Ştiința şi Tehnică, 1981 (Anul 32, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 3

шил ш umuEip n Doufi nnimniE. Prin fapte de munca, înzecindu-şi efortul creator alături de întregul popor, tînăra generaţie a patriei noastre îşi aduce un vibrant omagiu cu prilejul aniversării zilelor de naştere ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi ale tovarăşei Elena Ceauşescu, urîndule multă sănătate şi putere de muncă, spre fericirea poporului, pentru măreţia României socialiste. în această perioadă s-a realizat o mai bună activitate de propagandă tehnicoştiinţifică, menită să informeze pe tineri cu cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, să polarizeze atenţia lor spre problemele încă nerezolvate ale activităţii economico-sociale. Astfel, în 1980, la sesiunile şi simpozioanele de comunicări tehnico-ştiinţifice organizate la diverse niveluri, au participat peste 85 000 de tineri, majoritatea lucrărilor prezentate vizînd probleme stringente ale economiei naţionale cum ar fi: introducerea metodelor şi tehnologiilor moderne pentru sporirea substanţială a productivităţii muncii şi calităţii produselor, reducerea consumurilor materiale şi energetice, reciclarea materialelor şi pieselor refolosibile etc. Un eveniment de o deosebită importanţă în viaţa organizaţiei revoluţionare a tineretului, cu profunde rezonanţe şi implicaţii în activitatea tinerei generaţii a patriei, l-a constituit cuvintarea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Forumul tineretului. Pe baza orientărilor formulate cu acest prilej, a fost adoptat Programul unitar de educare comunistă, revoluţionară, prin muncă şi pentru muncă, precum şi Programul de participare a tinerei generaţii la realizarea dezvoltării economico-sociale a patriei, documente programatice pentru organizaţia revoluţionară a tineretului, pentru întreaga tinără generaţie, vizind sporirea contribuţiei acesteia la edificarea societăţii socialiste multilaterale, la trecerea ţării noastre în rîndul ţărilor cu economie mediu dezvoltată. Succesele realizate de tineretul nostru, de organizaţia sa revoluţionară, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, nu ne împiedică însă, în spiritul exigenţelor ce trebuie să caracterizeze activitatea noastră şi luînd ca exemplu inalta principialitate şi atitudinea intransigentă a secretarului general al partidului, să depistăm neajunsurile care încă mai grevează munca noastră şi să acţionăm hotărât pentru înlăturarea lor. Analizele din cadrul organelor şi organizaţiilor U.T.C. au dovedit că mai există încă rezerve mari pentru antrenarea întregului tineret al patriei la îndeplinirea planului, in special în ceea ce priveşte indicatori ca producţia marfă industrială,exportul şi productivitatea muncii. Sînt elemente care demonstrează,printre altele, că potenţialul creativ ştiinţific şi tehnic al tineretului nu a fost folosit la întreaga sa capacitate, că şi în acest domeniu organele şi organizaţiile U.T.C. nu au ştiut să găsească întotdeauna metode dinamice şi actuale de aplicare în viaţă a sarcinilor adoptate. In ceea ce priveşte calitatea produselor, se poate afirma că nu s-a luptat cu hotărîre pentru ridicarea continuă a calificării şi măiestriei profesionale a tinerilor, nu s-au combătut unele atitudini de superficialitate şi dezinteres faţă de produsele fabricate. Nu întotdeauna s-a adoptat o poziţie fermă, intransigentă faţă de indisciplină şi nu întotdeauna s-au luat măsuri pentru sprijinirea tinerilor cu iniţiative valoroase, vizînd introducerea progresului ştiinţific şi tehnic în procesul productiv. Analizele efectuate în Plenarele C.C. al P.C.R., recentele legi adoptate de Marea Adunare Naţională conferă organelor şi »рееш organizaţiilor U.T.C. cadrul adecvat pentru a acţiona cit mai energic în vederea îndeplinirii angajamentelor adoptate în faţa conducerii partidului. Ne stăruie în minte şi acum chemarea adresată de secretarul general al partidului de la tribuna Forumului tinerei generaţii: «Uniunea Tineretului Comunist, întregul tineret trebuie să pună în centrul activităţii însuşirea temeinică a celor mai înaintate cuceriri ale ştiinţei, tehnicii, ale cunoaşterii umane, să facă totul pentru ridicarea pregătirii profesionale şi pentru lărgirea orizontului politic şi cultural, deoarece numai astfel îşi va putea îndeplini în orice condiţii sarcinile şi misiunile încredinţate. Rolul tinerilor de azi — viitorii constructori ai comunismului — este nu numai de a continua ceea ce s-a realizat, ci de a ridica pe noi culmi, de a da noi dimensiuni dezvoltării societăţii, de a cuceri noi şi noi taine ale naturii, noi domenii ale cunoaşterii umane şi de a le pune în serviciul socialismului şi comunismului». Păşind într-un nou cincinal, în deceniul ştiinţei, tehnicii, calităţii şi eficienţei, toţi tinerii patriei, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, cinstind cum se cuvine a 60-a aniversare a creării Partidului Comunist Român, sînt hotărîţi să facă dovada lor de profundă gratitudine faţă de partid şi popor prin muncă, dăruire şi pasiune. VIRGIL HAMPU, secretar al CC al UT C preşedintele Comisiei pentru creaţia ştiinţifică şi tehnica a tineretului