Țara, iulie 1941 (Anul 1, nr. 67-95)

1941-07-22 / nr. 87

Anul I. — Nr. 87 TARA Sibiul de an IHIOHMflTIUNI I Exemplul funcționarilor ---------------------dela Administrația financiara — Preturile maximale pentru lemne. Primăria Municipiului Sibiu ne comunică oficial. Preturile maximale pentru lemne fixate prin Ordonanța suplimentară din 17 i. c.. se suspendă. Urmează să se fixeze noi preturi, cari vor fi publicate în curând. Sibiu, 18 Iulie 1941. ss. Dr. Dörr, primar, ss. L. Vulcu, secretar general. — înştiinţare. Elevele Liceului de fete ,,Domnita Ileana“ aflate în Municipiul Sibiu se vor prezenta în mod obligatoriu în zilele de 17—18 iulie a. c. la cancelaria liceului, pentru a primi ordine în legătură cu activitatea la munca de folos obştesc. Elevele plecate din localitate, vor anunţa Direcţiunea Liceului prin carte poştală, în ce fel şi unde activează în munca obştească. La reînceperea cursurilor, fiecare elevă va prezenta în mod obligatoriu o adeverinţă oficială din partea Instituţiei unde a efectuat munca de folos obştesc, dovedind astfel activitatea avută şi timpul întrebuinţat, cunoscând că fără această justificare nu va fi înscrisă a urma cursurile.________________________ Funcţionarii administraţiei financiare din localitate, din contribuţia lor personală, au pus la dispoziţia Lazaretului (spitalului) german din localitate, daruri în valoare de mai multe mii lei, pentru a fi distribuite răniţilor ce vin de pe front. Acelaş lucru caută să-l realizeze acum, aceiaşi funcţionari fiscali, pentru răniţii români. Măreaţa faptă a micilor slujbaşi fiscali, vorbeşte de la sine şi ar trebui imitată de întreagă suflarea românească mai ales de cea mai înstărită, care de obiceiu se deranjază cam greu în acest scop... Oficiul Local de Turism Sibiu-Păltiniş Nr. 117—1941. ANUNŢ In vederea sezonului de vară, rugăm pe toţi proprietarii de vile şi case particulare, precum şi chiriaşii şi subchiriaşii, cari închiriază sau subînchiriază, camere mobilate cu 1—2— 3 paturi, să anunţe Oficiul Local de Turism Sibiu, Piaţa Unirii — „Palatul Prima Ardeleană“, indicând totodată şi preţul pe zi sau lunar. Sibiu, la 28 Iunie 1941. Preşedinte, Dr. Simion Mitea Secretar, Gh. Aldea SPECTACOLE APTAMANALI Cinematografe: CORSO „FRUMOASA DOMNIŞOARĂ“ cu hansi Knoteck şi Otto Gebühr. APOLLO De Mărfi: „INGERI CU FEŢE MURDARE“", un film american de amploare. Cu „cei şase eopii ai străzii“ şi Anne Sheridan, întreprindere serioasă caută Domnişoară dactilografă Oferte la ziar sub »Dactilografa« Avocatul Dr. Ioan Negoiţescu şi-a mutat biuroul avocaţial din Sibiu, Str. Mitropoliei No. 14 în Sibiu, Str. Mitropoliei No. 12 Consultaţi 14.30—17 De vânzare cărucior elegant pentru copii informaţii la Dna Nistor Sibiu, Strada Şaguna No. 16 Dela Tribunalul Militar — Sibiu Am arătat la timp isprăvile cunoscutului spărgător Muntoiu Dionisie, soldat T. R. dintr'o unitate de vânători care în cursul lunei Mai a. c. a săvârşit furturi de bani și îmbrăcăminte în valoare de peste 80.000 lei. Fiind dezertor din armată, susnumitul a fost judecat de tribunalul militar din localitate, care a dat următoarea sentinţă: 5 ani închisoare corecţională, 3 ani interdicţie, iar după ispăşirea pedepsei va fi internat într-un institut de corecţie, timp de alti 5 ani. Nouile preturi maximale la Sibiu I. FĂINĂ. — La detailişti făina se va vinde: Făina de porumb (mălaiu) cernută engros kg. Lei 13.50; Făina de porumb (mălaiu) cernută en detail kg. Lei 14.50. II. LAPTE. — Lapte de vacă pe piaţă kg. Lei 13; Lapte de bivoliţă pe piaţă kg. Lei 15; Lapte pasteurizat kg. Lei 16. Transportat la domiciliul cumpărătorului se va socoti 1 leu în plus. III. LEMNE DE FOC.Pe piață: 1 stânjen fag cal. I. Lei 2500; 1 stânjen fag cal. II. Lei 2400; 1 stânjen carpen Lei 2500; 1 stânjen stejar cal. I. Lei 2400; 1 stânjen stejar cal. II. Lei 2300; 1 stânjen moi Lei 1500. Transportate la domiciliu din depozit: 1 stânjen fag cal. I. Lei 2800; 1 stânjen fag cal. II. Lei 2700; 1 stânjen carpen Lei 2800; 1 stânjen stejar cal. I. Lei 2700; 1 stânjen stejar cal. II. Lei 2600. PE PIAȚĂ: 100 kg. lemne fag cl. I. tăiate și crepate Lei 150; transportate la domiciliu din depozit Lei 180; 100 kg. lemne fag cl. II. tăiate şi crepate Lei 145; transportate la domiciliu din depozit Lei 170; 100 kg. lemne stejar cl. I. tăiate şi crepate Lei 145; transportate la domiciliu din depozit Lei 170; 100 kg. lemne stejar cl. II. tăiate şi crepate Lei 135; transportate la domiciliu din depozit Lei 165. Comercianţii, producătorii şi fiecare persoană care se ocupă cu vânzarea articolelor enumerate sunt obligaţi să afişeze ordonanţa în localul de vânzare (prăvălii, atelier, etc.) PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa locuitorilor, că Primăria Municipiului Sibiu a hotărît ca pe luna iulie, să se distribue cota de 2 kg. şi jumătate 7am. pentru fiecare persoană. Pentru a veni în ajutorul micilor comercianţi de la periferie, cari sunt în imposibilitate materială de a achita cantitatea întreagă pentru clienţii înscrişi la aprovizionare, iar pe de altă parte pentru a se ajuta populaţia nevoiaşe cu familii compuse dintr’un număr mare de persoane pentru cari deasemenea ar fi foarte greu de a achita odată cota de 2 kg. şi jumătate de persoană, s’a stabilit ca în ziua de 18 Iulie să se distribue câte un kg. de persoană, iar în 28 iulie restul de 1 kg. şi jumătate. Cei care timp de 10 zile de la distribuire nu vor ridica zahărul ce li se compete vor pierde dreptul de a-l mai ridica, comerciantul va raporta Primăriei cantitatea neridicată de clienţi, urmând ca Primăria să dispună asupra zahărului rămas. Sibiu la 17 Iulie 1941. Dociţi un brătar tun?! Atunci poftiţi la Restaurantul „JUsicaTleaga“ Propr. Eugen V. Subatici din Cluj Str. Regina Maria 10 Telefon 761 unde găsiţi în permanenţă tot felul de mâncări calde şi reci Vinuri veritabile „DRAGOMIR“ de la Aiud. Bere Thomas In fiecare seară muzica Maestrului IULIU BRAŞOVEANU delectează Onoraţii oaspeţi Se primesc şi abonamente lunare Fabrica „PROGRES“ industrie de apă, s. a. Timişoara IV, Splaiul Tudor Vladimirescu Nr. 39 caută spre imediată angajare: 1. Un conducător technic priceput, cu practică în branşa fabricaţiei a diferitelor sorturi de aţă. 2. Un inginer chimist, cu studii de specialitate şi practică în vopsitorie Indanthren, albitorie, mercerizare şi apretare. 3. Un maistru vopsitor, cu practică îndelungată în vopsitorie indanthren şi naphtol, albitorie, mercerizare şi apretare. Ofertele în scris, însoţite de copiile actelor, se vor trimite până la data de 31 iulie 1941, pe adresa direcţiunei fabricei, odată cu specificarea pretenţiunilor. Se angajează numai persoane de origine etnică română, germană sau italiană ANUNŢ Protonierii Majori şi Plotonierii din rezervă, combatanţi sau de administraţie, cari doresc a ocupa postul de secretar dactilograf la Inspectoratul sau Subinspectoratul Pregătirii Premilitare din localitate se vor prezenta dinpreună cu cererea timbrată la Subinspectoratul P. P. Sibiu, strada Livezii Nr. 19, în ziua de 21 Iulie 1941, orele 9 dim. Solicitanţii trebue să îndeplinească următoarele condiţiuni: Să fi fost pensionat pentru limita de vârstă. Să cunoască bine lucrările de birou. Să poată scrie bine la maşina de scris. Să fie sănătos. Retribuţia celor angajaţi va fi diferenţa între pensia ce primeşte şi solda gradului respectiv. Subinspectoratul P. P. Sibiu Lt.-Colonel Al. Viorescu ATENŢIUNE FUNDAŢIA REISSENFELS ÎNCHIRIAZĂ cu data de 1 şi 20 Septemvrie 1941, diferite localuri de prăvălii şi anume: 1. Piaţa Regele Ferdinand Nr. 2 şi Nr. 20. 2. Piaţa Mică Nr. 1. — Ofertele scrise se vor depune între orele 8—13, în fiecare zi, la Casseria Municipiului Sibiu (Administraţia Fundației, până cel mai târziu la data de 1 August 1941. S’a schimbat un Fulgarin în ziua de 12 crt., Sâmbătă între orele 19—20, la Frizeria Drotlef, Str. Tribunei 4. Domnul care a schimbat fulgarinul este rugat a-l aduce la frizerie pentru a-și primi al său. 7 Răspunsul M. S. Regelui la telegrama bucovinenilor şi basarabenilor din Sibiu Bucovinenii şi Basarabenii din Sibiu au primit, la telegrama lor omagială trimisă M. S. Regelui în ziua de 28 iunie c., următorul răspuns: Bucureşti, Palatul Regal Din înalt Ordin sunt autorizat să transmit refugiaţilor bucovineni şi basarabeni aflaţi la Sibiu, vii mulţumiri pentru frumoasele sentimente ce arătaţi. Şeful Casei Militare Colonel Adjutant Mardari Cosmeticiană autorizată IQLANDft Dr. SU€IU DEVA, Str. 6 Septemvrie No. 69 Telefon 253 îngrijirea modernă a frumuseţei / Prepararea elevelor pentru examen cosmetic Pentru refugiaţi şi funcţionare 20 % reducere Orele: 10—1 şi 3—6 kAAAAAAAAAAAAAAAAAAAÂAAAAAAAt Caut o doică pentru un copi, de 3 luni, cu copil sau fără, cu retribuţie de 2000—3000 lei lunar, plus întreţinerea complectă. A se adresa în Sibiu, P-ţa Unirii 7—8 la d. Vlad fTmmmmmTfrr0mT Din cauza mutării se vinde un aparat de radio Philips Philipir, Str. Regele Carol I, No. 62, SIBIU