Ştiința şi Tehnică, 1992 (Anul 44, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1-2 - 4

Stimaţi cititori, Din dorinţa de a publica cu I mai multe materiale care vă interesează, vă rugăm să completaţi acest cupon, să-l decupaţi, să-l Introduceţi intr-un plic şi I să-l expediaţi pe adresa: Revista „Ştiinţă şi tehnică", Piaţa Presei Libere nr. 1, Bucureşti, cod 79781 Vă mulţumim, Redacţia * Numele și prenumele  Virsta I Adresa Mă Interesează domeniile (puneţi cite un ж in căsuţa corespunzătoare domeniului care vă Interesează): Fizică □ s Chimie □ i Biologie □ I Medicină □ Agricultură П Calculatoare □ I Telecomunicaţii □ I Spaţiu cosmic □ Electronică-audiovideo □ Energetică P , Resurse □ Mediu înconjurător □ Tehnologii moderne □ Construcţii artizanale П Psihologie P Parapsihologie P Yoga P Medicină tradiţională P Civilizaţii vechi — arheologie □ Filozofia ştiinţei □ Enigme P Istorie românească P Construcţii-arhitectură- I design D j Marketing D Publicitate o Alte domenii .................... ...............................  ŞTIINŢA şi TEHNICA FORUM Către Colectivul redacţional al revistei „Ştiinţă şi tehnică“ Bucureşti Sînt un cititor al revistei „Ştiinţa şi tehnică" pe care o publicaţi dv Am reluat acest obicei de a citi această revista dupa un timp de mai mulţi ani, în speranţa că voi găsi in paginile ei lucruri interesante din domeniul ştiinţei şi tehnicii din ţară şi mai ales din străinătate. Intr-adevăr, citind revista publicata de dv., am găsit multe lucruri noi şi interesante, de aceea m-am şi abonat pe tot anul 1991 şi intenţionez să îl reînnoiesc şi pe anul 1992, avînd abonament şi la revista „Psihologia". insa am o mică propunere în legătura cu articolele publicate în paginile revistei pe care o editaţi, ma refer la revista „Ştiinţa şi tehnica". Avînd în vedere că noi toţi am pornit pe drumul Libertăţii, am dori ca aceasta libertate s-o fructificam în sensul de a ne îmbunătăţi viaţa nu numai cu informaţii din domeniul ştiinţei, pentru cultura noastră generala, ci am dori să găsim in paginile revistei şi nişte articole care să aibă ca rezultat, prin aplicarea lor in practică, mărirea bunăstării noastre materiale şi a confortului nostru. Consider ca, daca aţi proceda aşa, numărul cititorilor revistei „Ştiinţă şi tehnica" ar creşte foarte mult, pentru ca lumea este interesată la ora actuală să facă ceva, dar le lipseşte îndrumarea tehnică necesară, mai ales întreprinzătorii particulari. (Nu mă refer aici la bişniţari sau mici comercianţi.) Spunînd acestea m-am gîndit la faptul ca poate sînt mulţi care ar dori sa iniţieze ceva activitate productiva pentru folosul personal şi a celor din jur. Poate ar vrea cineva să producă energie eletrică folosind mişcarea aerului (vîntul) sau să-şi facă o mică moară de vînt sau de apă. Ori poate altcineva ar dori sa folosească energia solară. Poate cineva constată că în casa în care locuieşte este frig — pe timp de iarnă — chiar dacă are sursa de căldură, înseamnă că izolaţia termica este necorespunzatoare şi este nevoie să face o noua tencuiala care sa izoleze mai bine. Guvernul vrea şi noi vrem ca naţiunea română să aiba mai multa hrană. Micii producători trebuie ajutaţi nu numai cu bani (subvenţii), dar mai ales cu idei. O mică ferma de vaci ar asigura laptele pentru membrii familiei şi piaţă. O altă fermă de curci ar produce carne pentru familie şi excedent. Cineva ar dori să-şi construiască un incubator mic pentru 100—200 ouă. O schiţă publicată în revista ar fi foarte utilă. Poate veţi spune ca exista cărţi care s-au publicat pe parcurs şi care trateaza aceste probleme. Poate exista, dar unde sînt ele, pentru că în librarii lipsesc? Naţiunea româna trebuie să se ridice din mizerie. Dar ieşirea din mizerie se poate face numai prin muncă. Un lucru bun nu se poate face fără a fi bine documentat. Or, dv. chiar rolul acesta-l aveţi! Sa ajutaţi aceasta ţara prin cunoştinţele pe care le aveţi, să informaţi şi sa sprijiniţi teoretic pe cei care doresc să muncească. Ne-am săturat de bişniţari şi aventurieri mincinoşi care nu au produs nimic şi totuşi au ajuns bogaţi peste noapte, profitînd de haosul şi neştiinţa multora şi de indulgenţa altora. în sfîrşit, va rog să nu credeţi ca am ceva cu cineva. Sînt în pace cu oricine, iar pe dv. vă stimez pentru multe articole bune pe care le publicaţi în paginile revistei. Prin ceea ce v-am scris doresc să vă îndemn la ceva mai mult! Cu stimă şi respect, Un cititor al revistei „Ştiinţa şi tehnica Populiste ! Societatea Tensor din Japonia şi Academia Română vor organiza International Conference on Differential Geometry and its Applications la Bucureşti, in perioada 24-29 august 1992 Cei interesaţi se pot adresa prof. dr. Constantin Udrişte de la Institutul Politehnic din Bucureşti.