Steagul Roşu, noiembrie 1971 (Anul 23, nr. 6949-6973)

1971-11-02 / nr. 6949

O. N. U. Dezbaterile din Comitetul pental sl c cloniale Intervenţia reprezentantului român NAŢIUNILE UNITE: 1. — Corespondentul Agerpres, Constantin Alexandroaie, transmite : Comitetul pentru problemele coloniale al Adunării Generale a O.N.U şi-a concentrat atenţia asupra situaţiei din Namibia, Rhodesia şi din teritoriile aflate sub dominaţia colonialiştilor portughezi. Luînd cuvîntul in cadrul dezbaterilor, reprezentantul ţării noastre, Constantin Ene, a subliniat că poporul român nutreşte o vie simpatie faţă de toate popoarele care luptă pentru eliberarea lor de sub dominaţia imperialistă, pentru afirmarea independenţei, împotriva colonialismului şi neocolonialismului, a oricărei forme de rasism şi discriminare rasială. El a denunţat faptul că peste 30 de milioane de oameni din sudul Africii trăiesc sub jugul dublu al colonialismului şi apartheidului. In cazul Namibiei, a spus vorbitorul, ne aflăm în faţa unei situaţii de anexare ilegală şi arbitrară a acestui teritoriu de către guvernul sud-african, în ciuda rezoluţiilor Adunării Generale şi ale Consiliului de Securitate. Referindu-se la faptul că regimurile colonialiste s-au dovedit a fi pericole permanente pentru statele africane independente, pentru pace şi securitate, reprezentantul ţării noastre a arătat că O.N.U. trebuie să acţioneze cu mai multă hotărîre pentru lichidarea definitivă a colonialismului, pentru abolirea neocolonialismului, sub toate formele sale, pentru a nu se mai admite, sub nici o formă, dominarea unui stat de către alt stat. Reprezentantul român a subliniat importanţa hotărîtoare a unităţii tuturor forţelor antiimperialiste pentru succesul luptei de eliberare naţională. în încheiere, el a arătat că ţara noastră, înţelege să contribuie activ la triumful dreptului popoarelor de a-şi hotărî singure soarta, să sprijine popoarele care luptă pentru nobilele scopuri ale eliberării naţionale şi sociale. MOSCOVA, întilnire internaţională consacrată problemelor dezarmării generale şi totale MOSCOVA Corespondentul Agerpres, Laurenţiu Duţă, transmite: La Casa Sindicatelor din Moscova a avut loc o întilnire internaţională a oamenilor de ştiinţă şi exponenţilor opiniei publice din peste 20 de ţări ale lumii, consacrată problemelor dezarmării generale şi totale. Participanţii la această întrunire, desfăşurată în cadrul Comisiei pentru dezarmare a Consiliului Mondial al Păcii, au făcut un schimb larg de păreri in legătură cu antrenarea întregii opinii publice internaţionale, indiferent de convingerile politice şi religioase, la realizarea dezarmării generale şi totale, în primul rînd a celei nucleare. Ei au subliniat efectele pozitive pe care le-ar avea dezarmarea asupra dezvoltării economice şi sociale a ţărilor, asupra însănătoşirii relaţiilor dintre state şi consolidării păcii şi securităţii internaţionale, asupra ocrotirii mediului natural înconjurător etc. Din partea Comitetului Naţional pentru Apărarea Păcii din România a participat o delegaţie condusă de acad. Dumitru Dumitrescu. Participanţii la întrlnire au adresat celei de-a XXVI-a sesiuni a Adunării Generale a O.N.U. un mesaj în favoarea convocării unei conferinţe mondiale a dezarmării, care să creeze cadrul unor largi dezbateri asupra acestei probleme urgente, cu participarea tuturor statelor lumii. Tensiunea din capitala sud-vietnameză, provocată de nemulţumirea maselor populare faţă de politica antipopulară a regimului Thieu s-a accentuat în ultimul timp. Tot mai numeroase sunt relatările agenţiilor de presă referitoare la puternicele demonstraţii care au loc pe străzile Saigonului şi din alte oraşe sud-vietnameze în timpul cărora zecile de mii de participanţi îşi exprimă protestul faţă de acţiunile represive ale regimului marionetă de la Saigon şi faţă de amestecul S.U.A. în treburile Interne ale ţării. O astfel de demonstraţie s-a desfăşurat zilele trecute pe străzile Saigonului in timpul căreia mii de studenţi au cerut să se pună capăt represiunilor declanşate de administraţia Thieu în rîndurile studenţimii şi să fie eliberaţi colegii lor arestaţi în cursul precedentelor demonstraţii organizate în sprijinul unor revendicări democratice. Demonstranţii au incendiat mai multe vehicule militare, aparţinînd trupelor americane şi saigoneze, şi au lansat manifeste antiguvernamentale. între studenţi şi forţele poliţieneşti — care au intervenit pentru a-i dispersa pe demonstranţi — au avut loc ciocniri violente soldate cu numeroşi răniţi, în fotografie . Aspect din timpul unei recente demonstraţii antiguvernamentale, care a avut loc la Saigon. Succese ale patrioţilor sud - vietnamezi VIETNAMUL DE SUD (Agerpres). — In urma puternicelor atacuri lansate împotriva unor puncte întărite ale inamicului în provincia Quang Nam din Vietnamul de sud — relatează agenţia „Eliberarea“ — patrioţii sud-vietnamezi au scos din luptă şi au capturat aproape 1800 militari aparţinînd forţelor americano-saigoneze, au deteriorat 44 vehicule militare, în majoritate blindate, au doborît 15 avioane şi au capturat însemnate cantităţi de arme şi muniţii. De asemenea, cu ajutorul forţelor patriotice de eliberare, cîteva zeci de mii de locuitori din Vietnamul de sud au distrus 11 lagăre de concentrare şi „sate strategice“, reinstaurînd controlul asupra unor poziţii deţinute de trupele agresoare. Potrivit unor statistici preliminare elaborate de agenţia „Eliberarea“, în decursul ultimelor trei luni luptătorii Frontului Naţional de Eliberare din provincia Quang Da, din Vietnamul de sud, au scos din luptă 3 100 militari inamici, au distrus 237 vehicule militare, dintre care 78 tancuri şi transportoare blindate, au deteriorat 6 locomotive şi 23 vagoane de cale ferată şi au nimicit 2 baterii de artilerie. De asemenea, au doborît sau au distrus la sol 34 de avioane, au scufundat 2 vedete rapide şi au capturat mari cantităţi de arme şi muniţii. Ştirile transmise de agenţiile de presă relatează că detaşamentele Frontului de Eliberare din Mozambic (F.R.E.L.I.M.O.) au repurtat în ultimul timp o serie de succese în acţiunile ofensive împotriva trupelor colonialiste portugheze, eliberînd noi teritorii. Reliefînd acest fapt, vicepreşedintele Frontului de Eliberare din Mozambic, Dos Santos, a declarat recent că în prezent un sfert din teritoriul Mozambicului, cu o populaţie de 1.000.000 de locuitori, a fost eliberat. De remarcat că în urma recentelor succese, patrioţii mozambicani şi-au extins controlul asupra regiunii Cobra Bassa din provincia Tete, locul unde colonialiştii portughezi au început construirea unui uriaş baraj hidroenergetic. IN FOTOGRAFIE : Un grup de patrioţi mozambicani. Comunicat comun sovieto - cubanez HAVANA, I (Agerpres). — La încheierea vizitei în Cuba a lui Alexei Kosîghin, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., a fost dat publicităţii un comunicat care consemnează concluziile convorbirilor avute cu Fidel Castro, prim-secretar al C.C. al P.C. din Cuba, primul ministru al Guvernului Revoluţionar, şi alţi conducători cubanezi. Părţile, arată comunicatul, şi-au exprimat satisfacţia faţă de colaborarea multilaterală dintre Republica Cuba şi Uniunea Sovietică şi au examinat în detaliu problemele concrete ale dezvoltării în continuare a colaborării cubanezosovietice in diferite domenii. Părţile cubaneză şi sovietică au subliniat că mişcarea de eliberare naţională a popoarelor din America Latină, Asia şi Africa s-a transformat într-o puternică forţă. Analizînd situaţia din America Latină, ele au menţionat că pe acest continent se înregistrează un avînt crescînd al mişcării revoluţionare, care se opune cu o forţă tot mai mare dominaţiei imperialismului şi oligarhiilor legate de acesta. In această ordine de idei, ele şi-au exprimat solidaritatea cu guvernul Unităţii Populare din Chile, în frunte cu preşedintele Salvador Allende, ca şi prefacerile structurale înfăptuite de guvernul din Peru. Totodată, comunicatul subliniază sprijinul hotărît faţă de măsurile social-economice pe care aceste ţări le iau în scopul recuperării bogăţiilor lor naţionale şi întăririi independenţei economice şi politice. IM CITEVA RÎIMDURI DIN CITEVA RÎNDURT BELGRAD. — Delegaţia Frontului Unităţii Socialiste din România, condusă de Nicolae Moraru, membru al Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, care a făcut o vizită în Iugoslavia, la invitaţia Prezidiului Conferinţei republicane a Uniuunii Socialiste a Poporului Muncitor din R. S. Serbia, a plecat spre ţară. In ultima zi a vizitei, delegaţia a fost primită de Dragoslav Markovici, preşedintele Skupstinei R. S. Serbia. A fost prezent însărcinatul cu afaceri a. i. al României la Belgrad, Ion Roşianu. A avut loc o convorbire desfăşurată într-o atmosferă de caldă prietenie şi cordialitate. TEHERAN. — Ministrul de finanţe iranian, Jamshid Amuzegar, a angajat noi negocieri cu reprezentanţii companiilor grupate in consorţiul petrolier occidental, care operează în Iran, în vederea revizuirii acordurilor privind redeventele plătite de acestea statului iranian — anunţă un comunicat oficial dat publicităţii la Teheran. Potrivit comunicatului, ministrul iranian a precizat poziţia guvernului său în ceea ce priveşte aplicarea rezoluţiei Organizaţiei ţărilor exportatoare de petrol (OPEC), referitoare la consecinţele „devalorizării de facto a dolarului“, arătînd că, în situaţia actuală, Iranul cere companiilor petroliere occidentale compensaţii financiare. WASHINGTON. — Fostul senator democrat Eugene McCarthy, care a înregistrat succese surprinzătoare la alegerile preliminare pentru funcţia de preşedinte desfăşurate, în 1968. În S.U.A., a anunţat, — într-o scrisoare adresată sprijinitorilor săi politici, — că are intenţia să candideze din nou, anul viitor, pentru această funcţie. El a indicat că va face această nouă tentativă probabil în calitate de candidat independent. McCarthy a declarat că, în cadrul campaniei sale electorale, se va pronunța pentru încetarea imediată a războiului din Indochina. LONDRA. — Primul ministru al Indiei, Indira Gandhi, care se află într-o vizită oficială la Londra, a conferit cu premierul britanic, Edward Heath. Convorbirile au prilejuit un schimb de păreri privind perspectiva relaţiilor economice bilaterale, precum şi o serie de probleme ale actualităţii politice internaţionale, care interesează cele două ţări, — precizează un comunicat dat publicităţii la Londra. Totodată, în cursul întrevederilor, Indira Gandhi l-a informat pe premierul Heath asupra evoluţiei situaţiei la frontiera indo-pakistaneză, SINGAPORE. — O ceremonie militară navală a marcat, duminică, desfiinţarea Comandamentului britanic din Extremul Orient, cu sediul la Singapore — anunţă agenţia United Press International. Faptul este o urmare a hotărîrii guvernului de la Londra — adoptată în urmă cu patru ani — cu privire la politica „retragerii de la est de Suez“, începînd cu data de 1 noiembrie a.c., grosul trupelor britanice părăsesc regiunea. Guvernul britanic va menţine, totuşi, în această zonă peste 2 000 de militari şi şapte distrugătoare şi fregate, un submarin şi aviaţie, în cadrul „Pactului ANZUS“, din care fac parte Malayezia, Singapore, Australia, Noua Zeelandă şi Marea Britanie. HAVANA. — La Havana au luat sfîrşit lucrările celei de-a VII-a Conferinţe a instituţiilor de învăţămînt medical din America Latină, la care au luat parte peste 60 de specialişti din Chile, Columbia, Cuba, Peru, Porto Rico, Mexic şi Venezuela. Au participat şi reprezentanţi ai Organizaţiei Panamericane a Sănătăţii (OPS) şi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) şi observatori din Statele Unite şi Europa — informează agenţia Prensa Latina. Rezultatele parţiale ale alegerilor din Elveţia BERNA, (Agerpres). — Rezultatele parţiale ale alegerilor, desfăşurate duminică, pentru cele două camere ale Adunării Federale (Parlamentul elveţian) indică puţine modificări în repartizarea mandatelor în cadrul coaliţiei guvernamentale, înaintea despuierii urnelor în cantoane importante ca Zurich, Berna şi Vaud, din cele 84 de mandate adjudecate. Partidul Socialist deţine 24 (cîştigă 1), Partidul Radical 20 (pierde 1). Situaţia celorlalte două componente ale coaliţiei guvernamentale — partidele Democrat-Creştin şi Ţărănesc — rămîne neschimbată. Partidul Muncii din Elveţia cîştigă un mandat, în cantonul Geneva, iar noul partid — Mişcarea Republicană, cîştigă trei mandate. După cum se ştie, la actualele alegeri au participat, pentru prima oară în istoria ţării, femeile. Potrivit primelor rezultate, o reprezentantă a acestora a fost aleasă în Consiliul Statelor (Camera Superioară), iar alte două în Consiliul Naţional (Camera Inferioară) a Parlamentului elveţian. Agenţiile de presă informează că, rezultatele definitive ale alegerilor vor fi cunoscute marți seara. Cuvîntarea preşedintelui Boumediene cu prilejul aniversării declanşării luptei armate de eliberare a poporului algerian ALGER 1 — Corespondentul Agerpres, Constantin Benga, transmite, într-o cuvîntare rostită cu prilejul celei de-a XVII-a aniversări a declanşării luptei armate de eliberare de sub dominaţia colonială, preşedintele Houari Boumediene a evocat lupta poporului algerian pentru neatîrnare şi a făcut un bilanţ al realizărilor obţinute după cucerirea independenţei ţării. „Poporul algerian, a spus preşedintele, a reuşit să se elibereze de orice fel de tutelă colonială, de presiuni externe şi baze străine, aflîndu-se, în prezent, mobilizat pentru realizarea obiectivelor pe care şi le-a propus“. Pe planul activităţii economice, preşedintele a arătat ca bătălia s-a dat pe două fronturi: consolidarea independenţei ţării şi edificarea unei economii pusă în slujba maselor populare. Referindu-se la actualul plan cvadrienal, vorbitorul a subliniat că îndeplinirea sa se efectuează normal şi că Algeria este în măsură să-şi procure echipamentul industrial de care are nevoie. Relevînd necesitatea unei dezvoltări armonioase a tuturor regiunilor Algeriei, preşedintele a arătat că aceasta presupune o repartiţie echitabilă a venitului naţional, potrivit necesităţilor şi nevoilor ţării. Preşedintele Boumediene a menţionat că întreaga producţie de petrol a fost comercializată, iar prospecţiunile pentru depistarea de noi zăcăminte vor continua. Referindu-se la unele probleme externe, Houari Boumediene s-a declarat satisfăcut de faptul că Maghrebul arab constituie o zonă a păcii, situată în afara oricăror conflicte. El a afirmat că Algeria nu intenţionează să creeze un bloc sau să stabilească o distincţie între aripa occidentală şi orientală a lumii arabe. El a menţionat sprijinul pe care ţara sa îl acordă cauzei arabe şi luptei populaţiei palestiniene. Preşedintele a declarat că Algeria este solidară cu popoarele care luptă împotriva exploatării și colonialismului. SECVENŢE „Vacanţă" neaşteptată Mii de şcolari americani din statul Ohio vor avea parte de o „vacanţă“ neaşteptată şi fără limite precise în cursul actualului an şcolar. Această stare de lucruri, relevă cotidianul „New York Times“, are drept cauză faptul că numeroase şcoli au rămas, pur şi simplu, lipsite de mijloace materiale şi, în consecinţă, vor fi închise Trib de indieni în stadiul epocii de piatră Antropologul peruvian Cesar Vivanco a descoperit în jungla din sud-estul ţării un trib de indieni necunoscut pînă acum, care trăieşte încă în epoca de piatră. Tribul, care aparţine indienilor „caupucuris", este compus din 700 de persoane trăind în grupuri de cîte 10—20 familii, în mici colibe din lemn„Caupucuris" au pielea brună şi pomeţii proeminenţi şi se hrănesc cu manioc cultivat cu ajutorul uneltelor rudimentare din piatră. In rest, alimentaţia lor se mai compune din carne de maimuţă sau păsări şi banane Oceanul Arctic fără gheaţă.. Este posibil ca gheaţa care formează calota glaciară a Oceanului Arctic să fie considerabil redusă sau total eliminată într-o perioadă de circa 100 ani. Fenomenul ar putea fi explicat prin încălzirea înregistrată în atmosfera terestră, încălzire rezultată din producerea şi consumul crescut de energie înregistrat in ultima perioadă de timp. Este una dintre concluziile principale ale unui raport recent prezentat în faţa comitetului pregătitor O.N.U. pentru conferinţa internaţională asupra mediului uman. O importantă descoperire arheologică Recent, în R. F. a Germaniei a fost făcută o importantă descoperire arheologică, susceptibilă de a distruge precedentele teorii asupra „omului cavernelor“. In apropierea localităţii Euskirchen (Renania-Westfalia), o echipă de arheologi a adus la lumina zilei vestigiile unei tabere utilizate de vînzători nomazi ; vechimea taberei a fost stabilită la aproximativ 33 000 ani. Dr. Joachim Hahn, conducătorul lucrărilor, a declarat in urma difuzării ştirii că această descoperire contrazice teza general admisă de ştiinţă pînă acum, conform căreia acum citeva mii de ani oamenii trăiau doar în caverne. „Lunohod" pentru... Marte Specialiştii sovietici consideră tehnic realizabilă crearea întrun viitor apropiat, a unui aparat telecomandat care să studieze planeta Marte. Din punct de vedere tehnic, noul aparat va fi mult mai complicat decit Lunohodul: el va trebui să dispună de mai multe mijloace de locomoţie automate, să-şi aleagă singur schemele de drum mai sigure şi să fie prevăzut cu suficiente aparate de studiere a solului planetei Marte. In plus, susţin oamenii de ştiinţă, va trebui scurtat timpul pentru prelucrarea informaţiilor. Irtis va curge invers O porţiune a cursului rîului siberian Irtîş, care in sezonul îngheţului curge spre sud şi nu spre nord, va urma acest curs în mod obişnuit. Oamenii de ştiinţă propun această deviere în scopul completării rezervelor de apă ale Mării Arai. Fără a produce pagube economiei Siberiei, fluviul Irtîş se va uni cu Sîr-Daria şi Amu-Daria care se varsă în Marea Arai. In acest fel, Marea Arai, care in prezent este condamnată la secare, va primi anual, în mod suplimentar 350 miliarde m3 apă. Cu bicicleta pe apă Englezul Bob Mills in vîrstă de 36 ani a construit o bicicletă amfibie. Ciudatul vehicul este compus dintr-o bicicletă obișnuită și două plute din plastic, o a treia roată mai mică cu palete uşurează mişcarea pe apă. Pe mal, plutele se ridică, roata cu palete se scoate şi drumul poate continua in mod obişnuit. In Anglia, această invenţie a stîrnit atît entuziasm incit se aşteaptă ca ea să fie produsă in serie. Fintină barometru ' Intr-un mic sat din regiunea Nikolaev (U.R.S.S.) există o fintină care este folosită de locuitorii satului drept barometru. Ea aspiră și expiră aerul cu o putere atît de mare incit reușește să salte capacul greu de deasupra. Locuitorii au observat că aerul în fintină este aspirat în perioadele de timp frumos şi este expirat înainte de ploaie sau zăpadă. Specialiştii afirmă că fenomenul, deşi foarte rar, se explică deosebit de simplu: în perioada creşterii presiunii atmosferice, straturile poroase absorb aerul, iar la scăderea presiunii îl expiră. în favoarea convocării conferinţei general-europene VIENA (Agerpres). Intr-un interviu acordat unui post de radio vest-german, cancelarul Austriei, Bruno Kreisky, s-a pronunţat pentru convocarea neîntîrziată a unei reuniuni menite să pregătească conferinţa general-europeană în problema cooperării şi securităţii. „Cred că situaţia s-a maturizat suficient şi este timpul să se ţină o asemenea reuniune pregătitoare“, a spus el. Deschiderea lucrărilor Congresului Partidului Muncii din Albania TIRANA (Agerpres). Buni, la Tirana s-au deschis lucrările Congresului al VI-lea al Partidului Muncii din Albania. Raportul cu privire la activitatea Comitetului Central al P.M.A. a fost prezentat de Enver Hodja, prim-secretar al C.C. al P.M.A. Pe ordinea de zi mai figurează raportul Comisiei Centrale de Control şi Revizie, raportor Ibrahim Sina, preşedintele comisiei; raportul cu privire la Directivele Congresului al VI-lea al P.M.A. pentru cel de-al V-lea plan cincinal (1971- 1975) de dezvoltare economică și culturală al R.P. Albania, raportor Mehmet Shehu, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.A., președintele Consiliului de Miniştri ; alegerea organelor centrale ale partidului. LIMA. Reuniunea „grupului celor 77“ LIMA, 1. — Trimisul special Agerpres, Eugen Pop, transmite : Lucrările reuniunii ministeriale a „grupului celor 77“ se desfăşoară, paralel, în şedinţe plenare şi în comisii de lucru. In cadrul dezbaterilor, vorbitorii s-au referit la necesitatea adoptării unor măsuri speciale în favoarea ţărilor cu o dezvoltare relativ mai mică, la criza monetară actuală interoccidentală şi consecinţele sale asupra ţărilor în curs de dezvoltare. Delegaţii au abordat, de asemenea, efectele dezarmării generale asupra economiei ţărilor în curs de dezvoltare. „Este greu să se aştepte o sporire a programului de dezvoltare — a spus şeful delegaţiei iugoslave, Anton Vratusa — atît timp cit cheltuielile pentru înarmare— continuă să crească“. La rîndul său, Amjad Aii, trimisul special al preşedintelui Pakistanului, a enumerat, printre problemele majore cu care este confruntată omenirea, cursa înarmărilor, cerînd aplicarea unor măsuri urgente, care să-i pună capăt. Luni, a început elaborarea documentul final al reuniunii „grupului celor 77“. Noi incidente la frontiera dintre India si Pakistan DELHI (Agerpres). — Agenţia Press Trust of India anunţă că artileria pakistaneză a bombardat un post de frontieră situat în provincia indiană Tripura, precum şi oraşul Kamalapur şi satele din vecinătatea acestuia. Trupele pakistaneze au folosit bombe incendiare, distrugînd mai multe clădiri. India a adresat Pakistanului un protest în legătură cu faptul că două avioane militare pakistaneze au violat duminică spaţiul aerian indian în regiunea de graniţă. RAWALPINDI (Agerpres). — Agenţia Associated Press of Pakistan informează că forţele indiene au lansat, duminică, peste 1 600 de obuze în 19 sate pakistaneze din districtul Chittagong şi din sectorul Benapole, care se află în apropierea frontierei cu India. Potrivit aceleiaşi surse, în cursul atacurilor întreprinse de forţele indiene, şi-au pierdut viaţa 23 de localnici, iar alţi 14 au fost răniţi. BELFAST. — Un civil şi un soldat britanic răniţi în cursul zilei de sîmbătă în Irlanda de Nord, au decedat duminică, iar alţi doi soldaţi englezi au fost răniţi în aceeaşi zi, în ultima zi a săptămînii s-au produs, de asemenea, numeroase explozii in diferite localităţi nord-irlandeze şi au avut loc mai multe ciocniri între militarii britanici şi grupuri ale populaţiei catolice REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA : Bucureşti, strada Brezoianu nr. 13, telefon 15 4314 ; 141472. Abonamentele se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii din întreprinderi şi iostituriî. Trnarul: întreprinderea Doligrafică „INFORMAŢIA“ 4) 3.1 9CS3 uruguay. Manifestul electoral dat publicităţii de „Frente Amplio“ MONTEVIDEO (Agerpres). — Biroul executiv al frontului de coaliţie a forţelor de stingă din Uruguay — „Frente Amplio“ din care face parte şi Partidul comunist, — a dat publicităţii un manifest în care cheamă alegătorii să voteze pentru candidaţii frontului la alegerile generale ce vor avea loc la 28 noiembrie. „Alegerile din această lună pot fi decisive pentru viitorul ţării, se spune în manifest. Victoria frontului de stingă depinde de efortul nostru final şi de sprijinul întregii naţiuni“. Documentul se pronunţă ■pentru unirea tuturor forţelor progresiste ale ţării „împotriva forţelor antinaţionale ale bancherilor şi latifundiarilor, al căror succes ar însemna menţinerea, în continuare, a ţării, intr-un stadiu de înapoiere. A sosit timpul pentru ca poporul să triumfe, sprijinind candidaţii din „Frente Amplio“. Agenţia Prensa Latina relevă că la alegerile din 28 noiembrie şansele candidaţilor celor trei formaţiuni politice, angajate în campania electorală — „Frente Amplio“ şi partidele tradiţionale „Colorado“ şi „Blanco“ — sunt sensibil egale. Menţinerea „măsurilor de securitate“ — instituite de guvern, chiar şi acum, cu numai 28 de zile înaintea alegerilor prezidenţiale, continuă să păstreze încordat climatul politicosocial din Uruguay.