Steaua Roşie, martie 1973 (Anul 24, nr. 49-75)

1973-03-01 / nr. 49

„Vom îndeplini planul trimestrului întîi la nivelul său maximal“ Au trecut două luni din acest an, perioadă în care colectivul Complexului de faianţă şi sticlă din Sighişoara a desfăşurat o activitate rodnică, îndreptată deopotrivă spre valorificarea tuturor resurselor interne şi, implicit, pentru realizarea sarcinilor de plan. In legătură cu factorii care au condiţionat obţinerea unui bilanţ pozitiv şi cu perspectivele care există pentru îndeplinirea exemplară a planului trimestrial, am avut o convorbire cu tovarăşul Ioan Pupăză, directorul Complexului. Poate că o creştere de 8 la suta a planului pe trimestrul I faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut nu spune mult. Dar dacă avem în vedere că, de pildă, la faianţă această creştere reprezintă peste două milioane de bucăţi de articole, ne putem da seama de eforturile pe care le-a depus colectivul nostru. In plus, trebuie să arăt că, datorită unui viciu de defalcare a cifrelor de plan, pe primele trei luni ne revine aproape un sfert din producţia anuală, deşi se ştie că la sticlărie în această perioadă cerinţele sunt mult mai mici decît în anotimpul călduros. Totuşi, în primele două luni colectivul nostru a reuşit să-şi îndeplinească şi să depăşească chiar prevederile planului, la nivelul său maximal. — Unitatea dumneavoastră livrează o mare parte din producţie la export. Cum au fost onorate aceste contracte? — Intr-adevăr, 27 la sută din producţia de faianţă şi 50 la sută din cea de sticlărie-ambalaj au ca destinaţie exportul. Şi aici, avînd în vedere realizările primelor două luni, putem afirma că prevederile trimestriale vor fi înfăptuite. La sticlărie, din motivele arătate mai sus, există o stagnare a cerinţelor (pentru sticle de sucuri, limonadă etc.) la export, din care cauză trebuie să luăm în continuare măsuri pentru a asigura şi realizarea valorică a planului. — Care sunt direcţiile în care aţi acţionat, in lumina documentelor Plenarei C.C. al P.C.R. din noiembrie 1072, pentru creşterea substanţială a eficienţei activităţii economice? — Pentru unitatea noastră o mare importanţă prezintă adoptarea unor măsuri care să asigure creşterea productivităţii muncii şi reducerea pierderilor tehnologice, a rebuturilor. La faianţă, de pildă, sporul de două milioane bucăţi trebuie realizat cu actualele capacităţi de producţie şi cu acelaşi număr de salariaţi. In aceste condiţii preocupările specialiştilor au fost îndreptate spre găsirea unor soluţii tehnologice şi tehnice eficiente. Dintre măsurile materializate amintesc mecanizarea decorării ceştilor din faianţă cu ajutorul unei benzi montate recent. Ce înseamnă aceasta? Creşterea, la această fază, a productivităţii muncii de 8 ori, prin eliminarea muncii manuale, sporirea ponderii produselor de calitate superioară, reducerea rebuturilor, întregul ansamblu de măsuri aplicate pînă în prezent a dus la reducerea pierderilor tehnologice prin rebuturi cu 3 la sută la faianţă şi cu 4 la sută la sticlărie suflată. Continuînd aplicarea măsurilor care vizează creşterea productivităţii muncii, avem în vedere schimbarea tehnologiei de decorare a farfuriilor cît şi arderea acestora pe orizontală. Pe lîngă sporul de productivitate preconizat se va asigura creşterea calităţii produselor şi reducerea rebuturilor. Diversificarea sortimentelor de faianţă fiind una din condiţiile care asigură o bună competitivitate, ce preocupări există în această direcţie? — Conferinţa Naţională a partidului a precizat necesitatea ca în actualul cincinal întreaga gamă de produse ale economiei naţionale să fie reînnoită. Această indicaţie este valabilă și pentru ramura noastră. Numai în 1073, din cele 310 produse pe care le vom fabrica, 120 vor fi noi, din care 70 au fost preluate în urma simpozionului care a avut loc anul trecut în unitatea noastră. — Ce certitudini vă dau primele două luni pentru înfăptuirea planului trimestrului întîi ? — Vom îndeplini planul acestui trimestru la nivelul său maximal. In plus mai puteţi nota că ne vom onora şi cota parte a angajamentului aferent acestei perioade. Convorbire consemnată de M. BARDAŞANU Produsele întreprinderii pentru material sportiv din Reghin sunt răspîndite în toată ţara datorită unei varietăţi deosebite de încălţăminte şi marochinărie. In fotografie: Una din benzile de confecţii pentru bocanci. mm (Urmare din pag. I) s-a realizat fuziunea organizatorică şi politică a partidelor politice ale clasei muncitoare intr-un partid unic, ca rezultat al unui proces istoric obiectiv, al evoluţiei luptei politice de clasă, al dezvoltării sociale, al trecerii la transformarea revoluţionară a societăţii româneşti pe calea socialismului. Prin originalitatea căii pe care s-a produs şi a formelor pe care le-a îmbrăcat acest proces de unificare, experienţa clasei muncitoare din România constituie o contribuţie însemnată la îmbogăţirea tezaurului teoretic şi practic al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. Istoria noastră revoluţionară a demonstrat cu puterea faptelor că lichidarea sciziunii şi realizarea unităţii politico-organizatorice a clasei muncitoare, crearea unui partid unic — stat major politic de luptă al celor ce muncesc — este o necesitate obiectivă pentru asigurarea victoriei, atît în revoluţia socialistă, cît şi în opera de edificare a noii orînduiri. Fără un asemenea partid, unit, înarmat cu ideologia marxist-leninistă, cu cunoaşterea legilor dezvoltării sociale, capabil să unească şi să organizeze forţele poporului, nu este de imaginat înfăptuirea sarcinilor de uriaşă complexitate pe care le pune transformarea revoluţionară a societăţii pe calea socialismului. Partidul Comunist Român, încercat şi călit în nenumărate bătălii revoluţionare de-a lungul unei istorii glorioase de peste o jumătate de secol, continuatorul direct al mişcării muncitoreşti revoluţionare, socialiste din România, cu o vechime de aproape un secol, este astăzi mai puternic şi mai unit ca oricînd. Inmănunchind în rîndurile sale aproape 2.300.000 din cei mai buni fii ai ţării — muncitori, ţărani şi intelectuali, oameni ai muncii de diferite naţionalităţi şi din toate generaţiile, bărbaţi şi femei — partidul nostru îşi îndeplineşte cu cinste rolul de forţă politică conducătoare a întregii societăţi româneşti. Acum, cînd evocăm împlinirea a 25 de ani de la crearea partidului revoluţionar unic al clasei muncitoare din România, este bine să subliniem învăţămintele principale pe care le oferă bogata experienţă de luptă a comuniştilor români şi de care depinde continuarea cu succes a transformării revoluţionare a societăţii româneşti, cucerirea de noi şi noi victorii, pe drumul măreţ al socialismului şi comunismului. Principala concluzie care se desprinde din această experienţă este că marile aspiraţii de libertate şi fericire ale poporului se pot realiza numai în condiţiile în care clasa muncitoare — clasa cea mai avansată a societăţii — îşi strînge rîndurile, acţionează unită în lupta revoluţionară şi în fruntea ei se găseşte un partid puternic, înarmat cu concepţia ştiinţifică a materialismului dialectic şi istoric, strîns legat de mase, de popor, exponent fidel al intereselor fundamentale ale celor ce muncesc, ale întregii naţiuni. (Vii aplauze). Iată de ce este necesar să facem totul, şi de acum înainte, pentru întărirea continuă a partidului nostru, pentru cimentarea unităţii sale de monolit, pentru ridicarea activităţii sale organizatorice. Este necesar să acţionăm şi în continuare cu cea mai mare răspundere pentru asigurarea unei linii politice juste a partidului nostru, elaborată pe baza aplicării creatoare a legităţilor generale la condiţiile concrete ale fiecărei etape istorice de dezvoltare a ţării noastre. întărirea continuă a partidului cere, de asemenea, promovarea cu tot mai multă consecvenţă în viaţa de fiecare zi a principiilor muncii colective, dezvoltarea democraţiei de partid, creşterea spiritului critic şi autocritic, a răspunderii în muncă a fiecărui activist şi membru de partid, dezbaterea tuturor problemelor cu masa activiştilor şi membrilor de partid, sporirea forţei combative şi eficienţei fiecărei organizaţii a partidului nostru în cadrul colectivului în care îşi desfăşoară activitatea, promovarea cu curaj în întreaga viaţă socială a noului, a tot ceea ce contribuie la accelerarea mersului înainte pe drumul socialismului şi comunismului. O condiţie esenţială a succesului în întreaga activitate a partidului este legarea tot mai strînsă de mase, dialogul viu, neîncetat, cu clasa muncitoare, ţărănimea şi intelectualitatea, cu toţi cei ce muncesc, consultarea largă a întregului popor asupra problemelor care privesc soarta naţiunii noastre. Numai astfel Partidul Comunist Român va putea asigura mobilizarea şi unirea într-un singur torent a energiilor creatoare ale naţiunii, a elanului revoluţionar al tuturor claselor şi păturilor sociale. Numai în felul acesta partidul îşi va putea îndeplini şi în viitor în mod exemplar înalta răspundere ce-i revine faţă de popor, misiunea istorică de forţă politică conducătoare a ţării pe calea bunăstării şi fericirii. Numai aşa partidul îşi va îndeplini în continuare, în cele mai bune condiţiuni, îndatoririle ce-i revin ca detaşament activ al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, întărind continuu prietenia şi solidaritatea cu celelalte partide comuniste şi muncitoreşti, cu toate forţele ce luptă în zilele noastre pentru libertate şi progres social, pentru pace şi prietenie între popoare. Iată de ce, tovarăşi, trebuie să nu precupeţim nimic pentru a face să sporească şi mai mult forţa şi unitatea de fier a partidului nostru comunist, combativitatea revoluţionară şi capacitatea sa organizatorică. Aceasta este chezăşia că Partidul Comunist Român va asigura înfăptuirea cu succes pe pămîntul României a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi trecerea la făurirea societăţii comuniste, va asigura dezvoltarea liberă şi independentă a Românieisocialiste, creşterea rolului ei în lupta pentru victoria cauzei socialismului, pentru pace şi destindere, pentru colaborare fructuoasă între toate naţiunile lumii. Am ferma convingere că, sub conducerea eroicului nostru partid, care nu cunoaşte azi alt ţel mai nobil decît slujirea intereselor poporului, patria noastră va urca tot mai sus pe treptele progresului şi civilizaţiei, va păşi neabătut înainte spre piscurile luminoase ale comunismului, ocupînd un loc de cinste în marea familie a naţiunilor socialiste, a tuturor naţiunilor lumii. (Aplauze puternice). Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat al poporului pe calea bunăstării şi fericirii, a înfloririi României socialiste, libere şi independente ! (Aplauze puternice). Trăiască eroicul popor român, constructor al socialismului şi comunismului ! (Aplauze prelungite). Trăiască unitatea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor antiimperialiste ! Trăiască ideile atotbiruitoare ale comunismului ! (Aplauze puternice, prelungite). Cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la deschiderea lui C.C. al invăţămintul de partid—ia noi valenţe calitative îndeplinirea exemplară a sarcinilor de producţie pe 1973 — an hotărîtor în realizarea cincinalului înainte de termen — presupune îmbunătăţirea continuă a activităţii organelor şi organizaţiilor de partid în toate domeniile, între care cel menit să influenţeze asupra creşterii conştiinţei comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii se situează la loc de primă importanţă. Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971 şi Conferinţa Naţională din iulie 1972 au trasat un vast program în domeniul activităţii educative, de formare a omului nou, cu o înaltă conştiinţă socialistă. În înfăptuirea acestui program ridicarea pe o treaptă calitativ superioară a învăţămîntului de partid , îmbogăţit în conţinutul său şi diversificat în formă, pentru a se subordona şi corespunde mai bine sarcinilor de la fiecare loc de muncă — se înscrie ca unul din obiectivele majore ale organelor şi organizaţiilor de partid. Pe această temă am purtat zilele trecute o discuţie cu Sabin Braic, secretarul comitetului comunal de partid din Lunca Bradului. — Cum se desfăşoară învăţămîntul de partid şi care au fost măsurile întreprinse pentru ca activitatea în această direcţie să marcheze saltul calitativ impus de actuala etapă de dezvoltare, pentru ca el să răspundă în mai mare măsură sarcinilor concrete de la fiecare loc de muncă? — Putem afirma cu toată convingerea că actualul an în învăţămîntul de partid se înscrie, sub toate aspectele, cu realizări superioare celor din anii trecuţi. La U.E.I.L., coloana U.M.T.F., in şcoli, la ocolul silvic sau la C.F.R. , pentru toate formele de învăţămînt propagandiştii au fost temeinic instruiţi iar mobilizarea cursanţilor s-a făcut mai bine, astfel că şi frecvenţa s-a îmbunătăţit — cu excepţia de la C.F.R.-mişcare (propagandist Maria Pop, profesoară), unde participarea nu este satisfăcătoare din cauza specificului muncii. S-a acordat o mult mai mare atenţie pregătirii tematicii, legării mai strînse a discuţiilor de practică prin exemplificări concrete, culese din viaţa de toate zilele. — Exceptind cele două unităţi industriale — U.E.I.L. şi coloana U.M.T F. — ce forme de predare sînt şi cum puteţi caracteriza activitatea desfăşurată de propagandişti pînă în prezent'’ — In afara celor două unităţi amintite, la actualele forme de învăţămînt participă cca. 200 de cursanţi. Ca forme de învăţămînt figurează' Istoria P.C.R., Statutul P.C.R. educaţia moralcetăţenească, probleme de politică curentă şi economice — opţiunea cursanţilor fiind determinată de profilul profesional şi pregătirea generală în ce priveşte cunoştinţele. La fiecare formă s-au predat cite patru lecţii — invăţămîntul se va încheia în luna aprilie — şi, aşa cum arătam, frecvenţa a fost foarte bună. Din punctul de vedere al pregătirii, al modului cum predau şi poartă discuţiile aş evidenţia propagandiştii Alexandru Moldovan — sat Neagra, şi Fodor Ioan — la cooperativa de consum, care se prezintă în faţa cursanţilor bine documentaţi, lecţiile planificate, tematica fiind întotdeauna puse la punct în mod corespunzător. Dezbateri interesante au avut loc pînă în prezent şi la ocolul silvic (propagandist ing. Roman Pucheanu) unde, aşa cum ele s-au desfăşurat au reliefat o mai mare preocupare a legării celor predate de economia forestieră, de dezvoltarea patrimoniului silvic. Ne străduim ca şi în continuare să imprimăm învăţămîntului de partid o eficienţă crescîndă, să găsim acele modalităţi care să-l facă cît mai interesant şi instructiv. Schimbului de experienţă, de opinii cu orice prilej între propagandişti îi rezervăm, în acest sens, un loc deosebit. I. SUCIU STEAUA ROȘIE PAGINA 3 Ce veţi semăna în primăvară ? Constatări privind calitatea seminţelor Şi livrarea lor către unităţile producătoare Chiar dacă pentru moment în acest sfîrşit de iarnă şi început de primăvară vremea s-a răcit brusc şi zăpada şi-a făcut reapariţia, totuşi problema asigurării seminţelor rămîne în actualitate. Pentru a vedea în ce măsură acest timp permite folosirea mijloacelor auto la transportul seminţelor repartizate prin Direcţia generală a agriculturii, de la Centrul de seminţe din Tg.-Mureş, în unităţile productive (mai concret în C.A.P.), am întreprins pe această temă o anchetă. Mai întâi, un prim sondaj la Laboratorul judeţean pentru controlul seminţelor din Tg.Mureş. Care este starea analizelor şi dacă mai sunt unităţi care nu au trimis probe pentru seminţele destinate a se însămînţa în urgenţa întîi? La această întrebare ne-a răspuns tovarăşul inginer Adler Carol, şeful Inspectoratului judeţean pentru calitatea seminţelor şi a materialului săditor, de care aparţine şi laboratorul. — în privinţa analizelor efectuate, mai ales la seminţele destinate a se însămînţa în urgenţa întîi, printre care ovăzul, multe C.A.P. cum sunt cele din: Batoş, Ernei, Gurghiu, Ideciu, Pănet, Saschiz, Sovata şi altele au primit buletine roşii. Dacă din partea acestor unităţi s-a constatat interes faţă de trimiterea la timp a probelor, a păstrării în bune condiţii a seminţei, în schimb conducerile C.A.P. Căpuş şi Beica, încă nu ne-au trimis seminţele de ovăz spre analiză. Deşi sîntem la începutul primăverii, cînd problema asigurării seminţelor, a cunoaşterii calităţii acestora nu ar mai trebui să ridice nici o întrebare, totuşi la un număr mare de cooperative agricole, printre care Căluşeri, Corunca, Sărăţeni etc., le-au fost respinse probele, pe motiv că nu au o germinaţie corespunzătoare. La un alt grup de C.A.P. cum ar fi: Acăţari, Chendu, Grindeni, Luieriu, Zagăr, Trei sate, Dedrad, Hodoşa, Chimitelnic şi altele, din lipsa de puritate a seminţei de ovăz li s-a cerut să facă acesteia o nouă recondiţionare şi cît mai urgent să trimită noi probe spre analiză. Desigur, faptul că unele seminţe nu au avut o puritate corespunzătoare se datoreşte — ne-a spus tovarăşul Adler — slabei preocupări din partea specialiştilor pentru a le păstra în bune condiţiuni. Acesta este şi un indiciu al faptului că multe conduceri de C.A.P. au uitat că există Legea nr. 13 care reglementează producerea şi folosirea seminţelor şi trasează sarcini concrete în acest scop specialiştilor. Cu prilejul controalelor făcute în unități, la C.A.P. Neaua s-au găsit semințe păstrate necorespunzător, fapt pentru care Kovács Bálint, inginerul-şef al unităţii, a fost amendat de către noi cu 500 lei. Deci, atenţie — unde-i lege nu-i tocmeală ... După ce am cunoscut care este preocuparea pentru a se asigura sămînţă de calitate, să vedem în ce măsură seminţele repartizate prin Direcţia agricolă sunt preluate de către C.A.P. de la Centru de seminţe din Tg.-Mureş, şi transportate operativ în unităţi. Tovarăşul inginer Teodor Ardeleanu de la Direcţia generală a agriculturii ne-a informat că la mazăre, ovăz, sfeclă, porumb sămînţa este asigurată în totalitate iar la trifoi în proporţie de circa 65 la sută. Cum stau lucrurile la Centrul de seminţe al întreprinderii judeţene de valorificare a cerealelor? Ioan Pop, merceologul principal al întreprinderii şi Spinei Radu, şeful Centrului de condiţionare, au participat activ la ancheta redacţiei. — Mai întîi, cum se ridică de către C.A.P. seminţele destinate a se însămînţa în urgenţa întîi? Pentru început interlocutorii noştri au ţinut să precizeze că încă din 20 februarie, conducerea întreprinderii, printr-o adresă trimisă tuturor C.A.P. din judeţ, le-a informat asupra cantităţii de seminţe ce o au de ridicat fiecare, a modalităţii de obţinere. Multe cooperative agricole au răspuns afirmativ. Marian Crahmaliuc, inginerul-şef al C.A.P. Rîciu, la scurt timp după primirea adresei a venit la Centrul de seminţe cu patru autocamioane şi a ridicat întreaga cantitate de seminţe, inclusiv porumbul. La fel a procedat şi C.A.P. Şăulia. — Care este situaţia la ovăz? — Din 50 de C.A.P. care au repartiţie din această cereală, cu tot timpul înaintat, cu excepţia celei din Rîciu, nici o altă cooperativă nu s-a prezentat pentru seminţe. Printre unităţile care au repartiţie şi nu au ridicat nici un kilogram se numără cele din: Bezid, Criş, Mureni,Nadeş, Petelea, Reghin, Viişoara, Aţintiş, Agrişteu, Cerghid, Dîmbău, Ielănzel, Pogăceaua şi altele. La fel, slab interes se manifestă şi în privinţa preluării de la acelaşi centru a seminţelor de măzăriche. Deşi este vorba de numai 26 de tone, totuşi cooperativele agricole Bichiş, Căpuş, Deal, Frunzeni, Logig, Mitreşti nu au întreprins nici o acţiune de a-şi asigura sămînţa din vreme. Singurele unităţi care şi-au ridicat cantitatea repartizată din măzăriche, sunt cooperativa agricolă Rîciu şi Asociaţia intercooperatistă din Găneşti. In curtea Centrului, în condiţii nu prea bune de păstrare, se află stocate cîteva sute de tone de mazăre. Cu toate că 21 de C.A.P. au contract cu I.V.C. Mureş, totuşi, numai două din ele şi anume cele din Gălăţeni şi Gorneşti şi-au transportat în unitate, cantitatea repartizată. In rest, celelalte C.A.P. printre care: Cerghid, Corneşti-Mureş, Cozma, Corneşti-Tîrnavă, Crăciuneşti, Daneş, Dîmbău, Mitreşti, Zagăr etc., se vede că aşteaptă zile mai însorite... Dintre toate seminţele problema celei de trifoi este cea mai acută, deoarece nu va putea satisface toate cererile. Probabil că şi din acest considerent, Direcţia generală a agriculturii judeţene are o rezervă şi încă nu s-a decis să trimită, desfăşurătorul, pe unităţi, la Centrul de seminţe al I.V.C., pentru ca acesta să treacă operativ la distribuirea lor. Deocamdată, zilnic, pe la Centrul de seminţe al I.V.C. vin specialişti, delegaţi din unităţi, care se interesează ce pot să obţină. Interesant că mulţi, adică multe unităţi nici nu au repartiţie, dar toţi sondează „terenul“. Aşa este cazul inginerului Mare Carol din Troiţa, care solicita seminţe de măzăriche, sfeclă furajeră şi trifoi. Primele două se află în cantităţi suficiente. Dar se pune întrebarea, de ce solicitarea acestor seminţe n-a făcut-o la timp. Acum era momentul să le încarce în autocamion şi nu să tatoneze „terenul“!... Un alt aspect care oglindeşte seriozitatea unor conduceri de C.A.P. de a avea din vreme seminţele în unitate şi intr-o perioadă când mijloacele de transport sunt mai libere, şi lucrările în cîmp nu sunt aşa de aglomerate, este acela al asigurării de pe acum a seminţei de porumb. In afară de Rîciu şi Şăulia, au mai transportat porumbul şi C.A.P. Călugăreni, Cuci şi Găneşti. Aşadar, întrucît suntem în pragul primăverii şi oricum semănatul se apropie, pentru ca toate lucrările pregătitoare, inclusiv asigurarea seminţelor să fie încheiate la vreme, se impune ca în cel mai scurt timp, fiecare unitate în conformitate cu repartiţia de seminţe din 20 februarie, dată de I.V.C., să-şi transporte în unitate necesarul de seminţe. Organizaţiile de partid au datoria să controleze şi să impulsioneze efectuarea acestei lucrări. REMUS CÂMPEAN Din scrisorile sosite la redacţie • CINCI ELEVI SERALIŞTI de la Liceul nr. 1 din Tîrnăveni, îndrumaţi îndeaproape de profesorul de fizică Popa Ioan, au construit în timpul lor liber un aparat pentru verificarea cunoştinţelor elevilor, denumit „Verfix“. Cu toate că ideea aparatului in sine nu le aparţine, satisfacţia realizatorilor lui: Adam Gheorghe, Boar Iosif, Constantin Francisc Marcu Simion şi Szacs Arpad, a fost deplină atunci cînd la curba de control s-a aprins becul de la nota 10. Aparatul este acum folosit cu eficienţă atît de elevii seralişti cît şi de cei ,,de la zi“ de la Liceul nr. 1 din Tîrnăveni. (Boar Iosif, muncitor, elev seralist anul IV A). IN FIECARE LUNA gestionarul magazinului din Vidicasău, Şăulean Dumitru, îşi depăşeşte planul de vânzări. Secretul? Grija permanentă a acestuia ca populaţia să găsească în magazin mărfurile care o interesează. în cei 13 ani de cînd face această muncă, el a reuşit să cunoască gusturile şi preferinţele cumpărătorilor; el nu se dă în lături pentru a aduce chiar şi peste noapte, de la centru, acele produse care la închiderea magazinului s-au terminat, dar erau solicitate de cumpărători. Procedînd astfel, nu-i de mirare că vânzările la acest magazin se ridică lunar la 1.000 de lei pe cap de familie. Metodele acestui gestionar ar merita studiate și generalizate în cadrul cooperativelor sătești. (Hurdugaci Emanoil, achi. • Realizări • Sugestii • Opinii zitor la cooperativa de consum Ungheni). © secţia de Îmbuteliat RĂCORITOARE a Prodcomplex Tg.Mureş, cu toate că s-a angajat să producă suplimentar în acest an două milioane sticle răcoritoare, în luna februarie a onorat numai parţial contractul cu O.C.L. Mixt Sighişoara, în ziua de 13 februarie a. c. nu ne-a livrat nici o sticlă de suc, iar mijlocul nostru de transport cu o capacitate de trei tone, a parcurs în gol 120 km. Sugerăm tovarăşilor de la această întreprindere, o grijă mai atentă faţă de unităţile cu care are încheiate contracte. Nu de alta, dar nu am vrea să se repete astfel de drumuri în gol şi în sezonul cald, cînd consumul de sucuri e mult mai mare. (Andorka Ion — şef serviciu comercial O.C.L. Mixt Sighişoara). • LA OFICIUL P.T.T.R. REGHIN se îmbunătăţesc continuu condiţiile de servire a publicului şi cele de muncă ale salariaţilor. Astfel, numărul cabinelor telefonice interurbane a sporit la cinci, plus una pentru convorbiri locale; lărgirea şi dotarea spaţiului de lucru al factorilor au făcut să se reducă timpul de cartare şi sortare a presei şi corespondenţei destinate distribuirii. (Alexandru Baciu, electromecanic, Oficiul P.U.R. Reghin). NOUA PACIENŢI INTERNAT! ÎN SALONUL DE SUPURAŢII din cadrul Clinicii chirurgicale nr. 2 din Tg.-Mureş, mulţumesc medicilor chirurgi dr. Nagy Francisc şi dr. Liebhardt Mihai care răspund de acest salon, precum şi dr. Georgescu şi dr. Grozescu pentru tratamentul şi îngrijirile acordate, şi care au făcut totul ca cei internaţi aici să fie redaţi producţiei, familiei. (In numele foştilor bolnavi semnează Gheorghe Burcea — şef coloană Autobaza Tg.-Mureş). LA MAGAZINUL ARTICOLELOR DE SPORT — FOTO — MUZICA DIN SIGHIŞOARA, cel care doreşte să cumpere un disc nu are posibilitatea să-l audieze pe loc numai în cazul cînd şi-a luat de acasă şi picupul personal. Ar fi bine ca acest magazin să fie dotat cu un picup pentru a nu cumpăra placa pe „neauzite“, evitîndu-se astfel şi reclamaţiile ulterioare. (Ciotloş Zorel — Sighişoara, str. Gh. Gheorghiu,Dej nr. 61). @ NU NE PUTEM EXPLICA CE MOTIVE AU conducătorii auto Bozedean Ioan de pe ruta Sărmaşu- Tg.-Mureş şi Ştefan Iacob de pe ruta Şopteriu — Tg.-Mureş, de nu vor să mai oprească dimineaţa în staţia Săbed, deşi călători sunt, iar autobuzele conduse de ei nu sunt aglomerate. Noi sîntem patru factori poştali, care începem programul de lucru la ora 8. Ne-ar conveni mult să venim la serviciu cu una din cele două curse care au sosirea la Săbed la orele 6,30, respectiv 6,15 şi să nu plecăm la ora 5 cu cursa care se formează la Săbed. Poate lămureşte conducerea I.T.A., motivele pentru care cei doi şoferi refuză să oprească în ftaţia Săbed, iar noi, să rămânem cu abonamentele în buzunar. (Horvath Elek, factor poştal, Tg.-Mureş). © ASOCIAŢIA SPORTIVA P.T.T.R. TÎRGU-MUREŞ, SECŢIA TIR CU ARCUL — campioană a ţării la această disciplină trei ani consecutiv (băieţi), iar echipa de fete vicecampioana a R.S. România — felicită colectivul de creatori ai arcurilor de tir „Zimbru“ executate la C.P.L. Reghin, pentru perfecţionările aduse continuu acestora, făcîndu-le competitive pe plan mondial. (Laczko Arpad, preşedintele A.S. P.T.T.R., Tölgyesi Eugen, resp. Asociaţiei de tir cu arcul). SUBSEMNATUL ONISIE V. TIBOC, pensionar C.A.P., domiciliat în comuna Bichiş, satul Nandra, nr. 8, vreau să aduc pe această cale adînci mulţumiri partidului şi statului nostru socialist pentru decoraţia pe care am primit-o în urmă cu cîtva timp, „Medalia 25 de ani de la proclamarea Republicii“. La vârsta mea de 75 de ani, făgăduiesc că voi sluji şi pe mai departe partidul şi statul meu. Rubrică realizată de gh. TOCACIU