Steaua Roşie, septembrie 1987 (Anul 38, nr. 206-231)

1987-09-15 / nr. 218

ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN MUREŞ AL PCR ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU, în judeţul Cluj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a început, luni 14 septembrie, o vizită de lucru în unităţi economice, agricole şi de învăţămînt din judeţul Cluj. Noua întîlnire a secretarului general al partidului cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale a prilejuit o analiză cuprinzătoare a modului cum au fost realizate sarcinile de plan pe perioada care a trecut din acest an, stabilindu-se direct, la faţa locului, măsurile ce se impun a fi luate pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiţii, a prevederilor pe 1987 şi pe întregul cincinal, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIX-lea al Partidului Comunist Român. In această primă zi a vizitei, premergătoare deschiderii anului de învăţămînt, au fost examinate, totodată, rezultatele dobîndite în cadrul procesului instructiveducativ şi direcţiile principale de acţiune în vederea creşterii calităţii acestuia, intensificării muncii de formare a unor specialişti cu înaltă pregătire profesională, constructori ai socialismului şi comunismului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi, şi de această dată, pe întreg parcursul vizitei, cu multă căldură şi însufleţire de locuitorii judeţului. Prin puternice aplauze, urale şi aclamaţii, miile de oameni ai muncii, de elevi şi studenţi au dat expresie sentimentelor de neţărurită dragoste, profundă preţuire şi aleasă recunoştinţă faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru grija statornică ce o poartă înfloririi necontenite a judeţului lor şi a tuturor judeţelor ţării, ridicării scumpei noastre patrii pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie, creşterii prestigiului României socialiste în lume. La vizită participă tovarăşii Emil Bobu, Ion Dincă, Nicu Ceauşescu, Silviu Curticeanu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi, cu deosebit respect, la sosirea pe aeroportul din apropierea localităţii Cîmpia Turzii, de primul secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R., Ioachim Moga. O formaţiune alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere au oferit buchete de flori. în uralele şi aclamaţiile celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au luat loc la bordul elicopterului prezidenţial, îndreptîndu-se spre Combinatul metalurgic din Cîmpia Turzii. Pe platforma din incinta unităţii, unde a aterizat elicopterul prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu căldură de numeroşi muncitori şi muncitoare, de membri ai consiliului de conducere al combi(Continuare în pag. a 3-a) Cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Cluj a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi al deschiderii anului de învăţămînt 1987—1988, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o adunare populară pe care posturile de radio şi televiziune o vor transmite direct, în jurul orei 10:00. UN NOU AN ÎN PROCESUL MULTILATERAL AL FORMARII TINERILOR PENTRU MUNCA ŞI VIAŢA Cu gînduri bune, cu sentimente frumoase, cu încredere, multă încredere în viitorul copiilor noştri, şi prin ei în viitorul ţării, al neamului, privim, în fiecare an, ziua de 15 septembrie. Este ziua deosebită, ziua-simbol, ziua-hotar, ziua unui nou început în care pe larg deschisele porţi ale şcolilor vor intra iarăşi elevii, mai, îmbogăţiţi cu o vîrstă, mai înţelepţi cu un gînd, mai înalţi cu o treaptă. An de an, generaţie după generaţie, copiii României păşesc mereu prin porţile cunoaşterii, prin atît de necesarele porţi ale învăţăturii, spre viaţă. Nu este uşor drumul devenirii ca om, dar bucuria fiecărei zile în care descoperi o taină, începînd cu miracolul primei litere din abecedar, nu poate fi egalată decit de bucuria unei noi împliniri dobîndite prin sîrguinţa,prin munca şi curajul tău, tinere! Sînt alături de copiii noştri elevi, educatori, învăţători, profesori, cadre tehnice de specialitate, priveghindu-le paşii, îndrumîndu-le silinţa, îndemnîndu-le efortul, ajutîndu-i mereu şi mereu în mirabilul proces al devenirii lor ca oameni şi cetăţeni ai noii RO DORU MUREŞAN - (Continuare In pag. a 4-a) Operativitate şi calitate la însămînţarea orzului Sintern în perioada de însămînţare a orzului care, în unităţile agricole de stat şi cooperatiste din judeţul nostru, ocupă o suprafaţă de 25.650 de hectare. însămînţarea acestei culturi se face operativ şi de bună calitate, respectîndu-se indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la Consfătuirea cu activul de partid şi cadrele de bază din agricultură, de a face o bună amplasare a culturii, de a aplica peste tot cerinţele şi normele stabilite privind adîncimea arăturilor, pregătirea temeinică a terenului şi asigurarea unei densităţi optime care să garanteze realizarea unor producţii sporite la hectar. Este firească această cerinţă a zilei, practica dovedind că şi în anul acesta, în condiţii mai puţin favorabile, unde s-a lucrat cu REMUS CÂMPEAN (Continuare în pag. a 4-a) In lunca Mureşului —la Sintana de Mureş şi Curteni — a început recoltarea porumbului şi continuă recoltarea tomatelor Foto: IOSIF TRIF ff Anul XXXVIII ff Nr. 218 (9.147) \\ If Marți, I! 15 septembrie 1987 II \\ 4 pagini JJ V 50 de bani // A In întîmpinarea Conferinţei Naţionale a partidului Metalotehnica Tîrgu-Mureş Pe prim-plan — creaţia tehnică originală Diversificarea largă a gamei sortimentale, la un nivel competitiv, tehnic şi de eficienţă, în scopul satisfacerii cerinţelor mereu mai complexe ale economiei naţionale, al reducerii substanţiale a importului, concomitent cu asigurarea unor disponibilităţi pentru export, a constituit şi constituie o preocupare de prim ordin a colectivului întreprinderii Metalotehnica din Tîrgu-Mureş, reprezentînd expresia elocventă a angajării plenare şi a înaltei răspunderi muncitoreşti, revoluţionare, de a înfăptui politica economică, ştiinţifică a partidului şi statului nostru. Anii care au trecut de la acel neuitat septembrie 1983, cînd, colectivul unităţii tîrgumureşene, cunoscut şi recunoscut pentru hărnicia şi competenţa sa profesională, a fost onorat de vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, au reprezentat tot atîtea etape de înaintare fermă pe drumul progresului tehnico-ştiinţific, al diversificării structurii producţiei, al promovării creaţiei tehnice originale. Indicaţiile, orientările şi sarcinile date atunci de secretarul general al partidului au devenit programe concrete de acţiune, care au mobilizat puternic capacitatea tehnică a specialiştilor, a întregului colectiv, deschizînd un cîmp larg de afirmare a posibilităţilor creative. Pornind de la dotarea tehnică superioară, de la experienţa ,dobindită în planul autoutilării, s-a stabilit ca sarcină pentru colectivul tîrgumureşean, ca, împreună cu Ministerul IndustrieiUşoare, să finalizeze programul de asimilare şi fabricare a unor utilaje destinate industriei confecţiilor şi tricotajelor, menite să asigure modernizarea acestor ramuri şi chiar livrări pe piaţa externă. Despre felul cum a fost tradus în viaţă acest program, ne-a relatat inginerul Kiss Adalbert, directorul unităţii: „ Pentru colectivul nostru constituie un titlu de onoare să putem raporta, acum, că indicaţiile şi sarcinile puse în faţa colectivului de iubitul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au fost materializate. In perioada ultimilor4 ani s-au realizat 843 mașini de tricotat rectiliniu automate cu racard mecanic tip R. 50, s-au executat M. BARDASANU (Continuare în pag. a 4-a) SIMPOZION INTERNAŢIONAL PRIVIND TRANSFERUL DE EMBRIONI LA ANIMALE La Staţiunea de cercetare şi producţie pentru creşterea bovinelor din municipiul Tîrgu-Mureş îşi desfăşoară lucrările, începînd de astăzi, 15 septembrie, Simpozionul internaţional privind transferul de embrioni la animale. Organizat de Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice, în colaborare cu Staţiunea de cercetare şi producţie pentru creşterea bovinelor din municipiul nostru, sub patronajul ministerului de resort, simpozionul cuprinde teme de mare actualitate, comunicări ale rezultatelor ştiinţifice obţinute de ţara noastră, urmate de demonstraţii practice ce se vor desfăşura în laboratoarele Staţiunii de cercetări de la Sîngeorgiu de Mureş. La această manifestare iau parte specialişti din R.P. Bulgaria, R.S. Cehoslovacă, Republica Cuba, R.D. Germană, R.P. Mongolă, R.P. Polonă, U.R.S.S., R.P. Ungară, precum şi reputaţi specialişti din institutele de cercetare şi învăţămînt din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, Sibiu şi Tîrgu-Mureş. Simpozionul se desfăşoară pe parcursul a trei zile, timp în care vor fi dezbătute teme de importanţă deosebită pentru progresul biologiei, al transferului de embrioni la animale, ca metodă eficace de îmbunătăţire a performanţelor acestora.