Țara, iulie 1942 (Anul 2, nr. 349-374)

1942-07-22 / nr. 366

Anul îî. — Nr. 366 TARA Daruri şi spectacole pentru răniţi Spitalul Z. I. Nr. 478, din localitate prin comandantul său şi dnele de la „Crucea Roşie“, aduce cele mai vii mulţumiri d-lui director Ioan Sandu de la Şc. Normală de băieţi din localitate care a donat, prin administratorul imobilului din str. Hecht Nr 3, d. Mitea Dănilă — un coş cu 25 kgr. mere de vară pentru răniţii adăpostiţi aci. Deasemeni mulţumeşte d-rei învăţătoare Victoria Frăţilă de la Şc. Nr. 2 din localitate care a oferit răniţilor un frumos spectacol teatral jucat cu elevii şi elevele d-sale, iar la sfâr- rşit a distribui ţigări, chibrite şi fructe, a procurate prin colectă publică, răniţilor din acelaşi spital. Mare furt în acceleratul Arad-Bucureşti SIBIU. — D. Törös Adalbert originar din Timişoara B-dul Diaconovici Loga 12 — procurist la firma „Comerţul Bănăţean“ a reclamat Chestorii poliţiei noastre că în timp ce se afla în trenul accelerat Arad—Bucureşti—Sibiu i s’a furat dintr’o servietă suma de 200.000 lei, în patru pachete cu bancnote a 500 lei; pachetul a 50.000 lei. Reclamantul a mai adăugat că banii s’au furat în timpul nopţii când dormea într’un compartiment, de către un individ înalt şi elegant, care s’a dat jos în staţia Vinţul de jos. Sport Football UNIVERSITATEA*MICA (BRAD) 4-1 (2-1) SIBIU. — Duminecă după masă s-a disputat pe arena A.N.E.F. din localitate, matchul de football „Universitatea“ Mica (Brad), contând pentru semifinala Cupei României. „U“, deşi nu a jucat ca în zilele ei de glorie, totuşi şi-a adjudecat victoria, la scorul de 4-1, iar la pauză de 2-1, prin punctele marcate de: Moldoveanu, Dascălu şi Ţereanu (2). Pentru oaspeţi a marcat Vanciu, la sfârşitul primei reprize. Oaspeţii au jucat brutal, în special apărarea, situaţie care a provocat unele reacţiuni din partea Universităţii. Ţereanu, Moldoveanu, Medrea Miircea şi Dascălu, au fost cei mai buni jucători de la „U“, iar de la „Mica“: David, Vanciu şi apărarea întreagă. D-lui Ionescu-Bucureşti, care a arbitrat bine, i s-a aliniat următoarele formaţii: I „U“: Boroş,Bretoreanu, Medrea Mircea, Costea, Luca, Jivcoviei, Moldoveanu, Coman, Dascălu, Medrea Limpi şi Ţereanu. „Mica“: Mocuţa, Iancu Asparuch, Lungu, Teodorescu, Fusoi, Gunan, Vanciu, Câmpean, David, Ivănescu şi Bortoş. Pe un timp frumos au asistat 1500 spectatori. . I In urma acestui rezultat „Univer- I sitatea“, dispută finala Cupei la data de 2 August cu Rapid, care a învins pe Venus cu 7—2 (1—2). CAMPIONATUL DE RĂZBOI: I BUCUREȘTI Juventus—F.C. Ploești: 2—2. AMICALE: CRAIOVA I F.C. Craiova—Ripensia 3-2 (2-1). IN STRĂINĂTATE GERMANIA—BULGARIA 3—0 (3—0) | SOFIA, 22 (Rador). Duminecă s’a disputat în Capitală, matchul de foot- ball Germania—Bulgaria, în prezenta a 30.000 spectatori. Rezultatul este de 3—0 (3—0) pentru Germania. A marcat Decker două goaluri și Ard unul. Acesta este al patrulea match între echipele nationale de football ale celor două ţări. SPECTACOLE cinematografice APOLLO Marele film german, „Ştrengăriţele", patru fete în vâltoarea vieţii, cu mult simpaticul prim June Hans Sönker, Irmgrid Bergmann, Leo Slezak. Peripeţiile a patru fete cari luptă în contra destinului pentru a-şi croi un drum în viaţă. Jurnal nou Ufa şi reportagii de răsboiu. CORSO Prezintă în premieră pe renumitul artist german Karl Ludwig Diehl în marea comedie: „Mondena" cu Lili Murati, Theo Lingen, Lucie Englisch şi H. Brausewetter. Cel mai nou jurnal O. _ N C. Ufa Nr. 2L RIOS. Marele film: „Beatarice Cenci" cu rel numita artistă Carola Höhn, Bill Parvo, Tina Latarzi, Osvaldo Valentini și Giulio Donadio. Jurnal Ufa O. N. C. Nr. 21. Itinerariul turneului Corului Armatei Corul Armatei într’un admirabil ansamblu de 60 persoane, în turneul ce-l întreprinde prin ţară, mai concertează în următoarele localităţi: Duminecă 19 Iulie, Zlatna—Alba- Iulia. Mercuri 22 Iulie, Brad. Joi 23 Iulie, Beiuş. Vineri 24 Iulie, Brad. Sâmbătă 25 Iulie, Arad. Duminecă 26 Iulie, Timişoara. Luni 27 Iulie, Timişoara. Marţi 28 Iulie, Lugoj. Mercuri 29 Iulie, Reşiţa. Joi 30 Iulie, Caransebeş. Vineri 31 Iulie, Petroşani. Sâmbătă 1 August. Lupeni. Duminecă 2 August. Tg. Jiu. Luni 3 August. Rm. Vâlcea. Marţi 4 August, Curtea de Argeş. Mercuri 5 August, Câmpu Lung. Joi 6 August, Piteşti. Vineri 7 August, Slatina. Sâmbătă 8 August, Craiova. Duminecă 9 August, Craiova. Luni 10 August, Turnu-Severin. Marţi 11 August. Calafat. Mercuri 12 August, Craiova. Joi 13 August, Caracal. Vineri 14 August, Corabia. Sâmbătă 15 August, Turnu Măgurele. Duminecă 16 August, Alexandria. Duminecă 23 August, Târgovişte. Duminecă 30 August, Giurgiu. Luni 31 August, Olteniţa. Croitorie modernă __Udrea şi Drăgoiu absolvent al Academiei de Croiu din Bucureşti Sibiu, Strada Faurului Nr. 20 (vis-a-vis de Cinema „RIO“) executa comenzi după cele mai noi Journale. Croiu ireproşabil = Comanda terminată la timp A dispărut de acasă băiatul Horea Dan în etate de 17 ani. Cine ştie ceva despre el să anunţe părinţii: N. Dan, Sibiu Tg. Fânului 3 sau poliţia. 7 SIBIU — Eliberarea bonurilor de încălţăminte pentru săptămâna din 20— 25 Iulie se face numai în zilele de Vineri 24 Iulie şi Sâmbătă în 25 Iulie, la orele obişnuite, în edificiul Primăriei oraşului, cu intrarea din Str. Mitropoliei No. 2, şi anume: Cupoanele 1—16.000 pentru pungele şi cupoanele 1—19.000 pentru încălţăminte Se revine din nou cu recomandaţia, ca populaţia să abstea un timp oarecare dela procurarea cererii, întrucât s’au vândut deja 29.000 din aceste cereri. Rezolvarea se face numai în baza şi limita materialului existent. * — Turneul companiei de comedii muzicale »Cărăbuş", dir. C. Tănase, va da pe scena Teatrului Comunal Joi, 23 iulie 1942, Matineu ora 4 şi seara ora 8.00 marele succes bucureştean „Are tată un băiat", comedie muzicală în 3 acte, localizată de N. Roman şi I. Dinescu. Muzica de N. Patrichi şi maestrul Ion Vasîlescu cu Elena Burmaz. — Incunoştinţare. Conform ordinului Nr. 3818 din 1 Iulie 1942 al Ministerului Apărării Naţionale Diercţia Medicală, se reaminteşte din nou că toţi invalizii cari se vor prezenta pentru clasare în faţa co- misiei medicale, vor avea asupra lor dovada de ocupaţie ce o are în viaţa civilă, afară de plugari şi muncitori manuali, fără de care nu se poate face o clasare judicioasă. * — Avocatul Dr. loan Negoiţescu, desconcentrându-se şi-a reluat consultaţiile în biroul său avocaţial din Str. Mitropoliei 12. Tel. 956. — Gărboan Ioan, refugiat din com. Rogoseşti jud. Someş, caută pe fratele lui Gărboan Vasile. Cine ştie unde e să-l anunţe la Firma Italiană din Tălmaciu II., jud. Sibiu, SIBIU. — Sâmbătă seara a avut loc pe scena teatrului nostru municipal un reuşit recital artistic organizat de filiala „Crucei Roşii“ din localitate. A participat un public select în frunte cu reprezentanţii autorităţilor şi ai societăţilor culturale şi de binefacere. Din bogatul program executat cu multă măestrie de către artişti desăvârşiţi, reţinem următoarele* * „Surioarea a III-a“ de Mihail Eminescu; „Dormi în pace“ de Al. Vlahuţă, recitate cu mult talent de artistul Emil Simitinovici de pe scena bucureşteană. Tot aşa a apărut admirabil în revista, „însurătoare sau înmormântare“. Ceea ce îl relevă mai mult pe acest mare artist bucureştean, este puterea lui spirituală de a trece atât de uşor de la o stare sufletească la alta. D. Ion Henter a recitat cu mult efect, versuri patriotice din Oct. Goga şi a interpretat într’o ţinută impecabilă puncte din restul programului. D- l Tănase Moşoianu artist bucureştean I a recitat impresionant „Poemul Eroic“, în afară de alte puncte din program. ANGAJEZ femeie la toate, chiar cu copil, la 2 persoane pentru oraş Vechiul regat. Plătesc bine. Adr. Socaciu, Prima Ardeleana. SE CAUTA urgent 2—3 camere, bucătărie şi baie. Adr. la ziar. RESTAURANTUL RASPOP din Sibiu, Piaţa Regele Ferdinand Nr. 11, caută doi băieţi de prăvălie. Angajament conform Legii muncii. OATIT serviciu de portar la instituţie sau casă particulară. Adr.I. Albu Ioan, Str. Ioan Raţiu Nr. 9, „U.F.H.“ Usinele de fier din Hunedoara caută spre angajare un restaurator etnic român pentru conducerea restaurantului Uzinelor. Uzina pune la dispoziţie local, veselă, tacâmuri şi mobilier. DE VANZARE Boutier, cazanul de aramă, complet, pentru montat. Adresa: Str. Dârstelor 12, subsol. COVOR persian, 3 X 4 m, din lână indigenă, vinde refugiat. Adr.: Ocna- Sibiului, Piaţa Traian 13. * Ardealul în 24 ore Mica Publicitate CAUT cameră mobilată cu gaz metan și acces la baie, de la data de 8 Septemvrie. Adresa la ziar se primește până la data: 22 Iulie a. c. Recitalul Crucii Rosii din Sibiu Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că la tragerea la sorţi a asigurărilor poporale ţinută la Prima Ardeleană S. A. de asigurări generale Sibiu, în ziua de 18 Iulie a. c. în faţa notarului public, au eşit la sorţi următoarele combinaţiuni de litere: I. P. I. V. III. E. R. S. N. V.K.I. IV. U.C.C. V. Y. V. D. Direcţiunea