Steagul Roşu, iunie 1953 (Anul 8, nr. 125-149)

1953-06-10 / nr. 132

b A Toate forțele pentru îndeplinirea planului de transport al materialului lemnos îndeplinirea planului de transport a materialului lemnos constitue o importantă sarcină politico-economică. Ritmul rapid de industrializare socialistă a țării, impune continua îmbunătățire a aprovizionării industriei cu material lemnos. Numeroase întreprinderi de prelucrare a lemnului, precum și șantierele de construcții, minele și alte ramuri de producție, au nevoe de material lemnos. Asigurarea aprovizionării industriei cu materialul lemnos, este condiționată însă de felul în care se efectuiază transportul acestuia, de la gurile de exploatare, până la centrele mecanizate de transport. Sfaturile populare au sarcina să mobilizeze atelajele din cadrul comunelor și satelor, în scopul efectuării la timp și în bune condițiuni a transportului lemnelor de construcție și foc. In regiunea Bacău însă, în marea lor majoritate, sfaturile populare raionale și comunale, au nesocotit importanța efectuării la timp și în bune condițiuni a transportului materialului lemnos. In primul trimestru al acestui an, planul de transport la lemne de foc și la ■ lemne de construcție n’a fost realizat integral. Multe comitete executive ale sfaturilor populare au nesocotit faptul că planul de transport al materialului lemnos este o parte integrantă a planului de stat și că îndeplinirea lui este "'’Aioratorie. Ele au lăsat ca lucrurile dă se rezolve de la sine, fără a lua cele mai bune măsuri pentru mobilizarea integrală a atelajelor, care să efectueze transportul. Situația îndeplinirii planului de transport al materialului lemnos în luna Mai a.c.., este necorespunzătoare și oglindește lipsă unei temeinice munci organizatorice, care să asigure îndeplinirea planului. Comitetul executiv al sfatului popular regional deși a semnalat faptul că unele raioane, atât în cursul primului trimestru, cât și în cursul celui de al doilea trimestru, situația îndeplinirii planului de transport a este cu totul defectuoasă, nu lemnelor a luat măsuri operative pentru îndreptarea fierurilor. Așa de exemplu în raionul Buhuși, planul de transport pe trimestrul I la lemne de foc a fost realizat un procent de 42 la sută, ceea ce a avut ca urmare o proastă aprovizionare cu lemne de foc a oamenilor muncii din orașul și raionul Buhuși. In cursul lunii Mai, în raionul Buhuși planul de transport la lemne de foc nu s’a îndeplinit decât în proporție de 3 la sută, iar la lemne de construcție în proporție de 18 la sută. Deasemeni, lipsă de preocupare pentru organizarea desfășurării în bune condițiuni a planului de transport al materialului lemnos, au manifestat și comitetele executive ale sfaturilor populare din raionul Moinești. In luna Mai, în raionul Moinești, planul de transport al materialului lemnos a fost realizat în proporție de 20 la sută, iar la lemnele de construcție în proporție de 22 la sută. Rămânerea în urmă în privința îndeplinirii planului de transport al materialului lemnos are mai multe cauze. In primul rând comisiunea regională de transporturi, deși a analizat situația îndeplinirii planului, pe regiune, nu a reușit să folosească cele mai operative metode de muncă, care să contribue în mod activ la impulsionarea ritmului de transport al materialului lemnos. Comisiile raionale și comunale de transport figurează în cea mai mare parte doar pe hârtie. Aceasta explică de ce nu s’a făcut o planificare justă a atelajelor, nu s’a realizat mobilizarea integrală a atelajelor zilnic. In comuna Ghimeș-Făget din raionul Moinești, de exemplu, din 70 de atelaje de care dispune nu s’a reușit să se mobilizeze pentru efectuarea transportului lemnos, decât 7 atelaje. Nici în comunele din raioanele Tg. Ocna, Piatra Neamț și Bacău, comitetele executive ale sfaturilor populare comunale n’au folosit în întregime atelajele pentru efectuarea transportului materialului lemnos. Multe dintre comitetele executive ale sfaturilor populare comunale, au nesocotit indicațiile date prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri cu privire la înmânarea obligațiilor. In comuna Ghimeș-Făget, obligațiile de transport au fost înmânate cu întârziere. Sfaturile populare comunale au slăbit vigilența revoluționară. Unii chiaburi au fost scutiți de a transporta materialul lemnos. In comuna Tg. Trotuș din raionul Tg. Ocna, chiaburul Toader Hăineală, proprietar a 2 cai de tracțiune, a fost scutit de transport. Lipsa de vigilență de care au dat dovadă organele raionale cât și cele comunale, a dat posibilitate unor chiaburi ca Ion Urioc din Zănești, Brumă I. și Anica Gârțu din Blăgești, să lanseze svonuri în rândul țărănimii muncitoare, urmărind sabotarea planului de transport al materialului lemnos. O altă cauză a rămânerii în urmă în privința îndeplinirii planului de transport al lemnelor de foc și construcție în regiunea noastră o constitue și faptul că între organele locale ale puteri de stat și unitățile producătoare, nu a existat o strânsă colaborare. Drumurile de acces către gurile de exploatare sunt în general, impracticabile. La gurile de exploatare de la Păcurița, Căprioara și Slănicel din raionul Tg. Ocna, se găsesc importante cantități de lemne depozitate, care nu pot fi însă transportate din cauză că drumurile sunt proaste. Ocolul Silvic Tg. Ocna nu s’a preocupat din timp de amenajarea acestor drumuri. Lipsa de îndrumare și control din partea comitetului executiv al sfatului popular regional și a comitetelor executive a sfaturilor populare raionale, a făcut ca în multe dintre satele regiunii noastre, problema transportului de lemne să fie considerată în mod greșit o problemă de ordin secundar, să nu se fi realizat viteza integrală a mijloacelor de transport. Situația care se află în prezent, în privința îndeplinirii planului de transport al materialului lemnos în regiunea noastră, nu mai poate dăinui. Comitetul executiv al sfatului popular regional trebue să analizeze temeinic această problemă, să îndrume comitetele executive ale sfaturilor populare raionale și comunale, astfel încât timpul care ne mai desparte de începerea campaniei agricole de vară, să fie folosit pentru accelerarea efectuării transportului materialului lemnos. Sfaturile populare trebue să considere că problema îndeplinirii planului de transport al lemnelor este o problemă de stat, de o deosebită importanță politico-economică. In acest scop, trebue să folosească cele mai operative măsuri pentru a se asigura îndeplinirea integrală a planului de transport. Sfaturile populare trebue să ceară în permanență sprijinul organizațiilor de partid, ai deputaților, pentru a duce în rândurile țărănimii muncitoare o intensă muncă de lămurire, explicându-i acesteia necesitatea de a participa cu toate forțele la îndeplinirea planului de transport. Deputații sfaturilor populare comunale, trebue să mobilizeze prin exemplul lor personal, întreaga țărănime muncitoare pentru intensificarea transportului de lemne. Sfaturile populare și organele silvice din regiunea noastră, trebue să ia deîndată măsuri pentru amenajarea drumurilor. Folosind din plin fiecare zi, luptând împotriva metodelor birocratice și a comodității, sporindu-și vigilența revoluționară împotriva uneltirilor dușmanului de clasă, comitetele executive ale sfaturilor populare din regiunea noastră, vor putea asigura îndeplinirea planului de transport al materialului lemnos, atât de necesar industriei noastre cât și pentru asigurarea aprovizionării oamenilor muncii cu lemnele de foc. Pregătiri pentru Festival Zilele trecute tinerii de la fabrica de postav Buhuși și-au ales în cadrul unei însuflețite adunări comitetul pe fabrică pentru pregătirea Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților pentru Pace și Prietenie care se va desfășura în cursul lunii August în Capitala patriei noastre dragi. După cuvântul tovarășului Chiriac Aurel secretarul Comitetului U.T.M. al fabricii cât și al tovarășului Azoiței Constantin din partea Comitetului raional U.T.M. Buhuși, tinerii au propus și ales în comitetul de fabrică pentru pregătirea Festivalului pe stahanovista Cojocaru Aurica, Ștefănescu Grigore muncitor la atelierele de reparații a fabricii, Mihăilă Maria secretara comitetului de partid al fabricii, stahanovista Popa Dominica și alții. Cei aleși și-au luat angajamentul să muncească neobosit pentru a antrena tineretul, fabricii în lupta pentru întâmpinarea Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților cu succese tot mai mari în lupta pentru pian.. MIERCURI 10 Iunie 1953 4 pagini 20 bani Anil VIII Seria III Nr. 132 (1611) In îuferiora 1 Ei fabrică de cherestea din Tarcău lipsurile trebuesc grabnic lichidate (pag. 2-a) In frunte cu comuniștii (pag. 2-a) Să fie lichidată rămânerea în urmă la transportul materialului lemnos în raionul Tg. Ocna (pag. 2-a) Cultură fizică și sport (pag. 2-a) DIN ȚARA CONSTRUCTORILOR COMUNISMULUI (pag. 3-a) Hotărîri ale Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. (pag. 4-a) t în fulin ? Lucrările Congresului Mondial al Femeilor (pag. 4 a) A. COJIN : ,,La pescarii japonezi” —* din ,,Pravda” (pag. 4-a) Massele largi populare din Franța cer crearea unui guvern a unității democratice (pag. 4-a) Tratativele de armistițiu din Coreea (pag. 4-a) 210.000 pescari japonezi pradă foamei (pag. 4-a) Pentru salvarea soților Rosenberg (pag. 4-a) Cu puteri sporite, să asigurăm succesul strângerii recoltei! Angajamentele muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și funcționarilor din Gospodăria Agricolă de Stat Gherla pentru intensificarea întrecerii socialiste în campania de vară Muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii de la Gospodăria Agricolă de Stat Gherla, regiunea Cluj, mobilizați de cuvântarea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej la Congresul fruntașilor din gospodăriile agricole colective și de Hotărirea Consiliului de Miniștri al R.P.R. și a C.C. al P.M.R., cu privire la executarea la timp și în bune condițiuni a campaniei agricole de vară, analizând în cadrul consfătuirilor de producție rezultatele obținute până în prezent și posibilitățile îndeplinirii și depășirii planului de producție al anului 1953, hotărîtor pentru îndeplinirea cincinalului în 4 ani, sunt hotărîți să desfășoare larg întrecerea socialistă în cinstea celui de al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și a zilei de 23 August 1953. Pentru aceasta ne luăm următoarele angajamente : — Să îndeplinim planul de producție anual în 11 luni în loc de 11 luni și jumătate cât prevedea angajamentul anterior ; — Să ridicăm productivitatea muncii cu 9 la sută față de sarcina de plan anuală ; — Să reducem prețul de cost cu 4,1 la sută peste sarcina planificată pe întregul an. In acest scop, vom termina lucrările de întreținere a culturilor și recoltarea furajelor cu 10 zile înainte de începerea recoltării cerealelor ; •— Să terminăm repararea tuturor mașinilor și uneltelor agricole cu 3 zile înainte de termen, iar recepționarea lor să fie făcută până la 10 iunie ; — Să terminăm lucrările campaniei de vară cu 5 zile înainte de termen . — Să depășim planul de produse recoltate după cum urmează : la cereale cu 15 la sută, la leguminoase cu 1,5 la sută, la plante industriale cu 3,2 la sută, la plante medicinale cu 5 la sută și la plante de nutreț cu 4 la sută. In scopul unei cât mai bune aprovizionări a oamenilor muncii, vom da peste plan 110 tone legume și zarzavaturi și 16 tone fructe și struguri. — Vom realiza în cursul acestui an o economie in valoare de 150.500 lei la materiale, piese de schimb, carburanți, etc., iar până la 23 August, vom realiza o economie de 90.000 lei. — In vederea asigurării dezvoltării continue a șeptelului de animale precum și produselor animale, vom depăși planul efectivului de animale cu 1,2 la sută. Vom mări producția de lapte pe cap de vacă furajată cu 8 la sută față de cea planificată, iar producția de miere de albine cu 11 la sută peste plan. Vom obține dela fiecare scroafă de rasă mangalită cu 11 la sută mai mulți purcei înțărcați față de plan, iar dela rasa alb de carne cu 3 la sută mai mulți purcei, reducând în acelaș timp mortalitatea. Pentru îndeplinirea acestor obiective , Vom extinde larg în cadrul întrecerii socialiste metodele de lucru ale stahanoviștilor sovietici, precum și inițiativele stahanoviștilor și fruntașilor noștri. Astfel vom extinde metoda Buneev la toate tractoarele care fac lucrări în câmp, metoda Nicolai Brediuc la încă 2 batoze și vom aplica polenizarea artificială pe întreaga suprafață cultivată cu secară, ceapă, floarea soarelui, lucernă și 50 la sută din suprafața cultivată cu porumb. — Vom lua toate măsurile pentru buna desfășurare a cursurilor la care participă muncitorii ce deservesc mașinile de recoltat și treerat și pontatorii alimentatori. — Vom extinde formele specifice de organizare a tineretului în producție, prin organizarea a încă 5 brigăzi atemiste până la dată de 10 iunie. In vederea realizării cu succes a angajamentelor de mai sus, conducerea administrativă va lua următoarele măsuri : — Vom extinde mecanizarea lucrărilor de întreținere și recoltare în proporție de 68 la sută. — Vom pregăti un cuplaj de batoză și 3 cuplaje de cositori mecanice, până la data de 5 Iunie. — Vom lua toate măsurile ca până la data de 5 Iunie să avem asigurate seceri, greble, sfoară și saci. — Până la data de 16 Iunie, vom amenaja un atelier mobil pentru reparații ; deasemeni, până la 25 Iunie vom confecționa la secerătorile-legători și combină prelungitori pentru a putea recolta eventualele cereale căzute. — Vom asigura aprovizionarea cu combustibil în așa fel încât munca brigăzilor în timpul campaniei să nu sufere. — Vom dă în exploatare până la data de 23 August un grajd pentru taurii tineri și două grajduri pentru porci tineri. — Pentru îmbunătățirea condițiilor de trai, vom pune la dispoziția muncitorilor, până la data de 15 Iunie, încă 2 dormitoare și până la data de 21 August vom amenaja un club prevăzut cu sală de festivități și bibliotecă. Suntem convinși că exemplul nostru va fi urmat de toate colectivele de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari din gospodăriile agricole de stat, pentru a da un nou și puternic avânt întrecerii socialiste în vederea strângerii recoltei fără pierderi și a îndeplinirii cu succes a tuturor indicilor de plan înainte de termen. Sub conducerea partidului nostru drag suntem hotărîți să obținem noi și noi succese în lupta pentru întărirea scumpei noastre patrii, Republica Populară Română. In numele colectivului Gospodăriei Agricole de Stat Gherla Director administrativ, Secretarul Organizației de bază P.M.R. ALEXANDRU CUREA ALEXANDRU TARȚAN Președintele Comitetului de întreprindere Secretarul Organizației de bază U.T.M. ION FERCU GHEORGHE STOICA ZILE DE FAPTE RODNICE Minunate succese obținute de petroliști Colectiviștii din Pastrăveni Pentru minunatele succese obținute în cursul celui de al doilea semestru al anului trecut, petroliștii schelei 2 producție — Trestul 4 Sovrompetrol au primit Steagul Roșu de Producție. Primind acest Steag, rod al muncii entuziaste desfășurate de întreg colectivul schelei, petroliștii s’au angajat să muncească neobosit pentru ca sarcinile de plan să fie mereu depășite, pentru ca producția de țiței să crească necontenit. Datorită faptului, că în cadrul acestei schele metodele înaintate de muncă ale stahanoviștilor sovietici, au fost aplicate de un număr tot mai mare de muncitori și tehnicieni, cât și datorită întrecerii socialiste, în locul căreia s'au ridicat 20 stahanoviști și 186 fruntași în producție, schela 2 producție Moinești a reușit să obțină de la începutul anului și până în prezent, succese din cele mai frumoase.Sarcinile de plan pentru perioada 1 Ianuarie—31 Mai a. c., au fost realizate în proporție de 102,5 la sută. Numai în luna Mai depășirea de plan înregistrată a fost de 3,8 la sută. In cursul lunii Mai, în această schelă au fost realizate economii în valoare de 5.704 lei, la realizarea cărora au adus o contribuție de preț: colectivele de mecanici și electricieni, conduse de stahanoviștii Stefu Gheorghe, Păduraru Nicolae, Megli Ioan și Lili Erhard. Din cadrul schelei 2 producție, fruntașe, s’au situat secțiile 2 Lucăcești, condusă de comunistul stahanovist Lichi Petru și 1 pompaj, condusă de stahanovistul Toncu Ion, care au realizat depășiri de plan de respectiv 14,10 la sută și 2,53 la sută.Deasemeni, din cadrul acestei schele fruntași în lupta pentru plan, s’au situat sondori ca Ailincăi Teodor, Văsâi Ion, Huian Constantin și Hâncu Aglaia, dela secția 2 Lucăcești, maistrul sondor Niță loan și sondorii Colceru Teodor și Parascani„ de la secția 1 pompaj, precum și stahanoviștii Ambăruș loan și Stângaciu Gheorghe candidat de partid din cadrul secțiilor 1 erupție și mulți alții. Coresp. TONCU GHEORGHE (Dela tov. EȘANU LEON). Muncind pentru traducerea în viață a Hotărîrii guvernului și partidului, cu privire la muncile de vară, membrii gospodăriei colective „23 August” din Pastrăveni au reușit să privească la timp lanurile de buruieni. Cele 71 hectare cu grâu de tomană, 15 hectare cu orz, 16 hectare cu ovăz și cele cinci hectare cu mazăre, au fost privite la timp de buruieni. Colectiviștii din Păstrăveni în frunte cu echipa II-a condusă, de Gheorghe Ivan, alături de care s-au situat colectiviștii Maria Vasile Ivan, Ioan Barbu, Gheorghe Gheorghe Anton, Ilie Tataru, Florescu Ioan și alții, au reușit să prășească până acum de două ori cultura de mac, să înceapă prășitul pentru a doua oară la sfecla de zahăr, sfecla furajeră, floarea soarelui, și să prășească pentru întâia oară o suprafață însemnată de porumb, în fruntea muncilor La luptă pentru Hotărîți să obțină o recolta bogată, în acest an, membrii gospodăriei agricole colective „Secera și Ciocanul” din comuna Girov, raionul Piatra Neamț, muncesc cu însuflețire în acest scop. Terminând cu succes campania însămânțărilor de primăvară, ei au trecut cu toată hotărârea la efectuarea lucrărilor de întreținere a culturilor, reușind să privească de buruieni semănăturile cu păioase și să termine praștia întâia la sfecla de zahăr, sfecla furajeră și sfecla butaș. Deasemeni, colectiviștii din Girov au prășit și însemnate suprafețe cultivate cu porumb, floarea soarelui și cartofi, in fruntea întrecerii socialiste pentru obținerea acestor succese, s’a situat echipa a cincea condusă de colectivistul Apetroaiei Toader, care a fost o pildă pentru toți membrii gospodăriei colective și în special, pentru colectiviștii Costică Zaharia, Gheorghe Grigore Ciorsac, Maria Alexandru Maftei și alții, care și au o recoltă bogată situat la loc de frunte, in luptă pentru întreținerea culturilor. Deasemeni și țăranii muncitori din comuna Girov, călăuzindu-se după exemplul colectiviștilor, au înregistrat succese frumoase, succese pe care le consolidează acum în acțiunea de întreținere a culturilor. Acordând o atenție deosebită acestei lucrări agrotehnice, țăranii muncitori au reușit ca până acum să privească de buruieni, suprafața de 350 hectare grâu de toamnă, 80 ha. cu orz, 75 hectare cu ovăz, 9 hectare cu borceag și 8 ha. cu in; au făcut prășitul dintâi la 80 hectare cu porumb, 47 ha. cu sfeclă de zahăr, 25 hectare cu mac și însemnate suprafețe cu cartofi și floarea soarelui. Fruntași în muncile de întreținere a culturilor, s’au situat comuniștii Toader Brânzei, Vasile Ciobanu, Neculai Moraru și Constantin Miron, a căror exemplu a fost îndemn pentru țăranii muncitori, din această comună. Textiliștii își depășesc sarcinile Textiliștii dela fabrica „Proletarul”, care au încheiat luna Mai cu un rodnic bilanț în întrecerea socialistă, au pornit și în luna aceasta, cu avânt sporit lupta pentru realizarea unei producții tot mai bogate. In primele zile ale lunii Iunie, colectivele secțiilor filatură lână și țesătorie au reușit să-și depășească sarcinile de plan cu mai bine de 10 la sută, contribuind astfel din plin la realizarea sarcinilor de plan pe întreaga fabrică. Numai în ziua de 4 Iunie de pildă pe întreaga fabrică s-au dat cu 10 la sută mai multe țesături finite peste plan. Succesele obținute în primele zile ale acestei luni, de către colectivul fabricii „Proletarul” din Bacău, se datoresc aplicării pe o scară tot mai largă a avansatelor metode de muncă ale stahanoviștilor sovietici și inițiativele stahanoviștilor noștri. La obținerea unei producții de țesături tot mai sporite, o contribuție de preț, au adus muncitorii din echipa torcătorului stahanovist Fodor S. Gh, care au realizat zilnic depășiri de plan între 7 și 9 la sută precum și torcătorii din echipa condusă de Haidău Neculai, cu depășiri de normă între 30 și 35 la sutăi Din țările de democrație populara R. P. CHINEZA Sian Su-jun a venit de la Pechin la Moscova și învață la Institutul de textile. R. P. UNGARĂ Marea construcție a păcii de pe râul Tisa — hidrocentrala de la Tiszalök și Canalul principal din Estul Ungariei — se înalță în ritm rapid. La construcția lor se dislocă multe milioane de metri cubi de pământ, iar la construirea barajului, a centralei electrice și a ecluzelor se vor folosi peste 86.000 metri cubi de beton armat. Barajul puternic e aproape gata. Calculând de la plăcile de bază, pilonii s-au înălțat la o înălțime de 27 metri, astfel încât nu mai sunt de executat decât muncile de montare și de construire a halei mașinilor. Sunt gata fundațiile generatoarelor, turbinelor. Se lucrează la construirea uriașei hale de mașini compusă din șapte încăperi. Conform prevederilor planului, hidrocentrala de la Tiszalök va fi dată în exploatare în luna Mai 1954. (Agerpres) Republica Populară Polonă Lucrările întreprinse de țăranii muncitori polonezi în cadrul campaniei naționale pentru întreținerea instalațiilor de,irigație și drenaje s’au extins pe o suprafață tot mai mare pe ogoare, livezi și pășuni. Anul trecut, lucrări de întreținere au fost întreprinse la peste 80 la sută din numărul total al instalațiilor hidrotehnice — stăvilare, bazine de colectare, canale, diguri, baraje, etc. Anul trecut, sub supravegherea inginerilor și tehnicienilor, specialiști în lucrările de irigație și drenaje, precum și în plantarea de livezi, țăranii polonezi au curățat și au reparat instalațiile de irigație și drenaje pe o suprafață de două milioane de hectare de pământ arabil și 700 de hectare de livezi și pășuni. S-au efectuat lucrări pentru consolidarea malurilor râurilor și pentru reglementarea cursurilor râurilor care nu sunt navigabile, pe o lungime de 8.500 kilometri. Au fost de asemenea reparate digurile construite pentru împiedicarea revărsărilor apelor pe o distanță de 6.000 de kilometri. Valoarea totală a lucrărilor de întreținere, a instalațiilor de irigație și drenaje, executate anul trecut de țăranii polonezi s’a ridicat la 215 milioane de zloți.In R. P. Polonă crește, tot mai mult gradul de mecanizare al lucrărilor de irigație și drenaje. Numeroase mașini sunt aduse din Uniunea Sovietică, iar industria de construcții de mașini a Poloniei produce noi tipuri de mașini neucesare acestor lucrări.. Câteva dintre aceste mașini au fost folosite cu succes pentru prima oară la construirea digurilor înălțate împotriva revărsării apelor fluviului Vistula, în districtul Sochaczew. De un înalt randament este agregatul remorcat de un puternic tractor pe șenile de tipul „Stalineț”. Această mașină are o construcție simplă și o înaltă productivitate. Ea va fi folosită pe scară tot mai largă la toate lucrările de escavare, pentru transportarea pământului la distanțe foarte mari. Folosirea mașinilor va duce la accelerarea considerabilă a ritmului lucrărilor de irigație și drenaje, care se efecttuează pe scară tot mai largă în R. P. Polonă. (Agerpres) R. P. BULGARIA S’a terminat turnarea betonului la temelia blocului 10 al barajului „Stalin”. A început de asemenea turnarea betonului și la blocul 12. In felul acesta, se va deschide un front larg pentru zidirea rapidă a peretelui barajului. In curând va începe turnarea betonului și la blocurile din partea dreaptă, unde acum lucreazä"brigazile de coiragiști,.