Steagul Roşu, octombrie 1971 (Anul 26, nr. 5798-5824)

1971-10-24 / nr. 5818

* ■Á r \ -----------------------------------------------— 1 u . a £ ; tr Proletari din toate țările .unitiva fi ANUL XXVI — Nr. 5.818 (7.597) DUMINICA 24 OCTOMBRIE 1971 4 pagini 30 bani Pe agenda urgențelor in agricultură, Kilbi pirulnici de zahăr și striprilih cntim ii ribi »stillt a iribrilor și usilozărilor de Eforturile depuse pînă acum toți lucrătorii ogoarelor sînt concretizate în terminarea recoltatului la o serie de culturi de toamnă. In următoarele cîteva zile se cere încheiată, de asemenea, recoltarea strugurilor, porumbului și sfeclei de zahăr. La aceste lucrări pînă ieri dimineață se realizase: — 80 la sută la recoltatul porumbului; — 75 la sută la recoltatul sfeclei; — 70 la sută la recoltatul strugurilor. Conducerile cooperativelor trebuie să se preocupe în continuare de însilozarea cantităților înscrise în plan. Toate coletele și frunzele de sfeclă să ajungă în siloz . De asemenea, folosindu-se din plin și judicios mijloacele de transport să se predea în cel mai scurt timp, cantitățile de produse destinate fondului central, să fie eliberat terenul în vederea executării arăturilor de toamnă. Timpul frumos și procentajele mari la unele lucrări să nu ducă în nici un caz la încetinirea ritmului lucrărilor, la automulțumire. Acum se poate lucra în condiții optime, cu spor. Deci, timpul trebuie folosit la maximum pentru a încheia toate lucrările înaintea venirii ploilor de toamnă și a temperaturilor scăzute. C.A.P. Bîrsănești a încheiat recoltatul porumbului Pentru cooperatorii din Bîrsânești, încheierea recoltării porumbului de pe cele 700 ha, precum și însămînțarea celor 530 ha păioase de toamnă — înaintea multor cooperative agricole din județ — reprezintă un important succes pentru această unitate. Anunțîndu-ne vestea, tovarășul Gheorghe Sandu, secretarul comitetului comunal de partid Birlănești, ne-a rugat să menționăm și numele cîtorva mecanizatori : Ioan Ocheană, Gavrilă Oancea, precum și al brigaderilor Ion Cristea, Gavrilă Postolache și Ion Dobre, care au fost în fruntea tuturor acțiunilor. „SiPlMl nur 25-31 octombrie Devenită tradiție în anii edificării României socialiste, „Săptămina economiei“ constituie o sărbătoare inchinată spiritului de economie, un omagiu adus chibzuinței și cumpărării. Succesele Înregistrate în activitatea economică, care au dus la înflorirea patriei noastre socialiste,au creat în întreaga țară un vast și profund curent de opinie publică in domeniul economiilor bănești la CEC, care cunoaște o mișcare ascendentă. Este suficient să amintim că peste 123 000 cetățeni din județul Bacău sunt astăzi depunători consecvenți, un libret de economii revenind la mai puțin de 5 locuitori. Soldul general al economiilor populației în județul nostru la 30 septembrie a.c. este mai mare cu 11,3 la sută față de cel înregistrat la 31 decembrie 1970. Rezultatele înregistrate în acțiunea de economisire își au temeiul în ridicarea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc și în acordarea a numeroase avantaje populației depunătoare, cum ar fi : garanția statului asupra sumelor depuse; păstrarea secretului privind numele depunătorilor și operațiunile efectuate; scutirea de taxe și impozite a depunerilor, câștigurilor și dobînzilor. Incepînd cu anul 1970, Casa de Economii și Consemnațiuni efectuează o vastă activitate in legătură cu acordarea de credite pentru construirea de locuințe proprietate personală. Numai în primele 9 luni ale acestui an, prin filialele CEC din județ s-au acordat credite în valoare de peste 52 milioane lei. Un important sector de activitate al Casei de Economii și Consemnatului îl constituie și mediul școlar, în acest domeniu operațiunile de economisire a banilor depășesc cu mult cadrul lor simplu, capătând profunde semnificații educative și etice, în cadrul general al educației comuniste, în lumina recentelor măsuri privind îmbunătățirea procesului educativ de făurire a conșeiinței comuniste, curentul de opinie privind spiritul de chibzuință și de economie, se înscrie și el în activitatea de formare a omului nou și are, desigur o importanță deosebită. M. 1IARABULA, directorul Direcției județene CEC Bacău FOTBAL Astăzi, o interesantă etapă în divizia A Astăzi in campionatul diviziei A la fotbal sunt programate meciurile etapei a VIII-a. Pe stadionul „23 August“ din Capitală se întîlnesc, cu începere de la ora 14,00, echipele bucureștene Rapid și Steaua. în țară (cu începere de la ora 15,00) se dispută următoarele partide: ASA Tg. Mureș — Universitatea Craiova; Steagul Roșu Brașov — U.T. Arad; F.C. Argeș — Petrolul Ploiești; Politehnica Iași — Jiul Petroșani ; C.F.R. Cluj — Universitatea Cluj ; Farul Constanța — Dinamo București și SPORT CLUB BACAU — CRIȘUL ORADEA. CENTRALĂ UV,! »M. EMINESCUÎ* IA|T Sfeclă peste plan încheind recoltatul sfeclei de zahăr printre primii în județ, cooperatorii din comuna Măgura au realizat, de pe cele 40 ha cultivate, 1040 tone sfeclă, adică cite 26 tone în medie la hectar. Merită evidențiate brigăzile I și II care și-au depășit planul cu cîte 5.000 kg la hectar. MPEHAIURI ȘI Moșiți fiecare oră bună de lucru pentru încheierea lucrărilor agricole ! • Fantezia arhitecților, a proiectanților și constructorilor a stârnit și pe cea a fotoreporterului. Intercontinentalul bucureștean este astăzi unul dintre cele mai frumoase edificii ale Capitalei. Foto: V. BOGDANEȚ — ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ LEGEA cu privire la organizarea și conducerea unităților socialiste de stat In industria județului, MAI BINE ORGANIZATĂ, Întrecerea socialistă SCOATE LA IVEALĂ ÎNSEMNATE realizări Pe măsură ce ne apropiem de sfîrșitul anului tot mai multe colective de întreprinderi industriale raportează înscrierea pe bogata agendă a realizărilor lor a unor noi și importante succese in îndeplinirea sarcinilor de plan ale acestui prim an al cincinalului. Concomitent, angajamentele asumate în întrecerea socialistă prind viață în toate atelierele, secțiile, întreprinderile, combinatele industriale din județ. Legea planului cincinal, adoptată recent de Marea Adunare Națională însuflețește și mai mult munca în unitățile economice, muncitorii, inginerii și tehnicienii văzând în directivele mărețe ale planului pentru perioada 1971-1975 un prilej bun de afirmare a potențialului lor, de ridicare pe noi culmi a României socialiste. Deși mai sunt încă multe zile din luna octombrie, unele colective din industrie raportează îndeplinirea planului aferent primelor 10 luni , pe de altă parte, multe unități raportează încă de pe acum îndeplinirea angajamentelor pe care și le-au asumat in acest an. Totodată sunt o dovadă grăitoare a faptului că organizațiile de partid, conducerile tehnico-administrative, sindicatele reușesc să mobilizeze întreaga masă de salariați la îndeplinirea sarcinilor de pian și a angajamentelor. • Fabrica de postav Buhuși. Filatorii de aici aduc o contribuție deosebită la îndeplinirea sarcinilor de plan și a angajamentelor. Cu planul pe 10 luni îndeplinit C.E.I.S. Bacău Muncitorii, inginerii și tehnicienii care lucrează în unitățile Combinatului de exploatare și industrializare a lemnului din Bacău, au reușit, ca urmare a mai bunei organizări a întrecerii socialiste, să-și îndeplinească cu 8 zile mai devreme sarcinile de plan ce le-au revenit in primele 10 luni ale acestui an. Succesul obținut de ei creează posibilitatea realizării pînă la finele lunii octombrie a unor producții suplimentare (21 milioane lei la producția globală și 27 milioane lei la producția marfă). în ceea ce privește angajamentul anual pe care și l-au asumat colectivele din cadrul C.E.I.S. Bacău putem consemna că el este îndeplinit și depășit: la 31 octombrie se va putea raporta realizarea unei producții suplimentare care întrece cu 2 milioane lei angajamentul anual la producția marfă. Dintre unitățile cu o contribuție deosebită la îndeplinirea mai devreme a sarcinilor de plan și a angajamentelor amintim : U.E.J.L. Comănești și Agăș, C.P.L. Bacău și Comănești. Industria locală La 23 octombrie au reușit să îndeplinească sarcinile de plan aferente primelor 10 luni ale anului și lucrătorii din unitățile de industrie locală din județul Bacău. îndeplinirea mai devreme a sarcinilor de plan la producția globală și la producția marfă industrială va conduce la realizarea pînă la sfirșitul acestei luni a mai bine de 10 milioane lei producție globală suplimentară și peste 14,5 milioane lei producție marfă, de asemenea suplimentară. Relatîndu-ne despre aceste succese ale industriei locale, tovarășul Ion Mihăilescu, șeful serviciului plan al Direcției județene de industrie locală, a subliniat faptul că realizările au fost posibile ca urmare a depășirii sarcinilor de plan cu 400 de tone construcții metalice și cu însemnate cantități de agregate de carieră și balastieră, țesături și confecții textile și produse din material plastic. Colectivele unităților industriei locale sunt acum în plină acțiune de generalizare a schimbului II și extindere a schimbului III, ceea ce va conduce și în viitor la îndeplinirea mai devreme a sarcinilor de plan din cele două luni care au mai rămas din acest an , intrarea în producție a unui număr mai mare de sortimente noi a făcut posibil ca în primele 3 trimestre ale anului și în luna octombrie unitățile de industrie locală să satisfacă cerințele populației și în felul acesta să asigure o desfacere mai bună a produselor. Fabrica de postav Buhuși, 80 la sută din planul anual de investiții Succesele obținute în primele trei trimestre ale anului pe linie de producție, de către textiliștii buhușeni sînt însoțite și de cele înregistrate în direcția realizării planului de investiții. Din bilanțul încheiat la sfîrșitul celui de-al treilea trimestru al anului curent reiese că la total investiții s-a realizat 80 la sută din planul anual. Deși se întrevede realizarea cu succes a planului de investiții pe acest an, serviciul de resort al întreprinderii trebuie să se preocupe mai stăruitor de montarea celor 6 ringuri la atelierul de filatură, modificarea sistemului de debitare la cele 5 sortimente de cardă etc. De asemenea, constructorul trebuie să intensifice lucrările de finisare la atelierul de carbonizare și stația de epurare a apei reziduale pentru ca și aceste lucrări să poată fi date în folosință mai devreme. 25 octombrie, Ziua Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România TRUP MH TRUPUL POPORULUI înscrisă la loc de cinste în cronica eroicelor purtate de lupte poporul român pentru libertate socială și națională, ziua de 1 25 octombrie are o profundă semnificație. Cu 27 de ani în urmă, la 25 octombrie 1944, prin luptele purtate umăr la umăr de către armata română și armata sovietică, a fost desăvârșită eliberarea întregului teritoriu al României de sub cotropirea fascistă. Devenită sărbătoare a întregului nostru popor, aniversarea Zilei For General maior CONSTANTINI BUCULES Tiști de partid, ingineri și specialiști, se distinge prin temeinice cunoștințe militare politice și de specialitate, ............... printr-o bogată experiență și reale aptitudini de organizare și conducere prin competență și pasiune în îndeplinirea saricinilor. Nivelul la care se desfășoară aplicațiile tactice, rezultatele obținute în ansamblu, în pregătirea de luptă și politică, vorbesc deopotrivă de măiestria cadrelor în conducerea trupelor ca și de elanul și hotărîrea cu care tinerii militari relor Armate constituie un simbol al contingent după contingent — își învitejiei și eroismului soldaților, subsușesc meseria armelor, de calitățile ofițerilor și ofițerilor, români în răzmorare și de luptă ce-i caracterizeazăbolul antifascist, o expresie a prețuirii pe care oamenii muncii o acordă armatei țării. Partidul Comunist Român a considerat și consideră problemele apărării patriei, ale întăririi forțelor armate ca parte organică a politicii sale. Afirmîndu-și capacitatea creatoare în aplicarea legilor generale ale construcției socialiste în concordanță cu realitățile și specificul țării noastre, partidul a stabilit, cu clarviziune, modul original de făurire a armatei populare române, pe calea transformării ei treptate, dar radicale, în cadrul unui proces revoluționar neîntrerupt. La chemarea partidului, armata noastră, alături de popor, a participat la înfăptuirea insurecției armate din august 1944, și a luptat eroic pe frontul antihitlerist pînă la victoria finală asupra Germaniei naziste. E momentul să reamintim că, în anii ilegalității, în pofida terorii aparatului represiv al statului burghezomoșieresc, înfruntînd numeroase pericole, comuniștii au găsit căi și mijloace pentru a face să pătrundă în cazărmi ideile partidului. Este de necontestat că răsturnarea dictaturii militaro-fasciste la 23 August 1944 și întoarcerea armelor împotriva adevăratului dușman al patriei — cotropitorii hitleriști, au fost determinate de justețea politicii Partidului Comunist Român de atragere și coalizare a celor mai largi forțe sociale, patriotice, democratice, progresiste, inclusiv a cadrelor militare, a întregii armate. După încheierea victorioasă a războiului antihitlerist, partidul a determinat în continuare și tot mai intens cursul înnoirii organismului militar, în concordanță cu sarcinile etapei pe care o străbătea întreaga țară: îndepărtarea din rândurile armatei a elementelor ostile dezvoltării societății românești, acordarea de drepturi și libertăți politice militarilor, statornicirea unor noi relații între șefi și subordonați, ridicarea demnității ostașului, preocuparea pentru condiții omenești de trai și spirituale, participarea tot mai intensă a militarilor la viața țării, la activitatea politică a maselor, adînceau atașamentul armatei față de Partidul Comunist Român. Astăzi, poporul român se poate mîndri în mod legitim cu armata sa care întrunește toate atributele unei armate de tip nou, reflectă pe deplin stadiul și trăsăturile orînduirii noastre socialiste. Noile relații socialiste, unitatea moral-politică a întregului popor în jurul partidului, largile drepturi și libertăți de care se bucură cei ce muncesc — români, maghiari, germani și de alte naționalități — adîncul democratism și umanism, respectul legalității socialiste atît de organic încorporate în însăși esența vieții sociale a țării noastre își găsesc oglindirea și în armată, în coeziunea de nezdruncinat a rândurilor sale, în unitatea de interese și năzuinți ale tuturor militarilor, indiferent de grad și de funcție, în hotărîrea lor unanimă de a face totul pentru înfăptuirea politicii partidului, pentru slujirea cu abnegație, în orice împrejurare, a intereselor poporului, a cauzei socialismului. Corpul său de cadre — comandanți și acti-Asigurîndu-se ponderea necesară aît în structura generală a armatei, cit și în organica unităților și marilor unități a armelor cu un înalt grad de tehnicitate și cu o mare putere de foc, forțele noastre armate dispun de o înzestrare modernă, au ceea ce le este necesar pentru îndeplinirea misiunii încredințate. Așa cum subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu : „Spre mindria întregii țări, armata noastră de astăzi este trup din trupul poporului, formată din fii de muncitori, țărani, intelectuali, fără deosebire de naționalitate, strîns uniți prin devotamentul lor față de partid și popor, prin hotărîrea lor de a fi demni apărători a tot ceea ce au cucerit cu atîtea sacrificii părinții și frații lor în lupta pentru făurirea României socialiste". Apreciind că un război antiimperialist, de apărare, nu poate fi în condițiile de azi decit un război popular, în care victoria se obține prin eforturile generale ale întregului popor, partidul a pus în evidență necesitatea ca nu numai o parte a poporului, ci națiunea în ansamblu să fie pregătită pentru a apăra patria, îndependența și libertatea ei, socialismul clădit cu atîtea eforturi și jertfe pe pămîntul României. Pătrunse de justețea acestei concepții clarvăzătoare, forțele armate consideră drept o chestiune de onoare să îndeplinească sarcinile ce le revin în instruirea gărzilor patriotice și a detașamentelor de pregătire militară a tineretului, să extindă cooperarea cu ele, să învețe să acționeze în comun împotriva oricărui agresor imperialist. Cu hotărîre și abnegație dau viață militarii concepției partidului, potrivit căreia armata — ca parte integrantă a poporului — trebuie să îmbine pregătirea militară cu munca practică de edificare a noii orînduiri. Așa cum subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu „numai în măsura în care îmbină în mod armonios pregătirea de luptă cu participarea la opera de edificare a socialismului, armata își îndeplinește cu adevărat îndatorirea față de popor, față de patrie", prezența militarilor alături de oamenii muncii pe șantierele construcției socialiste duce și întărirea unității de nezdruncinat dintre armată și popor — izvor nesecat al tăriei armatei noastre socialiste, însușirea temeinică a politicii partidului de către întregul personal, desprinderea sarcinilor ce revin armatei și îndeplinirea lor neabătută sînt puternic dezășuite de rolul crescînd al organelor și organizațiilor de partid în toate domeniile vieții ostășești. Ele desfășoară o susținută activitate politico-ideologică pentru ridicarea conștiinței socialiste a militarilor — temelia tuturor succeselor în pregătirea de luptă, în întărirea ordinii și disciplinei, în menținerea vigilenței revoluționare. Manifestînd o grijă permanentă față de armată, partidul dă de fapt expresie voinței ferme și unanime a întregii noastre națiuni de a apăra fără șovăire marile ei cuceriri dobândite cu prețul unor grele lupte și sacrificii, de a avea o armată puternică, bine înzestrată, temeinic instruită, devotată fără margini cauzei poporului, cauzei socialismului. 0 Camera tradițiilor de lupta — o autentică școală de educație patriotică a tinerilor ostași. Foto: C. BURSUC J