Telegraful Roman, 1884 (Anul 32, nr. 1-152)

1884-01-14 / nr. 5

20 Nr. 369. [650] 11 Publicațiune. Conform § 124 din Regulamentul pentru procedura judecătorească în cause matrimoniale, se aduce la cunoșcință publică că preavenerabilul consistoriu archidiecesan din 22 Novemvre 1883 Nr. 2420 B. în procesul divorțial dintre Ioan Cărâtuș ca actor și Ioana Ilea ca viclă, ambii de religiunea gr. or. din Topârcea, a adus sentință cu desființarea căsătoriei din motivul pribegirei vietei. Saliște, 11 ianuariu 1884. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Săliștei. Dr. Nicolau Maier, protopresbiter. TELEGRAFUL ROMAN. Nr. 264. [651] 1 3 CONCURS Pentru întregirea parohhiei vacante de clasa a III Richisdorf în protopresbiterul Mediașului, se escrie concurs pe basa înaltei ordinațiuni consistoriale ddto 15 Decemvre 1883 Nr. 4543 B. Emolumentele sunt: 1. Casa parochială cu doue încăperi, cuină și pivniță, un șiopron, una șură cu două grajduri, toate în stare bună și coperite cu țigle. 2. 5 Jugăre 1464[1 ° pământ, arătoriu și fânațe. 3. Dela 40 familii câte o ferdelă de cucuruz sfărmit și dela 6 văduve câte o merță și dela 13 familii neorustici câte 2 <file de lucru. 4. Stolarele ușitate în tract. 5. 4 stângini de lemne și virfurile de la aceste. Doritorii de a ocupa această parohie, au de ași așterne petițiunile lor instruite conform disposițiunilor Statutului organic și al regulamentului congresual, la subscrisul oficial protopresbiteral în termin de 30 de zile de la publicarea acestui concurs. Mediaș 31 Decemvre 1883. Oficiul pateral al tractului Mediașului în conțelegere cu comitetul parochial din Richisdorf. Dionisiu Cliendi, admstr. ppresbiteral. Demn de atențiune! PILEPSIE CONVULSIUNI (sgârciuri) și BOLNAVI DE NERVI. Află ajutoriu sigur prin metoda mea. Onorariu numai după ce se vor vede resultatele. Tractament prin epistole, sute de indivizi vindecați. Profesor Dr. Albert. Pentru deosebitele succese din partea societății scientifice franceze distins cu medalia cea mare de aur clasa I-aă, [640] 6. Place du Trôné,Paris. 2—4 Nr. 455. [649] 1-3 CONCURS. Pentru ocuparea vacantei parohii de clasa a III Costeni protopresbiteratul Solnocului, în sensul ven. ordin consistorial din 4 August Nr. 2571 B. a. c. se escrie concurs cu terminul de 30 de zile de la prima publicare. Emolumentele sunt: a) Folosirea porțiunei canonice a 13 jugere 306 ° [1 pământ arătoriu și 26 jugere 1039 □ de fânaț. b) Venitele stolare usitate dela 140 de familii, laolaltă acestea toate computate dau în bani un venit anual de 250 florini v. a. Doritorii de a competa la acest post se-și aștearnă petițiunile lor instruite în sensul statutului organic și al Reg. pentru parohii la acest oficiu protopresbiteral, pănă la terminul susindicat în Cupșeni. Cupșeni în 20 Decemvre 1883. Dela oficiul protopresbiteral gr. or. al Solnocului, în conțelegere cu comitetul parochial. Samuil Cupșa, protopresbiter. O catastrofă înfricoșată jin Casamicciola, în 28 iulie anul trecut fabricantul de ool >nge Joii unit Donnis din CriftUX de Fonds — Helvetia , îngropat sub ruine în Ischia și mort acolo în anul 41 al vieții năduș’t. Cu toate cercetările ce le a făcut curatorul denumit, Gacome Bullati în Neapole, nu s’au aflat nici rudenii nici alți mosceni legali și în urma acasa averea a remas statului. O spedițiune, de 2463 bucăți de adeverate oroloage de Helveția și aurării, designate pentru print și transpotate via Viena, trebui se fie reținută în urma ceasti de speditorul civul Francisc Revauxills în 7 Anglist (1883) și această spedițiune s’a predat la 15 Octobre an. tr. subscrisei case de comisiune pentru mărfuri de oroloage și a urării pre lângă mandatul, ca se vândă toate mărfurile numai cu rebonificarea speselor de spedițiune și vamă, prin urmare aproape pe Ililllka, pentru ca pertractarea masei ereditarie se se poată încheia cu mai curând. Toate oroloagele sunt repassate și regulate pe minută și gravura căsnicelor și fasonul adevăratelor obiecte de aurărie au costat cât se cere astăzi patru tot. 350 oroloage de buzunariu cilinder, de cel mai fin aur francez dublu sau cu casația de Nickel argint greu, foarte fin gravat și guilloehat, împreună un lanț de argint greu, fason de aur, repassate cât mai fin pe minută. Tot la olaltî numai fi. 4.95, acelașu argint curat de 13 loți, probate de oficiul ces. reg. austro-ung. de estimare și aurite greu, numai fi. 0.50. Aceleși proloage cilindru de aur greu, de 14 carae, probate de oficiul ces. reg. austro-ung. de estimare mai înaite fi. 45. acum cu prețul de batjocură numai cu fi. 17.—. 250 fl. orolonge ancher, cu 15 rubine în căsulie de cel mai escelent a r dublu francez gravate ecelent canelate cu uvragiu adevărat, arată oarele și secundele preci, cu lanț elegant, repasate foarte fin, numai cu fi. 7.—. Aceleși propige ancher de argint curat cu 13 loți, probate de oficiul de estimare austo-ung., greu aurite, numai fl. 11.50. 200 oroloage remontoii de Washington de Nickel-argint greu ori din duble de aur, se întoarce la mănunchiu fără chee, cu întocmire mechanică pntru arătătoriu, ca avragiu adevărat, cu arat form de secunde, escelent regulate pe minută; cel mai escelent orologiu din lume; prețul dimpreună cu lanț elegant numai fl. 850. 180 oroloage remontoir de argint curat, greu de 13 loți, probate de oficial ces. reg. austro-ung. de est mae; se întoarce la mănunchiu fără chee, cu întocmire mecanică pentru arătătoriu, uvragii și arătătoriu de secunde, reguli pe minută, cel mai escelent orologiu din lume. Prețul mai nainte fl. 25.— acum cu prețul de batjocură numai de fl. 13.50. gf Garanție pe 5 ani. 217 inele de aur curat, cu imitațiune de brilante, în toată mrimea, de aur advărat de 6 ■ arae, prețuite de oficiul de est mare austro-ung, în etui escelent de catifea, bucata numai cu fl. 3.76. 184 perechi de cercei cu brilante ori Boutenieurs de aur advărat de 6 carate, provedute ca briante escelente, în etui fin de catifea, p obate de oficiul de estimare austro-ung. părechia numai cu fl. 3 75. 222 părechi de cercei din aur curat proat de oficiul de estimre a. c. de 6 carate provedută cu corale escelente în etui părechia numai cu fl. 1.50. 164 medalioane dîn aur-duble fances, cu brilante art fieroase, numai fl. 2.50. 150 Ace pe pept sau la cravate de aur curat de 6 carate probat de oficiul ces. reg. austro-unguresc de estimare provedate cu imitațiuni de brilante pompous 1, dimpeună cu etui, bucata fl. 1.80. 250 Bambi de Chemisett de aur curat, probați de oficiul de estimare austo-ung provensați ca imitațiune de brilante de minune frumoase, le mata fi 1.80. Toate acestea prțioase sunt prin splendoare lor așa de frumoase, încât prin ele se pot cruța foarte mari captare. Comande poștale precum și telegrafice, cari se efectuesc numai pe lângă trimitere anticipativă a sumei sau cu recepere poștală (Nachnahme) sunt a adresa la Schweizer Uhren- und Goldwaaren-Commissionshans [652J 1-4W IEN, ! I Leopoldstadt, Scliiffamtsgasse 20.I Redactor provisoriu: Mateiu Voileanu, Editura și tipariul tipografiei archidiecesane. Apel urgent! Cătră toți locuitorii Austro-Ungariei. "HHC Pentru împărțirea ereditară a marei case comerciale ce esistă deja de 121 ani, Johann Karl Kuntschmidt, moștenitorii au luat într’una din ședințele trecute hotărîrea, ea pre cât se va pute mai curând întreaga provisiune de mărfuri șé se vândă numai cu prețul ce costă materialul brut, așa «Iară mai !»e nimica, numai pentru a se pute deșerta și preda localitățile. In depozit se mai află următoarele marfe: 4500 cămăși pentru dame din cel mai fin Chifon englezesc cu frumoase brodării svoțiane, o adevărată artă de brodărie; prețul pentru o cămașă e numai fl. 1 50 pentru 12 = fl. 16.50. 1500 corsete de noapte pentru dame tot de aceeași calitate, cu brodării admirabile și frumoase preste întreaga lor lungime, un vestmânt frumos pentru fiecare damă, una numai cu fl. 1.50; o dusină = fl. 16 50. Tot aceleași din Barchet greu cu fl. 160. 5600 rochii pentru dame cu plissa și cu brodării svițiane frumoase cu fl. 1.40; o dusină cu fl. 15.50. Tot aceleași din Creton roșu cu fl. 1.50; o dusină cu fl. 16.50; din filz greu cu fl. 1.75. Tot aceleși din pănură fină și grea cu înfrumsețări de lână colorată, cu pliste, cu prețul de fl. 250. 250 duzina de pantaloni pentru dame din barchet de cel mai fini înfrumsețat bine, cu tacuri, complete și mari, părechia cu fl. 1.25, duzinul cu fl. 16.50. 3560 cămăși pentru bărbați din cel mai fin Chiron englezesc cu pept neted cuadruplu sau brodat, în diferite lărgimi ale gulerului: prețul pentru una cu fl 1.50 dusină fl. 16.50. 1500 dusine garnituri de masă, țesute cu desin de flori de damast, constatatoare din 12 serviete și din o față de masă mare, numai cu fl. 2.85, întru adevăr necesar pentru fiecare casă și ne mai pomenit de eftin. 2000 dusine de ștergare turcesci, toate tivite frumos gata și fiecare pas extra, cu brodării roșii, dușină cu fl. 3.75. 2000 șaluri mari pentru dame din cea mai fină lână de Berlin în colorile cele mai alese și mai frumoase moderne precum: turcesci-șatioe, sur, alb-vânăt, negru, roșu închis vărgate, etc., bucata cu fl. 1.20 ; dușină fl. 12.50. 400 șaluri (Plaids) de călătorie, foarte mari și groase, fabricatul cel mai greu și mai solid englezesc precum : sur, roșu închis, tărcate, acestea șaluri se pot întrebuința din causa mărimei lor estraordinare ca îmbrăcăminte d le carnă, acoperemânt în călătorie, acoperement pentru pat și ca slival pentru dame și după o întrebuințare de 20 ani, le poți preface în alt vestment elegant, acestea învălitoare pot înlocui cu desevârșire pardesiile și pantonele de earbă. Prima calitate mai înainte 15 fl., acum însă numai cu fl. 5.85. Calitate de a doua mână mai înainte fl. 12 —, acum însă numai fl. 4.85. 300 bucăți pânză de casă — de 30 de coți, țesătura cea mai bună, și mai grea, necesarie pentru orice casă, bucata numai cu fl. 5.50. — Prețul pânzăturilor se ridică foarte iute, pânzătura preste puțin timp va fi cu prețul îndoit, pentru aceea să comande cât mai îngrabă fiecine. 500 covoară (coperișe) de pat, din mătasa cea mai fină și mai grea de Lyon (mătasă de shappe) colorate vânăt, alb, roșu și galben de minune eftine, bucata numai cu fl. 4.—. 320 de basmale de mătasă din mătasa grea de Lyon — în toate colorile, fiecare basma de diferită coloare. Aceste basmale pot fi întrebuințate și ca șal de grumazi, dusinul numai fl. 3.50. 350 bucăți garnituri de Gobelin, constatatoare din două covoare de pat foarte fine, din un covor de masă, colorat pompos cu ciucuri de catifea — o garnitură adecă toate trei bucăți laolaltă costă numai fl. 7.50 5000 dusine lepedee de pat, fără cusătură din pânza cea mai grea, de in, foarte mari, chiar și pentru patul cel mai mare, bucata cu fl. 1.35; o dușină fl. 15—. Fiecare cumpărătoriu, care cumpără deodată marfă de cel puțin fl. 15.— primesce o remunerațiune — adecă gratis un orologiu svoțian de brons,aureu francez elegant cu lanț lung, cu o garanții pe 2 ani. Comandele, se fac în bani gata prin asignațiune poștală sau cu rambursă, și sunt a se adresa la: Administrația precților Rabinovicz, [653] 14 VIENA, N., Schiffamtsgasse 20. Zambach și Gavora. Fabrica de vestminte și recursite bisericesci • de rit catolic și grec. [555] 1630 în Budapesta, strada Vațului, Voiczi uteza Nr. 17. Felon sau Odăjdii vor pe altariu, pe Albe, Stihare, Daigururi, pietolilebnimatice, Baldachin, ca, cădelnițe, paciprapori. Toate se- ficat, candele de liurile de steaguri, altar, policandre și pentru societăți pentru biserici, riindustriale (și pen pide, chivot, cărți drn pompieri) co de Evangelie etc. Comande se efectuesc promt. — Obiectele, cari nu vor conveni, se vor schimba cu altele.