Țara, mai 1942 (Anul 2, nr. 302-325)

1942-05-01 / nr. 302

2 TARA INTR’O ZI Mica Publicitate DEJUN COPIOS 150 Lei, 3 feluri și cafea, înscrieri: ora 11 1, Str. Hartenieck 52, ap. 2. CROITOREASA PENTRU DAME se deplasează în familii pentru lucru cu joiua. Posed mașină de cusut. Adresa la ziar. j SPECTACOLE cinematografice RIO Premiera filmului suedez „LAILA". O poveste de dragoste care se desfăşoară în nesfârşitele ţinuturi îngheţate ale Nordului. Duminecă la ora 11 a. m. matineu „JOHNNY APOLLO" cu Dorothy Jarnom. CORSO „DRAGOSTE SCUTITA DE VAMA" cu Hans Moser. Jurnal O. N. C. și UFA Nr. 10. Primăria comunei Ocna-Sibiului Jud. Sibiu Nr. 727/1942 PUBLICATIUNE Se aduce şi cunoştinţă celor interesaţi că în ziua de 13 Mai 1942, ora 11 a. sn., se va ţinea în localul primăriei comunale din Ocna-Sibiului, licitaţie publică pentru darea în întreprindere a lucrărilor de reparaţie şi amenajarea localului judecătoriei din localitate. Valoarea după deviziete de 200.000 Lei. Licitaţia se va ţinea în conformitate cu art. 86—110 din legea Cont. PubL şi conform cu normele generale publicate in Mon. Of. Nr. 127/1931. Garanţia provizorie este de 5 la sută şi se va depune în numerar, sau efecte de stat. Condiţiunile de licitaţie se pot vedea la primăria comunală în tot timpul orelor de serviciu. La cazul de nereuşită a licitaţiei, a doua licitaţie se va ţinea în ziua de 24 Mai 1942, aceiaş oră şi localitate şi cu aceleaşi condiţiuni. Ocna Sibiului, la 27 Aprilie 1942. Primar: Dr. Ioan Bogdan. Notar: A. Mureșan. Cu inima frântă şi însângerată de durere, pe veci nemângâiaţi, D-na Lucreţia Pascu mamă, Traian şi Duţi fraţi, anunţă rudelor şi celor ce l-au cunoscut, moartea pe câmpul de onoare în ziua de 13 Aprilie a. c. a scumpului şi neuitatului lor. Locotenent, Post mortem decorat cu »Coroana României« VASILEV. PASCU I (SILE) şi roagă pe toţi să ia parte la para- Istasul de 3 săptămâni pentru odihna sufletului său nobil şi tânăr, care se va oficia Duminecă 3 Mai era 11 a. m. la catedrala ortodoxă din Sibiu. TARA Anni IT. — Wr. 502 Sărbătorirea Maestrului Enescu la Sibiu Maestrul George Enescu, acest mare artist care a răspândit in lumea întreagă vraja geniului românesc, a concertat în 28 Aprilie la Sibiu, împărtăşind auditoriul din harul său dumnezeesc. Concertul a fost programat cu Sonata în re major de Haendel, muzică pură şi de o reţinută prestanţă clasică; celebra Sonată Kreutzer de Beethoven, de acea unică vibraţie pasională, străbătută de fiorul marilor intimităţi sufleteşti; poemul de chansson, unde voluptăţile arcuşului au turnat melancolii pline de parfum şi strălucire, urmând apoi câteva bucăţi de virtuozitate de Leclair şi Cuguani. La sfârşit, răspunzând chemărilor entuziaste ale publicului, Maestrul a mai dăruit câteva clipe de artă rară, cu acea generozitate ce îi e proprie. Semnificaţia acestui concert a fost însă împlinită din manifestaţia naţională prilejuită de sărbătorirea marelui artist, atât de drag tuturor plaiurilor româneşti. In numele oraşulii, d. dr. Simion Mitea, ajutor de primar, a adus Maestrului caldul omagiu al cetăţenilor din Sibiu, care nu au avut fericirea să asiste la sărbătorirea de anul trecut, când George Enescu a atins vârsta de 60 de ani. In aceste vremuri atât de aspre, a spus d. dr. Mitea, e nepreţuit de scumpă coborârea între noi a vrăjitorului de melodii, care umple inimile de înălţare şi lumină. Ca vice-preşedinte al Reuniunii Române de Muzică „Gheorghe Dima“ din Sibiu, d. dr. Mitea a proclamat pe George Enescu membru de onoare al acestei vechi societăţi muzicale. Garoafe roze şi lauri încununaţi de panglica tricoloră au fost modestul dar fierbintele semn al dragostei pe care toţi Românii o poartă acestui etern ambasador al geniului românesc în lume. ŞTIRI ŞI FAPTE ARDELENE LIPOVA — Pentru soldaţii de pe front şi cei din garnizoana Lipova, comite- t tul de patronaj a distribuit pe lângă diversele alimente şi 14.500 ouă. TEIUŞ — D. dr. Ilie Dăianu refugiat din Cluj a terminat de curând de scris o monografie interesantă despre preotul George Dobo al Teiuşului, mort la 1861. Acest preot care a lă- sat numeroase memorii scrise în la- tineşte, este născut în Ighiu, trăgându-şi obârşia din familia vesti- tului ardelean Ştefan Dobo, iar din partea mamei sale din familia episcopului martir, Inocenţiu Micu Klein. George Dobo a trăit intens revoluţia din 1848—1849, astfel că memoriile sale sunt cât se poate de lămuritoare asupra acestei epoci. TARNAVENI — Sanitare. Măcelarii din oraş transportă carnea de la abator şi până la măcelării cu căruţe neacoperite. Adeseori cad din căruţe, pe drum, bucăţi de carne, prin praf şi noroi, pentru a fi date apoi publicului consumator. Pentru a nu periclita sănătatea cetăţenilor, creştem că d. medic primar al oraşului îi va obliga în curând să se conformeze dispoziţiunilor Ministerului Sănătăţii, ca în viitor carnea să fie transportată în căruţe curate şi acoperite. — Inspecţii. D. Subinspector dr. Stoi-chita Ion de la Insp. Reg. de Poliţie Alba, a efectuat o serie de inspecţii la poliţiile din regiunea noastră, rămâ-nând pe deplin mulţumit de felul cum înţeleg funcţionarii poliţieneşti a-și face datoria. Răspundeţi cu leul vostru chemării de la 3 Mai BRAŞOV . Sub prezidenţia dlui col. Dumitru Craiu, prefectul judeţului, a avut loc în sala festivă a Prefecturii o conferinţă administrativă, la care pe lângă funcţionarii administrativi din întreg judeţul au luat parte şi dinii: Ing. Ioan Bărbier, directorul Camerei agricole, ing. loan Hogea, subdirectorul Camerei agricole, ing. O. Halmaghi, şeful serv. drumurilor naţionale, ing. Dan Drăgulinescu, şeful serv. tehnic judeţean, susp. dr. Ilarie Neagea, şeful serv. veterinar, ajut. comand. Legiunei de jandarmi, ing. Virgil Frăţilă, şeful serv. silvic, dir. dr. Oct. Pop, inginerii agronomi dini: Aurel Staicu, Ioan Mârza, Catone Păltineanu, Romulus Verzea, Ştefan Guiu, slt. Toargă, subşeful serv. aprovizionării ş. a. Cu această ocazie s’a arătat celor de faţă că lucrările de prim ordin sunt astăzi cele de organizare a agriculturii şi cele de organizare a drumurilor. Tot aparatul administrativ trebue să stea la dispoziţia organelor agricole, pentru ca muncile agricole să se execute în întregime şi fără dificultăţi. Se cere deci o colaborare perfectă şi intervenţia imediată acolo unde este nevoie. VALEA SEBEŞULUI — In comuna Şugag la ordinele superiorilor, primăria a luat o frumoasă iniţiativă de a sămăna toate locurile de pământ cu nuci şi alţi pomi roditori. Tu săptămâna trecută s’a semănat în cătunul Vârtoape cam 12 jughere de loc cu nuci, iar pe coasta din faţa locului s’a semănat 12.000 frasini. Sărmănatul acestor pomi s’a făcut de populaţia comunei. Tot cu această ocazie s’a reparat şoseaua pe o distanţă de cca. 3 km. BARSANA — In cătunul Bârsana, în seara zilei de a doua zi de Paşti a isbucnit la proprietatea lui Bogdan Saveta un foc puternic în grajdul cu vite. Proprietarul şi soţia lipseau de acasă, unde se găsea numai servitoarea Suciu Ana de 18 ani, care a reuşit să salveze cinci vite. Restul de şase au căzut pradă focului. Servitoarea s-a ales cu arsuri la cap şi mâini, fiind transportată la spitalul din Sebeş. Postul de jandarmi cercetează cine poartă vina focului. ŞUGAG — In comuna Şugag s’a dat raţia de zahăr câte 250 grame de persoană, iar pentru cei bolnavi cea. 300—350 grame. * — De sărbători în com. Şugag a sosit 700 kgr. porumb pentru săraci, împărfindu-se gratuit câte o felderă de familie. I Coinduiiiuxai  ------------------------------Cârti noul Octavian Neamţu: Intoarcerea la izvoare“ (Ed. „Biruinţa“ Bucureşti). O minunată carte, asupra realităţilor noastre, care ar trebui citită de toţi. Autorul volumului „Ţară Nouă“ se dovedeşte încă odată a fi unul din cei mai adânci înţelegători a vremurilor prin care trecem şi a plămădelii noastre străbune. Floriţa Giura Ştefănescu: „Ardeal“ (Ed. „Ecoul“). E păcat că zăbala vremurilor de azi nu ne îngăduie să vorbim, aşa cum ar trebui, de noua plachetă de versuri a talentată poete din Timişoara..." Iordache Răducu, ,22 Iunie", Cartea răsboiului nostru, de azi, scrisă de unul din cei mai talentati reporteri. Şerban Ivănceanui: „Criza Statului — un studiu de o excepţională importanţă asupra formelor şi conţinutului instituţiilor politice şi sociale. SIBIU — Organizaţia „Muncă şi Lumină* dă o serie de spectacole cinematografice în zilele de 3, 4 Mai ori în sala I „Elite" din str. Regele Mihai I, Nr. 26, I începutul spectacolului fiind la orele 4, 6, 8 , 10. Duminecă 3 Mai, matineu , de la orele ÎL Programul nou, cuprinde două jurnale de răsboiu şi minunate filme distractive şi documentare. Bile- I tele se găsesc la casă cu preţul de 10 lei. • ŞEZĂTOARE. O frumoasă şeizătoare naţională-patriotică va avea I loc Duminecă 3 Mai, ora 11 şi un I sfert, după serviciul religios, în sala festivă a Prefecturii judeţului I Sibiu. Şezătoarea, organizată de So- I cietatea Femeilor Ortodoxe Române din Sibiu, se va deschide cu confe- I rinţa d-nei Sofia Meteş, prezidental societăţii, care va vorbi despre: „Rostul scriitorilor în viaţa Neamului“. Vor citi apoi din operele lor d-nii: Victor Papilian, Grig. Popa, d-ra Michaela Papilian, I. V. Spiridon, Romeo Dăscălescu, Valeriu Mureşan, Victor Gherasim, etc. Nu ne îndoim că publicul va lua parte în cât mai mare număr la această frumoasă manifestare literară. • — Adunarea generală a Liceului Industrial de Fete din Sibiu se va ţine Duminecă la 3 Mai 1942, ora 10 a. m. cu orice număr de membri, în localul şcolii, strada Tribunei 33. * — Biroul pentru repartizare de încălţăminte de pe lângă Primăria Municipiului Sibiu (camera 35) primeşte din nou cereri pt. pingele. Se atrage atenţia publicului, să nu mai solicite talpă întreagă, căci aceste cereri, din insuficienţa materialului nu se pot rezolva. Cum aglomeraţia la eliberarea bonurilor este prea mare, de azi începând, distribuirea bonurilor, vânzarea blanchetelor şi primirea cererilor noi, se face de azi încolo după alfabetul numelui de familie, între orele 4—6 după masă, în zilele de: Luni pentru literele A—G; Miercuri pentru literele H—P; Joia pt. literele R—Z. Orice intervenţie contrară acestor dispoziţiuni este categoric refuzată. Pentru locuitorii dela sate, în zilele de Marţi şi Vineri, de la orele 11—13, indiferent de alfabet.