Steagul Roşu, aprilie 1955 (Anul 2, nr. 313-338)

1955-04-01 / nr. 313

Pentru sporirea producţiei de cereale la hectar de curbri, a avutt loc cea de a 5-a sesiune a sfatului popular naționall Viidla. In cadrul sesiunii, deputaţii s-au aprilt mai mult asupra raportului cu privire la măsurile luate de către comitetul executiv al sfatului popular raional pentru pregătirea şi buna desfăşurare a muncilor agricole din primăvara şi vara anului 1955, analizînd sub toate aspectele problema creşterii producţiei agricole la hectar in acest raion. Raportul şi discuţiile au scos în evidenţă rezultatele bune pe care le-au obţinut anul trecut colectiviştii şi îmtovărăşiţiii ,la cuprinsul raionului, în cultivarea plantelor prăşitoare şi în special in cultivarea porumbului. Astfel, membrii gospodăriei agricole colective „Viaţă Nouă“ din comuna Negreni, de pe tarlaua însăminţată cu porumb în cuiburi aşezate în pătrat au recoltat cite 4.000 kg., porumb la hectar. Respectînd întocmai regulile agrotehnice, întovărăşiţii din comuna Baciu au recoltat de pe fiecare hectar cultivat cu porumb cite 3.000 kg. boabe. Demne de remarcat sunt şi rezultatele obţinute de mai mulţi deputaţi raionali şi comunali. Lucrîndu-şi pâmîntul după sfatul tehnicienilor, deputaţii Andrei Arămi din comuna Frăsinet şi Niculae Urian din comuna Baciu au reuşit să obţină cite 3.000 kg. porumb la hectarExperienţa colectiviştilor din Negreni a fost folosită şi de Dumitru Dumitrică şi Ion Pantazi, deputaţi ai sfatului popular comunal. Aceste rezultate dovedesc cu prisosinţă că în raionul Vida există condiţii pentru a se obţine o producţie medie pe raion de cel puţin 2.000 Kg. porumb boabe la hectar. Pentru aceasta este însă nevoie ca munca de îndrumare în rîndul ţăranilor muncitori să fie intensificată. Trebuie dusă o luptă hotarita împotriva folosirii rariţei şi a metodelor înapoiate de însămînţare. Participanţii la discuţii au arătat că pînă acum s-au obţinut pe aceasta cale unele rezultate pozitive. In comuna Vida de pilda, s-au transformat în prăşitori 26 de rariţe, numai în cursul lunii martie, iar pentru însămînţatul porumbului în cuiburi aşezate în pătrat, comitetul executiv al sfatului popular comunal a confecţionat 6 marcatoare. Deputaţii care au luat cuvîntul, au scos la iveală pe lingă rezultatele bune şi multe lipsuri. „ In perioada de pregătire a muncilor agricole din această primăvară şi chiar în momentul de faţă, a spus deputatul Aurel Crăciun, tehnicienii secţiei agricole au fost aglomeraţi cu prea multe lucrări de birou cerute de Direcţia regională agricolă, lucrări care îi împiedică să-şi desfăşoare munca de îndrumare pe teren. In afară de aceasta, sunt tehnicieni ca Dodu Visarion şeful punctului agricol Botoroaga, care nu munceşte organizat. Elimită mai tot timpul la sadiul sfatului popular în loc să-şi formeze grupe de fruntaşi ai recoltelor bogate, de ţăranii muncitori, cu ajutorul cărora să ţină consfătuiri la locul de producţie, pe cîmp, unde să demonstreze practic cum se aplică regulile agrotehnice. Mai mulţi deputaţi au criticait activitatea unor comitete executive ale sfaturilor populare, ca de exemplu: cele din Baciu, Cătunu, Blejeşti şi altele care nu sprijină pe tehnicienii secţiei agricole în munca lor, considerînd că răspîndirea regulilor agrotehnice avansate este o problemă care aparţine numai tehnicienilor, nu şi sfaturilor populare comunale. Vorbind despre combaterea folosirii raniţei, deputatul Tudor Enea a spus : „In raionul nostru, de multă vreme se duce această luptă. Rezultate bune, aşa cum ar fi trebuit, nu s-au putut obţine şi din cauză că numărul prăşitorilor existente este insuficient faţă de nevoile ronului. Este necesar ca organele raionale şi regionale ale U.R. C. să aducă un număr cât mai mare de prăşitori. U.R.C.C. Vida trebuie să ia urgente măsuri pentru ca rariţele pe care ie mai are încă la centrele de incunuiat unelte de pe lingă coopera live de săteşti, să fie transformate în prăşitori“. Numeroşi deputaţi s-au angajat să aplice întocmai regulile agrotehnice la toate culturile şi să ţină cit mai multe consfătuiri cu alegătorii la care să participe şi tehnicienii agricoli. Deputatul Marin Iordache s-a angajat să însămînţeze întreaga suprafaţă planificată pentru porumb în cuiburi aşezate în patrat şi să îndrume alegătorii din circumscripţia sa să-i urmeze pilda. Asemenea angajamente şi-au luat şi alţi deputaţi. Chemînd la întrecere pe baza acestor obiective, deputatul Stan Cotnari a spus: „Pentru titlu de circumscripţie fruntaşa în obţinerea de recolte bogate, eu chem în întrecere socialistă deputaţii raionali din circumscripţiile nr. 6, 7, 21, 34 şi 40“. In urna discuţiilor şi a propunerilor făcute, sesiunea a luat importante hotăriri care vor duce la folosirea pe scară mai largă a metodelor agrotehnice avansate şi la ridicarea producţiei agricole la hectar. Printre altele, s-a luat hotărîrea să se ţină în fiecare comună consfătuiri în cîmp cu ţăranii muncitori unde tehnicienii să vorbească pe bază de demonstraţii practice despre cele mai înaintate metode de lucrare a pămîntului. S-a mai hotărît de asemenea ca fiecare comitet executiv de stat comunal să ia măsuri imediate pentru confecţionarea marcatoarelor necesare însămînţării porumbului şi florii-soarelui în cuiburi aşezate în patrat. A. NEDELCU corespondent al ziarului „Steagul roşu“ pentru raionul Vida Pe marginea discuţiilor purtate în cea de a 5-a sesiune a sfatului popular raional Vida 3.300 animale contractate în raionul Olteniţa 9 OLTENIŢA (De la corespondentul nostru). Convinşi de avantajele mari pe care le acordă Hotărîrea guvernului şi partidului cu privire la îmbunătăţirea sistemului de contractări şi achiziţii de animale, păsări şi produse animale, tot mai mulţi ţărani muncitori din satele şi comunele raionului Olteniţa, încheie contracte pentru îngrăşarea şi livrarea de animale. Numai în ultimele trei săptămînii, numărul animalelor pentru care au fost încheiate contracte cu O.R.A.C.A. s-a ridicat la 3300. Ţăranii muncitori din comuna Mitreni de exemplu, au contractat pentru îngrăşarea şi livrarea unui număr de 420 porci, 40 viţei şi 170 oi. Printre cei dinţii care au încheiat contracte sunt crescătorii de animale Ion P. Mihăilă şi Nicolae Burlacu, care şi în anuul trecut au contractat cite 2 şi 3 porci. Ei s au angajat ca acelaş număr de porci să-l îngraşe şi in acest an, iar de astă dată să-i predea înainte de termen şi cu un spor mai mare de greutate. Exemplul lor este urmat şi de restul ţăranilor muncitori, cum sîrrt: Niţu Anghel, Florea Paraschiv, Ion Popliceanu, Marta Constantin şi Gheorghe Gh. Niţu, care sunt hotârîţi să predea animalele peste greutatea prevăzută în contract. Nici crescătorii de animale din comuna Luica, nu s-au lăsat mai prejos. Pînă în seara zilei de 25 martie, în această comună s-au încheiat contracte pentru creşterea, îngrăşarea şi valorificarea prin oficiul raional de achiziţii şi contractări pentru un număr de 180 porci, 40 viţei şi încă alte 500 animale diferite. Deasemeni în comunele Nana, Radovanu, Gruia şi altele, organele O.R.A.C.A. au reuşit să-şi realizeze aproape de trei ori planul avut. Crescătorii de animale stimulaţi de organizaţiile de bază şi sfaturile populare se întrec oare să-şi îngrijească cit mai bine animalele contractate conştienţi că numai astfel vor putea obţine un spor cît mai mare de greutate şi vor contribui la ridicarea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii de la orașe și sate. STEAGUL ROŞU A doua conferinţă din ciclul organizat de Institutul de Istorie a Partidului Joi după amiază a avut loc, în sala de conferinţe din str. Biserica Amzei nr. 5-7, cea de a doua conferinţă din ciclul de conferinţe organizate de Institutul de Istorie a Partidului de pe lîngă C.C. al P.M.R. cu prilejul împlinirii a 50 de ani de la revoluţia rusă din 1905—1907. Prof. univ. Nicolae Petrovici a dezvoltat conferinţa despre: „Răscoala marinarilor de pe vasul Potemkin şi influenţa ei asupra mişcării revoluţionare din ţara noastră“. Conferinţa a fost ascultată cu interes de un numeros public. Ultima conferinţă din cadrul acestui ciclu va avea loc joi 7 aprilie a.c. (Agerpres) Din activitatea S. R. S. C. Societatea pentru Răspîndîrea Ştiinţei şi Culturii a organizat acum câteva zile in 16 raioane din regiunea Bucureşti prezentarea conferinţei „Encedarea Taiwannlului — o problemă internă a Chinei“. Pentru a se asigura un nivel ridicat al conferinţelor, au fost trimişi lectori cu o calificare superioară — conferenţiari şi asistenţi universitari de la I.S.E.P. „V. I. Lande“ şi mai mulţi jurişti. Conferinţele au fost primite-cu mult interes şi s-au bucurat de un public numeros. Majoritatea lectorilor au vorbit în faţa unui numărmare de ascultători. Astfel, la Zimnicea au ascultat conferinţa 1.700 de cetăţeni, la Alexandria — 700, la Videle — 400, etc. In touail, conferinţa „Eliberarea Taiwanului — o problemă interna a Chinei“ a fost ascultată în ziuade 27 martie a.c. de 5.500 de locuitori din raioanele regiunii București . ---------- Planificare defectuoasa Zilele trecute la întreprinderea „Atelierele de prototipuri“ din Capitală, a avut loc o consfătuire de producţie. Cu acest prilej s-a scos în evidenţa realizările obţinute pînă în prezent cît şi lipsurile ce au dus la îngreunarea activităţii colectivului de muncă. Sarcinile de plan nu sunt defalcate la timp pe sectoare şi secţii, iar comenzile nu sunt date serviciilor în drept în ordinea încheierii lor. Din cauza aceasta, la sfîrşitul lunii trecute o parte din comenzi nu au fost executate. Aşa este cazul comenzii Nr. 513 care fiind dată în lucru prevedea executarea a 12 piese ca apoi după două săptămîni să se execute în plus încă 180 bucăți piese. Pentru altă întreprindere s-au executat piese de schimb din materialul afectat pentru alte comenzi, ceea ce a făcut ca o serie de comenzi să nu fie executate în termenul stabilit. De asemenea, la unele piese, deşi s-a executat o parte din lucru, operaţiunile nu au mai putut înainta deoarece planificarea pe maşini a fost imprecisă. De pildă, cuţitele de strung fiind executate nu au putut să fie sudate şi bune de întrebuinţat. Este necesar ca aceste deficiențe să fie lichidate neîntirziat pentru că ele aduc prejudicii nu numai „Atelierului de prototipuri1“ ci şi unor întreprinderi beneficiare. GHEORGHE MARINESCU corespondent voluntar Distincţii acordate unor mame cu mulţi copii (de la corespondentul nostru). Un număr de 27 mame cu mulţi copii din oraşul şi raionul Giurgiu, au fost distinse zilele trecute cu ordine şi medalii. „Ordinul Mama Eroină“ a fost acordat gospodinei Paraschiva Turturică din oraşul Giurgiu, mamă a zece copii. Ţărăncile muncitoare Gherghina Rădoi, Vasilica Bobircă din comuna Turbatu, Maria Bone şi Stanca F. Cîrjariu din comuna Slobozia, au fost distinse cu „Ordinul Gloria Maternă“ clasa a II-a. Printre mamele cu mulţi copii care au primit „Medalia Maternităţii“ se află și Ioana Sima din comuna Malu și Ileana Virban din comuna Oncești. Rugbiştii din R. Cehoslovacă aşteaptă vizita echipei R.P.R. Prietenii rugbiului din R. Cehoslovacă aşteaptă cu nerăbdare vizita pe care echipa R.P.R. o va face la mijlocul lunii aprilie. Sportivii din R. Cehoslovacă preţuiesc valoarea rugbiului românesc şi cunosc ultimele rezultate internaţionale ale echipelor din R.P.R. De asemenea, jucătorii echipelor U.D.A. şi Dynamo Praga au povestit impresiile lor despre partidele care le-au susţinut în anul 1954, la Bucureşti. Iată, aşadar, că vizita rubgiştilor români este aşteptată un mare eveniment sportiv internaţional. Echipa R.P.R. va susţine două jocuri în R. Cehoslovacă. Primul, are loc la 17 aprilie, la Olomouc. Aci este un stadion nou, cu un gazon foarte bun. Rugbiul cunoaşte o mare popularitate în acest oraş unde s-au înfiinţat mai multe echipe. Centrul rubgist din Olomouc este condus de antrenorul Dobry, fost fundaş al echipei naţionale. Cea de a doua întîlnire se va desfăşura la Brno, capitala Moraviei. Partida va avea loc pe noul stadion al oraşului care are o capacitate de 60 mii de locuri. Ambele jocuri, vor fi conduse de un arbitru francez care încă nu a fost desemnat. Comisia centrală de rugbi din R. Cehoslovacă, a cerut ca federaţia franceză să trimită pe Roger Taddei, din Brive, arbitru care a condus meciurile R.P.R. — Italia şi Locomotiva — Swansea. Lotul reprezentativ al R. Cehoslovace se pregăteşte intens deoarece ştie că va avea de înfruntat o echipă cu mari posibilităţi. Ţinînd seama de experienţa de anul trecut a echipelor pragheze, în întîlnirile cu rugbiul rominesc jucătorii cehoslovaci şi-au întărit concepţia jocului de treisferturi şi al mijlocaşilor. In ceea ce priveşte condi-Fără îndoială că victoria pe care echipa selecţionată de box a Bucureştilor a obţinut-o la Paris, constituie un mare succes al sportului nostru. Este cunoscută vechea tradiţie a boxului francez şi rolul pe care boxul amator din Franţa o joacă în Europa. Victoria echipei noastre este cu atît mai semnificativă cu cit ea s-a produs intr-o sală pariziană şi în faţa unui public cunoscător care a preţuit calităţile boxerilor noştri. Intre cei prezenţi în sala de la Paris era şi Robert Cohen, campion mondial profesionist Corespondenţă de la Praga şia fizică, este ştiut că rugbiştii cehoslovaci se prezintă totdeauna în condiţiuni foarte bune. Cu toată zăpada care a căzut în prea. Comentarii la categoria cocoş. De fapt, scorul inâlnirii trebuia să fie 8—2 şi nu 7—3, dar boxerul Mindreanu, neatent a fost dezechilibrat de o lovitură fără prea mare vigoare, alunecind la podea. Deşi şi-a dominat net adversarul, victoria nu i-a fost atribuită. Pentru boxul nostru se deschid acum frumoase perspective internaţionale. Noi trebuie să dăm pugiliştilor noştri posibilitatea a cit mai multe îndilniri cu boxerii din alte ţări, ca sportivii români să capete o şi mai mare experienţă a ringului, să poată înfrunta vima zilei de 20 martie, jucătorii au făcut o partidă de verificare. Cu acest prilej s-a relevat forma unor jucători ca Barchanek, Plechaty, Iohanides şi alţii. Verificările jucătorilor cehoslovaci vor continua, urmărindu-se omogenizarea formaţiei care va susţine cele două partide cu echipa romînească. JAN KUDRNA cele mai bune condiţii cei mai buni boxeri din lume. Acest lucru va fi asigurat fără îndoială de Comitetul pentru cultură fizică şi sport. Urmează insă ca nivelul boxului să crească şi mai mult, ca tinerii boxeri care lucrează in sălile asociaţiilor să fie instruiţi cit mai bine, în vederea unui randament superior. De asemenea, este bine să fie urmărită atent echipa de tineret care va boxa în curind la Varşovia. Din rindul acestor sportivi tineri se vor ridica multe elemente valoroase. Cu toată zăpada care acoperea terenul, jucătorii echipei R. Cehoslovace se antrenează TRUFANDALE Deşi ne găsim la începutul primăverii, totuşi cetăţenii Capitalei găsesc in fiecare dimineaţă, în pieţe, diferite legume şi zarzavaturi in stare proaspătă, care de obicei apar mai tirziu. Gospodinele cumpără in oricare din pieţele Bucureştiului salată verde, ridichi de lună, castraveţi, ceapă verde, ardei iute şi alte legume şi zarzavaturi. Dar nu toţi ştiu de unde provin aceste zarzavaturi, denumite in termeni obişnuiţi, trufandale. In marea lor majoritate, legumele extra-timpurii ajung in pieţele Capitalei din serele şi răsadniţele calde ale gospodăriilor de stat legumicole din jurul Bucureştiului, care in vederea bunei aprovizionări a Capitalei, au făcut pregătiri serioase din timp. Intr-una din zilele trecute, m-am oprit împreună cu reporterul fotograf, la una din aceste gospodării de stat, unde ştiam ca se cultivă asemenea legume. Iată-ne la G.AS. „I. L. Caragiale"-Alba din raionul Snagov. Tov. Crăciunescu, directorul gospodăriei, cu care stăm de vorbă, ne spune că în perioada aceasta colectivul de muncitori din sectorul legumicol al gospodăriei s-a angajat să depășească planul de producţie la unele sorturi de legume şi zarzavaturi. „Chiar acum se recoltează in sera noastră — ne-a spus el — aşa că putem merge împreună să vedem stadiul lucrărilor". De la sediu pînă la seră, drumul nu e lung. In mijlocul a numeroase răsadniţe calde, care însumează mai mult de 2.400 m.p., se găseşte sera mare, împrejmuită cu geamuri. Ne strecurăm printre răsadniţe, pe poteca îngustă, făcută din scindură. Intrăm in seră. Aerul cald de aici ne transportă cu gindiul la căldurile de vară. Încălzirea centrală a acestei sere, modern amenajată, asigură o temperatură constantă de peste 15 grade, astfel că răsadurile şi legumele insăminţate se pot dezvolta in voie, înăuntru o animaţie. Intr-o parte, aplecate spre răsadul bine dezvoltat de roşii extra-timpurii, muncitoarele Elena Ene şi Ioana Iomiţă privesc printre rindurile dese de plante, încă firave. In fund, alături de o lădiţă pe jumătate plină, Victoria Tudorache şi Stela Moise recoltează salată verde, care urmează să fie trimisă imediat spre Bucureşti, pentru consum. Cercetăm cu mult interes cultura de ardei iute atât de apreciat la ciorba acră. Pe fiecare plantă se găsesc cite 3—4 ardei iuţi, in plină dezvoltare. Şi ridichi de lună poţi găsi aici, fără să mai vorbim de celelalte răsaduri de ardei gras, vinete, conopidă, etc., legume care vor putea fi puse la dispoziţia consumatorilor cu mult înaintea sezonului. „De altfel, — ne atrage atenţia tov. Ştefan, brigadierul legumicol, — tot astăzi recoltăm şi din ridichi“. Zilele acestea, din sera gospodăriei au luat drumul spre pieţele Capitalei, la unităţile Aprozar, însemnate cantităţi de salată verde, ceapă verde, rinichi de lună şi mai mult de 200 ardei iuţi. „Noi vom recolta acum — ne spune el — din ce în ce mai mult. Avem toate condiţiile să depăşim planul cu sută la sută la unele culturi de legume extra-timpurii, cum sunt de exemplu salata verde ori ceapa verde“. Vizitarea grădinii în miniatură de la G.A.S. „I. L. Caragiale" ne-a dat prilejul să vedem, pe de o parte hărnicia şi priceperea legumicultorilor, iar pe de altă parte dorinţa întregului colectiv de muncă al gospodăriei de a se achita cu cinste de sarcinile ce-i revin pentru buna aprovizionare a Capitalei cu legume şi zarzavaturi. „ BUICA Muncitorii de la sera gospodăriei de stat ,,I. L. Caragiale“ efectuează recoltatul legumelor extra-timpurii Pe scurt • Joi dimineaţa a părăsit Capitala, plecind spre ţară, lotul jucătorilor de tenis de masa din R.F.I. Iugoslavia care a participat la competiţia internaţională triunghiulară desfăşurată zilele trecute in sala sporturilor de la Floreasca, înainte de plecare Amirija Vals, conducătorul delegaţiei sportivilor iugoslavi a făcut următoarea declaraţie unui corespondent al Agenţiei „Agerpres“: „Am fost plăcut impresionat de excepţionala organizare a competiţiei. In tot timpul şederii la Bucureşti, delegaţia sportivă iugoslavă s-a bucurat de o primire frumoasa . Sportivii iugoslavi vor reveni oricind cu plăcere în ţara dvs.“. • Duminică va începe şi campionatul republican de fotbal juniori, la care iau parte cele mai bune echipe din Întreaga ţară. • Marosi portarul Flacărei Ploeşti, care a suferit un accident la începutul campionatului, nu va mai putea juca din cauza unei fracturi a claviculei. 0 Singurul meci de volei de categoria A, care se va disputa în Capitală va fi cel dintre Dinamo şi Ştiinţa Arad. 0 „Doar cinci şuturi s-au tras la poarta Flacărei de către atacanţii Locomotivei Tg. Mureş şi dintre acestea două au fost goluri, unul fiind scăpat de Roman care n-a reţinut balonul“ , ne spune un martor ocular. „Surpriza etapei a fost realizată cu larga contribuţie a ploeştenilor. După egalare, mureşenii s-au retras în apărare şi portarul Varga a apărat excepţional. Flacăra nu pierdea punctul dacă arbitrul acorda un „11 m.“ cu care trebuia sancţionată faultarea lui Drăgan în careula,o fază de gol gata făcut“. 0 Partida de mîine dintre C C.A. şi Flacăra Ploeşti va fi condusă de arbitrul Fr. Mateescu, iar jocul Progresul — Ştiinţa Cluj de către Taşula. 0 Miine avem un nou concurs atletic, care se va desfăşura pe stadionul Tineretului. La acest concurs, care va continua şi duminică dimineaţa participă şi atleţii din lotul republican. 0 In cadrul campionatului regional de volei al oraşului Bucureşti care Începe mîine se vor disputa două meciuri: Minerul — Armata I masculin, terenul Minerul ora 16.30 şi Locomotiva Filaret — Locomotiva Gara de Nord (m), teren Gara de Nord ora 16.30. 0Ştiinţa Cluj soseşte azi in Capitală în vederea meciului cu Progresul Bucureşti. 0 Echipele de tineret ale Progresului şi Ştiinţei Cluj se vor întilni la ora 12.45 înaintea partidei de rugbi C.C.A.— Dinamo după care va urma jocul primelor formaţii Progresii! — Ştiinţa Cluj. 0 Intîlnirea de fotbal dintre Metalul Bucureşti şi Progresul Sibiu, care se dispută duminică dimineaţă pe stadionul Dinamo va fi condusă de către arbitrul Cristescu (Ploești). Pag. 3-a. Informaţii Joi dimineaţa a sosit în Capitală, la invitaţii,a Instituitului Român pentru Relaţiiile Culturale cu Străinătatea, în cadrul schimburilor culturale dintre R.P.R. şi R. Cehoslovacă, dr. Jindra Huskova, lector de limba romînă la Universitatea din Bratislava. Dr. Jindra Huskova este autoarea a numeroase traduceri din opere literare romîneşti în R. Cehoslovacă, printre care lucrări de I. L. Caragiale, M. Sadoveanu, Zaharia Stancu. In Gara de Nord, oaspetele a fost întîmpinat la sosire de reprezentanţi ai Academiei RIP.R., ai Ministerului Invăţămîntului şi Institutului Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea, precum şi de reprezentanţi ai Ambasadei R. Cehoslovace la Bucureşti. ★ Miercuri a părăsit Capitala, pierind spre Pekin, delegaţia de artişti plastici chinezi care a participat la organizarea expoziţiei „Arta aplicată în R.P. Chineză“ din sala Dalles. Cei doi artişti plastici chinezi, Iuan Mai şi Ian Pota, au fost salutaţi la plecarea de pe aeroportul Băneasa de reprezentanţi ai Ministerului Culturii, ai Institutului Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea şi de reprezentanţi ai Ambasadei R.P. Chineze la Bucureşti. Miercuri s-a reîntors în Capitală delegaţia Institutului Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea care a participat la Viena la adunarea generală a Asociaţiei de prietenie Austria-România. Din delegaţie au făcut parte Oliver Sabău, vicepreşedinte al Institutului Român pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea, şi Gaby Giubea, artistă emerită a R.P.R., laureată a Premiului de Stat. " Joi dimineaţă au părăsit Capitala plednicii în Italia tovarăşii ing. Mihai Marin, secretar al Consiliului Central al Sindicatelor din R.P.R. şi Ion Balica, directorul uzinelor „Mao Tze-d'un“, care vor participa ca delegaţi ai Institutului de cercetări ştiinţifice pentru protecţia muncii din R.P.R. la primul Congres mondial pentru prevenirea accidentelor de muncă ce va avea loc la Roma între 2 şi 6 aprilie. ★ In cadrul tidului de conferinţe: „Mari scriitori ruşi“, tov. Egia Lazăr, lector la Facultatea de filologie a Universităţii „C. I. Parhon“, va vorbi vineri 1 aprilie, ora 18, la Casa Prieteniei Romîno-Sovietice despre ,,A. N. Ostrovski, părintele teatrului naţional rus“. Se va prezenta apoi filmul spectacol „Orice naş îşi are naşul“. ★ Prin grija Ministerului Culturii, artiştii plastici din ţara noastră vor putea expune în viitor, în grup sau individual, lucrările lor de pictură, sculptură sau grafică într-o nouă sailă, situată în clădirea întreprinderii poligrafice din str. Brezoianu nr. 23-25. In prezent, Fondul Plastic se îngrijește de amenajarea sălii pentru a putea fi data cît mai curînd în folosinţa artiştilor plastici. (Agerpres) ★ In preajma conferinţei cercurilor ştiinţifice studenţeşti In cadrul Universităţii „C. I. Parhon“ voravea loc în luna aprilie lucrările celei de a pata conferinţe ştiinţifice studenţeşti. Datorită preocupării comitetului U.T.M. şi ajutorului acordat de cadrele de specialitate, s-au înfiinţat pînă acum în întreaga universitate 58 cercuri ştiinţifice cu un număr de peste 1.300 membri. Peste 250 studenţi din diferite facultăţi ale universităţii au fost antrenaţi în munca de întocmire a referatelor şi comunicărilor. Studiul amănunţit al materialului documentar inedit, practica pe teren sau experienţele făcute în laboratoarele universităţii au contribuit cu succes la dezvoltarea cercetărilor ştiinţifice. Grăitor este faptul că majoritatea studenţilor care activează in cercurile ştiinţifice au obţinut în ultima sesiune de examene rezultate foarte bune. 3. Un succes all muncii de îmbunătăţire continuă a sistemului de organizare a activităţii ştiinţifice studenţeşti reprezintă înfiinţarea Asociaţiei Ştiinţifice a Studenţilor. Nu de mult, s-au înmânat membrilor A.S.S. carnetele de membri, încă din luna februarie a.c., în cadrul unei şedinţe a Consiliului A.S.S. s-au dezbătut planul de activitate pe semestrul al doilea şi unele măsuri privind pregătirea conferinţei ştiinţifice, constituindu-se totodată o comisie de organizare. Conferinţa va începe in ziua de 17 aprilie a.c., ora 8, în localul facultăţii de ştiinţe juridice, cu lucrările pe secţii, iar apoi la ora 13, participanţii se vor aduna in aulă unde Consiliul A.S.S. va prezenta darea de seamă asupra activităţii din acest an. ★ Printre studenţii care s-au evidenţiat prin activitatea lor în cadrul cercului ştiinţific de limba romînă din facultatea de filologie se numără şi tovarăşii: Hristea Teodor, Gobjilă Valentina, Şerbanu Elena, Teodorescu Mirela, Manoim Marcela şi Sala Marius. Din cele şase lucrări prezentate de ei, patru lucrări tratează probleme de limbă literară cum sunt de pildă: „Influenţa limbii populare în opera lui V. Alecsandri“, „Limba documentelor de la 1848“ şi „Regionalismele şi funcţiunea lor statistică în opera lui Caragiale“. Un preţios ajutor în munca ştiinţifică a membrilor cercului de limba română, l-a constituit schimbul de experienţă cu cercurile ştiinţifice alle facultăţii de filologie din Iaşi. Studierea din punct de vedere pedologic şi climatic a plantelor inferioare şi superioare departe din pădurea Cemica, regiunea Bucureşti, este o preocupare a cercului de sistematica plantelor din facultatea de biologie. Această temă este cercetată cu viu interes de care studenţii Voinea Ion, Teculescu Venera şi Ionescu Niculina din anul III. Datorită interesului de care au dat dovadă în muncă şi rezultatelor obţinute, acest referat a fost propus pentru prezentare la conferinţa pe universitate. ★ In cercul ştiinţific de teoria statului şi dreptului, din facultatea de ştiinţe juridice sunt mulţi studenţi cu activitate rodnică. Astfel, tovarăşi ca Boronica Paraschiva, Spinu Vasile, Ţiplea Gheorghe şi Pascu Mihai care au întocmit referatele: „Statul ca parte a suprastructurii“, „Rezolvarea problemei naţionale în U.R.S.S. şi ţările de democraţie populară“, „Dreptul ca parte a suprastructurii“, „Rolul statului şi dreptului socialist in realizarea funcţiei economico-organizatorice şi cultural-educative“ au dovedit o bună Înţelegere a problemelor teoriei statului şi dreptului de către membrii cercului Jocurile de duminecă ale campionatului regional de fotbal Duminică este programată să se desfăşoare o nouă etapă din cadrul campionatului regional de fotbal. Din nou vom avea ocazia să urmărim întâlniri ce se anunţă viu disputate. Printre aceste jocuri remarcăm meciurile: Flacăra Bucureşti — Flamura roşie Aprozar, Progresul I.T.B. — Metalul Olteniţa şi Metalul Electromagnetica — Progresul Turnu Măgurele. Iată programul celor două serii ale campionatului: Seria I-a: Flacăra Bucureşti — Flamura roşie Aprozar (teren Boleslaw Bierut ora 11), Progresul Slobozia — Progresul Călăraşi (la Slobozia ora 15.30), Flamura roşie Bere Rahova — Progresul Răcari (teren Veseliei ora 9), Recolta Lehliu — Flamura roşie Viscolii (la Lehliu ora 15.30), Progresul I.T.B. — Metalul Olteniţa (teren Progresul I.T.B. ora 11), Recolta Negoeşti — Metalul Boleslav Bierut (la Negoeşti ora 15.30), Flamura roşie F.R.B. — Locomotiva Giurgiu (teren F.R.B. ora 11); Seria 11-a: Flamura roşie Abator — Flamura roşie Bere Griviţa (teren Progresul C.C.S. ora 9), Flamura roşie Giurgiu — Flamura roşie Roşiori (la Giurgiu, ora 15.30), Metalul Clement Gottwald— Locomotiva Roşiori (teren Progresul C.C.S. ora 11), Progresul Alexandria — C.S. Armata Bucureşti (ter Alexandria, ora 15.30), Locomotiva M.C.F. — Dinamo Buftea (teren Giuleşti I, ora 13), Metalul Electromagnetica — Progresul Turnu Măgurele (teren Veseliei, ora 11), Recolta Roşiori ■— Flamura roşie „Gh. Gheorghiu-Dej“ (la Roşiori, ora 15.30). Duminică se vor mai desfăşura jocurile campionatului regional rezervat juniorilor. In cadrul primei serii a campionatului, se va disputa întrunirea dintre Progresul Slobozia — Progresul Călăraşi (va avea loc la Slobozia la ora 13.30), iar în cadrul celei de a doua serii, va avea loc partida dintre Flamura roşie Giurgiu — Flamura roşie Roşiori (are loc la Giurgiu, ora 13.30). După primele două etape ale campionatului regional de fotbal, clasamentul celor două serii se prezintă astfel: SERIA I-a SERIA II-a X. Flamura roşie Bere Rahova 2 2 0 0 4: 1 4 2. Progresul Răcari 2 2 0 0 7: 3 4 3. Flamura roşie F.R.B. 2 2 0 0 XI: 5 4 4. Progresul Călăraşi 2 10 3: 1 3 5. Locomotiva Giurgiu 2 10 1 7: 5 2 6. Progresul I.T.B. 2 10 1 5: 5 2 7. Recolta Negoeşti 2 10 1 6: 8 2 8. Recolta Lehliu 2 10 1 8:11 2 9. şi 10. Metalul Boleslav Bieruţ 2 10 1 2: 3 2 Flacăra Bucureşti 2 10 1 2: 3 2 11. Flamura roşie Viscoli 2 0 11 1: 2 1 12. Metalul Olteniţa 2 0 0 2 4: 6 0 13. Flamura roşie Aprozar 2 0 0 2 3: 7 0 14. Progresul Slobozia 2 0 0 2 1: 4 0 1. Locomotiva M.C.F. 2 2 0 0 4:0 4 2. Flamura roşie Giurgiu 2 2 0 0 5:2 4 3. C.S. Armata Buc. 2 2 0 0 4:2 4 4. Flamura roşie Abator 2 1 1 0 5:2 3 5. Recolta Roşiori 2 1 1 0 4:3 3 6. Progresul Alexandria 2 1 0 1 5:3 2 7. Flamura roşie Bere Griviţa 2 1 0 1 7:6 2 8. Flamura roşie „Gh. Gheorghiu-Dej" 2 1 0 1 5:7 2 9. Dinamo Buftea 2 1 0 1 2:4 2 10. Flamura roşie Roşiori 2 0 1 1 2:3 1 11. Progresul Tr. Măgurele 2 0 1 1 3:6 1 12. Metalul Clement Gottwald 2 0 0 2 2:4 0 13. Locomotiva Roşiori 2 0 0 2 3:7 0 14. Metalul Electromagnetica 2 0 0 2 2:5 0 Locomotiva Griviţa Roşie a terminat la egalitate cu Constructorul Constanţa Ieri după amiază pe stadionul Giuleşti s-a abia în ultimele 20 de minute de joc prin disputat întîlnirea amicală de fotbal între Olaru. Echipa Constructorul a făcut oparechipele Locomotiva Grivița Roşie.Constructivă foarte frumoasă dovedind că este oorul Constanta. După ce ceferiştii au fost echipă cu mari posibilităţi, care promite conduşi timp de 60 de minute, cu scorul de mult. In general, jocul a plăcut spectatorilor 1-0, echipa Locomotiva a reuşit să egaleze prezenţi.