Steaua Roşie, iulie 1959 (Anul 8, nr. 716-724)

1959-07-22 / nr. 722

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VAI ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL DE PARTID $ AL SFATULUI POPULAR ________________AL REGIUNII AUTONOME MAGHIARE Anul VIU. Nr. 722. Miercuri, 22 iulie 1959. 6 pagini 20 bani I Lt. Col. HEGEDÜS IMRE La 20 iulie, după o boală grea, a încetat din viaţă Hegedűs Imre, fiu devotat al clasei muncitoare, membru al Comitetului de partid al Regiunii Autonome Maghiare şi al Comitetului executiv al Sfatului popular regional, directorul Miliţiei regionale. Viaţa tovarăşului Hegedüs Imre a fost de scurtă durată, dar bogată şi curată. Lupta pe care a dus-o cu abnegaţie pentru cauza clasei muncitoare, pentru o viaţă mai bună, fericită, pentru socialism, i-a dat un bogat continut. Hegedüs Imre s-a născut la 7 octombrie 1922 la Timişoara, dintr-o familie de muncitori, încă din fragedă tinereţe tovarăşul Hegedus Imre a cunoscut exploatarea nemiloasă a moşierilor şi capitaliştilor. Ca ucenic tipograf şi ca tînăr muncitor, de timpuriu a luat legătura cu mişcarea muncitorească. A luat parte la Ajutorul Roşu. De la luptătorii comunişti din ilegalitate a învăţat cum trebuie să lupte împotriva regimului burghezomoşieresc. A avut încredere nezdruncinată în victoria clasei muncitoare. A urît din suflet pe duşmanii poporului, războiul antisovietic. Sarcinile de partid le-a dus la îndeplinire cu cea mai mare conştiinciozitate şi devotament. Prin munca sa de agitaţie a contribuit la demascarea în faţa maselor a ororilor războiului antisovietic, a adevăratului chip all fascismului. In timpul stagiului militar şi-a ridicat glasul împotriva războiului antisovietic, străduindu-se să lămurească pe tovarăşii săi despre caracterul nejust al războiului dus împotriva poporului sovietic. In anul 1945 Partidul Comunist din Romînia l-a primit în rîndurile sale. Cu o demnitate caracteristică comuniştilor, a luat parte la toate acţiunile importante ale partidului. I s-au încredinţat munci de răspundere, la început in cadrul Sindicatului tipografilor, iar mai tîrziu în Uniunea Tineretului Comunist. Ca utecist încercat, a participat la acţiunile de organizare a U.T.M. Ca expresie a dragostei şi recunoştinţei pentru munca sa, a fost ales secretar al comitetului judeţean U.T.M. Timişoara, iar în anul 1950, membru al C.C. al U.T.M. Incepînd din anul 1950 a desfăşurat muncă de răspundere în cadrul aparatului central al Miliţiei, iar în 1955 a devenit director al Miliţiei Regiunii Autonome Maghiare. Lt. Col. Hegedüs Imre, prin toate acţiunile sale a slujit cauza poporului muncitor. Viaţa sa curată, cinstită, exemplară, şi-a închinat-o luptei pentru apărarea cuceririlor revoluţionare ale poporului, condus de partid. Cu un simţ de răspundere exemplar, cu vigilenţă şi abnegaţie pînă la sacrificiu, şi-a servit patria. In acest spirit şi-a educat şi subalternii, care l-au cinstit şi iubit ca pe un adevărat tovarăş. Prin munca sa neobosită dusă pentru interesele maselor muncitoare şi-a cîştigat stima şi respectul acestora. Drept recompensă pentru meritele safe a fost în mai multe rînduri decorat cu ordine şi medalii. Inima tânără a iubitului nostru tovarăş a încetat să bată. Cu adîncă durere ne luăm rămas bun de la el, fiul credincios a! clasei muncitoare, luptătorul dîrz al partidului. Amintirea lui va rămâne veşnică în inimile noastre, devotamentul şi abnegaţia sa vor constitui pentru noi pildă de urmat. COMITETUL DE PARTID AL REGIUNII AUTONOME MAGHIARE COMITETUL EXECUTIV AL SFATULUI POPULAR AL REGIUNII AUTONOME MAGHIARE Din partea Comitetului de partid al Regumii Autonome Maghiare şi a Comitetului executiv al Sfatului Popular al Regiunii Autonome Maghiare Comitetul de partid al Regiunii Autonome Maghiare şi Comitetul executiv al Sfatului popular regional, anunţă cu profundă durere încetarea din viaţă, la Tg. Mureş în ziua de 20 iulie 1959, la orele 14,30, după o boală grea, a iubitului nostru tovarăş Li. Col. HEGEDÜS IMRE fiu credincios al clasei muncitoare şi al poporului muncitor, luptător devotat al partidului, membru al Comitetului de partid al Regiunii Autonome Maghiare, director al Direcţiei regionale de Miliţie. COMITETUL DE PARTID AL REGIUNII AUTONOME MAGHIARE COMITETUL EXECUTIV AL SFATULUI POPULAR AL REGIUNII AUTONOME MAGHIARE Ofiţerii, subofiţerii şi funcţionarii din Direcţia regională M.A.I. al Regiunii Autonome Maghiare anunţă cu adincă durere încetarea din viaţă la data de 20 iulie 1959, orele 14,30, a scumpului lor tovarăş lit* Col* H E Ci E Ii E. S IMRE director al Direcţiei regionale de Miliţie. COMUNICAT Pentru organizarea funeraliilor tovarăşului Lt. Col. Hegedűs Imre, s-a format o comisie compusă din tovarăşii: Csupor Lajos (preşedintele comisiei), Băţaga Ioan, Lukács László, Nemes János, Udvarhelyi József, Csavar Béla, Fodor Géza, căpitan Blaga Ştefan şi maior Székely Mihai. Comisia pentru organizarea funeraliilor comunică: sicriul cu corpul neînsufleţit al defunctului va fi depus în ziua de 21 iulie în holul sediului sfatului popular al oraşului. Oamenii muncii vor putea să-şi ia rămas bun de la tovarăşul Lt. Col. Hegedüs Imre în zilele de 21 iulie între orele 16—20 şi 22 iulie, între orele 9—15. înhumarea va avea loc în ziua de 22 iulie, orele 16, la cimitirul din strada Cimitirului. Chemările c. c. m. n. p. cu protejile celei de-a XV-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist 1. Traiasca 23 August, ziua eliberării Romîniei de sub jugul fascist, cea mai mare sărbătoare naţională a poporului romin! 2. Cinste şi glorie forţelor patriotice populare, care sub conducerea Partidului Comunist Român au înfăptuit insurecţia armată şi au doborît dictatura militară fascistă! 3. Slavă Armatei Sovietice Eliberatoare, soldaţilor, ofiţerilor şi generalilor ei care şi-au vărsat sîngele pentru eliberarea ţării noastre de sub jugul fascist! 4. Glorie soldaţilor, ofiţerilor şi generalilor Armatei Române, care au luptat umăr la umăr cu vitejii ostaşi sovietici pentru zdrobirea hitlersimului, pentru eliberarea patriei noastre! Trăiască în veci frăţia de arme romîno-sovietică! 5. Trăiască poporul român — constructor al socialismului! 6. Trăiască şi să se întărească puternicul lagăr socialist în frunte cu Uniunea Sovietică — bastionul de neclintit al păcii şi socialismului! Trăiască unitatea de nezdruncinat, colaborarea şi intr-ajutorarea frăţească dintre ţările socialiste care merg în front comun spre înfăptuirea măreţului ţel, comunismul! 7. Trăiască atotbiruitoarea învăţătură marxist-leninistă, farul călăuzitor al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale! 8. Trăiască prietenia şi colaborarea între toate popoarele pentru triumful politicii de coexistenţă paşnică între state, fără deosebire de sistem social, pentru înlăturarea războiului din viaţa internaţională! Trăiască pacea în întreaga lume! 9. Popoare din ţările balcanice! Să ne unim eforturile pentru ca Balcanii să devină o zonă fără arme atomice şi arme rachetă, o zonă a păcii şi prieteniei! 10. Salut fierbinte şi urări de noi victorii gloriosului popor sovietic în opera măreaţă de construire a comunismului! Caldă recunoştinţă Uniunii Sovietice pentru ajutorul internaţionalist frăţesc acordat ţării noastre în Construirea socialismului! Trăiască şi să se întărească în veci prietenia indestructibilă şi colaborarea frăţească între poporul român şi popoarele Uniunii Sovietice! 11. Slavă gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, detaşamentul de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale în lupta pentru pace, democraţie şi socialism! 12. Salut frăţesc popoarelor din R. P. Chineză, R. P. Albania, R. P. Bulgaria, R. Cehoslovacă, R.P. D. Coreeană, R. D. Germană, R. P. Mongolă, R. P. Polonă, R. P. Ungară, R. D. Vietnam, care construiesc cu succes socialismul şi luptă pentru apărarea păcii în întreaga lume! Trăiască şi să se întărească prietenia şi colaborarea între poporul român şi popoarele ţărilor lagărului socialist! 13. Salut frăţesc oamenilor muncii din R.P.F. Iugoslavia! Trăiască prietenia între poporul român şi popoarele Iugoslaviei! 14. Oameni ai muncii din Republica Populară Romînă! Să întîmpinăm cea de-a XV-a aniversare a eliberării patriei — măreaţa sărbătoare a poporului român — cu noi succese în opera de construire a socialismului în patria noastră! 15. Oameni ai muncii! Măsurile adoptate de recenta plenară a Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român cu privire la noua ridicare a nivelului de trai al poporului sunt rodul muncii voastre eroice pentru construirea socialismului, înainte pe drumul dezvoltării economiei naţionale şi al creşterii bunăstării poporului muncitor! Munciţi cu avînt pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor puse de plenară! Luptaţi pentru sporirea continuă a productivităţii muncii, reducerea preţului de cost şi îmbunătăţirea calităţii produselor! Introduceţi pe scară largă şi folosiţi tehnica avansată! 16. Muncitori siderurgişti şi metalurgişti! Daţi patriei mai multă fontă, oţel, laminate, metale neferoase! Folosiţi la maximum capacitatea agregatelor! îmbunătăţiţi calitatea şi ieftiniţi costul produselor! 17. Oameni ai muncii din industria construcţiilor de maşini şi din industria energetică! Construiţi maşini de mare randament, la nivelul tehnicii celei mai avansate. Faceţi economie de metal! Sporiţi producţia de energie electrică! 18. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din industria minieră! Luptaţi pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de producţie! Aplicaţi pe scară largă metodele de mare productivitate! Folosiţi la maximum capacitatea utilajelor! Reduceţi continuu costul producţiei! 19. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din industria petroliferă! Valorificaţi cit mai bine ţiţeiul şi gazele extrase, daţi produse de calitate superioară! Luptaţi pentru sporirea rezervelor de ţiţei şi gaze! Reduceţi cheltuielile de foraj, extracţie şi prelucrare! 20. Muncitori, ingineri şi tehnicieni de pe şantierele de construcţii ale întreprinderilor industriei chimice! Munciţi cu perseverenţă şi elan pentru a asigura darea în funcţiune in termen şi înainte de termen a noilor obiective industriale! Oameni ai muncii din industria chimică! Daţi cantităţi mai mari de produse necesare industriei, agriculturii şi consumului popular! îmbunătăţiţi calitatea şi lărgiţi sortimentul produselor! 21. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din transporturi şi telecomunicaţii! Efectuaţi transporturile la timp şi în bune condiţiuni! Reduceţi costul transporturilor! Luptaţi pentru ieftinirea fiecărui km. de drum construit! întăriţi disciplina şi îmbunătăţiţi organizarea muncii! 22. A muncitori, ingineri şi tehnicieni, arhitecţi din construcţii şi industria materialelor de construcţii! Daţi patriei noi construcţii industriale, mai multe locuinţe ieftine şi confortabile! Luptaţi pentru reducerea preţului de cost şi scurtarea termenului de dare în folosinţă a noilor construcţii! Măriţi producţia şi îmbunătăţiţi calitatea materialelor de construcţii! 23. Muncitori şi muncitoare, ingineri şi tehnicieni din industria bunurilor de consum! Oameni ai muncii din cooperaţia meşteşugărească şi industria locală! Produceţi tot mai multe şi mai variate bunuri de larg consum! îmbunătăţiţi necontenit calitatea şi reduceţi costul produselor! 24. Oameni ai muncii din agricultură! Măriţi producţia agricolă! Toate forţele pentru strîngerea la timp şi fără pierderi a recoltei! Efectuaţi arăturile de vară şi pregătiţi temeinic campania însămînţărilor de toamnă, pentru a obţine anul viitor o recoltă bogată! 25. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din gospodăriile agricole de stat! Luptaţi pentru producţii sporite la hectar, pentru a da statului mai multă carne, lapte şi alte produse agro-alimentare! Reduceţi preţul de cost al producţiei, asiguraţi creşterea continuă a rentabilităţii fiecărei gospodării de stat! 26. Muncitori, ingineri şi tehnicieni din S.M.T.-uri! Folosiţi întreaga capacitate a tractoarelor şi maşinilor agricole! Luptaţi pentru reducerea continuă a preţului de cost! Efectuaţi lucrări de bună calitate! Sprijiniţi gospodăriile agricole colective şi întovărăşirile agricole dîndu-se ajutor tehnic şi organizatoric să obţină recolte mereu sporite! 27. Ţărani colectivişti şi întovărăşiţi! Luptaţi pentru creşterea producţiei la hectar! Dezvoltaţi continuu avutul obştesc, baza sigură a creşterii bunăstării voastre! Faceţi din fiecare gospodărie agricolă colectivă şi întovărăşire o unitate înfloritoare, exemplu de urmat pentru ţăranii muncitori" (Continuare în pag. 5-a)