Steaua Roşie, noiembrie 1971 (Anul 22, nr. 261-285)

1971-11-10 / nr. 268

ii optime pentru realizarea silii pe acest an si prepauirea producţiei omoare Cooperativa „Lemn-metal" din Reghin,pe lingă activitatea de deservire a populaţiei, are şi un pronunţat profil de producţie de serie. Membrii cooperativei au asimilat şi execută produse de calitate care nu sunt cis nimic mai prejos decit cele ale întreprinderilor industriale de stat. Pînă nu de mult răcitoarele pentru ulei se importau. In prezent ele se produc în cadrul cooperativei, în colaborare cu grupul de uzine din Reşiţa care de fapt este și beneficiarul acestor utilaje. Răcitoarele executate la „Lemn-metal" funcţionează tot atît de bine ca şi cele importate, făcîndu-se totodată şi însemnate economii de valută. în secţia de mobilă se produc garnituri şi piese izolate care, în majoritatea lor, se exportă, fiind apreciate de beneficiari. Deci putem afirma, fără rezerve, că membrii cooperatori s-au străduit şi au reuşit să producă bunuri materiale de calitate, mult solicitate în ţară şi peste hotare. Seriozitatea şi abnegaţia în muncă sunt principalele atuuri care au permis colectivului cooperativei „Lemn-metal“ să obţină rezultate remarcabile în producţie. Realizările înregistrate de la începutul anului şi pînă în prezent sunt cea mai convingătoare dovadă în acest sens. La data de 20 octombrie s-a obţinut un succes deosebit şi anume îndeplinirea şi chiar depăşirea cu 800.000 lei a planului producţiei marfă pe 11 luni şi a angajamentelor anuale. Pînă la data amintită mai sus s-au produs peste prevederi 1.500 buc. etajere, 1.000 de garnituri de mobilă pentru copii, 15.000 de palete pentru tenis, iar indicatorul producţiei marfă vîndută şi încasată s-a depăşit cu 3 la sută, al producţiei de export cu 31 la sută şi cel al productivităţii muncii cu 4 la sută. în urma analizării condiţiilor existente in secţiile de serie şi de deservire a populaţiei şi din preliminările făcute, s-a ajuns la concluzia că pînă la sfîrşitul anului curent la producţia marfă se va realiza o depăşire de 6 milioane de lei. Pentru rezultatele deosebite obţinute în producţie membrii cooperativei merită sincere felicitări, în spatele cifrelor consemnate stă materializată munca vie a oamenilor, care nu au precupeţit nici un efort în vederea achitării cu cinste de sarcinile mereu sporite ce le stau în faţă. Meritul acestui colectiv este şi mai semnificativ dacă avem în vedere faptul că în unele secţii condiţiile de muncă nu corespund cerinţelor actuale. Cîd afirmăm acest lucru ne gîndim în primul rînd la secţia de mobilă care, cu toate că e nouă (in multe locuri mai lucrează constructorii), nu are asigurată încă funcţionarea sistemului de ventilaţie. Urmările inundaţiei din 1970, care a produs stricăciuni serioase mai ales pardoselii interioarelor, nu au fost nici ele remediate încă. De asemenea, nu putem trece cu vederea proasta gospodărire a materialului lemnos, care zace în dezordine la locuri de muncă şi în curtea secţiei. Aceste aspecte negative sunt un blam la adresa conducerii cooperativei care are datoria şi obligaţia să ferească avutul obştesc de degradare şi de înstrăinare şi să creeze condiţii optime de muncă cooperatorilor, condiţii fără de care nu se poate realiza un randament corespunzător în activitatea productivă. Luînd de bază realizările amintite, realizări care obligă la mai mult şi la mai bine, ne-am interesat de stadiul pregătirii producţiei anului viitor. La această întrebare ne-a răspuns preşedintele cooperativei, Mihai Borbély. — Am să încep cu problema încheierii contractelor, care de altfel este cel mai important moment din pregătirea producţiei noului an. La ora actuală 75 la sută din totalul producţiei ce o serie a anuului 1972 este acoperită cu contracte ferme. La mobilă situaţia se prezintă astfel: cantităţile stabilite pentru piaţa internă le-am contractat deja cu unităţile comerciale din judeţul nostru şi alte judeţe, iar din producţia prevăzută la export avem încheiate contracte în valoare de 2 milioane lei, restul urmează să le realizăm în perioada următoare. Pentru întreaga producţie a secţiei de mături avem beneficiari siguri cu care am şi încheiat contractele de livrare. Situaţia este similară şi cu răcitoarele pentru ulei pe care le livrăm în întregime grupului de uzine Reşiţa. In ceea ce priveşte secţiile de deservire a populaţiei avem create toate condiţiile necesare satisfacerii la maximum de exigenţă a solicitărilor de servicii pe anul 1972. Despre aprovizionarea cu materii prime şi materiale ţin să precizez că am încheiat la timp contractele cu furnizorii care me-au şi expediat primele cantităţi din acestea. Pentru buna desfăşurare a activităţii secţiei de construcţii prestaţii, în perioada de iarnă ne-am aprovizionat deja cu 300 mc balast, 500 mc nisip etc. Programul pregătirilor pentru iarnă cuprinde: intrarea în funcţiune a centralei termice prin care se asigură încălzirea halelor de la secţia de tîmplărie, precum şi funcţionarea a două celule de uscare a materialului lemnos; terminarea definitivă a lucrărilor de construcţie la hala de tîmplărie; introducerea încălzirii termice în atelierul mecanic etc. Nu putem încheia fără să precizăm că preocuparea neconstantă şi nehotărîtă a conducerii cooperativei pentru învingerea greutăţilor de moment este una din cauzele care contribuie la menţinerea în ateliere a unor condiţii de muncă necorespunzătoare. I. HUSAR POȘTA JURIDICĂ László Ghéza — Tîrnăveni. Conform disp. art. 22 din Codul Muncii, la părăsirea serviciului de către salariat ca urmare a încetării contractului de muncă, unitatea este obligată să elibereze carnetul de muncă completat la zi. Nerespectarea acestei dispoziții este considerată drept contravenţie şi se sancţionează potrivit H.C.M. nr. 2.494 1969, cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei. Întrucît contractul de muncă încheiat cu Autobaza Tirnăveni a fost desfăcut, aceasta este obligată de a vă elibera carnetul de muncă. In situaţia că aţi fost salariat pe baza unui contract încheiat cu autobaza, potrivit legii sînteţi obligat să lucraţi în unitate perioada stipulată în contract. Nerespectarea acestei clauze contractuale, atrage după sine obligaţia de a restitui unităţii cheltuielile ocazionate cu şcolarizarea dv. în scopul calificării. Bilescu Horst, Tg.-Mureş. Am reţinut din scrisoare că, în perioada 31 III — 7 VII 1971, aţi fost în pensie de invaliditate, cînd v-aţi reîncadrat în muncă la C.I.A. Tg.Mureş, unde aţi lucrat şi înainte. Cu toate acestea unitatea nu ar fi de acord să vă acorde concediu de odihnă pentru anul calendaristic în curs. Dacă reîncadrarea în muncă a avut loc în termenul legal de 90 zile, de la încetarea calității de pensionar, iar reîncadrarea s-a făcut pe durată nedeterminată, înseamnă că avem vechimea în muncă neîntreruptă. Așa fiind, potrivit Legii nr. 26/1967, sînteţi îndreptăţit la concediu de odihnă pentru acest an calendaristic. Durata concediului de odihnă se stabileşte proporţional cu timpul lucrat în perioada de la data reîncadrării în muncă şi sfîrşitul anului. Cu alte cuvinte, concediul de odihnă vi se cuvine numai pentru timpul cuprins între data reîncadrării în muncă şi sfîrşitul anului. Valea Gheorghe — Sighişoara şi Oltean Ioan — Zaul de Cimpie, încetarea activităţii salariate, pentru satisfacerea obligaţiilor militare nu întrerupe vechimea în aceeaşi unitate, dacă după lăsarea la vatră, fostul salariat se reîncadrează în muncă la unitatea de la care a fost încorporat, în termen de 90 zile (de la lăsarea la vatră). Perioada stagiului militar nu intră în calculul vechimii neîntrerupte în aceeași unitate. Treapta de salarizare acordată constituie un drept cîştigat atîta timp cît muncitorul este încadrat în aceeaşi unitate sau prin transfer în interesul serviciului la o altă unitate, în categoria sau funcţia la care i s-a acordat treapta, în caz de promovare dintr-o categorie în alta, dacă la vechea categorie persoana în cauză a fost încadrată la nivel de bază sau treapta l-a, la noua categorie va trebui să fie încadrată la nivel de bază. Dacă la vechea categorie a fost încadrată în treapta II sau III, în noua categorie va fi încadrată astfel încît să i se asigure o creștere a salariului tarifar echivalentă cu o treaptă. Prundean Ioan — Sighişoara, încetarea activităţii salariate din cauza pensionării de invaliditate nu întrerupe vechimea în aceeaşi unitate dacă, după pierderea calităţii de pensionar, persoana în cauză se reîncadrează în muncă, pe baza unui contract de muncă pe durată nedeterminată, în termen de 90 zile. Rezultă deci că, pentru a se putea bucura de beneficiul vechimii neîntrerupte în aceeași unitate, persoana în cauză, la data pensionării trebuia să aibă calitatea de angajat și să întrerupă activitatea salariată din cauza pensionării. Din scrisoare nu rezultă la ce vă referiţi atunci cînd afirmaţi că, nu aţi fost „încadrat în producţie", adică nu se cunoaşte dacă, anterior încorporării sau după lăsarea la vatră nu aţi fost încadrat în muncă. De aceea facem precizarea că, în prima ipoteză (dacă anterior încorporării nu aţi lucrat), din lipsa calităţii de salariat la data încorporării, nu vă puteţi bucura de beneficiul vechimii neîntrerupte în aceeaşi unitate. In cea de a doua ipoteză, adică dacă înainte de încorporare aţi lucrat, iar încetarea activităţii a fost determinată de încorporarea în vederea satisfacerii obligaţiilor militare, dacă reîncadrarea în muncă a avut loc în condiţiile legii şi în termenul de 90 zile de la lăsarea la vatră, faptul că în această perioadă aţi fost un timp oarecare şi în pensie de boală, nu are nici o influenţă asupra vechimii neîntrerupte în aceeaşi unitate. ŞTEFAN CSÍKI jurist Comitetul executiv al Consiliului popular al judeţului Mureş, comunică prețul de contractare şi cu amănuntul plafon la unele legume stabilite prin decizia nr. 548 1971, astfel: Nr. Denumirea crt. produsului Unitatea de măsură Cai I. t a t e a II. 1. Vinete, din seră contract kg 7,15,50 amănuntul kg 9,75 7,70 2. Salată căpățînă contract buc. 0,55 0,40 amănuntul buc. 0,80 0,60 Prețurile din prezenta, sunt valabile de Ia brie 1971, ora zero. data de 8 noiem Adunările şi (Urmare din pag. 1 economicoasă a planurilor de investiţii, întărirea disciplinei de şantier, asigurarea frontului de iarnă, în aşa fel ca să se poată lucra în condiţii optime în tot cursul anului, darea în folosinţă cu termene devansate a obiectivelor industriale şi social-culturale, şi multe, multe alte probleme pe care organizaţiile de partid le cunosc şi trebuie să le cunoască la locurile lor de muncă. In anul pe care îl încheiem în curînd, după cum se ştie, agricultura a înregistrat succese remarcabile, producţii, în special vegetale, puţin obişnuite în anii precedenţi. Au contribuit la aceasta, fără îndoială, măsurile luate de conducerea partidului şi statului privind îmbunătăţirea muncii de planificare şi organizare a agriculturii noastre, dar putem spune fără să greşim că o mare contribuţie au adus organizaţiile de partid din I.A.S., S.M.A. şi C.A.P., care, situîndu-se în fruntea acţiunilor, au ştiut să mobilizeze masa mare a lucrătorilor de pe ogoare în obţinerea unor astfel de rezultate. Şi totuşi... cu toate rezultatele, cu toate măsurile întreprinse de organele şi organizaţiile de partid, au continuat să se manifeste şi în acest an în agricultură lipsuri, unele destul de serioase, mai ales în desfăşurarea campaniei de toamnă pentru care judeţul nostru a fost nu o dată criticat. Aceste probleme şi altele, atît pozitive, dar în special negative, plenarele lărgite ridicarea conştiinţei socialiste a ţăranilor cooperatori, trebuie să facă obiectul unor ample dezbateri şi analize partinice, critice şi autocritice, principiale, urmărindu-se în toate cazurile creşterea rolului şi responsabilităţii comuniştilor în înfăptuirea complexului de măsuri stabilit de conducerea partidului pentru creşterea producţiei agricole vegetale şi animale, înfăptuirea preţioaselor indicaţii date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu prin scrisoarea adresată organelor şi organizaţiilor de partid, tuturor lucrătorilor din agricultură trebuie să-şi găsească cu acest prilej importanţa cuvenită în cadrul adunărilor organizaţiilor de bază şi a plenarelor comitetelor de partid din agricultură. Să vedem ce s-a realizat din aceste indicaţii, ce mai trebuie realizat şi să se stabilească măsuri în consecinţă, care să ducă la aplicarea întocmai a sarcinilor stabilite de conducerea partidului. Comuniştii din comerţ, vor dezbate sarcinile specifice lor: buna deservire a populaţiei, aprovizionarea cu mărfuri cerute de consumatori, reducerea cheltuielilor de circulaţie, educarea lucrătorilor din comerţ în spiritul eticii socialiste, a grijii faţă de avutul obştesc, cei din instituţiile de ştiinţă, artă şi cultură, din şcoli şi facultăţi, sarcinile ce le revin în cercetarea ştiinţifică, în dezvoltarea ştiinţei şi culturii noastre, pregătirea elevilor şi studenţilor pentru muncă şi viaţă în lumina hotărîrilor de partid, participarea intelectualităţii la cui pentru dori de ruralizarea maselor, combaterea cu intransigenţă revoluţionară a ideilor şi manifestărilor retrograde, reacţionare, rămăşiţe ale unor mentalităţi burgheze sau mic burgheze care nu au nimic comun cu ideologia marxist-leninistă a clasei muncitoare, a partidului nostru. Dimpotrivă, tolerate şi necombătute la timp, cu toată hotărîrea, astfel de manifestări pot avea urmări nefaste, în special în rîndul tineretului. Tocmai de aceea, conducerea partidului, secretarul general al partidului nostru ne atrage atenţia asupra necesităţii intensificării procesului educativ, avînd în vedere că superioritatea orînduirii pe care o construim presupune în mod logic superioritatea omului care o edifică, un om cu o conştiinţă politică înaintată, debarasat de tarele rămăşiţelor ideologiei burgheze. Aceste probleme trebuie să le aibă în vedere organizaţiile de partid din instituţiile de care aminteam, pe care să le analizeze de pe poziţiile revoluţionare ale partidului şi să întreprindă măsuri energice pentru îmbunătăţirea muncii. Acestea ar fi în mare, problemele specifice după locul de muncă care trebuie analizate în adunările şi plenarele lărgite de partid din toamna acestui an. în afară de acestea, sunt însă o seamă de probleme comune tuturor organizaţiilor de partid, indiferent de locul in care îşi desfăşoară activitatea, cum sunt: disciplina de partid şi de stat, profilul moral al ce seamă anuale munistului în societate şi familie, dezvoltarea democraţiei interne de partid, înfăptuirea hotărîrilor organelor superioare de partid şi a propriilor hotărîri, pregătirea şi desfăşurarea adunărilor şi şedinţelor, creşterea rolului conducător al organizaţiilor de partid, buna desfăşurare a învăţămîntului ideologic, educarea tineretului în spiritul măreţelor idealuri ale comunismului, activitatea colectivelor de agitatori şi a agitaţiei politice de masă în general etc. Astfel de probleme trebuie să-şi găsească de altfel locul ce li se cuvine în toate adunările şi plenarele de partid. Aceasta, pentru că ele au un caracter permanent şi prin urmare trebuie aplicate cu toată consecvenţa şi responsabilitatea în activitatea cotidiană a organelor şi organizaţiilor de partid. Adunările şi plenarele de partid deschise din toamna acestui an trebuie să-şi analizeze activitatea prin prisma documentelor recentei plenare a C.C. al partidului, a excepţionalei şi atotcuprinzătoarei expuneri a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Accentul trebuie să cadă pe profilul moral al comunistului, pe poziţia lui faţă de muncă, pe combaterea manifestărilor negative care din păcate, de multe ori se petrec sub ochii organizaţiilor de partid, a comuniştilor, fără ca nimeni să le sesizeze Trebuie ţinut cont cu cea mai mare stricteţe de ceea ce spunea tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta plenară a Comitetului Central, anume că, comunistul trebuie să combată cu hotărîre obiceiurile burgheze şi să lupte pentru înlăturarea lor din viaţa oamenilor, să apere din toate puterile proprietatea socialistă, să combată cu intransigenţă revoluţionară furturile, delapidările, sustragerile de orice fel, lenea, parazitismul, favoritismul şi nepotismul, desfrîul moral, tendinţa unora de a da societăţii cît mai puţin şi a primi cît mai mult uneori pe căi necinstite, carierismul, necinstea, minciuna şi alte vicii care alterează fizionomia omului şi care sînt în totală contradicţie cu morala noastră comunistă. Astfel de probleme trebuie să se dezbată în adunările şi şedinţele de partid pentru a face din toţi comuniştii oamenii cei mai înaintaţi ai societăţii, a-i ajuta să se ridice, prin calităţile lor, prin atitudinea lor fermă la nivelul înaltului titlu de luptător de avangardă şi prin ei, de a face educaţie în spiritul eticii comuniste, tuturor celorlalţi oameni ai muncii. Comitetele municipale, orăşeneşti şi comunale de partid sînt datoare să ajute organizaţiile din subordine să pregătească adunările anuale şi plenarele comitetelor, în acest spirit, în spiritul ultimelor documente de partid. Bine pregătite şi îndrumate din timp, adunările şi plenarele deschise de partid ce se vor desfăşura în lunile noiembrie şi decembrie — eveniment de seamă în viaţa organelor şi organizaţiilor de partid — vor marca, fără îndoială, un nou pas calitativ pe linia îmbunătăţirii muncii noastre organizatorice şi politice, cu cele mai pozitive influenţe în întreaga noastră activitate de îndeplinire exemplară a tuturor hotărîrilor partidului şi statului. „ZILELE CÂRTII | SOCIAL-| | POLITICE“! (Urmare din pag. 1) ! ale cărţii politice“, vor fi a- | menajate vitrine festive în cî- | teva librării; In numeroa■ se localităţi vor fi amenajate expoziţii cu vînzare. Bi- ţ blioteca municipală din Tg. ■ B Mureş va organiza la secţia | || de copii o expoziţie festivă I a cărţii social-politice pentru tineret, iar la Sighişoara va fi organizată o expoziţie de I amploare prin colaborarea bibliotecii cu librăria „Luceafărul". In această perioadă ■ , vor avea loc în judeţ cinci manifestări organizate cu co- îolaborarea unor reprezentanţi ţ ■ ai Editurii politice, autori, * specialişti în ştiinţe sociale , I şi politice, lectori ai Cabinetului judeţean de partid. : " Pentru o bună desfăşurare ţ şi o puternică eficienţă a a- ; 5 cestei importante manifestări, i ■ cu sprijinul Cabinetului ju- • J deţean de partid a fost întoc- ’ î mită o listă cuprinzînd tit-I lurile ce se recomandă pen- I tru învăţămîntul politic (6.000 de exemplare, în limbile ro- I 1 mână şi maghiară), un pliant p 1 în limbile română şi maghia- l ■ ră, cuprinzînd o selecţie a lu- J crărilor social-politice aflate I în prezent în librării (5.000 I * de exemplare); un afiş în b * limbile română şi maghiară v I pentru popularizarea acţiunii. | Astăzi, la ora 11, la librăria jj „Universală" din Tg.-Mureş, ■ are loc deschiderea festivă a ■ „Zilelor cărţii social-politice“. 5 Cu acest prilej, în incinta li- I ■ brăriei a fost amenajată o amplă expoziţie a cărţii so- 8 I cial-politice. Jj PRINSĂ CU... OCAUA MICĂ La bufetul „Expres“ din Reghin barmanele se prea grăbesc zilnic, turnînd clienților pahar după pahar, dar cu „ocaua mică“. Este bine știut faptul că asemenea practici sunt considerate de lege drept înșelăciune. Cu toate acestea, la controlul efectuat în ziua de 4 noiembrie, ora 16:40, la bufetul în cauză, barmana Maria Truţa turna ţuică după ţuică direct în pahare, fără să-şi mai amintească măcar că are şi o măsură. Luînd paharul de la client, echipa de control obştesc a verificat conţinutul şi a descoperit, cum era şi de aşteptat, lipsă. Pe şeful unităţii l-au căutat peste tot dar n-a fost de găsit. Nici program nu are afişat, ca să ştie lumea pe cînd poate da de el. In schimb ţinem să-i amintim şefului de unitate că la acea oră în bufet era o mare dezordine, atît în sala de servire cît şi în celelalte încăperi. Iată pentru ce invităm conducerea comerţului din Reghin să întroneze ordinea şi disciplina şi la bufetul „Expres", să potolească zelul barmanelor care vînd cu... „ocaua mică". B. GHEORGHE PEISAJ DE TOAMNĂ Fotó: I. KONCZ Ploaie de goluri... Viitorul Tg.-Mureş — Someşul Beclean 15-0! Un rezultat cu totul ieşit din comun pe terenurile noastre de fotbal, în partida cu Someşul Beclean, in cadrul diviziei C de fotbal, băieţii lui Kajlik Iosif au realizat în decursul celor 90 minute un adevărat recital fotbalistic, au con-struit, graţie celor două extreme, în mare vervă de joc (Kulcsár, Balász) o suită de acţiuni ofensive în faţa porţii lui Chihoreanu, înscriind goluri spectaculoase. Bineînţeles replica oaspeţilor a fost foarte modestă, pe măsura scorului la care au pierdut. SZABÓ ANDREI Oţelul Tirgu-Mureş din nou în frunte în campionatul judeţean da fotbal Etapa a XIII-a a campionatului judeţean de fotbal poate fi considerată ca o etapă a meciurilor egale. Dintre cele opt întîlniri disputate, 4 s-au încheiat la egalitate, iar celelalte patru au revenit gazdelor. Nici o victorie a oaspeţilor. Cu acest prilej echipa Oţelul Tg.-Mureş, cu toate că a obţinut o victorie la limită, a trecut din nou in fruntea clasamentului, dar cu un punctaj minim faţă de celelalte clasate pe primele 7 locuri. Iată rezultatele tehnice: Tractorul Sărmaşu — Ciocanul Tg.-Mureş 0—0; Mureşul Luduş — Fabrica de zahăr Tg.-Mureş 5—1; Gloria Tg.-Mureş — Energia Fîntînele 2—0; Oţelul Tg.-Mureş — Sticla Voinţa Tîrnăveni 1—0; Lacul Ursu Sovata — Comerţul Dermagant Tg.-Mureş 5—0; Lemnarul Tg.-Mureş — Voinţa Miercurea Niraj 1—1; Voinţa Reghin — Avîntul Reghin 0—0; Oţelul Reghin—Energia lemut 2—0. Pe primele locuri în clasament se situează echipele: 1. Oţelul Tg.-Mureş; 2. Lacul Ursu Sovata cu cite 17 puncte; 3. Mureşul Luduş; 4. Comerţul Dermagant Tg.Mureş cu cîte 16 puncte; 5. Avîntul Reghin; 6. Lemnarul Tg.-Mureş; 7. Oţelul Reghin cu cîte 15 puncte. Lanterna e ocupată de Voinţa Reghin care nu a reuşit să cîştige nici un meci în cele 13 etape disputate pînă în prezent. IOAN PAUL Duminică seara în sala I.M.F. din Tg.-Mureş a avut loc o gală de verificare a celor mai buni pugilişti tîrgumureşeni din asociaţiile sportive Lemnarul, Oţelul roşu şi Armata în vederea întrecerilor din cadrul tradiţionalei cupe „30 Decembrie". In general meciurile au fost de un nivel satisfăcător, detaşîndu-se prin gama variată a loviturilor şi dîrzenia disputei, partidele dintre Iosif Toaşo (Lemnarul) şi Ştefan Rigmanyi (A.S.A.) încheiată la egalitate şi cea dintre Nicolae Şontică (A.S.A.) şi Ludovic Iszlai (Oţelul roşu) cîştigată la puncte de pugilistul militar. C. ALBU Popice divizia A Masculin: C.F.R. Tg.-Mureş — Electrica Sibiu 4.998—4.891 p. d. Cel mai bun rezultat al gazdelor l-a obţinut Gheorghe Vuţă cu 889 p. d. Voinţa Cluj — Voinţa Tg.-Mureş 4.921—4.945 p. d. Întîlnire extrem de disputată şi palpitantă în care ambele echipe au avut conducerea în mod alternativ, astfel incit era necesară şi ultima lovitură de bilă pentru a se putea cunoaşte învingătorul. Cu 50 lovituri înainte de finală clujenii conduceau cu 25 beţe, iar cu 25 lovituri înainte de terminare tot gazdele au avut un avantaj minim de 3 lemne, însă tîrgumureşenii mai experimentaţi, au reuşit să răstoarne, la izolare, rezultatul în favoarea lor şi în acest fel ei cîştigă derbiul etapei, acumulînd maximum de puncte, 12 din tot atitea posibile. Echipa campioană Voinţa Tg.-Mureş şi-a păstrat astfel primul loc în clasament, fără să sufere vreo înfrîngere. De la tîrgumureşeni cei mai buni au fost: Ştefan ördög 887 p. d., Iosif Szász 849 p. d., Carol Soos 834 p. d. Feminin: Voinţa Tg.-Mureş — Voinţa Cluj 2.310—2.345 p. d. Formaţia campioană a cedat in mod surprinzător, pe teren propriu în faţa clujencelor, aceasta fiind prima înfrîngere a fruntaşei clasamentului, Voinţa Tg.-Mureş. Cooperatoarele din Tg.-Mureş, avînd în Maria Martina o slabă realizatoare (327 p. d.), au trebuit să plece steagul în faţa unei echipe constante şi ambiţioase, care astfel, a reuşit o performanţă meritorie. Cele mai bune de la gazde: Margareta Szemânyi 442 p. d. (recordul arenei), Minodora Cheţan 391 p. d. Dermagant Tg.-Mureş — Voinţa Mediaş 2.244—2.268 p. d. Gazdele avînd o comportare sub posibilităţi, au cedat pe teren propriu la o diferenţă de 24 beţe. Oaspetele avînd în Fodor Valeria (433 p. d. recordul arenei) o excelentă realizatoare, au obţinut o victorie muncită. De la gazde cel mai bun rezultat l-a realizat Paraschiva Benkö cu 398 p. d. CANEA PETREA