Țara, iulie 1943 (Anul 3, nr. 633-659)

1943-07-22 / nr. 651

Anul III. — Nr. 651 T Aft . Sindicatul ziariştilor profesionişti din Iaşi . După 1920 abia, ziariştii ieşeni au înfiripat o înjghebare a lor profesională sub denumirea de asociaţie, iar mai târziu, „Sindicatul ziariştilor profesionişti din Iaşi“. Recunoscută persoană juridică, acest sindicat a înţeles să se adapteze timpurilor, devenind un organ naţional al ziariştilor ieşeni. După o perioadă de tranziţie, adunarea generală a „Sindicatului ziariştilor profesionişti din Iaşi, ţinută zilele trecute, la sediul Camerei de Comerţ, după ce a admis şi ratificat înscrierea de nouă membri, a ales noul comitet de conducere, alcătuit după cum urmează: Aurel M. Frimu, preşedinte; Tudor Dăscălescu, vicepreşedinte; Eusebiu Camilar, secretar general; Constantin D. Lazăr, cassier; A. G. Dela fântânele, secretar de şedinţă; Alexandru Nichita, Aurel Leon, Gr. T. Leonte şi Gr. Spini membri în comitet; Emil Ghiniţ şi Virgil Gheorghiu, cenzori; Pr. Const. Ntinea şi Prof. Petre Stati, comisia de disciplină. • Noul comitet găseşte de a sa datorie ■ a face cunoscut şi pe această cale, că , luând conducerea „Sindicatului ziarişti- lor profesionişti din Iaşi", înţelege să depună toată sârguinţa pentru apăra- * rea prestigiului de gazetar şi a fi pe • lângă autorităţi, organul de coordo- ] nare al ziariştilor ce lucrează efectiv în presă şi sunt membri ai acestui sin- ] dicat. ' „Sindicatul ziariştilor profesionişti ] din Iași" va căuta să adune într’un singur mănunchi pe toți gazetarii din Moldova, cunoscând că el este de sine ", stătător. 2 UiAinguh p ui x>-o€ruyj... molipsește o buna parte de recoltă. Tratatî deci orice sămânță înainte de semănat cu Ceretan care este autorizat de Onor. M. A. O. Desfacerea prin Camerele Agricole CERETAN ESTE UN PRODUS Reprezentanta« „ROMIGEIA S. A. RPROTECTIA PlANTEIOR »UCURISTI STRADA BREZOIANU Ko. « Tel. 37935 0 pioasă comemorare la Slatina SLATINA. — In ziua de 16 Iulie , s’a sărbătorit la Slatina 150 de ani ; dela clădireabisericei, dela interne- ; ierea şcoalei şi dela înfiinţarea spiţa- ; Mai de către Fundaţiunea lonaşeu. S’a adus cu acest prilej un omagiu , de recunoştinţă iluştrilor donatori, autoritatea de stat ţinând să cin- stească memoria lor intram mod deosebit... ; Serbările dela Slatina s’au desfă- şurat în prezenţa d-nei Maria Mare- ;şat Antonescu, luând parte înalta * Prea Sfinţia Sa Mitropolitul Nîfcm al Olteniei, d-na şi d. prof. dr. Tomescu ministrul Sănătăţii, prof. I. C. Petrescu ministru subsecretar de stat al Şcoalei or. prof. A. Popa secretar general al Cultelor, P. S. S. Antal episcop al Argeşului, toate autorităţile civile şi militare din Slatina, foştii elevi ai şcoalei Ionaşeu în frunte cu d. general Aldea şi întreaga societate locală care a luat parte foarte activă la comemorarea marelui donator Ionaşcu şi a soţiei sale Neaga. B BERLIN. (DNB). — D. Nichifor . Crainic, fost ministru, care a fost în- j vntat de guvernul german să viziteze împreună cu delegaţii Statelor alia- j te, mormintele recent descoperite la Viniţa, a făcut presei declaraţiile ur- j mătoare: * In oraşul Viniţa autorităţile ger- • mane au descoperit alte grozăvii să- vârşite de bolşevici, grozăvii care în- trec în proporţii şi semnificaţie pe cele de la Katyn. Vorbesc despre ele • imediat după ce le-am văzut la faţa • locului. Numărul cadavrelor se ridică la 15.000, deşi sunt încă locuri unde • se bănueşte că alte mii zac în pă- • mânt. De data aceasta nu mai este vorba de polonezi ci de ţărani şi de lucră; ; tori ruşi, după cum arată miile şi miile de cojoace şi zăpune desgro- ; pate şi expuse pe frânghii, pentru ca , după ele nenorocitele de femei din , oraş şi împrejurimi să-şi recunoască morţii. Victimile sunt de obiceiu , oameni pe care poliţia i-a ridicat din case, spunând familiilor că au fost trimişi în Siberia sau în alte locuri , depărtate, dar în realitate erau aduşi , aci, împuşcaţi şi asvârtiţi în gropi, grămadă peste grămadă. Cadavrele au mânile legate la spate şi urme de gloanţe în ceafă şi cap. Totul se pe- trecea în cea mai mare taină. Nimeni nu bănuia că bărbaţii şi feciorii lor , pe care nădăjduiau că îi vor mai ve- i dea într’o zi, zac aci în apropiere. Câteva mii dintre ei au fost îngropaţi , chiar în grădina publică numită : „Parcul culturii“. : Peste gropile adânci de doi şi trei metri au pus iarbă şi nisip ca să se joace copiii. Peste altele au construit căluşei pentru distracţia tineretului. : Numai din aceste câteva amănunte , poate înţelege oricine sadismul dia- bolic al bolşevicilor, care pe deo parte amăgeau cu speranţe deşarte pe ne- norociţii rămaşi în viaţă, iar pe de altă parte le foloseau neştiinţa şi naivitatea, făcându-i să joace şi să se distreze pe mormintele propriilor lor părinţi şi rude. Autorităţile germane au stabilit că poliţia N.K.D.V. era alcătuită din 600 la sută evrei. Spiritul iudaic stă la originea acestei crime în massă care întrece orice închipuire. : Victimele de la Viniţa întrecând ca proporţii tot ce se cunoaşte până a-cum în materie de crime bolşevice, nu sunt desigur izolate. : In fiecare centru se vor descoperi altele asemănătoare..Ele desvălue un sistem de distrugere cu sânge rece al mulţimii, în numele căreia pretind că » se ridică revoluţia bolşevică. La Viniţa — am văzut cu ochii mei, şi-a încheiat d. Crainic declaraţiile ■, în cutremurătorul spectacol a mii şi mii de cadavre de martiri, ce înseam- nă „Raiul bolşevic“. • Iată ce fericire ne aştepta, dacă popoarele conştiente ale Europei nu s’ar fi ridicat la timp să pună stavilă monstruozităţii din Răsărit. De toate şi de pretutindeni Declaraţiile din prof. Nichifor Crainic despre macabrul de la Viniţa Şeful delegaţiei române denunță sadismul bolşevic Spiritul iudaic stă la baza acestor masacre Descoperirea unor noui masacre ale GPU-ului. Gropile comune de cadavre au fost descoperite la Winnizza. Preţul maxima! al camerelor mobilate, pensiunilor şi băilor în staţiunile climaterice BUCUREŞTI. _8. P. P. transmite: Comisariatul general al preţurilor a dat o decizie prin care se fi- î* xează preţul maximal al camerelor mobilate, pensiunilor şi băilor în sta- * tiunle climaterice. Aceste preţuri o vor putea depăşi cu cel mult 30 la sută preţurile din vara anului 1942. * Stabilimentele de băi şi toţi cei ce închiriază camere mobilate simple ca sau cu pensiune ori cu serviciul de baie la domiciliu vor depune la pri- * rităriiile staţiunilor, în termen de 41 cinci zile dela data publicării prezentei deciziuni, declaraţii în sens, acest Doi terorişti omorâţi de Sofia BUCUREŞTI, 20. — S. P. P. , s’au tras cu armele şi s’au aruncat transmite: Duminecă seara la Sofia , bombe. Cei doi terorişti au fot et cu prilejul arestării a doi terorişti omorâţi. A fost omorât şi unul dina avut loc o adevărată luptă, în caretre poliţiştii urmăritori. Excelentă recoltă in Dobrogea BUCURESTI. — S. P. P. transmite. Din Constanta se află că recolta din anul acesta din Dobrogea, este extraordinar de bună. Grâul din regiunea Agigea, bunăoară, are o greutate hectolitrică de peste 82 kg. După constatările făcute, recolta din această parte a tării nu a mai fost astfel de acum 30 ani.  Suspendarea debitelor din comerţ şiIndustrie BUCUREŞTI. — S. P. P. transmite: Se aduce la cunoştinţa contribuabililor comercianţi şi industriaşi, că s’a dispus suspendarea debitelor din comerţ şi industrie stabilite pentru exerciţiul 1943—44, până la 1 Septemvrie 1943. Până la această dată, aceste debite nu se vor executa decât în limita debitelor din exerciţiul precedent. Suspendarea nu se aplică decât la acei contribuabili comercianţi şi industriaşi cari au introdus împotriva proceselor verbale de impunere respective, apeluri sau cereri de revizuire pe cale administrativă.