Steagul Roşu, octombrie 1954 (Anul 1, nr. 160-186)

1954-10-01 / nr. 160

Salut frăţesc marelui popor chinez a cinci ani în urmă piaţa centrală din Pekin răsuna de uralele celor peste un milion de oameni adunaţi să sărute marele eveniment ce avea loc în Viaţa poporului chinez — proclamarea Republicii Populare Chineze. Ecoul acestor urale străbătea pîină departe vestind lumii că cel mai numeros popor al globului pămîntesc a sfărâmat pentru totdeauna lanţurile robiei. Proclamarea Republicii Populare a constituit epilogul victorios al unei lupte dîrze de decenii întregi în cursul căreia mii şi mii de patrioţi chinezi şi-au jertfit viaţa pentru ca poporul să trăiască în libertate. Cheia victoriei revoluţiei populare cinineze a constat în faptul că în fruntea poporului s-a găsit neclintit tot timpul, în ultimele decenii, eroicul Partid Comunist Chinez. In 1919, adresîndu-se comuniştilor popoarelor din Orient, V. I. Lenin spunea: „Aici în faţa voastră stă o sarcină carenu a stat înainte în faţa comuniştilor din lumea întreagă: bazîndu-vă pe teoria şi practica generală a comunismului, voi trebuie, adaptîndu-vă la condiţiile specifice care nu există în ţările europene, să ştiţi să aplicaţi această teorie şi practică la condiţiile în care principala masă o constituie ţărănimea, cînd trebuie să rezolvaţi sarcina luptei nu împotriva capitalului, ci împotriva rămăşiţelor medievale“. Aplicând în mod creator marxism-leninismul la condiţiile specifice Chinei, Partidul Comunist Chinez a reuşit să îndrume cu înţelepciune masele populare pe drumul spre victorie. Sub conducerea sa, poporul chinez a alungat pe imperialiştii străini, care ani şi anii de-a rândul au stors fără ruşine bogăţiile ţării, şi a zdrobit reacţiunea internă, slugă plecată a jefuitorilor de peste hotare, încercările imperialiştilor americani de a-şi menţine la putere agenţii gomindanişti au fost zaidarnie. Milioanele de chinezi au fost mai puternici decit milioanele de dolari. Armata lui Cian Kai şi a fost învinsă, în ciuda armamentului şi echipamentului militar modern livrat cu dărnicie de Statele Unite. In acest fel, dominaţia imperialiştilor pe teritoriul Chinei continentale a luat sfârşit pentru totdeauna. Victoria revoluţiei populare din China are o deosebită importanţă internaţională. Ea constituie o puternică victorie a omenirii iubitoare de pace, deoarece a slăbit şi mai mult imperialismul mondial provocator de războaie. In acelaşi timp ea a ,trezit la lupta pemru libertate şi independenţă naţională popoarele din întreaga Asie, oprimate şi înrobite. De la proclamarea R. P. Chineze au trecut cinci ani. Această jumătate de deceniu echivalează pentru poporul chinez cu secole, atît sînt de uriașe transformări.. istorice care au avut loc în această perioadă în China. ..iurete popor chinez a pus capăt pentru totdeauna asupririi coloniale de veacuri, a desfiinţat orinduirea reacţionară feudală şi a transformat China intr-un stat cu adevărat democratic condus de clasa muncitoare şi bazat pe alianţa ■dintre muncitori şi ţărani. Constituţia R. P. Chineze constituie o mare cucerire a poporului chinez. Ea consfinţeşte puterea deplină a poporului, drepturile cele mai largi acordate oamenilor muncii, de a participa, masiv la conducerea statului, la viaţa economică, politica şi culturală a ţării. Măreţe sunt realizările paşnice obţinute de poporul chinez de 600 milioane oameni în lupta pentru refacerea, transformarea şi înflorirea ţării! « In primii trei ani după victoriaevoluţiei, poporul chinez a încheiat cu succes lupta pentru refacerea economiei naţionale. Primul plan cincinal adoptat în 1953 a pus sarcini noi şi însemnate în faţa întregului popor. Ajutorul frăţesc şi multilateral primit necontenit din partea Uniunii Sovietice — constând în maşini moderne, aparate de precizie, specialişti, proiecte de constrcţii şi o vastă experienţă — a chezâuit succesele repurtate de poporul chinez în îndeplinirea sarcinilor primului an al planului cincinal — 1953. In anul trecut producţia,, mijloacelor de producţie a reprezentat în expresie valorică 42 la sută din totalul producţiei industriale. Au intrat în funcţiune — total sau parţial — 36 mari unităţi, industriale. 17 dintre acestea fac parte din cele 141 obiective ce se construiesc cu ajutorul U.R.S.S., printre ele murmărindu-se uzina de laminate, uzina de ţevi laminate fără sudură şi secţia de laminate în foi subţiri ale marelui combinat metalurgic Ansan. Valoarea producţiei globale a industriei va spori în 1954 cu 17 la sută faţă de anul 1953. In R. P. Chineză urmează să se construiască şi reconstruiască, în cursul primului cincinal, aproximativ 600 mari obiective industriale — combinate metalurgice, întreprinderi ale industriei carbonifere şi petrolifere, uzine pentru construcţia de maşinii grele şi automobile, tractoare, centrale electrice, fabrici chimice, avioane şi altele. Primul avion a şi fost construit şi experimentat. Poporul chinez desfăşoară cu succes şi lupta pentru supunerea naturii. Reglementarea cursurilor marilor fluvii Huai, Yangtze, a Fluviului Galben şi a sutelor de afluenţi ai lor necesită lucrări de îndiguire de proporţii gigantice care se întind pe mii de kilometri. Prin redarea unor întinse suprafeţe în slujba agriculturii şi prin sporirea continuă a productivităţii terenurilor cultivate, creşterea recoltei de cereale a Chinei va atinge în viitor 360 milioane tone, de două ori mai mult decît producţia cerealieră a S.U.A., Argentinei, Canadei şi Australiei, luate la un loc. Odată cu sporirea producţiei, primul plan cincinal al R. P. Chineze prevede o sporire corespunzătoare a nivelului de trai material şi cultural al poporului. Ca urmare a dezvoltării tuturor ramurilor economiei puterea de cumpărare a populaţiei ţării s-a mărit în 1953, comparativ cu anul 1952, cu aproximativ 20 la sută. Au fost construite zeci de mii de locuinţe pentru oamenii muncii în oraşele Pekin, Anşan, Mukden, Fusun şi altele. Realizări de proporţii uriaşe au fost obţinute în anii de după eliberare în opera de răspândire a culturii în masele cele mai largi. Astăzi, în China se înalţă pretutindeni schelele noilor construcţii şcolare, în capitala ţării construcţiile şcolare din ultimii trei ani depăşesc volumul construcţiilor pe ultimele patru decenii. Cursurile şcolilor elementare sunt urmate de 55 milioane elevi, şcolile su-perioare îşi deschid larg porţile pentru a primi tineri din toate colţurile ţării. O luptă dîrză se dă pentru lichidarea analfabetismului. Realizările epocale, necunoscute în istoria milenara a Chinei, pe care le obţine poporul chinez in zilele noastre demonstrează grăitor unitatea întregului popor, voinţa sa neabătută de a munci şi construi în pace. Păşind neîncetat pe drumul construirii socialismului, poporul chinez îşi manifestă in acelaşi timp dorinţa sa vie şi puternică de a trăi în bună înţelegere cu toate popoarele lumii. Succesele gigantice obţinute pe plan intern de R. P. Chineză şi politica ei externă de pace, colaborare şi înţelegere au dus la creşterea şi întărirea prestigiului pe care îl binemerită în arena internaţională ţara cu cea mai numeroasă populaţie de pe glob. U.R.S.S. a fost cel dintîi stat care a recunoscut R. P- Cineză şi a continuat perseverent să-i acordesprijinul său diplomatic. Astăzi, nu numai marile ţări asiatice şi o serie de state europene, dar întreaga opinie publică mondială recunoaşte drepturile R. P. Chineze ca mare putere. Orbite în ura lor, cercurile imperialiste din S.U.A. nu-şi cruţă însă eforturile îndreptate împotriva R. P. Chineze, încercarea falimentară de blocadă economică şi politică şi eşuarea planurilor de agresiune împotriva teritoriului chinez urzite prindezlănţuirea războiului din Coreea nu au determinat o schimbare în politica Washingtonului faţă de R. P. Chineză. S. U.A., continuînd să-şi manifeste opoziţia faţă de admiterea R.P. Chineze în O.N.U., îşi intensifică pe de altă parte maşinaţiunile iniţiind acţiunile provocatoare ale slugilor lor ciankaisiste din Taiwan. Eliberarea insulei Taiwan de sub jugul clicii lui Cian Kai-şi este o datorie sacră a poporului chinez şi o condiţie indispensabilă pentru asigurarea liniştei sale şi a întregului continent asiatic. Cea de a cincea aniversare a victoriei revoluţiei populare din China găseşte omenirea iubitoare de pace salutând entuziast succesele gigantice ale marelui popor chinez, urîndu-i noi izbânzi pe drumul păcii şi progresului. Poporul din ţara noastră, sirius unit cu poporul chinez în lupta comună pentru construirea socialismului, pentru apărarea păcii şi, întărirea securităţii generale, doreşte Chinei Populare şi marelui său popor izbîndă deplină sub soarele păcii. ANUL IU NI. 160 4 PAGINI 20 BANI VINERI 1 OCTOMBRIE 1954 CĂTRE Comitetul Central al Partidului Comunist din Australia SYDNEY Dragi tovarăși, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român vă trimite cu ocazia celui de al XVII-lea Congres al Partidului Comunist din Australia un călduros salut. Dorim Partidului Comunist din Australia succes deplin în mobilizarea tuturor forţelor progresiste din ţara dv. la lupta pentru independenţa naţională şi asigurarea unei vieţi mai bune celor ce muncesc, împotriva cercurilor agresive imperialiste care vor să creeze un nou focar de război în Sud-Estul Asiei. Urăm Congresului ca hotărîrile sale să ducă la întărirea rîndurilor Partidului Comunist din Australia şi a unităţii de acţiune a clasei muncitoare, la strîrrirea legăturilor partidului cu masele populare, la creşterea luptei pentru libertăţi democratice şi pentru apărarea păcii. Trăiască Partidul Comunist din Australia! COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI MUNCITORESC ROMÍN 5 ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze Adunarea festivă TELEGRAME din a Joi seara a avut loc în sala Teatrului C.G.S. adunarea festivă consacrată aniversării a 5 ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze. La adunarea festivă au luat parte, tovarăşii: Gh. Gheorghiu-Dej, I. Chişinevschi, Chivu Stoica, Al. Moghioroş, general de armată Emil Bodnăraş, Petre Borilă, Constantin Pîrvulescu, D. Goliu, Al. Drăghici, M. Dalea., acad. prof. dr. G. I. Parhon, S. Bughici, Constanţa Grăiciun, Sorin Toma, Liuba Chişinevschi, A. Burnaciu, membri ai G.G. al P.M.R., ai guvernului, ai Prezidiului Marii Adunări Naţionale, conducători ai instituţiilor centrale şi ai organizaţiilor obşteşti, generali şi ofiţeri, oameni ai ştiinţei şi artei, fruntaşi ai întrecerii socialiste. La masa prezidiului au luat loc tovarăşii: Gh. Gheorghiu-Dej, I. Chiştoevschi, Chivu Stoica, Al. Moghioroş, general de armată Emil Bodnăraş, Van Iupin, ambasadorul R. P. Chintze, Constanţa Crăciun, generalul Cen I, conducătorul Ansamblului artistic al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Macavei. Festivitatea a început cu intonarea Imnurilor de Stat ale R.P.R., R- P- Chineze şi U. R. S. S. Adunarea a fost deschisă de tovarăşa Constanţa Grăcum, ministrul Culturii. p i t a 1 ă A luat cuvîntul tovarăşul I. Ghişinevschi, prim vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, membru în Biroul Politic al 3. 3. al P. M. R. (Cuvîntarea în pag. 3-a) A luat apoi cuvîntul Van Ju-pin, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al R. P. Chineze la Bucureşti. (Cuvîntarea în pag. 3-a) Participanţii la adunare au manifestat cu căldură pentru prietenia de nezdruncinat care uneşte poporul român cu poporul chinez, pentru marele lagăr al păcii, democraţiei şi socialismului, în frunte cu marea Uniune Sovietică. După festivitate a urmat un concert dat de Ansamblul artistic al Armatei Populare Chineze de Eliberare şi Ansamblul de cotece şi dansuri al Forţelor Armate ale R.P.R. In cadrul concertului, corurile şi orchestrele unite ale celor două ansambluri au interpretat cântece româneşti, chineze şi sovietice. Concertul a fost primit cu deosebită căldură de asistenţă. (Agerpres) TOVARĂŞULUI MAO TZE-DIN Preşedintele Republicii Populare Chineze PEKM Cu prilejul celei de a cincia aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, Prezidiul Marii Adunări Naţionale a Republicii Populare Române vă transmite, Tovarăşe Preşedinte, cele mai calde felicitări. Poporul român salută cu un sentiment de adîncă bucurie măreţele victorii obţinute de poporul chinez şi îi urează succes deplin în lupta sa pentru pace, democraţie şi socialism. PREZIDIUL MARII ADUNĂRI NAŢIONALE A REPUBLICII POPULARE ROMÂNE TOVARĂŞULUI CIU EN-LAI Premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze PEKM Cu ocazia celei de a 5-a aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, vă rog, Tovarăşe Premier, să primiţi din partea guvernului Republicii Populare Române, a poporului român şi a mea personal cele mai călduroase felicitări pentru dv., Consiliul de Stat al Republicii Populare Chineze şi marele popor chinez. Poporul român urează din toată inima marelui popor chinez noi şi măreţe succese în opera de dezvoltare a Republicii Populare Chineze, în lupta pentru apărarea păcii în lumea întreagă. GH. GHEORGHIU-DE Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Române In cinstea Congresului partidului şi a zilei de 7 Noiembrie Creşte din Economii prin folosirea rezervelor interne La Complexul C.F.R. „Griviţa Roşie“ din Capitală întrecerea socialistă pornită în cin- stea celui de al II-lea Congres al partidului şi a zilei de 7 Noiembrie se desfăşoară cu mut elan. In sectorul vagoane, realizările obţinute in perioada de la 17 la 22 septembrie depăşesc cu mult pe cele dinaintea luării angajamentelor. Aşa, de pildă, membrii brigăzii de economii, condusă de fruntaşul în întrecerea socialistă Grigore Peterman, prin folosirea rezervelor interne la confecţionarea arcurilor, au realizat în aceste zile o economie in valoare de 15.000 lei. Brigada de tineret de la montaj vagoane, condusă de Gheorghe Manu şi-a depăşit norma cu 15 la sută, iar brigada de femei de la ajustaj vagoane şi-a depăşit norma în aceste zile cu 10 la sută. Muncitorii din brigada „1 Mai“, condusă de fruntaşul in întrecerea socialistă Ştefan Mihai, au dat produse de, calitate şi şi-au depăşit normă de producţie pe această perioadă cu 30 la sută. avîntul întrecerii in muncă, întreprinderi şi pe ogoare La întreprinderea piscicolă din Zimnicea însufleţiţi de angajamentele luate în cinstea Congresului al II-lea al Partidului Muncitoresc Român şi a celei de a 37-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, numeroşi muncitori de la întreprinderea piscicolă a oraşului Zimnicea au reuşit ca în elanul întrecerii socialiste să înscrie noi succese în muncă. Astfel, brigada de pescari, condusă de Toma Pătraşcu, a reuşit să îndeplinească înainte de termen sarcinile de plan pe luna septembrie, înregistrînd zilnic depăşiri de 200 la sută peste plan. Numeroşi pescari, printre care se numără Stancu Boja şi Paraschiv Cobîrlie de la centrul de pescuit din comuna Suhaia, au întrecut zilnic sarcina de plan, pescuind cantităţi sporite de peşte. De curînd, conducerea întreprinderii a proiectat un plan de amenajare bălţii, plan care prevede o serie de săpături de canale ce vor alimenta balita cu peşte din ce în ce mai mult, ceea ce va da posibilitatea întreprinderii să obţină noi succese în muncă. Fruntaşi la predarea bumbacului Ascu.und îndrumările datede tehnicienii agronomi, ţăranii muncitori din raionul Olteniţa au obţinut, prin aplicarea regulilor agrotehnic, recolte frumoase la bumbac. Executînd praşilele, ciupitul şi cîrnitul la timp, ţăranii muncitori fruntaşi din Olteniţa au început să recolteze primii bumbacul şi să-l predea la stafia de egrenat Printre primii care au predat bumbacul, sînt cultivatorul Constantin M. Vlaicu, care de pe suprafaţa de 0,50 ha. a predat pînă acum cantitatea de 120 kgr. bumbac de calitate superioară, cultivatoarea Ioana Creţu şi Ion T. Năstase, care au predat fiecare cantitatea de 100 kgr. bumbac, însufleţiţi de avantajele pe care le au, cultivatorii de bumbac desfăşoară recoltatul bumbacului intr-un ritm viu, precum şi predarea lui la cele 4 centre de primire din raionul Olteniţa. PETRE ŞTEFAN corespondent voluntar - POPORUL CHINEZ PE DRUMUL SPRE SOCIALISM: Emil Siao: Slavă partidului drag ! Slavă lui Mao Tze-dum ! ; Dem. Popescu: In marea bătălie pentru înflorirea vieţii; Se înnoiesc oraşele; Artiştii uzinei; Un puternic centru industrial : China centrală de sud (pag. 2-a) IN ACEST NUMĂR:  Adunarea festivă din Capitală cu prilejul aniversării R. P. Chineze: Cuvântarea tovarăşului I. Chişinevschi; Cuvîntarea ambasadorului R. P. Chineze Van Iu-pin (pag. 3-a) — Şedinţa solemnă de la Pekin (pag. 4-a) — Mao Tze,dun a primit delegaţia guvvernamentală a Uniunii Sovietice condusă de N. S. Hruşciov (pag. 4-a) — O problemă vitală a zilelor noastre (pag. 4-a) — O delegaţie a parlamentului englez a sosit la Moscova (pag. 4-a) — Sport (pag. 4-a)' O iniţiativă preţioasă In cinstea celui de al II-lea Congres al partidului şi a zilei de 7 Noiembrie, grupa sindicală nr. 19 de la uzinele metalurgice „21 Decembrie“ din Capitală a iniţiat, cu cîteva zile în urmă, acţiunea preţioasă de sprijinire organizată a muncitorilor rămaşi în urmă cu scopul ridicării lor la nivelul fruntaşilor. In mai toate întreprinderile sunt frecvente cazurile cînd în cadrul aceleiaşi grupe sindicale intre realizările intorva fruntaşi şi cele ale celorlalţi membri ai grupei, este o mare diferenţă. Străduinţa izolată a fruntaşilor, fără o preocupare permanentă din partea acestora de ridicare la nivelul lor a celor rămaşi în urmă are drept rezultat neîndeplinirea planului global al întreprinderii. Aplicarea acestei iniţiative are o mare importanţă pentru dezvoltarea întrecerii socialiste, deoarece, prin ridicarea celor rămaşi in urmă la nivelul fruntaşilor în producţie se obţine un avint general in lupta comună pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de producţie. încă din primele zile de la lansarea ei iniţiativa grupei sindicale nr. 19 de la uzinele „21 Decembrie“ a fost îmbrăţişată cu căldură de către membrii altor grupe sindicale din întreprinderile noastre. Printre primii care s-au alăturat acestei iniţiative sunt muncitorii din grupa I-a sindicală de la întreprinderea „Electroaparataj“ din Capitala. In consfătuirea de producţie care a avut loc marţi după terminarea schimbului, membrii acestei grupe au hotărît să nu lase care trebuie extinsă pe nici unul din cei rămaşi în urmă să lucreze nesprijinit pentru ca astfel întreagă grupă să devină în cel mai scurt timp fruntaşă. Pînă acum, iniţiativa a mai fost îmbrăţişată de membrii grupei sindicale nr. 1 de la uzinele „Semănătoarea“, de cei ai grupei sindicale nr. 7 de la ţesătoria „Donca Simo“ din Capitală, de membrii grupei sindicale nr. 34 din schimbul B al secţiei filatură de la uzinele „30 Decembrie“ Arad şi de membrii altor grupe sindicale care de asemenea au hotărît ridicarea tuturor muncitorilor din grupă la nivelul fruntaşilor In consfătuirile de producţie care au avut loc cu acest prilej, mulţi dintre cei rămaşi în urmă s-au angajat să urmeze Îndrumările fruntaşilor care îi vor ajuta, să le aplice întocmai în muncă pentru a ajunge şi ei fruntaşi. Luînd în discuţie iniţiativa preţioasă a grupei sindicale nr. 19 de la uzinele „21 Decembrie", din Bucureşti, în şedinţa sa din 29 septembrie a. c„ Prezidiul Consiliului Central al Sindicatelor, consideră că această iniţiativă are o mare importanţă pentru dezvoltarea întrecerii socialiste şi de aceea cere tuturor organelor sindicale să o extindă in toate întreprinderile din ţară, organizînd sprijinirea celor rămaşi în urmă de către fruntaşi. Aceasta va contribui în mare măsură la desfăşurarea cu succes a întrecerii socialiste în cinstea Congresului partidului şi a zilei de 7 Noiembrie, la realizarea planului la toţi indicii, la ridicarea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost al produselor. TOVARĂȘULUI Fruntaşa întrecerii ! Angajamentele prind viaţă. La întreprinderea „Bela Brainer", tovarăşa Atena Filip şi-a luat angajamentul ca, în cinstea celui de al II-lea Congres al P.M.R. şi a zilei de 7 Noiembrie, să depăşească planul cu 5 la sută. Folosind metode sovietice, fruntaşa în întrecerea socialistă Atena Filip își respectă făgăduiala. Ea întrece cu regularitate planul cu 11 la sută și dă produse de bună calitate. CIU EN-LAI Premierul Consiliului de Stat şi Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze PEKIN Cu ocazia celei de a 5-a aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, vă transmit cele mai sincere felicitări. Poporul român urează poporului chinez noi succese în opera măreață de construire a socialismului, noi succese în lupta pentru apărarea păcii. SIMION BUGHICI Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Române A luat fiinţa o noua întovărăşire In întimpinarea celui de al II-lea Congres al P.M.R. un număr de 15 f auriii de ţărani muncitori din satul Cairu, comuna Axint.de, raionul Lehliu, şi-au unit pămînturile — 41 de hectare — şi au constituit o întovărăşire agricolă. Ţăranii muncitori întovărăşiţi au hotărît ca întovărăşirea lor să poarte denumirea „Cel de al II-lea Congres al partidului“. Cu prilejul adunării festive de constituire la care au luat parte un mare număr de ţărani muncitori, alţi 7 ţărani muncitori care posedă o suprafaţă de 20,5 ha. pământau făcut pe loc cereri de a face parte şi ei din întovărăşirea „Cel de al II-lea Congres al partidului“. e Fruntaşi la îngrijirea animalelor (De la corespondentul nostru). — Pentru buna dezvoltare a şeptelului, staţiunile de montă din raionul Drăgăneşti-Olt luptă necontenit pentru asigurarea bazei furajere, pentru construcţia de adăposturi necesare reproducătorilor cît şi pentru ridicarea productivităţii animalelor. Mergînd pe această cale, staţiunea de montă din comuna Dăneasa este fruntaşă pe raion. Aici, animalele de reproducţie, trei tauri de rasă brună şi trei vieri din rasa marele alb, au un program special. Astfel, se respectă orele de masă, de plimbare şi de odihnă. De asemenea se acordă o atenţie deosebită la întocmirea hranei care se caută să fie cît mai variată, iar curăţenia se execută de 3—4ori pe zi. In ultimul timp din iniţiativa agentului veterinar, Florea Costache şi a îngrijitorului N. Constantin, s-au construit la această staţiune trei boxe pentru vieri, cu tot utilajul necesar. Pentru a asigura hrana reproducătorilor pe timpul de iarnă, pe lingă cerealele şi paiele strânse pînă acum cei doi îngrijitori ai staţiunii au înghezat 7.000 kg. nutreţ. Pentru toate aceste îngrijiri aduse bunului mers al staţiunii, Florea Costache şi N. Constantin au fost confirmaţi de serviciul zootehnic al raionului ca fruntaşi in muncă pe cele 25 staţiuni de montă existente in întreg raionul. Scurte știri din raionul ---------- Zimnicea -----— • Localul şcolii de 7 ani din comuna Smirdioasa a fost terminat. La acțiunea de construire a acestei şcoli au muncit voluntar numeroşi tineri şi vîrstnici din comună. • In perioada 1—15 septembrie a.c. întreprinderea „Comratcoop" a desfăcut prin cooperativele săteşti cu51.516 lei mai multe mărfuri industriale. • Se execută lucrările de finisare ale căminului cultural din satul Fintinele, care se construieşte prin autoimpunere. • De curînd s-a terminat construcţia unei noi aripi a spitalului unificat din Zimnicea. In noua anexă va funcţiona secţia boli interne a spitalului. • In comuna Bujoru s-au terminat recent ultimele lucrări de finisare ale şcolii elementare care a şi fost dată in folosinţă.