Steagul Roşu, iunie 1956 (Anul 3, nr. 675-700)

1956-06-01 / nr. 675

Delegaţia Sovietului Suprem al U.R.S.S. în vizita prin ţară IAŞI 31 (Agerpres). Caratimiîndu-şi vizitele în ţară, delegaţiia Sovietului Suprem al U.R.S.S. a sosit joi în oraşul Iaşi. Din primele ore ale dimineţii, mii de muncitori şi tehnikieni, oameni de cultură, elevi, studenţi se îndreptau spre traseul pe unde urmau să treacă solii marelui popor sovietic. Steaguri roşii şi tricolore, pancarte, care chemau la întărirea legăturilor prieteneşti ce unesc popoarele sovietice şi poporul român, dădeau oraşului un aspect sărbătoresc. La ora 10, cele două avioane cu care au călătorit membrii delegaţiei aterizează pe aeroportul oraşului. Din ele coboară parlamentarii sovietici Ei sunt salutaţi de tovarăşii: O. Gheorghiu, prim secretar al comitetului regional Iaşi al P.M.R., C. Nistor, preşedintele Sfatului Popular regional, D. Zaharia, Victoria Cioftîngă, Emil Mazilu, deputaţi în Marea Adunare Naţională, O- Franke, rectorul Institutului de medicină, Cr. Simionescu, rectorul Institutului politehnic, C. Pîntea, rectorul Institutului agronomic, I. Şandru, prorector al Universităţii „Al. I. Cuza“, V. Gracea, prim secretar al comitetului orăşenesc Iaşi al PM.R., Octav Iliescu, preşedintele sfatului popular orăşenesc. Pe traseul de la aeroport pînă în centrul oraşului o mulţime de oameni a ovaţionat călduros pe solii marelui popor sovietic. In cinstea sosirii delegaţiei Sovietului Suprem al U.R.S.S. în Piaţa Unirii a avut loc un mare miting-Deputaţii sovietici au fost apoi oaspeţii corpului didactic şi studenţilor Universităţii „Al. I. Cuza“. La rectorat oaspeţii s-au întîlnit cu reprezentanţi ai instituţiilor de învăţămînt superior din Iaşi, academicieni, oameni de ştiinţă, artă şi cultură. Deputaţii sovietici au vizitat apoi biblioteca seminarului de matematici al academicianului Al. Myller şi laboratoarele de mineralogie şi geologie întemeiate de Grigore Cobilcescu, săli de studiu, aule etc. Oaspeţii au vizitat după aceasta monumentele istorice care poartă amintirea legăturilorde prietenie ce s-au născut şi cimentat între poporul român şi popoarele Uniunii Sovietice: frumosul monument arhitectonic biserica „Trei ierarhi“, construită de domnitorul Vasile Lupu, care a adus pentru pictarea ei pictorii ruşi, biserica Golia, Palatul Culturii-In parcul Copou oaspeţii s-au oprit la Teiul lui Eminescu. In continuare, deputaţii sovietici au vizitat fabrica de antibiotice. Apoi, delegaţia Sovietului Suprem al U.R.S.S. în frunte cu F R. Kozlov a depus coroane de flori la monumentele eroilor sovietici şi români de la cimitirul Eternitatea. Seara, oaspeţii au asistat la un concert dat în cinstea lor de către Filarmonica de Stat „Moldova" din Iaşi. Programul a cuprins lucrări da Enescu, Kalinikov, Glier şi Borodin (Agerpres) Oaspeţii sovietici in timpul vizitei la Tg. Mureş. îji cîteva rînduri ■ Joi a părăsit Capitala Djordje Petrovici, pictor şi critic de artă din R.P.F. Iugoslavia, care ne-a vizitat ţara la invitaţia Institutului Romîni pentru Relaţiile Culturale cu Străinătatea. La plecare, în Gara de Nord, oaspetele a fost condus de reprezentanţi ai I.R.R.C.S. ■ Joi s-au înapoiat în Capitală C. Paraschivescu- Bălăceatu, vicepreşedinte al Asociaţiei Juriştilor din R.P.R., preşedintele Colegiului de avocaţi al Capitalei, şi conf. univ. O. Olteanu, care au participat ca delegaţi ai Asociaţiei Juriştilor din R.P.R. la cel de al IV-lea Congres al asociaţiei internaţionale a juriştilor democraţi, ţinut la Bruxelles între 22 şi 26 mai. • Astăzi la orele 18 va avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Bucureşti festivitatea de decernare a premiilor In cadrul fazei orăşeneşti de artă plastică a celui de al IV-lea concurs al cercurilor artistice de amatori ale sindicatelor . Societatea pentru răspîndirea ştiinţei şi culturii anunţă că astăzi la ora 19 va avealoc în sala Bibliotecii centrale universitare din calea Victoriei 88 conferinţa „Gh. Munteannu-Murgoci, deschizător de drumuri în geologia rromânească“, pe care o va ţine acad. Alex. Codarcea. După conferinţă va rula filmul „Fantomele părăsesc piscurile“. • Tot astăzi la ora 18 va avea loc în cadrul Universităţii populare, sala S.R.S.C., din str. Biserica Amzei 5 7, conferinţa „Atomul, sursa de energie a viitorului“, pe care o va ţine conf. univ. Tóth Emeric. După conferinţă vor rula filmele „Prima din lume“ şi „Tăunul“. La 31 mai a.c. a avut loc în oraşul Ploeşti tragerea la sorţi a obligaţiunilor CEC pe baza noilor avantaje oferite cetăţenilor care folosesc acest instrument de economisire. Obligaţiunea cu seria 11263 nr. 24 a ieşit cîştigătoare cu 50.000 lei. Obligaţiunile cu seriile şi numerele 01887 nr. 26, 03081 nr. 25, 04439 nr. 44 şi 10310 nr. 26 au ieşit cîştigătoare cu cîte 25.000 lei. S-au mai atribuit 10 cîştiguri a 10.000 lei, 50 cîştiguri a 5.000 lei şi 500 cîştiguri a 1.000 lei. Valoarea totală a cîştigurilor atribuite este de 1.000.000 lei. Posesorii obligaţiunilor CEC care n-au ieşit cîştigătoare la această tragere, participă din oficiu la tragerea lunară din 30 iunie precum şî la tragerea suplimentară din 1 iulie a.c. Oficiul Naţional de Turism „Carpaţi“ organizează în colaborare cu societatea sovietică „INTUIUST“, călătorii de 17 zile pe Marea Neagră. Din ţara noastră, primii turişti vor pleca în croazieră pe Marea Neagră la data de 13 iunie a. c. din Constanţa, pe bordul Vaporului „Petru cel Mare“. Croaziera pe Marea Neagră este una din cele mai frumoase călătorii organizate pentru turiştii din ţara noastră. Ei vor acosta în porturile sovietice Odesa, Ialta, Suhumi, Batumi şi Soci, unde vor vizita împrejurimile acestor localităţi balneo-climaterice, sanatorii Ie, muzeele, parcurile de plante tropicale şi subtropicale şi alte locuri pitoreşti de pe coasta sovietică a Mării Negre. Pe bordul vaporului „Petru cel Mare“ turiştii vor avea la dispoziţie două restaurante, un bar asortat cu vinuri, ţigări şi tutunuri, o bibliotecă, Salon de muzică, bazin de înot, punţi de promenadă, etc. În fiecare seară, pe bordul vaporului, turiştii vor avea la dispoziţie sala de dans şi cinematograf. Clişeul nostru reprezintă coperta unui prospect editat de „Inturist“ pentru turiştii români. • Joi au început la agenţiile O.N.T. Carpaţi din Bucureşti, Arad, Iaşi, Timişoara, Oradea, Oraşul Stalin şi Constanţa înscrierile pentru călătoriile turistice ce vor avea loc în lunile iulie, august şi septembrie în U.R.S.S., R.P. Ungară, R. Cehoslovacă, R.P. polonă, R.P. Bulgaria şi R.D. Germană. Pentru Bucureşti înscrierile se fac la agenţia O.N.T. Carpaţi din str. Aristide Briand nr. 1, intre orele 10:18. La înscriere se vor completa două formulare tip şi se vor depune patru fotografii 3X41, precum şi o sumă de bani echivalentă cu 50 la sută din costul călătoriei. CĂLĂTORII pE MAREA NEASSA Teţu Gheorghe din Bucureşti strada Sandu Marin ne întreabă dacă accepte o succesiune în aprilie 1955 in faţa notariatului de stat Oradea, care nu a declarat moştenitor şi neprimitid de atunci nici o comunicare oficială i s-a prescris sau nu dreptul şi care este posibilitatea de a intra în posesia unui act legal ? Răspuns: Din moment ce notariatul de stat Oradea v-a citat şi declarat ca moştenitor iar dvs. aţi acceptat succesiunea, dreptul dvs. a fost declarat, nu a fost prescris. Decretul nr. 40 din 1953 privitor la procedura succesorală, prevede la art. 24 că succesiunea devine vacantă numai în caz de neacceptare a ei de vreun moştenitor timp de 6 luni de la deschidere. Dvs. aveţi însă şi în prezent calitatea de succesor şi urmează a vă prezenta la notariatul Oradea pentru ridicarea certificatului, urmînd totodată să constataţi, tot acolo, ce parte din succesiune v-a fost atribuită, şi să intraţi apoi în proprietatea ei. In caz de litigiu cu moştenitoarea soţia decedatului, litigiul urmează a fi soluţionat de Tribunalul Oradea. Victor Constantinescu din Bucureşti ne întreabă: Dacă am produs întreprinderii o pagubă de 150 lei şi am fost judecat şi sancţionat de comisia de judecată tovărăşească mai pot fi judecat pentru acelaşi fapt şi de tribunal ? Răspuns: Fiind vorba de o pagubă care nu depăşeşte valoarea de lei 200 conform Decretului nr. 255-1953, cazul dvs. intră în competenţa comisiei pentru judecata tovărăşească. Din moment ce această comisie s-a pronunţat nu mai puteţi fi judecat pentru acelaşi fapt şi de tribunal, considerîndu-se în speţă, „autoritatea de lucru judecat". Brani Rasela din Bucureşti ne întreabă dacă poate fi evacuată prin hotărâre judecătorească în baza unui ordin de repartiţie eliberat unui alt cetăţean, ea locuind în apartament de 27 ani cu forme legale şi îndeplinindu-şi toate îndatoririle de chiriaş. Răspuns: Nu puteţi fi evacuată deoarece locuiţi în apartament cu titlu legal. Pot fi evacuaţi numai acei care deşi au titlul legal provoacă degradări sau distrugeri, nu plătesc chiria cu rea credinţă, fac imposibilă convieţuirea pentru ceilalţi locatari sau împiedică sub orice formă aplicarea dispoziţiilor privitoare la reglementarea suprafeţei locative. Acestea sunt cazurile prevăzute de art. 47 din Decretul 78 952. Dacă aveţi o cameră în plus, ea poate fi ocupată de altcineva primind ordin de repartiţie legal. Ordinul de repartiţie vizează doar camera respectivă şi în nici un caz nu puteţi fi silită să părăsiţi întregul apartament. Mocanu Vasile ne întreabă: Ce forme legale trebuie să îndeplinesc pentru a mă putea îndeletnici cu cărăuşia ? Răspuns : Trebuie în primul rînd să vă prezentaţi la sfatul popular secţia industrie locală, pentru obţinerea unei autorizaţii. Totodată trebuie să depuneţi o declaraţie la organele fiscale pentru stabilirea impozitului pe anul în curs. Dacă pe baza autorizaţiei de la sfatul popular vă începeţi activitatea în cursul unei luni oarecare, declaraţia fiscală trebuie depusă cel mai tîrziu pînă la data de 5 ale lunii următoare, metode timpul de lucru a fost redus in mod simţitor. Dacă in trecut pentru forjarea unei piese erau necesare 60 de minute, acum, tot in 60 de minute, se pot executa prin matriţare 12—15 asemenea piese. Noul sistem de lucru a dus la creşterea simţitoare a productivităţii muncii, la uşurarea muncii forjarilor. Multe din matriţe au fost realizate la propunerea forjărilor şi a maiştrilor. Mai mulţi lucrători fruntaşi împreună cu maiştrii Alexandru Burtea şi Gheorghe Covalski au propus elaborarea unei matriţe pentru forjarea supapelor de la pompele ,,Duplex". Prelucrarea in matriţe a acestor piese a redus consumul specific de materie primă pe bucată de la 30 de kg. la 9,360 kg. Fiecare pompă are cite 4 supape. Dacă ne gindim că la uzinele „Vasile Rocolta" se construiesc sute de pompe „Duplex", ne dăm seama de economiile însemnate de metal ce se realizează prin aplicarea forjării in matriţe. Asemenea exemple sunt numeroase. Ele dovedesc preocuparea colectivului secţiei, precum şi a serviciului şi cabinetului tehnic pentru înlocuirea forjării la liber, care este mai grea şi mai costisitoare, cu forjarea in matriţe, care s-a dovedit a fi mult mai bună şi mai economică. Forjarea in matriţe a adus o însemnată contribuţie la ridicarea productivităţii muncii. Pe luna aprilie la uzinele „Vasile Roaită“ productivitatea muncii a crescut cu 21,9 la sută faţă de sarcina planificată. Realizările obţinute de forjării de la uzinele „Vasile Roaită" prin introducerea matriţelor, sunt însemnate. Nu este mai puţin adevărat însă că în această direcţie se poate face şi mai mult. Brigada de forjări condusă de Petre Alexandru este fruntaşă pe uzină. In această brigadă lucrează forjării Marin Simion şi Boris Niculaev care realizează zilnic cite 2 norme şi care dovedesc multă măiestrie în meserie. Realizările acestei brigăzi ar putea fi Insă mult mai mari dacă s-ar lucra după metoda forjării in matrițe. Multe din piesele prelucrate de colectivul acestei brigăzi sunt forjate la liber din care cauză se pierde mult timp şi se face risipă de materie primă. Succesele obţinute de către secţia forjă trebuie să constituie un imbold in munca întregului colectiv. Introducerea tehnicii noi trebuie să stea şi pe mai departe in centrul preocupărilor conducerii administrative şi a tuturor secţiilor, tehnicienilor, muncitorilor. Ele trebuie să constituie in primul mod un exemplu bun şi pentru colectivul secţiei de turnătorie, care a rămas in urmă in această direcţie. Aici se tergiversează de multă vreme extinderea turnării in cochile. Introducerea tehnicii noi in fiecare sector de activitate va duce la ridicarea necontenită a producţiei şi productivităţii muncii, la reducerea preţului de cost al produselor, sarcini importante ale fiecărei întreprinderi, ale micărui om al muncii. L. ALDULESCU Ce este nou la uzinele „Vasile Roaită” Forjarea in matriţe Brigăzile de forjari de la uzinele ei,,Vasile Roaită" obţin însemnate realizări in producţie. Succesele lor sunt bine cunoscute in întreaga uzină. La această secţie s-au forjat piese complicate care cer multă măiestrie și îndemânare. Anul trecut, majoritatea pieselor se lucrau insă fără matrițe (la liber). Acest lucru făcea ca timpul de prelucrare să fie mare, iar productivitatea muncii să nu crească în suficientă măsură. Documentele celui de al II-lea Congres al P.M.R. au constituit pentru muncitorii şi tehnicienii de la uzinele „Vasile Roaită” un preţios sprijin in muncă. In urma dezbaterii documentelor muncitorii au înlocuit la multe piese forjarea la liber prin forjarea in matrițe. Pe baza studierii posibilităților existente in întreprindere, s-a trecut la pregătirea documentaţiei tehnice şi la elaborarea matriţelor respective. De la începutul acestui an au fost construite pentru secţia forjă 186 matriţe diferite. Numai în luna aprilie s-au construit 31 matriţe şi 10 dispozitive de ştanţat la cald.. In prezent circa 80 la sută din piesele forjate se lucrează in matrițe. Cu ajutorul acestei CURIER JURIDIC STEAGUD ROŞU Viaţa de partid * Pentru creşterea rolului organizaţiei de bază in consolidarea G.A.C. — Dezbaterile documentelor Congresului al XX-lea al P.C.U.S. în adunarea organizaţiei de bază din G.A.C. „Viaţă Nouă“ — Frăţeşti — Comuniştii din gospodăria agricolă colectivă „Viaţă Nouă“ din comuna Frăţeşti, raionul Giurgiu, s-au adunat zilele trecute pentru a dezbate Raportul delegaţiei partidului nostru, care a participat la lucrările Congresului al XX-lea al P.C.U.S. S-au purtat discuţii vii. Cei care au luat cuvîntul au arătat că Documentele Congresului al XX-lea al P.C.U.S. constituie un izvor preţios de învăţăminte de care organizaţia de bază şi fiecare membru de partid trebuie să se folosească în activitatea de zi cu zi. Dezbaterile au prilejuit totodată o analiză a muncii din gospodărie şi a muncii pe care o desfăşoară comuniştii pentru întărirea ei economico-organizatorică. In ultimele luni gospodăria agricolă colectivă „Viaţă Nouă" a făcut progrese. De la începutul acestui an numărul membrilor gospodăriei a crescut cu 24 de familii care au adus 40 de ha. de teren. Agitatori colectivişti cum sunt Nicolae Iuga, Gh. Ioaniţescu, Marin Coseai, Gheorghe Sima, Tudor Slăvuică au dus muncă de lămurire în rîndul ţăranilor muncitori din comună, explicîndu-le pasajele cu privire la transformarea socialistă a agriculturii din Raportul de activitate al C.C. al P.M.R. prezentat la cel de al II-lea Congres al partidului. Lucrările agricole de primăvară s-au efectuat la timp. Suprafeţele prevăzute în plan au fost însămînţate în întregime. Anul acesta colectiviştii au însăminţat o suprafaţă mai mare cu porumb decît anul trecut, din care 16 ha. în cuiburi aşezate în pătrat. Aceste realizări se datoresc în mare măsură faptului că organizaţia de bază, cu sprijinul comitetului raional de partid, s-a străduit să traducă în viaţă Hotărîrile Congresului al II-lea al P.M.R. Analizîndu-şi activitatea in lumina Documentelor Congresului al II-lea al Partidului nostru şi ale Congresului al XX-lea al P.C.U.S. membrii organizaţiei de bază din gospodăria agricolă colectivă „Viaţă Nouă“ au scos totodată la iveală unele lipsuri care urmnează munca pentru dezvoltarea gospodăriei. Cum se explică bunăoară făptui că în ce priveşte organizarea muncii în cadrul gospodăriei se fac uneori greşeli sau că rezultatele obţinute de brigada zootehnică nu sunt pe măsura posibilităţilor existente ? — Dacă în gospodăria noastră lucrurile nu merg mai bine, a spus tov. Nicolae Iuga, aceasta se datoreşte faptului că în consiliul de conducere munca nu se duce în colectiv. Tov. Gheorghe Sima, ca preşedinte, va trebui să se sfătuiască şi cu ceilalţi membri ai consiliului atunci când e vorba de luat măsuri importante, şi să nu le ia de unul singur. Apoi, consiliul de conducere nu controlează felul cum se desfăşoară muncile în gospodărie. Mai mulţi tovarăşi au arătat că din cauza lipsei de control s-au făcut in unele locuri lucrări de proastă calitate şi se manifestă încă neglijenţă in păstrarea bunurilor gospodăriei. Din păcate adunarea n-a analizat mai adine şi în mod concret care a fost poziţia comuniştilor faţă de asemenea abateri. Este ştiut că grija faţă de avutul obştesc şi disciplina în muncă sunt probleme vitale pentru o gospodărie colectivă. Atitudinea socialistă faţă de muncă şi faţă de avutul obştesc nu se dezvoltă însă fără o susţinută activitate politico-educativă în rîndul colectiviştilor. Or, în această privinţă organizaţia de bază a făcut foarte puţin. Problemele muncii educative n-au constituit o preocupare permanentă a comuniştilor. Principala cauză este că organizaţia de bază n-a acordat atenţia cuvenită ridicării nivelului politic şi ideologic al membrilor şi candidaţilor de partid. Din discuţii a reieşit că în organizaţia de bază din gospodăria colectivă nici critica n-a fost folosită în suficientă măsură pentru înlăturarea lipsurilor din muncă. Tov. Gheorghe Sima şi Nicolae Iuga au arătat că membrii biroului organizaţiei de bază şi ai consiliului de conducere al gospodăriei nu-şi vor putea îmbunătăţi munca dacă nu vor fi ajutaţi printr-o critică constructivă. Membrii de partid nu trebuie să mai treacă nepăsători pe lingă lipsuri. — De multe ori la noi în gospodărie critica n-a fost luată în seamă de consiliul de conducere şi de biroul organizaţiei de bază, a spus tov. Dumitru Militaru. De multe ori colectiviştii, membri şi nemembri de partid, au sezisat diferite lipsuri, dar sezisările au rămas doar pe turile, în procesele verbale. Cind oamenii văd că spusele lor nu sunt luate în consideraţie ei încetează să mai critice. Tov. Dumitru Militaru are multă dreptate pentru că intr-adevăr a nu rezolva la timp problemele juste ridicate de oamenii muncii, aceasta nu este altceva decît o formă de gîtuire a criticii de jos. Ar fi fost bine dacă în această adunare s-ar fi combătut şi atitudinea greşită a unor membri de partid care în loc să-şi unească eforturile în vederea îmbunătăţirii muncii se complac în discuţii neprincipiale. O astfel de atitudine nu constituie un exemplu bun faţă de ceilalţi colectivişti. O purtare cu totul nejustă a avut-o chiar în timpul adunării tov. Ion Chirlibonţ care dealtfel şi în muncă dă dovadă de indisciplină. Desfăşurarea adunării organizaţiei de bază din gospodăria agricolă colectivă „Viaţă Nouă“ arată că aici trebuie depusă o muncă susţinută pentru ridicarea nivelului ideologic al comuniştilor şi pentru creşterea combativităţii lor. Pentru aceasta organizaţia de bază are nevoie de sprijinul comitetului raional de partid. In discuţiile purtate în adunarea organizaţiei de bază membrii şi candidaţii de partid şi-au manifestat hiotărîrea de a munci mai bine. Aceasta va face să crească rolul organizaţiei de bază în lupta pentru întărirea şi lărgirea gospodăriei colective. MARIN SIMION Duminică in campionatul categoriei A de rugbi In Capitală sunt programate duminică două jocuri de rugbi pentru categoria A şi două jocuri de categ. B. Pe terenul Dinamo, la ora 9:30 se vor întrece formaţiile bucureştene Dinamo şi Locomotiva Griviţa Roşie. Cea de-a doua partidă se va disputa pe terenul Tineretului IV la ora 17,30, între echipele Constructorul T.S.P. şi Locomotiva I.C.F. In categoria B Minerul Bucureşti va primi vizita formaţiei Locomotiva Timişoara. Jocul se va disputa pe terenul Constructorul la ora 11. Tot la aceeaşi oră, dar pe terenul Tineretului II se vor întîlni echipele Progresul I Bucureşti şi Progresul Sibiu. Celelalte două formaţii bucureştene din categoria A vor juca în etapa aceasta în deplasare. Dinamo IX* Bucureşti se va deplasa la Petroşani în vederea jocului cu Minerul, iar C.C.A. va juca cu Constructorul Dr. Stalin, la Orașul Stalin. Un lot de atleţi romina a plecat in Turcia Joi la amiază a plecat in Turcia un lot de atleţi romîni care vor participa in zilele de 2 şi 3 iunie la un concurs internaţional organizat la Istanbul de clubul „Fernerhbahle Sport“. La aceasta competiţie vor mai lua parte atleţi din R. P. F. Iugoslavia, Danemarca, Italia, R. P. Bulgaria şi Turcia. Lotul atleţilor romini cuprinde pe Ion Speter, Ilie Savei, Ion Opriş şi Ion Wiesenmayer. (Agerpres) Campionatul regional de volei Prima parte a campionatului retinal de volei a luat sfirşit. Duminică se mai dispută două jocuri restante şi anume : la Olteni se vor întîlni echipele masculine Recolta Olteni şi Constructorul Buftea, iar la Alexandria formaţiile feminine, Progresul Alexandria—Voinţa Roşiori. Ambele jocuri vor începe la ora 10,30. In şedinţa comisiei regionale de volei s-a luat hotărîrea ca, formaţiile masculine de volei Locomotiva Titu şi Progresul Zimnicea Să fie excluse din campionatul regional de volei, pentru neprezentarea la trei jocuri, înaintea disputării jocurilor restante de duminică, clasamentul se prezintă astfel ! Informaţii Pronosport Plata premiilor pentru concursul „Pronosport“ nr. 21 din 27 mai Începe in Capitală astăzi, vineri 1 iunie, de la ora 17, la agenţiile proprii Pronosport, din raioanele în care şi-au depus premiaţii buletinele lor. Plata premiilor continuă mâine la aceleaşi agenţii, după amiază de la ora 11. Progresul Giurgiu 5 2 3 11: 9 7 Progresul Tr. Măgurele 5 2 3 6:12 6 Voinţa Alexandria 5 1 4 5:13 6 Recolta Olteni 4 13 5: 9 5 Pe scurt • Se convoacă pentru data de 4 iunie a. c., ora 15, la sediul I.C.F.S. regional, toţi delegaţii echipelor de volei din campionatul regional de volei, precum şi preşedinţii colectivelor raionale cu secţii de volei. Cu această ocazie se va face analiza primei părţi a campionatului regional de volei pe anul 1956. ■ Jocul de fotbal de categoria B, dintre progresul, C.P.C.S. şi Dinamo 6 se va disputa duminică dimineaţa la ora 11, pe stadionul Dinamo. ■ In cinstea Zilei internaţionale a copilului se va desfăşura astăzi pe terenurile centrului de antrenament nr. 2 (cat. Flevnei colţ cu Ştirbei Vodă) o demonstraţie de tenis de cîmp cu participarea loturilor de juniori, tineret şi seniori ale R.P.R. Printre alţii vor evolua cunoscuţii jucători Caralulis, Gh. Viziru, J. Namian, I. Ponova, C. Zacopceanu, D. Viziru, T. Bădin şi alţii. ■ Pe traseul din preajma Arcului de Triumf se va ţine duminică o competiţie motociclistă de viteză, dotată Cu cupa „Walter Agaton". SERIA I-a MASCULIN : Flamura roşie Olteniţa S 5 0 15: 4 10 Recolta Bolintit Deal 3 4 1 14: 1 9 Progresul Slobozia 5 3 2 11: 9 9 Victoria Călăraşi 5 2 3 7:10 6 Recolta Săftica 5 14 6:14 6 Recolta Urziceni 5 0 5 7:15 5 SERIA II-a MASCULIN : Locomotiva Giurgiu 5 4 1 13: 5 9 Constructorul Buftea 4 4 0 12: 4 1 FEMININ Progresul Călăraşi 5 5 0 15: 0 10 Progresul Giurgiu 5 4 1 10: 6 1 Progresul Alexandria 4 3 1 9: 5 7 Voinţa Roşiori de Vede 4 2 2 8: 7 8 Flamura roşie Olteniţa 5 14 4:12 6 progresul Tr. Măgurele 5 6 6 1:15 5 Pag. 3-a Boian Koţev învingător în prima etapă a cursei Sofia-Bucureşti PLOVDIV. (De la trimisul nostru special). — Ieri la ora 13:10 din faţa clădirii Adunării Populare din Sofia s-a dat plecarea în cea de a doua ediţie a cursei prieteniei româno-bulgare „Sofia — Bucureşti“. înainte de plecare, tovarăşul Veselia Gheorghiev, vicepreşedintele sfatului popular al oraşului Sofia şi Emil Ştefan, redactor şef al ziarului „Informaţia Bucureştiului", au urat cicliştilor drum bun spre Bucureşti. Startul a fost dat de tov. V Velcescu, ambasadorul R.P.R. la Sofia. Chiar de la început se pleacă intr-un iureş vertiginos. Cicliştii bulgari imprimă o trenă puternică. Boian Koţev şi Kiril Iliev sunt animatorii cursei. La km 26 începe un nou atac al cicliştilor bulgari. Plutonul se fărâmiţează şi se înşiră pe ciţiva kilometri. Urcînd muntele Vakare, plutonul fruntaş condus de cei mai buni ciclişti bulgari reuşeşte să-şi mărească continuu avantajul pe care l-a luat faţă de cel de al doilea pluton. In plutonul fruntaş se găsesc 11 alergători printre care Ivan Gheorghiev, Ivan Lozev, Iordan Dimitrov, Boian Koţev, Kiril Hiev, Stoian Alexandrov şi un singur român, Moiceanu. In cel de al doila pluton se găsesc mai mulţi alergători romîni, printre care Şandru, Sebe, Maxim, Sima, Schuster, Şelaru, Daten, Cotcişca, Ioniță şi Ştefu. După 37 de km, începe coborirea muntelui Vakard. Cicliştii plutonului fruntaş rulează la coborire cu peste 61 km la oră. Distanţa dintre plutoane se măreşte continuu, astfel că la 45 de km, cicliştii din primul pluton au un avans de un minut faţă de plutonul secund. In primul pluton Moiceanu rulează foarte ateis alături de cei 10 ciclişti bulgari şi aşteaptă continuu să-i vină ajutoare. S-a parcurs jumătate din drum şi aici se termină coborârea muntelui Vitoşa şi începe drum plat. Cicliştii noştri se dovedesc mai buni şi încep să remonteze intr-un mod extraordinar distanţa care la km. 87 era de 2 minute şi jumătate■ După 2 ore şi jumătate de rulaj s-au parcurs 93 de km, iar distanţa intre cele două plutoane mai mari este acum de 3 minute. Cel de al doilea pluton începe după ieşirea din oraşul Pazarnic o luptă aprigă. Cicliştii români încep să remonteze treptat timpul care-l desparte de bulgari. Şandru şi Maxim in special conduc plutonul cu o forţă nemaipomenită. De la km. 115 începe cea mai frumoasă parte a cursei. Plutonul al doilea se apropie vertiginos. In numai 8 km. distanţa s-a micşorat la un minut. După alţi 2 km. au mai fost câşegate încă 30 de secunde. Şandru conduce cu ISTANBUL 3 (Agerpres). Competiţia internaţională de lupteclasice din cadrul ,,Cupei Mondiale“ a continuat miercuri seara. Luptătorii români s-au comportat remarcabil obţinînd frumoase victorii în faţa unor sportivi de valoare recunoscută. Dinn toată priceperea plutonului la k.n. 140 cele două plutoane se regrupează şi încep să ruleze liniştit. In apropiere de sosire rominii încep sa atace continuu. Şandru şi Morconii au încercat cîteva evadări însă fără succes• Pe străzile oraşului Plovdiv pe ultimele sute de metri se di sprintul final pe care-l ciştigă ciclistul bulgar Boian Koţev. El este urmat de compatrioţii săi Hristo Lalev, Ivan Gheorghiev, Kiril //»eu şi de reprezentantul nostru Şandru. In acelaş timp au sosit 22 de alergători In această etapă alergătorii noştri au avut o comportare frumoasă Multe cuvinte de laudă merită Şandru, Sebe şi Maxim pentru cursa excepţională pe care au făcut-o. De asemenea Moiceanu care a mers foarte bine şi se simte intr-o bună dispoziţie. Alta poate ar fi fost situaPETROŞANI. (Prin telefon de la trimisul nostru). Peste 12.000 de spectatori au asistat la jocul dintre echipele C.C.A. şi Minerul din localitate. In afară de localnici, mii de spectatori veniţi de pe Valea Jiului şi chiar mai de departe au ţinut să asiste la această înttâlnire. Frumoasa arenă a echipei minerilor din Petroşani s-a dovedit neînicăpătoare. Păcat însă că meciul nu a mulţumit decît în parte numerosul public, nivelul tehnic al jocului fiind destul de scăzut. După 90 de minute de luptă dîrză victoria a revenit la limită echipei bucureştene (1-0), care a cîştigat pe merit, jucînd cu o mai bună orientare tactică de-a lungul întregului meci.„C. C. A. a fost mai bună ca noi şi a ctştigat pe merit". — ne-a spus la sfîrşittul meciului Panait). Bucureştenii au jucat mai clar deşi, de multe ori au avut scăderi pe care echipa din Petroşani n-a ştiut să le fructifice. („Aici la Petroşani, în comparaţie cu jocul de la Oradea, echipa noastră a luptat cu mai multă hotărlre, iar In unele momente a putut să-şi facă jocul, ne-a declarat Dobai. Totuşi partida a fost la un nivel foarte scăzut dar cred ro la acest fapt a contribuit jocul dur practicat de Minerul. Jucătorii noştri sînt loviţi, aproape toţi. Constantin. Zavoda I. Alexandrescu au fost bine „marcaţi“, a completat antrenorul echipei C. C. A.. După un început nervos, fapt trădat de greşelile comise de ambele echipe, C. C. A. începe să atace mai insistent în stilul său propriu. Gazdele contraatacă periculos, cu pase în adîncime dar înaintarea se dovedeşte lipsită de finalitate. ţia la sprintul final dacă Moiceanu nu ar fi spart cu cîteva sute de metri înainte de sosire Clasamentul etapei: 1. B. Kotev (RPB) a parcurs 156 km, in 4h 21 '52"; 2. H. Lalev (RPB); 3. 1- Gheorghiev (RPB); 4. C. Iliev (RPB); 5. C- Şandru (RPR); 6. Asenov (RPR); 7. Sebe (RPR); 8. Şentru (RPR); 9. H. Iliev (RPR); 10. loniță (RPR), apoi N. Popov (RPR), I. Sima (RPR), C. Datru (RPR), N. Maxim (RPR) toţi in acelaşi timp cu câştigătorul. Moiceanu a realizat timpul de 4h 23’45”. Alergătorul român N- Vasilescu, bolnav grav de stomac, a abandonat în prima parte a etapei.Azi la ora 13 se dă plecarea in etapa a doua — Plovdiv — Gabrovo (156 km.) considerată cea mai grea din toată cursa. PETRE CRISTEA Atacul militarilor pune în pericol poarta echipei din Petroșani dar Alexandrescu și Zavoda I, ratează. Se părea că repriza se va termina cu un scor alb dar în minutul 42, Constantin primește o „pasă“ de la Farcaș, pătrunde în careu și trage puternic înscriind, fără ca portarul Minerului să mai poată interveni. Un minut mai târziu Paraschiva ratează egalarea trăgînd afară din apropierea porţii. Pînă la sfirşituil reprizei mai e de semnalat o lovitură liberă la poarta C. C. A. -ului, rămasă însă fără rezultat. La reluare Munteanu şi Constantin ratează fiecare cite o ocazie bună de a înscrie. Echipa bucureşteană mai are două asemenea ocazii dar Alexandrescu şi Constantin greşesc de puţin ţinta. Minerul contraatacă şi în minutul 66 Gabor are o ocazie de a egala dar trage afară din imediata apropiere a porţii. C. C. A. dă semne de oboseală fapt de care profită echipa din Petroşani, care are o scurtă perioadă de dominare. Totuşi C. C. A. mai are o ocazie de a mări scorul. In minutul 84 Alexandrescu trage în bara verticală, mingea ajunge la Constantin care reia în bara transversală. In ultimele minute de joc, Constantin și Vasiu părăsesc terenul fiind accidentali. C. C. A. a meritat victoria, jucînd mai bine, știind să învingă momentele critice şi să contracareze jocul în forţă al echipei gazde Arbitrului Toth Al.Oradea! — care a fost depăşit, de joi lăsînd nesancţionate foarte d“multe durităţi — i s-au aliniat următoarele formaţii : C. C. A.: Voimescu, Zavada II, Apolzan, V. Dumitrescu, Onisie, Bone, Cacoveanu, Constantin, Alexandrescu, Zavoda I, Tătaru. MINERUL: Crîsnic, Coidum, Vasiu, Panait, Deleanu, Farcaş II, Paraschiva, Tîrnoveanu, Munteanu, Gabor, Sima. C. C. A. a obţinut o victorie la limită „Cupa Mondiala” la lupte are reprezentanţii noştri rezultate deosebite au realizat D. Pîrvulescu, Fr. Horvath şi V. Bularca, care au reuşit să se califice în turneul final. Un succes deosebit a obţinut la cat. 52 kg. D. Pirvulescu care l-a învins prin tuş în minutul 13 pe luptătorul sovietic Soloviev. V. Bularca l-a întrecut prin tuş în minutul 9 pe elveţianul Bruckmann. Luptătorul român a demonstrat o forţă deosebită şi s-a dovedit superior atît în lupta de la parter cît şi cea din picioare, avînd şanse apreciabile de a se clasa pe primul loc al categoriei 73 kg. Iată alte rezultate tehnice înregistrate: cat. 57 kg.: B. Gurevici (URSS) învinge la puncte pe I. Hodoș (RP Ungară); cat. 62 kg.: V. Staseevici (URSS) dispune la puncte de Rogov (RP Bulgaria); cat. 67 kg.: Gh. Dumitru (RPR) întrece la puncte pe Schmittner (Germania Occidentală); cat. 70 kg.: M. Belusica (RPR) pierde prin tus în faţa lui H. Horst (Germania Occidentală), întrecerile finale ale celor 8 categorii vor avea loc joi seara când urmează să fie desemnaţi câştigătorii competiţiei. GRI.T. Din jurul rîuigului • In vederea întâlnirii internaţionala cu reprezentativa R. Cehoslovace care se va desfăşura la Praga în luna iunie, organele noastre de conducere au hotărît să alcătuiască un lot, cuprinzînd pe cei mai buni boxeri de la noi. Lotul cuprinde pe Puiu Nicolae, Ambrus Ludovic, Victor Şchiopu, Constantin Gheorghiu, Em. Cismaş, Gh. Fiat, Const. Dumitrescu, Nf. Linca, V. Tiţa, Şerbu Neacşu, Pintea Ion, Dumitru Gheorghiu, Negrea Gh., D. Ciobotaru şi Eugen Furesz. Toţi aceştia vor începe o pregătire specială sub conducerea antrenorilor Ion Popa, Ion Chiriac şi Petre Mihai. In calitate de consilieri vor funcţiona Const. Nour şi Marcu Spacov. Antrenamentele se vor desfăşura în sala Floreasca şi în aer liber. Separat de acest lot, au mai fost aleşi, ca rezerve, următorii boxeri: I. Székely, M. Biedel, Fr. Ambruş, M. Stoian, Gheţu Velicu şi V. Mariuţan. Astăzi, la ora 9, în sala de şedinţe a C.C.F.S. din Capitală, va începe conferinţa comisiei centrale de box. In cadrul lucrărilor vor fi prezentate darea de seamă a comisiei centrale de box, rapoartele de activitate ale unor comisii regionale (Craiova, Oradea) şi ale unor asociaţii (Flamura roşie şi Metalul) precum şi referatul comisiilor de observatori, antrenori şi arbitri care au funcţionat la campionatele de box individual. • Competiţia de box pentru „Cupa Sfatului Popular al Capitalei“ va continua mâine 2 iunie pe terenul Giuleşti, incepînd de la ora 19, programed o serie de meciuri interesante. Printre alţii, se vor întîlni: Dragan Ion (Recolta) cu Ionescu Vasile (Mátyás Rákosi), Pungă Gh. (I.D.), cu Baurdă D-tru (I.T.B.) Cirsteanu Gh., (Met. 23 August) cu D-tru Carada (I. T. B.), Neacşu Alex. (T. D.) cu Brucşan Ion (Constructorul), Ichim Nic. (Constructorul) cu Pîrvu Marin (Electromagnetica). Reuniunea va fi completată cu o serie de meciuri contînd pentru campionatul de box al asociaţiei Locomotiva, în care vor apare reprezentanţi ai colectivelor din București și Constanța.