Ştiința şi Tehnică, 1986 (Anul 38, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 3

( launa ianuarie oferă fericitul prilej pentru tînăra generaţie a pa triei, pentru întregul nostru popor, să-ş rostească cu fierbinte recunoştinţă şi înaltă simţire patriotică omagiul respec ЯШ tuos cu ocazia zilei de naştere a celui mai de seamă fiu al naţiurtii noastre, înflăcuratului revoluţionar, comunistului de omenie, eminentului om politic recunoscut şi stimat pe toate meridianele lumii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele republicii, cel ce de mai bine de două decenii ne conduce destinele spre culmile de progres şi civilizaţie ale societăţii comuniste. In aceste zile de ianuarie, la începutul unui nou cincinal, gindurile noastre de Înaltă preţuire şi deosebit respect se Îndreaptă spre tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, care, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi-a adus o contribuţie de o inestimabilă valoare la propăşirea patriei noastre socialiste, la promovarea ştiinţei şi tehnicii ca factor vital al dezvoltării nostre în ritmuri susţinute, prin fuziunea armonioasă şi fertilă a cercetării, învăţământului şi producţiei. Activitatea deosebit de dinamică şi profund revoluţionară, bazată pe concepţia înnoitoare şi modernă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a imprimat în ultimele două decenii societăţii noastre socialiste un ritm de dezvoltare deosebit de accentuat, realizînd cea mai fertilă perioadă din istoria patriei noastre, pe drept cuvînt numită „Epoca Nicolae Ceauşescu". In ansamblul acestui complex proces un loc aparte îl are dezvoltarea accentuată a ştiinţei şi tehnologiei, puternic stimulate de exemplara activitate a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-viceprim-ministru al Guvernului şi preşedinte al Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţâmlntului, proeminentă personalitate politica şi savant de renume mondial. Referindu-se la rolul ştiinţei şi invăţămintului In dezvoltarea social economica a societăţii noastre, tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu spunea în cuvîntarea rostită la încheierea Congresului Ştiinţei şi Invăţămintului: „împreună cu întregul popor, oamenii din cercetarea ştiinţifică şi din invâţămînt au adus o contribuţie importantă la aceste realizări, la tot ceea ce poporul nostru a înfăptuit şi înfăptuieşte pe pămintul patriei, pentru progresul şi înălţarea României socialiste, pentru bunăstarea şi fericirea întregii naţiuni". In contextul acestei aprecieri, al sarcinilor şi indicaţiilor trasate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cercetării ştiinţifice şi cadrelor didactice din învăţămîntul de toate gradele le revin responsabilităţi sporite pentru îndeplinirea la cote de Înaltă exigenţă a obiectivelor deosebit de importante, prefigurate de Congresul al XllI-lea al P.C.R. pentru actualul cincinal şi în perspectiva finalului acestui mileniu. Este meritul secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a fi sesizat importanţa ştiinţei în ansamblul dezvoltării social-economice a societăţii şi de a fi acordat prioritate în permanenţă dezvoltării acestui important sector, prin directive adoptate încă de la Congresul al IX-lea al partidului. „Viitorul poporului nostru — ca şi al altor popoare —, afirma tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul adunării festive de alegere a secretarului general al partidului ca membru titular şi preşedinte de onoare al Academiei Republicii Socialiste România, este strîns legat, determinat de felul cum vom şti şi acţionăm pentru a ridica la un nivel superior întreaga activitate de cercetare ştiinţifici. Daci vom râmine în urmi în noua revoluţie tehnico-ştiinţifici — aceasta va avea repercusiuni pentru multă vreme asupra întregii vieţi a poporului nostru." Măsurile continue de perfecţionare a sistemului de instruire şi de ridicare a pregătirii profesionale, de cercetare ştiinţifică, atestind grija şi atenţia acordate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acestui domeniu important al societăţii, culminind cu instituirea Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămintului, important cadru de conlucrare permanentă între ştiinţă şi invâţămînt, în realizarea progresului tehnico-ştiinţific şi introducerea rapidă în producţie şi învăţămînt a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi cunoaşterii umane în general, oferă cadrul de în ritmuri accelerate o constituie alegerea tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu în înalta funcţie de preşedinte al Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţământului, a cărei activitate pe plan politic şi ştiinţific imprimă in permanenţă, prin exemplul personal, o înaltă efervescenţă creatoare întregului front al cercetării ştiinţifice şi invăţămintului de toate gradele. Tînăra generaţie a patriei, beneficiară a unor minunate condiţii de studiu, muncă şi viaţă, bucurîndu-se de un cadru nemaiintîlnit de afirmare profesională, socială şi politică, îşi îndreaptă, în aceste momente aniversare, gîndurile şi sentimentele de dragoste fierbinte, de profundă recunoştinţă şi aleasă preţuire pentru minunatul exemplu pe care îl oferă întreaga viaţă şi activitate ale secretarului general al partidului, spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, erou între eroii neamului românesc, ctitorul genial al României socialiste, strălucită personalitate a vieţii internaţionale, luptător neobosit pentru pacea şi progresul omenim. Un cald omagiu, sentimente de profundă stimă şi aleasă cinstire se îndreaptă în aceste zile de început de an şi de nou cinci nai către tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, neobosit militant comunist şi ilustră personalitate ştiinţifică internaţională, care, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, prin neobosita sa activitate în elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului, prin munca exemplară de afirmare pe plan internaţional a ştiinţei româneşti, prin promovarea consecventă în întreaga lume, în fruntea Comitetului Naţional „Oamenii de ştiinţă şi pacea", a idealurilor de prosperitate şi pace, şi-a adus şi îşi aduce o contribuţie nepreţuită pentru propăşirea României socialiste pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Acum, la acest moment aniversar, tînăra generaţie a patriei, alături de întregul nostru popor, într-o unitate deplină în jurul partidului, al secretarului său general, adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu cele mai respectuoase urări de sănătate şi fericire, de viaţă lungă, putere de muncă şi succese deosebite în întreaga activitate închinată progresului şi prosperităţii poporului nostru, pentru ridicarea patriei pe noi culmi de civilizaţie şi progres, pentru necontenita sporire a prestigiului României in lume, alături de urarea tradiţională izvorîtă din adîncul inimii de „La mulţi anii", 4ifj£SC( Vibrant omagiu, fierbinte recunoştinţă ! şi aleasă preţuire pentru CTITORII ROMÂNIEI SOCIALISTE realizarea unor rezultate care să se înscrie prin performanţe ridicate la cel mai înalt nivel mondial. Garanţia acestui deziderat esenţial pentru dezvoltarea noastră