Steagul Roşu, noiembrie 1956 (Anul 3, nr. 804-829)

1956-11-01 / nr. 804

La studioul central De TELEVIZIUNE dinMOSCOVA i-a apăsat pe un buton şi un semi-bntuneric a apărut lumina plăcută şi discretă a ecranului dreptunghiular al aparatului de televiziune. Zimbind, crainicul a anunţat! „Bună ziua tovarăşi radio - spectatori! Astăzi transmitem...“ Peste clteva minute sutede mii de moscoviţi — zeci de mii de locuitori ai localităţilor Kalinin, Orehovo- Zuevo, Serpuhov, Zaraisk şi din alte oraşe precum şi din colhozuri şi sovhozuri situate la aproape 50—200 de km. de capitala sovietică s-au pregătit aşezinduse cit mai comod să vizioneze spectacolul „Romeo şi Julieta“ jucat la Teatrul „E. Vahtangov" din Moscova. Şi in timp ce pe ecranul aparatelor de televiziune se desfăşoară scenă după scenă dragostea tragică a lui Romeo şi auitetei, să intrăm, dragi cititori, prin intermediul acestor rinduri in clădirea din care crainicul i-a salutat pe spectatori. Studioul central de televiziune este aşezat la picioarele unui turn dantelat ce-şi înalţă semeţ spre cer, la 160 de m. de pămint, virful său ascuţit. Trecem prin coridoarele unei clădiri nu prea mari cu două etaje. Pe uşile care răspund In aceste coridoare putem citi inscripţiile: „Redacţia transmisiunilor pentru copii“, „Jurnalul, viaţa Moscovei", „Redacţia transmisiilor muzicale", „Redacţia de literatură şi dramaturgie“ şi altele. Aici domneşte o animaţie de culise. La bufet, aşezat cu mare greutate intr-un fotoliu, işi soarbe cu plăcere limonada, dindu-şi barba uriaşă la o parte, un moşterilă. Lingă colţul roşu al studioului un boier cu plete roşii studiază trul din partidele turneului Internaţional de şah ce poartă numele marelui şahist rus Alehin. Alături, doi cavaleri îmbrăcaţi in armuri medievale discută in aşteptarea repetiţiei probleme internaţionale. O uşă masivă duce la pavilionul studioului propriu zis. Sute de lămpi luminează orbitor sala. Electricianul şef caută să mă convingă că energia electrică care este cheltuită aici ar putea lumina un oraş nu prea mare. De undeva de sub tavan s-au auzit deodată cuvintele : „A fost conectat microfonul". Şi studioul a fost cuprins de o mare tăcere. Numai operatorii mutindu-şi din loc in loc camerele de televiziune aud in căştile îmbrăcate pe ureche dispoziţiile regizorului, ce se găseşte sus, în camera de aparate. Are loc transmisiunea. Nu aceea pe care a anunţat-o crainicul, ci alta — pentru programul II. Din clipă în clipă trebuie să se producă una din aceleminuni, creată adeseori în acest atelier de vrăjitorii, şi care în mare măsură ne aminteşte de un studio cinematografic, lirul cunoscutei picturi „Din nou doi", F. Reşemrâkov, un elev indolent învie deodată, coboară de pe tablou, ne spune cum îl cheamă, pentru ce a primit nota 2 şi declară solemn că area să apară în tabloul „Din nou cinci !“... Şerpuind pe duşumea, cablurile transi,it imaginea de la camerele de filmare la dispozitivul de aparate. Imaginile intensificate de mai multe ori trec la emiţător, de aici, transformate in energie electrică, ele se răspindesc prin unde ultrascurte in toate direcţiile. Antena de recepţie a proprietarului aparatului de telerecepţie captind undele, le transmie aparatului care cu o precizie uimitoare, reproduce imaginile aşa cum au fost ele filmate. — Cit de clar şi de precis transmite aparatul de televiziune! — îmi spuse acum citeva zile colhoznicul Maxim Ferpontov din raionul Podolsk. — Eroii parcă sunt vii, parcă joacă aici in cameră, în faţa mea. înainte vreme fiica mea mai mare se ducea la Moscova pentru a vedea spectacolele diferitelor teatre.Acum, cu ajutorul aparatului de televiziune, întreaga familie se duce de cel puţin 10—15 ori la teatru pe lună... ...In curtea studioului central de televiziune din Moscova se desfăşoară lucrări de construcţie. Aici este înălţată o nouă clădire cu cinci etaje în care vor lucra redacţiile şi de unde se vor transmite emisiunile principale. Această clădire constituie însă numai o parte din lucrările prevăzute pentru crearea noului centru de televiziune din Moscova. Intr-unul din raioanele din sud-vestul capitalei sovietice se ridică un puternic centru de unde ultrascurte. Antena hil va fi instalată pe un turn cu o înălţime de 500 de m. adied cu 200 de m. mai sus decit turnul Eifel. Noua Instalaţie va permite ca puterea transmisiunilor televizate din Moscova să fie mărită de două ori, va creşte de asemenea şi raza acestora. Turnul despre care este vorba va fi cea mai înaltă construcţie din lume. Studioul central de televiziune din Moscova va deveni, peste cel mult 2 ani de zile un adevărat combinat. La dispoziţia centrului de televiziune vor exista In anul 1958 12 studiouri pentru concerte şi montări de piese de teatru şi o serie de studiouri dispuse in diferite raioane ale Capitalei. Unul din astfel de studiouri este creat în prezent la Teatrul Mare; în curînd vor începe transmisiunile din Teatrul Mic, din Teatrul de copii, și din Sala Coloanelor a Palatului Sovietelor. — Odată cu crearea marelui centru de televiziune din Moscova, ne spune Serghei Zaharov, director adjunct al studioului, — va fi îmbunătăţit in mod simţitor conţinutul transmisiunilor. Vom căuta să satisfacem cele mai variate cerinţe ale radio-spectatorilor noştri. Continuind prezentarea celor mai bune spectacole ale Teatrului din Moscova noi vom pune pe teleecran în scurt timp şi spectacolele propriului nostru teatru. O mai mare varietate a transmisiunilor o vom obţine şi pe seama schimbului de programe de televiziune cu centrele de televiziune, din capitalele şi oraşele regionale ale republicilor unionale. Un astfel de schimb va deveni posibil datorită Introducerii a zeci de mii de kilometri de linii radio-releu. Construirea de linii de radio-releu ne va permite în scurt timp să includem în programul centrului de televiziune din Moscova şi transmisiunile din ţările de democraţie populară. Corespondența specială pentru ziarul 91 Steagul roșu. Informaţii • Vineri 2 noiembrie, la ora 17:30 va avea loc la Academia R.P.R. o şedinţă festivă cu prilejul aniversării a 39 de ani de la Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie. Va conferenţia acad. Samîl Petrovînu despre „A 39-a aniversare a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie • La mijlocul lunii decembrie va sosi în Capitală Ansambl artistic de tineret „Vladimir Malakovski“ din Sofia. Cu prilejul turneului pe care-l întreprind în ţara noastră, cei 50 de membri ai Ansamblului „Vladimir Malakovski“ vor da spectacole în Bucureşti şi în alte oraşe din ţara. • In urma rezultatelor obţinute la concursurile Internaţionale ce au avut rod în ultimele luni, Radioclubul Central al Asociaţiei Voluntare pentru Sprijinirea Apărării Patriei a fost invitat să participe la concursul internaţional de radiotelegrafie viteză în sală, ce va avea loc între 4 şi 15 noiembrie la Karlovy-Vary în Republica Cehoslovacă. Echipa de radişti operatori români a plecat miercuri dimineaţă cu avionul spre Praga. (Agerpres) Un ansamblu de estradă al tineretului Din iniţiativa comitetului U.T.M. al raionului Gheorghiu-Dej şi cu sprijinul comitetului orăşenesc U.T.M. s-au pus bazele unui ansamblu de estradă al tineretului din acest raion. Tovarăşul Puiu Mayer, regizorul acestui ansamblu, a selecţionat un număr de circa 150 tineri, băieţi şi fete, din organizaţiile U.T.M., din fabrici şi uzine, şcoli şi instituţii. Din rindurile acestora s-au constituit mai multe ramuri, cea de balet fiind condusă de maestrul Jose Nedero, iar echipa ele dansuri cominteşti lucrînd sub conducerea maestrului Tita Sever. Conducerea muzicală aparţine lui Hary Grumberg, cea de proză este asigurată de regizorul ansamblului, iov. Puiu Mayer. In prezent se lucrează intens la pregătireaprimului spectacol muzical de estradă numit „Estrada Tineretului“, în două acte şi 10 tablouri. Premiera va avea loc în preajma zilei de 7 Noiembrie. In clişeu: un aspect de la repetiţia baletului Delegaţia parlamentară franceză a părăsit Capitala Miercuri dimineaţa a părăsit Capitala delegaţia parlamentară franceză care ne-a vizitat ţara la invitaţia Marii Adunări Naţionale. Pe aeroportul Băneasa, oaspeţii au fost conduşi de: C. Pîrvulescu, preşedintele Marii Adunări Naţionale, Tiţă Florea, vicepreşedinte, A. Bunaciu, secretarul Prezidiului Marii Adunări Naţionale, Th. Iordăchescu, preşedintele Comisiei pentru Afaceri Externe a Mării Adunări Naţionale, N. Sălăgeanu şi Gh. Vidraşcu, membri în Prezidiul Marii Adunări Naţionale, Marin Stancu, ministrul Agriculturii, St. Creja, locţiitor al ministrului Afacerilor Externe, V. Steriopol şi N. Angliei, locţiitori ai ministrului Comerţului Exterior, acad. V. Eftiimiu, A. Vlădoiu, preşedintele Sfatului Popular al Capitalei, de deputaţii: acad. St. S. Nicolau, acad. V. Mirza, A. Breitenhofer, Elena Lascu-Iordăchescu, Gh. Vasilichi, N. Bellu şi alţii, Al. Buican, vicepreşedinte al IRRCS, reprezentanţi ai presei etc. Au fost de faţă Pierre Francfort, ministrul Franţei la Bucureşti, şi membri ai legaţiei. Luându-şi rămas bun, Budien Bégouin, conducătorul delegaţiei şi-a exprimat recunoştinţa pentru ospitalitatea de care s-au bucurat parlamentarii francezi în timpul şederii în ţara noastră. Constantin Pîrvulescu, preşedintele Marii Adunări Naţionale, a urat parlamentarilor francezi drum bun. Cu acelaşi avion a plecat grupul de ziarişti francezi care au însoţit delegaţia. (Agerpres) Sală de cinematograf în cartierul Militaţi In întîlnirile pe care cetăţenii din cartierul Militari, raionul Gh. Gheorghiu-Dej, le-au avut cu deputatul lor, ei au propus printre altele, şi construirea unei săli de cinematograf. Aşa cum în anii de democraţie populară, sugestiile şi cererile cetăţenilor din acest cartier au fost treptat aduse la îndeplinire, şi aceasta ultimă propunere este actualmente în curs de materializare Pe terenul din B-dulLibertăţii, colţ cu strada Dobrogeanu Gherea, au apărut la începutul lunii septembrie muncitori şi tehnicieni de la întreprinderea Nr. 2 a Trustului de Construcţii al Capitalei, iar la 21 septembrie, lucrările au fost pornite Pînă la 7 Noiembrie, după cum s-a angajat colectivul întreprinderii constructoare, partea de zidărie va fi terminată, ca şi grinzile principale, peste care se vor monta apoi chesoanele prefabricate. Noua sală de cinematograf va avea o capacitate de 300 locuri. CUMPĂRAŢI la Munlcimile COOPERATIVELOR pe mmm MAŞINI ŞI UNELTE AGRICOLE — pluguri şi accesorii, maşini de bătut porumb. — prăşitoare, grape, uruitori cereale, vermorele, şina de tobă. — ferăstraie, foarfeci de vie, nicovale, ciocane, sape, seceri, coase, topoare, seturi, casmale, lopeţi, furci, greble, tîrnăcoape, bricege de altoit. STEAGUL’ ROŞU Popas la fabrica „Flacăra roşie” Grija pentru îmbunătăţirea continuă a calităţii încălţămintei constituie preocuparea generală la fabrica „Flacăra roşie“. Aplicarea Largă a metodelor sovietice a dat posibilitatea muncitorilor să obţină o serie de realizări în acest sens. Tot pentru îmbunătăţirea calităţii, Se introduce în cinstea zilei de 7 Noiembrie, La secţia finisaj, un nou transportor mecanic care va permite o sincronizare a operaţiilor de curăţat, spălat, cernit şi apretat. Pînă acum, transportarea încălţămintei la secţia finisaj, unde se executau aceste operaţiuni, se făcea cuajutorul cărucioarelor ceea ce îngreuna mult lucrul. Odată cu introducerea noii benzi transportoare, vor fi înlocuite actualele mese de lucru ,ale muncitorilor de la finisaj, cu mese dreptunghiulare acoperite cu tablă zincată, ceea ce va permite gruparea celor 20—22 de muncitori care lucrează la finisaj, în vederea asigurării continuităţii operaţiilor. Preocupată de a spori producţia şi productivitatea muncii, conducerea fabriciia luat măsurile necesare pentru introducerea unei noi benzi rulante care va trece prin secţiile de tras, talpait şi finisat. Executată după un model existent la fabrica „Ianoş Herhak“ din Cluj, banda rulantă va da posibilitate şi unui control precis al diferitelor operaţiuni. De cîteva zile, în atelierul mecanic al fabricii a început asamblarea primei părţi a benzii rulante, care va fi montată în secţia tras. ! ! Eefaipa C. C. A. s-a reîntors din Anglia Miercuri după amiază s-a întors în ţară echipa de fotbal CCA care a întreprins un turneu de 4 jocuri în Anglia în compania unora dintre cele mai valoroase formaţii profesionisteengleze. La sosire pe aeroportul Băneasa, fotbaliştii de la CCA au fost întîmpinaţi de reprezentanţi ai CCFS, ai asociaţiilor sportive din Capitală şi de numeroşi sportivi. In decursul turneului în Anglia, fotbaliştii militari au avut o comportare bună făcînd o bună propagandă jocului de fotbal din patria noastră. Din cele 4 întâlniri susţinute echipa CCA a terminat două la egalitate cu cunoscutele echipe Arsenal-Londra şi Sheffield Wednesday, a învins echipa Lutton Town şi a pierdut în faţa redutabilei echipe Wolverhampton Wanderers. line încep campionatele Internaţionale de tenis de masa ale Austriei La Viena încep rutine campionatele internaţionale de tenis de masă ale Austriei, prima mare întrecere din acest sezon. Lotul jucătorilor români la Campionatele internaţionale de tenis de masă ale Austriei a părăsit Capitala în cursul zilei de miercuri indreptîndu-se spre Viena Boxerii asociaţiei „Voinţa" in R. P. Polonă Azi pleacă la Varşovia echipa de box a asociaţiei Voinţa, care va susţine două înttîlniri la Varşovia şi Wroclaw cu selecţionata de box a asociaţiei poloneze Start. Lotul de boxeri, care urmează să plece pe calea aerului, cuprinde pe următorii boxeri: Ambrus Ludovic, Adam Dumitri, Gherasim Constantin, Liviu Coc, Iosif Schwartz, Bogoi, etc. Soarta boxerilor profesioniști Numite boxerului profesionist francez R. Vilemann a strălucit multă vreme pe firmamentul pugilismului mondial. El a întîlnit in cariera sa tumultuoasă pe celebrul Ray Sugar Robinson , pe nu mai puțin vestitul Olson. Dar disputele tot mai grele, exploatarea cruntă a managerilor au pus capăt mai curind decit se credea carierii boxerului Wilemann. El n-a mai găsit angajamente iar micile economii au început să se epuizeze. Boxerul s-a văzut nevoit să renunţe la sportul cu mănuşi şi să ri primească oferta unui circ de lup- tătari care colindă martie oraşe şi o reproduc cu „lupte senzaţionale". Şi drumul pe tobogan, calea pe care au încăput mulţi pugilişti profi fasionişti care s-au lăsat triţi de gloria efemeră a sportului profe- Il sionist. ^ Aceasta este legea inevitabilă a sportului din țările capitaliste. Meciuri decisive în campionatul regional de fotbal Duminică se dispută jocurile etapei ,a îl-a din returul Campionatului regional de fotbal. In această etapă sunt programate o serie de partide foarte interesante, care pot modifica situaţia în clasament atît vin primele locuri, cît şi în zonade retrogradare. Sâmbătă la orele 15 pe terenul C.A.M. este programat jocul dintre Flamura roşie Bere Griviţa şi Flamura Roşie „7 Noiembrie“. Ultima este cea de a doua echipă pretendentă la titlu. Astfel credem că această partidă va limpezi oarecum situaţia primului loc, deoarece fruntaşa seriei, Energia Boleslaw Bierut, are de susţinut duminică o partidă puţin mai dificilă, întîlnind la Bucureşti pe terenul propriu La ora 11 dimineaţa Energia Buftea. Un alt joc interesant este cel dintre cele două echipe bucureştene, care participă la lupta pentru titlu. Este vorba de întâlnirea dintre Energia Electromagnetica şi C. S. Armata care se dispută pe terenul Electromagnetica la ora 11. Flamura roşie ,,F.C. Gheorghiu-Dej“ va juca la Zimnicea cu echipa locală Progresul. Partida va începe la ora 15. Pe terenul Finanţe Bănci, se va disputa jocul echipelor care sunt în zona retrogradării: Progresul I.T.B. — Progresul Slobozia. Partida începe la ora 11. Energia Olteniţa va primi vizita formaţiei bucureştene Flamura roşie F.R.B. Jocul se va disputa la Olteniţa pe ora 15. Recolta Lehliu va primi ca oaspete Flamura roşie Voiscofil. Jocul începe la ora 15. Energia ICAR va juca cu Flamura roşie Abator. Această partidă se va disputa pe terenul Mao Tze-dum la ora 9, iar la ora 11 Energia Mao Tze-dum va primi replica Locomotivei din Roşiori. Iată alte jocuri programate: Recolta IPROFIL — Recolta Negoeşti (teren P.T.T. ora 11) ; Progresul Alexandria — Flamura roşie „Filimon Sîrbu“, la Alexandria ora 15; Recolta C.M. Roşiori Progresul Tr. Măgurele, la Roşiori ora 15. Jocul dintre Flamura roşie F.R.B. şi Victoria Călăraşi, ce s-a disputat la Călăraşi se omologhează cu rezultatul de 3-0 în favoarea Fremurei roşii F.R.B. STAREA TIMPULUI In următoarele 24 fle ore vremea se grade. Vîntul va sufla potrivit dîn menţine rece, favorabilă ploilor slabe nord-est, de scurtă durată. Cerul va fi schim- In următoarele trei zile vremea se bător, mai mult noros. Temperatura în menţine rece cu cerul schimbător, scădere, va fi cuprinsă noaptea între Temporar ploaie, vîntul în intensifizere şi 2 grade, iar ziua între 9 şi 11 care. Temperatura staţionară. Trustul Alimentaţiei Publice nr. 1 RAIONUL GH. GHEORGHIU-DEJ deschide în curînd BUFETUL „EXPRES“ IN STRADA 13 DECEMBRIE Nr. 13 COLT CU SF. IONICA (LA CAPATUL TRAMVAIULUI 6 ŞI 10) unde se vor servi în permanenţă. DIFERITE PREPARATE CALDE ŞI RIBCI PRODUSE DE COFETĂRIE ŞI PATISERIE PRODUSE LACTATE ŞI DIFERITE GUSTĂRI BĂUTURI 0 Din delegaţia sportivă a R. P. Bulgaria face parte şi ult boxer. Este vorba de „semigreul” Petar Stankov una din marile speranţe ale sportivilor bulgari la această competiţie. Alături de Torma (R. Cehoslovacă) şi Nietzschke (Germania), Stankov se numără printre favoriţi, in prezent boxerul bulgar se antrenează împreună cu lotul boxerilor polonezi. La turneul olimpic de baschet vor lua parte 16 echipe care vor începe întrecerea chiar din prima zi a Olimpiadei în marea sală a Expoziţiei din Melbourne. Printre favorite se numără Argentina, Australia, Brazilia, Franţa, Mexic, Uruguai, S.U.A. şi U.R.S.S. Specialiştii cred că pentru semifinale se vor califica: U.R.S.S., Franţa, Brazilia şi S.U.A. . Conducătorul delegaţiei olimpice norvegiene, Axei Floer a declarat că Jocurile de la Melbourne vor fi ultmele pentru Norvegia dacă nu se \tschimba modul de finanțare a ‘portul lor din această ţară selectional pentru Olimpiadă. Trimiterea în Australia a 23 de sportivi care vor reprecr. ’’. Norvegia a fost posibilă numai datorita unei colecte pe care un comitet de sprijin a organlzat-o în întreaga ţară. Guvernul nu ne-a dat nici o centimă, a trebuit să cerşim — a spus Floer. in ultimii patru ani am reuşit să ar filevi 750.000 de coroane, dar şi această sumă nu este suficienta pentru a echipa corespunzător membrii delegaţiei noastre . Echipa selecţionată de amatori a Angliei a fost recalificată în turneul olimpic de fotbal. Această hotărîre a Comitetului olimpic internaţional este motivată de faptul că mai multe ţări s-au retras din competiţie. înainte de a pleca spre Melbourne echipa de amatori a Angliei a jucat cu formaţia prof-sionistă Newcastle Unitedul a fost Învinsă cu 5—0. • Comitetul olimpic al Africii de Sud a Interzis selecţionarea sportivilor care nu sunt de rasă albă. Această ho- tărlre a fost primită defavorabil lin majoritatea ţărilor membre ale Cotaţi-,tetulul Olimpic internaţional. Repre-, zentantul Norvegiei ln C.I.O., Olaf Simonsen, a înaintat un protest contra acestei discriminări rasiale, contrară spiritului olimpiadelor şi a cerut Înscrierea acestei chestiuni pe ordinea de zi a apropiatului congres al C.I.O. Energia Flacăra Ploeşti joacă astăzi la Anvers Miercuri dimineaţă a plecat în Bella echipa de fotbal Energia Flacăra Iubeşti. Fotbaliştii români vor întîlni astăzi la Anvers, selecţionat acestui oraş. (Agerpres) Despre jocul Locomotiva — Hamura roşie Arad Azi se dispută în Capitală un joc din cadrul campionatului categoriei A. de fotbal. Stadionul Giuleşti găzduieşte cu începere de la ora 15, întîînirea Locomotiva —■ Flamura roşie Arad. Se întîlnesc ocupantele locurilor 4 şi 5 din clasament ambele cu 23 puncte. 4) Locomotiva 21 7 9 5 40: 26 23 p. 5) FI. roşie Arad 21 9 5 7, 32:33 23 p. Cum Ştiinţa Timişoara ocupa fiia locului 3 cu 25 puncte nu joacă azi, ca şi C.C.A. şi Energia Ploeşti, feroviarii şi textiliştii au prilejul de a ajunge la 25 puncte dacă înving. Va cîştiga formaţia gazdă, sau cea oaspete? Prin linia jocului cu Energia Ploieşti, în care unsprezecele arădean a capotat lamentabil, bucureştenii au prima şansă şi chiar perspectiva îmbunătăţirii golaverajului. JOI 1 NOIEMBRIE 1356 Programul I 8.30 Sumarul presei centrale. 8.35 Materiale din presă. 9.00 Sulte simfonice. 9.30 Emisiunea „De la strămoşi pentru nepoţi“. 10.00 Cîntă orchestra de muzică populară Radio. 10.30 Cvartetul opus 55 nr. 3 de Anatolie Alexandrov. 11.00 Muzică distractivă. 11.20 Patriotismul poporului rus oglinditor, muzica de operă. 12.00 Emisiunea „Racfio-Prichindel". 12.15 Cîntece şi Jocurile pe cuprinsul ţării. 13.0 Buletin de ştiri. 13.05 Anunţuri şi muzică. 13.10 Muzică simfonică. 14.00 Cintă Ansamblul M.A.I.. 14.30 Cotele apelor Dunării. 14.45 Recomandări din program. 14.48 Concert de estradă. 15.30 Buletin de ştiri. 15.35 Cîntece haiduceşti şi jocuri populare. 15.45 Revista presei străine. 16.00 Muzică uşoară. 18.15 Emisiune muzicală pentru copii. 16.45 Conferinţă. 17.00 Sonata II-a opus 7 pentru vioară şi pian de George Elescu. 17.30 Radiojurnal şi buletin metorologic. 17.45 Cîntece despre trecutul de luptă al poporului nostru. 18.00 Jurnalul femeii. 18.20 Cîntece colhoznice şi jocuri populare sovietice. 18.35 Curs de limba rusă. 18.55 Buletin de ştiri. 19.00 Program muzical. 19.30 Gazeta Radio. 20.00 Transmisiune din sala Ateneului R.P.R. a concertului orchestrei simfonice şi corului Radio, in pauză . Emisiunea „15 minute de poezie în tovărăşia lui Nazim Hikmet“. 23.00 Radiojurnal şi buletin sportiv. 23.15—23.55 Muzică de dans. Programul 11 14.00 Recomandări din program. 14.06 Muzică uşoară. 14.30 Cvintetul pentru flaut, oboi, clarinet, fagot şi corn de Mihaila Andricu. 14.45 Anunţuri şi muzică. 15.00 Buletin de ştiri. 15.05 Muzică populară. 15.20 Muzică. 16.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 16.15 Muzică interpretată de amatori. 16.45 Lieduri de Hugo Wolf. 17.00 Emisiunea „Ştiinţa învinge". 17.36 Muzică uşoară. 17.54 Sfatul medicului. 18.60 „Compozitorul Săptămînii" | G. F. Baendel. 18.40 „Săptămîna muzicii sovietice". 18.60 Vorbeşte Moscova . 19.30 Muzică populară. 20.00 Jurnabil sateler. 20.45 Muzică uşoară. 21.00 Din poezia lui Maiakovici închinată Marii Revoluţii din Octombrie » Iul V. I. Lente. 21.30 Solişti instrumentişti de muzica populară. 22.00 Radiojurnal şi bulfon sportiv. ».25 Muzică corală ».68-24.00 Concert simfonic. TEATRE : Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R., orele 19,30 : Fîntina din Bacclsaral ; Teatrul de Stat de Operetă, orele 19,30 : Plutaşul de pe Bistriţa ; Teatrul Muncitoresc C.F.R.-Giuleşti, orele 19,30 : intr-un ceas bun; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (Comedia), orele 19,30 : O scrisoare pierdută ; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale" (Studio), orele 19,30 : Gaiţele ; Teatrul Armatei (Calea 13 Septembrie), orele 19,30 : Fîntina Blanduziei ; Teatrul Armatei (Sala Magheru), orele 19,30 : Dragoste tîrzie ; Teatrul Tineretului orele 19,30 : Romanticii ; Teatrul „C. Nottara“, orele 19:30 : Nota zero la purtare ; Teatrul de Varietăţi, orele 20.30 : Sofia — Bucureşti ; Teatrul Ţăndărică (Sala Orfeu), orele 20 : 20 pentru noi; Teatrul Ţăndărică (Sala din Str. Academiei), orele 15 : Povestea porcului ; Ansamblul, de Estradă al R.P.R. (Sala din Calea Victoriei 174), orele 20 : O seară la Estradă ; Ansamblul de cîntece şi dansuri al C.C.S., orele 19,30: Spectacole de cîntece, dansuri, satiră şi umor. CINEMATOGRAFE: Patria, Gh. Doja, Ernst Thälmann, conducătorul clasei sale; Republica: Tosca; completare: 20 minute sub apa mării; Magheru, Bucureşti, Arta, Moşilor, 1 Mai, Olga Banele: Muzică cu bucluc; V. Alecsandri, Lumina, Al. Sahla, Libertăţii: Doi căpitani; I. C. Frimu, Doina, N. Bălcescu, Voiniţa; Înfrăţirea între popoare, Al. Popov, Salonul nr. 9; Maxim Gorki: Alarmă în munţi : Tineretului ; Generaţia învingătoare ; Timpuri Noi: Mînăstirea Rita, 1 Mai la Pekin, „Domnul Milion în sac"; Central; Cazul fruntaşului Kocetkov; Victoria; Bulevardul principal; Aurel Vlaicu ; Evadaţii ( Griviţa; Aventurile vasului Bogatic; Vasile Roartă; Munca: Othello; Cultural: Urme pe zăpadă; Unirea: Orele speranţei; T. Vladimirescu, M. Eminescu: Hazen şi Glamita; C. David: Popescu 10 în control, completare; La mere; Mioriţa, Gh. Coşbuc:Dosarul 306; Donca Simo: Drum neliniştit; nie Pintlle: Micul lustragiu; Popular; Mexicanul; Volga: Afacerea Protar;, commpletare: Fetiţa mincinoasă; 8 Mai; Soarta toboşarului. .lag. S-a • Asociaţia Voinţa. In colaborare cu asociaţia Locomotiva organizează în zilele de 3 şi 4 noiembrie pe stadionul Republicii etapa a 1-a a campionatului R.P.R. de atletism pe echipe. Participă echipele asociaţiilor Voinţa- Progresul — Metalul şi Locomotiva 1- Dinamo — Constructorul, întrecerile Încep la ora 13:45. • AZI, la ora 13 are loc la Obor, jocul restanţă de fotbal din categoria B, dintre Dinamo 6 şi ştiinţa Iaşi. Simbătă şi duminică au loc în Capitală întîlniri de popice pentru campionatul republican pe 1956. întrecerile programate contează drept semifinale. Pe arena P.T.T. se întîlnesc echipele feminine Locomotiva P.T.T. campioana Capitalei şi Flamura Roşie Azuga, campioana regiunii Ploeşti. Pe arena 23 August se întrec echipele masculine, Energia I.O.R. campioana Capitalei şi Energia Ploeşti, campioana regiunii Ploeşti şi campioana naţională pe 1955. Meciurile se dispută tur-retur, iar Învingătorii se vor intilni în turneul final, în cursul lunii noiembrie la Bucureşti, Împreună cu ceilalţi 3 analişti din ţară. Ştefan Poreceanu (C.C.A.) a ciştigat etapa de ieri a cursei cicliste „7 Noiembrie" Cursa ciclistă „Gupa 7 Noiembrie" a continuat miercuri cu disputarea etapei contra-cronometrului individual pe şoseaua Bucureşti—Urziceni (60 Km.). Victoria a revenit alergătorului de la CCA, Ştefan Poreceanu, care a parcurs distanta în timpul de 1 h 37’36". Pe locurile următoare s-au clasat A. Selaru (Dinamo) la 2’ 11”; P. Gane (Energia) la 2’51”; D. Muinteanu (Dinamo) la 3’27”; I. Stoica (CCA) la 5’59" etc. In clasamentul general individual conduce dinamovistul A. Selaru cu 7 ’ 06’49” urmat de D. Munteanu (Dinamo) la 2’16’’ şi St. Poreceanu (CCA) la 3’05’’. Pe echipe locul intîi este ocupat de Dinamo care are un avans de 8’22” faţă de CCA. Astăzi se dispută etapa a IV-a pe distanţa Bucureşti-Olteniţa-Bucureşti.