Steaua Roşie, noiembrie 1989 (Anul 40, nr. 258-283)

1989-11-01 / nr. 258

IN INTIMPINAREA CONGRESULUI AL XIV-LEA AL PARTIDULUI Dezvoltarea multilaterală a patriei pe calea socialismului {Urmare din pag. 1) noilor relaţii de proprietate, politicii partidului de dezvoltare accelerată a ţării, strategiei sale de promovare consecventă a programului economico-social. Aşa cum sublinia secretarul general al partidului, „Activitatea ideologică, teoretică, politicoeducativă trebuie să pună cu putere în evidenţă toate aceste măreţe transformări revoluţionare şi realizări obţinute de poporul român pe calea socialismului, să tragă învăţămintele şi concluziile din întreaga activitate practică de pînă acum, subliniind cu putere învăţămintele pentru viitor, aiarmînd partidul, întregul popor cu o concepţie revoluţionară, de mare perspectivă, care să lumineze calea spre cele mai înalte riscuri — spre comunism". Abordînd de pe poziţiile socialismului ştiinţific înfăptuirea rolului istoric al clasei muncitoare, în cuvîntare se subliniază că progresul durabil al noii orînduiri este strîns legat de dezvoltarea şi consolidarea proprietăţii socialiste — cea care asigură înfăptuirea practică a egalităţii şi drepturilor sociale, posibilitatea planificării unitare şi orientării în direcţii prioritare a potenţialului existent la un moment dat. Proprietatea socialistă este singura în măsură să ofere cadrul firesc de dezvoltare a progresului tehnico-ştiinţific, să susţină efortul pentru cercetare şi inovaţie, să asigure indici înalţi de randament, de eficienţă. De aceea, în concepţia partidului nostru, a secretarului său general, opera complexă de dezvoltare şi perfecţionare a societăţii socialiste, modernizarea economiei naţionale, creşterea bunăstării materiale şi spirituale a naţiunii, consolidarea permanentă a raporturilor sociale de dreptate, egalitate şi echitate, întărirea independenţei şi suveranităţii României sunt organic legate de întărirea şi dezvoltarea proprietăţii socialiste. Din ansamblul tezelor şi aprecierilor cuprinse în expunere se degajă cu pregnanţă faptul că succesul activităţii partidului comunist depinde de întărirea permanentă a legăturilor sale cu clasa muncitoare, cu masele largi, de promovarea fermă a principiului şi activităţii revoluţionare. Cerinţa formulată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu este aceea de a întări caracterul muncitoresc al partidului, ca modalitate esenţială de a se păstra caracterul său revoluţionar, de a se promova principiul luptei de clasă, ca un principiu fundamental al întregii sale activităţi. Creşterea rolului conducător al partidului nu conduce în nici un fel la subestimarea de către organele de partid a atribuţiilor şi răspunderilor organelor de stat. Complexitatea sarcinilor etapei actuale impune o conlucrare permanentă între organele de partid şi de stat, eforturi conjugate pornind de la atribuţiile şi răspunderile ce-i revin fiecăruia pentru accelerarea progresului României. De aceea, cum se subliniază în expunere, tezele despre „partidulstat“ şi „statul-partid“ au drept scop să dezorienteze şi să creeze confuzii în rîndul maselor, să sugereze iluzorii substituiri de funcţii şi responsabilităţi. Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu subliniază cu putere cerinţa intensificării activităţii ideologice şi politico-educative, a aprofundării diferitelor probleme noi, dezvoltării unor puternice şi substanţiale cercetări originale menite să contribuie la generalizarea experienţei construcţiei socialiste în patria noastră, să dea răspuns, de pe poziţii revoluţionare, unor teze şi orientări profund greşite, să combată cu fermitate curentele şi tendinţele antisocialiste, să înarmeze comuniştii, toţi oamenii muncii cu legile obiective ale dezvoltării sociale, să stimuleze hotărârea lor de a folosi aceste legi în vederea accelerării dezvoltării societăţii noastre, a progresului noii orânduiri. Invăţămîntul politicoideologic şi de stat, predarea ştiinţelor sociale, activitatea culturală şi de creaţie artistică sunt chemate să-şi sporească contribuţia la formarea omului nou, cu o înaltă conştiinţă revoluţionară, la modelarea unor atitudini militante, combative faţă de manifestările străine. Expunerea cuprinde, de asemenea, o sferă vastă de probleme de primordială însemnătate, contribuind în mod esenţial, cu multă forţă de convingere, la înţelegerea mai aprofundată a proceselor şi evoluţiilor din viaţa internaţională, a epocii contemporane. Aşa cum sublinia secretarul general al partidului în cuvîntarea rostită la încheierea Plenarei, cerinţa intensificării activităţii politico-educative, ca factor de importanţă deosebită în bunul mers al construcţiei socialiste, se cere strîns corelată cu cea a îmbunătăţirii muncii organizatorice, de unire a eforturilor tuturor, ale partidului, statului, organismelor democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, ale clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, ale întregului popor. Activităţi susţinute în fermele legumicole Ca şi în alte zone ale judeţului nostru şi în bazinul municipiului Sighişoara legumicultorii sunt preocupaţi în cel mai înalt grad cu strîngerea operativă a producţiei de legume, îi vedem la lucru pe muncitorii fermei conduse de ing. Gyorfî Mihail. Se lucra intens mai ales la sortarea cartofilor. Şi era necesar, deoarece ei trebuie puşi operativ la adăpost şi feriţi de orice surpriză. S-a reţinut necesarul de peste 30 de tone de tuberculi pentru nevoile de sămînţă ale fermei. De asemenea, pe platforme alte 106 de tone de cartofi, tot pentru sămînţă, au fost expediaţi altor unităţi. De remarcat este şi preocuparea şefului de fermă de a folosi la alegerea cartofilor a unei maşini speciale de sortat şi calibrat, cu care zilnic muncitorii reuşesc să aleagă peste 40 de tone de tuberculi. Staţiunea de cercetare şi producţie legumicolă din Iernut, de care aparţine această fermă a construit şi dat în folosinţă aici un siloz supraetajat, în care cartofii de sămînţă pot fi depozitaţi şi păstraţi în cele mai bune condiţii. De asemenea, a fost pus în funcţiune un cântar pod basculă; se dispune de hale acoperite, precum şi de alei de incintă asfaltate, de sală de mese şi dormitoare pentru muncitorii sezonieri. Intr-un asemenea context de preocupări de ordin tehnic şi administrativ, zecile de muncitori participă cu sîrg la strângerea recoltei de sfeclă roşie, ţelina, morcovi, pătrunjel şi altele. Al cultivat şi spanac, salată verde şi altele care se dezvoltă frumos. In paralel, s-a trecut şi la executarea lucrărilor de scarificare, de executare a arăturilor adînci. Culturi frumoase de morcovi, ţelină, varză, salată, spanac şi altele sunt şi în ferma vecină din Albeşti, în care colectivul condus de ing. Olimpiu Piroş se străduieşte să adune operativ recolta acestui an şi să o pregătească pe cea viitoare, unde acum se fertilizează masiv mai ales cu îngrăşăminte naturale. REMUS CÂMPEAN In lumina ideilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvîntarea rostită la sărbătorirea „Zilei recoltei“ lucrătorii ogoarelor mureşene continuă marea bătălie a toamnei, desfăşurând o vie activitate pentru strîngerea neîntîrziată a întregii producţii, pentru punerea unor baze sigure recoltei viitoare, pentru finalizarea tuturor lucrărilor agricole. La nivel de judeţ, pînă ieri, porumbul a fost cules de pe 95 la sută din suprafeţele aflate în cultură, situaţie în care această lucrare s-a încheiat în numeroase unităţi agricole între care C.A.P. Albeşti, Filea, Artiniş, Ruşii-Munţi, Sîngeorgiu de Mureş, Mureşeni-Cristeşti, Nazna, Veţca, Chibed, Chiheru de Jos, Gurghiu, Reghin şi altele. De asemenea, recoltarea porumbului se desfăşura ieri pe ultimele 15 ha în cooperativele agricole din Deal, Gorneşti, Ogra, Aţintiş, Eremitu, Sărmaşu, Solovăstru şi multe altele, peste tot cooperatorii şi ceilalţi locuitori ai satelor, ajutaţi de numeroşi lucrători de la oraşe, acţionau cu răspundere pentru finalizarea în cel mai scurt timp a acestei lucrări importante, pentru punerea la adăpost a întregii recolte şi onorarea neîntîrziată a obligaţiilor contractuale faţă de stat. Concomitent, forţe numeroase de transport — maşini şi atelaje — acţionează continuu la căratul producţiei de sfeclă din cîmp la baze şi fabrici, pentru eliberarea operativă a terenului şi efectuarea arăturilor, la strîngerea şi însilozarea cocenilor de porumb în amestec cu alte produse de sezon,, în vederea asigurării unor cantităţi mari de furaje, îndestulătoare şi de bună calitate, pentru toate efectivele de animale pe perioada destabulaţie, în aceste condiţii, în unităţile I.A.S., suculentele au fost asigurate în proporţie de 116 la sută, iar în cooperativele agricole, doar de 68 lit sută faţă de necesar, ceea ce impune intensificarea la maximum a acestei operaţii pentru strîngerea şi depozitarea în cele mai bune condiţii a tuturor produselor fura ,jere ce se mai află pe cîmp. — Ca urmare a activităţii susţinute desfăşurate de cooperatorii şi mecanizatorii noştri, de ceilalţi locuitori ai satelor din zonă, de oamenii muncii, veniţi din întreprinderi şi instituţii în ajutorul nostru, lucrările agricole de toamnă s-au desfăşurat în condiţiioptime de timp şi calitate şi în consiliul nostru — ne spunea tovarăşul Ioan Florea, preşedintele Consiliului agroindustrial Ungheni. Astfel am reuşit să încheiem scosul întregii producţii de sfeclă de pe cele 646 ha de teren, obţinînd o producţie bună. Acum acţionăm cu peste 30 de maşini militare, de la ITSATA şi ITA şi tot atîtea forţe proprii şi de la unităţile patronatoare pentru transportarea şi livrarea ultimelor 2.800 de tone de rădăcini de sfeclă ce se mai află în grămezi pe cîmp, cît şi a porumbului din ferme. Practic, zilnic transportăm în jur la 1.100 tone de sfeclă şi porumb în bazele de recepţie şi la unităţile beneficiare. Acţionăm fie aşa fel încât în cursul acestei săptămîni în toate unităţile consiliului — Ungheni, Sinpaul, Gheorghe Doja şi Crăciuneşti. — să încheiem atît transportul sfeclei, cît şi recoltarea ultimelor 520 ha de porumb şi depozitarea întregii producţii. în acest scop toata forţele de la sate cît şi cele de la unităţile patronatoare sînt concentrate în lanurile rămase de cules. Din producţia obţinută, pînă la ora actuală, peste 4.500 de tone au fost livrate în contul obligaţiilor contractuale, la fondul de stat şi pentru furaje, în paralel, o activitate rodnică am desfăşurat şi la strângerea şi însilozarea furajelor, ca dovadă fiind rezultatele foarte bune pe care le înregistrăm în această direcţie. Astfel, am reuşit să asigurăm pentru iarnă 41.000 de tone de suculente şi prin activitatea neîntreruptă a celor 5 formaţii ele însilozare a cocenilor de porumb în amestec cu colete de sfeclă şi borhot , suntem hotărâţi să ajungem la circa 50.000 de tone de suculente, asigurând în fiecare unitate din consiu, inclusiv la asociaţie, cantităţi mari de furaje, ceea ce ne dă garanţia că producţiile din zootehnie vor putea fi ridicate şi menţinute la indici superiori pe toată perioada de stabulaţie, creînd bazele unor producţii sporite de lapte şi carne pentru anul viitor. VASILE ORZA Toate produsele din câmp — adunate şi depozitate neîntîrziat! La CAP Fărăgău, recoltarea şi însilozarea cocenilor de porumb se execută mecanizat * STEADA ROSTE PAGINA 3 Faptele noastre de muncă (Urmare din pag. 1) Maria Acs, organizatoarea de grupă sindicală la secţia îmbuteliere, a scos în evidenţă condiţiile bune de muncă şi viaţă asigurate pentru oamenii muncii în întreprindere, popularizarea experienţei înaintate ca un bun de preţ al întregului colectiv, care a fost extinsă la fiecare loc de muncă. „în numele şi cu asentimentul membrilor de sindicat din secţie ne angajăm să lucrăm cu toată dăruirea patriotică în vederea înfăptuirii înainte de termen a sarcinilor de plan, a celor ce ne vor reveni din documentele pe care le va adopta Congresul al XIV-lea al partidului". Toţi participanţii la acest dialog, împuterniciţi de întregul colectiv, in deplin consens cu întreaga naţiune, şi-au exprimat adeziunea faţă de Hotărârea Plenarei Comitetului General al partidului privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, la funcţţia supremă de secretar general al partidului, această opţiune reprezentând garanţia sigură a mersului neabătut al patriei, pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Dînd cea mai înaltă apreciere ideilor şi tezelor cprinse în magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu privire la problemele socialismului, ale activităţii ideologice, politico-educative, de dezvoltare a conştiinţei revoluţionare, de formare a omului nou, constructor conştient al socialismului şi comunismului în România, oamenii muncii de la această întreprindere reghineană au exprimat întreaga lor adeziune la politica înţeleaptă internă şi externă a partidului nostru, angajamentul lor muncitoresc, patriotic de a nu precupeţi nici un efort pentru a-şi însuşi şi aplica în viaţă orientările de excepţională însemnătate formulate de secretarul general al partidului, aducîndu-şi întreaga contribuţie la înflorirea şi dezvoltarea continuă a patriei noastre.