Steagul Roşu, aprilie 1971 (Anul 23, nr. 6765-6790)

1971-04-01 / nr. 6765

CE LOC OCUPĂ PROBLEMELE AGRICOLE PE AGENDA DEPUTAŢILOR? (II) Continuitate, profunzime, eficienţă Aşa ar putea fi caracterizate, sintetic, preocupările Consiliului popular comunal BOLINTIN-DEAL pentru asigurarea unor producţii sporite în toate sectoarele cooperativei agricole. Şi tot la fel, ar trebui caracterizate relaţiile ce s-au statornicit de-a lungul anilor între consiliul deconducere al C.A.P. şi comitetul executiv al consiliului popular. Dacă în numeroase alte comune, doar primarul mai vizitează cînd şi cînd cooperativa, la Bolintin- Deal, pe drumul de la C.A.P. la primărie se circulă în ambele sensuri. Chiar în ziua vizitei noastre, ing. Ion Neagu, preşedintele cooperativei venise să se sfătuiască cu primarul în privinţa organizării unei activităţi industriale, de confecţionare a gardurilor din prefabricate. Şi cum propunerea răspundea atît intereselor C.A.P., cît şi cerinţelor tuturor cetăţenilor din comună, primarul Marin Calofir i-a promis tot sprijinul pentru recrutarea meseriaşilor necesari. După plecarea preşedintelui C.A.P., am reluat firul discuţiei cu tov. Calofir, solicitîndu-i cîteva date în legătură cu metodele prin care, în calitatea sa dedeputat și primar, înțelege să sprijine activitatea cooperativei. — Din programul de lucru pe care mi-l propun pentru fiecare zi — ne-a răspuns interlocutorul nostru — problemele agricole nu lipsesc niciodată. Sînt zile cînd parcurg drumul la C.A.P. şi de două ori. Nu o dată, m-au insotit şi alţi membri ai comitetului executiv — ceea ce a determinat ca rapoartele prezentate în şedinţele de comitet executiv să fie urmate de discuţii ample şi competente, iar deciziile şi hotărîrile să cuprindă măsuri eficiente, cu termene şi responsabilităţi concrete. Toate acestea au contribuit la continua îmbunătăţire a activităţii în sectorul zootehnic care a depăşit nu numai planul valoric, ci şi livrările (fizice) la carne (bovine şi păsări) prevăzute pentru 1970. Privind retrospectiv tematica analizelor şi deciziilor adoptate de comitetul executiv pe parcursul unui an, observăm frecvenţa deosebită a problemelor producţiei agricole. Astfel, au fost dezbătute posibilităţile de creştere a producţiei vegetale şi animale (raportor: Ion Neagu, preşedintele C.A.P.), stadiul realizării planului de contractări şi achiziţii la C.A.P., membrii cooperatori şi cooperativa de consum ; asigurarea îndepliniriii sarcinilor de plan la producţia de lapte, carne şi lină. La toate acestea, trebuie să adăugăm şi faptul că în sesiunile consiliului popular au fost prezentate informări în legătură cu desfăşurarea fiecărei campanii agricole. La dezbaterea şi soluţionarea acestor probleme o contribuţie deosebită a revenit membrilor comisiei permanente pentru agriculturăzootehnie. Deputaţii din această comisie au reuşit să efectueze numeroase studii şi controale informînd comitetul executiv asupra unor deficienţe, asupra unor resurse de îmbunătăţire a activităţii şi a soluţilor pe care le propun în acest scop. Devebit de eficientă s-a dovedit propunerea de asigurare a furajelor pentru animalele membrilor cooperatori prin culturi duble în mirişti de orz. Şi nu se poate spune că rezultatele nu s-au oglindit în creşterea efectivelor de bovine şi ovine înregistrate la recensămîntul din ianuarie a.c. Iată deci, roadele modului in care consiliul popular înţelege să-şi exercite atribuţiile în domeniul agriculturii ; iată deci, ce înseamnă ca problemele C.A.P. să fie şi problemele consiliului popular. Este neîndoielnic că la Bolintin-Deal stadiul preocupărilor meteorice a fost de mult depăşit şi există deja o experienţă bogată prin valorificarea căreia se vor putea obţine rezultate mereu mai bune. In prezent, în agenda primarului şi a multor alţi deputaţi, pe locul 1 se situează legumicultura unde rezultatele anului 1970 nu s-au ridicat la nivelul cerinţelor. Studiind cauzele acestei rămîneri în urmă, comisia permanentă pentru agricultură-zootehnie a conchis că, în principal ,greutăţile s-au datorat lipsei de răsaduri. Propunerea comisiei ca, începînd cu 1971, tot necesarul de răsaduri să fie asigurat de ferma locală (fără să se mai cumpere de la alte C.A.P.) a fost însuşită de comitetul executiv şi de consiliul de conducere al C.A.P. Ca urmare, au mai fost amenajate încă două sere-înmulţitor. Comisia n-a abandonat problema, nesocotind-o încă rezolvată. Ca atare, membrii săi o urmăresc în continuare controlînd stadiul realizării planului de răsaduri. De asemenea, deputaţii din satul Mihai Vodă, unde în rîndul locuitorilor a existat o tradiţie a grădinăritului, sprijină acţiunea C.A.P. de constituire a unor grupe de specialişti în cultura legumelor timpurii, a vinetelor şi a tomatelor de solar. In rîndul deputaţilor sînt şi cîţiva brigadieri şi şefi de echipă de la C.A.P. Aceştia, împreună cu primarul, vor urmări o altă problemă de actualitate: asigurarea condiţiilor optime de cazare şi hrană pentru mecanizatorii secţiei locale a S.M.A. Ciorogîrla. Aşa cum s-a procedat şi în anul trecut, se va controla aprovizionarea cu alimente a cantinei, transportul hranei calde în cîmp, dotarea şi curăţenia dormitoarelor. Se va sprijini şi pe această cale, buna desfăşurare a lucrărilor de pregătire a terenurilor şi însăminţărilor de primăvară — premiză indubitabilă a obţinerii unor recolte sporite in noul an agricol 1971. NADIA CONSTANTINESCU " STEAGUL ROȘU "■ Construcții zootehnice ale sectorului de taurine din Oltenița. ACŢIUNI PENTRU MODERNIZARE (Urmare din pag. a l-a) bază floricolă puternică, respectiv la C.A.P. Nicolae Bălcescu. Pe lingă asigurarea „materiei prime“, concentrarea stupăritului într-un singur loc face posibilă reducerea costului produsului respectiv prin folosirea raţională a forţei de muncă Tot in cadrul C.A.P. Nicolae Bălcescu se amenajează o îngrăşătorie de berbecuţi. Fiecare cooperativă din zonă va preda mieii din turma proprie îngrăşătoriei intercooperatiste, realizind astfel venituri sporite printr-o valorificare mai eficientă a acestora. Pentru început îngrăşătoria intercooperatistă, va avea un rulaj de 1 500 de animale, urmînd ca în 1972 să ajungă la 5 000 de berbecuţi anual. Au mai fost rezolvate şi alte probleme privind aşezarea zootehniei pe baze eficiente. Spre exemplu, C.A.P. Săruleşti avea o matcă de 4 000 de păsări în sistem gospodăresc. Acest sector nu era avantajos. C.A.P. Fundulea avea 500 de oi, un sector care, de fapt, „trăia“ pe spesele celorlalte sectoare din ferma zootehnică din acelaşi motiv : condiţiile necorespunzătoare. Cooperatorii din Săruleşti dispun de condiţii optime pentru creşterea ovinelor iar cei din Fundulea au condiţii pentru avicultura. Iată ceea ce a determinat schimbul de activităţi dintre cele două cooperative: începînd cu acest an, fiecare unitate valorifică propriile resurse în modul cel mai avantajos. Măsurile luate în practicarea unei activităţi eficiente în fiecare cooperativă se reflectă şi în preocupările actuale pentru asigurarea bazei furajere. Cunoscînd profilul fermelor lor, perspectivele de viitor, cooperativele de producţie din zona Săruleşti şi-au stabilit cu precizie suprafeţele ■ destinate producţiei de furaje sortimentele de nutreţuri necesare. Pe de altă parte, secţile S.M.A. au fost dotate potrivit nevoilor fiecărei ferme în parte. In prezent, mecanizatorii şi cooperatorii folosesc fiecare zi bună de lucru pentru însăminţarea în timpul optim a furajelor. Prin măsurile luate, prin modul de organizare a activităţii fermelor, unităţile cooperatiste din zona consiliului Săruleşti vor deveni mari producătoare de lapte, carne, ouă şi miere, aducîndu-şi o contribuţie superioară la satisfacerea cerinţelor populaţiei şi industriei, sporindu-şi propriile venituri băneşti. Ritmuri, iniţiative, rezultate (Urmare din pag. a l-a) rezistenţa pentru ca în cealaltă jumătate a secţiei să fie montaţi stîlpii şi grinzile principale. O situaţie asemănătoare şi la lucrările conductei cu diametrul de 1000 premo — staţia de epurare deversare Dunăre, unde s-au efectuat operaţiile necesare pe o lungime de 750 m faţă de 1230. In egală măsură, tot cu un apreciabil avans se vor preda în perioada 30 iulie — 30 august uzinele de condiţionare nr. 4, 5, 6. — Nu vrem să facem excepţie de la regulă şi ca atare v-am ruga să ne evidenţiaţi cîteva formaţii de lucru. — De la bun început vreau să remarc dificultatea desemnării acestora. O dată pentru că rezultatele obţinute se datoresc întregului colectiv care, fără a exagera, a făcut dovada unei bune pregătiri profesionale, iar pe de altă parte, avînd în vedere responsabilitatea cu care fiecare muncitor şi tehnician s-a achitat de sarcinile încredinţate. Ştiu, îmi veţi spune că... o mină are 5 degete. Şi, totuşi... — Totuşi... — Luînd în consideraţie minima diferenţă ce există între cifrele care reprezintă realizările brigăzilor, se remarcă colectivele conduse de Gheorghe Dinu — fierari-betonişti, Constantin Ilie şi Paul Olaru — zidari, Dumitru Iordache — betonişti şi Florea Berbec şi Gheorghe Dobriş — dulgheri montatori prefabricate. Pe urmele sesizărilor de la cititori REZOLVĂRI ŞI.....REZOLVĂRI Există şi o a doua soluţie La redacţie a sosit o scrisoare din satul Brăniştari, comuna Călugăreni, care purta 67 de semnături. Semnatarii — muncitori la diferite întreprinderi din Bucureşti (Energo utilaj, întreprinderea prefabricate Progresul, I.C.R.M., Uzina de reparaţii Bucureşti şi altele), îşi înfăţişau necazurile întîmpinate zilnic la plecarea şi sosirea autobuzelor I.T.A de pe ruta Brăniştari — Bucureşti. Dimineaţa, mulţi rămîn pe jos. La întreprindere serviciul începe la oră fixă. Cei care au rămas de „căruţă“ încep... maratonul în găsirea unor ocazii. In scrisoarea lor reclamanţii solicitau sprijinul redacţiei pentru suplimentarea numărului de autobuze pe aceste trasee. Solicitarea s-a dovedit întemeiată.Aceasta ne-a fost confirmată şi de sondajele efectuate în zilele de 15 şi 18 martie de către organele I.T.A. — Bucureşti. In răspunsul trimis redacţiei se arată că întreprinderea de transport analizînd cererea celor în cauză, ne roagă să le comunicăm că există şi o altă soluţie. In conformitate cu H.C.M- 1054/ 1968, I.T.A. Bucureşti are posibilitatea de a pune la dispoziţia salariaţilor în exclusivitate autobuze care să-i transporte de la locul de muncă la domiciliu şi invers, după un program, orar stabilit de unitatea beneficiară. In acest scop, urmează ca delegaţii întreprinderilor bucureştene care au salariaţi la Brăniştari să se prezinte la Autobaza 3 călători Bucureşti pentru a încheia convenţiile respective conform prevederilor legale. Rezolvindu-se în acest mod transportul salariaţilor se va descongestiona astfel şi cursa oficială care în prezent circulă pe traseu supraîncărcată, nemulţumind pe mulţi călători. Din două soluţii, credem că e bine să se aplice cea mai avantajoasă, cea propusă de I.T.A. Bucureşti. In patru ore a fost remediată defecţiunea Satul Obedeni al comunei Vărăşti este o localitate complet electrificată de mai mulţi ani. Totuşi aici, nu de mult, a avut loc în unele sectoare ale satului o săptămînă de beznă. Cauzele nu se cunosc de cei care ne-au sesizat. Acest fenomen necunoscut de mult aici, a determinat pe mulţi localnici să caute prin lăzi şi unghere vechile lămpi cu petrol, să cumpere luminări asigurînd „îndeplinirea“ planului de vînzări la unităţile cooperaţiei de consum, la acest articol. Toţi se întrebau cum se poate remedia această deficienţă venită aşa din senin. Răspunsul l-a dat I.R E.R.-ul Cauza care a determinat bezna la Obedeni a fost arderea unui reductor de curent de la faza la care era racordat şi iluminatul public. Insă nimeni, nici consiliul popular comunal măcar, nu s-a gîndit să anunţe acest deranjament imediat. Abia după o săptămînă s-a făcut acest lucru, iar echipele de intervenţie au remediat în 4 ore cauza deranjamentului. Plecînd de la păţania celor din Obedeni, considerăm necesar să atragem atenţia consiliilor populare că în astfel de situaţii să nu aştepte să treacă zi după zi şi să comunice defecţiunile ce survin în reţeaua de iluminat, nu de alta, dar s-ar putea ca unităţile cooperaţiei de consum să nu dispună de atîtea luminări. PRONOEXPRES NUMERELE EXTRASE LA CONCURSUL NR. 13 DIN 31 MARTIE 1871 Fond general de premii: 3 039 792 lei din care 1 674 547 lei report. Extragerea I : 16 40 29 37 13 33. Fond de premii : 1 862 022 lei din care 1 152 237 lei report la categ. 1. Extragerea a II-a : 42 15 19 28. Fond de premii : 1 177 770 lei din care 522 310 lei report la categ. A. Dosarul a fost rezolvat Tovarăşe Constantin I. Tonghioiu, am luat cunoştinţă din scrisoare de nemulţumirile dv. privitoare la situaţia dosarului de pensionare. Am intervenit la instituţia în drept cerînd o mai grabnică rezolvare. Credem că acum cînd veţi citi aceste rînduri nu veţi mai avea motiv să fiţi supărat. Aşa cum ne comunică C.M.J. Ilfov prin adresa nr. C.R. 405 din luna martie a.c., deşi au trecut mai bine de trei luni de la depunerea actelor, dosarul de pensie în cauză a fost înaintat Oficiului judeţean de pensii pentru soluţionare- Rubrică realizată de T. IACOB m Pag. a 3-at" Campionatele mondiale de tenis de masă TOKIO 31 (Agerpres). — La Nagoya, unde se află în plină desfăşurare campionatele mondiale de tenis de masă au fost desemnate finalistele competiţiilor pe echipe. In ambele turnee, lupta pentru cucerirea celor două trofee tradiţionale : „Cupa Corbillon“ (feminin) şi „Cupa Swaythling“ (masculin) se va da între sportivii R.P. Chineze şi Japoniei, care au dominat pînă acum întrecerile. In concursul masculin (grupa B), selecţionata R.P. Chineze, după ce a surclasat cu 5-0 echipa Cehoslovaciei, a întrecut, într-un meci de mare spectacol, cu 5—3 echipa Suediei, campioana Europei. In grupa A, reprezentativa Japoniei termină, de asemenea, neînvinsă, dar calificarea sa a fost pusă sub semnul întrebării, cînd, în meciul cu echipa Iugoslaviei, era condusă la un moment dat cu 4—1. Jucătorii japonezi au dovedit însă o mare tenacitate, au refăcut s handicapul, au egalat la 4—4, iar în partida decisivă, Mitsuro Kono, frenetic încurajat de cei 3 000 de spectatori, l-a învins cu 2—1 pe Karakasevici. In prima grupă a competiţiei feminine, echipa R.P Chineze a ocupat locul fruntaş cu 5 victorii. In ultimul meci, formaţia R.P. Chineze a întrecut cu 3—1 echipa U.R.S.S., deţinătoarea titlului mondial. Alte rezultate din această grupă : Cehoslovacia — Anglia 3—2 ; Suedia — Franţa 3—0. In grupa B, pe locul întîi s-a clasat echipa Japoniei, care a cîştigat cu 3—0 întâlnirea cu selecţionata României. Iată rezultatele tehnice ale acestui meci : Ozaki — Maria Alexandru 2—0 (27—25, 26—24); Kowada—Mihalca 2—1 (15—21, 21—14, 21—13) ; Kowada, Ozaki — Alexandru, Mihalca 2—1 (18—21, 21—14, 21—15). Pe locul doi în această grupă se clasează formaţia Coreei de sud, învingătoare cu 3—0 în faţa echipei R.F. a Germaniei. Finalele probelor pe echipe şi meciurile pentru stabilirea clasamentelor se dispută astăzi. Echipa feminină a României (situată pe locul 3 în grupa B) va întilni selecţionata Cehoslovaciei pentru locurile 5—6. ÎN ÎNTÎMPINAREA SEMICENTENARULUI Pionierii sportivi în întrecere Cupa „A 50-a aniversare a creării P.C.R.“ , organizată de către Consiliul judeţean al Organizaţiei pionierilor la handbal, fotbal şi orientare turistică, se bucură de mare popularitate in rîndul pionierilor şi şcolarilor. în această perioadă au loc întrecerile din cadrul etapelor de masă în marea majoritate a unităţilor de pionieri. Duminică, la Buda, pe terenul sportiv din sat, într-un cadou festiv pionieresc s-a desfăşurat etape pe centru de comune la handbal unde au participat reprezentativele de băieţi şi fete ale şcolilor generale : Buda, Mihăileşti nr. 1, Tufa şi Cornetu. Sute de cravate roşii, părinţi şi prieteni ai micilor sportivi au asistat şi încurajat echipele favorite. A fost o luptă dîrză, dar sportivă pentru victorie. Pînă la urmă pregătirea şi voinţa şi-au spus cuvîntul, astfel incit învingătoare au ieşit reprezentativele şcolilor Buda (băieţi) şi Tufa (fete), reprezentative ce şi-au cîştigat dreptul de a participa la etapa judeţeană. Merită evidenţiat faptul că la această întrecere au participat pe lingă profesorii de specialitate şi un număr îndemnat de comandanţi de detaşamente şi toţi comandanţii de unităţi de la şcolile respective. Prof. CONSTANTIN POPA Campionatul judeţean de handbal • Echipele din Dragomireşti învingătoare în întrecerile masculine şi feminine Cele mai bune formaţii de handbal din judeţ şi-au dat intîlnire la palma competiţie oficială în aer liber din acest sezon, prilejuind un inimos şi atractiv spectacol sportiv. Respectiv, un număr de 16 echipe (9 formaţii masculine şi 1 echipe feminine) au participat la Întrecerile etapei judeţene a campionatelor de calificare de seniori şi senioare, reprezentind localităţile Buftea, Fundulea, Brăneşti, Olteniţa, Urziceni, Bolihtin Vale, Chirnogi, Ulmeni şi Dragomiireşti. Jocurile s-au desfăşurat pe două terenuri din parcul sportiv „Progresul“ din Capitală, purtînd amprenta unor dispute dârze şi echilibrate. Mai ales, partidele dintre echipele masculine s-au ridicat la un nivel tehnic apreciabil şi s-au încheiat cu scoruri strinse. Iată şi cîteva rezultate edificatoare : Dragomireşti—Urziceni 21—18, Olteniţa—Fundulea 22—22, Fundulea— Brăneşti 21—18, Dragomireşti—Bolintin Vale 32—22. In finală s-au întrecut formaţiile din Dragomireşti şi Olteniţa. După un joc frumos şi echilibrat, tinerii handbalişti din Dragomireşti au cîştigat la limită, cu 22—21. Astfel,Gloria Dragomireşti a cucerit titlul de campioană pe judeţ şi va participa la faza de zonă a campionatului de calificare. O evoluţie frumoasă a avut şi formaţia feminină de handbal din Dragomireşti, care a întrecut în preliminarii echipele din Buftea şi Chirnogi cu scoruri categorice 16—3 şi, respectiv, 20—8. In meciul decisiv pentru primul loc a întrârut formaţia feminină a Liceului Fundulea, de care a dispus cu 15—8. In jocurile 5 precedente, Fundulea a cîştigat confruntările cu echipele djnn Urziceni (11-2) şi din Ulmeni (18-11)Acum, echipele (feminină şi masculină) dfi Dragomireşti urmează să se pregătească în vederea jocurilor zonale, psigramate la Buzău, în zilele de 10 11 aprilie, cînd vor întilni campioantele judeţului Brăila. M. L. \ « PE SCURT® PE SCURT® PE SCURT® PE SCURT » LA GENEVA AU ÎNCEPUT lucrările Congresului Ligii internaţionale de hochei pe gheaţă (LIHG). Referitor la diferendul care opune forul Internaţional şi Asociaţia canadiană de hochei amator (care după cum se ştie s-a retras din campionatele mondiale), John Ahearne, preşedintele LIHG, a declarat că Liga nu şi-a schimbat poziţia in ceea ce priveşte împotrivirea sa faţă de organizarea turneelor „open“ în hochei, cu participarea unor echipe formate din jucători profesionişti şi amatori. „Noi nu putem accepta acest gen de turnee — a spus Ahearne — întrucât numai două ţări afiliate la LIHG şi anume S.U.A. şi Canada recunosc profesionismul in acest sport“. Pe de altă parte, J. Ahearne, i-a informat pe ziarişti că turneul olimpic de la Sapporo va reuni 16 echipe (cele şase din grupa A, opt din grupa B, precum şi primele două clasate la ultimul turneu al grupei C al campionatelor mon- • pe Scurt®pe scurt diale), Dacă nu vor exista defecţiuni pe parecurs, cele 16 echipe vor fi împărţite în 4 grupe de cite 4, avînd, „capi de serie“ pe primele formaţii clasate la actualul campionat al lumii (grupa A). In următoarea şedinţă a Congresului va fi examinată organizarea campionatului mondial (grupa B) — ediţia 1972. Trei ţări s-au oferit să găzduiască această competiţie : Franţa, România şi Cehoslovacia. J. Ahearne a anunţat că viitorul congres al LIHG va avea loc în România. • ASEARĂ, IN CAMPIONATUL mondial de hochei pe gheaţă de la Geneva a fost înregistrată o rtare surpriză : echipa R. F. a Germaniei a reuşit să învingă cu scorul de 2—0 L (0—1, 2—0, 0—0) echipa Suediei. • NUMEROȘI SPECTATORI au urmărit la Leningrad prima „manşă“ a finalei „Cupei Cupelor“ la baschet masculin, disputată între formaţia locală Spartak şi echipa italiană Simmenthal Milano. După ce la pauză scorul a fost egal : 32—32, in final victoria a revenit baschetbaliştilor sovietici cu scorul de 66—56. Returul acestei întîlniri este programat la 7 aprilie, la Milano. 9 CEA DE-A DOUA EDIŢIE a campionatului mondial feminin de fotbal se va desfăşura între 3 şi 29 august în Mexic. La competiţie şi-au anunţat participarea echipele Italiei, Danemarcei, Elveţiei, Austriei, Angliei, R.F. a Germaniei, Belgiei, Franţei, Suediei, Cehoslovaciei şi Mexicului. ASEARĂ, LA COPENHAGA, în meci de baraj pentru sferturile de finală ale „Cupei cupelor“ la fotbal, Manchester City a dispus cu 3—1 (2—0) ~ de formaţia poloneză Gornik Zabrze. O FEDERAŢIA MEXICANA DE FOTBAL a suspendat pe timp de şase luni terenul echipei de divizia B, Tampico, pentru incidentele petrecute cu prilejul meciului susţinut împotriva formaţiei Morelia. Cu 23 de minute irnaintea încheierii jocului, suporterii echipei Tampico au pătruns pe teren provocîrtd o încăierare care a cauzat rănirea glavă a şase jucători din echipa Morelia. Preşedintele federaţiei mexicane, Luis Perez Noriega, a declarat că vor fi luate măsuri severe pentru stirpirea violenţei pe stadioanele mexicane. Calistrat Cuţov, un „caz" ! In ultimul timp,, campionul european al semiuşorilor, Calistrat Cuţov, manifestă o îngrijorătoare cădere de formă. Eclipsa sa dă dureri de cap antrenorilor, mai cu seamă acum, cînd n-au mai rămas nici trei luni pînă la europenele de la Madrid. Campionul nostru şi al Europei nu mai are siguranţa cu care ne obişnuise pe ring, a început să recepţioneze prea multe lovituri. Se poate pune slabul său randament din ultimele luni pe seama trecerii la categoria uşoară ? Nu, desigur, întrucît Cuţov a cîştigat destule competiţii, la această categorie, după C.E. de la Bucureşti (campionatele naţionale, Balcaniada, turneul din Olanda, Dinamoviada, meciul cu S.U.A. etc.). Atunci ? Explicaţia e una singură. Scăderea de formă a reputatului nostru pugilist este consecinţa unei creşteri exagerate în greutate. Medicul lotului naţional, dr. Petre Radovici, ne relata că recent, Cuţov a fost lăsat o săptămînă în Bucureşti, pentru a se destinde, pentru a uita cîteva zile de box. A fost de ajuns ca dinamovistul să-şi permită cîteva zile de relaxare, de distracţii în compania prietenilor, a şpriţului şi a ţigării (pentru că se vorbeşte tot mai insistent despre escapadele sale), ca să se reîntoarcă în pregătirea centralizată cu o greutate de 69 kg de la 63.500 kg ! Nerespectarea regimului alimentar, indicat de medic, are ca urmare scăderi forţate în greutate, ceea ce duce, evident, la diminuarea potenţialului de luptă. Slăbirile forţate înaintea meciurilor de verificare susţinute în luna februarie, s-au repercutat negativ în randamentul acestui reputat boxer. Cuţov a început să devină „un caz“. Ce spun oare, antrenorii săi ?... R. C. Calitatea produselor este principala preocupare a conducerii fabricii de produse de carne din Oltenița De pe tuşă Progresul a realizat surpriza etapei, cîştigînd la Braşov. A dovedit pentru mulţime Ca îi priveşte la-nălţime. Atunci, mă-ntreb fără ocol: De ce stau totuşi în subsol ? S.N.O. s-a întors de la Piatra Neamţ cu cinci jucători accidentaţi de către gazde. Ceahlăul, acasă l-au trimis în pripă Cu goluri în plasă. Dar şi în echipă. Rapidul a fost lider timp de 24 ore. Au învins pe ceilalţi şi S-au văzut lideri o zi. Iar, pe urmă, regretară Că noi n-avem zi polară. I.C.A.R. Arcada a obţinut cea de a doua victorie a sa în campionatul judeţean. Respectă, biata, vasăzică, Zicala „De rm curge, pică". Cînd nu curg puncte regulat, Se pică din campionat. Echipa Cinematografia Buftea ocupă locul 8 în clasame cu un golaveraj negativ. întrebăm deci telegrafic Centrul Cinematografic : Nu cumva şi în formaţie Are multă figuraţie ? ’ . V. D. POPA