Teatrul, 1986 (Anul 31, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 2

Adresându-se din nou ţării, tuturor făuritorilor societăţii socialiste româneşti contemporane, de pe întreg cuprinsul patriei, care au ţinut să-l felicite, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Este, fără îndoială, plăcut — în asemenea împrejurări — să constaţi că anii care au trecut au fost folosiţi în interesul poporului,, al cauzei socialismului şi comunismului, al păcii. Este fără nici o îndoială o bucurie să constaţi că în această activitate ai adus o contribuţie, împreună cu întregul partid, cu întregul popor, la măreţele înfăptuiri realizate de popor pe calea socialismului şi comunismului. Toate acestea ne cer să depunem în continuare noi eforturi, să lucrăm şi mai bine pentru a asigura unirea eforturilor întregului partid, ale întregului popor în realizarea hotărîrilor istorice ale Congresului al XIII-lea al partidului.“ Conţinînd idei şi teze de o inestimabilă valoare teoretică şi practică, articulate armonios în acea viziune ştiinţifică unitară asupra edificării societăţii socialiste pe pămintul României, proprie secretarului general al partidului, reafirmînd cu înaltă consecvenţă şi principialitate o exemplară atitudine revoluţionară în analiza fenomenelor economice, politice şi sociale ale contemporaneităţii, cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu rostită cu prilejul sărbătoririi zilei sale de naştereavea să trezească un vibrant şi emoţionant ecou în inimile şi conştiinţele tuturor cetăţenilor patriei, hotărîţi să nu precupeţească nici un efort pentru transpunerea în viaţă a preţioaselor indicaţii şi orientări ale secretarului general al partidului, menite să ducă la înflorirea continuă a patriei, la creşterea bunăstării lor materialeşi spirituale. „Avem un program bun, un plan ce dă o perspectivă minunată dezvoltării patriei noastre. Avem toate condiţiile pentru a le realiza. Mai presus de toate, avem o minunată clasă muncitoare, o ţărănime, o intelectualitate care acţionează în deplină unitate sub conducerea partidului... Depinde acum de munca partidului nostru, a tuturor acelora care, în diferite sectoare de activitate, de partid şi de stat, în domeniul economic sau în sectoarele ştiinţei, învăţămîntului, culturii au misiunea şi răspunderea de a acţiona pentru realizarea în viaţă a tuturor acestor hotărîri şi programe." Concretizarea obiectivelor generale stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, de planul de dezvoltare economico-socială şi de Programul partidului,, într-o serie de programe pe ramuri şi subramuri de activitate — arăta în continuare tovarăşul Nicolae Ceauşescu — oferă fiecăruia o orientare clară, un program precis de activitate : „Pe această bază se poate spune că depinde acum deleiul cum fiecare dintre noi va acţiona pentru realizarea lor. Fără îndoială că aceasta presupune o mai bună organizare a muncii, întărirea răspunderii, ordinii, disciplinei, a controlului, o mai bună repartizare a forţelor şi a cadrelor, o largă activitate de unire a eforturilor tuturor oamenilor muncii, ale întregului popor, intensificarea muncii de ridicare a pregătirii profesionale, tehnice — deoarece numai cu oameni cu înalt nivel de pregătire profesională şi tehnică se pot realiza obiectivelenoii revoluţii tehnico-ştiinţifice, se poate realiza noua calitate a muncii şi vieţii, se poate înfăptui noua revoluţie agrară.“ Concomitent cu înfăptuirea noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi a noii revoluţii agrare, de care depinde în fapt realizarea hotărîrilor Congresului al XIII-lea şi a Programului partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta, şi cu acest prilej, că „...trebuie să intensificăm activitatea politico-educativă, de formare aomului nou, de dezvoltare a conştiinţei revoluţionare, de ridicare a nivelului ideologic, politic al partidului, deoarece numai un partid cu o concepţie revoluţionară înaintată, cu un înalt nivel ideologic şi politic poate să-şi îndeplinească în bune condiţiuni rolul de forţă politică conducătoare a societăţii. Trebuie să înţelegem bine că trăim o epocă în care au loc mari transformări, noi descoperiri în toate domeniile, care creează noi orizonturi, noi perspective, deschid căile pentru o amplificare a cunoaşterii şi înţelegerii mai bune a tainelor naturii şi ale universului în general, pentru folosirea tuturor acestora în interesul progresului şi bunăstării oamenilor, al popoarelor.“ O deosebită importanţă o au orientările şi indicaţiile secretarului general **1 partidului cu privire la funcţionarea noului mecanism economic, la realizarea autoconducerii şi autogestiunii în toate unităţile, inclusiv cele teritoriale. „Autoconducerea şi autogestiunea înseamnă o bună gospodărire de către fiecare colectiv de oameni ai muncii, de către fiecare unitate teritorială a mijloacelor încredinţate de popor în administrare. Dar aceasta înseamnă a le gospodări în aşa fel incit să obţii o dezvoltare şi o creştere continuă a avuţiei generale. Autogestiunea, autogospodărirea, autoconducerea presupun că fiecare colectiv, adunarea generală, consiliul de conducere trebuie să facă totul pentru ca mijloacele încredinţate de popor spre a le administra să contribuie la creşterea mai rapidă a avuţiei gene- 2