Steaua Roşie, iulie 1971 (Anul 22, nr. 154-180)

1971-07-01 / nr. 154

APROBĂM DIN INIMĂ POLITICA PARTIDULUI Telegrame adresate C.C. al P.C.R., Tovarăşului Nicolae Ceauşescu Semn al preţuirii şi stimei faţă de politica noastră externă Comitetul orăşenesc de partid, comuniştii, toţi oamenii muncii din oraşul Reghin, români, maghiari şi germani au urmărit cu deosebită atenţie, interes, mîndrie patriotică şi Înalt sentiment de devotament drumul delegaţiei de partid şi de stat a României socialiste, vizita oficială de prietenie în ţările socialiste din Asia, exprimîndu-şi bucuria şi satisfacţia nemărginită pentru primirea caldă, adine prietenească ce s-a făcut solilor poporului român, semn al preţuirii şi stimei faţă de politica noastră externă, de dezvoltare a relaţiilor de prietenie şi colaborare cu toate popoarele lumii. Apreciem că a fost pus încă o dată in evidenţă uriaşul prestigiu de care se bucură partidul nostru, personal dumneavoastră stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in rîndul partidelor frăţeşti, în ţările socialiste, în întreaga lume. Cu ocazia vizitei au fost reafirmate cu deosebită vigoare principiile politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru pe care le susţinem cu întregul popor şi pe care le considerăm intangibile, datorită caracterului lor raţional, concordanţei lor depline cu adevărurile fundamentale ale marxism-leninismului. Alături de întregul popor, socotim că nu există o dovadă mai puternică a adeziunii noastre depline faţă de linia generală a partidului şi statului decit îndeplinirea cu succes a sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea şi de către plenarele Comitetului Central al partidului. Vă raportăm, scumpe tovarăşe secretar general, că oamenii muncii din oraş au îndeplinit şi depăşit planul producţiei globale industriale pe primul semestru şi au sporit angajamentul anual la 19 milioane lei Vă asigurăm că vom stringe şi mai mult rîndurile în jurul partidului, că ne vom intensifica eforturile pentru a spori partea noastră de contribuţie la progresul patriei noastre socialiste comune, pentru a spori şi mai mult prestigiul pe care România socialistă îl are astăzi în lume şi pe care îl datorează Partidului Comunist Român, înţelepciunii şi activităţii laborioase pe care o desfăşoară Comitetul Central al partidului, dumneavoastră personal pentru fericirea poporului român, întărirea solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, pentru asigurarea păcii în lume. Vom urma neabătut calea pe care ,aţi trasat-o poporului român, marii familii a României socialiste. COMITETUL ORAȘĂNESC DE PARTID REGHIN în spiritul întăririi frăţiei între ţările socialiste Ca membru al P.C.R., ca cetăţean al României socialiste, urmăresc cu cel mai viu interes activitatea desfăşurată pe plan internaţional de partid c şi statul nostru, care o consider vie, susţinută şi dinamică, în scopul triumfului socialismului şi comunismului, pentru statornicirea în lumea contemporană a unei păci trainice, bazate pe încredere şi colaborare între ţări şi popoare. Cu emoţie şi mîndrie am urmărit zi de zi rezultatul acestor preocupări şi eforturi în timpul vizitei de prietenie a delegaţiei de partid şi guvernamentale române condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în ţările socialiste din Asia. Fiecare zi a vizitei a prilejuit o nouă manifestare de stimă şi respect faţă de România socialistă, faţă de partidul şi poporul nostru angajate în cel mai mare efort constructiv din istoria sa Muncitorii, ţăranii intelectualii, militarii din R.P. Chineză, R.P.D. Coreeană, R.D. Vietnam, R.P. Mongolă au făcut o primire fierbinte delegaţiei ce a avut în fruntea sa pe conducătorul patriei şi partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi această primire a constituit un vibrant omagiu adus harnicului şi talentatului popor român. O caracteristică generală şi fundamentală a rezultatelor vizitei este contribuţia deosebită pe care a avut-o la cauza unităţii tarilor socialiste, a partidelor comuniste. Mi se pare esenţial faptul că în timpul vizitei s-a acţionat asupra factorilor cheie în întărirea unităţii, aducîndu-se o contribuţie importantă la afirmarea principiilor fundamentale ale relaţiilor dintre ţările socialiste, dintre partidele comuniste şi muncitoreşti. Iată de ce, alături de întregul colectiv al întreprinderii noastre îmi exprim deplina satisfacţie şi adeziunea faţă de rezultatele vizitei, asigurînd conducerea partidului că ne vom spori şi mai mult eforturile de a contribui la întărirea patriei noastre socialiste. inc. NEMEŞ GHEORGHE şeful serviciului C.T.C. Industria morăritului şi panificaţiei Mureş Colaborare frăţească cu largă rezonanţă internaţională Colectivul Teatrului de stat dinMureş a urmărit cu mult iite, şi deosebită satisfacţie rezultat vizitei întreprinse de delegaţia partid şi guvernamentală româ, condusă de dumneavoastră, fle tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în ile socialiste din Asia. Sub concerea dumneavoastră delegaţia a sfăşurat o activitate prodigioasă, spiritul politicii externe provate de partidul nostru comunist, mai bună cunoaştere reciprocă a ilizărilor şi preocupărilor partide. • şi ţărilor frăţeşti, întărirea recilor de prietenie şi colaborare unite domeniile, creşterea prestigiu i internaţional al partidului şi triei noastre socialistexistă incipalele rezultate ale acestei vite de mare importanţă internaţională, aşa cum le-am desprins din amplele relatări ale presei şi radioteleviziunii. Salutăm din inimă aceste importante rezultate, expresie a politicii partidului nostru, politică aprobată şi urmată într-o impresionantă unanimitate de întregul nostru popor. Şi noi, oamenii de teatru din Tg- Mureş, români şi maghiari deopotrivă, ne alăturăm inimile de ale acelora care, în întreaga ţară, bat in acelaşi ritm cu partidul, şi glasurile de ale acelora care rostesc cu mîndrie: „Partidul Comunist Român este partidul nostru, partidul ţării întregi“. COLECTIVUL TEATRULUI DE STAT DIN TG..MUREŞ Cele mai calde sentimente de adeziune şi recunoştinţă Cu cele mai profunde sentimente de dragoste, devotament şi mîndrie patriotică faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, în numele comuniştilor şi tuturor oamenilor muncii din oraşul Tîrnăveni, judeţul Mureş, participanţii la plenara Comitetului orăşenesc de partid îşi însuşesc pe deplin înaltele aprecieri făcute de Comitetul Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român activităţii desfăşurate de delegaţia de partid şi guvernamentală a ţării noastre cu prilejul recentei vizite oficiale de prietenie în ţările socialiste de pe continentul asiatic. Din toată inima şi cu toată căldura noastră sufletească aprobăm pe deplin vasta şi laborioasa activitate desfăşurată de câtre dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului nostru, eminent militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, personalitate de înalt prestigiu pe plan mondial, în cadrul convorbirilor avute la cel mai înalt nivel cu conducătorii de partid şi de stat, cu oamenii muncii din cele patru ţări socialiste şi prietene. Apreciem că întreaga vizită, rezultatele ei, se încadrează pe deplin în politica generală externă a partidului şi statului nostru, stabilită de cel de-al X-lea Congres al partidului, reprezentînd totodată o expresie a eforturilor neobosite desfăşurate de înţeleaptă şi clarvăzătoarea noastră conducere de partid şi de stat în frunte cu dumnea- _ voastră, mult stimate şi preţuite to- I varâşe Nicolae Ceauşescu pentru continua întărire a prieteniei şi a- .lianţei cu toate ţările socialiste, a I solidarităţii active cu lupta popoa- relor împotriva imperialismului, pentru apărarea libertăţii, indepen- I denţei şi suveranităţii naţionale. I Angajat cu toate forţele în înde- I plinirea sarcinilor trasate de cel I de-al X-lea Congres al partidului ■ nostru, Comitetul orăşenesc de par- I tid, în numele tuturor oamenilor * muncii din această mereu tînără şi I înfloritoare cetate a chimiei romă- neşti, asigură conducerea partidului, pe dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu ne vom cruţa energia şi vom lupta neobosit pentru înfăptuirea măreţelor obiective şi sarcini ce ne revin din actualul cincinal, pentru ridicarea patriei noastre pe trepte tot mai înalte ale progresului şi civilizaţiei socialiste. înfrăţiţi în muncă, oamenii meleagurilor noastre — români, maghiari, germani şi de alte naţiona- ■ lităţi, sînt ferm hotărîţi de a urma I neclintit politica internă şi interna- _ ţională a partidului şi statului nos- I tru cu ferma convingere că ea ex. _ primă năzuinţele şi idealurile în- I tregului nostru popor legate de noţiunile de progres bunăstare, pace I şi fericire. * COMITETUL ORĂŞENESC DE PARTID TIRNAVENII I (Urmare din pag. 1) I lucrători din întreprinderi, in acest I sens a propus comitetelor municipale şi orăşeneşti de partid, comisiilor economice, conducerilor intreprinderilor şi combinatelor efectuarea pînă la sfîrşitul anului I a unor studii, analize de fundamentare pe principiile eficienţei a fiecărui produs exportat şi crea-I rea condiţiilor de materializare a acestora. Activitatea de export a întreprinderilor să fie orientată spre realizarea unor produse care au o bază puternică de materii prime ieftine şi cărora li se pot asigura un înalt nivel de prejuducere a importurilor crare. Tovarăşul Nicolae Vereş a criticat activitatea unor întreprinderi care continuă să practice pe piaţa externă un comerţ nerentabil, costisitor pentru economia naţională arătînd necesitatea intensificării activităţii de prospectare a pieţii externe, de cunoaştere a conjuncturii acesteia în vederea descoperirii de noi debuşee în condiţii avantajoase de desfacere a mărfurilor; întreprinderile să treacă cu mai mult curaj la încheierea unor contracte pe termen lung cu partenerii externi şi să analizeze în acelaşi timp posibilităţile de sporire a volumului exportului şi re-Referindu-se la necesitatea îmbunătăţirii creşterii vacilor cu lapte şi în special la sporirea producţiei de lapte, vorbitorul a arătat că prin îndeplinirea măsurilor preconizate vom face un pas important pe calea dezvoltării şi modernizării sectorului zootehnic din judeţ. Trebuie însă depuse eforturi importante atît din partea C.A.P.-urilor, a specialiştilor acestora cît şi din partea Direcţiei generale agricole şi a tuturor organelor interesate în vederea respectării prevederilor programului, a termenelor de dare în folosință a adăposturilor, precum și realizarea efectivului preconizat. A IV-a ediţie a Universităţii populare de vară IORGA“ de la Vălenii de Munter» In perioada 4—18 iulie se vor desfăşura, la Vălenii de Munte, cursurile celei de-a IV-a ediţii a Universităţii populare de vară „Nicolae Iorga“. Tema cursurilor va fi „Socialismul şi revoluţia ştiinţifică şi tehnică contemporană“. Ea se va desfăşura pe bază de prelegeri şi simpozioane cu participarea unor personalităţi de seamă ale ştiinţei româneşti: academician Remus Răduleţ, prof univ. dr. ing. Valter Roman, acad. Nicolae Teodorescu, prof. univ. dr. doc. Florin Ciorăscu, prof. univ. dr. doc. Victor Sahini, prof. univ. dr. Petre Raicu, dr. Marcian Hleahu, prof. univ. dr. doc. Călin Popovici, prof. univ. dr. doc. Gheorghe Chiş, prof. univ. dr. doc. Pavel Apostol, conf. univ. dr. N. S. Clănescu, prof. univ. dr. doc. Alexandru Roşea, prof. univ. dr. doc. H. H. Stahl, acad. Aurel Avramescu, conf. univ. dr. Ștefan Berceanu, conf. univ. dr. Constantin Pintilie, conf. univ. dr Titus Mocanu, prof. univ. dr. Edmond Nicolau, Costin Murgescu, Mircea Maliţa, acad. Grigore Moisil, prof. univ. Tudor Bugnariu, prof. univ. dr. doc. Victor Tufescu, conf. univ. dr. Alexandru Roșu, Dumitru Bacinschi, acad Eugen Pora, dr. doc. Octavian Fodor, dr. doc. Traian Herseni, conf. univ. dr. George Văideanu, prof. univ. dr. doc. Alexandru Tănase, prof. univ. dr. doc. Henri Wald, prof. univ. dr. doc. Constantin Ciopraga, prof. univ. dr. doc. George Pascu, prof. univ. dr. doc. Ion Frunzetti, conf. univ. dr. arh. Cezar Lăzărescu, Radu Beligan, Ecaterina Oproiu, conf. univ. Dumitru Almaș, dr. Gheorghe Badrus, prof. univ. dr. Constantin Vlad, prof. univ. dr. doc. Mihai Berza, prof. univ. dr. doc. Șerban Cioculescu, prof. univ. dr. doc. Aurelian Sacerdoţeanu, conf. univ. dr. Barbu Teodorescu. Cu acelaşi prilej va avea loc şi un simpozion închinat aniversării centenarului naşterii lui Nicolae Iorga. Cei ce vor să participe la cursurile Universităţii populare de la Vălenii de Munte, de anul acesta, se pot adresa Comitetului judeţean pentru cultură şi artă. I La întreprinderea de aprovizionare I Sacii stau în stoc, le duc iar cooperativele lipsa Pentru ca recolta de orz și grîu să o stringem în timpul cel mai scurt și fără pierderi, este necesar ca în toate cooperativele agricole, capania agricolă să fie pregătită în cele mai mici amă-I nunte. în această ordine de idei un aport de seamă în asigurarea unităţilor agricole cu cele necesare îl are întreprinderea judeţeană de aprovizionare tehnico- materială nr. 26 — Mureş. Din multiplele piese ce le asigură C.A.P., I.M.A., sau I.A.S. se numără şi sacii. In total pentru actuala campanie în bază au fost aduşi peste 55.000 saci din care o mare parte au şi fost livraţi beneficiarilor. Menţionăm că şi în prezent în magaziile întreprinderii se află în stoc peste 19 000 de saci. De asemenea, din 6 300 kg sfoară de legat sacii a fost livrată 4 000 kg. Deci şi de aici 2 300 kg constituie stoc. Cu toate acestea sunt cooperative agricole ca cele din Pogăceaua, Chimitelnic și altele care nu au asigurat necesarul de saci. Lipsa acestora o motivează că Baza din Tg.-Mureş nu ar dispune de acest articol ... Această stare de lucruri nu poate fi numită decit lipsă de interes, totală neglijenţă manifestată de aceste cooperative agricole şi ale altora, care din comoditate nu s-au interesat pentru a-şi procura din timp sacii necesari, aruncînd vina pe întreprinderea de aprovizionare. R. NAZNEANU II O contribuţie constructivă a partidului la cauza progresului luimit, fiecare oră este hotărîtoare întregii umanităţi " Reîntoarcerea delegaţiei de partid şi guvernamentale, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului din lunga călătorie întreprinsă în luna iunie intr-o serie de ţări socialiste şi prietene, a prilejuit o caldă manifestare de bucurie şi recunoştinţă în rîndul tuturor oamenilor muncii din patria noastră. Această călătorie, de importanţă istorică in viaţa partidului şi poporului nostru, a dovedit odată mai mult că politica partidului nostru reprezentată de conducerea superioară de partid, personal de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, serveşte pe plan mondial nu numai interesele ţării noastre, dar şi unităţii ţărilor socialiste. Intr-adevăr legăturile frăţeşti care se string cu ocazia unor astfel de contacte şi convorbiri la nivelul cel mai înalt, devenite o practică a partidului nostru, sunt acţiuni care servesc cauza socialismului şi păcii mondiale. Am urmărit cu viu interes toate etapele acestei călătorii ale căror rezultate nu vor întîrzia să se arate atlt pe plan politic cît şi economic, m-am putut convinge pe de o parte de primirea deosebit de caldă, din partea popoarelor ţărilor vizitate, iar pe de altă parte de manifestările sincere de bucurie şi prietenie care mi-au făcut o profundă impresie. Sunt convins că întîlnirile, contactele şi convorbirile ce au avut loc s-au desfăşurat de asemenea într-o atmosferă de cordialitate, de înţelegere reciprocă, deplină. Vizita istorică a delegaţiei de partid şi guvernamentale condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu va exercita fără îndoială o înrîurire favorabilă şi va aduce o contribuţie majoră a partidului nostru la cauza unităţii tuturor partidelor comuniste şi muncitoreşti şi, prin aceasta, la cauzaprogresului întregii umanităţi. 65 ha de vie, lucrările se fac deprof. univ. dr. docent DOCZI PAUL , ferenţiat in funcţie de priceperea membru al Academiei de Ştiinţe a brigadierului, a sprijinului cel a- Medicale din R.S. România, şeful ■ Cordă acestuia conducerea cooperatedrei de clinică medicală a frativei Astfe, daca la brigada din Institutului de medicină şi farmacie ■ din Tg..Mureş | ====== (Urmare din pag. 1) I I I Urmărind zi de zi fiecare etapă I n°' ^'c'’ Pr°íituJ’ ■ nu se executa, iar stropitul se face prin intermediul micului ecran, cu foarte mari întirzieri nerespectindu-se termenele prevăzute in buletinul de avizare De asemenea, nu în toate C.A.P. se acordă atenția cuvenită executării corecte şi a lucrărilor de combatere, ceea ce face ca stropitul să nu fie executat pe dosul frunzelor, favorizîndu-se în acest fel risipa de material, iar cheltuielile efectuate nu-şi ating scopul. Sunt unităţi unde se petrec unele abateri şi mai grave. Astfel la Livezeni, preşedintele C.A.P. Oprea Victor a admis ca soluţia preparată pentru stropitul viei să se deprecieze în bazine, iar o suprafaţă de 2,5 ha vie se află îmburuienată şi atacată de mană. La C.A.P. Cucerdea, preşedinte Teodor Şerban care dispune de Cucerdea lucrările sunt efectuate la zi, cea din Seulia este mult rămasă în urmă cu întreţinerea viei şi există atac de mană. Aici unii cooperatori fac stropitul cinci iar alţii de-abia pe al doilea. în aceeaşi situaţie se află şi C.A.P. Iclănzel, preşedinte Roman Constantin, sau C.A.P. Pogăceaua, preşedinte Ioan Tătar , ing. Alexandru Bărbat, unde se manifestă o totală lipsă de preocupare pentru sectorul viticol. Asemenea aspecte, situaţii sunt şi în alte cooperative agricole, ca: Aţintiş, Finaţe, Idiciu, Lascud, Săbed etc., unde lucrările in vie sunt foarte mult întîrziate. Intirzierea acestor lucrări, este gravă deoarece pe lingă faptul că se distruge producţia din acest an, se compromite şi recolta anului viitor prin faptul că mana atacă şi lăstarii care nu vor mai ajunge la maturitate, sau în caz de atac puternic nu vor mai exista. Situaţie nesatisfăcătoare se menţine şi în viile tinere unde sunt neglijate lucrările de întreţinere, ceea ce a dus la îmburuienarea plantaţiei, la intentarea ei cu mană. Aşa stau lucrurile la cooperativa agricolă din Păsâreni, preşedint® Zoom Emeric şi Acăţari, preşedinte Nemeş Eugen, unde menţionez că viile pe rod sînt bine lucrate, pe cînd cele tinere nu se văd din buruieni. Unele din situaţiile de mai sus au fost generate de aplicarea corectă a acordului global stabilit în viticultură, alţii însă considerînd că viile de acum se lucrează singure, nu s-au mai ocupat de acest sector. Or, situaţia de pe teren arată că, dimpotrivă în această perioadă este nevoie de sprijin pentru brigăzile viticole, pentru echipe şi mai multă îndrumare privind terminarea tuturor lucărilor la timp. In cazul cînd nu sînt suficiente braţe de muncă trebuie folosit cu mai multă încredere stropitul mecanic, deoarece majoritatea S.M.A. dispun de aparatura necesară. Acest procedeu se aplică cu succes la C.A.P. Sintana şi doar sporadic, în alte cîteva unităţi. Ţinind seama de urgenţele din vii se impune ca în toate unităţile rămase in urmă cu lucrările, acestea în maximum 10—12 zile să fie aduse la zi. La Nadeș se lucrează cu multă grijă la stropitul viei. Militanţi activi pentru discuţii sincere, tovărăşeşti între partide Timp de aproape trei săptămîni, zi de zi, seara prin intermediul radioului, televiziunii, ziarelor, eu ca şi toţi ceilalţi lucrători din atelierul S.M.A., am urmărit, cu emoţia marilor evenimente şi, de ce n-am spune, cu mîndrie, vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu pe meleagurile îndepărtate ale Asiei. Fiecăruia dintre noi i s-a umplut inima de bucurie văzînd cu cît entuziasm a fost primită delegaţia ţării noastre, de cit prestigiu se bucură conducătorii partidului şi statului nostru, de preţuirea acestor popoare faţă de România, de succesele noastre în construcţia socialistă. Ceea ce apreciem foarte mult în activitatea delegaţiei noastre este că a militat pentru depăşirea divergenţelor ivite în mişcarea muncitorească internaţională, în scopul întăririi unităţii sistemului mondial socialist, a mişcării comuniste şi antiimperialiste internaţionale. Acum, după ce cunoaştem rezultatele finale ale acestor vizite consemnate în comunicatele comune, alături de întregul popor, noi, muncitorii de la atelierele S.M.A. Tîrnăveni, aprobăm cu însufleţire şi ne exprimăm deplina adeziune faţă de politica partidului şi statului nostru, care face să sporească şi mai mult aportul patriei noastre la triumful păcii şi socialismului în lume GHEORGHE LAZAR şef de atelier la S.M.A. Tîrnăveni