Steaua Roşie, septembrie 1983 (Anul 34, nr. 206-231)

1983-09-15 / nr. 218

* STEAUA ROȘIE PAGINA .1 Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj (Urmare din pag 1) de reprezentanţi ai Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini. Desfăşurată în preziua deschiderii noului an de învăţămînt, vizita de lucru a secretarului general al partidului la liceul clujean a prilejuit o atentă analiză a modului în care are loc pregătirea pentru muncă şi viaţă a tineretului şcolar, legarea strînsă a învăţămîntului cu producţia. Au fost vizitate mai multe laboratoare, cabinete şi ateliere, în care elevii dispun de bune condiţii pentru activitatea teoretică şî practică. Adresîndu-se grupurilor de elevi aflaţi în şcoală, secretarul general al partidului le-a urat un an şcolar rodnic, cu rezultate cît mai bune, multă sănătate şi fericire. Vizita de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o întreprinde, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj a inclus şi o puternică bază de cercetare şi producţie — filiala Institutului de cercetare ştiinţifică şi inginerie tehnologică pentru echipamente energetice. Tovarăşului Nicoolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost exprimate, într-un cadru sărbătoresc, cele mai vii mulţumiri pentru vizită, satisfacţia deosebită a întregului colectiv pentru posibilitatea de a putea prezenta cîteva din realizările şi preocupările lor. Directorul unităţii prezintă date despre activitatea colectivului de aici. Vizitînd halele de microproducţie industrială şi experimentări, laboratorul metalurgic — unde se valorifică şpanuri de oţel inoxidabil — hala de maşiniunelte şi pompe dozatoare, ca şi standul de încercare a pompelor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au cuvinte de apreciere pentru rezultatele obţinute de cei ce-şi desfăşoară activitatea în această modernă bază de cercetare şi producţie, recomandîndu-le să-şi concentreze în continuare eforturile pentru producerea prioritară a acelor maşini şi instalaţii care se mai procură din import. In timpul vizitei, au fost prezentate şi o serie de preocupări de perspectivă privind valorificarea crengilor rămase din exploatările forestiere. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut ca instalaţia destinată acestui scop să fie realizată cît mai repede, urmînd ca pe baza experimentărilor să se fundamenteze eficienţa economică a procedeelor propuse. La rîndul său, tovarăşa Elena Ceauşescu a recomandat să se aibă în vedere şi chimizarea acestor deşeuri lemnoase. în continuare a fost vizitată Facultatea de mecanică a Institutului politehnic din Cluj-Napoca — unitate reprezentativă a învăţămîntului tehnic superior românesc. La sosirea pe platoul din faţa facultăţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sînt întîmpinaţi cu puternice urale şi ovaţii, cu cele mai calde sentimente de dragoste şi preţuire. Mii de tineri şi tinere, studenţi şi elevi — români, maghiari şi de alte naţionalităţi — scandează cu putere „Ceauşescu — tinerii !“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sunt invitaţi de către rectorul Institutului politehnic din Cluj-Napoca să viziteze, la început, laboratoarele Facultăţii de mecanică , nouă şi modernă unitate de învăţămînt amplasată pe platforma industrială a municipiului ca urmare a indicaţiilor date de secretarul general al partidului cu prilejul vizitei de lucru efectuate în acest centru universitar al ţării in anul 1972. Secretarul general al partidului este informat pe larg despre preocupările facultăţii în domeniul cercetării realizate pentru unităţile productive. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le sunt prezentate noi tipuri de maşini, utilaje şi instalaţii concepute şi realizate de cadrele didactice şi studenţii facultăţii. S-a vizitat în contiuare o expoziţie organizată în holul facultăţii, şi care pune în relief dezvoltarea multilaterală a învăţămîntului superior clujean, în ultimii 18 ani, succesele dobîndite în procesul legării lui de cerinţele producţiei materiale, contribuţia acestuia la înflorirea economiei naţionale. Atmosfera sărbătorească, de adîncă recunoştinţă, de dragoste fierbinte faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu s-a regăsit pe întreg parcursul vizitei întreprinse la Facultatea de mecanică a Institutului politehnic clujean. Luîndu-şi rămas bun de la gazde, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a adresat felicitări pentru rezultatele obţinute şi le-a urat să obţină rezultate cît mai bune în viitor. Vizita de lucru în zona industrială Someş-Nord a municipiului Cluj-Napoca a continuat la secţia specializată în producerea maşinilor pentru filaturi a Întreprinderii ,,Unirea“, cea mai mare unitate producătoare de maşini textile din ţara noastră. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi de ministrul industriei construcţiilor de maşini-unelte, electrotehnică şi electronică, de reprezentanţi ai Centralei industriale de maşini şi utilaje pentru industria uşoară, de membri ai consiliului de conducere al întreprinderii. Directorul întreprinderii prezintă modul în care au fost transpuse în viaţă indicaţiile date de secretarul general al partidului la precedenta vizită în întreprindere şi, în continuare, numeroase maşini, utilaje şi subansamble realizate prin autodotare, ce pot fi folosite atît în întreprinderea lor, cît şi în alte unităţi constructoare de maşini din ţară. în timpul vizitei, secretarul general al partidului a examinat împreună cu reprezentanţii ministerului şi specialiştii întreprinderii stadiul realizării unor programe prioritare. Luîndu-şi rămas bun, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat colectivului de muncă al întreprinderii felicitări pentru rezultatele obţinute şi i-a urat să realizeze produse superioare, de înaltă tehnicitate care să asigure creşterea productivităţii muncii. De-a lungul traseului străbătut de coloana oficială, de la „Unirea“ şi pînă la întreprinderea de porţelanuri „Iris“, următorul obiectiv vizitat, mii de clujeni fac o entuziastă manifestaţie de dragoste şi stimă tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu. La sosirea în întreprindere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt salutaţi de ministrul industriei uşoare, de membri ai consiliului de conducere al intreprinderii, în halele de producţie, secretarul general al partidului este informat de către directorul întreprinderii, despre rezultatele muncii acestui colectiv. Se intră apoi în muzeu, care găzduieşte cele mai reprezentative creaţii ale muncitorilor întreprinderii, de la înfiinţarea acesteia, în 1922, şi pînă astăzi. Luîndu-şi rămas bun de la gazde, secretarul general al partidului le-a adresat felicitări pentru rezultatele obţinute, îndemnîndu-l să acţioneze pentru a obţine produse de calitate mai bună. Secretarul general al partidului a cerut ca produsele realizate la „Iris“ să fie dintre cele mai bune din Europa, atît din punct de vedere al calităţii, cît şi al eficienţei economice şi a urat colectivului întreprinderii succese tot mai mari. In cursul după-amiezii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost oaspeţi ai municipiului Dej, localitate ce s-a înscris, în ultimii ani, pe verticala dezvoltării industriale. Amintindu-şi cu profundă recunoştinţă de precedenta vizită la Dej a conducătorului partidului şi statului nostru, în 1970, cînd au fost abordate probleme legate de dezvoltarea şi configuraţia ulterioară a oraşului, cetăţenii acestui municipiu transilvan au aşteptat întîlnirea cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu ca pe o mare sărbătoare. Stadionul municipal, unde a aterizat elicopterul prezidenţial, era pavoazat cu drapele roşii şi tricolore. Numeroşi locuitori purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu deosebită căldură de primul secretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului Dej, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. Bucuria de a-i avea pentru a doua oară în mijlocul lor, exprimată atît la sosire, cît şi pe întregul traseu străbătut pînă la platforma industrială, s-a regăsit deplin în urarea, repetată la fiecare pas: „Ceauşescu, fiu iubit, în Dej bine ai venit La Combinatul de celuloză şi hîrtie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de ministrul industrializării lemnului şi materialelor de construcţii, de reprezentanţi ai conducerii centralei industriale de profil şi ai combinatului. Au fost prezentate date referitoare la activitatea de producţie a combinatului. în cursul vizitării principalelor secţii, sunt prezentate caracteristicile şi performanţele utilajelor, noile produse asimilate în scopul eliminării importurilor. Apreciind rezultatele obţinute, secretarul general al partidului a adresat felicitări colectivului combinatului şi i-a urat să îndeplinească în bune condiţii sarcinile de plan, să realizeze produse de calitate din ce în ce mai bună, la un nivel de eficienţă sporit. Următoarea întreprindere vizitată pe aceeaşi platformă industrială a fost cea de fibre artificiale, unitate ce urmează să fie pusă în scurt timp în funcţiune, unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu căldură de ministrul industriei chimice, de reprezentanţi ai conducerii Ministerului Construcţiilor Industriale, trusturilor de construcţii şi montaj care realizează noua investiţie. Analiza pe care secretarul general al partidului a efectuat-o aici cu factorii de răspundere şi alţi specialişti din partea constructorilor şi beneficiarilor a evidenţiat avantajele economice ale amplasării acestei noi capacităţi în imediata apropiere a furnizorului de materie primă. Au fost prezentate date despre stadiul lucrărilor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au străbătut apoi principalele hale de fabricaţie, au examinat stadiul montării instalaţiilor. în continuare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost prezentată noua fabrică de celuloză chimică din cadrul Combinatului de celuloză şi hîrtie, situat în apropiere. Vizita în municipiul Dej s-a încheiat în aceeaşi atmosferă entuziastă, de vibrant patriotism. Miile de cetăţeni prezenţi pe stadionul municipal au ovaţionat din nou cu putere, au scandat numele partidului şi al secretarului său general. Luîndu-şi rămas bun de la oamenii muncii de aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a adresat felicitări pentru rezultatele de pînă acum şi urarea de a obţine succese tot mai mari în realizarea planului pe acest an şi pe întregul cincinal, în aplauzele miilor de cetăţeni din Dej, elicopterul prezidenţial a decolat, îndreptîndu-se spre Gherla. Aceeaşi atmosferă entuziastă, de mare vibraţie patriotică, specifică marilor sărbători, domnea şi pe stadionul din oraşul Gherla, unde mii de oameni ai muncii din localitate, din comunele învecinate au făcut o primire plină de căldură distinşilor oaspeţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat, într-o maşină deschisă, spre Combinatul de prelucrare a lemnului din Gherla. La intrarea în combinat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu deosebită stimă de ministrul industrializării lemnului şi materialelor de construcţii, de reprezentanţi ai centralei de resort şi ai conducerii unităţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost informaţi de directorul unităţii despre producţia unităţii. Secretarului general al partidului i-au fost prezentate, apoi, într-o expoziţie, cîteva din piesele de mobilier realizate la Gherla. La încheierea vizitei de lucru în combinatul din Gherla, în aplauzele însufleţite ale celor aflaţi pe un platou din faţa secţiilor de producţie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat felicitări pentru succesele obţinute pe acest an şi urarea de a obţine rezultate bune pe întregul cincinal. Aceeaşi atmosferă caldă, emoţionantă domina traseul şi la întoarcerea stimaţilor oaspeţi la stadionul din oraşul Gherla. Se scanda cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Stima noastră şi mîndria, Ceauşescu — România!“. La plecare adresîndu-se tuturor celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu i-a felicitat pentru rezultatele bune obţinute, pe toţi locuitorii din Gherla, şi le-a urat succese tot mai mari în întreaga activitate. ☆ Cea de-a doua zi a vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj a reprezentat o continuare rodnică a dialogului cu oamenii muncii de pe aceste locuri. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţul Cluj continuă. „Vom munci cu elan revoluţionar pentru traducerea în viaţă a indicaţiilor secretarului general al partidului“ (Urmare din pag 1) a partidului de repartizare raţională şi dezvoltare multilaterală a tuturor zonelor ţării — al cărei principal promotor este tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi pentru care luduşenii îşi exprimă profunda lor mulţumire şi toată gratitudinea. Vizitîndu-ne şi informîndu-i despre activitatea unităţii, secretarul general al partidului ne-a adresat calde cuvinte de apreciere, indicîndu-ne şi principalele direcţii de acţiune în viitor. Ne angajăm solemn să nu precupeţim nici un efort, să punem în valoare întreaga noastră capacitate profesională pentru a traduce în viaţă aceste recomandări şi indicaţii, în ele văzînd garanţia sigură pentru obţinerea unor noi şi semnificative succese, pentru sporirea contribuţiei noastre la efortul general al ţării de a realiza în acest an o producţie suplimentară de 12 miliarde lei“. La marea adunare populară din municipiul Tîrgu-Mureş vibrantele manifestaţii de dragoste şi stimă faţă de conducătorul iubit al partidului, uralele şi ovaţiile neîntrerupte au constituit expresia cea mai elocventă a ataşamentului nemărginit al tuturor oamenilor muncii mureşeni — fără deosebire de naţionalitate — în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de înţeleaptă politică internă şi externă promovată cu consecvenţă în scopul înfloririi patriei noastre socialiste, a afirmării României pe plan mondial ca un bastion al păcii, al înţelegerii şi cooperării între popoare. „Nu vom uita niciodată ceea ce a rostit mult stimatul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvîntarea rostită la marea adunare populară“ — ne mărturisea Ildikó Szász, muncitoare la întreprinderea de confecţii. „Putem afirma cu îndreptăţită mîndrie — sublinia secretarul general — că politica naţională a partidului nostru, de depină egalitate pentru toţi cetăţenii patriei, constituie o realitate — şi am dori ca nn toate ţările această egalitate să fie cel puţin aşa cum este în Homaria !“. Găsim aici un mare adevăr pe care-l trăim de mulţi ani toţi cetăţenii mureşeni, fără deosebire de limba ce-o vorbim. Aprecierea fiecăruia se face, firesc şi logic, după muncă, după contribuţia pe care şi-o aduce la realizarea producţiei, la îmbunătăţirea calităţii şi creşterea eficienţei. Munca ne uneşte pe toţi în înfăptuirea marelui ideal al înfloririi continue a patriei comune, pentru binele tuturor şi al fiecăruia în parte. Pentru că, aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, societatea pe care o edificăm în România este o societate a muncii, a omului care munceşte pentru el însuşi, munca fiind singurul izvor al progresului, al făuririi vieţii libere şi fericite. Iată de ce ne angajăm să muncim cu elan revoluţionar pentru traducerea in viaţă a preţioaselor indicaţii date la această neuitată vizită de lucru, asigurîndu-l pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu că ne vom îndeplini exemplar sarcinile de plan pe acest an şi pe întregul cincinal, că vom spori exportul şi vom creşte eficienţa economică, aducîndu-ne aportul la înfăptuea măririlor Congresului al XX Conferinţei Naţionale al«. partidului“.