Steagul Roşu, iunie 1971 (Anul 23, nr. 6818-6841)

1971-06-10 / nr. 6825

VIZITA DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE ROMÂNE, CONDUSE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, ÎN R. P. D. COREEANĂ Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintre cele două partide şi state frăţeşti, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român şi coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie“, „coeziune“ sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalţii oaspeţi urmează să-l parcurgă şi de-a lungul căruia s-au înşiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineţii. Aceeaşi atmosferă festivă domneşte la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroşi oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu". Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările „intîmpinâm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între poporul coreean şi poporul român“. Orele 11:30. Avionuloficial românesc îşi face apariţia pe cerul Phenianului, însoţit de reactoare ale forţelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera ţării. Salutaţi cu puternice aplauze, cu ovaţii şi uralele mulţimii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia sa, Elena Ceauşescu, membrii delegaţiei române coboară scara avionului. Ei sunt întâmpinaţi cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, tovarăşul Kim Ir Sen, împreună cu soţia sa, Kim Song E. Conducătorii de partid şi de Stat ai celor două ţări îşi string cu căldură mîinile. Tovarăşul Kim Ir Sen salută apoi Sosirea la Phenian › x‹ . f /■‹ο & Cuvintarea de salut a tovarăşului KIM IR SEN Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni, In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita in ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intimpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie Miercuri după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cu soţia, Elena Ceauşescu, împreună cu tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu, Aurel Mălnăşan, ambasadorul ţării noastre la Phenian, a făcut o vizită protocolară tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, şi soţiei sale, Kim Song E. Au fost prezenţi, din partea coreeană, Toi En Ghen, membru al Comitetului Politic al C.C., secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Prezidiului Adunării Populare Supreme, Kim Ir, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, prim-vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Pak Sen Cer, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, al doilea vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Kim Jong Gin, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, O Jin U, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, şeful Statului Major al Armatei populare coreene, Zong Zun Thek, membru supleant al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Yang Hyong Sop, membru supleant al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Hă Dam, membru al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. (Continuare in pag. a 4-a) Vizita protocolară la tovarășul Kim Ir Sen NOUL ORAR „NAVROM" PENTRU CURSELE DE PASAGERI A intrat in vigoare Noul orar Navrom pentru cursele de pasageri care va avea o valabilitate pină la sfârşitul lunii mai din anul 1972. Faţă de precedentele grafice de circulaţie s-a realizat o sporire a traficului fluvial de călători, prin Înfiinţarea de noi curse, precum şi o mai bună concordanţă cu orele de plecare şi sosire ale trenurilor, autobuzelor şi avioanelor. Pe toate braţele Deltei Dunării — Chilia, Sulina şi Sf. Gheorghe — s-au introdus nave rapide, fapt care contribuie la reducerea timpului de parcurs cu circa 3—4 ore. Asemenea vase au început să circule pe Dunăre şi intre Brăila — Piatra Frecăţei, Orşova Nouă — Moldova Veche şi turnu Severin — Gruia. Pentru actualul sezon estival, Departamentul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene in colaborare cu Ministerul Turismului a prevăzut un număr sporit de vase mici pentru excursii pe canalele Deltei. Motonavele „Carpaţi“ şi „Olteniţa“ vor întreprinde noi croaziere pe ruta Hîrşova — Giurgiu — Turnu Severin — Belgrad — Budapesta — Viena şi retur. Alte excursii, îndeosebi în zona Sistemului hidroenergetic şi de navigaţie „Porţile de Fier“ vor fi efectuate la bordul noii nave „Mehedinţi“. (Agerpres) PROLETARI DIN TOATE ŢÂ PLE, U N i ri-VÂ ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN ILFOV AL P. C R. Şl AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIII — Nr. 6825 Joi 10 iunie 1971 4 pagini 30 bani Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song E, Dragi tovarăşi şi prieteni, Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, prezidiului adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi a Guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vii mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii şi Cabinetului de Miniştri, personal tovarăşului Kim Ir Sen, pentru invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie in Coreea frăţească. Suntem bucuroşi, dragi tovarăşi, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca şi preocupările entuziastului şi dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobindite sub conducerea gloriosului său partid, in frunte (Continuare în pag. a 4-a) (Continuare in pag. a 4-a) Cuvintarea de răspuns a tovarășului NICOLAE PLECAREA DIN PEKIN A DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE ROMÂNE CONDUSE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU PEKIN 9. — Corespondentul Agerpres, Ion Gălăţeanu, transmite : Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegaţia a părăsit Pekinul plecînd spre Phenian. De la reşedinţa oficială, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu En-lai, Huan Jun-sen şi alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii oaspeţi români. Se află, de asemenea ,prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala R. P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unităţile reprezentative ale trupelor terestre, marinei şi aviaţiei, miliţiei populare şi gărzilor roşii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenţi izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român şi chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română şi chineză cuvintele : „Călduroase urări de drum bun delegaţiei de partid şi guvernamentale române“. Grupuri de tiineri şi tinere îmbrăcaţi în costume pitoreşti interpretează dansuri populare chinezeşti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, Elena Ceauşescu, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi membri ai delegaţiei române, îşi iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En-lai. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu En-lai îşi string cu căldură mîinile, se îmbrăţişează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român şi preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi ceilalţi membri ai delegaţiei române îşi iau rămas bun de la Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, şeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, primsecretar al Comitetului de partid al oraşului Sanhai, Yao Wen-juan, membru al Biroului Politic, Li Siennien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreşedinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P. C. Chinez, Ie Cian, membru al Biroului Politic, soţia vicepreşedintelui Lin Biao, U Fa-sien, Li Tso-pen, Ciu Yi-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncţi ai şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Tesen, membri supleanţi ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P. C. Chinez, vicepreşedinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanţilor populari din întreaga Chină. Ken Biao, membru al C.C., şeful Secţiei relaţii externe a C.C. al P. C. Chinez. U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului Municipal Pekin al P. C. Chinez. Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lin Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien, şi alte per- soane oficiale. Au fost de faţă ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma şi membri ai Ambasadei. Delegaţia română a fost salutată cu aceleaşi sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegația de partid și guvernamentală română în R. P. Chineză. Semnarea comunicatului comun româno-chinez Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primadjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Siennien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pan-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-jun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi tovarăşa Lin Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien. După semnare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu Eu-lai şi-au strîns cu căldură mîinile. (Agerpres) FIECARE FERMA ZOOTEHNICĂUN MODEL DE GOSPODĂRIRE SI EFICIENŢĂ! Calitatea efortului hotărăşte soarta planului Producţia începe de la iesle „Laptele stă pe limba vacii“... Adevărul acesta, stabilit de experienţa multiseculară a ţăranului român, se bucură la Mihăileşti de cea mai mare atenţie. Se consumă aici, anual, cantităţi impresionante de furaje : 3 000 tone fînuri, 9 000 tone masă verde, 17 500 tone porumb siloz, peste 3 300 tone concentrate, în afară de concentrate, toate celelalte furaje se produc în întreprindere, pe o suprafaţă de 1.402 ha, revenind cîte două unităţi vită mare la hectar. Ţinînd seama că întreg acest teren este irigat, ar trebui subliniat faptul că întreprinderea are largi posibilităţi de a spori în continuare producţiile obţinute, media de 25,5 tone masă vegetativă la hectar fiind încă nesatisfăcătoare. Dincolo de această observaţie critică, dacă raportăm suprafaţa afectată bazei furajere la capacitatea complexului, observăm cu uşurinţă că nu există deosebiri esenţiale faţă de unităţile cooperatiste crescătoare de vaci, iar lipsa de furaje, cronică la unele, nu este decit repercutarea neglijenţelor comise la cultivare, recoltare, depozitare, gospodărire. Aici, la Mihăileşti, nu se practică păşunatul în culturi, ci toată masa verde se recoltează şi se administrează la iesle; finul nu lipseşte din raţie niciodată pe parcursul anului, pentru că animalele au nevoie şi de substanţă uscată; în sfîrşit, în curţi, pe drumurile exterioare sau pe aleile din grajduri nu găseşti nici un fir de iarbă sau de fin risipit, deşi numărul îngrijitorilor este mult mai mic decît la „sistemul gospodăresc“. „Specializarea“ în acest caz nu este nimic altceva decît chibzuinţă în repartizarea nutreţurilor de-a lungul anului, respectarea unor norme raţionale minime în alcătuirea raţiilor, spirit gospodăresc, ordine, disciplină. Nimic din ce nu stă la îndemîna fermelor similare din C.A.P. Pentru concentrate, în special, se dovedeşte o atenţie deosebită. Ele nu sunt administrate decît individual, în timpul mulsului la vaci, la ore fixe pentru toate celelalte categorii, şi numai sub ochii îngrijitorului .De altfel, procesul tehnologic şi instalaţiile aferente de aici includ în mod obligatoriu acest mod de distribuire. Ceea ce nu înseamnă însă că fermele „gospodăreşti“ nu pot să-şi însuşească şi să aplice, în condiţiile lor, o asemenea metodă. „Biroul“specialistului: întreaga fermă Bineînţeles, întreprinderile zootehnice de tip industrial sunt, de obicei, mai bine încadrate cu specialişti ; bineînţeles, şi problemele pe care aceştia le au de rezolvat sunt de alte dimensiuni decît în fermele „gospodăreşti“. Esenţa muncii lor este însă aceeaşi — creşterea şi îngrijirea animalelor pentru producţii cit mai mari, cît mai eficiente din punct de vedere economic. Cum îşi desfăşoară ei activitatea, pe ce coordonate principale o axează ? ...I-am întîlnit pe ing. Grigore Sîrbu, şeful fermei nr. 1, pe medicii Ing. B. CLATICI (Continuare in pag. a 3-a) (Continuare în pag. a 4-a) I COMUNICAT COMUN ROMÂNO-CHINEZ vernamentală română, întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi cordialitate, în spiritul solidarităţii militante, dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei. în continuare, preşedintele Mao Tzedun, vicepreşedintele Lin Biao şi tovarăşii Ciu En-lai, Kan Sen şi alţi tovarăşi au avut convorbiri prieteneşti cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, cu tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi tovarăşi din delegaţia de partid şi guvernamentală a României, în timpul şederii în Republica Populară Chineză, delegaţia de partid şi guvernamentală română a vizitat oraşele Pekin, Nankin şi Şanhai, uzine şi fabrici, o comună populară şi instituţii de învăţămînt, s-a întîlnit cu masele largi revoluţionare. Oaspeţii români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă şi o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frăţească dintre poporul român şi poporul chinez. Delegaţia română a exprimat mulţumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost întîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părţile română şi chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială şi înţelegere reciprocă, in legătură cu dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare, precum şi asupra problemelor internaţionale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarăşii — Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat — conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetulu Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primsecretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al PartiduLa invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze, intre 19 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în această vizită de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Mao Tzedun, preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi tovarăşul său de luptă apropiat, vicepreşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarăşul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi cu toţi tovarăşii din delegaţia de partid şi gu-