Steagul Roşu, ianuarie 1955 (Anul 2, nr. 238-261)

1955-01-04 / nr. 238

ANUL II — Nr. 238 4 PAGINI 20 BANI MARII 4 IANUARIE 1955 Toate eforturile pentru asigurarea păcii şi securităţii în lume Sosirea noului an a fost prăznuită de sutele de milioane de oameni cinstiţi din toate ţările cu încredere deplină în tăria eforturilor lor unite în lupta împotriva celor care vor să arunce asupra lumii urgia unui nou război,mai pustiitor şi mai sălbatic decît oricare altul. Gîndurile poporului nostru înălţate pe temeiul bilanţului îmbucurător alizbînzilor dobîndite în anul care s-a încheiat, s-au alăturat năzuinţelor oamenilor cinstiţi de pretutindeni, hotărîţi să provoace în acest an noi eşecuri planurilor urzite de forţele întunecate ale imperialismului şi războiului, să lupte mai vajnic pentru întărirea şi salvarea păcii, să stea mai dîrz în apărarea securităţii mondiale. Desprinzând cele dintâi file ale proaspătului calendar, poporul nostru, alături de oamenii iubitori de pace, şi-a întărit nădejdiile luînd cunoştinţă de mesajul cuprins în răspunsurile date de preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., G. M. Malenkov, la întrebările puse de dl. Charles Edward Shutt, conducătorul biroului din Washington al societăţii de televiziune şi jurnale de actualităţi ,,Telenews“. Prin glasul şefului guvernului Uniunii Sovietice a răsunat o înflăcărată chemare la lupta pentru pace adresată popoarelor Şi au fost arătate drumurile cele mai sigure ce pot duce la soluţionarea paşnică a problemelor internaţionale celor mai arzătoare. Declaraţiile preşedintelui Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., G. M. Malenkov, constituie un sprijin de preţ dat popoarelor lumii pentru înfăptuirea aspiraţiilor lor de pace, pentru demascarea şi dejucarea planurilor de agresiune şi asuprire pe care le ţes unele cercuri americane în complicitate cu acoliţii lor din Marea Britanie şi Franţa. Pline de limpezime, declaraţiile tovarăşului G. M. Alalenkov privesc situaţia internaţională în lumina intereselor vitale ale tuturor popoarelor, în lumina aspiraţiilor de pace şi progres ale întregii omeniri. In problema centrală a situaţiei internaţionale — problema posibilităţii şi necesităţii coexistenţei paşnice între ţările cu sisteme sociale deosebite — coexistenţa paşnică a marilor puteri şi, îndeosebi, a U.R.S.S. şi S.U.A. ocupă un joc în rate de important incît cele mai largi cercuri politice, inclusiv cele mai reacţionare şi mai agresive, s-au văzut nevoite să o dezbată şi să o comenteze. Răspunzînd la prima întrebare a d-lui Charles Edward Shutt, tovarăşul G. M. Malenkov a arătat cu claritate că vorbele despre recunoaşterea necesităţii coexistenţei paşnice sînt complet lipsite de valoare atîta vreme cît la temelia lor nu stă sinceritatea gîndurilor exprimate de exponenţii unor anumite cercuri politice din S.U.A „Menţinerea păcii între U.R.S.S. şi S.U.A — arată tovarăşul Malenkov — cere în primul rând ca ambele părţi să dorească sincer pacea şi să năzuiască spre ea, ca ele să pornească în relaţiile lor de la posibilitatea şi necesitatea coexistenţei paşnice între ele şi ţinând seama de interesele legitime reciproce“. In numeroasele Iniţiative întreprinse de Uniunea Sovietică pentru soluţionarea divergenţelor dintre marile puteri, aceste principii au constituit întotdeauna călăuza primordială. In răspunsul său, tovarăşul Malenkov a arătat că Uniunea Sovietică va continua să acţioneze şi de aci înainte în baza aceluiaşi principiu, făcînd şi pe Viitor tot ce depinde de ea în vederea reglementării relaţiilor dintre cele două mari puteri, avîndu-se în vedere ca aceeaşi dorinţă să fie manifestată şi de Statele Unite ale Americii. Eforturile depuse neîncetat de apologeţii diplomaţiei războinice americane pentru repunerea pe picior de război a Wehrmachtului revanşard, pentru intensificarea cursei înarmărilor şi pentru a înconjura Uniunea Sovietică şi alte state iubitoare de pace cu baze militare americane, constituie, aşa cum a arătat tovarăşul Malenkov, cauza principală a încordării în relaţiile dintre U.R.S.S. şi S.U.A. Popoarele lumii care îşi dau seama că prin înlăturarea acestei cauze primejduirea păcii va fi considerabil micşorată îşi manifestă hotărîrea de a continua pînă la capăt lupta pentru a determina cercurile agresive să renunţe la pregătirile lor războinice. Lupta oamenilor iubitori de pace este "îndreptată spre stăvilirea oricăror focare de război şi de aceea declaraţia tovarăşului Malenkov despre faptul că trebuie salutată ducerea de tratative între state cu privire la reglementarea unei serii de probleme ale Extremului Orient este primită cu satisfacţie de popoarele întregului continent asiatic şi de oamenii cinstiţi din orice parte a globului Cu puternice sentimente de bucurie întîmpină popoarele lumii şi acele cuvinte prin care tovarăşul Malenkov proclami din nou poziţia binecunoscută a Uniunii Sovietice în problema armei atomice. Interzicerea necondiţionată a armei atomice, înlăturarea ei completă din armamentul statelor şi stabilirea unui strict control internaţional asupra îndeplinirii unui acord corespunzător alcătuiesc principiile de bază în favoarea cărora se pronunță Uniunea Sovietică, urmărindca prin transpunerea lor în fapt să înlăture cortegiul de nenorociri înspăimântătoare pe care le-ar atrage folosirea energiei termonucleare în scopuri distructive. Cu toate că posedă arma atomică şi arma cu hidrogen, cu toate că în ştiinţa şi tehnica sovietică au fost realizate progrese însemnate în ceea ce priveşte utilizarea materialelor dezagregabile, Uniunea Sovietică, călăuziindu-se de principii umanitare, se situează pe poziţia interzicerii acestor arme de distrugere în masă, pe poziţia folosirii celor mai înaintate cuceriri ale minţii omeneşti în scopuri paşnice, constructive. Declaraţia tovarăşului Malenkov care a subliniat că „Celelalte state trebuie să fie nu mai puţin interesate decît Uniunea Sovietică în interzicerea armei atomice şi în înlăturarea ameninţării unui război atomic“ găseşte un puternic răsunet în inima fiecărui om căruia îi este dragă viaţa, care urăşte distrugerile. Dorind să-şi clădească o viaţă mereu mai bună în linişte şi pace, poporul nostru sprijină cu căldură iniţiativele menite să ducă la destinderea încordării dintre state. El a primit cu legitimă bucurie răspunsul lui G. M. Malenkov cu privire la tratative diplomatice, care să ducă la o conferinţă între şefii guvernelor Franţei, Marii Britanii, Uniunii Sovietice şi S.U.A. Din păcate însă guvernanţii puterilor occidentale fac totul pentru a împiedica o asemenea conferinţă. Se ştie că între vorbele blinde despre tratative şi pace ale politicienilor din Occident şi faptele lor s-a săpat în ultima vreme o prăpastie şi mai adincă. Ei nu ezită niciodată să vorbească despre tratative cu Răsăritul, dar pe de altă parte creează obstacole din ce în ce mai mari în calea unei conferinţe a reprezentanţilor celor patru puteri. Aceasta prăpastie existentă între vorbele şi faptele politicienilor occidentali este ilustrată puternic, de modul cum au înţeles ei să „soluţioneze“ problema germană; recunoscând pe de o parte necesitatea şi utilitatea tratativelor cu U.R.S.S., reprezentanţii puterilor occidentale au încheiat pe de altă parte separat acordurile de la Londra şi Paris menite să reînvie militarismul agresiv german, tăind astfel cu brutalitate calea tratativelor în problema germană. Poporul nostru, interesat îndeaproape în menţinerea şi întărirea păcii, în înlăturarea încordării din relaţiile internaţionale, salută cu căldură declaraţiile lui G. M Malenkov, importante contribuţii la întărirea păcii. Tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, răspunzînd la întrebările puse de agenţia iugoslavă „Iugopress“, a exprimat clar gîndurile întregului nostru popor, ca şi poziţia guvernului R.P.R. în problema situaţiei internaţionale. Preşedintele Consiliului de Miniştri al R.P.R. a arătat că unele cercuri agresive din ţările occidentale şi mai ales din S.U.A., văzând în destinderea internaţională o piedică pentru realizarea planurilor lor războinice, depun toate eforturile pentru a agrava situaţia internaţională, reînviind militarismul german care reprezintă o mare primejdie pentru pacea în Europa. „Poporul român — a declarat tovarăşul Gheorghiu-Dej — este neclintit în voinţa sa de a se împotrivi, alături de toate popoarele iubitoare de pace, politicii de refacere a militarismului german. Poporul român, ca şi celelalte popoare europene, este profund interesat în rezolvarea problemei germane prin unificarea Germaniei pe baze paşnice şi democratice şi în crearea unui sistem de securitate colectivă a tuturor statelor europene, aşa cum se propune în Declaraţia comună a statelor participante la conferinţa de la Moscova“. Urările călduroase de pace pe care oamenii muncii de la noi şi le-au făcut în noaptea Anului Nou au fost izvorîte din încrederea de nezdruncinat pe care o au în forţele lor şi în politica de pace a statului nostru. „Guvernul Republicii Populare Române — a spus preşedintele Consiliului de Miniştri al R.P.R. — este călăuzit în politica sa externă de dorinţa de a-şi da contribuţia activă la cauza apărării păcii, de a dezvolta şi întări relaţiile de colaborare şi prietenie cu toate popoarele şi ţările iubitoare de pace“. Fiind încredinţat pe deplin de victoria forţelor păcii asupra planurilor cercurilor agresive, poporul român porneşte în noul an însufleţit de hotărârea de a închina toate gîndurile şi toate faptele sale pentru înflorirea şi întărirea patriei, pentru apărarea păcii. Poporul român munceşte şi luptă însufleţit de convingerea că : Nu există în prezent o sarcină mai importantă decît unirea eforturilor popoarelor din toate ţările în interesul asigurării păcii şi securităţii internaţionale. TELEGRAMĂ Tovarăşului GH. GHEORGHIU-DEJ, preşedintele Consiliului de Miniştri al R. P. R. Bucureşti Vă mulţumesc, tovarăşe preşedinte, pentru călduroasele felicitări de Anul Nou şi doresc din toată inima poporului român prieten şi Dvs. personal noi succese în construirea socialismului și în lupta pentru întărirea păcii în Europa. G. MALENKOV — P. Mircea: Revista presei din îneprinderi — O gazetă de perete frun■ asă. (pag. 2-a) — Georgeta Stanciu: Unele asipecte ale predarii Himihii române în şcolile din raioanele Giurgiu şi Roşiori. (pag. 2-a) — Radu Pană: CARNET BUCUREŞTEAN — Fabrica cea nouă. (pag. 2-a) IN ACEST NUMĂR. — Sport. (pag. 2-a) — PENTRU ÎNDEPLINIREA ULTIMULUI PLAN ANUAL AL CINCINALULUI. (pag. 3-a) — I. Zamfir: In noaptea Anului Nou. (pag. 3-a) — Observator: Ce au arătat dezbaterile din Adunarea Naţională Franceză. (pag. 3-a) — Conferinţa reprezentanţilor Seimului R. P. Polone, ai Adunării Naţionale a R. Cehoslovace şi ai Camerei Populare a R. D. Germane. (pag. 3-a) — Declaraţia Biroului Politic al Partidului Comunist Francez. (pag. 3-a)’ — K. B. VOROŞILOV — preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S.* Pe glorioasa cale a socialismului. (pag. 41a). Răspunsurile lui G. M. Malenkov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările d-lui Charles Edward Shutt MOSCOVA 1 (Agerpres). Agenţia TASS transmite răspunsurile date de preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., G. M. Malenkov, la întrebările puse de dl. Charles Edward Shutt. Charles Edward Shutt, conducătorul biroului din Washington al societăţii de televiziune şi jurnale de actualităţi „Telenews“, s-a adresat lui G. M. Malenkov cu cererea de a răspunde la unele întrebări. . Iată întrebările d-lui Charles Edward Shutt şi răspunsurile lui G. M. Malenkov. ÎNTREBARE: Cum poate fi menţinută cel mai bine pacea între cele două ţări ale noastre ?RĂSPUNS : Menţinerea păcii între U.R.S.S. şi S.U.A. cere în primul rînd ca ambele părţi să dorească sincer pacea şi să năzuiască spre ea,că ele să pornească în relaţiile lor de la posibilitatea şi necesitatea coexistenţei paşnice între ele şi ţinînd seama de interesele legitime reciproce. In ceea ce o priveşte, Uniunea Sovietică, călăuzindu-se după principiile menţionate, este gata să facă şi pe viitor tot ce depinde de ea, pentru a asigura relaţii paşnice, trainice şi constante între U.R.S.S. şi S.U.A. pentru a reglementa divergenţele existente, avîndu-se în vedere ca aceeaşi dorinţă să fie manifestată şi de Statele Unite ale Americii. ÎNTREBARE : Care este după părerea dvs. cauza principală a încordării dintre Uniunea Sovietică şi Statele Unite ? RĂSPUNS : Cauza principală a încordării în relaţiile dintre U.R.S.S. şi S.U.A. o constituie linia urmată de anumite cercuri americane de a reface armata revanşardă vest-germană, cursa înarmărilor şi crearea unei reţele de baze militare americane în jurul Uniunii Sovietice şi al altor state iubitoare de pace, fapte ce nu pot fi considerate altfel decît ca pregătiri în vederea unui nou război. Este îndeobşte cunoscut că în prezent, din vina puterilor occidentale care au încheiat acordurile de la Londra şi Paris, se intensifică ameninţarea împotriva păcii şi creşte primejdia de război. Pentru a înlătura încordarea în relaţiile dintre U.R.S.S. şi S.U.A., pentru a crea o bază trainică în vederea dezvoltării cu succes a colaborării paşnice dintre ţările noastre, este necesar să se pună capăt liniei de refacere a militarismului german care a adus omenirii dezastre nenumărate, să se înceteze cursa înarmărilor şi să se pună capăt politicii de încercuire cu baze militare a statelor iubitoare de pace. ÎNTREBARE: Aţi saluta dvs. tratative diplomatice cu privire la reglementarea divergenţelor existente în Extremul Orient ? RĂSPUNS: Da, ducerea de tratative între statele interesate cu privire la reglementarea unei serii de probleme ale Extremului Orient trebuie salutată. Experienţa conferinţei de la Geneva, la care a participat, împreună cu alte state, Republica Populară Chineză, arată că asemenea tratative dau rezultate fructuoase. ÎNTREBARE: Care este punctul dvs. de vedere în problema controlului internaţional asupra armei atomice şi consideraţi oare că poate fi elaborat un plan cu sorţi de reuşită acceptabil pentru toate părţile interesate ? RĂSPUNS : Poziţia Uniunii Sovietice în problema armei atomice este bine cunoscută. U.R.S.S. se pronunţă pentru interzicerea necondiţionată a armei atomice, pentru înlăturarea ei complectă din armamentul statelor şi pentru stabilirea unui strict control internaţional asupra îndeplinirii unui acord corespunzător. Celelalte state trebuie să fie nu mai puţin interesate decît Uniunea Sovietică în interzicerea armei atomice şi în înlăturarea ameninţării unui război atomic. ÎNTREBARE: Aţi saluta dvs. tratative diplomatice care să ducă la o conferinţă intre şefii guvernelor Franţei, Marii Britanii, Uniunii Sovietice şi Statelor Unite ? RĂSPUNS : în această privinţă trebuie spus în primul rînd că din partea S.U.A., Angliei şi Franţei se face în ultimul timp totul pentru a se exclude posibilitatea unei soluţionări pozitive a chestiunii unei conferinţe a şefilor guvernelor celor patru puteri. După cum se ştie, cele trei puteri occidentale caută să rezolve în mod separat problemele internaţionale cele mai importante şi în primul rînd problemele privind Germania. Oare nu este limpede că nu poate fi dusă o asemenea politică şi totodată cultivate în rîndurile popoarelor iluzii cu privire la o conferinţă a celor patru puteri ? în consecinţă, chestiunea constă în aceea ca o conferinţă a şefilor guvernelor Franţei, Marii Britanii, U.R.S.S. şi S.U.A. să nu fie pusă în faţa faptului Împlinit a unor sau altor hotărîri separate asupra problemelor care trebuie să fie examinate la o conferinţă a celor patru puteri. ÎNTREBARE : Aveţi ceva de transmis poporului american ? RĂSPUNS : Transmit poporului american un salut cordial şi cele mai bune urări de Anul Nou. Există toate temeiurile ca prietenia între popoarele Statelor Unite ale Americii şi Uniunea Sovietică să se dezvolte şi să se întărească. îmi exprim credinţa că poporul american va aduce contribuţia sa demnă la marca şi nobila cauză a întăririi păcii între popoare. Toate popoarele trebuie să fie în prezent deosebit de vigilente faţă de uneltirile de tot felul ale cercurilor agresive. Nu există în prezent o sarcină mai importantă decît unirea eforturilor popoarelor din toate ţările în interesul asigurării păcii şi securităţii Internaţionale. Discursul de Anul Nou al lui K. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. MOSCOVA, 1 (Agerpres). — TASS transmite discursul de Anul Nou rostit la radio de preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., K. E. Voroşilov. Scumpi tovarăşi! Scumpi cetăţeni ai iubitei noastre patrii — Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste ! Vă felicit din totali cu prilejul Anului Nou. Cu, un sentiment de profundă bucurie constatăm că în anul care a trecut, datorită eforturilor oamenilor sovietici, patria noastră a devenit şi mai bogată, şi mai puternică. Anul care a trecut a fost un an de dezvoltare continuă a industriei socialiste, de avânt al agriculturii şi de înflorire a ştiinţei şi culturii patriei noastre multinaţionale. Aceste realizări sunt un rezultat al muncii constructive a eroicului popor sovietic — a muncitorilor, colhoznicilor şi intelectualilor. Ei, constructori neobosiţi ai societăţii comuniste şi luptători activi pentru pace şi fericirea oamenilor, sunt aceia care, conduşi de partidul lor comunist, merg cu încredere înainte, spre noi victorii. .In anul ce vine, poporul sovietic, animat de măreţele idei ale lui Marx-Engels- Lenin-Stalin, va munci cu mai multă energie pentru a face patria noastră mai puternică. Intrînd in anul cel nou — 1955 — mîndri de succesele noastre, noi remarcăm de asemenea cu satisfacţie că în urma eforturilor perseverente ale Uniunii Sovietice, Republicii Populare Chineze şi ale tuturor popoarelor iubitoare de pace, in anul care s-a scurs s-a produs o oarecare destindere a încordării internaţionale. Lupta pentru o pace trainică şi îndelungată şi-a dat roadele ei. Dar aceasta nu convine duşmanilor păcii. Neţinînd seama de voinţa popoarelor lor şi uitind învăţămintele istoriei, cercurile guvernante din unele ţări occidentale continuă să ducă o politică agresivă, plină de consecinţe primejdioase. Popoarele iubitoare de pace nu pot trece cu vederea faptul că puterile occidentale, reînviind in centrul Europei militarismul german, complică situaţia şi măresc primejdia unui nou război. Stimaţi cetăţeni, bărbaţi şi femei, tineri şi tinere din ţările de dincolo de hotare! Spre fericirea întregii omeniri, anul care s-a scurs a fost un an al păcii. Sînt convins că oamenii simpli cinstiţi din toate ţările nu vor război. Ei vor să trăiască în pace şi în înţelegere frăţească. Duşmanii păcii nu vor reuşi să-şi înfăptuiască clanurile dacă popoarele vor lua cauza păcii în propriile lor mîini şi o vor apăra pînă la capăt. Poporul sovietic, în unitate frăţească cu marele popor chinez şi cu toate popoarele din ţările democrate, este convins că şi noul an ce vine va fi un an de consolidare continuă a păcii în lumea întreagă. La recenta conferinţă de la Moscova, statele iubitoare de pace din Europa au demonstrat unitatea, coeziunea şi voinţa lor de nezdruncinat de a lupta pentru marea cauză a păcii şi securităţii popoarelor europene. Oamenii sovietici, ca şi toţi oamenii simpli de dincolo de hotare, au salutat Declaraţia conferinţei de la Moscova, care cheamă la crearea unui sistem de securitate colectivă în Europa.. Poporul sovietic, stăpân al marii sale ţări, luptător înaintat pentru pace, libertate şi fericirea întregii omeniri — păşeşte în anul cel nou plin de forţe creatoare şi de energie nesecată, gata să muncească cu şi mai mult eroism pentru binele patriei sale iubite ! In numele Comtetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice şi al guvernului sovietic vă felicit călduros cu prilejul Anului Nou, scumpi compatrioţi! Felicit cu prilejul Anului Nou pe oamenii simpli şi cinstiţi din toate ţările ! Fie ca Anul Nou să fie un an de şi mai mari succese in lupta omenirii pentru o pace trainică între popoare, pentru fericirea, tuturor oamenilor! Anul Nou cu bine! Mesajul de Anul Nou, rostit la radio de dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunari Naţionale a RPR. In noaptea de 31 decembrie, tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a rostit la posturile noastre de radio mesajul de Anul Nou . Dragi prieteni şi tovarăşi, Peste cîteva minute acele ceasornicului vor arăta sfîrşitul anului 1954 şi începutul unui an nou. In aceste clipe sărbătoreşti, poporul nostru priveşte cu legitimă satisfacţie la drumul parcurs în anul care se încheie acum. Datorită muncii pline de elan a minunatei noastre clase muncitoare, a harnicei noastre ţărănimi muncitoare, a cărturarilor noştri, a tuturor oamenilor muncii se înfăptuieşte planul de măsuri adoptat de partid şi guvern in vederea dezvoltării continue a economiei naţionale şi ridicării nivelului de trai al populaţiei. In 1954 a sporit într-o proporţie însemnată producţia agricolă, s-a lărgit simţitor producţia bunurilor de larg consum, s-au ridicat numeroase construcţii social-culturale şi locuinţe pentru populaţia muncitoare. Pe baza succeselor obţinute a devenit posibilă, recent, desfiinţarea sistemului de aprovizionare pe bază de cartele şi raţii şi trecerea la comerţul desfăşurat al produselor alimentare şi industriale, ceea ce va contribui la sporirea volumului de produse necesare populaţiei şi va crea pe viitor putinţa unei treptate scăderi a preţurilor pe baza creşterii productivităţii muncii, reducerii preţului de cost şi creşterii cantităţilor de mărfuri pe piaţă. Succesele obţinute au întărit şi mai mult convingerea întregului nostru popor că politica Partidului Muncitoresc Român şi a guvernului democrat-popular trasează singura cale justă pentru înfrîngerea tuturor greutăţilor şi pentru asigurarea bunei stări a poporului. In anul care se încheie acum, ţara noastră a dus mai departe, cu consecvenţă, politica sa de pace şi colaborare internaţională. Statul nostru şi-a dezvoltat într-o măsură importantă relaţiile sale de afaceri cu un mare număr de ţări pe baza principiului egalităţii depline şi a avantajelor reciproce. In acelaşi timp, poporul nostru îşi sporeşte vigilenţa faţă de uneltirile periculoase ale acelor cercuri agresive din Occident, care n-au învăţat nimic din lecţiile istoriei şi care vor să reînvie militarismul german, pentru a-l arunca din nou împotriva popoarelor paşnice. Tot poporul nostru, toţi oamenii cinstiţi şi patrioţi, aparţinând celor mai felurite pături şi categorii sociale, şi-au manifestat cu tărie adeziunea lor la hotăririle conferinţei die la Moscova, hotărîri menite să contribuie la întărirea păcii şi securităţii colective în Europa. In strînsă unire cu marea noastră prietenă, Uniunea Sovietică, cu China Populară şi cu celelalte ţări de democraţie populară vom apăra pînă la capăt cauza păcii şi in acelaşi timp sintem hotărîţi să dăm riposta cuvenită oricui ar îndrăzni să ameninţe pămîntul sfînt al patriei noastre şi cuceririle noastre democratice. Amatorii de aventuri războinice n-ar trebui să uite că niciodată lagărul păcii şi al socialismului n-a fost mai puternic şi mai urnit ca astăzi, că niciodată n-a existat in lume o forţă mai uriaşă decît frontul de 900 milioane al popoarelor libere. Dragi prieteni şi tovarăşi, Păşim în noul an 1955 Încrezători în forţele noastre, hotărîţi să muncim în aşa fel incit să facem scumpa noastră patrie mereu mai puternică, iar viaţa noastră tot mai îmbelşugată şi mai fericită, întărind alianţa frăţească între clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, consolidînd prietenia strânsă între poporul român şi toate naţionalităţile din ţara noastră, vom munci neobosit pentru a dezvolta mai departe industria noastră, pentru a spori rodul ogoarelor noastre, pentru a produce cît mai multe bunuri de larg consum, pentru a dezvolta invăţămîntul, ştiinţa, arta. Un viitor minunat stă in faţa poporului nostru. Pentru înfăptuirea lui vă adresez in această noaipte a Anului Nou, tradiţionala urare: La mulţi ani ! SPRE NOI SUCCESE IN NOUL AN Prin secţiile uzinelor „Semănătoarea" La uzinele „Semănătoarea“, prima zi de lucru a anului 1955 a început cu o însufleţire deosebită. Cea mai mare parte dintre muncitori au intrat în ateliere cu mult înainte de orele obişnuite. Şi-au controlat maşinile şi sculele cu care lucrează, şi-au pregătit materialele necesare, iar după aceea, au scris cu litere îngrijite — afişând la locul de muncă — primele angajamente pentru noul an. In sectorul mecanic, la orele 6 şi jumătate, toate maşinile erau pornite. La zece, primele rezultate obţinute dovedeau hotărîrea constructorilor de maşini agricole de a îndeplini planul lunar , cu mult înainte de termen. Comunistul Tărcucu Ion, strungar, care şi-a propus să depăşească norma cu sută la sută, ,a depăşit-o cu 120 la sută. Tache Dumitru lucrînd la zale pentru lanţurile de la semănători, a depăşit norma cu 155 la sută, utemistul Pîrvu Gheorghe, găuritor, a produs mai mult cu sută la sută, Răducanu Petre de la forjă, cu 45 la sută, ele. In timpul acesta, şeful secţiei mecanice, inginerul D. Munteanu supraveghează ultimele lucrări de reorganizare a secţiei. — Săptămîna asta — spune el — noi o denumim săptămîna de gospodărire. Vrem ca în cursul ei să terminăm amenajarea şi gruparea maşinilor în aşa fel, îneît muncitorii să aibă cele mai bune condiţii de lucru. In acelaşi timp, grija noastră se îndreaptă către inovaţii şi raţionalizări, angajamentul pe care ni l-am luat fiind acela de a depăşi numărul inovaţiilor şi raţionalizărilor cu 25 la sută faţă de anul trecut. Un elan deosebit se observă şi în secţia bunuri de larg consum. Brigada „Congresul al II-lea al Partidului Muncitoresc Român“, condusă de comunistul Oprea Ion, — brigadă care lucrează în contul celei de a doua jumătăţi a lunii februarie — şi-a luat angajamentul să depăşească planul pe luna aceasta cu 5 zile înainte de termen şi să realizeze noi modele de bunuri metalice de uz casnic. Pînă la orele 10, întreaga brigadă își depășise norma cu 50 la sută. Vom contribui din plin la o mai bună aprovizionare a oamenilor muncii împreună cu ibrigadierii şi cu o mare parte din colectiviştii noştri, am citit cu mult interes Hotărîrea C.C. al P.M.R. şi a Consiliului de Miniştri al R.P.R. cu privire la desfiinţarea sistemului de aprovizionare pe bază de cartele şi raţii. Fiecăruia ne este limpede că aceasta este urmarea strădaniilor depuse de oamenii muncii conduşi de partid pentru sporirea producţiei industriale şi agricole. De la înfiinţarea gospodăriei noastre colective, noi am obţinut însemnate realizări, am prăsit animale de rasă, oi, vaci, porci şi păsări de la care avem mari venituri. De asemenea, lucrînd pămîntul cu tractoarele şi maşinile statului şi aplicînd metodele agrotehnice avansate, obţinem an de an recolte tot mai sporite la hectar. Producţia de cereale şi animale sporită pe care gospodăria noastră colectivă a obţinut-o anul trecut o valorificăm prin cooperativă şi pe piaţa oraşului Călăraşi. Anul trecut am valorificat prin cooperativă peste 20.000 litri lapte, 2500 kg. brânză de oi şi însemnate cantităţi de grâu, porumb, păsări şi lînă. Noi ne luăm angajamentul să sprijinim această hotărîre a partidului şi guvernului, străduindu-ne să mărim producţia de cereale la hectar prin aplicarea metodelor avansate Pentru buna reuşită a campaniei insăminţie rilor de primăvară, noi am şi trecut la re- vizuirea şi repararea atelajelor şi uneltelor agricole dintre care mai mult, de jumătate au fost reparate. Totodată, am pus sămânţa la germinat şi am făcut două platforme pentru gunoiul de grajd unde am depozitat pînă acum circa 130 vagoane gunoi de grajd, pe care în primăvară îl vom băga sub brazdă. In primăvara anului acesta vom însămânţa întreaga suprafaţă planificată pentru porumb şi floarea-soarelui, după metoda în cuiburi aşezate în pătrat. De asemenea, vom aplica prăşitul ori de cite ori va fi nevoie. Pentru a ne îmbogăţi cunoştinţele asupra felului cum trebuie lucrat pămintul şi cum trebuiesc îngrijite şi hrănite animalele, peste 60 de colectivişti din gospodăria noastră participă activ la cursul agrozootehnic ce funcţionează în cadrul gospodăriei. Noi stn® tem hotărîţi să depunem toată străduinţa în vederea obţinerii unei producţii sporite de creale, contribuind astfel la o mai bună aprovizionare a oamenilor muncii de la oraşe cu produse vegetale şi animale. GHEORGHE PETCU preşedintele gospodăriei agricole colective „7 Noiembrie“ din comuna Ştefan Vodă, raionul Călăraşi