Steaua Roşie, iunie 1960 (Anul 9, nr. 812-821)

1960-06-11 / nr. 815

In prag de sezon Prin ştrandurile tîrgumureşene au început lunile de vară. Căldurile mari, e drept, n-au sosit încă, timpul este totuşi potrivit pentru plajă şi chiar scăldat, iar în zilele viitoare , condiţiile vor fi desigur mai bune. In această perioadă mii de tirgumureşeni, de la copii , la bătrîni, obişnuiesc să-şi pe- treacă o parte a timpului liber la ştranduri. E un obicei bun. Soarele, înotul, întăresc, reconfortează organismul. O bucurie îi aşteaptă anul acesta pe iubitorii de apă. Odată cu începerea sezonului de băi, se deschide în Tg. Mureş un modern ştrand, prevăzut cu toate cele necesare. Să încercăm să vi-1 prezentăm. In partea de nord a oraşului (în apropierea fabricii Textila dincolo de linia ferată), în mijlocul unui teren întins, îmbrăcat in haina verde a ierbii şi întretăiat de alei bine amenajate, se găsesc două bazine de înot. Cel mare lung de 50 m, lat de 22 m şi adine de 2,80 m, e destinat înotătorilor; cel mic aflat alături, lung de 22 m şi adine de cca 1,20 m, va fi folosit mai ales de către acele persoane care,,, învaţă sa înoate. Intr-o clădire cu aspect modern se găsesc vestiarele cu o capacitate de 500—800 locuri şi un bufet cu terasă. Cînd soarele va deveni supărător de puternic, vizitatorii vor găsi adăpost sub umbrele de plajă multicolore. Noul ştrand te cîştigă însă nu numai prin aspectul său modern, ci prin condiţiile de igienă de care dispune. In bazine intră apă filtrată şi dezinfectată, de către staţiunea proprie a ştrandului. Şi încă ceva, foarte important. Instalaţiile speciale ale ştrandului permit încălzirea apei cu aburi, astfel incit să se asigure In bazinul mare temperatura de cel puţin 22—24 grade C şi de 30—34 grade C în bazinul mic. Aceasta dă posibilitatea prelungirii sezonului de băi cu circa două luni, iar pentru Înotătorii sportivi pentru o perioadă şi mai îndelungată. Mai multe nu vă spunem despre noul ştrand. Urmează să le aflaţi personal vizitîndu-l, după deschidere 14 iunie. Ar fi indicat ca întreprinderile comunale să înfiinţeze în lunile de sezon o linie de autobus pe traseul către această bază. La băile Sîngeorgiu de Mureş, loc îndrăgit nu numai de cei care au nevoie de apele sale tămăduitoare, ci şi de mii de alţi tirgumureşeni, amenajările sunt terminate. S-au luat măsuri pentru o mai bună funcţionare a sistemului de reîmprospătare a apei din bazin, cabinele au fost reparate, revopsite, s-au adus noi cantităţi de nisip. Parcul are un aspect ordonat. Condiţiile de cazare în hotel au fost şi ele îmbunătăţite. Aşteptaţi, desigur, să vă aducem în continuare noutăţi de la ştrandul vechi, de la „Weekend“, de la Ritz. Din păcate, nu vă putem satisface această dorinţă, pentru că cei care administrează aceste baze — conducerea C. S. Tg. Mureş, respectiv întreprinderile comunale — s-au trezit cam tîrziu din hibernare. Baza de sporturi nautice „Week-end“, constituie o sursă de venituri frumoase pentru CS. Tg. Mureş. Cu toate acestea conducerea acestui club nu a făcut amenajările necesare pentru ca baza să funcţioneze în bune condiţiuni. In loc de debarcader, în faţa garajului de bărci sînt nişte scînduri putrede care se scufundă sub greutate , celor care calcă pe ele. Grămezi mari de pietriş ce împiedică buna circulaţie, trădează totuşi o intenţie bună: aceea de a clădi un debarcader de peron. Se pune însă întrebarea: cînd se va executa această lucrare? La sfîrşitul sezonului? Braţul Mureşului pe care e aşezată baza, e necurăţat, năpădit de plante acvatice care împiedică vîslitul. Intr-o situaţie deplorabilă se află vechiul ştrand. Bazinul, cabinele, întreaga instalaţie se apropie de starea de ruină. Conducerea C. S. Tg. Mureş mai precis tov. Hompot, preşedintele clubului, recunoaşte că aşa este, dar consideră că vinovaţi sunt cei care au administrat in trecut acest ştrand (Clubul sportiv Ilefor). Da, conducerea clubului Ilefor şi celelalte care au administrat vechiul ştrand, sunt vinovate că n-au efectuat an de an reparaţiile necesare pentru ca această bază să nu se degradeze. Dar de ce conducerea C. S. Tg. Mureş le urmează exemplul? De ce abia acum, cînd se pune nemijlocit problema deschiderii ştrandului, s-au gindit să facă unele amenajări? De ce anul trecut nu s-a căutat mijloculde a se folosi suma alocată de Consiliul sindical regional pentru repararea bazinului? La întocmirea bugetului pe anul 1960 de ce nu s-a introdus suma necesară unei reparaţii generale la acest ştrand? Dacă oraşul nostru a fost dotat cu urn nou strana modern, inseamna oare să lăsăm pe cel vechi să se ruineze? Tov. Hompot in convorbirea ce am avut-o cu d-lui în legătură cu situaţia de la ştrandul vechi, s-a străduit să scoată basma albă conducerea C. S. Tg. Mureş, cu toate că e clar că aceasta a dat dovadă de o condamnabilă nepăsare In rezolvarea acestei probleme. E necesar să se pună capăt acestei atitudini şi în loc de „însemnări in agendă, ca dovadă a faptului că problema a fost discutată“ (argumente ale tov. Hompot), să se treacă la fapte. Intr-o situaţie nu mai puţin rea se găseşte ştrandul Ritz de pe Mureş, aflat în administrarea întreprinderilor comunale, loc foarte frecventat de public. Conducerea întreprinderilor comunale are datoria să ia măsuri de reparare a cabinelor, de curăţire a terenului, de amenajare a celor necesare, ca ştrandul să funcţioneze in condiţii igienice şi civilizate. E. L. Vedere a noului ștrand ANUNT I.I.R. „REPUBLICA“ REGHIN angajează imediat turnători calificaţi . Asigurînd condiţii de cazare ATENŢIUNE! Gospodării colective, întovărăşiri agricole, Gospodării individuale, Contractarea animalelor vă asigură venituri mari — Creşteţi şi îngrăşaţi batalii berbeci castraţi) pentru valorificarea lor prin contractări. — Contractaţi disponibilul vostru de porci şi minzaţi, întreprinderea regională de industrializare a cărnii — I.R.I.C., prin secţiile raionale, vă oferă preţuri convenabile, avansuri şi alte avantaje. Hrăniţi zilnic Dosările şi animalele cu adaus de antibiotice tritaurom 40 Penfurin flurex Furadicil Ciclofurm Stimulin Obţineţi sporuri ridicate de carne şi ouă Produse ale fabricii de antibiotice din Iaşi Livrează pe bază de comenzi ferme La ordinea zilei întreţinerea culturilor In perioada actuală una dintre lucrările cele mai importante care se desfăşoară în agricultură este întreţinerea culturilor. De felul cum e efectuată această lucrare depinde în mare soarta recoltei. Pînă l&29 iuniea. c. plivituî cerealelor pe întreaga regiune a fost efectuat în proporţie de 84,6 la sută. In raioanele: Toplţa, Gheorghieni şi Ciuc această lucrare trebuie intensificată. In ceea ce priveşte prăşitul culturilor, pe întreaga regiune, această lucrare e efectuată în proporţie de 83,7 la sută. Prăşită a doua la porumb a fost efectuată pe regiune în proporţie de 7,9 la sută, la sfecla de zahăr 68,1 la sută, cartofi 33,1 la sută, iar la floarea soarelui în proporţie de 16,9 la sută. Atît la plivitul cerealelor cît şi la prăşit, cele mai bune rezultate au fost obţinute de gospodăriile agricole colective. Intrucît buruienile se dezvoltă mult mai repede decît plantele cultivate, e necesar ca prăşitul să fie mult intensificat. Faţă de posibilităţi, la praşila a doua la sfecla de zahăr sînt rămase în urmă raioanele: Sîngeorgiu de Pădure unde această lucrare a fost efectuată în proporţie de 37,1 la sută, Odorhei 48,8 la sută, Reghin 53,3 la sută, Sf. Gheorghe 60,9 la sută. De asemenea, peste tot, trebuie mult intensificată praşila a doua şi la celelalte culturi ca : porumb, cartofi, floarea soarelui şi în grădinile de legume. Pe lîngă aceasta, o mare atenţie trebuie acordată combaterii bolilor şi dăunătorilor la plante, recoltării leguminoaselor de nutreţ şi a fîneţelor naturale etc. Noul orar TAROM ! Incepînd cu data de 10 iunie a.c. tarifele interne la cursele de avioane cu plecarea din Tg. Mureş şi sosirea la Tg. Mureş, în şi din localităţile de mai jos, au fost reduse, după cum urmează : Informaţii suplimentare se primesc la Agenţia Tarom, telefon : 2200. Valabil de la 1 iunie 1960 Tg. Mureş 14,35 8,05 Oraşul Stalin 15,10 8,40 Bucureşti 16,05 9,35 Bucureşti 6,30 16,15 Oraşul Stalin 7,10 16,55 Tg. Mureş 8,00 17,45 Tg. Mureş 8,15 18,00 Cluj 8,35 18,20 Cluj 7,30 14,00 Tg. Mureş 7,50 14,20 Tg. Mureş _ Bucureşti de la 190 , la 113 lei Cluj „ 62 59 „ 1 „ Baia-Mare „ 120 83 „ Satu-Mare „ 120 83 „ Constanţa „ 241 186 „ Deva „ 161 90 „ i „ Oraşul Stalin „ 104 79 Fabrica de zahăr „Bernáth Andrei“ din Tg.Mureş VMNHF g°sP°däriilor colective, întovărăşirilor şi VIIINL membrilor acestora BORHOT PRESAT în cantităţi nelimitate. Transportul se suportă de către beneficiari. Preţul de vinzare al borhotului este de 42 lei tona, avînd un conţinut de 7 la sută substanţe uscate. Vinde întreprinderilor socialiste lăzi pentru ambalat zahăr, uzate. Preţul unei lăzi din lemn de fag de 50 kg. este de 14 lei Informaţii suplimentare se pot primi la serviciul de livrări al fabricii. (Telefon: 2201 sau 2202). [^tMua^osie jeli ANEMIEI