Steagul Roşu, iunie 1958 (Anul 4, nr. 1291-1315)

1958-06-01 / nr. 1291

Pag. ÎS Deschiderea Expoziţiei Industriale Unionale a U.R.S.S. MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS. La 31 mai s-a deschis la Moscova Expoziţia Industrială Unională pe anul 1958. In cele 21 de pavilioane ale expoziţiei sunt prezentate 60.000 de exponate — cu 10.000 mai multe decit anul trecut. Au fost înfiinţate trei pavilioane noi — „Ştiinţa", „Industria chimică" şi „Geologia, petrolul şi gazele". Cu prilejul deschiderii expoziţiei a avut loc un mare miting la care au participat Brejnev, Kiricenko, Kozlov, Hruşciov, Mikoian, Muhitdinov, Voroşilov, Svernik, Posperov precum şi muncitori de la întreprinderile din Moscova, ingineri şi oameni de ştiinţă. La ceremonia deschiderii expoziţiei N. S. Hruşciov, prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. şi preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., a rostit o cuvîntare în care a spus printre altele : Sîntem convinși că vom ieși învingători în întrecerea economică cu Statele Unite ale Americii pentru că orînduirea socialistă asigură o productivitate a muncii incomparabil mai mare decît orînduirea capitalistă. * Vorbind despre cele mai importante realizări ale economiei sovietice, N. S. Hruşciov a arătat că toţi oamenii cinstiţi din lume sunt uimiţi de succesele dobîndite de poporul sovietic în construcţia paşnică. Una din principalele cauze ale acestor succese, a menţionat N. S. Hruşciov, este reorganizarea conducerii industriei şi construcţiilor, efectuată în U.R.S.S. Această acţiune a contribuit la progresul economiei sovietice, a atras masele de milioane ale oamenilor muncii la conducerea producţiei. 0 delegaţie a P. C. U. S. In frunte cu N. S. Hruşciov a sosit la Sofia SOFIA 31 (Agerpres). — TASS transmite: La 31 mai a sosit la Sofia pentru a participa la lucrările Congresului al Vll-lea al Partidului Comunist Bulgar delegaţia P.C.U.S. în frunte cu N. S. Hruşciov, prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Pe aerodromul din Sofia pavoazat cu drapele de stat ale R.P. Bulgaria, U.R.S.S. şi celorlalte state socialiste, delegaţia a fost întîmpinată de conducătorii P.G. Bulgar şi ai guvernului R.P. Bulgaria, de fruntaşi ai vieţii publice din Bulgaria, de membrii delegaţiei partidelor comuniste şi muncitoreşti, sosiţi la Congresul al Vll-lea al P.C. Bulgar, şefi şi membri ai ambasadelor ţărilor socialiste, de mii de oameni ai muncii din Sofia. Sosirea solilor P.C.U.S. a fost întîmpinată de cei prezenţi pe aerodrom prin ovaţiifurtunoase. Primirea delegaţiei P. C. U. S. la aerodromul din Sofia s-a transformat într-o măreaţă demonstraţie a prieteniei bulgaro-sovietice şi a unităţii partidelor comuniste şi muncitoreşti. Guvernul panamez silit să facă concesii însemnate studenţilor grevişti NEW YORK 31 (Agerpres). La 30 mai, s-a terminat la Panama greva declarată la 23 mai de studenţii universităţii şi elevii şcolilor medii din capitala statului Panama. Greviştii au cerut să se renunţe la politica proamericană şi să se ia măsuri pentru îmbunătăţirea situaţiei economice a ţării. Ei au cerut de asemenea demiterea miniştrilor reacţionari şi naţionalizarea Canalului Panama După cum anunţă ziarul „New York Times“ preşedintele statului Panama, De la Guardia, a fost nevoit să facă concesii greviştilor. El a destituit pe ministrul Invăţămintului Julian. Au fost destituiţi de asemenea ministrul Afacerilor Externe şi ministrul Sănătăţii. Ziarul subliniază că deşi au fost făcute aceste concesii in ţară se intensifică opoziţia faţă de guvern care întreține legături strînse cu monopolurile americane.’ l parlamentar al u. R. s. s. adresat parlamentelor statelor participante la coaliţia antitierista MOSCOVA 3 (Agerpres). — TASS transmite: In numele şi dim însărcinarea Sovietului Suprem al U.R.S.S. preşedintele Sovietului Uniunii al Sovietului Suprem al U.R.S.S., Lobanov, şi preşedintele Sovietului Naţionalităţilor al Sovietului Suprem al U.R.S.S., Petre, au adresat parlamentelor statelor participante la coaliţia antihitleristă şi ţărilor care au suferit de pe urma agresiunii hitleriste mesaje în legătură cu hotărîrea Bundestagului Republicii Federale Germane privind înzestrarea forţelor armate vestgermane cu arme atomice şi rachete. Sovietul Suprem al U.R.S.S. cheamă la acţiuni comune toate popoarele iubitoare de pace ,pentru a împiedica înzestrarea Bundeswehrului vest-german cu arme atomice şi rachete şi a nu admite un nou război. Mesajele au fost transmise parlamentelor S.U.A., Angliei, Franţei, R.P.F. Iugoslavia, Austriei, Albaniei, Belgiei, Bulgariei, Canadei, Cehoslovaciei, Danemarcei, R.D. Germane, Islandei, Italiei, Luxemburgului, Norvegiei, Olandei, Poloniei, României și Ungariei. 9in Portugalia domneşte o atmosferă de război civil46 LISABONA 31 (Agerpres). — In cadrul unui interviu, generalul Humberto Delgado, candidat opoziţionist la alegerile prezidenţiale din Portugalia, care urmează să aibă loc la 8 iunie, a declarat că în cazul cînd va fi ales, prima lui măsură va fi demiterea guvernului Salazar. „După 30 de ani poporul s-a săturat de regimul totalitar al primului ministru Salazar şi de metodele sale poliţiste“, a spus Delgado, adăugind că în ţară domneşte o atmosferă de război civil. Intr-un manifest adresat poporului portughez Delgado declară de asemenea că dacă va fi ales va pune în aplicare articolul opt din constituţie, prevăzînd acordarea drepturilor cetăţeneşti poporului şi va promulga o lege electorală cinstită. După cum relatează agenţia Associated Press, observatorii politici din capitala Portugaliei exprimă părerea că consiliul de stat, controlat de Salazar, va refuza să valideze desemnarea lui Delgado drept candidat la alegerile prezidenţiale. In acest caz nu va mai rămîne în cursă decît amiralul Americo Tomas, fost ministru al marinei şi candidatul partidului Uniunea națională al lui Salazar. Al treilea candidat, dr.Arlindo Vicente ,din partea partidului liberal, și-a retras candidatura în favoarea lui Delgado. Dovezi incontestabile ale sprijinului militar american dat rebelilor din Indonezia DJAKARTA 31 (Agerpres). Ziarul „Brntang Timur“ scrie că arestarea aviatorului american Pope şi documentele care s-au găsit asupra lui dovedesc incontestabili că forţele militare aeriene americane îi ajută pe rebeli. Pope a recunoscut că este aviator al forţelor militare aeriene ale S.U.A. Primind o misiune specială, el a intrat în serviciul „Companiei civile de transport aerian“ (SAT), companie americană care îşi are baza în Taiwan. Referîndu-se la o ştire a corespondentului (din Manila al agenţiei Serviciul Naţional Indonezian al Presei (Ihps), ziarul scrie că pentru cercurile politice din Filipine şi Hongkong de mult este cunoscut faptul că compania SAT nu este decît un corp special al aviaţiei strategice a forţelor militare aerieneale S.U.A. SAT a îndeplinit deseori misiuni „speciale“ încredinţate de forţele militare aeriene americane. Printre altele, această companie s-a ocupat de aprovizionarea trupelor americane şi listumaniste cu arme în timpul războiului din Coreea. Corespondentul Inps ■ declară în continuare că la baza forţelor militare aeriene americane din Clark Field (Filipine) se află un mare număr de avioane „V-25“, „V-2R“, „V-29“, care efectuează raiduri în diferite regiuniale Indoneziei de est. Echipajele acestor avioane sunt formate din piloţi al companiei SAT care sunt echipați de asemenea la baza Clark Field. Cu o majoritate şubredă, S.F.1.D. sprijină învestitura generalului De Gaulle PARIS 3 (Agerpres). — In cursul după amiezii de 31 mai, partidele politice din Franţa şi-au precizat poziţia faţă de un viitor guvern De Gaulle. In urma unor deliberări care au durat — cu diferite întreruperi — 4 zile, grupul parlamentar şi comitetul de conducere al partidului socialist au hotărît cu 77 voturi contra 74 să acorde învestitura generalului De Gaulle. Grupul parlamentar şi comitetul de conducere au hotărît de asemenea ca deputaţii socialişti să aibe libertate de vot cu prilejul învestiturii. In același timp s-a hotărît ca socialiștii să fie liberi să participe sau nu la un viitor guvern De Gaulle. Majoritatea de numai trei voturi cu care s-a adoptat hotărîrea de a se sprijini învestitura generalului De Gaulle oglindește lupta strînsă care s-a dus în cadrul grupului parlamentar şi comitetului de conducere între partizanii lui De Gaulle în frunte cu Guy Mollet şi adversarii acestuia. După cum se ştie, în cursul ultimelor două săptămîni cercurile de dreapta au exercitat presiuni puternice asupra socialiştilor, consideraţi arbitri ai situaţiei datorită faptului că, după cum subliniază Associated Press, „Partidul Socialist deţine balanţa puterii în Adunare şi voturile decisive pentru aducerea lui De Gaulle la putere“. Liderul partidului socialist, Guy Mollet a depus eforturi mari pentru a obţine din partea deputaţilor şi comitetului de conducere sprijinirea lui De Gaulle. In urma majorităţii infime cu care Mollet a obţinut adoptarea hotărîrii de a sprijini învestitura lui De Gaulle, liderul S.F.I.O. a declarat: „Nu văd cum aş mai putea rămîne în fruntea Partidului Socialist“. După cum subliniază agenția Reuter, liderul S.F.I.O. consideră că votul de sîmbătă după-amiază l-a pns în minoritate în propriul său partid. O hotărîre similară aceleia a partidului socialist a fost adoptată de partidele de extremă dreaptă poujadist, republican social şi independent După cum au prevăzut observatorii politici de la Paris hotărîrea socia- I iştilor a influenţat poziţia altor partide şi anume a partidului radicalsocialist (Mendes France),, a partidului R.G.R. şi a partidului radical dizident. Aceste partide au hotărît să acorde învestitura generalului De Gaulle după ce s-a cunoscut poziţia partidului socialist Preşedintele Coty a însărcinat pe De Gaulle cu formarea noului guvern PARIS 31 (Agerpres). — Sîmbătă după-amiază generalul De Gaulle a avut o nouă întrevedere cu liderii tuturor partidelor politice în afară de partidul comunist. După această întrevedere a întrlnit pe preşedintele republicii Coty. In urma acestei întrevederi preşedintele republicii a anunţat că De Gaulle a fost însărcinat în mod oficial cu forfilarea noului guvern. Preşedintele Coty a adresat o scrisoare Adunării Naţionale în care anunţă că De Gaulle se va prezenta în faţa parlamentului pentru a cere vot de învestitură. Pentru duminică ora 15 , ora Parisului a fost convocată o şedinţă a Adunării Naţionale în cadrulcăreia va avea loc votul asupra învestiturii lui De Gaulle. Convorbiri ale lui A. A. Gromîko privind convocarea unei conferinţe la nivel înalt MOSCOVA 31 (Agerpres).—TASS: La 31 mai J. Vosahlik, ambasadorul R. Cehoslovace în U.R.S.S., a vizitat pe A. A. Gromîko, ministrul Afacerilor Externe al U.R.S.S. In cadrul convorbirii care a avut loc s-au discutat probleme privind convocarea unei conferinţe cu participarea şefilor de guverne. MOSCOVA 31 (Agerpres).—TASS transmite: La 31 mai A. A. Gromîko, ministrul Afacerilor Externe al U.R.S.S., a primit pe L. Thompson, ambasadorul S.U.A. în U.R.S.S. in cadrul convorbirii care a avut loc s-au discutat probleme legate de convocarea unei conferinţe la nivel înalt. FRAGA 31 (Agerpres). — La 31 mai Vaclav David ministrul Afacerilor Externe al R. Cehoslovace a primit pe reprezentanţi ai ambasadelor U.R.S.S., S.L.A., Angliei, Franţei, R. P. Polone şi R. P. Romíno şi le-a remis un memorandum al guvernului cehoslovac in legătură, cu accelerarea pregătirilor in vederea unei conferinţe la înalt nivel. Conţinutul acestui mesaj a fost făcut de asemenea cunoscut de ministrul Afacerilor Externe al R. Cehoslovace şi şefilor reprezentanţelor diplomatice ale Albaniei, Bulgariei, R. P. Chineze, Indiei, Iugoslaviei, Coreei, Ungariei, Mongoliei, R. D. Germane, Suediei şi Vietnamului. SOSIREA UNEI DELEGAŢII ECONOMICE ROMINE IN R.F.G. La 30 mai a. c. a părăsit oraşul Bruxelles plecind spre Republca Federală Germană delegaţia economică romînă condusă de ministrul Industriei Petrolului şi Chimiei, ing. Mihail Florescu. Delegaţia vizitează R.F. Germană ca urmare a invitaţiei primite din partea comitetului de organizare a expoziţiei industriei de utilaj chimic „Achema“ din Frankfurt pe Main şi a unor firme din R.F. Germană. CONSFĂTUIREA OAMENILOR DE ŞTIINŢA DIN R.P. POLONA LA C.C. AL P.M.U.P. Ziarul „Trybuna Luciu“ relatează că la Comitetul central al P.M.U.P. a avut loc o consfătuire a oamenilor de stiintă din Polonia la care E. Morawski, membru In Biroul C.C. al P.M.U.P., a rostit o cuvîntare. Vorbitorul a arătat printre altele că in prezent revizionismul reprezintă pericolul principal și aduce prejudicii uriaşe ideologiei marxiste. Una din sarcinile principale care stau în faţa oamenilor de ştiinţă din Polonia, a spus apoi E. Morawski, este lupta împotriva tuturor manifestărilor ideologiei burgheze, împotriva forţelor care desfăşoară o activitate anti-soeialistă, reacţionară. VICTORIA MARINARILOR GREVIŞTI ITALIENI şi zilele de 30 şi 31 mai in porturile italiene Veneţia, Triest, Neapole, Palermo, Spezia, Messina au fost la grevă marinarii de pe navele pentru calator şi de pe cargoboturi. Ei au cerut îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi majorarea salariilor. In portul Genova au fost în grevă echipajele navelor „Asia“, „Christofor Columb“, „Oceania“, „San Marco“, „Torres“, „Expezia“. Greva s-a terminat prin victoria marinarilor. Proprietarii navelor au fost nevoiţi să facă concesii greviştilor. COMUNICATUL SOVIETO-FINLANDEZ — U. R. S. S. va acorda Finlandei un împrumut pe termen lung — MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: La Moscova a fost dat publicităţii comunicatul sovieto-finlandez în care se arată că oamenii de stat ai Uniunii Sovietice şi Finlandei s-au pronunţat pentru crearea în Europa Centrală a unei zone în care să nu existe arme nucleare şi rachete. Cele două părţi, se arată în comunicat, sunt convinse că realizarea unui acord cu privire la imediata încetare generală a experienţelor cu armele atomice şi cu hidrogen ar constitui un pas important pe calea rezolvării problemei dezarmării şi ar contribui la realizarea înţelegerii necesare cu privire la interzicerea definitivă şi necondiţionată a acestor tipuri de arme. Partea finlandeză şi-a manifestat atitudinea pozitivă faţă de declaraţia părţii sovietice că Uniunea Sovietică năzuieşte spre întărirea continuă a legăturilor de prietenie şi a înţelegerii reciproce cu celelalte ţări din Europa de nord şi că în acest scop Uniunea Sovietică consideră util să continue împreună cu ele căutarea unor forme de colaborare reciproc acceptabile. După cum se arată în comunicat, în cadrul convorbirilor, conducătorii celor două state au constatat, spre satisfacţia comună, că intre Uniunea Sovietică şi Finlanda există relaţii de bună vecinătate deosebit de sincere. La convorbiri s-a subliniat marea însemnătate a legăturilor economico reciproc avantajoase, precum şi dezvoltarea cu succes a colaborării ştiinţifico-tehnice dintre U.R.S.S. şi Finlanda. Pe baza iniţiativei manifestate de Finlanda, cele două părţi s-au înţeles asupra încheierii unui nou acord cu privire la livrările de mărfuri pe anii 1961—1965. Partea sovietică a acceptat, în principiu, să acorde Finlandei un împrumut pe termen lung, cu dobîndă mică, în sumă de 400.000.000—500.000.000 de ruble. STEAGUI ROŞU Apelul Comitetului de rezistenţă împotriva fascismului PARIS 51 (Agerpres). — Comitetul de rezistenţă Împotriva fascismului a dat publicităţii următorul apel: „In momentul In care, Împotriva dorinţei imensei majorităţi a poporului francez, se Încearcă să se silească parlamentul la capitulare şantajîndu-l cu războiul civil. In momentul in care se violează tradiţiile democratice ale ţârii noastre, comitetul de rezistenţă Împotriva fascismului cheamă pe toţi republicanii, indiferent de părerile lor politice, să-şi manifeste in Întreaga Franţă ataşamentul lor faţă de libertăţile republicane, organiztnd Întruniri de protest inclua şi la ora când Adunarea Naţională se va pronunţa asupra învestiturii generalului De Gaulle. Trăiască Republica !“. Retelii din Algeria ameninţă Franţa cu un atac armat ALGER 3! (Agerpres). — Vineri seara s-a desfăşurat la Alger o manifestaţie la care au vorbit amiralul Auboyneau, comandantul forţelor navale ale N.A.T.O. din Mediterana occidentală, generalul Jouhaud, comandantul forţelor aeriene franceze din aceeaşi regiune, şi Soustelle, fost comisar francez în Algeria şi unul din principalii organizatori ai loviturii de forţă de la Alger. Ca şi la toate mitingurile care s-au succedat în ultimele săptămîni aproape zilnic la Alger, vorbitorii au susţinut cu vehemenţă aducerea generalului De Gaulle în fruntea guvernului francez şi au adus răsunătoare elogii autorilor direcţi ai loviturii de la Alger, generalilor Salan şi Massu. Menţinîndu-se pe linia de ameninţări şi intimidări, organizatorii loviturii de stat de la Alger au lăsat să se înţeleagă limpede că dacă Adunanarea naţională nu va aproba învestitura lui De Gaulle vor dezlănțui un atac armat împotriva Republicii. Mari manifestaţii populare PARIS 31 — Corespondentul Agerpres transmite: In tot cursul zilei de sîmbătă în Franţa au avut loc mari manifestaţii populare în cadrul cărora mii de oameni ai muncii îşi exprimă ataşamentul faţă de instituţiile republicane. La Le Havre, peste 3.000 de manifestanţi au organizat o mare demonstraţie parcurgînd străzile oraşului şi întrunindu-se într-un miting în faţa primăriei oraşului. La Grenoble, mai multe mii de locuitori au demonstrat îndelung scandînd lozinci ca „Trăiască Republica!". „Fascismul nu va trece!". La La Rochelle şi în numeroase alte localităţi continuă greve demonstrative ale oamenilor muncii în semn de protest împotriva complotului anti-republican. In multe localităţi organizaţiile sindicale C.G.T. au lansat apeluri tuturor muncitorilor şi funcţionarilor, chemîndu-i să demonstreze în cursul zilei de 1 iunie, ziua cînd generalul De Gaulle se prezintă îr Adunarea Naţională pentru a cere votul de învestitură. In seara de 31 mai comitetul de conducere al Confederaţiei Generale a Muncii din Franţa a dat publicităţii o Declaraţie în care se spune : „In momentul în care, împotriva imensei majorităţi a poporului francez, se încearcă să se silească ţara la capitulare sub presiunile şantajului cu războiul civil, oamenii muncii din Franţa îşi vor continua cu şi mai multă hotărîre acţiunile pentru apărarea libertăţilor democratice şi sindicale. Ei înfierează pe toţi cei care preconizează supunerea sau îndeamnă la o politică de tergiversare. Confederaţia Generală a Muncii din Franţa sprijină pe deplin apelul Comitetului de rezistenţă împotriva fascismului şi cere tuturor organizaţiilor sale să dea ascultare chemărilor la întruniri de protest în ziua şi la ora cînd Adunarea Naţională se va pronunţa asupra investiturii lui De Gaulle". C. C. ai P. C. U. S. felicită pe comuniştii italieni pentru victoria in alegeri MOSCOVA 31 (Agerpres) — TASS Intr-o telegramă adresată Comitetului Central al P. C. Italian, C.C. ai P.C.U.S. felicită pe comuniştii italieni pentru însemnata victorie politică şi morală obţinută în alegerile parlamentare. In telegramă se spune printre altele: „Gloriosul Partid Comunist Italian, după ce a trecut prin încercări grele, şi a zdrobit atacurile reacţiunii şi revizionismului, a confirmat încă odată in mod convingător că rădăcinile sale sînt adînc înfipte în popor — în clasa muncitoare, în masele ţărăneşti, în păturile mijlocii ale populaţiei. Strălucitul lui succes în alegeri este o nouă dovadă convingătoare a caracterului pe de-a întregul mincinos al afirmaţiilor reacţiunii internaţionale cu privire la aşa-numita „criză a comunismului“. Victoria în alegeri a partidului dv precum şi însemnatele succese ale tovarăşilor socialişti constituie o etapă importantă în dezvoltarea şi întărirea forţelor democratice ale poporului italian, în lupta lor pentru cauza păcii şi progresului social“. Programul I 6.55 Concert de dimineaţă. 7.40 Muzică populară romînească. S.C. Recreaţia mare. 8.15 Muzică pentru fanfară. 8.30 Teatru la microfon pentru copii , ,Se caută Un erou". 9.45 Emisiune pentru studenţi. 10.30 „Ghid muzical“. 10.55 Melodii populare romîneşti interpretate de solişti şi formaţii care ne-au vizitat ţara. 11.10 Din lirica universală contemporană : Versuri de Nazim Hikmet. 11.17 Arii şi duete din operete. 11.45 Revista presei. 11.55 Din cîntecele şi dansurile popoarelor. 12.40 „Figura mamei în cîntecele compozitorilor noştri“. 13.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 13.15 cintă orchestra de estradă Radio, dirijată de Sile Dinicu. 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 De toate pentru toţi. 14.40 Cîntă orchestra „Barbu Lăutaru" a Filarmonicii de Stat „George Enescu“. 15.10 Muzică distractivă. 15.30 La şezătoare. 16.10 Muzică. 18.30 Transmisie de la Timişoara a reprizei a Xl-a a Intilnirii de fotbal „Ştiinţa Timişoara“ — „Dinamo“ Praga. 19.15 Buletin de ştiri. 19.20 „Drumeţii veseli“. 20.00 Teatru la microfon : „Visul unei nopţi de vară“. 21.45 Muzică de dans. 22.00 Radiojurnal, buletin meteorologic şi sport. 22.30 Muzică de dans. 23.52—23.55 Buletin de ştiri. Programul II T.cp Melodii populare româneşti. 7.40 Marşuri pentru fanfară. 7.50 Buletin de ştiri.. 8.00 Muzică uşoară. 8.15 Anunţuri şi muzică. 8.20 Emisiune literară. 8.30 Lucrări inspirate din viaţa copiilor. 9.18 Din prelucrările de folclor ale compozitorilor noştri. 9.50 Cronica evenimentelor Internaţionale. 10.05 Cîntece de compozitori români. 10.80 Muzică uşoară. 10.80 Transmisie din sala Ateneului a concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii de Stat „George Enescu". Dirijor: Mendî Rodan. 13.00 Muzică uşoară. 13.15 Emisiune pentru copil. 13.35 Cântece şi jocuri populare romîneşti. 14.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 14.15 Solişti de muzică uşoară. 14.40 Radiomagazin. 15.30 Muzică simfonică. 15.53 Versuri ale poeţilor noştri Închinate copiilor. 16.00 Vorbeşte Moscova ! 16.30 Muzică distractivi. 16.45 Cîntă Maria Lătăreţu. 17.00 Pagini de satiră şi umor. 17.10 Cintă Corul „Komitas“ al Casei de cultură armene ,,Stepan Şahumian" din Bucureşti, dirijor Garbis Artunian. 17.40 Muzică de estrada. 18.15 Pe harta nouă a ţării. Ciclu de reportaje de Dionisie Şincan. 18.30 „Figuri de lăutari din trecut" : Sava Făldureanu. 19.00 „Interpretul săptăminii“ : Mark Reizen. 19.30 Muzică uşoară imprimată pe discuri „Electrecord“. 20.00 Buletin de ştiri. 20.05 Program pentru iubitorii de romanţe. 20.35 Muzică de dans. 21.45, Emisiune literară. 21.55 Muzică de dans. 22.30 Muzică din operete. 23.00 Buletin de ştiri, sport şi buletin meteorologic. 23.10—24.00 Serenada opus 11 nr. 1 in Re major de Brahms. TEATRE: Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R., matineu orele 11: Bărbierul din Sevilla, seara orele 19.30: Rusalka; Teatrul de Stat de Operetă, matineu orele 10,30: Văduva veselă, orele 15,30: Căsătoria secretă, seara orele 19,30: Plutaşul de pe Bistriţa; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (Comedia), matineu orele 10 : Bădăranii, orele 15: Doamna nevăzută, seara orele 19,30: Blestematele fantome; Teatrul Naţional „I. L. caragiale“ (Studio), matineu orele 10: Judecata focului, orele 15 : Arborele genealogic, seara orele 19,30: omul cu mîrţoaga; Teatrul Municipal (Matei Millo), orele 20 ; Uraganul; Teatrul Municipal — Studio — (Flamon Sîrbu), orele 20 ; Omul care aduce ploaie; Teatrul Armatei (Magheru), matineu orele 10 ; Despot Vodă, seara orele 20 ; Ecaterina Teodoroiu ; Teatrul Amatei (Modern), orele 20 ; Dragoste tîrzie; Teatrul Armatei (Uranus), matineu orele 16 : Pupăza din tei, seara orele 20 : O zi de odihnă: Teatrul Tineretului, matineu orele 10: Insirte mărgărite, orele 16: Masca lui Neptun, seara orele 20 : Antigona ; Teatrul Muncitoresc C.F.R., matineu orele 10 : Chirita în provincie: Romeo și Julietta la Mimi; Teatrul ,,C. Nottara“, matineu orele 16 : Nora, seara orele 20 : Filomena Marturano- Teatrul Satiric-Muzical ,,C. Tănase“ (Savai), matineu orele 11 si seara orele 20 : Revista 58: Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase“ (Victoria), orele 20 : Intre noi femeile; Circul de Stat, matineu orele 16,30 şi seara orele 20,30 . Circul de Stat al Uniunii Sovietice CINEMATOGRAFE: Patria, Bucureşti, Progresul, înfrăţirea între popoare. Libertăţii : Zboară cocorii; Republica: Drumul spre stele; Magheru, I. C. Frimu, 1 Mai: Spionaj contra spionaj! V. Alecsandri, Volga: Casa In care locuiesc; E. Pavel, Gh. Doja, Al. Sahla: Un condamnat la moarte a evadat; Lumina: Oala cu cinci picioare; Central: Vagabondul (seria I şi II); Doina, 8 Martie : Şcoala părinţilor ; M. Gorki: Festivalul filmelor de păpuşi şi marionete; Victoria: Rîndunica; Timpuri Noi: Program de filme ; Mioriţa: Lumea tăcerii; Tineretului: vocaţie; Griviţa: S-a înttmplat la Belgrad; V. Roabă: Serenada mexicană ; Cultural ! Căpitanul bătrlnel carapace ; 8 Mai: Povestea primei Iubiri; Unirea: Ofiţer pentru o zi; C. David: Strada Mare; I. Vladimirescu: Flacăra: Pomişorul fermecat; Arta, Drumul Serii: Duelul; Munca; 30 Decembrie : Micul acrobat; Moşilor, N. Bălcescu : Lacul lebedelor ; 23 August: Taifun la Nagasaki; D Simo: Odată în viaţă; Popular T. Pintilie, G. Cosbuc : Bijuterii de familie; M. Effrmnescu: Ciulinii Bărăganului; O. Barric: Scara în spirală; A. Vlaicu: Familia Ulianov; George Bacovia: Contele de Monte Cristo (I, II). 16 Februarie: Comoara căpitanului Martens. DUMINICA 1 IUNIE 1858 Puternice ciocniri între răsculaţi şi trupele guvernamentale în Liban BEIRUT 31 (Agerpres). Intr-un comunicat oficial se arată că la 29 mai aproape în întreaga ţară au avut loc mişcări ale detaşamentelor de răsculaţi. Potrivit informaţiilor presei, după un oarecare răgaz ciocnirile dintre răsculaţi şi forţele guvernamentale au reînceput la Tripoli, Saida şi la sud de oraşul Tir. împotriva răsculaţilor autorităţile folosesc artilerie şi tancuri. In ultimele două zile la Beirut au avut loc puternice ciocniri armate. Intr-o serie de cartiere din oraş, unde detaşamentele armate ale organizaţiei profasciste „Partidul naţional social" au încercat să ocupe unele case, forţele populare au opus o rezistenţă hotărîtă. Autorităţile libaneze intensifică măsurile represive, a fost introdusă pedeapsa cu moartea pentru participarea la aşazisele „acte teroriste“, a fost introdusă de asemenea o riguroasă cenzură a presei. Sunt urmăriţi în justiţie editorii ziarelor „As-Siasa“, „Beirut al-Masa“, „Telegraph“, „As-Sark" şi altele. Aceste procese au fost transmise tribunalului militar. In capitala Libanului, Beirut răsculaţii au scos pietrele de pe troatoare şi poduri pentru autoapărare. La Beirut, soldaţii armatei guvernamentale însoţiţi de maşini de stingerea incendiilor patru ţestră pe străzi, împotriva răsculaţilor din Tripoli au fost întrebuinţate tancurile. Participanţii la marşul pentru pace înaintează spre Washington NEW YORK 51 (Agerpres). Corespondentul din Washington al agenţiei United Press Internaţional relatează că spre Washington înaintează pe jos şi în automobile venind din statele Maryland, Virginia, Delaware, din New York şi Chicago participanţii la marşul pentru pace.. Ei intenţionează ca la 1 iunie să organizeze în faţa Casei Albe o demonstraţie de protest împotriva experienţelor cu arma nucleară efectuate de guvernul Statelor Unite în largul Oceanului Pacific. In drum spre Washington, participanţii la acest marş string semnături pe petiţia adresată preşedintelui S.U.A., Eisenhower, în care se cere încetarea imediată a experienţelor şi producţiei armei nucleare. TELEVIZIUNE Duminică 1 iunie: 8,45: Gimnastica săptăminii; 9,10: „De ziua voastră“ ,emisiune specială pentru copii; 19: Informaţiile după-amiezii; 19,05: Evocare Constantin Tănase; 19,50 Tinere talente: desenele satirice ale lui Dumitru Negrea; 20,05: Jurnalul televiziunii ; 20,30: Recital muzical coregrafic: Miriam Tausinger şi Nicolette Mastere; 21,05: Filmul artistic „Dani“; 22,30 : Duminica sportivă; 22,40: Ultimele ştiri. Luni 2 iunie : 19: Spicuiri din programul săptămînii; 19,03: Informaţiile după-amiezii; 19,08 : Emisiune pentru pionieri şi şcolari; 19,28: Actualitatea în imagini; 19,38: Teatru din studio „Răpirea din Seral“ de Mozart in interpretarea colectivului Teatrului de Operă şi Balet al R.P.R.; In pauzele spectacolului: Jurnalul televiziunii; Iar în încheiere: Ultimele ştiri. REDACŢIA JI ADMINISTRAŢIA București, str. Brezoianu nr. 23-24. Centrala telefonică nr 8.22.10; 6.23.38; 6.23.29; Secţia scrisori S.33.94 STAS 24*2-53. Tîpanil'* Intr Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23-25 Abonamente mai viitpare lei , colective X pentru muncitori, ţărani şi intelectuali lei «. Abonamentele se fac la Oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţiI. Taxa poştală plătită in numerar conform aprobării Dir. Gen. P.T.T.