Steaua, 1985 (Anul 36, nr. 1-12)

1985-01-01 / nr. 1

Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, 9 97 secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult stimate şi iubite tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU, împărtăşind simţămintele de dragoste şi recunoştinţă ale întregii naţiuni, oamenii scrisului Vă aduc un profund omagiu în această zi sărbătorească de ianuarie. Ne exprimăm astfel încă o dată înalta preţuire a înflăcăratei activităţi revoluţionare pe care o desfăşuraţi de peste cinci decenii, pentru înfăptuirea idealurilor clasei muncitoare, ale partidului şi poporului nostru, pentru propăşirea României sub soarele generos al socialismului şi pentru aşezarea ei la loc de cinste în arena internaţională. De numele şi eforturile Dumneavoastră neostenite este legată făurirea unei societăţi moderne, dinamice, cu o industrie şi o agricultură în plină dezvoltare, cu o viaţă spirituală de o mare diversitate şi strălucire. Climatului efervescent instaurat de partid şi de secretarul său general după Congresul al IX-lea i se datorează izbînzile notabile obţinute şi pe tărîmul artei cuvîntului. A fost recunoscut pe deplin statutul specific al actului de creaţie, garantîndu-se creatorului dreptul de a cunoaşte adevărul şi de a-l exprima într-o gamă largă de forme şi modalităţi artistice. Aria tematică s-a extins, ajungînd să se confunde cu atotcuprinzătorul univers al vieţii. Creaţiei i s-a deschis astfel un cîmp vast de neîngrădită afirmare, ceea ce i-a îngăduit să-şi îndeplinească mult mai eficient vocaţia de modelator al conştiinţelor. Sîntem adînc onoraţi de faptul că strădaniile noastre s-au reflectat în aprecierile pozitive cuprinse în Raportul pe care l-aţi prezentat la Congresul al XIII-lea al Partidului, în legătură cu împlinirile literaturii şi artei, cu rolul acestora în ansamblul activităţii cultural-educative. Totodată, sîntem puternic mobilizaţi de generosul Dumneavoastră îndemn de a extinde şi aprofunda cunoaşterea vieţii, preocupărilor şi aspiraţiilor oamenilor muncii, pentru a face din scrisul nostru un mijloc şi mai eficient de formare şi dezvoltare a conştiinţei socialiste. în această zi, gîndul nostru se îndreaptă spre omul care, înzestrat cu o privire lucidă şi cutezătoare, cu o clarviziune care-l situează printre marile personalităţi ale lumii contemporane, a dat glas năzuinţei ca pe planeta noastră să fie instaurat un nou tip de relaţii, întemeiate pe respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, pe colaborare şi înţelegere reciprocă pentru edificarea unei lumi a progresului şi păcii, eliberînd astfel omenirea de coşmarul războiului şi al cataclismului nuclear. Sînt toate acestea temeiurile pentru care Vă urăm să trăiţi întru mulţi ani, spre binele poporului şi al ţării, asigurîndu-Vă că vom face totul pentru a îndeplini cu cinste îndatoririle ce ne revin, răspunzînd astfel nobilelor Dumneavoastră îndemnuri şi comandamentelor timpului eroic al înălţării patriei spre viitorul socialist şi comunist. UNIUNEA SCRIITORILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA  TELEGRAMĂ