Steagul Roşu, iunie 1971 (Anul 26, nr. 5693-5718)

1971-06-25 / nr. 5714

ANUL XXVI — NR. 5.714 (7.193) VINERI 25 IUNIE 1971 4 pagini — 30 bani Răspunzînd Chemării Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste Pe agenda de întrecere a colectivului de la Fabrica de confecții „Bacăul“ Succese și angajamente mobilizatoare Fabrica de confecții „Bacăul“. Și în această unitate economică, ca în rîndul tuturor colectivelor de oameni ai muncii din județ. Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste a amplificat eforturile salariaților în vederea ridicării la cele mai înalte cote de eficiență economică a întregii activități din întreprindere. Chemarea s-a bucurat aici de un larg ecou, conturînd și mai bine hotărîrea colectivului de îndeplini în mod exemplar sarcinile economice din acest an, cit și cele din următoarele perioade ale cincinalului actual. Dorința fiecărui membru al harnicului colectiv de la Confecția de a munci mai cu spor și mai bine, dorință exprimată unanim în urma dezbaterii, în toate sectoarele de activitate, a Chemării Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, are la bază rezultatele lăudabile înregistrate în întrecerea socialistă desfășurată în această primă jumătate a anului. Dintre aceste succese, care au situat colectivul fabricii în rîndul unităților economice ale municipiului Bacău cu cele mai bune rezultate în prima etapă de întrecere din acest an, sîunt de consemnat cîteva deosebit de valoroase. Bilanțul rezultatelor obținute cu cîteva zile înainte de încheierea primului semestru o depășire valorică o consemnează producției globale și marfă de cca. 5.700.000 lei, iar la producția marfă vîndută și încasată sporul obținut este de 6.600.000 lei. Angajamentul care prevedea pentru această perioadă o realizare a productivității în proporție de 100,2 la sută, a fost îndeplinit și depășit, la acest indicator realizîndu-se un procent de 100,6 la sută. De asemenea la alți indicatori de seamă, beneficii peste plan și livrări la fondul pieții, sarcinile și angajamentele înregistrează sporuri valorice substanțiale : 1.300.000 și respectiv 2.900.000 lei. De menționat este și faptul că au fost îndeplinite integral sarcinile în ceea ce privește cheltuielile planificate la 1.000 lei producție marfă. Succesele aparțin întregului colectiv. Merită a fi subliniate, pentru rezultatele înregistrate, eforturile colectivelor de la unitățile 1—3, 8, 11, 12 și 13 care au înscris pe graficul întrecerii realizări care atestă depășiri la producția fizică cuprinse între 2 și 4 la sută. Pe suportul acestor succese cu care colectivul fabricii de confecții încheie primul semestru al anului au fost suplimentate angajamentele asumate inițial. Hotărîți fiind să valorifice cu maximă eficiență economică resursele interne de la fiecare sector și loc de muncă, să realizeze o cît mai judicioasă exploatare a mașinilor, salariații întreprinderii și-au formulat noi și mobilizatoare, obiective de întrecere. între altele, angajamentul inițial de a realiza un spor al producției globale de 2.500.000 lei a fost suplimentat cu 5.500.000 lei, astfel că la acest indicator vor fi obținuți în plus, pînă la sfîrșitul anului, 8.000.000 lei. La beneficii peste plan, prevederile din angajamentul inițial au fost sporite cu 200.000 lei, iar valoarea livrărilor peste plan la fondul pieții va înregistra în aceeași perioadă 1.500.000 lei, față de 800.000 lei cît era planificat. De asemenea, colectivul fabricii s-a angajat să realizeze economii în sumă de 200.000 lei, întregind largul ecou pe care l-a produs în cadrul unităților economice din județ Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, angajamentele salariaților de la Fabrica de confecții „Bacăul“ se înscriu în nota de entuziasm sporit care caracterizează în aceste zile muncitorilor, inginerilor în trecerea și tehnicienilor din întreprinderi, preocupările lor pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor de producție. Garanția îndeplinirii cu succes a acestora constă în realizările cu care colectivul respectivei întreprinderi băcăuane încheie bilanțul de la finele primului semestru. In actualitate Repartizarea în producție a absolvenților învățămîntului superior Peste puțin timp, în cîteva centre din țară, vor începe lucrările comisiilor de repartizare a absolvenților învățămîntului superior — promoția 1971, în zilele de 26—28 iunie vor fi repartizați absolvenții învățămîntului economic de 5 ani de la Academia de studii economice și de la facultățile de științe economice din cadrul universităților, urmînd ca repartizarea colegilor lor de la învățămîntul economic de 4 ani să se facă în zilele de 11—13 iulie. Repartizarea absolvenților de la Institutul de educație fizică și sport va avea loc în ziua de 30 iunie. Institutele tehnice, universitățile, institutele de arte plastice, de teatru și conservatoarele vor face repartizarea absolvenților în zilele de 1—2 iulie. După repartizarea absolvenților din învățămîntul universitar, va avea loc repartizarea absolvenților din institutele pedagogice de 3 ani, în zilele de 3—4 iulie. Repartizarea în producție, a absolvenților din universități institute pedagogice de 3 ani și institute de artă se face în mod centralizat, pe specialități, în ceea ce privește absolvenții facultăților Institutului pedagogic din Bacău, ei vor fi repartizați în producție la următoarele centre: BUCUREȘTI (în sediul Institutului pedagogic, șoseaua Panduri 90) — limba și literatura română și educație fizică ; IAȘI (în sediul Institutului pedagogic din cadrul Universității „Al. I. Cuza“, str. Culturii nr. 3) — istorie-geografie și științe naturale și agricole ; TIMIȘOARA (in sediul Universității, str. V. Pârvan nr. 4) — matematică. Din recent apărutele Instrucțiuni ale Ministerului învățămîntului și ale U. R. S. R. privind repartizarea absolvenților în producție reiese că, și în acest an, se va urmări principiul priorității după rezultatele obținute în anii de facultate. Conform lui, locurile de muncă se aleg în ordinea clasificării, a mediilor obținute. De regim prioritar se bucură, pentru prima oară in acest an, absolvenții care solicită repartizarea in comuna de domiciliu a lor, a soților ori a părinților — sau învînd posibilitatea să-și îndeplinească în mai bune condițiuni obligațiile profesionale. Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul MAE CIAUPU, și-a încheiat vizita oficială de prietenie in Republica Populară Mongolă Sosirea în Capitală Joi după-amiază s-a înapoiat în Capitală delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, întovărășit de soția sa, Elena Ceaușescu, care a făcut vizite oficiale de prietenie în Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Democrată Vietnam și Republica Populară Mongolă. Din delegație au făcut parte tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. La sosire, pe aeroportul Băneasa, delegația a fost salutată de tovarășii Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Ion Ioniță, Vasile Patilineț, Ion Stănescu, Mihai Marinescu, împreună cu soțiile. Erau prezenți, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători ai instituțiilor centrale și organizațiilor obștești, generali, ziariști ro (Continuare în pagina a IV-a) COMUNICAT COMUN ROMÂNO-MONGOL privind vizita delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România în Republica Populară Mongolă La invitația Comitetului Central al Partidului Popular Revoluționar Mongol și a guvernului Republicii Populare Mongole, între 21 și 24 iunie 1971, o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Mongolă. In această vizită, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit de soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu. In timpul șederii în Republica Populară Mongolă, delegația de partid și guvernamentală a României vizitat întreprinderi industriale și instituții de cultură a din orașul Ulan Bator, s-a întilnit cu membrii unei unități agricole din aimacul central, a luat cunoștință de viața oamenilor muncii din Republica Populară Mongolă, de realizările lor în construcția socialistă, bucurîndu-se pretutindeni de o primire caldă, tovărășească. Delegația română a exprimat vii mulțumiri pentru ospitalitatea cu care a fost înconjurată, văzînd în aceasta o manifestare a prieteniei frățești care leagă poporul român și poporul mongol. între delegațiile de partid și guvernamentale ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Mongole au avut loc convorbiri, în cursul cărora s-a efectuat un schimb de păreri privind dezvoltarea relațiilor româno-mongole și asupra unor probleme de interes comun ale vieții internaționale și mișcării comuniste și muncitorești. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă tovărășească, în spirit de prietenie și sinceritate. La convorbiri au participat : — din partea română, tovarășii: Nicolae Ceaușescu. (Continuare în pag. a IV-a) RAPORTATĂ LA REALITATE sunt bine dezvoltate și plan, iar cele constatate i efort în efectuarea lafără buruieni. Aprecierile noi în teren confirmă scrărilor de întreținere, nile specialistului sunt acest lucru. Este me - au folosit judicios orice Situația operativă dezinformează ! Buruienile, pe unele parcele, înăbușă culturile că la toate culturile seritul cooperatorilor, al I fereastră bună de lucru, întrevede îndeplinirea și mecanizatorilor, care nu așa incit la această depășirea sarcinilor de l au precupețit nici una dată culturile se presupă ce am străbătut în lung și în lat tarlalele cooperativei agricole din Cîrligi și ne-am convins de realitatea existentă în teren, spre amiază ne-am abătut pe la sediul unității, unde întîmplător am întilnit pe președintele Gh. Alexandrescu. In cîteva cuvinte interlocutorul ne-a precizat faptul că întreaga suprafață de cartofi și sfeclă de zahăr este prășită manual de două ori, la sfecla de zahăr 50 la sută din suprafață fiind lucrată și a treia oară, iar la porumbul pentru boabe cea de-a doua prașilă manuală s-a efectuat pe circa 80 la sută din suprafață. „Mecanizatorii, a intervenit inginerul șef al unității, Gh. Popescu, care tocmai atunci venise din timp, și-au făcut pe deplin datoria. Ei au deja și prașila a încheiat doua pe toate suprafețele planificate. S-au evidențiat în mod tractoriștii Ion deosebit Apetrei și D. Scarlat“. Intr-adevăr, culturile văzute pe tarlalele C.A.P. Cîrligi promit un rod bogat. Peste tot elezintă frumos. Fără a neglija aplicarea in continuare a prașilelor, cooperatorii acordă atenția cuvenită pregătirii campaniei de strîngere a grînelor, la cultura griului estimîndu-se depășirea planului cu circa 500 kg la hectar. După spusele președintelui, Emil Popescu, și la cooperativa agricolă din Filipești întreținerea culturilor se desfășoară oarecum bine: „întreaga suprafață ocupată cu sfeclă de zahăr, 150 de hectare, este prășită manual de două ori, iar cea de-a treia lucrare s-a aplicat pe 144 hectare cultura cartofului. 42 hectare, de asemenea, este prășită manual și mecanic, de cite două ori. La porumbul pentru boabe, din cele 458 hectare semănate în primăvară, 120 de hectare au fost reînsămînțate restul suprafeței este prășită mecanic de 3 ori, iar manual o singură dată, cea de a doua prașilă fiind aplicată pe numai 40 hectare“. Ing. Gh. LUPU (Continuare în pagina a Il-a) Schimb de experiență Județul nostru este gazda unui larg schimb de experiență, organizat de M.A.I.A.S.A. cu concursul Direcției generale a agriculturii, U.J.C.A.P. și I.A.S. Bacău, la care participă specialiști din conducerea ministerului, directorii generali adjuncți ai D.G.A.I.A.S.A. din județele: Satu Mare, Covasna, Harghita, Suceava, Botoșani și Bacău precum și responsabilii cu creșterea taurinelor din cadrul direcțiilor agricole menționate, șefi de fermă de vaci din cooperative agricole de pe raza județelor amintite — cărora le urăm un bun venit în județul nostru. Tema principală a schimbului de experiență o constituie aplicarea tehnologiei noi de folosire a înlocuitorului de lapte — VILAVIT — pentru înțărcarea precoce a vițeilor. De asemenea, se urmăresc probleme de producție, reproducție, ameliorare, selecție, bază furajeră (îndeosebi producerea semisilozului de lucernă), precum și mecanizarea lucrărilor de producere a furajelor. De subliniat că începînd cu luna iulie, 20 de cooperative agricole din județul nostru vor trece la aplicarea acestei tehnologii cu efect direct în creșterea producției mărinte lapte și, se înțelege, asupra beneficiilor — ca urmare a hrăniri vițeilor cu VILAVIT — un produs românesc nou. Amprenta modernității Scoase din cadrul restrîns al unor expoziții organizate la sală, vasele ceramistului Anton Ciobanu completează fericit ținuta elegantă a Bacăului de azi. Foto : Eugen BATRINU La Oncești Magazin universal in construcție Locuitorii comunei Oncești își vor vedea împlinită în acest an o dorință mai veche , aceea ca și în localitate să se înalțe un magazin universal, modern. Construcția noului obiectiv comercial a început recent și se desfășoară în ritm alert. De remarcat faptul că o bună parte din cetățenii comunei efectuează muncă patriotică în scopul urgentării execuției cît și pentru reducerea cheltuielilor prevăzute în deviz. Zilnic, în jur de 15—20 de oameni gospodari pot fi întîlniți pe șantier la execuția diferitelor lucrări. Inițiativa și spiritul gospodăresc al pnceștenilor își spune și de astă dată cuvîntul. Deși magazinul nu fusese inițial prevăzut cu beci, existența unor condiții prielnice și prin munca cetățenilor s-a executat suplimentar față de deviz fără a se afecta costurile prevăzute, un beci ce va asigura păstrarea preparatelor și a băuturilor în condiții optime. Printre cei care mobilizează activ cetățenii la ridicarea noului magazin se află deputații Ion Panaite, Vasile Ciobanu, Gherasim T’n HilPil T’nil Tiâoilo Timmii-O Tlimn cum ne-a informat primarul comunei, Gheorghe Curteanu, magazinul universal cu bufet are termen de dare în folosință începutul lunii octombrie a. c., dar se apreciază că prin efortul conjugat al constructorilor și al cetățenilor comunei se va reuși terminarea lui mai înainte de data fixată și mai ales să se realizeze o însemnată economie la prețul de cost evaluată de pe acum la circa 100.000 lei. Rezultatul inițiativei și spiritului comercial Colectivul restaurantului „Trotuș“ din Comănești izbutește ca lună de lună să îndeplinească și să depășească planul de desfacere printr-o bună organizare a activității. In luna mai planul de desfacere a fost întrecut cu circa 150.000 lei, iar în luna curentă, realizările de pînă acum indică o depășire substanțială. Este rodul spiritului de bun gospodar manifestat de gestionarul Moise Platon, care împreună cu ceilalți lucrători, se străduie să facă o bună aprovizionare a unității, să diversifice preparatele și să asigure o deservire exemplară a consumatorilor.