Steaua Roşie, februarie 1988 (Anul 39, nr. 26-49)

1988-02-02 / nr. 26

Chemarea la întrecere adresată de Organizaţia judeţeană Argeş a P.C.R. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti (Urmare din pag. 1) păşi prevederile cu 10 la sută în acest domeniu. 6. Se va asigura depăşirea planului la producţia-marfă vîndută şi încasată cu 2,5 la sută, a beneficiului cu cel puţin 2 la sută. II. In activitatea de investiţiiconstrucţii 1. Prin concentrarea resurselor tehnico-materiale şi a forţei de muncă la realizarea obiectivelor de investiţii, se va asigura devansarea punerii in funcţiune cu ce puţin 30 de zile a 15 capacităţi de producţie industriale şi agrozootehnice. De asemenea, vor fi finalizate şi date în folosinţă populaţiei, cu o lună mai devreme, 500 apartamente, iar planul judeţului pe acest an va fi depăşit cu 150 de apartamente. 2. Acţionînd pentru sporirea eficienţei utilizării fondurilor de investiţii, prin conlucrarea strînsă a unităţilor de proiectare cu cele beneficiareşi de construcţii, se va asigura: — economisirea faţă de normele de consum a 2.000 tone ciment şi 500 tone metal — reducerea sub nivelul planificat a costurilor materiale la 1.000 lei construcţii-montaj, cu cel puţin 2,5 lei. — depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii, în activitatea de construcţii-montaj, cu cel puţin 2.000 lei pe persoană. III. In activitatea de transporturi 1. Prin îmbunătăţirea activităţii de întreţinere şi reparaţii a parcului din dotarea unităţilor, mai buna organizare a transporturilor, folosirea raţională a tuturor mijloacelor se va depăşi cu 2 la sută indicele de utilizare a autovehiculelor şi va creşte cu 1,5 la sută productivitatea muncii. 2. Prin recondiţionarea unui volum sporit de piese de schimb şi anvelope, precum şi prin economisirea a 200 tone combustibil se va realiza o reducere a cheltuielilor de cel puţin 2 lei la 1.000 lei venituri.• IV. în domeniul desfacerii de mărfuri şi prestărilor de servicii pentru populaţie 1. Se va acţiona pentru înfăptuirea integrală a programelor de autoconducere şi autoaprovizionare în profil teritorial, pentru asigurarea tuturor resurselor, în vederea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de larg consum. 2. Se vor lua măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii preparatelor şi semipreparatelor culinare, diversificarea gamei sortimentale a acestora şi depăşirea prevederilor planului cu 5 la sută. 3. Se vor lua măsuri pentru diversificarea, modernizarea şi crearea a 200 secţii noi pentru prestări de servicii, asigurindu-se depăşirea planului cu cel puţin 3 la sută. 4. Se va acţiona pentru reducerea cu 2 la sută a cheltuielilor de circulaţie şi creşterea beneficiilor unităţilor din comerţ. Pentru îndeplinirea acestor obiective, organizaţia judeţeană de partid va acţiona cu toată fermitatea, aşa cum a cerut tovarăşul Nicolae Ceauşescu, astfel încît să întărim spiritul revoluţionar, răspunderea faţă de îndeplinirea şi depăşirea planului, ordinea şi disciplina în toate domeniile şi sectoarele, în centrul activităţii tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, a organelor de conducere colectivă vom situa cu consecvenţă înfăptuirea programelor prioritare cu privire la perfecţionarea organizării şi modernizarea proceselor de producţie, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea mai accentuată a productivităţiimuncii, reducerea consumului de materii prime şi materiale, de energie şi combustibili, perfecţionarea pregătirii profesionale, tehnice şi ştiinţifice a întregului personal muncitor cu scopul ridicării eficienţei economico-sociale în toate unităţile şi pe ansamblul întregului judeţ. Suntem pe deplin convinşi că toate organizaţiile judeţene de partid, precum şi organizaţia de partid a municipiului Bucureşti vor răspunde cu însufleţire la această chemare, obţinînd rezultate superioare în toate domeniile şi sectoarele, din această întrecere avînd de cîştigat fiecare întreprindere, fiecare om al muncii, întreaga noastră economie naţională. Cu această convingere adresăm din nou chemarea de a obţine în acest an cele mai bune rezultate, de a răspunde astfel prin fapte grijii pe care o poartă fiecărui judeţ al ţării, economiei naţionale conducătorul iubit şi stimat al partidului şi poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Chemarea la întrecere adresată de Organizaţia judeţeană Bihor a P.C.P. tuturor organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti (Urmare din pag. I) titlului, de îndemnurile şi indicaţiile deosebit de preţioase date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, oamenii muncii din judeţul Bihor sînt hotărîţi să facă din 1983, al treilea an al actualului cincinal, un am de vîrf în dezvoltarea economică şi socială, în creşterea eficienţei întregii activităţi economice. În numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii, organizaţia de partid a judeţului Bihor adresează organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti, tuturor colectivelor de oameni ai muncii din industrie, construcţii, transporturi şi circulaţia mărfurilor o vibrantă şi insufleţitoare chemare la întrecere pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor din Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a României pe anul 1938, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective: I. In activitatea industriala: 1. Prin folosirea raţională şi intensivă a capacităţilor de fabricaţie, depăşirea cu cel puţin 2 la sută a indicilor de utilizare planificaţi ai mafciilor, utilajelor şi instalaţiilor, prin îmbunătăţirea organizării producţiei şi a muncii, se va asigura depăşirea planului producţiei-marfă industriale cu 1,5 la strtă. Această depăşire va avea la bază obţinerea unor sporuri la producţia fizică planificată, concretizate în principal în: — 100 mii tone cărbune — 25 mil. mc gaze — 35 mil. kWh energie electrică — 5.000 tone bauxită — 2.000 tone alumină — 1.000 mc prefabricate din beton armat— 10 mii. lei produse de mecanică fină — 3.000 tone calcar pentru siderurgie — 1.000 tone cărămizi refractare — 5.000 mc cherestea — 200 tone produse zaharoase — 15 mii. lei mobilier din lemn — 80 mii. lei confecţii textile. 2. In activitatea de export se va acţiona pentru adaptarea drivativă a producţiei la cerinţele pieţei externe, reproiectarea produselor, creşterea ponderii sortimentelor cu grad ridicat de prelucrare şi a celor care valorifică superior resursele materiale şi energetice, contractarea, pregătirea tehnologică şi lansarea în fabricaţie, asigurarea cu prioritate a bazei tehnico-materiale şi a forţei de muncă înalt calificate, execuţia produselor şi livrarea lor la termen, conform contractelor încheiate la export, întărirea controlului de calitate pe întregul flux de producţie. Toate acestea vor asigura realizarea contractelor cu partenerii externi pînă la 15 decembrie 1988 şi depăşirea planului valoric pe relaţia ţări socialiste cu 3 la sută, iar pe devize convertibile cu 2 la sută. 3. Urmărind cu perseverenţă înfăptuirea prevederilor programelor de perfecţionare a organizării şi modernizării producţiei, aplicînd 1.152 măsuri , din care 295 în devans, generalizînd acţiunile de înaltă eficienţă care privesc mecanizarea şi automatizarea proceselor de fabricaţie, mai buna organizare şi conducere a muncii, perfecţionarea pregătirii profesionale, se va asigura pe ansamblul industriei judeţului depăşirea cu cel puţin 2,0 la sută a productivităţii muncii planificate. 4. Finalizarea, peste prevederile de plan, a 12 obiective de cercetare ştiinţifică, dezvoltarea tehnologică şi introducerea progresului tehnic, printre care promovarea în fabricaţie a noilor tehnologii care să conducă la creşterea randamentelor de conversie energetică, a productivităţii muncii şi îmbunătăţirea calităţii produselor. Se vor executa instalaţii care să lucreze cu generatoare de microunde realizate pe plan local, instalaţii de încălziri inductive cu convertoare statice şi altele. Toate acestea vizînd valorificarea superioară a materiilor prime, materialelor, combustibililor şi energiei, diminuarea consumurilor, creşterea productivităţii muncii, îmbunătăţirea parametrilor tehnico-economici ai produselor în fabricaţie, a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din dotare, depăşind gradul de înnoire a producţiei cu 6 la sută, ponderea produselor noi şi modernizate în producţia-marfă industrială urmînd să ajungă cel puţin la 50 la sută. 5. Se va acţiona susţinut pentru îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie, reproiectarea produselor, cultivarea unei înalte responsabilităţi faţă de modul în care sunt folosite resursele existente şi reducerea, pe această cale, a consumurilor de materii prime, materiale, energie şi combustibili, economisindu-se cel puţin: — 5.000 tone metal — 15.000 mii kWh energie electrică — 12.000 tone combustibil convenţional şi altele. Pe această bază şi prin diminuarea continuă a celorlalte categorii de cheltuieli, se va asigura reducerea sub nivelele planificate a costurilor totale la 1100 lei producție-marfă cu 9 lei și cu 5 lei la cele materiale. 6. Se va urmări sistematic identificarea, recuperarea și reintroducerea in procesele tehnologice a tuturor materialelor refolosibile, atît de la unităţile economice, cit şi de la populaţie, prevederile de plan urmînd să fie depăşite cu 5 la sută. De asemenea, se va acţiona în continuare pentru identificarea tuturor resurselor de energie refolosibilă, economisindu-se, pe această bază, la nivelul judeţului, peste 4.000 tone combustibil convenţional. In domeniul recondiţionării pieselor de schimb şi agregatelor, prevederile de plan vor fi depăşite cu cel puţin 5 la sută. 7. Prin întărirea disciplinei de plan şi contractuale, aplicarea cu fermitate a noului mecanism economic, încadrarea cu stricteţe în normativele financiare stabilite, se va asigura depăşirea sarcinii planificate la producţiamarfă vîndută şi încasată şi la beneficii cu 1,5 la sută. II. în activitatea de investiţii — construcţii 1. Prin organizarea superioară a activităţii pe şantiere, creşterea gradului de mecanizare a lucrărilor şi îmbunătăţirea indicelui de utilizare a fondului de timp, se va asigura darea în folosinţă a tuturor apartamentelor planificate în acest an, pînă la 30 noiembrie 1988 şi se va devansa punerea în funcţiune cu cel puţin 30 de zile a 10 capacităţi de producţie industriale şi agrozootehnice. 2. Acţionînd pentru sporirea eficienţei utilizării fondurilor de investiţii, îndeosebi a celor destinate organizării de şantier, prin conlucrarea strînsă a unităţilor de proiectare cu cele beneficiare şi de construcţii, precum şi prin gospodărirea judicioasă a resurselor materiale, se va asigura: — economisirea, faţă de normele de consum, a 1.500 tone ciment şi 400 tone metal — reducerea sub nivelul planificat a costurilor materiale la 1.000 lei producţie construcţiimontaj cu 3 lei — depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii la unităţile de construcţii-montaj cu 2 la sută. III. Activitatea de transporturi 1. Prin folosirea raţională a mijloacelor de transport, auto şi mărfuri şi călători, optimizarea transporturilor, îmbunătăţirea activităţii de întreţinere şi reparare a parcului din dotarea unităţilor, aplicarea strictă a normativelor de utilizare pentru fiecare autovehicul, se va depăşi cu 2,5 la sută indicele planificat de utilizare a mijloacelor de transport auto şi cu 2 la sută a productivităţii muncii printr-o bună gospodărire a mijloacelor materiale şi financiare se vor reduce cheltuielile la 1.090 lei venituri brute cu 2 lei. IV. In domeniul desfacerii mărfurilor şi prestărilor de servicii către populaţie 1. Se va acţiona pentru înfăptuirea integrală a programelor de autoconducere şi autoaprovizionare teritorială şi sporirea producţiei de preparate şi semipreparate culinare cu 4 la sută peste nivelul planificat. 2. Reducerea cheltuielilor, de circulaţie planificate cu 2 la sută prin îmbunătăţirea organizării activităţii de aprovizionare şi desfacere, repartizarea judicioasă a fondului de marfă, întărirea disciplinei de plan şi financiare, creşterea fermităţii şi exigenţei în apărarea avutului obştesc. 3 Prin dezvoltarea reţelei, cu 42 unităţi noi şi diversificarea serviciilor, se vor depăşi sarcinile de plan la prestările de servicii către populaţie cu cel puţin 2 la sută. Organele şi organizaţiile de partid din judeţul Bihor vor situa în centrul întregii activităţi politice şi organizatorice asigurarea condiţiilor de îndeplinire şi depăşire a prevederilor de plan pe anul 1988, îndeosebi a producţiei din sectoarele extractiv şi energetic, precum şi a exportului, acţionînd cu toată fermitatea în spiritul orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, la Conferinţa Naţională a partidului din decembrie 1987, a documentelor programatice şi hotărîrilor adoptate de acest forum, pentru mobilizarea comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii la înfăptuirea obiectivelor dezvoltării intensive, prin perfecţionarea organizării şi modernizarea proceselor de producţie, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea competitivităţii acestora pe pieţele externe, valorificarea superioară a resurselor materiale şi energetice, sporirea eficienţei şi rentabilităţii în toate sectoarele vieţii economico-sociale Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Bihor, ferm convinşi că întrecerea ce se va desfăşura între organizaţiile judeţene de partid în 1988 va constitui un puternic factor mobilizator, asigurînd ridicarea pe noi trepte, calitativ superioare, a activităţii consacrate înfăptuirii exemplare a măreţelor obiective ale actualei etape de dezvoltare, se angajează să nu precupeţească nici un efort, să traducă exemplar în viaţă sarcinile ce le revin în profil teritorial din hotărîrile Congresului al XIII-Iea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, aducîndu-şi astfel contribuţia la ridicarea scumpei noastre patrii pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Maşină automată de turnat ambalaje de sticlă la „Prodfcomp'e-'c“ Foto: SZÁSZ CAROL •STEAUA ROSIF PROTVA ?