Steaua Roşie, ianuarie 1979 (Anul 31, nr. 1-25)

1979-01-03 / nr. 1

Revelion 1979 (Urmare din pag. 1ublică. Peste tot, sălile de consumaţie au fost pavoazate sărbătoreşte, şefii de unităţi s-au îngrijit să nu lipsească nimic, iar bucătarii şi-au demonstrat măiestria. In acelaşi timp, cei veniţi au fost intîmpinaţi cu aleasă cinstire şi cu multă ospitalitate în fiecare sală. Intr-adevăr, ele au fost ornamentate cu gust, cu fantezie şi cu rafinat simţ estetic. Incăperile păreau o lume de basm, iar mesele erau pregătite mai frumos decit în orice altă ocazie. Lucrătorii din comerţ s-au întrecut pe ei înşişi. Au ţinut dinadins să-şi intimpine oaspeţii într-o ambianţă plăcută, de intimitate, cu tot ce au ei mai frumos şi mai plăcut în profesie. Se cuvin, aşadar, cuvinte de laudă la adresa acestor oameni care, an de an se străduiesc să ne primească cit mai bine, să ne facă revelionul de neuitat. De fiecare dată se îngrijesc de noi, de familiile noastre, ca să ne simţim cit se pote de bine şi să petrecem intr-un climat cit mai frumos. Dar iată-ne la restaurantul „Mureşul“ din Tg.-Mureş. Veselia e un toi. Ospătarii, aflaţi şi în această noapte la datorie, încarcă mesele cu tot felul de bunătăţi şi umplu paharele cu vin. La fiecare masă, ciocnind paharele, oamenii îşi urează sănătate şi fericire, tradiţionalul „La mulţi ani!“. Şi de această dată bucătarii şefi Ioan Cîmpean şi Papp Iosif, maeştri în arta culinară, au fost la înălţime, întrecîndu-se parcă pe ei înşişi în pregătirea mincărurilor. Ruloul de curcan, cotletul ţărănesc împănat, păstrăvul cu sos bernez, garniturile, deserturile, aperitivele au satisfăcut gusturile atit de diferite ale celor peste 200 de oaspeţi. La restaurantul „Grand“ au venit să petreacă revelionul grupuri mari din Capitală şi din alte oraşe ale ţării, precum şi de peste hotare, din R.P. Ungară şi R.F.G. Şi aici bucatele pregătite de Victor Mogoş, proaspăt maestru în arta culinară, şi Takács Ladislau, bucătari şefi, păstrăvul, curcanul a la Mandera, cu legume şi varză Bruxelles, ruloul de viţel, cîrnăciorii afumaţi pe şuncă, cu hrean, s-au bucurat de mare apreciere. Restaurantul „Steaua“ din Sighişoara a fost în noaptea de revelion gazdă ospitalieră a mari grupuri din Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca şi Tg.-Mureş. In noua unitate de alimentaţie publică, fostă reşedinţă provizorie a lui Vlad Dracul, au petrecut 60 de studenţi, colegi şi prieteni. Sighişorenii, la rîndul lor, au sărbătorit despărţirea de anul 1978 şi intrarea în 1979, foarte mulţi la număr,in grupuri, împreună cu colegii de muncă, în pitoreşti locuri din ţară. Peste 120 de persoane de la Ţesătoria de mătase, întreprinderea de confecţii, de la „Nicovala“ şi întreprinderea de sticlărie şi faianţă au toastat împreună pentru succesele obţinute inanul 1978 la locurile de muncă pentru împlinirile personale, in staţiunea Sovata. Alt grup, de 70 de persoane, de la „Nicovata“ a petrecut cumpăna dintre ani la „Dealul viilor“ din Bălăuşeri, iar lucrătorii E.G.C.L. la cabana „Sloboda“, judeţul Alba. Alţii au fost la cabana Mădăraş, judeţul Harghita. Numeroşi muncitori, ingineri şi alţi lucrători ai F.C.M.A.C. din Luduş, împreună cu membrii familiilor au întîmpinat noul an cu mesele încărcate şi cu paharele pline la cabana „Salcîmul“ din localitate. La restaurantul „Carpaţi“, de asemenea, în grupuri, au sărbătorit revelionul lucrători ai cooperativei „Deservirea“, Fabricii de zahăr, Filaturii şi cooperativei de consum, iar la restaurantul „Mureşul“, peste 200 de persoane, ingineri agronomi şi medici veterinari, cadre didactice, personal muncitor de la Consiliul popular orăşenesc. Cu fix două luni înainte de Anul nou, la Sovata toate locurile erau ocupate, inregistrîndu-se comenzi şi pentru revelionul 1980. Aici, alături de oamenii muncii aflaţi la odihnă şi, tratament au petrecut revelionul peste 1.800 de persoane venite din Bucureşti, Craiova, Galaţi, Iaşi, Timotteni, Alba Iulia, Cimpina, Ploieşti şi din alte şi alte localităţi din ţară. La restaurantele Sovata“, „Aluniş“, „Făget“, „Cazino“, Tivoli“, „Ciuperca“, la pensiunea nr. 5 şi la alte unităţi voia bună şi veselia au continuat şi a doua zi. Arătătoarele ceasornicelor se apropie de cifra 12. Din anul 1978 au mai rămas doar citeva minute. In case, în unităţile de alimentaţie publică, la locurile de muncă, peste tot unde oamenii sunt treji la datorie se face linişte. Cu satisfacţie şi emoţie, oamenii ascultă Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, rostit cu prilejul Anului nou la posturile de radio şi televiziune. Ora zero. Peste tot, paharele sunt pline cu şampanie ori cu vin, se ridică şi se golesc, se rostesc urări de sănătate, de fericire şi belşug in noul an, de succese în muncă şi în viaţă. Am păşit, aşadar, intr-un nou an, 1979, pe care-l vrem mai darnic decit toţi care au trecut, să fie cit mai bogat, să ne aducă numai împliniri, să ridice patria noastră socialistă pe noi şi importante culmi de progres şi civilizaţie, spre binele nostru, al tuturor. Voie bună şi urări de noi succese la „Metalotehnica“ Tirgu-Mureş. La cantina-restaurant a I.P.L. „23 August“ din Tirgu-Mureş. La „Cocoşul de aur“, în noaptea de 31 decembrie — 1 ianuarie, pe căile de oţel feroviarii au asigurat circulaţia normală a trenurilor. Primul schimb al anului nou i-a găsit la datorie, în biroul de mişcare al staţiei C.F.R. Tg.-Mureş pe Tiberiu Gosler — I.D.M. dispozitor, Aurel Sălcudean — I.D.M. localist, Gheorghe Şandru — şef de tură, Székely Csaba — operator de manevră. Cei mai solicitaţi au fost energeticienii. La I.R.E Tg.-Mureş funcţionarea normală a întregii reţele a fost asigurată prin grija personalului de serviciu. La dispeceratul central au fost „pe fază“ inginerii Octavian Anca şi Benke Peter. LA DATORIE Ca în fiecare zi şi în fiecare noapte, şi la cumpăna dintre ani, lucrătorii organelor de miliţie, cei din reţeaua de ocrotire a sănătăţii populaţiei şi din alte sectoare, au fost la datorie. Printre multe altele, în noaptea de revelion, fotoreporterul nostru Koncz Ioan a surprins aspectele din imaginile de jos. Una reprezintă lucrători ai Staţiei de salvare din Tg.-Mureş, gata să răspundă prezent la apelul populaţiei, să acţioneze pentru apărarea vieţii şi sănătăţii oamenilor. A doua imagine ne înfăţişează lucrători ai miliţiei, la datorie, aflaţi în slujba asigurării ordinii şi liniştei publice, apărării bunurilor obşteşti şi personale ale cetăţenilor. • *»r*Q*r' r» PRODUCŢII SUPLIMENTARE (Urmare din pag. I)mandă s-a remarcat prezenţa chimiştilor de la Combinatul de îngrăşăminte chimice. Toate instalaţiile au funcţionat la capacitatea integrală, astfel incit în primele două zile ale anului s-au produs peste prevederile de plan 300 tone de amoniac, 600 tone îngrăşăminte cu azot şi 550 tone îngrăşăminte complexe. Aceste prime succese sînt expresia hotărîrii chimiştilor tîrgumureşeni de a face din anul 1979 o etapă de mari înfăptuiri calitative şi cantitative, situînd colectivul acestei prestigioase unităţi în elita întrecerii socialiste. La Fabrica de zahăr din Luduş, schimburile primei zile din an s-au succedat in ordinea firească, asigurindu-se funcţionarea la parametri a tuturor instalaţiilor. In primele 24 de ore ale anului a fost prelucrată cantitatea de aproape 2.600 tone de sfeclă, rezultind primele sute de tone de zahăr din producţia lui 1979. Activitatea altor colective, printre care cea a feroviarilor a fost dominată de ordine şi disciplină, primele trenuri ale anului fiind compuse sau tranzitate cu respectarea tuturor cerinţelor de siguranţă a circulaţiei. Dincolo de realizările cifrice şi cantitative se poate concluziona că, prin munca însufleţită şi plină de dăruire a celor care au fost prezenţi la datorie, anul 1979 se prefigurează ca o etapă bogată. Convingerea este dată de experienţa, capacitatea profesională și fermitatea oamenilor muncii mureșeni, români, maghiari, germani, de a înfăptui neabălut politica partidului, marile sarcini ale cincinalului actual. .