Telegraful Roman, 1864 (Anul 12, nr. 1-102)

1864-06-25 / nr. 49

108 Sandalu; d) din procesulu Pestisiulun inferiore, comunele : Buitur , Runcu micu, si Ulmi; e) opidula Uniedór’a. Cercului Devei (ce are si o espositura in Soimosu) cuprindu : a) procesele Dev’a si Soimosiu intregi; b) din procesulu Pesthiciului inferioru, comunele : Pesthrisiu inferioru, Archi’a , Baci’a , Giosani, Pesthisiu superioru, Cristuri , Almasiulu-Ghirgociului, Barci’a mare, si mica, Nandru, Valer- Nandri, Popesci, Mantesci , Santohalm’a , St. Andresiu, T)mastelicu; c) din procesulu Sieledintiului Biscari’a si Tampa; d) din procesulu Chemendiei comunele : Uroiu, Banpatac’i , Birsau, Certesiu, Hondolu, Carpenisiu, Harau , Chemendi’i , Noesiagu, Sacarembu, Vormag’a; e) opidulu Dev’a. Cerculu Orastiei (ce are si o espositura in Jioagh) cuprinde : a) scaunulu Orastiei (cu orasiulu Orasti’a) toti; b) procesele : Jioagiu si Almosiu; c) din procesulu Chemeiciei comunele Babaln’a, Bunu (Boiu), Foldu, Rapoltu, Ripolitelu; d) din procesulu Vintiului alu Comitatului Albei inferiore Comunele : Cior’a si Tartari’a; e) din procesulu Suledintiului, comunele : Orastea Biacului , Buciumu, Orasteaza, Dineu mare, si micu, Costesci, Seredintiu, Lugesci, Magur’a, Martinesci, Spini, Petreni, Simeri’a, Ripasiu, Tamasaz’a, Toimasiu, Totea. Cerculu 11 iei (ce are si un’a espositura in Dobr’i) cuprinde: procesele: Ili’a, Lapusnicu, si Gurasad’a intregi. V. a municipiului Sabiiului (Sasimea) cuprinde : cercurile (scaunile) Sabiiu, Siebesiu, Mediasiu, Agnit’a, Sighisior’a, Rupea, Salisce (ori Orlatu) Bistriti’a, Brasiovu (tier’a Barsei). Cerculu Sabiiului cuprinde : a) Scaunulu Sabiiului totu )cu eschiderea Comuneloru Sebesiulu superioru si inferioru, Colunu, Sacadatu, Carti’a, Feldior’a, Avrigu, Porcesci, Racoviti’a, Jidveiu, Belcaciu, Tiapu, Bosti’a, Sadu, Talmacelu, Resinari, Poplac’a, Gurariului, Orlatu, Sacelu, Cacov’a, Vale , Salisce , Tilise’a , Galesiu , Sibielu , Sin’a , Mosn’a , Crisiu (Kreutz), Prostea mica, si mare, Miclosi’a, si Amnasiu, care s’au incorporata altoru jurisdictiuni; b) Partea comunei Cornetielu, si comun’a Nucetu din procesulu Ghigiasei au fost: Comitatu Alb’a superiora. Cerculu Sabesiului cuprinde : a) Scaunulu Sabesiului totu; b) Scaunulu Mercurei cu esceptiunea comuneloru Ludosiu si Toparcea; c) din Scaunulu Sabiiului, Comunele Sin’a si Amnasiu; d) din procesulu Vintiului, alu Comitatului, Alb’a inferior a Comunele : Laza, Capîln’a , Singagu , Sebesielu, Sascioru, Cacov’a; e) din procesulu Sangabinului alu Comitatului Albei inferiore comuna Aciliu. Cerculu Mediasiului cuprinde: a)totu scaunulu Mediasiului; b) din scaunulu Sabiiului comunele Prostea mica si mare; c) din procesulu Rusiei alu fost: Comitatu Alb’a superiora comunele: Metisdorf, Morisdorf, Ravasielu, Siolea, Sial— canu, Buri’a, Mighindalu; d) din procesulu Calvasareniloru , Comunele: Calvasereni, Bórt’a, Petreni (Petersdorf( Vesandulu sasescu, si Stan’a; e) din procesulu Galfaleului, alu fostului Comitatu Cetate de balta, comunele Blasiutiu, Siarosiu, si Pocisióra ; f) din procesulu Cundului, aceluiași Comitatu , comunele Dîrlosu, Smigu, Ginchisiu, si Alm’a; g) din procesulu Blasiului, alu Comitatului Alb’a, comuna Cenadea; h) din procesulu Paucei alu Comitatului Albei comunele Storostinu si Tiapu. Cerculu Agnitei cuprinde : a) Scaunulu Cincului cu eschiderea Comunei Calboru; b) Scaunulu Nocrichiului cu esceptiunea comunei Glimboc’a; c) din scaunulu Sabiiului Comun’a , Tiapu; d) din procesulu Birghisiului alu fostului Comitatu Alb’a superiora, comunele Cuiesdu, Birgisiu , Zlacn’a , Ibisdorf si Vecerdu; e) din procesulu Ghigiasd, comunele Gigias’a superióra si inferiora; f) din procesulu Reteniloru, comun’a Reteni (Retisdorf); g) din scaunulu Sighisiórei comunele Heghieni (Hendorf) si Netusiu. Cerculu Sighisiórei cuprinde: a) Scaunulu Sighisiórei cu esceptiunea comuneloru Heghieni, Netusiu si Bei’a; b) din scunulu Sabiiului comunele Miclosi’a , Crisiu si Mosn’a; c) din fost. Comitatu alu Albei superióre, si rideca; din procesulu Reteniloru comunele: Biseric’a alba, Hasifalau, Siarpatacu, Vulcani, si Zoltani; din procesulu Crisiului comunele : Malmorogu, Besi’a, Feli’a, Crisiu, Rudeiu, si Noulu; d) din fostulu Comitatu alu Cetatei de balta si anume : din procesulu Nadisiului comunele: Zicumandru, Pipea, Jicodulu romanescu , Fulentelicu, Sanarusi , Magiarusi , Heteri;— din procesu Zagherului, comunele: Hundorf, Domaldu , Zagheru, Laslau, Siloane, Ormenisiu, Salausiulu micu, silerea;— din procesulu Cundului comunele : Cundu si Idiciu; e) urbea: Eli— sabetopole. Cerculu Rupei Cuprinde: a) scaunulu Rupei cu eschiderea comuneloru Sian’a si Gainari; b) din fostulu Comitatu alu Albei superióre si adeca: comunele Potc’a, Palosiu si Jimboru din procesulu Palosiului; comun’a Valenci’a (Valendorfu) din procesulu Hoghisului; si comun’a Moh’a din procesulu Reteniloru; c) din scaunulu Sighisiórei, Comun’a Bei’a. Cerculu Sariscei cuprinde : a) Comunele : Salisce, Sacelu, Vale, Cacov’a, Sabielu, Tilisc’a, Galesiu, Orlatu, Gur’ariului, Poplac’a Resinari, Sadu, Boiti’a si Talmacelu, d'n scaunulu Tabiiului; b) Comun’a Maga si un’a parte a comunei Sacelu din procesulu Sangabinului alu Comit. Alb’arhf. Cerculu Bistritiei cuprinde : a) districtulu Bistritiei intregu; b) comun’a Cepari din procesulu Becleanului, alu fostului Comit. Solnocu inf.; c) comunele Bilacu si Siomfalau din procesulu Bargaului, alu fost: Comitatu Dobîc’a; d) Comunele Netiu, Saratielu, Garin’a, Galatiu, Sf. Iacobu,Tiagau, Chiralesiu , Arcali’a, si Magiaru si din procesulu Chiralesiului acelui fostu Comitatu . e) Comunele : Iud’a, Fos musiu, Viil’a , Pinthricu, Teac’a, Batosiu, Lugigu, Seplacu, Noulu (Vifaleulu romanescu) si Dedratu, din procesulu Teacei alu fostului Comitatu Clusiu: f) urbea: Reginulu-sasescu. Cerculu Brasiovului cuprinde: tóte comunele districctului Brasiovu, inclusive asia numiteloru siepte sate (Satele) — insa cueschiderea aceloru comune , care mai înainte s’au incorporatu cu districtulu Fagarasiului. VI.i munlicipinHi Fagarasiului (Districtulu Fagarasiu) susta din cercurile Avrigu, Fagarasiu si Branu. Cerculu Avrigului cuprinde : a) totu procesulu Porumbacului; a) din procesulu Sambetei comunele: Vistea inf. si superióre, Bresimbacu, Dragusiu, si Corbi; c) din scaunulu Sabiiului comunele Avrigu, Sacadatu, Porcesci, Srebesiu inferiore si superióre , Racovitiai, Certi’a, Feldiór’a, si Colunu; d) din fostulu scaunu alu Nocrichiului comun’a Glimbac’a ; e) din procesulu Ghigiasei , alu fostului Com. Alb’a superiore comun’a Noulu (rom.); f) din procesulu Birghisiului acelui fostu Comitatu comunele Bucuru si Gagnariu. Cerculu Fagarasiului (ce are si o espositura in Veneti’a inf.) cuprinde: a) procesele: Becleanului si ale Venetiei, intregi; Ii) din procesulu Sambetei comunele: Sambata inferiore, si superióre, Voivodeni mari si mici, Lis’a, Ludisioru, si Postorta; c) din scaunulu Cincului mare comun’a, Calboru ; d) din scaunulu Rupei comunele Sion’a si Gainari 5 e) din fostulu Comitatu Alb’a superióre, si adeca, din procesulu Birghisiului comun’a Galatiu, din procesulu Palasiului comunele: Crihalm’a si Logodari; din procesulu Hoghisului comunele: Dotc’a , Hoghisu , Fontan’a, Matefaleu, si Bogat’a; f) din procesulu Mandrei comunele: Buciumu, Ohab’a, Sînc’a vechia Sinoua, Vadu, Siarcaíti’d, Mandr’a si Todoriti’a; g urnea, Fagarasid. Cerculu Branului cuprinde * .OTOilsqoal». »wriloi a) din procesulu Mandrei comunele Parahamenului si Holbavu; b) procesulu Bradului totu. VII. Hlunicipiului Odorheiului, (Secuimea) susta: din cercurile: Chesdi-Osiorheiu , Sepsi-St-Georgiu , Covasna , Baraoltu , Ciucu-Sered’a , Ciucu-Somlio , Giorgio-St-Miclausi, Odorheiul-secuiescu, Cristimilu-secuiescu, Macuíalau, Muresiu- Osiorheiu , (comunele satene) Dicio-St-Martinu , Vintiu-superiore si urbea libera regia Muresiu-Osiorheiu. Cerculu Chesdi-Osiorheiului cuprinde a) tóte comunele scaunului filiale: Chesdi; b) din fostulu Comitatu alu Albei superiore, procesulu Pesilnicului totu. Cerculu Sepsi-St-Georgiului cuprinde: a) tóte comunele scaunului filiale: Sepsi; b) din fostulu Comitatu alu Albei superiore procesulu Hidigului, cu eschiderea comuneloru: Augustinu, Ormenisiu, Racosiulu superiore. Cerculu Covasnei cuprinde tóte comunele scaunului filiale: Orbay. Cerculu Barao 1iului cuprinde: a) tóte comunele scauneloru filiali: Bardotiu sî Middsvar; b) din fostulu Comitatu alu Albei superiore Comunele: Racosiulu inferiore din procesulu Palosiului, si Racosiului superiore, Augustinu, si Ormenisiu din procesulu Hidigului. Cerculu Ciucu-SCredeț Cuprinde : a) tóte comunele scaunului; b) tote comunele Scaunului: Ciuculu inferiore.*19 * 1 .h & (iDiu*)onsoarut Cerculu Ciuculu-Șimleului cuprinde tóte comunele scaunului: Ciuculu-superiore. Cerculu Georgio-St- Miclausiului cuprinde: a) tóte comunele scaunului filiale: Gyergyt» ; b) din fostulu Comitatu alu Turdei: Comuna Topliti’a (cu părțile ei) din procesulu sedului: Cerculu Odorheiului-Secuiescu cuprinde: tóte comunele din procesele: Paracufalau , Bögöz , Hertiorodd, Olahfalau (Romanesci) si Fartiadu. Cerculu Cristurului-secuiescu cuprinde: a) tote comunele din procesele: Paraidu, Eted, Cristuru,