Telegraful Roman, 1882 (Anul 30, nr. 1-152)

1882-10-14 / nr. 120

480 250 fl. v. a. cuartir liber în edificiul școalei și lemne de încâlcit. Pentru postul de învățătoriu ar II salariu ficsat 155 fl. v. a. cuartir liber în edificiul școalei și lemnele de încălzit. Doritorii de a ocupa aceste stațiuni sunt avisați ași trimete concursele instruite cu toate documentele prescrise de regulamentele vigente subscrisului comitet parochial pănă nclusive 24 Octomvre a. c. Vinerea în 4 Octomvre 1882. Comitetul parochial. Teodor Herlea nr. p. președinte. Nr. 249 [273] 1—3 CONCURS. Pentru ocuparea postului de învățător la școala populară confesională gr. or. din M. Bretea protopresbiteratul Iliei cu terminul pănă la 17 Octomvre a. c. st. v. când va fi și alegerea. Emolumentele sunt: 1. în bani gata salariu anual 80 fl. v. a. 2. în bucate 60 ferdele cucuruz a 16 cupe în boambe. 3. lemne 3 orgii, din care este a se încălzi și școala. 4. Grădină de legumi. 5. Cuartir liber în edificiul școalei. Se pofteste ca concurenții se aibă cunostință și despre limba maghiară să și fie cântăreți buni. Cererile instruite conform legilor din vigoare sânt a se adresa la subscrisul oficiu protopresbiteral. Gurasada 5 Octomvre 1882, în conțelegere cu comitetul parochial. Aleesiu Olariu m. p., adtm str. ppresbiteral. Nr. 392 [272] 1—3 CONCURS. Pentru întregirea următoarelor stațiuni învățătoresci în protopresbiteratul Brașovului N. 1. Dobârlău, cu salariu anual 413 fl. computându-se și emolumentele cantorale. 2. Apața cu salariu de 125 fl. și anume în bani gata 60 fl., în alte beneficii 65 fl. Concurenții au secrete și cunoscința limbei maghiare. Cererile instruite cu cele prescrise în regulamentele uigente sânt a se așterne pănă în 21 Octomvre subscrisului oficiu protopresbiteral. Brașov 8 Octomvre. 1882, în conțelegere cu comitetele parochiale. loan Petrie m. p., protopresbiter. CONCURS. [268] 2—3 Comitetul Asociațiunei pentru sprijinirea învățăceilor și sodalilor români meseriași din Brașov publică următoriul concurs. Devenind vacante două ajutoare de câte 50 fl. v. a. pe an, din cele destinate pentru învățăcei români cari se vor apleca la una din meseriile: de postovar, mașinist, argăsitor, pălărieri, clopotar, compactor și brutar, se publică concurs. Suplicile pentru aceste ajutoare sânt a se adresa la subscrisul comitet pănă la 25 Noemvrie 1882 prover jute: 1. Cu estras de botez din care să se vadă că este român și că posede etatea de 14 ani. 2. Atestat de școală din care să se vadă că a percurs 4 clase normale și pricepe încâtva limba maghiară sau cea germană. 3. Revers de la părinți sau de la Tutorii copilului, că vor a lăsa copilului să învețe meseria pentru care a concurs. 4. Un exemplar din contractul încheiat cu vreun Măestru din Brașov TELEGRAFUL ROMAN pentru vreuna din meseriile de mai sus din care să se vadă, că copilul se află la meserie de cel puțin douăzeci de file. Brașov, 4/16 Octomvre 1882. Comitetul Asociațiunei pentru sprijinirea învățăceilor și socialilor români meseriași. B. Baiulescu m. p., I. Botoceanu m. p., președ. not. Nr. 262 [265] 33 CONCURS. Pentru ocuparea posturilor învățătoresci la scoalele populare confesionale gr.-orientale din protopresbiteratul Mediașului se escrie concurs cu termin pănă în 25 Octomvre a. c. 1. La Mediași cu salariu anual de 200 fl., 8 o Iinți în rate lunare din casa alodială, 3 orgii de lemne, una grămadă vârfuri, și cuartir liber în odăile scoalei. 2. Freca cu salariu: a) 50 fl., bani b) 50 ferdele bucate c) dela 70 familii câte o fertură și de fertură și pâne d) o grădină de legumi e) lemnele trebuincioase de foc. 3. Mosna 100 fl. v. a. solviți prin reparrtiție dela popor, 4 stângini de lemne de foc și cuartir liber în școală. 4. Berthan cu salariu de 100 fl. v. a, solviți la pătrariu de an din ale din comunale, 4 stângini de lemne de foc și cuartir liber în edificiul școalei. Doritorii de a ocupa aceste posturi, au a-și așterne cererile lor instruite în sensul statutului organic, și al regulamentului congresului din 1878 la subscrisul pănă la terminul sus scris. Mediaș 30 Septemvre 1882, în conțelegere cu comitetele bisericesci Dionisiu Chendi m. p., ad. ppresb. Nr. 2358. — 1882. [269] 2—3 Esaroadare licitativă. In 31 Octomvre călind. noi a. c. înainte de amen<ji la care se va esarănda pe calea licitațiunei publice în cancelaria preturei centrale regalul morii și al cârcîumei, comunei Bungard pre timpul din 1 Ianuarie 1883 pănă în 31 decemvre 1888. La această licitațiune publică pot participa numai acei interesați, cari la începutul acestui act vor depune înaintea comisiunei 100 C din prețul morei de 1500 îl. și al cărciumei 800 N. ca radiu în bani gata ori în hârtii de preț. Condițiunile speciale se pot vedea atât în cancelaria preturei centrale cât și a comunei Bungard. Sibiiu în 23 Octomvre 1882. Dela pretura centrală. Brauisce mp. Redactor răspunzător Nicolau Cristea. Nr. 5093 civ. — 1882. (266) 3—3 Publicațiune! Pentru pertratarea în privința comasărei exercițiului dreptului de cârciumarit în Curuieni la rugarea lui Ladislau Muște și consoți, representați de advocatul Gavriil Man, se determină Ziua de 7 Decemvre a. c. înainte <se ameadi la IO oare în fața locului Curuieni, cu aceea, că cei interesați dintre composesori sunt invitați a se înfățișă sau în persoană sau prin plenipotențiați, deoarece la cas de obebsența vor fi representați din oficiu de advocatul Nagy Károly curator de afaceri. Din ședința tribunalului reg. din Dej ținută la 23 Septemvre 1882 [274] nr. 4—3 Memorialul partidei naționale române compus din însărcinarea conferenței din Maiu 1881 a representanților alegătorilor români a apărut în limba maghiară română și germană, fiecare în edițiune separată, și se poate procura le la librăria tipografiei archidiecesane în Sibiiu cu prețul de 1 fl. (și 5 cr. pentru portul poștal). Librăriilor se acordă pre lângă solvirea comptantă provisiune de 20 ° C Colectanții primesc după 10 exemplare unul gratuit. Comandele în detalii se pot face mai ușor prin asignațiuni poștale. Librăria tipografiei archidiecesane. Sibiiu, strada măcelarilor Nr. 37. LOTERIA ESPOSIȚIUNEI TRIESTIAE. 1. câștig principal bani gata floreni 50.000 2. 3. câștig principal bani gata floreni 20.000 câștig principal bani gata floreni 10.000. Mai departe 1 a fl. 10.000 — 4 a fl. 5000 — 5 a fl. 8000 — 15 a fl. 1000 30 a fl. 500 — 50 a fl. 300 — 50 a fl. 200 — 100 a fl. 100 200 a fl. 50 — 542 a fl. 25, suma ÎOOO nimeritori 213.550 floreni I afară de aceștia alți mulți nimeritori secundari în obiecte de esposițiune dăruite de esponenți. Prețul unei sorți 50 cruceri. Comande pe lângă adausul de 15 cr. spese poștale sunt a se adresa la Despărțemântul Esposițiunei Triestine [261] Piazza Grande Nr. 2 în Triest. 4—_ ______________ MEDICAMENTE UNIVERSALE DE IERBURI de Morison, hygeistul preparate la colegiul sanitar britanic în London, renumit în Englitera și în toată lumea, recunoscut de multe autorități medicale și probat prin milioane de vindecări, sunt cele mai sigure în aflarea rădăcinei unui morb și în a vindecărei complete. Pilulele lui Morison servesc de minune contra tuturor cazurilor de nemiltuire, greață de bucate, venin și morburi de nervi, contra paraliziei și reumatismului, gălbinării, boalelor de ficat, reruichi, hemoroide, vena de aur, fistule, nostalgie, contra erupțiunilor de boale de pere, dureri de ochi, boală de apă etc. etc. Sistema morisonică se rezimâ în principiul: Izvorul principal mai al fiecărui morb, „necurățenia sângelui*4. Prin folosirea îndelungată a medicamentelor lui Morison se departă sucurile cele rele, sângele se curăță și se preface într’un curent nou de viață. Drept dovadă despre stima cea mare cătră Morison servesce împregiurarea, că în London i s’a ridicat un monument care este decorul cetății, prin subscrieri de câte un penny (vase circă 4 cruceri). Prețurile pilulelor lui Morison 1 pereche de scatule miei Nr. 1 și Nr. 2 costă fl. a. 1.60 mari Nr. 1 Nr. 2 a. 3.50 Se pot comanda în toate neguțatoriile renumite. Agentura noastră generală e representată de casa neguțătoriei mari a lui Julîn Grosse în Cracovia (Krakau). Colegiul sanitar britanic [230] 6-6 sig. Morison & Comp. London 33 Euston Road. Cea dintâia fabrică ungie mașine și aparate de stins și turnătoarea de clopote și metal a lui Ig. Francisc [7 Filială pentru Transilvania în Cluj, strada Monosturului 12, recomandă preoțimei malte, curatorilor și epitropilor turnătoarea sa de clopote, cea mai mare în patrie, care există de mulți ani și e proveniată în abundanță cu cele mai noue mijloace ale tehnicei și corespunde tuturor referințelor. Clopotele se toarcă după acorduri armonice de sunetul cel mai clar argintiu. Mai departe recomandă același bogatul seu deposit de proaste de foc și de grădini, sorburi (pompe), fântâni de casă și de grădină, intormcli de scaldă etc. dorință, cataloage gratuite și flancate. (232) 15 — 20 Editura și tipariul tipografiei archidiecesane.