţea politicii partidului nostru comunist, care işi îndeplineşte cu cinste rolul de forţă conducătoare a întregii naţiuni pe calea edificării celei mai drepte societăţi, a socialismului şi comunismului. încheiem anul 1987 cu importante realizări, dar şi cu o serie de neimpliniri. Mai multe unităţi economico-sociale au rămas datoare faţă de acest an, avînd multe nerealizări. Pe ansamblu, putem să privim cu satisfacţie şi mincirie la tot ce am realizat, inclusiv la realizările din ultimii doi ani. Pentru toate aceste remarcabile înfăptuiri, acum, cînd încheiem anul 1987 cu importante realizări, in numele conducerii de partid şi de stat, al meu personal, adresez eroicei noastre clase muncitoare, minunatei ţărănimi şi intelectualităţi, întregului nostru popor de 23 de milioane, cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari împliniri in muncă şi viaţă, în înaintarea patriei noastre spre culmile tot mai înalte de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii, spre comunism. Dragi tovarăşi, Intrăm in noul an 1968 cu planuri şi programe clare pentru activitatea viitorului an şi a întregului plan cincinal 1986-1990 şi, in perspectivă, pînă în anul 2000. Conferinţa Naţională a partidului, organismele democraţiei muncitoreştirevoluţionare şi Marea Adunare Naţională au aprobat planurile şi programele de activitate pentru anul 1988, au stabilit măsurile necesare în vederea lichidării lipsurilor care s-au manifestat în acest an, îmbunătăţirii activităţii în toate domeniile şi trecerii cu hotârire la înfăptuirea neabătută, încă din prima zi a noului an, a obiectivelor de dezvoltare economico-socială a patriei noastre, binîome cunoscuse de toţi oamenii muncii, de întregul popor obiectivele noului an. Acum, hotăritor este să trecem cu fermitate la buna organizare a activităţii in toate sectoarele, sâ perfecţionăm conducerea şi să acţionăm cu cea mai inartâ răspundere revoluţionară, sâ întărim ordinea, disciplina, sâ facem astfel ca fiecare, la locul său de muncă, sâ facă totul pentru înfăptuirea neabătută a tuturor planurilor şi programelor care asigură dezvoltarea generală a patriei, ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al întregii naţiuni - ţelul suprem al politicii partidului, esenţa societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Trebuie să punem pe primul plan realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor planului privind energia electrică, dezvoltarea bazei de materii prime, încadrarea strictă în normele de consum energetice şi materiale, recuperarea şi refolosirea materialelor, subansamblelor şi pieselor, să acţionăm şi mai ferm pentru reducereaonsumurilor, a cheltuielilor materiale, pentru creşterea tot mai puternică a eficienţei economice, a productivităţii muncii. O atenţie deosebită va trebui sâ se acorde înfăptuirii programelor de organizare şi modernizare, de normare economico-financiarâ, de aplicare în toate domeniile a autoconducerii, autogestiunii şi autofinanţării. Să acţionăm cu şimai multă hotârire în vederea îmbunătăţirii activităţii cercetării ştiinţifice, învăţămîntului, a aplicării în producţie a noilor rezultate şi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii moderne, să ridicăm necontenit calitatea şi nivelul tehnic ale producţiei. Va trebui sâ acordăm o atenţie deosebită dezvoltării relaţiilor internaţionale, cooperării şi specializării in producţie, realizării producţiei şi a exportului, înfăptuirea hotărîrilor Conferinţei Naţionale, a programelor şi legilor adoptate de organismele democratice şi de Marea Adunare Naţională impune creşterea şi mai puternică a rolului conducător al partidului în toate domeniile de activitate, intensificarea muncii politicoeducative, de ridicare continuă a conştiinţei revoluţionare, de formare a omului nou, constructor conştient al noii orânduiri sociale. Trebuie să perfecţionăm şi să asigurăm funcţionarea în cele mai bune condiţii a organismelor democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, pornind totdeauna de la faptul că socialismul îl construim cu poporul şi pentru popor, că numai pe baza celei mai largi democraţii muncitoreşti-revoluţionare se poate asigura făurirea cu succes a noii orinduiri, a socialismului şi comunismului. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, In anul 1987 au avut loc evenimente de importanţă deosebită in viaţa internaţională. A continuat cursa înarmărilor. S-au menţinut şi chiar s-au agravat o serie de conflicte. Au avut loc acţiuni de amestec brutal în treburile interne ale diferitelor state. Situaţia economică mondială continuă să fie deosebit de gravă. S-a agravat situaţia ţărilor în curs de dezvoltare ca urmare a politicii monopolurilor şi capitalului financiar internaţional de dominaţie şi asuprire. Asistăm la dezvoltarea unor noi forme de dominaţie colonialistă, de asuprire a altor popoare! In acelaşi timp, trebuie sa subliniem că in anul pe care îl încheiem s-au intensificat acţiunile forţelor antiimperialiste, democratice, realiste, lupta popoarelor de pretutindeni pentru o politică nouă, democratică, pentru dezarmare, şi în primul rind pentru dezarmarea nucleară, pentru o pace trainică, pentru relaţii de deplină egalitate şi respect între toate naţiunile lumii. Semnarea Tratatului dintre Uniunea Sovietică şi Statele Unite ale Americii cu privire la lichidarea rachetelor nucleare cu rază medie şi mai scurtă de acţiune constituie un eveniment istoric, un rezultat al politicii realiste, al luptei tuturor popoarelor. Apreciind acest acord ca un pas important, trebuie să spunem insă că in lume continuă să rămînă uriaşe arsenale de arme nucleare, in stare să distrugă de mai multe ori întreaga omenire, însăşi viaţa pe planeta noastră. De aceea, problema fundamentală este aceea a intensificării luptei pentru noi acorduri în direcţia reducerii armelor nucleare strategice, pentru oprirea experienţelor nucleare, pentru renunţarea la militarizarea Cosmosului, pentru eliminarea totală a armelor nucleare. Nu există şi nu poate exista problemă mai importantă, In epoca armelor nucleare, decit lichidarea cu desăvîrşire a lor ! Mai mult ca oricind, este necesar ca toate ţările europene - pe teritoriul cărora se găseşte o parte importantă a armelor nucleare — să acţioneze cu toată fermitatea în vederea eliminării tuturor armelor nucleare de pe continentul european, pentru înlăturarea tuturor armelor nucleare din lume. In acelaşi timp, trebuie sa facem totul ca, în anul 1988, sâ se treacă la tratative în vederea reducerii armamentelor convenţionale in Europa, pentru eliminarea armelor chimice şi realizarea unui nou echilibru in raportul de forţe la un nivel cit mai redus al înarmărilor. România este hotărită să acţioneze cu toată hotărirea pentru încheierea cu rezultate cît mai bune a Conferinţei general-europene, pentru dezvoltarea relaţiilor cu toate statele continentului nostru şi realizarea unei Europe unite, a tuturor naţiunilor, fără deosebire de orînduire socială. Vom intensifica eforturile pentru dezvoltarea colaborării şi prieteniei cu toate ţările din Balcani, pentru realizarea in regiunea noastră a unei zone fără arme nucleare şi chimice, fără baze militare şi trupe străine, pentru o colaborare largă, economică, tehnico-ştiinţifică, culturală şi în alte domenii. România işi va intensifica eforturile în vederea încetării conflictelor militare şi soluţionarea problemelor pe calea tratativelor, pentru organizarea unei conferinţe internaţionale în problemele Orientului Mijlociu. Acum, de noul an, ne adresăm tuturor statelor şi popoarelor lumii cu chemarea de a face totul pentru ca noul an să marcheze paşi importanţi pe calea dezarmării, a păcii, a soluţionării conflictelor pe calea tratativelor, în realizarea unor relaţii noi, democratice, bazate pe principiile deplinei egalităţi in drepturi, ale respectului suveranităţii şi independenţei fiecărei naţiuni, neamestecului in treburile Interne, renunţării cu desăvîrşire la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei. Sâ acţionăm cu toată hotărirea pentru soluţionarea problemelor grave ale situaţiei economice şi, în primul rind, a situaţiei ţărilor în curs de dezvoltare, inclusiv a datoriilor ţârilor în curs de dezvoltare! Să deschidem calea spre o nouă ordine economică mondială ! Acum, cînd intrăm in noul an, Republica Socialistă România reafirmă cu putere hotărirea sa de a dezvolta relaţiile cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, de a face s tociri pentru a contribui la înfăptuirea năzuinţelor întregii omeniri, de dezarmare, de înlăturare a armelor nucleare, de pace, a năzuinţelor tuturor naţiunilor lumii de a trăi independente şi în libertate. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, La începutul anului 1988 să ne angajăm solemn că vom acţiona cu toată răspunderea, în spirit revoluţionar, în vederea înfăptuirii neabătute a planurilor şi programelor de dezvoltare continuă a patriei noastre, că vom face astfel ineît In anul care intrăm să obţinemcele mai bune rezultate din acest cincinal şi să asigurăm infăptuirea neabătută a obiectivelor strategîce stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului. Fie ca noul an sâ aducă poporului român noi şi noi realizări in înaintarea fermă a patriei noastre pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, spre înaltele piscuri ale civilizaţiei comuniste ! Cu încrederea deplină in justeţea politicii noastre interne şi internaţionale, in forţa partidului şi incapacitatea creatoare a întregii naţiuni, la începutul noului an va urez, dragi compatrioţi, noi şi tot mai mari realizări in toate domeniile, multe satisfacţii in muncă şi viaţă, împlinirea tuturor năzuinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire ! LA MULŢI ANII