Steaua Roşie, octombrie 1984 (Anul 35, nr. 233-258)

1984-10-14 / nr. 244

O NOUA MAŞINA DE MARE COMPLEXITATE In perioada trecută din acest an colectivul întreprinderii IMATEX din Tîrgu-Mureş, preocupat într-o măsură tot mai mare de introducerea în fabricaţie a noi tipuri de maşini şi utilaje, a înregistrat un grad de reînnoire de peste 53 la sută. Printre realizările de prestigiu ale muncitorilor şi specialiştilor de aici se află şi maşina automată de bobinat a cărei funcţionare se bazează pe o serie de roboţi complecşi, care înlocuiesc operaţiile tehnologice de înnodare manuală a firelor. 90.000 PERECHI ÎNCĂLŢĂMINTE PESTE PREVEDERI Animat de dorinţa fierbinte de a intimpina cu succese de prestigiu Congresul al XIII-lea al partidului, colectivul de la I.P.M. Sport din Reghin desfăşoară o activitate complexă pentru creşterea producţiei fizice, a productivităţii muncii, pentru reducerea consumurilor materiale şi energetice. Rezultatele înregistrate în primele 9 luni sunt semnificative din acest punct de vedere. Astfel, în perioada amintită s-au realizat peste Prevederi 90.000 perechi încălţăminte sportivă şi 7,3 milioane Iei la producţia marfă, din care 654.000 lei în luna septembrie. De evidenţiat faptul că întregul spor de producţie fizică şi valorică s-a obţinut pe seama creşterii productivităţii muncii care, pe un lucrător, este cu 3.377 lei mai mare decit s-a planificat. M alt ta*) tun to*ft in industrie . Producţia fizică şi exportul — realizate integral, la toate sortimentele O sarcină la ordinea zilei, ce stă în faţa unităţilor industriale, a organizaţiilor de partid, a consiliilor oamenilor muncii, a tuturor colectivelor — în perioada cit a mai rămas din trimestrul patru al acestui an — este realizarea integrală, la toate sortimentele, în condiţii de înaltă calitate, a planului la producţia fizică şi la export. La întreprinderea de sticlărie şi faianţă din Sighişoara aceste sarcini se îndeplinesc , ritmic, cantitativ cît şi calitativ, în secţii şi ateliere se munceşte cu simţ de răspundere, urmărindu-se cu mare atenţie şi consumurile de materiale şi energie, buna gospodărire a acestora, reducerea cheltuielilor la 1.000 lei producţie marfă. De evidenţiat faptul că la întreprinderea sighişoreană se acţionează cu competenţă şi înaltă responsabilitate pentru realizarea producţiei fizice pe sortimente, a producţiei de export, cu gîndul şi voinţa unanimă de a întîmpina Congresul al XIII-lea al partidului cu succese pe măsura acestui mare eveniment politic din viaţa ţării şi a partidului. De altfel, rezultatele înregistrate în bilanţul celor trei trimestre sunt o dovadă grăitoare în acest sens, mai ales dacă avem în vedere sporurile de producţie fizică şi valorică obţinute în această perioadă: 3,4 milioane lei la pro- IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 4-a) Duminică, 14 octombrie 1984 4 pagini , 50 de bani Conferinţa organizaţiei orăşeneşti de partid Reghin Conferinţa organizaţiei orăşeneşti de partid Reghin, desfăşurată în climatul politic efervescent din preajma marelui forum naţional al comuniştilor, a analizat cu exigenţă, în spirit critic şi autocritic, modul cum au acţionat comitetul orăşenesc, organizaţiile de partid pentru înfăptuirea obiectivelor economice, sociale şi politice în perioada care a trecut de la alegerile precedente, adoptînd hotărîri cuprinzătoare, angajante vizînd îmbunătăţirea calitativă a activităţii economice, sociale şi edilitargospodăreşti, perfecţionarea muncii politico-organizatorice. Conferinţa a prilejuit exprimarea adeziunii înflăcărate, unanime a comuniştilor din oraşul Reghin la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 27 iunie 1984 cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la cel de al XIII-lea Congres, în înalta funcţie de secretar general al partidului, prezenţa celui mai iubit fiu al poporului nostru în fruntea partidului şi statului fiind garanţia înfăptuirii neabătute a Programului partidului, a obiectivelor de largă perspectivă ale viitorului cincinal. Darea de seamă a Comitetului orăşenesc de partid şi dezbaterile au abordat un larg evantai de probleme, relevînd creşterea forţei de înrîurire şi a capacităţii de mobilizare a organelor şi organizaţiilor de partid, a rolului lor politic conducător în toate sectoarele vieţii economice şi sociale. In cursul lucrărilor conferinţei s-a vorbit, cu îndreptăţită mîndrie, despre dinamismul dezvoltării economice a oraşului Reghin în actualul cincinal, reflectat, intre altele, de creşterea producţiei marfă industriale intr-un ritm anual de 12 la sută, sporul realizat, în comparaţie cu anul 1980, insumind peste un miliard de lei. Investiţiile alocate în primii patru ani ai cincinalului, care s-au cifrat la peste 900 milioane lei, au permis construirea şi punerea în funcţiune a unor noi şi moderne capacităţi de producţie la I.M. „Republica“, I.P.L., I.U.P.S. şi în alte unităţi economice, a unui frumos local de şcoală, darea în folosinţă a 870 de apartamente şi realizarea unor importante lurări edilitare. După cum s-a arătat în darea de seamă prezentată de tovarăşul Alexandru Bugnariu, primsecretar al Comitetului orăşenesc de partid, planul producţiei marfă pe 9 luni a fost realizat în proporţie de 103,5 la sută, unităţile economice din oraş realizînd peste prevederi 7.983 mc de cherestea, 364 tone de utilaje pentru exploatarea şi industrializarea lemnului, 90.000 perechi de încălţăminte, 32.000 hi bere şi II (Continuare în pag. a 2-a) in agricultura. Zile hotărîtoare pentru terminarea însămînţărilor şi adăpostirea recoltei! încheiem o săptămînă de mari eforturi în agricultură pe frontul strîngerii producţiei şi efectuarea însămînţărilor de toamnă. Animaţi de un înalt patriotism, hotărîţi să înfăptuiască sarcinile şi indicaţiile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cooperatorii, mecanizatorii, toţi locuitorii satelor se dăruiesc muncii cu toate puterile. Ca urmare, cu toate frecventele întreruperi ale lucrului , cauzate de ploi, ritmurile zilnice la semănat au crescut continuu, însemnate cantităţi de produse au fost recoltate şi puse la adăpost. Situaţia de ansamblu pe judeţ, deşi mult îmbunătăţită, nu este încă cea corespunzătoare datei la care ne aflăm, în special semănatul griului este mult întîrziat. In unele unităţi este chiar periculos de întîrziat. Spre aceste unităţi trebuie să-şi îndrepte atenţia Direcţia agricolă judeţeană, Uniunea judeţeană a cooperativelor agricole de producţie. Trustul S.M.A., toţi cei trimişi să sprijine organizarea muncii, să asigure îndrumarea necesară, în raidul pe care l-am întreprins vineri în unităţi ale consiliului agroindustrial Reghin ne-am convins ce mare însemnătate are în aceste zile o bună organizare pentru creşterea ritmului la însămînţări. MOTIVE SERIOASE DE MOBILIZARE A FORŢELOR In majoritatea unităţilor agricole din consiliu există mari rămîneri în urmă, motiv foarte serios pentru a se mobiliza în continuare toate energiile lucrătorilor de la sate. împreună cu inginerul şef Mihai Suciu ne deplasăm în mai multe unităţi şi încercăm să cuprindem cît mai multe puncte de lucru. La toate lucrările întîlnim forţe impresionante, satele au rămas practic pustii pe tot timpul zilei, mecanizatorii sînt din zori în noapte la arat şi semănat, iar specia M. BALDEANU (Continuare în pag. a 4-a) 7 Anul XXXV Nr. 244 (8.244) La chemarea tovarăşului NICOLAE CEAUȘESCU — faptele noastre de muncă din marea întrecere socialistă în cinstea Congresului al Xlll-lea al P.C.R. Al HHI-lca Congres ai P.C.R. __ • Pe ogoarele toamnei — la însămînţări şi recoltări Cu toată vremea instabilă, lucrătorii ogoarelor mureşene folosesc fiecare oră şi zi prielnice muncilor de sezon. Imaginile de faţă confirmă angajarea deplină a oamenilor. In fotografie, semănatul griului la C.A.P. Ulieş se face operativ şi de calitate. Alături Simion Suciu, preşedintele C.U.A.S.C. Sărmaşu, controlează calitatea porumbului livrat de C.A.P. Halda. Intensă activitate la predarea sfeclei de zahăr, de unde prezentăm un aspect de lucru de la preluarea producţiei la Riciu. (Foto: REMUS CÂMPEAN), v