Steaua Roşie, iulie 1977 (Anul 29, nr. 154-180)

1977-07-22 / nr. 172

houtam ein raarc TĂ/tnt, wrtn-v»f VW4/V AL COAHTITVUH JUDITÎAN MUMS Al P.CJL SI /U CONS/UUNI/I POPULAR JUD£[£AN Anul XXIX. Nr. 172 (G.OOS) | Vineri, 22 iulie 1977 4 pagini. 30 de bani Plenara Comitetului judeţean de partid Ieri, 21 iulie 1977, a avut loc Plenara Comitetului judeţean de partid, la care au participat, pe lingă membrii comitetului, comisia de revizie a Comitetului judeţean de partid, secretarii comitetelor comunale de partid, aparatul Comitetului judeţean de partid, conducătorii unităţilor de construcţii din judeţ. Plenara, avînd loc la puţin timp după Congresul consiliilor oamenilor muncii, Comitetul judeţean de partid, ceilalţi participanţi au dat o înaltă apreciere expunerii secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la acest mare forum al clasei noastre muncitoare, analizei profund ştiinţifice, realiste, a succeselor obţinute de poporul nostru, sub conducerea partidului, pe drumul edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării spre comunism, sarcinilor care trebuie să guverneze activitatea oamenilor muncii, a organelor de conducere colectivă pentru asigurarea realizării neabătute a istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea al P.C.R. Plenara a apreciat că hotărîrile Congresului consiliilor oamenilor muncii reprezintă un amplu şi însufleţitor program de acţiune, fiind primite cu deosebită satisfacţie şi totală adeziune de către oamenii muncii mureşeni — români, maghiari, germani — care sunt angajaţi cu întreaga lor capacitate de muncă pentru traducerea în viaţă a măsurilor stabilite la recentul Congres. În lumina exigenţelor prioritare subliniate de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Congresul consiliilor oamenilor muncii, Plenara Comitetului judeţean de partid a analizat preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, a consiliilor oamenilor muncii, pentru înfăptuirea programului de investiţii pe 1977 şi elaborarea programului de investiţii pe 1978, precum şi măsurile pentru aplicarea indicaţiilor conducerii partidului privind reducerea costurilor şi consumurilor specifice în investiţii, înfăptuirea programului de investiţii pe acest an, cel mai mare din istoria judeţului, a stat în atenţia permanentă a Comitetului judeţean de partid, care a analizat sistematic desfăşurarea lucrărilor şi stadiile atinse pe şantierele de construcţii, stabilind măsuri politico-organizatorice menite să ducă la accelerarea ritmului de execuţie. Ca urmare a acţiunilor energice întreprinse s-au creat condiţii pentru realizarea în termenele stabilite, sau chiar mai devreme, a capacităţilor de producţie şi obiectivelor cuprinse în planul perioadei trecute din acest an. S-a apreciat că există condiţii pentru ca pînă la finele anului să fie executate înainte de termen 34 de obiective şi investiţii, economia judeţului îndeplinindu-şi şi sub acest aspect angajamentul asumat în întrecerea socialistă pe acest an. Cu toate acestea, aşa cum s-a subliniat în dezbaterile plenarei, în concluziile tovarăşului Ioan Florea, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, situaţia realizărilor în acest domeniu pe ansamblul judeţului este necorespunzătoare, activitatea desfăşurată pe multe şantiere nu s-a ridicat la nivelul cerinţelor şi exigenţelor, a condiţiilor existente. Avînd în vedere stadiile de pe unele şantiere — C.I.C., întreprinderea de vase emailate, Ţesătoria de mătase Tg.-Mureş, Grupul de şantiere din industria chimică, Direcţia apelor Mureş-Banat şi altele , unde se înregistrează rămîneri în urmă, s-a subliniat necesitatea unor măsuri energice pentru recuperarea restanţelor, pentru încadrarea în graficele de execuţie, în conformitate cu Hotărîrea adoptată de plenară şi în lumina indicaţiilor date de C.C. al P.C.R., factorii de răspundere în acest domeniu trebuie să ia de urgenţa măsuri eficiente pentru realizarea sarcinilor fizice şi valorice. S-a indicat ca pentru aceste obiective de mare importanţă pentru economia judeţului, executanţii să fie obligaţi să asigure toate condiţiile tehmicomateriale, să concentreze forţă de muncă suplimentară ,pentru sporirea substanţială a ritmului de execuţie. A fost criticată, de asemenea, activitatea în domeniul construcţiilor de locuinţe, unde I.J.G.C.L. şi I.P.J. nu s-au preocupat cu suficientă răspundere pentru pregătirea şi asigurarea documentaţiilor şi a amplasamentelor, obţinerea la timp a avizelor şi aprobărilor necesare. Aceleaşi neajunsuri au influenţat neasigurarea în întregime, pînă în prezent, a frontului de lucru pentru iarnă. Cunoscînd sarcinile mari ale planului de investiţii pentru a doua jumătate a acestui an, plenara a adoptat măsuri politicoorganizatorice în vederea accelerării execuţiei, începerii lucrărilor noi. Organizaţiile de partid, consiliile oamenilor muncii, cadrele de specialitate, sunt chemate să acţioneze neobosit pentru îmbunătăţirea organizării muncii pe şantiere prin concentrarea forţei de muncă şi a utilajelor pe obiectivele principale, asigurarea aprovizionării ritmice cu materiale, întărirea ordinii şi discipli (Continuare în pag. a 4-a) Şedinţa Biroului executiv al Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste Ieri a avut loc şedinţa Biroului executiv al Consiliului judeţean Mureş al Frontului Unităţii Socialiste. La primul punct din ordinea de zi, Biroul executiv a analizat activitatea de control al oamenilor muncii în unităţile cooperaţiei meşteşugăreşti şi de consum, precum şi în domeniul gospodăriei comunale şi locative. In continuare, s-au prezentat informări din aceste sectoare cu privire la măsurile întreprinse de conducerile unităţilor controlate pentru soluţionarea sugestiilor şi propunerilor făcute de echipele de control al oamenilor muncii. Apoi, Biroul executiv al Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste a analizat contribuţia adusă de organizaţiile componente Frontului Unităţii Socialiste, de instituţiile de cultură şi artă din judeţ la desfăşurarea Festivalului naţional „Cîntarea României“. In cadrul şedinţei, tovarăşul Ioan Vasluian, vicepreşedinte al Consiliului judeţean de control muncitoresc al activităţii economico-sociale a fost desemnat preşedinte al Comisiei judeţene de coordonare şi îndrumare a activităţii de control al oamenilor muncii. In încheiere, Biroul executiv a aprobat materialele pentru plenara Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste convocată pentru ziua de 21 iulie a. c., precum şi planul de muncă pe semestrul II 1977. SĂ URGENTĂM SECERIŞUL GRÎULUI! Deşi secerişul griului a debutat şi în judeţul nostru cu o săptămînă în urmă, totuşi realizările la zi nu pot fi mulţumitoare. Pînă la 21 iulie a. c., potrivit datelor centralizate la Direcţia generală a agriculturii, recoltarea griului în întreprinderile agricole de stat a fost efectuată în proporţie de 38 la sută, iar în cooperativele agricole, de 14 la sută. In intervalul unei săptămîni, griul a fost strîns de pe 9.548 ha, revenind o medie pe zi sub 1.400 ha, ceea ce este foarte puţin. Din harta alăturată reiese că cele mai bune rezultate au fost obţinute de unităţile situate în consiliile intercooperatiste din Band, Iernut şi Luduş. Unde fiecare oră bună de lucru, ca şi combinele, au fost folosite din plin, şi rezultatele sînt bune. Asemenea aspecte sînt, mai ales, în cooperativele agricole din Fîntînele, Band, Iclănzel, Iernut, Luduş, Fărăgău, Oroi şi Şincai, unde griul a fost recoltat de pe suprafeţe cuprinse între 100—165 ha. Griul fiind copt, se impune ca peste tot comandamentele agricole comunale să ia măsuri operative pentru a intensifica secerişul, iar în paralel cu aceasta, şi însămînţarea culturilor duble. SITUAȚIA RECOLTĂRII GRIULUI IN PPOCiM Pi CONSUM MURCOOPt MUSIC / \V raton 1 \ Sighişoara ) A TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU s-a întilnit cu tovarăşul Herbert Mies, preşedintele Partidului Comunist German Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit, în ziua de 21 iulie, în staţiunea Neptun, cu tovarăşul Herbert Mies, preşedintele Partidului Comunist German. In timpul întrevederii, preşedintele Partidului Comunist German a dat o deosebită apreciere realizărilor obţinute de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist Român şi secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Secretarul general al P.C.R. şi preşedintele P.C. German au avut un schimb de vederi privind activitatea şi preocupările actuale ale celor două partide, precum şi în legătură cu probleme principale ale vieţii internaţionale, ale mişcării comuniste şi muncitoreşti. A fost exprimată satisfacţia pentru bunele relaţii statornicite între Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist German şi s-a afirmat voinţa comună de a extinde şi adinei aceste raporturi de prietenie şi solidaritate militantă. Relevîndu-se cursul ascendent al relaţiilor de colaborare şi cooperare dintre România şi R.F. Germania, a fost manifestată dorinţa de a se dezvolta în continuare aceste legături, în domeniile politic, economic, tehnicoştiinţific, cultural şi în alte sectoare de activitate. S-a subliniat, totodată, importanţa lărgirii relaţiilor dintre Partidul Comunist Român şi celelalte forţe politice din R.F. Germania, aprofundării raporturilor dintre organizaţiile de masă şi obşteşti similare din cele două ţări. In cadrul convorbirii, s-au evidenţiat transformările pozitive care au loc în lume în favoarea socialismului, democraţiei şi păcii, apreciindu-se rolul hotărîtor pe care clasa muncitoare, masele populare, popoarele însele îl au în dezvoltarea cursului vieţii internaţionale, în soluţionarea problemelor pe o cale democratică, în interesul destinderii şi colaborării internaţionale. Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist German şi-au reafirmat hotărîrea de a milita şi în viitor pentru întărirea unităţii şi solidarităţii partidelor comuniste şi muncitoreşti, pentru lupta unită, pe scară naţională şi internaţională, a tuturor forţelor revoluţionare, progresiste, democratice, antiimperialiste, pentru triumful în întreaga lume a idealurilor de libertate, pace, democraţie, independenţă naţională şi progres social. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe ministrul afacerilor externe al Republicii Unite Camerun Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, joi, în staţiunea Neptun, pe Jean Keutcha, ministrul afacerilor externe al Republicii Unite Camerun. In cursul convorbirii, s-a relevat modul pozitiv în care evoluează relaţiile politice, economice, tehnico-ştiinţifice şi culturale dintre cele două state şi a fost subliniată dorinţa comună de a se acţiona în continuare pentru identificarea unor noi domenii de colaborare de interes reciproc, în măsură să intensifice şi mai mult raporturile prieteneşti dintre România şi Camerun, spre binele ambelor popoare, al înţelegerii şi cooperării internaţionale. S-au abordat, de asemenea, aspecte actuale ale vieţii internaţionale. Schimbul de vederi a reliefat hotărîrea României şi Camerunului de a conlucra mai strîns pe plan extern, de a-şi aduce în continuare întreaga contribuţie la democratizarea relaţiilor dintre state, la instaurarea în lume a unui climat de pace şi securitate, de încredere şi cooperare, la lichidarea fenomenului subdezvoltării, la făurirea unei noi ordini politice şi economice internaţionale, care să asigure respectarea dreptului sacru al popoarelor de a dispune de bogăţiile naţionale şi de a le folosi în scopul propăşirii lor. A fost reafirmată solidaritatea celor două state cu lupta popoarelor din Africa australă împotriva politicii de discriminare rasială şi apartheid, pentru libertate şi neatîrnare, relevîndu-se că România şi Camerunul se vor afla mereu alături de ţările şi popoarele africane în lupta împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, a oricăror forme de asuprire şi dominaţie, pentru afirmarea independenţei şi demnităţii lor naţionale, pentru înfăptuirea idealurilor de bunăstare şi progres social, pentru consolidarea unităţii africane. Plenara Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste Ieri a avut loc, la Tîrgu-Mureş, plenara Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste. Alături de membrii consiliului, la lucrări au luat parte secretarii comitetelor comunale de partid, preşedinţii consiliilor comunale al Frontului Unităţii Socialiste, membrii biroului executiv al Consiliului judeţean pentru coordonarea activităţii de aprovizionare şi prestaţii de servicii către populaţie, cadre de partid şi de stat de la municipii şi oraşe. In cadrul plenarei s-a analizat modul în care se îndeplinesc sarcinile stabilite de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1976 cu privire la îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei. Raportul prezentat, participanţii la dezbateri, concluziile tovarăşului Ioan Florea, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste, au subliniat faptul că, în spiritul programului de aprovizionare pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977, aprobat de Plenara C.C. al P.C.R. din 23 noiembrie 1976, în judeţul nostru, sub permanenta îndrumare a Comitetului judeţean de partid, aprovizionarea populaţiei a cunoscut o continuă îmbunătăţire. In trimestrul IV 1976, de pildă, volumul desfacerilor la principalele mărfuri a crescut faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent între 3,8 şi 36 la sută, la o largă gamă de produse alimentare şi nealimentare fondul de marfă depăşind cererea de consum a populaţiei. Atît în trimestrul IV a anului trecut, cît şi în perioada scursă din acest an, au fost satisfăcute pe deplin solicitările populaţiei de la oraşe şi sate privind pîinea, făina, preparatele de carne, zahărul, uleiul, produsele lactate şi alte mărfuri. II»sectorul legume şi fructe, de asemenea, s-a asigurat o permanentă şi corespunzătoare aprovizionare atît în perioada de toamnă-iarnă, cît şi în primăvară. Acest lucru îl demonstrează faptul că desfacerile în acest sector au crescut cu 113 la sută la car (Continuare în pag. a 4-a)