Steaua, 1978 (Anul 29, nr. 1-12)

1978-01-01 / nr. 1

Mult stimate şi iubite TOVARĂŞE NICOLAE La aniversarea a 60 de ani de viaţă şi peste 45 de ani de neîntreruptă şi cutezătoare activitate revoluţionară, colectivul redacţional al revistei Steaua Vă urează din inimă, alături de întregul popor, să trăiţi mulţi ani, iubit conducător, pentru viitorul strălucit al naţiunii noastre socialiste. Avem încă o dată ocazia, ca noi, scriitori şi comunişti, să ne exprimăm ataşamentul, încrederea şi hotârîrea fermă de a contribui la înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Sărbătorindu-se ziua de naştere cu sentimente de aleasă preţuire şi însufleţire, partidul şi poporul român îşi sărbătoresc perpetua lor tinereţe şi energie, căci în Dumneavoastră sunt personificate marile lor valori: omenia, cumpătarea şi hărnicia, spiritul de dreptate şi luciditate, clarviziunea şi forţa creatoare. Prin Dumneavoastră, poporul nostru cunoaşte astăzi împlinirea aspiraţiilor sale milenare de pace şi prosperitate. Aţi ştiut să descătuşaţi în această ţară energii extraordinare, aţi fost întotdeauna alături de popor, atît în momentele de bucurie cit şi în cele de restrişte, devenind o tradiţie minunată ca masa Dumneavoastră de lucru să fie ţara, să fiţi cu inima şi cu fapta, cu gîndul şi cu o excepţională energie acolo unde se hotâreşte şi creează prezentul şi viitorul ţării. Aţi dat României mîndria demnităţii de naţiune liberă şi independentă, iar gîndirea Dumneavoastră politică poartă numele ţârii, în stimă şi respect pe toate meridianele lumii. Este meritul Dumneavoastră istoric, de mare conducător şi om politic, de mare gînditor , consecvent şi revoluţionar, de a fi declanşat şi canalizat toate energiile creatoare, de a fi stabilit un climat de echitate propice pentru afirmarea curajului revoluţionar, a spiritului novator. Prin grija şi sub directa Dumneavoastră îndrumare, cultura noastră şi-a sporit valorile ei fundamentale definite de principii ferme de libertate şi demnitate umană, şi care constituie pentru noi scriitorii un viu imbold în angajarea plenară pentru crearea unei literaturi profund umaniste şi militante. Forţa noastră de nezdruncinat vine din forţa partidului, lumina conştiinţelor noastre se aprinde mereu mai vie de la flacăra conştiinţei şi cutezanţei Dumneavoastră, în care am găsit întotdeauna o înţelegere majoră a dezideratelor noastre spirituale şi de aceea Vă făgăduim, iubite conducător, că, urmîndu-Vă exemplul, vom râmîne cu statornicie devotaţi celor mai înalte idealuri şi aspiraţii ale poporului nostru, că vom fi, cu toate cărţile şi gîndurile noastre, lingă marea cauză a partidului. Iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în acest moment de profundă semnificaţie în viaţa poporului român, ne exprimăm convingerea şi mîndria că România îşi găseşte întruchipate în Dumneavoastră, care Vă consacraţi viaţa, curajul, fapta şi gîndul fericirii şi bunăstării omului, cele mai alese virtuţi ale oamenilor acestui pâmînt. Vă rugăm, la această măreaţă aniversare, să primiţi, de la scriitorii revistei noastre, cele mai fierbinţi şi mai sincere urări de sănătate şi putere de muncă, ani mulţi şi fericiţi pentru îndeplinirea înaltelor misiuni pe care partidul şi poporul li le-a încredinţat, pentru înflorirea spiritualităţii şi a limbii româneşti.