Steaua, 1986 (Anul 37, nr. 1-12)

1986-01-01 / nr. 1

revista a uniunii scriitorilor Cluj-Napoca, anul XXXVII ianuarie 1986 CUPRINSUL Steaua: Omagiu 1 Ioachim Moga, prim-secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R.: „Epoca Nicolae Ceauşescu“ — anii celor mai rodnice şi strălucite realizări din istoria patriei 2 Camil Mureşan, Vasile Vesa: Spiritul revoluţionar şi acţiunea creatoare 4 Constantin Crişan, prim-secretar al Comitetului Municipal Cluj-Napoca al P.C.R., primarul municipiului Cluj-Napoca: Gîndirea Ceauşescu 5 Aurel D. Câmpeanu: Vibrant omagiu şi devotament 5 Ştefan Pascu: Omagiu Preşedintelui 6 Prof. dr. ing. Ion Drăgan, Rectorul Institutului Politehnic Cluj- Napoca: Din toată inima . 6 Prof. dr. Alexandru Salantai, Rectorul Institutului Agronomic Cluj-Napoca: Gînduri de aleasă stimă şi preţuire 6 Létay Lajos: 26 ianuarie 7 Ion Arcaş: 26 ianuarie; Negoiţă Irimie: Cîntec în ianuarie; Radu Felecan: Portret; Leonida Neamţu: Istoria 7 Prof. univ. dr. Gheorghe Marcu, Directorul Institutului de Chimie Cluj-Napoca: Strategia dezvoltării, a progresului ; Petru Poantă: Pentru o literatură a păcii; Aurel Rău: O metaforă Eugen Uricaru: înalte idealuri. Adrian Popescu: Sensul construcţiei 9 Ioan Silviu Nistor: Unirea Principatelor — un moment epocal 10 Ovidiu Mureşan: Ecoul Unirii Principatelor în Transilvania 11 Vasile Puşcaş: Istoria ideii de naţiune 12 Ştefan Pascu: Bazele unităţii noastre naţionale 13 Olimpia Deşliu: Unire 13 L. E. Sevianu: Tineretul, omogenizare şi diferențiere 14 Denisa Comănescu: Două pungi de plastic cu fărîmituri; Atlas; George Savu: Corindon; Nicoleta Pavel: Poveste din cartierul meu; Eugen Evu: Refugiul; Ochi cardinal; Zimbru la Haţeg 15 Vasile Muscă: Anotimpurile vieţii lui Eminescu 16 Vasile Voia: Ipostazele receptării 17 Nicolae Iuga: Eminescu — spirit metafizic? 18 Ruxandra Cesereanu: Visul ontologic 18 V. Fanache: Noi amintiri despre Blaga 20 Веке Sándor: în zori, întoarcerea veteranului (In româneşte de Vasile Grunea) 21 Izsák Marta: Floarea de colţ; Bunica; Balogh József: Moment de reculegere; László György: Dragă; Markó Béla: Trezire (în româneşte de Веке Sándor) 21 Geo Şerban: Acasă la Recordon 22 Ion Oarcăsu: Erotism şi meditaţie 23 Ioan Pintea: Inspiraţia este o gură de deasupra 23 Aurel Gurghianu: Autografe 24 Mircea Toca:O insulă -----........ 24 Anna Cernău: Descrierea de ţară; Teodora Micescu: Proxima linişte; Laura Meda: Istorie; Emilian Roşculescu: Pastel pentru peisagiul din suflet; Mihaela Chirea: Catarg; Viorica D. Cătuneanu: Eminescu 25 Eugen Uricaru: O noapte de glorie 26 STEAUA 1(464)