Viaţa Capitalei, august 1949 (Anul 1, nr. 97-100)

1949-08-27 / nr. 97

Congresul Partizanilor Păcii din Uniunea Sovietică constitue un avertisment sever pentru complotiştii imperialişti Un important comentariu al ziarului „Trud" MOSCOVA, 26 (Agerpres). — TASS transmite : Ziarul TRUD publică un articol in care arată că atenţia tuturor oamenilor cinstiţi din lumeaîntreagă este aţintită asupra Congresului Partizanilor Păcii din Uniunea Sovietică, ce s’a deschis joi. Acest interes este lesne de Înţeles. Au trecut doar patru ani dela sfârşitul celui mai greu şi celui mai sângeros război din istorie; omenirea nu şi-a revenit încă de pe urma crimelor săvârşite de vandalii fascişti, multe oraşe sunt încă acoperite de ruine, dar imperialiştii pregătesc un nou război. In birourile diplomaţilor şi ale statului major din Statele Unite, Marea Britanie şi ţările satelite, în laboratoarele bacteriologice şi în uzinele atomice, militariştii, fabricanţii de muniţii şi negustorii de moarte pregătesc în secret o nouă conspiraţie monstruoasă împotriva omenirii, împotriva democraţiei şi a păcii, împotriva Uniunii Sovietice şi a ţărilor de democraţie populară. Ei consideră războiul ca o soluţie a apropiatei crize economice. Aţâţătorii la război se grăbesc, ei vor să meargă mai repede ca timpul şi ca furia crescândă a popoarelor. Acesta este motivul pentru care alcătuiesc în grabă blocuri militare şi politice, cuprinzând toate forţele reacţionare ale vechii lumi şi militarizând până la ultima limită viaţa economică şi politică. Ei lichidează ultimele vestigii ale „libertăţilor” democratice burgheze, intensifică cursa înarmărilor şi reînvie politica falimentară a fascismului pentru a subjuga prin forţă întreaga lume. Canibalii de dincolo de ocean — Cannon, Bradley şi alţii de teapa lor — vor ca popoarele europene să scoată din foc castanele imperialiştilor americani. Aţâţătorii la război se tem de pace pentru că ei îşi dau seama că timpul lucrează împotriva lor. Timpul a arătat că imperialismul este sortit pieirii, şi a scos în evidenţă inepuizabila forţă vitală şi superioritatea democraţiei şi a socialismului. Popoarele nu şi-au dat numai seama de pericolul activităţii criminale a aţâţătorilor la război, ci au găsit şi mijloace pentru a-şi uni forţele şi pentru a-i înfrânge pe cei ce-i oprimă. Mişcarea pentru pace a popoarelor constitue o barieră puternică în calea organizatorilor unui nou război. Anul trecut, subliniază TRUD, a constituit o perioadă activă în istoria luptei popoarelor împotriva aţâţătorilor la război. In toamna anului 1948, intelectualii progresişti din 45 de ţări s’au întrunit la Wroclaw. La sfârşitul anului 1948, s’a ţinut cel de al doilea Congres Mondial al Federaţiei Democrate Internaţionale a Femeilor. In sfârşit, in primăvara anului 1949, oamenii muncii, savanţii şi intelectualii din 72 de ţări s-au, întrunit la Congresul Mondial al Partizanilor Păcii care a avut loc la Paris şi la Praga. Acest Congres, care a reprezentat sute de milioane de oameni, a constituit o dovadă a extinderii rapide a mişcării maselor împotriva pericolului unui nou război. In multe ţări, s’au ţinut congrese naţionale ale partizanilor păcii. Comitete naţionale ale partizanilor păcii au fost organizate in Franţa, Marea Britanie, Italia, America Latină şi în multe alte ţări. Astăzi, nu există nicio ţară in care sa nu se desfăşoare o mişcare activă a maselor pentru pace şi împotriva aţâţătorilor la un nou război. Lagărul păcii şi al democraţiei este astăzi unit, ceea ce nu a fost cazul în ajunul celui de al doilea război mondial. Popoarele găsesc în Uniunea Sovietică şi în ţările de democraţie populară un sprijin puternic în lupta lor pentru pace. Popoarele sovietice a dovedit prin faptele lor că rămân neclintiţi susţinători ai păcii. Acesta este motivul pentru care partizanii păcii, ai libertăţii şi democraţiei strâng rândurile în jurul Uniunii Sovietice care este bastionul păcii apărătorul popoarelor de stăpânirea imperialistă, susţinătorul neobosit şi credincios al colaborării internaţionale. In încheere, PRUD arată că Conferinţa Partizanilor Păcii care s’a deschis la Moscova va întări şi mai mult lagărul păcii şi al democraţiei. Ea va constitui un avertisment sever pentru complotiştii imperialişti. Glasul acestei conferinţe va fi glasul puternicului popor sovieticsentinelă credincioasă a păcii mondiale. Această conferinţă va îndemna popoarele la vigilenţă neobosită, la continuarea luptei pentru pace şi va arăta puterea de neînvins a lagărului păcii și al democrației. Problema indoneziana va fi rezolvată de iema poporului lodoneziac Comentariul ziaristului sovietic Vostokov în „Literaturnaia Gazeta" MOSCOVA, 26 (Agerpres). — TASS transmite : Vostokov publică in LTERATURNAIA GAZETA tirol asupra situaţiei din Republica Indoneziana. Ei subliniază că încercarea coaliţiei puterilor coloniale condusă de Statele Unite, de a distruge Republica Democrată Indoneziană prin forţa armelor, a eşuat. Atunci, expansioniştii americani au întreprins o manevră politică pentru a submina Republica in interior. In acest scop ei s’au folosit de conducătorii reacţionari ai partidelor burgheze musulman şi naţional, Soekarno, Hatta şi Sultiman, care se temeau de extinderea luată de mişcarea de eliberare naţională din Indonezia. Concepţia politică a grupului Soekarno-Hatta, — scrie Vostokov în continuare, la apărute limpede după scoaterea în afara legii a organizaţiilor Frontului Democrat, din care făcea parte şi Partidul Comunist. Parlamentul a devenit, după ce jumătate din membrii lui care aparţineau partidelor de stânga au fost înlăturaţi, o unealtă a grupului Soekarno-Hatta. Printre victimele executate din ordinul agenţilor Wall Street-ului se aflau şi fruntaşii mişcării naţionale de eliberare din Indonezia. — fostul prim-ministru Amir Starifoeddin, secretarul Partidului Comunist, Musoe, fostul ministru al Republicii Indoneziene în Europa Centrală, Suerinko şi alţii. Astfel, grupul Soekarno- Hatta a trădat interesele Republicii şi a executat ordinele americanilor. Cu ajutorul acestui grup, capitalul american a pus stăpânire pe cele mai importante poziţii din Indonezia şi încearcă să reducă ,la sclavie această ţară, atât de bogată in materii prime. Potrivit ultimelor ştiri, trei sferturi din materiile prime produse în Indonezia sunt exportate în Statele Unite. Monopolurile americane au încheiat tratate cu Hatta pentru exploatarea resurselor de materii prime indoneziene. In acelaşi timp, s’a anunţat că aşa numita conferinţă „a mesei rotunde” s’a deschis la Haga, s’a declarat că ,congust. In comunicatul dat publicităţii la plecarea lui Hatta la Ilaga, s’a declarat că „conferinţa mesei rotunde”, va rezolva problema viitorului statut al Indoneziei şi va stabili trecerea suveranităţii ei în mâinile poporului, care numără 70 de milioane de oameni. Aceasta nu este deHAGA, 26 (Agerpres). TASS transmite Ziarele olandeze publică rezoluţia Comitetului Central al Partidului Comunist olandez în care se exprimă indignarea faţă de asasinarea mişelească, de către clici lui Hatta a membrilor Biroului Politic al Partidului Comunist indonezian printre care Amir Starifoeddin, Sumpno Sarjono, Maroeto Daroesman, şi alţii. Re-Rezoluţia arată in continuare că potrivit ştirilor sosite din Indonezia, partizanii îşi intensifică activitatea, fapt ce dovedeşte împotrivirea masselor largi ale poporului indonezian faţă de clica lui Hadla, cât o minciună sfruntată. Nu există nicio îndoială,— observă Vostokov, — că prin conferinţa de la Haga se urmăreşte înăbuşirea Republicii Indoneziene şi lichidarea tuturor realizărilor ei. Se fac încercări pentru a aduce Indonezia sub stăpânirea coroanei olandeze şi în acest caz, capitalul american urmând să domine ţara. Problema indoneziană nu poate fi rezolvată nici la Haga, nici la Washington. Ea este şi va fi rezolvată de lupta poporului indonezian, care se opune atât grupului trădătorului Hatta, cât şi imperialiştilor străini. Vostokov arată în încheere că massele largi ale poporului indonezian continuă lupta sub conducerea Frontului Democrat, în frunte cu Partidul Comunist, împotriva colonialiştilor olandezi şi ai stăpânilor lor din Statele Unite. Ei cer demisia guvernului corupt al lui Hatta. „Poporul Indonezian, arată rezoluţia, va continua să lupte pentru independenţa completă a ţării sale. Comitetul Central al Partidului Comunist olandez atrage atenţia poporului olandez să nu-şi facă iluzii că prin deschiderea conferinţei „Mesei Rotunde” s’ar fi creiat condiţiile prealabile pentru a se pune capăt vărsării de sânge din Indonezia. Războiul din Indonezia va lua sfârşit numai atunci când poporul olandez va ajunge la o înţelegere cu adevăraţii reprezentanţi ai Indoneziei”. Comitetul Central al Partidului Comunist olandez îndeamnă oamenii muncii precum şi toate organizaţiile progresiste din Olanda să protesteze împotriva asasinării mişeleşti a conducătorilor frontului democrat indonezian, împotriva războiului şi teroarei din Indonezia şi cere punerea în libertate a patrioţilor indonezieni deţinuţi în închisori şi lagăre de concentrare. un ar- Rezoluţia Partidului Comunist Olandez cu privire la situaţia din Indonezia Extinderea mişcării greviste in Finlanda HELSINKI, 26. (Agerpres).—După cum transmite TASS, mişcarea de grevă din Finlanda, continuă să se extindă în special în industriile de prelucrare a lemnului şi în cea alimentară. După cum anunţă presa democrată, in multe regiuni ale ţării, muncitorii din industria lemnului, din întreprinderile de conserve de carne şi de peşte şi din industria de patiserie, au declarat Miercuri grevă. ★ HELSINKI, 26 (Agerpres).— TASS transmite : Comitetul de grevă al muncitorilor grevişti din Finlanda a adresat oamenilor muncii din această ţară, un apel prin care li se cere să cinstească memoria tovarăşilor ucişi în urma teroarei poliţieneşti din oraşul Remi, prin încetarea lucrului în ziua înmormântării victimelor. ★ HELSINKI, 26 (Agerpres).— După cum transmite TASS in Finlanda continuă represiunile împotriva mişcării muncitoreşti. Ziarele democrate anunţă că în oraşul Remi, poliţia continuă arestări printre muncitori, în ciuda ridicării stării de asediu. Partizanii indonezieni îşi intensifică atacurile HAGA, 26 (Agerpres). — TASS transmite : Agenţia A.N.P. anunţă că în sudul insulei Borneo situaţia se agravează. Comandantul trupelor olandeze a vizitat acea regiune în scopul de a cunoaşte situaţia militară exactă. Partizanii indonezieni fac dese incursiuni în oraşele unde se găsesc garnizoane olandeze. In oraşul Bandjermasin 30 de poliţişti au trecut de partea partizanilor. In multe regiuni au loc lupte între patrule olandeze şi partizani indonezieni. In Sumatra au loc deasemeni ciocniri sângeroase. Agenţia A.N.P. anunţă că în unele regiuni ale insulei Java trupele olandeze împreună cu cele ale lui Hatta atacă forţele indoneziene. VIAȚA CAPITALEI STATELE UNITE SUGRUMĂ producţia industrială de pace a Germaniei Occidentale BERLIN, 26 (Agerpres). — După cum anunţă ziarul VOLKS ECHO, toate sectoarele industriale din Germana Occidentală suferă pierderi, datorită grefută- ţilor întâmpinate în comerţul exterior. Ziarul dă exemple de cazuri în care Urmele industriale din Statele Unite au înlăturat concurenţa firmelor corespunzătoare din Germania Occidentală. Un grup de ingineri turci cari au vizitat de curând Germania au constatat că uzinele germane dispun de o capacitate de producţie considerabilă pentru construcţii de poduri. Cu toate acestea, firmele americane au declarat că Germania nu poate construi poduri în momentul de faţă, deoarece fabricile sale sunt complet ruinate. Incl disecinţă, comenzile de construcţii de poduri au fost repartizate firmelor americane. Deasemenea, o importantă comandă de mașini agricole pentru Turcia făcută la o uzină germană, a fost anulată, fiind predată unor firme americane. In urma acestui fapt uzina germană a fost silită să reducă numărul de lire de lucru pe săptămână, ploatarea intensă a acestor zăcăminte urmează să înceapă în lunile următoare. Americanii acaparează zăcămintele de bauxită din Jamaica MOSCOVA, 26 (Agerpres). După cum anunţă BULETINUL COMERŢULUI EXTERIOR, trei dintre principalele întreprinderi din industria aluminiului din America de Nord, au obţinut dreptul de a cumpăra terenuri întinse conţinând zăcăminte de bauxită, în insula Jamaica. Ex Conducătorii marshallizaţi ai sindicatelor britanice duc o politică antimuncitorească LONDRA, 26. (Agerpres). După cum transmite TASS, la 24 August Consiliul General al sindicatelor britanice a declarat că sprijină în întregime politica economică a guvernului, care, după cum se ştie, încearcă să soluţioneze grava situaţie economică a Marei-Britanii, deslânţuind ofensiva împotriva nivelului de trai al clasei mincitoare. Consiliul General al sindicatelor a aprobat proiectul unui raport care urmează să fie prezentat Congresului anual al sindicatelor britanice de la Bridlington. Comentatorul ziarului DAILY WORKER arată că acest raport reprezintă o capitulare în faţa presiunilor marelui capital american şi declară: „numai foarte puţin mai desparte astăzi politica Consiliului General al sindicatelor britanice, cu privire la profituri şi preţuri, de aceea a Federaţiei industriilor britanice şi a Uniunii Naţionale a industriaşilor“. ★ LONDRA, 26 (Agerpres). — După cum anunţă TASS Ziarul DAILY WORKER anunţă că importantul centru de construcţi navale şi turnătorii de oţel Barrow este ameninţat de şomaj, deoarece ministerul aprovizionării intenţionează să închidă turnătoriile de oţel. Un purtător de cuvânt al ministerului aprovizionării a declarat că aceste turnătorii nu ar fi economice şi ar avea un echipament învechit Consiliul sindical din Barrow a hotărît convocarea unei conferinţe a sindicatelor şi tuturor organizaţiilor interesate pentru a protesta un comun împotriva încercărilor de a închide turnătoriile de oţel. Creşterea continua a datoriei publice în Statele Unite WASHINGTON, 26 (Agerpres). După cum anunţă REUTER, datoria publică din Statele Unite a crescut, deoarece cheltuetile făcute de guvern au depăşit veniturile. Pentru anul fiscal început la 1 iulie curent, guvernul Statelor Unite a contractat o datorie de 1.674.796.000 dolari. De la începutul actualului an fiscal, guvernul american a făcut cheltueli în valoare totală de 5.341.000.000 dolari, adică cu aproape 300.000.000 peste cifra corespunzătoare din anul fiscal trecut. Progresul realizat de comerţului exterior al Cehoslovaciei în primele şapte luni ale anului PRAGA 26 (Agerpres). — TASS transmite : Gregor, ministrul comerţului exterior al Republicii Cehoslovace într-un articol publicat in ziarul PRACE din 25 August, subliniază progresul înregistrat de comerţul exterior al Republicii Cehoslovace în primele şapte luni ale anului 1949. In aceasta perioadă exportul a crescut cu 2883 milioane coroane ceea ce înseamnă 14 la sută faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. La sfârşitul planului economic de cinci ani — în 1953 — cifra comerțului exterior a țării trebuie să fie cu 40 la sută mai ridicat ca in 1948. înscrierile la examenele de admitere i învăţământul Superior au fost prelungite Facultăţile exceptate. — Comunicatul dat azi de Ministerul învăţământului Public Ministerul învăţământului Public face cunoscut că se prelungeşte până la 1 Septembrie 1949 ora 20, pentru cei ce domiciliază în Bucureşti şi judeţul Ilfov, termenul de înscriere la examenul de admitere în Instituirile de învăţământ Superior din Bucureşti, cu excepţia înscrierilor la examenul de admitere la Institutul Medico-Farmaceutic şi Institutul Politehnic, pentru care rămân termenele anterioare, adică : 25 August pentru cei ce locuiesc în Bucureşti şi judeţul Ilfov şi 3 Septembrie pentru cei din alte judeţe. Stabilirea ratiilor de combustibil pentru instituţii şi întreprinderi pe anuM949'50 Decizia Ministerului Comerţului şi Alientaţiei printr’o deriziune dată de Ministerul Comerţului şi Alimentaţiei, raţiile de combustibil cuvenite pentru consumul propriu al instituţiilor şi întreprinderilor se vor livra în cantităţi de cărbune, lignit, brichete şi lemne de foc în Capitală şi 30 judeţe după următoarele proporţii: 80»/« lemne şi 20«/« lignit sau 857* lemne de foc şi 15 la sută brichete. 1 kg. lignit este egal cu 1,5 kg. lemne, iar 1 kg. brichete este egal cu 2 kg. lemne. Un ultim termen pentru înregistrarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice Ministerul Finanţelor a hotărît să se acorde o ultimă prelungire termenului pentru înregistrarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice ale Statului şi anume până la 15 Septembrie a.c. Având in vedere dispoziţiunile legii nr. 199-1949 care prevede că întreprinderile şi organizaţiile economice ale Statului nu au personalitate juridică şi nu pot încheia contracte şi deschide conturi la Bănci decât în momentul înregistrării la organele Ministerului Finanţelor, se atrage atenţiunea întreprinderilor şi organizaţiilor economice că, începând dela 15 Septembrie 1949, nu vor putea ridică dela Bănci nici o sumă fără a prezenta certificatul de inregistrare. S’au dat dispoziţiuni în acest sens Băncii de Stat şi Băncii de Credit pentru Investiţii. Banii, corespondenţa şi coletele de orice fel nu pot fi expediate decât prin Serviciile poştale Sancţiunile ce se vor aplica contravenienţi!!" la Legea Monopolului Poştal Administraţia Poştelor şi Telecomunicaţiilor a constatat că o parte din publicul care recurge la serviciile poştale comite infracţiuni la monopolul poştal. Astfel în ultimul timp s-au constatat următoarele infracţiuni mai frecvente : introduceri de bani în plicurile scrisorilor , introducere de corespondenţă particulară în plicurile oficiale, organizări de poştă clandestină în Bucureşti şi trimiteri de scrisori prin intermediul şofeurilor care fac curse de pasageri în ţară. Deoarece aceste infracţiuni se datoresc în parte faptului că publicul nu cunoaşte îndeajuns care sunt chiravetiţiile a monopolul poştal, se fac următoarele precizări : Exploatarea poştei, telegrafului şi telefonului este un monopol al Statului şi se exercită prin Administraţi Poştelor şi Telecomunicaţiilor. Monopolul asupra poştei cuprinde : primirea, colectarea, transportul şi distribuirea obiectelor de corespondenţă de toate categoriile a banilor şi valorilor până la orice sumă şi a coteţelor până la 20 kgr, inclusiv. Cu excepţiile prevăzute de Legea de Exploatare, nimeni nu are dreptul să înfiinţeze, nici să exploateze, fie pentru sine, fie pen- tru alţii, vreun serviciu organizat, având acelaş obiect. Nimeni nu va putea stabili un serviciu organizat pentru distribuirea acestor obiecte proprii sau aparţinând altor persoane, fără autorizarea Administraţiei P.T.T. In conformitate cu dispoziţiile Legii de Exploatare P.T.T., corespondenţa, obiectele, coteţele, banii, valorile, etc., care fac obiectul poştei clandestine, precum şi documentele aferente, găsite asupra contravenienţilor, se vor confisca. Nu se confiscă alimentele alterable sau obiectele al căror transport nu este admis pe cale poştală. Salarizarea muncitorilor din porturi Ministerul Comunicaţiilor a dat o decizie prin care se stabileşte ca Administraţia P.C.A. va efectua operaţiunile de descărcare, manipulare şi încărcare in porturi cu muncitorii angajaţi permanent, sezonieri, sau zilieri. Salarizarea acestor muncitori se va face potrivit tabelului-anexa la această deriziune. Normele şi tarifele intră în vigoare in mod provizoriu pe timp de 3 luni in care Administraţia P.C.A. va urmări aplicarea lor, urmând a studia şi face propuneri pentru definitivare. Plăteşalul Horoşilor a vizitat Gospodăria Colectiva „Drumul lui Lenin“ şi uzinele „23 August“ (Urmare din pd.. l a lor, oaspetele a subliniat deosebita importanţă a colaborării între directorii, tehnicienii şi muncitorii pentru bunul mers al producţiei dintr-o fabrică şi a dat diferite Îndrumări in privinţa desfăşurării muncii. Adresându-se muncitorilor înainte de a părăsi uzinele, mareşalul Voroşilov a spus printre altele : „Sunt sigur că legăturile frăţeşti dintre popoarele noastre se vor întări şi mai mult, în ciuda duşmanilor noştri comuni şi împotriva planurilor lor războinice”, apoi a adresat muncitorilor o urare caldă de prosperitate, pentru viitor. Răspunzând cuvintelor mareşalului Voroşilov, tov. Oniga, directorul uzinelor „23 August”, a exprimat in numele tuturor muncitorilor şi tehnicienilor din uzină, mulţumiri pentru Îndrumările date şi pentru preţiosul ajutor pe care îl primeşte industria noastră din Uniunea Sovietică. Vizitarea uzinelor „23 August” s-a terminat mn urale nesfârşite şi aclamaţii puternice, cari exprimau dragostea şi recunoştinţa poporului muncitor din ţara noastră pentru U. R. S. S., pentru Partidul Bolşevic şi pentru tovarăşul Stalin, genialul conducător şi Învăţător al oamenilor muncii din lumea întreagă. Cum se fac înscrierile pentru examenul de admitere în facultăţile Institutului de Ştiinţe Economice şi Planificare . Facultăţile care funcţionează în cadrul Institutului. Data examenelor. Prelungirea termenului de înscriere înscrierile la examenul de admitere în facultăţile Institutului de Ştiinţe Economice şi Planificare se fac la Secretariatele Facultăţilor respective intre 16 şi 27 August inclusiv. Toţi candidaţii cari locuiesc în provincie precum şi acei ce absolvă şcolile medii în toamnă se pot înscrie până în ziua de 3 Septembrie 1949, inclusiv. Restul candidaţilor se mai pot înscrie până mâine 27 August inclusiv. Pentru înscrierea la examenul de admitere candidaţii vor complecta o declaraţie tip de înscriere înaintând-o secretariatului facultăţii respective între 16 şi 27 August însoţită de actele stabilite de Ministerul învăţământului. Examenele de admitere se vor ţine între 5 şi 14 Septembrie în localul Institutului. Examenul de admitere constă din 2 probe: o probă scrisă la Literatură Română şi Matematici şi o probă orală la Economia Politică şi Constituţia R. P. R. Pentru proba scrisă de literatură română se cere candidaţilor cunoaşterea tuturor reconsiderărilor literare apărute în editura Contemporanul. Pentru a veni în ajutorul celor ce doresc să urmeze cursurile Institutului de Ştiinţe Economice şi Planificare, dăm următoarele lămuriri suplimentare. Institutul are trei facultăţi: Facultatea de Economie Generală, care pregăteşte cadre pentru cercetări ştiinţifice în domeniul economic. Durata cursurilor la această facultate este de patru ani. Facultatea de planificare şi administrare economică pregăteşte cadre pentru serviciile de planificare din domeniul industrial, comercial, cooperaţie şi sectorul silvic şi agricol. Durata cursurilor este de trei ani. In cel de al treilea se fac specializări în cele patru secţii: I. Industrial, II, Comercial, III, Cooperatistă, IV, Agrară-Silvică. A treia Facultate a Institutului este Facultatea de Finanţe şi Credit care pregăteşte cadre pentru serviciile Ministerului de Finanţe, şi pentru Institutele de Credit. Durata cursurilor este de trei ani. In anul III se face specializarea într’una din cele doua secţii: Finanţe, şi Credit. Absolvenţii celor trei Facultăţi pot intra şi în învăţământ. Din iniţiativa Organizaţiei de Bucureşti a U.T.M. cu sprijinul Organizaţiilor de Partid şi Sindicale din Facultăţile Institutului se ţin zilnic cursuri de pregătire în localul Institutului. Obligaţiile chiriaşilor cari depun impozitele pe chirii°cla C. E. C. După cum s’a anunţat, chiriaşii trebue să verse impozitul pe chirii pe trimestrul III 1949 (Iulie—Septembrie) până la finele lunii August. In legătură cu vărsămintele acestor impozite, reamintim că, chiriaşii trebue să verse impozitele la percepţiile din raza unde domiciliază sau la CEC. Cei ce depun impozitele la CEC sunt obligaţi să specifice pe nota-tip de vărsâmânt numele proprietarului, numărul rolului, fiscal al acestuia şi circa fiscală de care aparţine. Neindicarea acestor date duce la dificultăți în descărcarea contribuabililor la percepțiile respective. Prelungirea termenului de înscriere la centrele de distribuire a cărnii înscrierile se fac la magazinele „Comcar” şi coperative. înscrierile făcute înainte de 15 August nu sunt valabile. Cetăţenii se pot înscrie şi la alte centre decât acelea din cartierul unde domiciliază Comitetul Provizoriu al Capitalei, Secţiunea Comercială, aduce la cunoştinţa cetăţenilor din Capitală şi suburbane, deţinători de cartele tip A, Bl, B, C, Dl, D2, că termenul de înscriere la carne se prelungeşte până la 31 August 1949; înscrierile se pot face la centrele „Comcar“ şi la cooperativele care distribue carne. Se atrage în mod stăruitor atenţia că după această dată nu se mai acordă nicio prelungire a termenului de înscriere şi că vechile înscrieri făcute înainte de 15 August nu sunt valabile. Deasemeni se precizează că cetăţenii se pot înscrie la orice centru „Comcar” indiferent de cartierul în care locuesc. Responsabilii centrelor de distribuire a cărnii „Comcar“ şi cooperative, sunt obligaţi ca, după această dată, să nu mai distribue carne decât celor înscrişi şi numai pe bază de bon din cartelă. Societatea Comercială de Stat „Comcar“ nu va mai livra carne centrelor şi cooperativelor decât numai după numărul înscrişilor, pe baza raţiilor de cartelă. Un nou examen pentru contabilii autorizaţi şi practicieni Consiliul Superior al Corpului Contabililor aduce la cunoştinţa celor interesaţi următoarele : Pentru contabilii autorizaţi, care nu s’au putut prezenta la examenul de expert contabil in luna Iulie a.C., s’a fixat un ultim examen, care se va ţine în Bucureşti la data de 11 Septembrie a.c. înscrierile se fac la sediul Corpului, până în seara zilei de 3 Septembrie a.c. Contabilii praeicieni, înscrişi până la data de 30 Aprilie a.c. pentru examenul de contabil autorizat vor putea să se prezinte la ultimul examen ce se ţine în Bucureşti, la data de 4 Septembrie a.c., înscrierile încheindu-se în seara zilei de 2 Septembrie a.c. Candidaţii din provincie se vor putea prezenta — în cursul lunii Septembrie — la unul din centrele unde nu s-a ţinut încă seria a ÎI-a de examen şi anume : Bacău, Roman, Galaţi, Iaşi, Târgovişte, Cluj, Oradea, şi Timişoara, interesându-se direct asupra datei examenului.