Telegrafulu Romanu, 1877 (Anul 25, nr. 1-103)

1877-09-15 / nr. 73

Coca o buc. pândie, 1 ismene; Lin’a T. Stoldea o camesia; Mari’a Const. Popoviciu o bucata pândia, unu stergariu; Dobr’a Iancu Aritonu unu lepedeu; Mari’a N. Bretilescu o camesia, unu stergariu; Elisabet’a Istrate unu vata pândia; Mari’a I. Manu 2 ismene; An’a Dragusin 1 buc. pândia, unu lepedeu. Macinic’a Aritonu o coti pândia. Sibiiu 9/21 Septemvre 1877. (Ya unnu.) ludit’a Macellariu, colectanta. Bars’a de Vien’n. Din 14/26 Septembre 1877. Metalicele 5°/0............................ 6370 Imprumutulu nat. 5 °/C (argintii) . 6610 împrumut, de statu din 1860 . 47— Argintu............................................. 10475 Galbinu............................................. 565 Napoleonu d’auru (poli) . . . 9457, Valut’a noua imperiale germana 5805 Ad Nr. 28. 1877. Concursu. Pentru ocuparea vacantei parochii de clas’a IlI-a Rîp’a Rimetiului in protopresbiteraturu Albei-Iuliei cu care suntu împreunate urmatórele emolumente : 1. Dela 56 familii câte ochi de claca. 2. Dela 56 familii câte o ferdela de grâu de primavera, 3. Pamenturi aratore si desenatiu 8 jugere 1495 ° Q. 4. Un’a gradina cu pomi; si 5. Venitele stelare îndatinate. Tóte acestea emoluminte computate in bani dau o suma de 370 fl. v. a. Doritorii de a ocupa acést’a parochia, se-si asterna petitiunile sele instruite in sensulu stat. organicu la subscrisulu până in 9 Octombre a. c. cându va fi si alegerea. Alb’a Iuli’a 12. Septembre, 1877. In contielegere cu comitetulu parochiale. Alecsandru Tordosianu nr. p. 1—3 ppresb. gr. or. de Alba-Iuli’a. Concurau. I. La scal’a confessionala gr. or. din Porcesci, in poleiteraturu Sibiiului II este de a se ocupa: a) unu postu de invetiatoriu cu salariu anualu de 200 fi. v. a. b) altu postu de invetiatoriu totu la aceeași scóla cu salariu de 120 fi. Ambiloru invetiatori li se va da si locuintta acomodata si lemnele necesarie pentru incalditu. II. La scól’a confessionala gr. or. din Talmacelu totu din poleiteratulu su8u-numitu este de a se ocupa unu postu de invetiatoriu cu salariu anualu de 130 fi. v. a. Invetiatoriulu va ave locuintta si lemne de incalditu. Doritorii de a ocupa unulu sau altulu din posturile susu di se vom avea si inainta documentele prevediute in statutulu organicu la subsemnatulu inspectoratu de scule celu multu până la 23 Septembre st. v. a. c. Sibiiu, 10 Sept. 1877. In contțelegere cu comitetele parochiale resp. I. Popescu m. p. prof. si inspect. district. 1—3 de scóle. Nr. 78. Concuzen. Pentru ocuparea posturiloru invetiatoresci din comunele: Banpotocu si Magur’a, se escrie concursu cu terminu până la 30 Septembre a. c. st. v. Emolumentele suntu: La Banpotocu 200 fi. v. a. salariu anualu cu cuartiru gratuitu si 4 stangini cubici lemne de focu. La Magur’a 125 fi. v. a. anuali, cuartiru gratuitu si lemne de focu, si fiinduca postulu de cantore bisericescu este vacantu, dela respectivulu concurenta se cere a fi versatu in cântările bisericesci si tipicu, spre a lua 294 asupra’si si servitiulu cantorescu, dimpreună cu folosirea veniturilorului. Suplicele instruite in sensulu statutului organicu sa se substema acestui oficiu ppresbiteralu până la terminulu susu indicata. Hondolu in 26 Augusta 1877, In contielegere cu comitetele parochiali. Oficiu lu gr. or. alu spagiului I protopresb. Basiliu Piposiu n.p. 2—3 protopresbiteru. Nr. 265 — 1877. Concur 8ii. La scól’a poporala, confesionala din Vidr’a de susu, protopresbiteratulu Zlatnei superióre se escrie concursu pentru o stațiune de invettatoriu cu unu salariu anualu de 250 fl. v. a., cuartiru in edificiulu scólei 2 odăi, si lemne de incalditu. Doritorii de a ocupa acesta stațiune au a-si tramite petitiunile loru provediute cu documentele recerute in „stat. org.“ până in 30. Septembre st. v. a. c. la subsemnatulu oficiu protopopescu. Câmpeni, 7 Septembre, 1877. In contțelegere cu comitetulu parochialu. Ioanu Patiti’a m. p. 1—3 protopopu Nr. 246. Concursă. Care se escrie prin acest’a, pentru ocuparea statiunei invetiatoresci, devenita vacanta, in comun’a bisericésca gr. or. din Coman’a inf. protopresbiteratulu tractului Fagarasilui I. cu terminu până la 28. Septembre a. c. Emolumentele suntu, salariulu anualu cu 200 fl. v. a. in bani gata solvindu din casa comunala, in 4 rate regulata, cum si 8 fi. v. a. cu bani de cuartiru. Concurenții voru avea a-si așterne suplicele loru bine instruite, conformu prescriseloru statutului organicu la subscrisulu oficiu protopresbiteralu, până la terminulu mai susu insemnatu , cei cari voru sei cântările, si tipiculu bisericei, se voru prefera. — Fagarasiu 28 Augustu 1877. In contielegere cu comitetulu parochialu. Petru Popescu 2—3 protop. C « i cursu. Prin acéstea se escrie concursu pentru ocuparea statiunei vacante invetiatoresci din comun’agr. or. Valea bradului cu terminulu până in 30 Septemvre a. c. Salariulu anualu in bani gata 170 fi. v. a.; doi stângini cubici lemne de focu si cuartiru cu o odaia. Doritorii de a ocupa acesta postu au a-si așterne suplicele la subsemnatulu in Bradu — instruite conformu legei — pe lângă alte documente si cu atestata de cualificatiune. Bradu (Hunyad M.) 4 Sept. 1877. In intielegere cu comitet, parochialu. N. 1. Mihaltianu, 3—3 prof. gr. or. alu Zarandului. Redactoru respund istoriu: Nicolau Cristea. Terminulu concursului se defige pre 25 Octobre c. n. 1877. Concurenții la amintitele ajutoria au sa-si substerna incace concursele loru, până la terminulu susu-indigiatu, provediute: a) incatu pentru sociali, cu atestatu de botezu si deportare morale, cum si cu documentata recerutu despre aceea, cum ca suntu cualificati de a se face măiestri ior’ b) incâtu pentru invetiaceii de meseria, se recere, cu concursele respective, pre lângă atestata de botezu si deportare morale, se fia instrunte si cu adeverintia dela maiestrulu respectivu, despre desteritatea si diligenti’a desvoltata in meseri’a, cu carea se ocupa. Din ssedinti’a ordinaria a comitetului Asociatiunei transilvane, tienuta in Sibiiu la 15 Septembre 1877. Iacobu Bologa, v.pressedinte, pentru secret. II. 2—.3 I. V. Russu. Concursu. La scal’anorm, capitala gr. or. din opidulu Resinari a devenitu unu postu de invettatoriu vacantu. Pentru întregirea acestuia se escrie concursu până in 2. Octobre a. c. cal. vechiu. Emolumentele împreunate cu acestu postu suntu: 1. Unu salariu anualu de 350 fl. v. a. platibilu in rate tanarie antecipative. 2. Relutu pentru lemne si cuartiru 60 fl. v. a. Dela concurenți se cere sa fi studiatu celu putinu gymnasiulu inferioru si cursulu pedagogicu-theologicu, si sa aiba solintia de cântările si tipiculu bisericescu. Cei cu cuasificatiune mai buna se voru prefera. Concursele sa se adreseze la comitetulu parochialu in Resinari. Resinari in 1. Septembre 1877. In conttelegere cu Comitetulu parochialu. 1. Popescu prof. si inspect, distric- 2—3 tualu de scule. Concursu. Pentru înlocuirea statiunei invetiatoresci nou create si dotate cu 250 fl. v. a. pe anu, cuarticu liberu si lemne de incalditu, se deschide prin aceste a până in 25 Sept. a. c. cându va fi si alegerea. Concurenții, pedagogi absoluți cu esamenu de cualificatiune, concursele provediute cu documentele necesari, sa se adreseze oficiului protopresbiteraru alu tractului Sibiiului I. Poplac’a, 5/17 Sept. 1877. Comitetulu parochialu in contrele 3—3 gere cu p. ppresbiteru. Nr. 263 — 1877. Cioncursu. Pre bas’a bugetului preliminaru pre anulu 1877/8 din partea adunarei gen. a Asociatiunei tranne, tienute in Blasiu,la 5—7 Aug a. c. sub Nr. prot. XXXVI, se publica prin acest’a concursu la urmatórele ajutória. 1. La 10 ajutória de câte 25 fl. v. a. destinate pentru sodalii de meseria, cualificati de a se face măiestri. 3. La 28 ajutória de câte 12 fl. 50 cr. destinate pentru invetiaceii de meseria. Concurs i. din La scal’a confes. româna ortod. Lancramiu , protopresbiteratulu Sebesiului sasescu, postulu alu IlI-lea de invetiatoriu pentru clasa a Il’a de petitie, este de ocupata. Loja anuala deocamdată 150 fi. v. a. ce se va plati in cuartale anticip. din fondulu bisericescu. — Doritorii de a ocupa acesta postu sa-si asterna petitiunile loru, instruate in intielesulu stat. org., oficiului protopopescu din Sas-Sebesiu, celu multu până la 25 Sept., in care di se va face si alegerea. Lancramu in 28 Aug. 1877. Comitetulu parochialu in conttelegere cu protopopulu. 3—3 Nr. 140— 1877. Concursu. Pentru ocuparea statiunei invetiatoresci la scal’a confesionala grecoorientala din comun’a Livezeni, in protopresbiteratulu Hatiegului, se deschide prin acest’a concursu cu terminulu până in 25 Septembre a. c. Emolumentele suntu : Salariulu anuale cu 200 florini valuta austriaca, lemne de focu si cortelu. Concurenții voru avea si așterne suplicele loru bine instruite, conformu prescriseloru „statutului organicu“ la adres’a subscrisului, până la terminulu susu insemnatu. In contțelegere cu comitetulu parochialu. Hatiegu, 24 Augusta, 1877. Ioanu Ratiu n. p. 3—3 protopresbiterii. Nr. 107 — 1877. Concursii. Pentru ocuparea functiuniloru invetiatoresi dela sculele confessionali gr. or. din comunele: Ocn’a-Sibiiului, — parochi’a inferiora, — Maga si Dobârc’a, in ppresbiteratulu Mercurei, se escrie concursu cu terminulu 29 Septembre 1877. Emolumentele acestora funcțiuni suntu: I. Pentru Ocn’a: 200 fi. v. a. cuartiru si lemne de focu. II Magu: 100 fi. v. a. cuartiru si lemne III. Dobârc’a: 150 fi. v. a. si lemne de focu. Doritorii de a ocupa vre-un’a din funcțiunile de susu sa si asterna ofertele d-loru, instruite conformu legei, subsemnatului oficiu până la terminulu indicatu si sa tiena strana in vre-o dumineca sau serbatóre in biseric’a parochiei unde voiescu a competa. Mercurea, 8 Septembre 1877. Oficiulu ppresbiteralu gr. or. alu Mercurei. 1. Drocu, 2—3 administr. protop. A ii unei ii. Contele Adam de Vass in Dominiulu seu din Tiag’a (Czege) situata in comitatulu Solnoc-doboc’a are 600 jugere locu de pasiune de tomna pentru oi, si pentru iernata celu mai bunu feri de tierina si otava precum si localități forte comode, cari se dau in arenda cu unu pretiu forte moderata, doritorii de a le dobândi au a se adresa catra proprietariulu amentitu in Czege, p. ultima Czege in Transilvani’a. E 8 i î* eu <rare. Ospetariu dimpreună cu ghetlariulu din gradin’a asia numita „Gerlitzi“ in Sibiiu, strad’a „Sievis,“ se esarendeza pe 3 sau mai multi ani incependu dela 1. Decembre 1877. st. n. pe calea ofertului. Competitorii potu trimite ofertele sele in scrisu la oficiulu de casa subsemnata până la 15. Novembre a. c., cându apoi — in 16 Novembre—se va trenea licitatiunea. — Conditiunile se potu veciea mai de aprópe in cancelari’a oficiului de cassa subscrisu — in strad’a Macelariloru Nr. 32 aici. Sibiiu, 12/24. Sept. 1877. Oficiidu de cassa alu epitropiei 1—3 archidiecesane. Anii liciii. Casele si dreptulu dobenditu dela I. M. cu proprietatea unei ape minerale de a se edifica o baia de cura la comun’a Feredeu Gioagiu comit. Huniadorei se voru vinde din mâna libera de câtra proprietariulu Vasiliu Basaraba parochu in Romosu, protopresbit. Orestier. Doritorii de a cumpera acelu dreptu de a edifica unu stabilimentu de bai de cura, sa se adreseze câtva susu numitulu parociu, care va da deslușire de pretiu si va documentă ca acea apa minerala are 12 ingredientie cu 31 c. căldură. 2—3 Editur a si tipariulu tipografiei archidiecesane.