Steaua Roşie, septembrie 1979 (Anul 31, nr. 205-230)

1979-09-15 / nr. 217

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în judeţul Timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut, vineri, o vizită de lucru în unităţi industriale şi agricole din judeţul Timiş. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. La plecarea din Bucureşti, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de membri ai Comitetului Politic Executiv, de secretari ai " C. al P.C.R. Vizita" s-a înscris ca un nou şi semnificativ moment al dialogului permanent, direct şi rodnic, pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu îl are cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale, în probleme esenţiale ale muncii şi vieţii lor, ale dezvoltării ţării, ale construcţiei socialiste. Reîntîlnirea cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu a constituit pentru locuitorii Timişoarei un fericit prilej de a-i exprima, încă o dată, simţămintele de fierbinte dragoste, stimă şi recunoştinţă, pentru grija permanentă ce o poartă prosperităţii continue a judeţului lor, pentru clarviziunea, dinamismul şi pasiunea revoluţionară cu care acţionează în vederea progresului neîntrerupt al patriei, bunăstării şi fericirii poporului nostru, creşterii prestigiului şi rolului României socialiste în lume. Aceste sentimente profunde şi-au găsit o pregnantă expresie chiar din primele clipe ale sosirii la Timişoara a secretarului general al partidului. La coborîrea din avion, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat sunt salutaţi cu căldură de tovarăşul Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean. In întîmpinare au venit mii de timişoreni. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şitovarăşa Elena Ceauşescu părăsesc aeroportul, într-o maşină deschisă, îndreptîndu-se spre Timişoara. Aceeaşi ambianţă caldă, sărbătorească o regăsim la intrarea în oraş. Aici, primul secretar al Comitetului municipal Timişoara al P.C.R., primarul municipiului, Radu Bălan, adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, în numele celor 300.000 de locuitori ai Timişoarei, un călduros bunvenit. „Vă rog să-mi permiteţi — a spus primarul Timişoarei — ca, în numele Comitetului municipal de partid, al Consiliului popular şi al tuturor locuitorilor municipiului Timişoara, să vă ofer cheia şi placheta oraşului, ca simbol al stimei şi respectului, al dragostei neţărmurite pe care v-o purtăm. Să ne trăiţi, ani mulţi şi fericiţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu!“ Râspunzind, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus: „Vă mulţumesc pentru urarea de bun venit şi pentru primirea pe care ne-o fac comuniştii, toţi oamenii muncii din Timişoara“. La întreprinderea mecanică Timişoara (I.M.T.) miile de muncitori — români, germani, maghiari, sârbi — îşi exprimă prin îndelungi aplauze şi ovaţii deosebita bucurie de a se reîntîlni la locurile lor de muncă cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Dialogul pe care secretarul general al partidului îl poartă cu conducerea ministerului de resort şi a întreprinderii, cu muncitori şi specialişti aflaţi de faţă este axat îndeosebi pe modul în care se înfăptuieşte acţiunea de transformare, treptată, a acestei unităţi într-un modern combinat de utilaj greu, de ridicat şi transport uzinal. Directorul general al întreprinderii informează că aşa cum a indicat secretarul general al partidului în vizita precedentă, a fost însuşită in fabricaţie întreaga gamă de poduri rulante cu capacităţi de a ridica greutăţi cuprinse între 5 şi 400 tone. Se subliniază faptul că această unitate, care va fi dotată cu o puternică oţelărie şi un sector de forjă, va produce în viitor şi utilaje pentru centralele nucleare care se vor realiza în ţara noastră. Secretarul general al partidului vizitează apoi fabrica de maşini de ridicat. Aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere specialiştilor aflaţi de faţă să persevereze în continuare în direcţia diversificării producţiei, astfel încît să se asigure integral nevoile economiei noastre naţionale în acest sector, ca şi cererile la export. In hala pentru utilaje grele şi metalurgice sunt prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu o serie de noi utilaje de ridicat pentru combinatele siderurgice şi metalurgice de la Galaţi, Călăraşi, Hunedoara, pentru alte unităţi economice din ţara noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra îmbunătăţirii continue a calităţii agregatelor, ridicării randamentului acestora. In continuare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se prezintă, în cadrul unei expoziţii, o gamă foarte largă de maşini şi utilaje realizate recent şi aflate în curs de asimilare în întreprindere. Secretarul general al partidului examinează cu atenţie numeroase utilaje, cere explicaţii cu privire la caracteristicile lor tehnice şi recomandă pentru unele produse să se revadă proiectele, în vederea diminuării şi mai mult a consumurilor de metal şi energie. Directorul Institutului de sudură şi încercarea materialelor din Timişoara informează pe secretarul general al partidului despre aportul cercetătorilor din acest institut la asamblarea prin sudură a unor maşini de ridicat şi transport uzinal. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă şi cu acest prilej pentru o mai intensă conlucrare între cercetare, proiectare şi producţie în vederea ridicării continue a nivelului calitativ al întregii activităţi din întreprindere. La sfîrşitul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, felicitînd colectivul întreprinderii timişorene, pe toţi muncitorii, tehnicieniişi inginerii pentru rezultatele bune, le-a recomandat să facă totul pentru ridicarea continuă a gradului de tehnicitate, de organizare a muncii, pentru a produce utilaje mai multe şi pentru ca întreprinderea să devină o unitate model, o unitate fruntaşă pe ţară. Vizita de lucru a continuat la întreprinderea Industria linii Timişoara — unitate reprezentativă a industriei uşoare. Lucrătorii de aici, din care peste 85 la sută sînt femei, au întîmpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat cu dragoste şi recunoştinţă. In timpul vizitării unor sectoare de producţie a fost examinat modul în care colectivul întreprinderii acţionează pentru înfăptuirea sarcinilor privind creşterea eficienţei economice şi a calităţii. Apreciind realizările colectivului pentru ridicarea calităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se acţioneze cu mai multă perseverenţă pentru folosirea din plin a maşinilor şi a timpului de lucru, reducerea în continuare a greutăţii produselor, diversificarea gamei sortimentale, ridicarea în permanenţă a parametrilor de calitate. In acest sens, s-a cerut ca, în colaborare cu unităţile industriei chimice, să se găsească soluţii noi pentru obţinerea de fire şi fibre de calitate superioară, care să confere ţesăturilor un tuşeu mai plăcut, mai aspectuos. în încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat colectivul întreprinderii şi i-a urat noi succese în activitatea ce o desfășoară. (Continuare în pag. a 4-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, în judeţul Timiş şi al deschiderii anului şcolar şi universitar 1979—1980, astăzi va avea loc în municipiul Timişoara o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare in jurul orei 11:00. INAUGURAREA ANULUI ŞCOLAR 1979-1980 Sub semnul noii calităţi a întregului proces instructiveducativ Azi se inaugurează un nou an şcolar. Aşadar, o nouă filă se deschide în marea carte a instrucţiei şi educaţiei din patria noastră, în condiţiile în care întregul popor a sărbătorit 35 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, şi se pregăteşte să întîmpine, într-o atmosferă de însufleţire şi elan patriotic, cel de-al XII-lea Congres al partidului. Inaugurarea anului de învăţămînt 1979—1980 reprezintă pentru cei 160.000 de elevi şi studenţi — români, maghiari şi ger rmani — cit şi pentru cele peste 8.000 de cadre didactice din judeţul nostru un minunat prilej de redimensionare a întregii lor activităţi, de mobilizare a eforturilor pentru obţinerea unei noi calităţi în întreaga muncă de dobîndire şi consolidare a cunoştinţelor, de formare a profilului moral-spiritual nou încă din prima zi de şcoală. Baza materială existentă, îmbogăţită an de an, permanenta preocupare a cadrelor didactice de autoperfecţionare şi de creştere a exigenţei în predarea noilor cunoştinţe, cît mai ales sarcinile şi direcţiile de acţiune reieşite cu atîta claritate din documentele de partid, din cuvîntările secretarului general al partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sînt o garanţie a succeselor, a afirmării tot mai depline a inteligenţei şi capacităţii de muncă a tineretului nostru studios. Inaugurăm noul an cu ferma convingere că, sub conducerea Comitetului judeţean de partid, (Continuare în pag. a 4-a) E nevoie de locuinţe, nu de justificări. Cum acţionaţi pentru realizarea integrală a planului pe acest an? Convorbire cu tovarăşul IOAN DANEŞAN, prim-secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Sighişoara . După cum cunoaştem, anul acesta municipiului Sighişoara i-au fost repartizate, pentru a fi construite, un mare număr de apartamente. Care este stadiul dării în folosinţă ? Intr-adevăr, anul acesta avem sarcina să punem la dispoziţia oamenilor muncii un număr deosebit de mare de locuinţe, în total 712 apartamente. Pe 8 luni, respectiv pînă la 31 august, era prevăzut să se dea în folosinţă 240 de apartamente. Chiar dacă nu în termenul prevăzut, pînă în prezent acestea s-au realizat. Restul se află în diferite stadii, fundaţia fiind executată la toate. La o parte s-a executat şi structura, la altă parte aceasta este în execuţie sau încă neîncepută. Ritmul în care s-au desfăşurat construcţiile şi stadiul realizării locuinţelor nu ne mulţumeşte. — Ceva nu înţelegem. De ce pe 8 luni ale anului, perioadă cuprinzind o parte din primăvară şi intreaga vară, s-a prevăzut darea In folosinţă a numai P. POPSOR (Continuare în pag. a 2-a) IN FIECARE UNITATE AGRICOLĂ TIMPUL SI MASINILE SA FIE UTILIZATE CIT MAI EFICIENT! In cursul zilei de miercuri am întreprins un raid-anchetă prin cîteva unităţi agricole, prilej cu care am găsit o serie de fapte demne de laudă, semn că mecanizatorii şi cooperatorii, conducătorii lor, silit hotărîţi să facă totul pentru strîngerea la timp a roadelor toamnei, pentru punerea unor baze temeinice recoltei viitoare de cereale. Am surprins şi aspecte negative, dovadă că încă nu peste tot există interes suficient pentru folosirea cit mai raţională şi eficientă a maşinilor din dotare, a timpului bun de lucru, irosindu-se astfel o bună posibilitate de realizare a lucrărilor agricole în perioada optimă. în cele ce urmează prezentăm succint citeva din constatările şi concluziile raidului nostru. RITM SUSŢINUT LA INSAMÎNŢAREA ORZULUI SI RECOLTAREA SFECLEI La cooperativa agricolă din Voiniceni miercuri se lucra de zor la însămînţarea orzului pe cele 100 ha, lucrare realizată la acea dată pe 85 ha. Aşa după cum ne informa inginerul şef al cooperativei, Vasile Almăşan, pînă în prezent s-au efectuat numai lucrări de foarte bună calitate, semănatul fiind realizat de mecanizatorul Imre Zoltán în cele mai bune condiţii. Dealtfel, loliumul semănat tot de acelaşi mecanizator, pe 70 ha, este deja răsărit uniform peste tot. Ceilalţi mecanizatori participă la efectuarea arăturilor, fertilizărilor şi pregătirii terenului destinat culturii griului. Tot in scopul asigurării tuturor condiţiilor necesare realizării unor recolte superioare de grîu, cooperatorii din Voiniceni grăbesc recoltarea sfeclei de zahăr de pe 57 ha, lucrare programată să se încheie pînă la 1 octombrie. Zilnic de aici sunt transportate cite 60 tona de sfeclă, fiecare mijloc auto afectuînd cite trei curse pe zi. MULTE DEFECŢIUNI IN FLUXUL TEHNOLOGIC  Aşa după cum se ştie, de la o zi la alta lucrările din agricultură se înmulţesc. Pentru efectuarea lor la timp este necesară o bună folosire a mijloacelor mecanice din dotare, a timpului deosebit de favorabil, aşa cum a fost şi în această săptămînă. Dar, din păcate, nu peste tot se procedează aşa. Exemplu concret — C.A.P. Săbed, deservită de secţia de mecanizare din localitate. Stăm de vorbă cu şeful secţiei de mecanizare, cu preşedintele şi inginerul-şef al cooperativei. De lucru au foarte mult, dar, după cum am putut V. ORZA (Continuare în pag. a 4-a)