Steagul Roşu, aprilie 1971 (Anul 26, nr. 5641-5666)

1971-04-22 / nr. 5659

Pag. 2 h.)a juridică « DUMITRU ZAHARIA din Moinești : Sporul pentru vechime neîntreruptă in aceeași unitate se acordă în timpul concediului medical sau a concediului fără plată ? Pet. VII (1) din anexa VIIIa H.C.M. 914/1968 prevede că sporul de vechime se calculează asupra salariului tarifar cuvenit pentru timpul efectiv lucrat în regim normal de lucru. Rezultă deci că nu se poate plăti pe timpul concediului medical sau a concediului fără plată, acesta nefăcînd parte din salariul tarifar. Ct GHEORGHE COMANAC din comuna Livezile , în ce condiții poate cumula pensia cu salariul dacă este pensionar cu gradul III de invaliditate încadrat în cîmpul muncii ? Pensionarii de invaliditate gradul III primesc pe timpul cît sunt angajați, pe lingă salariu, și pensia în întregime, cu condiția ca acestea împreună să nu depășească salariul tarifar în vigoare, corespunzător funcției avute la data pensionării de invaliditate. Atunci când salariul tarifar împreună cu pensia, ori numai salariul tarifar, depășesc salariul tarifar în vigoare corespunzător funcției avute la data pensionării de invaliditate pensia se reduce sau se suspendă, după caz. Persoanelor pensionate înainte de aplicarea noului sistem de salarizare, care au fost încadrate pe o funcție tehnico-administrativă, actualizarea salariilor tarifare li se face pe baze salariului tarifar în vigoare, în prezent, pentru funcția deținută la data pensionării astfel : a) La nivelul de bază pentru cei care erau încadrați la limita minimă a salariului tarifar stabilit pentru funcția respectivă. b) La gradația întîia pentru cei care erau încadrați cu un salariu tarifar ce se situa pînă la media intervalului dintre limita minimă și limita maximă a salariului tarifar stabilit pentru funcția ce o dețineau. e) La gradația a doua pentru cei care erau încadrați cu un salariu tarifar ce depășea media intervalului dintre limita minimă și limita maximă a salariului tarifar stabilit pentru funcția deținută. dl Pentru muncitorii și personalul operativ, care au fost încadrați pe categorii tarifare, actualizarea salariilor se face la nivelul de bază stabilit prin H.C.M. 914/1968 cu modificările ulterioare, rentru funcția sau categoria tarifară de încadrare avută în perioada respectivă. Pentru pensionării cu gradul III de invaliditate încadrați în muncă a căror pensie a fost stabilită în baza salariilor tarifare anrohaV în conformitate cu prevederile H.C.M. 914/1968, cu modificările ulterioare, salariul tarifar actual, ce se ia in considerare,h.;Jstabilire,a drepturilor prevăzute 'fte'” aft/’ ‘BTi1' ?dW TWIbS * 27/1966, este cel corespunzător,. încadrării In data .ppn șiQ^bițiî.vl^^ategoria' și treaptă și respectiv in funcția și gradația avută. Deci si actualizarea salariului dv. se va face ținind seama de indicațiile date. • MIHAELA SAVELIUC din Municipiul Gheorghe Gheorghiu- Dej : Cum se calculează ajutoarele materiale în cadrul asigurărilor sociale de stat în lunile în care a intervenit o diminuare a salariului în baza prevederilor anexei IV la H.C.M. 914/1968, nerealizarea sarcinilor de plan ? La stabilirea ajutoarelor materiale în cadrul asigurărilor sociale de stat se ia în considerare salariul tarifar de încadrare, chiar dacă în luna în care a avut loc incapacitatea temporară de muncă salariul a fost diminuat pentru nerealizarea sarcinilor stabilite. cel Salariul tarifar de încadrare este corespunzător categoriei treptei de salarizare pentru monuicitori și personalul operativ și gradației pentru ceilalți salariați, la care se adaugă sumele care potrivit reglementărilor în vigoare, fac parte din salariul tarifar. AURELIA SIMIONESCU din Buhuși . Cum se calculează sporul de vechime în cazul salariatelor ce beneficiază de pauze pentru alăptarea copiilor ? Salariatele care beneficiază de pauze de alăptare au dreptul să primească sporul pentru vechimea neîntreruptă în aceiași unitate stabilit asupra salariului tarifar cuvenit, atît pentru timpul efectiv lucrat cît și pentru timpul pauzelor de alăptare acordate în condițiile art. 92 din Codul muncii, care prevede că, durata pauzelor se include in timpul normal de lucru. MIHAI MANEA din Bacău : în ce condiții conducerea unității îi poate retrage o categorie de calificare, dată de comisia tehnică de înrnrdare *7 Pct. 8 din H.C.M. 240/1962, pre r vede că, în cazul în care un muncitor a fost promovat într-o categorie de calificare superioară și într-o perioadă de cel mult un an se constată că acesta nu poate executa gama de lucrări corespunzătoare categoriei în care a fost încadrat, la propunerea șefului de secție, directorul cu consultarea comitetului sindicatului poate hotărî reexaminarea lui de către comisia tehnică de încadrare și încadrarea lui potrivit pregătirii ce o posedă în momentul respectiv. A. O. din comuna Scorțeni. A cerut desfacerea contractului de muncă prin demisie și unitatea nu i-a permis plecarea la expirarea termenului prevăzut de lege, deoarece nu și-a găsit un înlocuitor. Este corect acest procedeu ? Codul muncii prevede la art. 19 că se poate desface contractul de muncă, la cererea angajatului, cu un preaviz de 12 zile lucrătoare. In aceste condiții angajatul nu are obligația să-și caute înlocuitor. La expirarea termenului preofizat, angajatul are doar obliga Mâ-ai ...... anunțe unitatea- să a părăsit 4WW de muncST*Procedeul folosit de unitate este nelegal. STEAGUL ROȘU (Urmare din pagina I) tează perioadele pînă cind contractele trebuie încheiate pentru anii următori. Și, ca să facem referiri și mai la obiect, arătăm că pentru mobilă și produse finite s-au primit comenzi la nivelul planului de producție pe întregul an 1971, iar pentru produsele de pădure și industrializate comenzile emițîndu-se trimestrial, planul a fost asigurat atît pe trimestrul I cit și pentru cel de-al doilea. Ca un fapt pozitiv trebuie să subliniem că pentru anul 1971 contractarea mobilei s-a făcut încă din trimestrele III și IV ale anului 1970, cu participarea delegaților din partea beneficiarilor externi, M.I.L., Tehnoforest export și furnizori direcți, ceea ce ne-a permis să cunoaștem mai bine pretențiile beneficiarilor, să facem un schimb util de păreri și să îmbunătățim producția pe care o realizăm. Apreciem că în ultimii ani participarea delegaților din partea întreprinderilor la discuțiile directe cu beneficiarii din Vest a cunoscut o creștere simțitoare ; astfel, chiar din cadrul C.E.I.S. o serie de specialiști s-au deplasat într-o serie de țări in vederea prefectării unor contracte la nivelul industriei forestiere. — Pentru a cîștiga noi poziții pe piața externă, pentru a nu le consolida, trebuie să asimilăm noi produse. De asemenea, cum credeți că se va mai acționa în scopul îmbunătățirii calității, în general, a produselor exportate ? — Pentru anul 1971 se găsesc în stadiu de execuție diferite tipuri de mobilă, cum ar fi : dulapuri DAGMAR, CARMEN, RENATE, LILLI, pentru beneficiari din R.F.G., precum și camera complexă I. P.1.504 dispunînd și de un cuier hol, care urmează să fie prezentate la tirguri internaționale chiar in acest trimestru. Din prototipurile prezentate la contractare în anul 1970, am perfectat contracte pentru o serie de produse noi, livrarea cărora a și început in trimestrul I, cum ar fi : cameră de zi compusă din 16 piese, cameră hol, diferite scaune, cuiere, comode etc. De asemenea, ne găsim în stadiu de execuție a ușilor furniruite și diferitelor tipuri de ferestre pentru relații Vest, care urmează să fie prezentate în cursul trimestrului II, precum și a diferitelor tipuri de case prefabricate. Pentru îmbunătățirea calității produselor destinate exportului, au fost selectate cadre direct productive și tehnice de înaltă calificare, s-au organizat linii distincte pe fluxul tehnologic, controlul de calitate se efectuează pe fiecare subansamblu și piesă, montarea și finisajul făcîndu-se în condiții mult îmbunătățite. — Ce măsuri au fost luate, sau urmează să se ia, în scopul asigurării livrării ritmice a produselor ? — Pentru asigurarea livrărilor ritmice la export, la termenele și volumele stabilite prin contracte, au fost luate o serie de măsuri organizatorice, care vizează pregătirea mărfii, predarea către punctele de expediție și programarea vagoanelor necesare. Există grafice de livrare pe comenzi, specificații, urmărirea făcindu-se de către un personal competent, atît din compartimentele de producție cît și din cele de livrare. Trebuie să arătăm, însă, că nu am reușit, în toate cazurile să ne încadrăm în ritmicitatea impusă de termenele de contractare, existînd uneori întirzieri la predarea producției de către unități, în special la mobilă — fapt care se reflectă în livrările peste termenele contractate. Exemplificînd, amintim că asemenea situații au existat la C.P.L. Bacău, unde in cursul trimestrului I nu am reușit să respectăm întocmai termenele de livrare. Și, pentru că tot ne aflăm la acest capitol, aș vrea să amintesc tuturor unităților combinatului nostru că actualele condiții în care se practică exportul fac necesară, mai mult ca oricînd, realizarea ritmică a sarcinilor de plan, devansînd chiar termenele, pentru a putea dispune de volumul necesar de produse cu o perioadă de cel puțin 7—8 zile înainte de sfîrșitul fiecărei luni. — Este cazul să discutăm despre asigurarea capacităților de transport în volumul necesar și conform graficelor stabilite ? — Considerăm că stațiile C.F.R. trebuie să asigure vagoanele solicitate zilnic, pe baza programării depuse de unitățile noastre, precum și pe tipuri de vagoane. Sunt cazuri cind nu ne putem respecta termenele de livrare datorită neprimirii vagoanelor la datele cerute prin planurile de transport. Este necesar ca această problemă să fie reglementată la nivelul respectiv, iar C.F.R. să participe la suportarea unor penalizări solicitate de beneficiarii externi pentru nerespectarea termenelor contractuale. De asemenea, au existat și situații cind bazele de export au fost închise între 5 și 15 zile trimestrial, fapt care provoacă perturbații în realizarea sarcinilor de export. Așa s-a întîmplat în perioada 20— 29 ianuarie cu bazele de la Galați și Brăila, în lunile februarie și martie etc. — Ce posibilități de prospectare a pieții externe au fost create ? — In cadrul unităților noastre există ateliere speciale care, pe baza unei tematici, execută diferite tipuri de mobilă corp și curbatp, care sunt prezentate la diferite târguri internaționale. Astfel, chiar în trimestrul II a. c. vom participa la Tîrgul internațional de la Moscova cu două prototipuri, și anume : o cameră de zi și una de hol. Combinatul nostru a participat și cu diferite tipuri de case prefabricate, cum ar fi ..Ghiocel“, „Violeta“ etc. la Tîrgul internațional de la Leipzig și o casă „Ghiocel“ la cel de la Zagreb. Pentru semestrul I al acestui an am și primit comenzi și am încheiat contracte pentru 60 de case de tipul „Ghiocel“, „Montana“, „Iris-12“, cu diferite firme din R.F.G., Italia, Israel etc. Pînă la finele anului ne-am propus să lărgim prospectele la diferite tipuri de mobilier și vom participa și la alte tîrguri. Dorim ca marfa noastră să fie valorificată cît mai mult și mai bine pe piața internațională, și de aceea acordăm acestui capitol o atenție deosebită. — O ultimă chestiune , față de condițiile create, de măsurile care au fost luate, este de presupus că primul trimestru al acestui an a fost încheiat cu rezultate mulțumitoare. Care sunt acestea ? — Deși în lunile ianuarie și februarie am înregistrat restanțe, în special la relația Est, în ultima lună a trimestrului am reușit să le recuperăm, astfel că la data de 30 martie planul la export era îndeplinit în proporție mai mare de 100 la sută, plusul înregistrat fiind de peste 500.000 lei valută. Prin rezultatele sale se detașează U.E.I.S. Bacău, care și-a depășit sarcinile valorice cu aproape 20 la sută. De aici au fost livrați, peste prevederi, 188 m c cherestea de fag, 22 m c cherestea de stejar, 35 m c lăzi de fag, 55 mc lemn pentru celuloză. Se consideră, de asemenea, că in trimestrul II depășirile, pe total combinat, vor fi mai mari. Activitatea de export (Urmare din pagina I) o cunoaștere temeinică a procesului de producție pînă în detalii și, în același timp, a hotărîrilor adoptate de organele de partid și de stat, a direcțiilor spre care trebuie îndreptate forțele la un moment dat și în ce scop. Aceasta presupune ca agitatorul să se informeze zilnic pentru a fi continuu în acțiune în mijlocul colectivului în care lucrează. Constantin Pricop, Uzina metalurgică Bacău ! La noi nu există agitator care să nu fie abonat la diferite organe de presă, cu prioritate la „Scînteia“, „Munca de partid“. Aceasta nu e o certitudine că noutățile, evenimentele înserate în presă sînt cunoscute și înțeleasă pe deplin semnificația lor. Tocmai de aceea, lunar, prin intermediul unor convorbiri gen „revista presei“, la sfîrșitul adunărilor generale ale organizațiilor de bază, se face verificarea modului cum au înțeles agitatorii conținutul unor documente. Și nu numai atunci. Asemenea întîlniri cu colectivele de agitatori se organizează și atunci cînd o anume stare de lucruri se impun. Iată și un exemplu: Sesizată de rebuturile mari înregistrate la turnătorie, organizația de bază a întocmit un material, prefațat de un studiu al comisiei economice, care a fost dezbătut cu agitatorii. Au fost subliniate în al cauzele rebuturilor și ce au ei de făcut concret în lumina Legii calității, pentru preîntâmpinarea irosirii metalului. In prezent, consumurile de metal sunt sub coeficientul admis, garanție a îndeplinirii angajamentului de 300 tone economii de metal pe acest an. Vodă Aron, secția monomer a Uzinei chimice . Instruirile cu problemele muncii curente își pun, așadar, în mare măsură, amprenta pe conținutul muncii politice desfășurate individual cu salariații. Anumite considerente mă determină, însă, să afirm că ele nu se fac sistematic și temeinic, cu atragerea la o asemenea acțiune a celor mai competente și informate cadre. Tocmai în această direcție ar trebui să acționeze mai mult comitetul de partid pe grup, comitetul municipal de partid. REDACȚIA . Așa cum au evidențiat discuțiile, sunt două modalități importante de informare—instruire a agitatorilor. Este vorba, pe de o parte, de o instruire individuală, prin studierea cu regularitate, de către cei chemați să desfășoare muncă politică pe această cale, a documentelor apărute în presă, a problemelor de politică internă și externă a partidului, a noutăților pe linie profesională. Pe de altă parte, au loc instruiri trimestriale, organizate de comitetele de partid, pe baza unui program, cu care prilej se fac expuneri, se dau răspunsuri la întrebări, se organizează schimburi de experiență pentru generalizarea unor aspecte pozitive în munca politică , sunt solicitați specialiști din serviciile producție, organizarea muncii, de cercetare, care informează agitatorii cu unele probleme la zi referitoare la utilizarea capacităților de producție, a forței de muncă, încadrarea în prețul de cost, căile de reducere a cheltuielilor. Asemenea instruiri nu exclud, însă, întîlnirile cu agitatorii ori de cite ori apar anumite probleme importante pe plan local sau în unitatea respectivă, ori de clte ori se adoptă măsuri care privesc locul de muncă respectiv. Facem această precizare pentru că sunt agitatori care nu cunosc ei înșiși hotărîrile pentru a căror aplicare sunt chemați să militeze. Un exemplu l-au oferit chiar discuțiile la, masa rotundă, cînd unul dintre vorbitori fiind interpelat, n-a cunoscut conținutul hotărîrilor adoptate de plenara Comitetului municipal Bacău al P.C.R. din ianuarie a. c. Aviz organizațiilor de partid pentru desfășurarea unei munci mai stăruitoare de popularizare a hotărîrilor de partid... Formele muncii politice desfășurate individual diferă de la caz la caz, de la om la om, de la un loc de muncă la altul. Ce metode s-au dovedit mai eficiente? Mircea Prutică, lotul 2, Șantierul 1, Trustul de construcții — Bacău. Specificul muncii pe șantiere imprimă un anume specific muncii politice desfășurate individual cu salariații. Aici avem de-a face și cu oameni care execută muncă necalificată, cu o dispersare foarte mare a salariaților. In această situație am avut în vedere ca în fiecare echipă de constructori să fie agitatori. Instruiți lunar sau la sfîrșitul săptămînii cu problemele curente, ei acționează independent, sub îndrumarea organizațiilor de bază. Neajunsul cel mai mare în activitatea pe șantierele de construcții constituindu-l la un moment dat lipsurile nemotivate de la serviciu, am orientat spre acest obiectiv munca agitatorilor. In prealabil, organizația de partid pregătise în cîteva rînduri analize pe o asemenea temă, dar fără rezultate. Agitatorii înțelegînd greutatea lichidării acestei surse de irosire a timpului de muncă, și prejudiciile ei, au recurs, rînd pe rînd, la diferite mijloace. Mai întîi au început o muncă stăruitoare de convingere a celor în cauză asupra necesității folosirii eficiente a întregului fond de timp consacrat producției, „ eforturilor ce trebuie să le depună ceilalți din echipă pentru a le substitui lipsa. Apoi i-au pus in discuția echipei, i-au afișat la gazetele de perete. In cazuri deosebite au recurs și la măsura ca cei care absentează să-și îndeplinească singuri norma. Așa au înțeles ce înseamnă lipsa unui om de la lucru. Și dacă anul trecut erau zeci de absenți nemotivați într-o lună, anul acesta cazurile sunt cu totul accidentale. Cu rezultate bune au desfășurat agitatorii munca politică de la om la om în problema reducerii consumului de materiale. Hotărîrea comuniștilor de la Trustul de construcții de a economisi în acest an 1.350 mp cherestea, este bine cunoscută, lucrătorii străduindu-se să-și aducă contribuția la aplicarea ei. In acest context, mă alătur părerilor celorlalți vorbitori semnalînd faptul că și la noi prevederile Hotărîrii privind stimularea realizărilor de economii nu se aplică întocmai. Ioan Liceac, sectorul de transporturi auto G.I.P. . Pentru ca fiecare salariat, în parte, să știe ce are de făcut am folosit cele mai eficiente mijloace de popularizare a sarcinilor de producție. Știind care sunt cerințele, urmărim zilnic, pe bază de grafic, care sînt rezultatele, stimulăm cu un cuvînt munca unora, subliniind ce au făcut bine, și atragem atenția asupra deficiențelor altora. Noi suntem cei care luăm primai poziție atunci cind combatem anumite stări de lucruri. Mecanicul Mihai Sterpu, bunăoară, lipsea într-un timp nemotivat de la lucru, venea în stare de ebrietate la serviciu. Am discutat cu el „de la obraz la obraz", am discutat cu familia, l-am dat exemplu negativ cu prilejul diferitelor întîlniri. Cel mai bun rezultat, însă, se pare că l-a dat discutarea lui în colectiv. Gheorghe Farcaș, Fabrica de hîrtie și celuloză „Letea“ . Munca agitatorilor este susținută în unitatea noastră de o vie agitație vizuală. La locurile cheie de muncă sînt afișate sarcinile de plan, angajamentele asumate de colectivul respectiv pe anul în curs , gazeta de perete consemnează cu regularitate faptele demne de evidențiat și ia poziție față de cazurile de indisciplina. Cînd se ivesc neajunsuri cu caracter general ne întîlnim toți agitatorii pentru a hotărî prin ce modalități acționăm. Așa am procedat atunci cînd slăbise exigența privind calitatea hîrtiei. Redacția . Cuvîntul celor peste 25 participanți la dezbateri cu prilejul maselor rotunde cu agitatorii au evidențiat și alte metode și forme de muncă politică individuală în rîndul salariaților : schimburi de experiență, evidențierea în fața colectivului, punerea celor vizați în situația de a-și recunoaște singuri deficiențele. Pentru generalizarea acestor forme concrete, cu o influență tot mai susținută asupra colectivului, organizațiile de partid vor trebui să militeze cu mai multă stăruință. Numai așa ele vor reuși să valorifice, mai intens această forță, cu o mare sferă de cuprindere și înrîurire în acțiunea de mobilizare maselor la îndeplinirea hotărîrilor de partid și de stat. AGITATORII Pe malurile Mekongului (Urmare din pagina I) din mers. De aceea s-a stabilit să fie concentrat întregul batalion în jurul satului și să dea o luptă hotărîtoare. — Fiți gata de luptă ! — a auzit Dar comanda. Lăsați să se apropie dușmanul ! îndreptați mitralierele grele spre elicoptere ! Se vedea cum la capătul cîmpului soldații săreau din elicoptere, în aer atîrnau vreo 20 de mașini. Cîteva elicoptere fair Atunaje de luptă și se pregateau să atace pozițiile cu rachete "STMIÜahant pier, pafeto^e orez" 'care a'dînit în bătăfa vîntului că' drept în fața lui se află soldații inamici. A ridicat înălțătorul și și-a lipit obrazul de patul puștii. — Foc — a răsunat comanda. Răpăitul mitralierelor și salvele automatelor, răsunau pe tot cîmpul. Rachetele luminau departe în spate. Primul lanț de trăgători a fost atacat cu foc concentrat. Au fost incendiate cîteva elicoptere în care se aflau soldați. Ele au căzut pe cîmp în flăcări. Dat schimba încărcătură după încărcătură. în sfîrșit, dușmanul slăbit a bătut în retragere. .4 -S^»© d*Vs?Urmeaza „vietnamizare.Vs.. în ..adevăratul sens al cugistruîui ”:s-a gîndit Dat. Saiggvor chema prin radio avioanele americane.Ceea ce va urma se cunoaște : americanii trimit înainte trupele saigoneze și abia cînd acestea sînt înfrînte cheamă în ajutor avioanele lor, înainte își ajutau în permanență aliații cu aviație și artilerie ,dar acum nu se mai grăbesc. Se gîndesc mai mult să păstreze pe cît posibil intact efectivul celor care au plecat din America“. Dar a aflat mai tîrziu că în acea clipă, la marginea satului, colonelul Hoan a cerut să fie împușcați trei agenți de ai lor strigînd că sînt desigur membri ai „vietcongului" și că au dat informații false. Colonelul aștepta sosirea tancurilor și aviației americane. La batalion s-a și auzit de la țărani că din orașul Vitin au ieșit 15 tancuri și vehicule blindate. Pînă la sosirea lor, avioanele americane au aruncat bombe în pozițiile batalionului. Un grup de soldați din prima companie a distrus în drum două tancuri din capul coloanei. Celelalte s-au întors. ...Se înserase. Batalionul, îndeplinindu-și sarcinile de luptă, în grupuri mici a ieșit din focul dușmanului. Mitraliorul Dat a acoperit plecarea tovarășilor de luptă. Noaptea, pe drumul cunoscut, și-a regăsit compania... Concurs pionieresc de radioamatori .Vînătoare de vulpi ■», «Gml « Desfășurat de curînd matori din județ. Cei în municipiul Bacău, 34 de concurenți și-au condusSat picheri*!: «'»»’si din piu* l#ce„ Vinătoare de vulpi“ a StfW’S adunat la start pe cei născut abia în finalul mai talentați radioal întrecerii. La băieți, Ori Echipele de oină din Capitală au desfășurat o bogată activitate în ultimele două săptămâni, participînd la două importante competiții : „Cupa U.G.S.R.“ și „Cupa României“. în ambele întreceri, cea mai puternică s-a dovedit formația Combinatului poligrafic București, clasată pe locul întîi. Locul doi . Sala Floreasca din Capitală va găzdui, începînd de vineri pînă duminică, cea de-a 14-a ediție a campionatelor internaționale de gimnastică ale României. La întreceri și-au anunțat participarea sportivi din U.R.S.S., Cehoslovacia, R. D. Germană, Iugoslavia, Ungaria și România. Din loturile României, fost ocupat de echipa Universitatea București. Din riondurile echipei Combinatului poligrafic s-au evidențiat jucătorii Ilie Dacău, Gheorghe Gruianu și Gheorghe Drăghici. între 30 aprilie și 2 mai, cele două formații amintite mai sus vor lua parte la finala „Cupei U.G.S.R.“ programată la Predeal, care se pregătesc intens pentru această importantă competiție, fac parte, printre alții, Felicia Cornea, Elisabeta Turcu, Rodica Apățeanu și Petre Mihaiuc, Gheorghe Păunescu și Mircea Gheorghiu. (Agerpres) n primul loc a fost ocupat de băcăuani; Emil Popescu, la fete victoria revenind unei pioniere din orașul Moinești, Doina Vatră. GIMNASTICA i întreprinderea de industrie locală Moinești VINDE fără repartiții, următoarele produse : VATA pentru tapițerie , COȘURI NEGRE pentru legume și zarzavaturi, de diferite mărimi. Produsele sunt de calitate ireproșabilă. Cei interesați se pot adresa pe bază de comenzi ferme la întreprindere, cu sediul în orașul Moinești, strada Atelierelor nr. 2 — telefon 221—318, ■ [UNK] m I ANUNȚ Combinatul siderurgic Galați recrutează, pînă la 30 aprilie, muncitori necalificați pentru a-i califica în meseriile:Icocsan ACTE PENTRU ÎNSCRIERE : — copie legalizată de notariat de pe certificatul de studii (7 sau 8 clase) ; — copie nelegalizată a certificatului de naștere. Solicitanții se vor prezenta la serviciul învățămînt. I — finisai ori laminate 1 zidari șainotori | I I Joi 22 aprilie 19 VI 18.00 18.30 18.50 19.15 19.20 19.30 20.00 20.20 20.50 21.05 21.4b 22.05 22.50 TELEVIZIUNE JOI 22 APRILIE 1971 Deschiderea emisiunii . Emisiunea în limba maghiară. La volan — emisiune pentru conducătorii auto. Mult e dulce și frumoasă. Publicitate. 1.001 de seri. Telejurnalul de seară. 50 de ani în 50 de evocări. România în lume. In circuitul economic și tehnico-științific mondial. Jocul salbelor. Cintece și jocuri populare din zona de șes a Banatului. Planeta se grăbește. Film documentar de montaj. Emisiune literară. Teledivertisment. Selecțiuni din musical-uri. Telejurnalul de noapte. IadiO JOI 22 APRILIE 1971 PROGRAMUL I 15.00 Buletin de știri. 15.05 In întimpinarea Semicentenarului P.C.R. o jumătate de secol de luptă eroică. Frontul reconstrucției. 15.25 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Pe cărare sub un brad — prelucrări corale. 16.30 Melodii de Noru Demetriad și Viorel Doboș. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Omagiu partidului. Aspecte de la cel de-al X-lea Concurs al formațiilor artistice de amatori. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Muzică populară. 20.55 Știința la zi. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 Semicentenarul P.C.R. Consemnări de Radu Vasiliu. 21.30 Revista șlagărelor. 22.00 Radiournal. Buletin meteorologic. Sport. PROGRAMUL II 15.30 Radio-școală. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Contraste sonore. 16.35 Cronica lirică. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Din comoara folclorului nostru. 17.30 Lecturi paralele. 18.00 Publicitate radio. 18.20 Corul Madrigal. 18.55 Partidului, inima și versul. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 19.30 Cadran. 19.50 Noapte bună, copii. Povestea „Doi motani de preț". 20.00 Concertul orchestrei de studio a Radioteleviziunii. In pauză : Buletin de știri . Cronica literară. 22.00 Jazz. VINERI 23 APRILIE 1971 PROGRAMUL I 10.00 Buletin de știri. 10.05 Muzică populară din Transilvania. 10.30 Fonoteca pentru copii. La sfat cu poveștile. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Din folclorul muzical al popoarelor. 11.15 Consultație juridică. 11.25 Prietenii muzicii corale. 12.00 Georges Moustaki — compozitor și interpret. 12.10 Un interpret și rolurile sale : Robert Merill în rolul Renato din opera „Bal mascat" ele Verdi. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Rebus melodii. 14.00 Compozitorul săptămînii : Antonio Vivaldi. 14.40 Muzică populară. PROGRAMUL II 9.00 Cîntecul săptămînii : „Partid“ de Zoltán Aladări versuri de zetre Ghițulescu. 9.10 Curs de limba spaniolă. Ciclul III, secția a 11-a. 9.30 Buletin de știri. 9.35 Omagiu partidului — Aspecte de la cel de-al X-lea Concurs al formațiilor artistice de amatori. 9.55 Matineu teatral : „Mielul turbat" de Aurel Baranga. 11.20 Cintece de ieri și de azi. 11.55 știința la zi. 12.00 Buletin de știri. 12.Q3 Avanpremieră cotidian.4-12.15 Estrada melodiilor. 12.40 Selecțiuni din opereta „Sezon la Salzburg“ de Fred Raymond. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Concert de print. 14.00 Buletin de știri. 14.05 Muzică populară. 14.30 Odă limbii romăne. 1 cinema! MUNICIPIUL BACAU Muncitorul : „Băieți buni, băieți răi” (orele : 10,20 ; 15,20 ; 17.20 ; 19.20 ; 21,20). Tel. 12028. Flamura roșie : „Incineratorul" (orele : 16 , 18 , 20). Tel. 11950. Progresul : „Omul din Sierra" (orele : 10,30 ; 14,30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). Tel. 11377. Tineretului : „In ghiarele invizibile ale dr. Mabuse“ (orele : 10,30 , 15.30 ; 17.30 : 19.30 ; 21.30). Tel. 12939. MUNICIPIU, GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ 23 August : „Mihai Viteazul“ — seriile I—II. Oituz : „Un italian în America“. MUNICIPIUL BACAU Galeriile de arta — Expoziția jubiliară „50 de ani de la crearea P.C.R.“, expoziție a cenaclului plastic „Nicu Enea”. Sălile Muzeului de istorie — Expoziția de documente „Aspecte ale mișcării muncitorești din județul Bacău“. Punctul muzeal „Nicu Enea” — Colecția de pictură Micu Enea (strada Nufărului nr. 31), deschisă Intra orele 10—18. Luni închis. Comuna Racova — Expoziția memorială Ion Borcea. IPRONO EXPRESS Nr. 16 din 21 aprilie 1971. Extragerea I , 16, 33, 30, 44, 27, 23. Extragerea a II-a î 1, 24, 43, 21, 28. ArsturuTUFU d.e TI-OATU&e © Dispărut copil 6 ani de acasă, răspunde la numele de NUȚU. Anunțați părinții Mancin Aurel, str. Tisei 16 Bacău. IUP tFwDEF** Jos? Cozma C. Ion, Municipiu] Gheorghe Gheorghiu-Dej, pierdut legitimație G.I.P. Borzești. O deck, nuiă. Iancu V. Ioan, comuna Ștefan cel Mare, pierdut legitimație G.I.P. Borzești. O declar nulă. Mitrea Vasile, pierdut legitimație serviciu. Fabrica „Fartizani TV/ Bacău” declar nulă.